دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

پروژه های خانگی ..

یکی از بهترین چیزهایی که در این غربت دیدم و دوست دارم اینه که ادم می تونه خیلی از کارها و تغییراتی رو که دلش می خواد توی خونه با سلیقه خودش و خودش انجام بده .. اونقدر همه چیز برای استفاده مردم عادی راحت و بدون دردسر تهیه شده که می تونید کارهایی زیادی رو خودتون انجام بدید..  

 

ما چند وقت بود تصمیم داشتیم اشپزخونه رو دیوارهاش رو کاشی کنیم. و راستش اصلا هم از این کارها سردر نمیاریم ..  و البته اگر کسی رو میاوردیم باید هزینه زیادی رو می دادیم ..خوب پس تصمیم گرفتیم با راهنمایی و کمک دوستان؛ خودمون اولین پروژه خونگی رو انجام بدیم .. 

برای اولین قدم باید موارد اولیه می خریدیم که باز هم دقیقا نمی دونستیم چیا لازم هست ..  

 

برای اینجور خرید ها و کارها یک سری فروشگاه های خیلی بزرگ هستند که انواع و اقسام چیزها رو دارند و می تونید هرچی رو لازم هست ازشون بگیرید. برای مثال همین پروژه کاشی کاری ما .. وقتی رفتیم یکی از افرادی رو که مسئول همین کار کاشی ها بود پیدا کردیم و کاملا برامون توضیح داد چه چیزهایی لازم داریم و چه جوری باید کار رو انجام بدیم .. کاشی و موادی که وسط خط ها باید استفاده بشه و ابزاری رو که برای این کار لازم دارید. حتی می تونید اگر کاشی هاتون به برش احتیاج دارند اونها رو علامت بزنید و ببرید براتون ببرند و یا حتی خودتون دستگاه بخرید و توی خونه ببریدشون..  

 

این موضوع برای همه کارهای دیگه هم صدق می کنه. مثلا اگر می خواهید دور خونه حصار بزنید. جایی دیواری کم و زیاد کنی .. می خواهید گلخونه درست کنید و یا یه جایی سقف بزنید و وو و یا خیلی چیزهای دیگه ..  حتی دیدم دوستانی رو خیلی راحت یه اشپزخونه و یا دستشویی جدید توی خونه درست می کنند ..

 

یه چیز خیلی خوبه دیگه اینه که مثلا توی این فروشگاه ها روزهای مختلف کارگاه های کوچیک به صورت مجانی برگزار می شه که به عنوان DIY یعنی Do it yourself شناخته می شه. می تونید توی این کارگاه ها شرکت کنید و بهتون مثلا در عرض ۱ ساعت انجام یه کار خاص رو اموزش می دهند ..  

 

این فروشگاه ها توی نیوزلند از جمله : Mitre 10 , Miter 10 Mega, Bunning  و Placemaker و خیلی جاهای دیگه هستند که البته این ها بزرگترین ها و معروف ترین هاش هستند ..  و البته قیمت های مناسبی دارند ..

 

باید دقت داشته باشید البته که City Council به تغییراتی که شما توی خونه اتون انجام می دید گاهی حساس هست. درست کردن و تعمیر در و دیوار و غیره بدون تغییر طرح اصلی خونه نیازی به تائید City Council نداره اما اگر بخواهید تغییراتی از قبیل اضافه کردن یه اتاق جدید و یا حمام و دستشویی جدید و غیره و یا پارکینگ جدید داشته باشید باید حتما اجازه CC رو بگیرید که البته ارزون نخواهد بود.  

 

همین طور نصب و تغییراتی مثل گازکشی و اضافه کردن لوله اب جدید و .. نیازمند Safety Certificate هم هست .. این قسمت قضیه بیشتر از لحاظ بیمه مورد اهمیت هست چون اگر خدایی نکرده اتفاقی بیفته و شما تغییراتی توی خونه داشته باشید بدون اینکه اجازه های لازم و گواهی های لازم رو داشته باشید بیمه دیگه مسئولیتی قبول نمی کنه و هزینه بابت مشکل ایجاد شده پرداخت نمی کنه .. همین طور اینجور تغییرات موقع خرید و فروش خونه می تونه دردسر ساز باشه و اگر توی مدارک خونه ذکر نشده باشه باید هزینه زیادی رو بپردازید تا در اون زمان براش اجازه بگیرید. ..  

 

همه این موارد در مورد باغبانی هم صادقه .. تقریبا اینجا کسی رو پیدا نمی کنید که گوشه ای از خونه برای خودش چیز میز نکاشته و ازشون لذت نمی بره .. از اونجایی که میزان زمین نسبت به جمعیت کاملا زیاده معمولا خونه ها با فاصله زیاد و فضای زیاد ساخته شدند که امکان هرگونه نواوری رو توی خونه بهتون می ده ..

 

با همین روش DIY من در عرض این هفته کلا دستشویی و حموم رو متحول کردم .. البته هنوز از نتیجه کار راضی نیستم و شاید دوباره مجبور به قلمو دست گرفتن بشم ..  

 

به هرحال اگر در نیوزلند یه حیاط کوچیک داشته باشید هیچ وقت بیکار نخواهید بود .. :)‌  

سپیده

نظرات 32 + ارسال نظر
الهام 1391/01/07 ساعت 04:26

خیلی جالب بود...

سعید 1391/01/07 ساعت 05:01

سپیده جان همین حیاط کوچیک دماری از من درآورده که نگو..هر هفته باید کلی‌ چمن بزنم. این آخر هفته بکوب مشغول حرس کردن درختها و قیچی کردن شمشادها و چیدن علفهای هرز باغچه بودم..الان چهار ستون بدنم گرفته و درد می‌کنه. اگه خونه مال خودمون بود میدادم همه رو موزاییک کنن خیالم راحت شه.

چمن زدن هم دستانی داره برای خودش...یه پشه‌هایی‌ هست لابلای این چمنها به اسم sandfly اگه موقع چمن زدن چکمه نپوشیده باشی‌ ترتیب مچ و ساق پا رو میدن و تا ۲-۳ روز فقط باید بخارونی خودتو.

:) Welcome to New Zealand life style pas
Sepideh

پروانه 1391/01/07 ساعت 05:34

سلام عزیزم خوبی؟
روزی های اولی بود که اومده بودیم یه دوست ایرانی که خیلی هم دوست خوبیه و اینجا با هم آشنا شدیم بهم گفت اینجا چیزهایی که فکر می کنی غیر ممکنه و هیچ راهی براش نیست ممکن میشه . الان من اینو با تمام وجودم حس کردم . حرف زیاده ولی الان باید برم سر درس و مشقم اما حتما تعریف می کنم براتون .
مواظب خودت باش
پروانه

سلام...وبتون جالبه..فقط میشه خواهش کنم همش + ننویسین..اخه از بدیهای اونجا که واقعا نمیشه ازش گدشت زلزله مداوم و بدیهای دیگه بنویسید...

چشم :)
سپیده

علی 123 1391/01/07 ساعت 07:06

اوستا سپیده خانم::: دو تا موضوع...
اول اینکه توی دومهاجر هیچوقت ندیدم از شغل خودتون یا همسرتون صحبت کنین. اگه میشه با برامون تجربیات شغلیتون رو بنویسین.
دوم هم اینکه اگه خاطرتون باشه من آدرس یه وب سایت رو گذاشته بودم که عکسهای نیوزیلند توش بود. بعد شما فرمودید که عکسهایی رو که گرفتید میذارید. پس چی شد؟ پیشنهادم اینه که از اون چیزهایی که تعریف می کنید عکس بگیرید مثلا باغچه، بازارها و هرچی که فکر می کنید مناسبه. مرسی

قول می دم ... چشم .. جای خوب برای اپلود جایی رو دارید ؟؟
سپیده

فرحناز خسروی 1391/01/07 ساعت 07:32

سپیده جان و ناصر جان ببخشید باز مزاحم می شم.
این توانایی مالی برای ساپورت خودمون رو کی از ما می خوان؟ در حال بررسی application یا در پایان بررسی ها و قبولی اولیه application ؟

ممنون
فرحناز

وقتی براتون نامه ITA اومد توی لیست مدارک اگر بخوان ازتون هست .. اگرم نخواستند و یا نفرستید افیسر بهتون ایمیل می زنه و می خواد ازتون اما در مرحله EOI که اولین مرحله هست نمی خوان
سپیده

فرحناز خسروی 1391/01/07 ساعت 08:25

ممنون سپیده جون. ما الان ITA رو دریافت کردیم و توی checklist هم اسمی از مدارک مالی نیومده، بنابراین ظاهرا فعلا مدارک ساپورت مالی رو نخواستند. بعدش هم خدا بزرگه. فقط باید دعا کنیم که ارزش پول ما کمتر از این نشه چون اگه این روال ادامه پیدا کنه، بیشتر ایرانیهایی که درٱمدشون به ریاله، از نظر اونا مفلس به حساب میان.
بازم ممنون

ایشالا که کارها خوب پیش بره ... :)
سپیده

[ بدون نام ] 1391/01/07 ساعت 09:26

سلام دوستان
سوال یه دارم: (فکر کنم فرحناز جان که تازه این مرحله رو رد کردند می تونن جواب بدن)
من 22 Mar 2012 با امتیاز 140 سابمیت کردم و پرداختم هم انجام شده، از کجا بفهمم بررسی کردن و سلکت شدم؟

فرحناز خسروی 1391/01/07 ساعت 10:58

دوست عزیزم
اگر سلکت شده باشین اول وضعیتتون در صفحه مربوط به online EOI شما منعکس می شه و بعد از مدت کوتاهی که در مورد ما دو روز بعد از سلکت شدن بود، ITA رو براتون می فرستن. و بعد هم حتما می دونید که چهار ماه فرصت دارین تا مدارکتون رو جمع و اپلیکیشن رو لاج کنین. قاعذتا با امتیاز ۱۴۰ انتخاب می شین ولی برای مطمئن شدن از این که ٱخرین سلکشن کی انجام شده و دارندگان چه امتیازاتی انتخاب شدن، به وب سایت مهاجرت مراجعه کنین و بعد از sign in کردن ، به قسمت، فکر کنم، latest events یا یه همچین چیزی مراجعه کنید و از تاریخ ٱخرین سلکشن و همچنین وضعیت امتیازات متقاضیان سلکت شده مطلع بشین.

راستین 1391/01/07 ساعت 11:52

سلام به آقا ناصر و سپیده خانم و بقیه دوستان

سال نوی همگی مبارک باشه
پیشاپیش از این که متنم طولانی میشه عذر می خوام.

راستش من دیروز هم سوالی را ارسال کردم که تا حالا نمایش و پاسخ داده نشده.
سوالم اینه :
1 ) من که برای مدرکم که مهندسی کشاورزی است ( و تو لیست مشاغل مورد نیاز، هست آن هم از دانشگاهی که اون هم مورد پذیرش نیوزلنده) سابقه کار مرتبط ندارم و برای سابقه کار حدود 10 ساله ام که کارشناس تبلیغات است ( و آن هم تو لیست مشاغل مورد نیاز، هست ) ، مدرک دانشگاهی ندارم، آیا می تونم مورد پذیرش قرار بگیرم؟
2) من در سایت نیوزلند خوانده ام که ارسال کارنامه آیلتس لزوما اجباری نیست و میشه به جای امتیاز آیلتس مدارکی دال بر خوب بودن زبان ارایه کرد. من که در ایران کتاب ترجمه کرده ام و همین طور کارت معتبر تورگایدی دارم ، آیا کافی است که کپی ترجمه و تایید شده ی آن مدارک ( کتاب های ترجمه شده و کارت تور گایدی) را ارسال کنم و قبل از هر چیز آن را در EOI بگنجانم؟

خیلی خیلی ممنون

راستی بهار جان سلکت شدنتو باز هم تبریک می گم.

مطمئنین که کامنتتون رو گم نکردید؟ و جواباتون:
1- بستگی داره که شرایط اون شغل رو بدست بیاری یا نه؟ تو ستون سوم . چهارم لیست مشاغل (لینک کنار صفحه است) نوشته که هر شغلی چه شرایطی باید داشته باشه. مدارک شما هم بر همون اساس مورد بررسی قرار می گیره.
2- میشه ارائه کرد، ولی از کشورهایی مثل ایران معمولا قبول نمی کنن. چرا ۀیلتس نمی دین؟
/ناصر

حسین 1391/01/07 ساعت 17:44

خوب دوستان، خانم می چاو جواب ایمیل و داد و تقریبا اب پاکی رو ریخت رو دستمون و گفت که افیسر شما باید اصل شناسنامه و سند ازدواج رو ببینه، اگه لازمش دارین هر موقع خواست براش بفرستین
ازش خواسته بودم تخمین بزنه کی نوبتم میشه که گفتن با توجه به اینکه مارچ لاج کردین ۴ ماه دیگه

پس سایر دوستان دیگه سوال اصل شناسنامه رو ازش نپرسن

هادی 1391/01/07 ساعت 19:21

سلام دوستان عزیز
معمولا چه مدت بعد از سلکت شدن ایمیل ITA رو برامون می فرستن؟ ما چهارشنبه هفته قبل سلکت شدیم ولی ITA واسمون نیومده.

معمولا 4-3 روزه میاد. اگه نیومده باید ایمیل بزنین و پیگیری کنین. /ناصر

امید راد 1391/01/07 ساعت 19:39

من هم پیرو صحبت علی123 :
لطفا از شغل خودتون بگید(تا اونجائی که یادمه گفتید توی کار IT هستید)
میزان درآمدتون و مالیاتی که میپردازید (البته اگه ممکنه و فضولی نباشه)
لطفا حتما هم عکس بزارید
برای فضا هم از مدیافایر استفاده کنید
ممنون

علی 123 1391/01/07 ساعت 22:03

سپیده خانم::: گذاشتن عکس برای شما کار راحتیه اما برای ما که توی ایران هستیم باید امکان دیدنش وجود داشته باشه چون بسیاری از سایتهای آپلود در اینجا بسته شده اند و طبیعتا عکسهایی که لینکشون به اونجا مراجعه می کنه دیده نمی شن. "در حال حاضر"این سایت برای آپلود و دانلود عکس در ایران با سرعت نسبتا مناسبی باز هستش:
http://www.img4up.com/
جهت اطلاعتون من الآن مدیافایر رو نمی تونم, در کرمانشاه, باز کنم ومسدوده. (لطفا دوستان کامپیوتری خرده نگیرن می دونم سیستم سراسریه)

راستین 1391/01/07 ساعت 22:57

خیلی ممنونم ناصر جان از پاسخت.
از سپیده جان هم باز هم ممنونم.
بله اشتباه از من بود جوابی که سپیده جان داده بودند رو توی کامنت قبلی پیدا کردم. بله کار عاقلانه اینه که ریسک نکنم و آیلتس هم ارایه کنم.

اما یک سوال مهم دیگه هم دارم.: من عنوان Advertising specialist یعنی چیزی رو که ازش سابقه کار دارم رو با شماره ی 225111 در لینک زیر دیدم
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i35165.htm
که عنوانش هست Appendix 6 - List of Skilled Occupations تاریخش هم Effective 29/11/2010 درج شده .
این خودش لینکی هست از http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/42642.htm با عنوان
SM7.10.1 (a), (b), or (c)
اما مدرک تحصیلی ام یعنی َAgricultural Engineer با شماره (233912) در LTSSL درج شده که w.e.f اون 5 December 2011 نوشته شده.
حالا سوال من اینه که آیا کارشناس تبلیغات Advertising specialist شماره 225111 آیا در لیست مشاغل مورد نیاز محسوب میشه یا نه؟
سپیده جان من هیچ مدرکی از هیچ دوره ای در زمینه ی تبلیغات و ارتباطات ندارم . فقط مقاله هایی که تو روزنامه و نشزیات تخصصی چاپ شده رو در اختیار دارم.

واقعا شر منده ام ببخشید که این بار هم کامنتم طولانی شد. دفعات بعد خیلی کوتاه تر می نویسم

پر آرامش و تن درست باشید

واقعیتش رو بخوای خیلی سواله سختیه و من واقعا نمی دونم .. شاید بد نیاشه یه کمی بگردید ببینی به صرف داشتن سابقه کار بالا در رشته ای که توی لیست احتیاجاتشون هست بهت امتیاز می دن .. می تونی فکر کنم باهاشون هم مکاتبه کنی و بپرسی ..
اگر من چیزی فهمیدم حتما می گم ولی خیلی اطلاعی در این رابطه ندارم ..
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ دوستان کسی مورد مشابه نداشته راهنمایی کنه !!!؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
سپیده

الهام 1391/01/08 ساعت 04:14

خانم "می چاو" به من هم همین پاسخ رو داد و گفت ما به اصل اون مدارک نیاز داریم. من ناچاراْ می فرستم ولی صبر می کنم دو ماه دیگه که کیس آفیسر انتخاب شد این کار رو انجام می دم. در مورد مدارک اضافی برای اثبات همسری هم عذر خواهی کرد و گفت ندیده بوده که من مدرک حساب مشترک بانکی رو فرستادم. اون مدرک راضی کننده بوده.

علی 123 1391/01/08 ساعت 04:47

دوستان ما اندر خم نحوه اثبات آدرس مشترک هستیم
آدرس قبضهامون درست نیست
قولنامه با آدرس مشترک نداریم
استشهادنامه محضری هم قبول نمی کنن
کتابخانه هم عضو نیستیم
بانک صادرات هم توی پرینت حسابهاش آدرس نمی زنه
کسی مدرک رسمی و اداری خاصی به ذهنش می رسه که استمرار زندگی مشترک رو در یک آدرس نشون بده؟

عکس های مشترک .. یه محضر اشنا یه اجاره نامه به اسم جفتتون .. یه حساب مشترک باز کنید .. مسافرت مشترک ..
سپیده

الهام 1391/01/08 ساعت 06:02

به راستین
دوست عزیز به نظر من خوبه که یه ایمیل به INZ بزنی و براشون شرایط رو توضیح بدی و راهنمایی بگیری ببین چی می گن؟ بپرس با این شرایط آیا EOI ارسال کنی؟ یا می تونی ریسک کنی و هزینه EOI که حدود 400-500 دلار هست بپذیری و بفرستی وقتی سلکت شدی با آفیسری که جواب برسی رو می ده بحث کنی و اگه شد قانعش کنی.

الهام 1391/01/08 ساعت 07:47

به علی ۱۲۳
بهترین ره حل حساب بانکی مشترک هست...شما جز صادرات هیچ جای دیگه حساب ندارید؟ ما یه حساب در بانک پاسارگارد داشتیم مال دو-سه سال پیش بود اون مشترک کردیم.

به علی 123:
من خودم چند تا کار کردم:
-کپی از صفحات پاسپورت که سفرهای مشرکمون را نشون میداد.
-ارسال بلیط هواپیما که تو یه تاریخ بوده
- ارسال بیمه عمر

و از همه مهمتر از بانک Balance statement خواستم و با کلی خواهش قبول کردن که آدرس خونه را توش بزنن.
بخاطر مهر برجسته که داره نامه از بانک خیلی خوبه.(سعی کن معاون ارزی بانک را متقاعد کنی جواب میگیری)

راستی عکسهای مشترک هم خوبه.

البته فعلا به من چیزی نگفته فقط تایید کرده این چیز رو گرفته و ظاهرا خوبه (دقیقا گفته it all documents appears fine.)

کتایون 1391/01/08 ساعت 08:10

سلام دوستان...
سال نو رو به همگی تبریک میگم و براتون سالی همراه با سلامتی و شادی و موفقیت روزافزون آرزو میکنم...
پس از پیگیریهای که من در رابطه با آزمون 10 مارچ کردم آخرش BITE این جواب رو به من داد و سنجش هم پروفایل من رو حذف کرد! به دوستان قویا توصیه میکنم که تا زمانی که این هرج و مرج در سنجش برقراره در این مرکز ثبت نام نکنن. من واقعا اگر میدونستم که اوضاع از این قراره ترجیح میدادم برم دبی یا جای دیگه امتحان بدم!

Dear Katayoon,
Thank you for your email.
To clarify the test was held correctly on the 10th March.
The reason you received notification of the time and day of the test is because the Sanjesh centre were frantically trying to support students such as yourself by delivering the test despite the difficulties which were not caused by them. They worked 24 hours to get the test delivered for you, as did our centre who stepped in at short notice. The sanjesh centre have been working for the candidates to deliver this test and we have supported and overseen it.
Please attach any evidence you have of any wrong doing during the test.
In answer to your long list of questions
1. The test is supposed to start between 10am and 11am throughout the world.
2. You are not allowed food in the test hall
3. If you talked during the test then your result will be voided.
4. Any examinee that looked at the paper prior to the test starting should not receive their result, please provide evidence of this.
5. Please provide evidence of this
6. This is not our website and we do not administer it.
Due to the last minute arrangements we are trying to get the results to candidates as soon as possible.
Unfortunately because of a small number of complaints we have had to quadruple check all results to make sure they are correct.
This is the reason for the delay in results being issued.
You need to make a decision if you want your results please wait patiently for them. If you want to continue with your complaint then you will have to wait some time for a response as we will need to investigate further. Either way sending the same complaint over and over again does not help you or all of the test takers waiting their results, and it certainly does not help us issue the results any quicker. So please respond and let me know if you wish to continue your complaint, if so you will need to wait until after the 5th April for a detailed response.
Kind regards

و من هم در پاسخ ایمیل زیر رو زدم که به نظرم اصلا فایده ای نداره!
Dear Madam/Sir,
Thank you very much for your quick response.
Regarding your response I shall inform you:
1. Since you have declared as your rules, the exam should have been started on due time at 8 am and we should had been there at 7 am for preliminary checks. Hence we didn’t expect to be held for more than 3 hours standing in cold weather.
2. I did a mistake in dictation. We couldn’t even put our feet in our seat place. The chairs were for dining purpose and since they had a high back, some others could cheat easily and weren’t suitable for the exam. By the way they were so close to each other, in such a way that we couldn’t sit comfortably and put our feet easily.
3. I didn’t talk during the exam but other s talk and cheating disturbed my consideration and got me angry!
4. As I told you before the examiners didn’t pay attention to notify the examinees not to look at the papers before the due time. And the other astonishing thing was that in reading section, the examiners spread out the sheets for writing and most of the candidate did looked the topics and was analyzing the topics. (it occurred at 2nd floor where I was there)
5. Shall I really brought myself a camera to prepare you evidences?! If it’s so I will do it for you in the next exam!
6. You should ask from your cooperator to bring back my profile instead of neglecting me. Your agent tried to delete my identity instead of even a simple apology! If your cooperator do such things with the examinees you should mention it for reserving candidates s rights.
Actually I expect you to have more supervision and investigation instead of threatening me for having delay to receive my result.
The minimum measure you could do for me is to have a supervision in my result despite of the terrible situation which you took the exam and let me receive my result without any difficulty and harassment!
I did this examine 2 times ago on 2005 and 2011 and I haven’t seen such a thing that I saw at 10th March.
My final purpose for this complaint is to describe you the exam situation on the 10th March, and when International House did forwarded my email to SANJESH and ,unbelievably, SANJESH deleted my profile I got worried and harassed for my result.
Finally and again, as SANJESH declared and did before, I expected to receive my result in 13 days. Since I haven’t received any proper reaction from SANJESH and unfortunately from your center, I doubt on my result and it motivated me to mention it to you for investigation.
Best Regards

راستین 1391/01/08 ساعت 10:05

به سپیده جان و الهام جان
از راهنمایی هاتون ممنونم.خیلی.
البته اگر کسی تجربه شخصی مستقیم در این باره داره به من هم بگه ممنون میشم.

[ بدون نام ] 1391/01/08 ساعت 10:30

همینطور که مشاهده میکنید اینها انتظار دارن که من evidence بهشون ارائه بدم! از دوستانی که در مورد آزمونهای برگزار شده در تاریخهای 10 مارچ و بعد از آن که توسط سنجش انجام شده اعتراض دارند خواهش میکنم اعتراضاتشان را به ایمیل ielts@bite.ac.uk که مربوط به سنتر برگزار کننده هست بفرستند و همچنین به آدرس general.enquiries@britishcouncil.org آن را CC کنند.
چون اینطور که به نظر میرسه یک دست صدا نداره و اینها با این روش تهدید و ignoreکردن میخوان ما رو از حق مان که برگزاری یک آزمون استاندارد هست محروم کنند...
موفق باشید...

صابر 1391/01/08 ساعت 15:36

از دوستانی که از ایران برای سابمیت EOI اقدام کردند اخیرا میخواستم بدونم کم هزینه ترین راه برای پرداخت چی هست ؟ من کارت مستر دارم اما حسابم مالزی هست و تو این تبدیل ارزی و واریز پول به اون حساب یکم گرون میوفته.
ممنون میشم دوستان بگن بهترین راه برای EOI یعنی 440$ چی هست ؟

هادی 1391/01/08 ساعت 15:38

ناصر جان ممنون. من یه ایمیل زدم به این آدرس general.emailenquiries@dol.govt.nz . همین درسته یا آدرس دیگه ای هست واسه اینجور سوالا؟

تا اونجایی که یادمه، بچه ها به یه ایمیل دیگه میفرستادن. اما میتونی این فرم رو هم پر کنی که تا سه روز کاری بهت جواب میدن که احتمال خیلی زیاد معادل همون ایمیل بالاست. /ناصر

http://www.dol.govt.nz/immigration/knowledgebase/contact

صابر 1391/01/08 ساعت 18:24

دوستانی که تجربه دارند برای اسس شدن مدرک :
من کارشناسی نا پیوسته بودم ، با مدرک فوق لیسانس دارم اقدام میکنم، فوق لیسانسم که اسس نمیخواد ، اما از اونجا که برای گرفتن امتیاز absolute skills shortage تو شرایط نوشته داشتن لیسانس مربوطه ،خوب باید لیسانس هم ارائه بدم .
اول اینکه تو این حالت لیسانس باید اسس بشه یا چون فوق لیسانس نیاز به اسس نداره برای لیسانس هم نیاز نیست.

دوم اگر لیسانس هم میخواد اسس بشه ، فوق دیپلم رو چکار کنم !! یعنی یه پول جدا هم برای فوق دیپلم باید بدم !؟؟

ممنون از راهنماییتون ، پیشاپیش

نیما 1391/01/09 ساعت 01:02

سلام.
اونجا کف خونه ها اکثریت چوب و پارکت هست. خونه ی ما هم در ایران کفش پارکت هست که چنتا مشکل داره. یکیش اینه که اگه مقداری آب روی پارکت بریزه و پاک نشه و بمونه پارکت باد میکنه و خراب میشه. مشکل دیگه تمیز کردنش که باید هر چند روز یه بار با تی(Tei) تمیزش کنم وخیلی کار طاقت فرسایی هست. شما این مشکلات رو دارین؟ برای حلش چیکار میکنین؟

خونه ها اونجا چوبیه موقع راه رفتن سر و صدا و تکون خوردن خونه ایجاد نمیشه؟ شما عادت کردین؟

موفق باشین.

اینجا خیلی از خونه ها کفش موکت هست و خیلی ها چوبیه .. در کل خونه ای که کفش موکت هست گرمتر هست توی زمستون .. اما در مورد تمیز کردن اینجا چیزی به اسم دوده و خاک وجود نداره فقط روی همه چیز یه پرزی می شینه که معمولا با یه گردگیری و یا جارو می ره .. من خودم هر هفته کف خونه رو که چوبی هست جاربرقی می کشم و هرچند هفته هم تی می کشم .. اما چون معمولا تمیزه و فقط خاک داره و نه کثیفی و دوده خیلی سریع و راحت تمیز می شه و قطعا طاقت فرسا نیست :)‌
اما خوب سر و صدا دیگه راه رفتن روی چوب رو کاریش نمی تونیم کنیم ..
سپیده
حالا چرا یاد این سوال افتادید ؟ دلیل خاصی داشت ؟

الهام 1391/01/09 ساعت 04:16

خونه ای که کفش موکت باشه از لحاظ گرما بهتره...ولی وقتی اجاره ای باشه و قبلاْ کسی توش زندگی کرده باشه بهداشتی نیست...

الهام جون خیلی راحت می شه موکت رو شست اینجا . ماشین اش مثل جارو برقیه و کرایه می کنی می شوری و پس می دی .. البته خوب بازم ادم ته دلش هیچ وقت راضی نمی شه :)
سپیده

پیمان 1391/01/09 ساعت 16:20 http://hit-fx.com

درود به شما 2 عزیز و سپاس بابت مطالب عالی

شاید این سوالی ک میپرسم اینجا جاش نباشه ولی ممنون میشم اگه جواب بدین

من علاقه شدیدی به کشور هایی همچون نیوزلند و استرالیا دارم، جدیدا هم برنامه ریزی هام رو برای رفتن از ایران چیدم
حالا سوالی که از شما 2 عزیز دارم اینه ک من با داشتم مدرک دیپلم هنر ولی داشتن تخصص بالا در زمینه 3d animation و جلوه های ویژه فیلم و سن 26 سال و متاهل و در حال دریافت ایلتس (شرایط مشابه خانمم) آیا میتونم برای مهاجرت به انجا اقدام کنم و اقامت بگیرم؟
اگر آره چه مدت طول میکشه؟
و چه راهی رو پیشنهاد میکنید؟
آگر بخواد خانمم برای دانشگاه اقدام کنه چی؟ ( دیپلم هنر 6-7 سال پیش)
پیشاپیش از شما سپاسگذارم و بابت نحوه نوشتنم پوزش

خیلی سوال سختیه .. راستش انچه شما برای مهاجرت نیاز دارید در دو صورت اتفاق می افته یا اینجا از طرف شرکتی که اجازه گرفتن نیروی کار داره پیشنهاد کاری داشته باشید و یا امتیاز لازم رو بیارید برای اقدام به مهاجرت .. برای نیروی کار که باید با شرکت ها صحبت کنید و غیره و اگر کار بگیرید می تونید یکی دو ماه ه ویزا بگیرید . اگرم مهاجرت کنید ۱ سال و خورده ای اینها طول می کشه که باید امتیاز لازم رو بیارید که برای این هم بهترین راه اینه که سایت مهاجرت رو چک کنید و امتیازتون رو حساب کنید و البته مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط خوب نیاز هست .. راستش دیگه چیزی به ذهنم فعلا نمی رسه .. بهترین راه اینه که خودتون چک کنید و ببینید چه شرایطی رو دارید ..
موفق باشید
سپیده

بابک 1391/01/09 ساعت 17:23 http://persiance.wordpress.com

علی123 ::
سلام
عزیزم، من علاوه بر گواهی سپرده که از بانک گرفتیم، صفحات اول دفترچه بیمه خودم و همسرم رو هم ترجمه کردم. چون تو دفترچه ایشون اسم من هم به عنوان بیمه شده اصلی قید شده بود. (البته دفترچه بیمه مون کلی اشکال املایی داشت که یه روز هم علاف اون شدم). ولی قبلش به آفیسرم ایمیل زدم و مطمئن شدم که چنین چیزی به دردشون میخوره.

حسین 1391/01/11 ساعت 15:25 http://francais.persianblog.ir

چه جالب. تجربه ی جالبی بود. اگه در مورد چنین تجربه هایی بنویسی فکر کنم بیشتر برای ما جالب باشه . چون انجام چنین کارهایی تو ایران هم خیلی وقت گیر و هم خیلی پر هزینه خواهد بود. درضمن خیلی از وسایل موردنیاز برای کارهایی مانند کاشی کاری (بصورت DIY ) موجود نیست

علی 123 1391/01/11 ساعت 18:46

بچه ها از لطفتون ممنون ببخشید من رفته بودم مسافرت:
ما سفر خارجی مشترک
حساب بانکی مشترک با موجودر نسبتا خوب که تاریخ افتتاحش البته مال چهار ماه پیشه
عکس
نامه بیمه درمان مازاد تکمیلی
رو ارائه دادیم اما باز هم اونها آدرس مشترک ازمون خواستن
حالا سه چهار روز پیش رفتم بانک ببینم می شه کاریش کرد
بابک جان آقا ممنون دفترچه بیمه ما هم به درد میخوره پس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.