دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

یه مهاجر ..

... گفته ها نگاه ها حرکات و و .. همه می تونه احساسات انسانی رو زیر و رو کنه و زندگی ای رو عوض کنه .. واسه همین این پست رو پاک کردم فعلا ..  

 

سپیده

نظرات 27 + ارسال نظر

سلام
وبلاگ خوب و مطاالب خوب تری دارید
اگر تمایل داشتید میتونید تباادل لینک داشته باشیم
اول لینک مارو با نام پایگاه اطلاع رسانی نکته نیوز http://9ktenews.com
در وبلاگتون قرار بدید بعد به آدرس زیر برید و در نظرات آدرس وبلاگتون رو بذارید ، کمتر از 12 ساعت لینک میشید

http://9ktenews.com/index.php/%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%84-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88

کتایون 1391/01/10 ساعت 07:32

ُسلام سپیده جان...
نوشته شما فکر اینهمه مصیبتی رو که SANJESH و IELTSبرام درست کرده بودن رو از سرم پروند... بعضی وقتا فکر اینکه تازه بعد از اینهمه دردسر آدم باید همه چیز رو چه از کار و چه روابط اجتماعی و دوستانه اش رو از سر بسازه تکونم میده ولی به نظرم اینهمه تغییرات ارزششو داره و بقول تولستوی "برای کشف اقیانوسهای جدید، باید شهامت ترک ساحل آرام خود را داشته باشیم"... به عبارتی مفهوم زندگی با تغییر و حرکت آمیخته است...
موفق باشید...

به نظر منم ارزششو داره .. :)
سپیده

صابر 1391/01/10 ساعت 12:53

از دوستانی که از ایران برای سابمیت EOI اقدام کردند اخیرا میخواستم بدونم کم هزینه ترین راه برای پرداخت چی هست ؟ من کارت مستر دارم اما حسابم مالزی هست و تو این تبدیل ارزی و واریز پول به اون حساب یکم گرون میوفته.
ممنون میشم دوستان بگن بهترین راه برای EOI یعنی 440$ چی هست ؟
( دوباره پرسیدم چون تو پست قبل که کسی ظاهرا جدیدا EOI پر نکرده !! )

خیلی از دوستان از صرافی های ایران کردیت کارت گرفتند .. نمی دونم البته اون چقدر هزینه داره اما می تونید از صرافی ها پرس و جو کنید.
سپیده

بابک 1391/01/10 ساعت 22:15 http://persiance.wordpress.com

صابر خان گل :: کارتت رو بچسب داداش که خیلیا همین "گرونش" رو هم ندارن. تو این اوضاع و احوال در دردانه‌ای داری.

ندا 1391/01/10 ساعت 22:23

سپیده خانوم
شما در جریان اخذ گذرنامه نیوزیلندی هستین. منظورم سیتی زن شیپ نیوزیلندی هست. شرایطی که در سایت نوشته که چند مورد هست از جمله حضور بیش از 3 سال در خاک نیوزیلند و.... آیا مورد مستندی دارید که موفق به دریافت گذرنامه نیوزیلندی شده باشه. نمی دونم خودتون دریافت کردید یا خیر؟ شرایط اخذ گذرنامه برای من خیلی اهمیت داره. مشخصا می خواستم بدونم مهاجرین عموما بعد از سپری کردن دوره 3-4 سالشون موفق به دریافتش می شوند یا بصورت اجازه اقامت طولانی مدت PR مجوز حضور خواهند داشت. با سپاس

شما بعد از گذشت ۵ سال از اقامتتون گذرنامه اینجا رو می گیرید و سیتی زن می شید .. مورد مستند هم تا دلت بخواد هست .. خیالت راحت ..
سپیده

بهروز 1391/01/11 ساعت 09:43

به اشتباه کامنتم رو روی یک پست قدیمی تر گذاشتم.(گفتم چرا کامنت قبلی ماله ۳ هفته پیشه !)
من شدید به فکر مهاجرت به نیوزیلندم ولی نمیدونم چرا در کل اعتماد به نفسم پایینه. واسه همین اگه از دوستان کسی یا مدرک الکترونیک اونجا کار میکنه یا در پروسه ی مهاجرته و یکم اطلاعات بهم بده لطف بزرگی در حقم کرده.
امیدوارم که همتون موفق باشید.

منظور از یک کم اطلاعات چیه ؟ اگر سوالت رو واضح تر بگی حتما بچه ها کمک می کنند :)
سپیده

[ بدون نام ] 1391/01/11 ساعت 15:15

salam man 2 hafteyy mishe omadam Auckland ...komak va rahnamayy mikham dar amorede peida kardane kar agar momkene mamnoon misham

خوب رسیدن به خیر...پستهای ویزای کار نیوزلند رو خوندید؟ خودتون رو معرفی می کردید بد نبود.../ناصر

یاسر 1391/01/11 ساعت 16:37

با سلام
ممنوم که شما این وبلاگ خوب رو ایجاد کردید ، صمیمانه از شما متشکرم و خیلی ممنونم.
من تصمیم گرفتم یکی از این دانشگاهها رو واسه ادامه تحصیل انتخاب کنم و از تجربیات شما استفاده کنم،چرا که تجربه بالاتر از علم هست.
اگر سئوال یا مشکلی داشتم میتونم مطرح کنم؟
امیدوارم موفق و موید باشید

کاری از دستمون بر بیاد مثل همیشه انجام میدیم..دوستان خوبی هم هستند که کمکتون می کنند.../ناصر

Hassan 1391/01/11 ساعت 18:12

سلام دوستان خواهش میکنم به این سوال من جواب بدین سر دوراهی موندم. EOI رو SUBMIT کردم ، البته هنوز پولشو ندادم،حالا ی وکیل پیدا شده میگه $۷۵۰۰ میگیره و یک ساله برام PR میگیره. حالا نمیدونم با وکیل پیش برم یا خودم؟ ممنون میشم راهنمایم کنید.

چطوری این کار رو انجام میده؟! اگه توضیح بیشتری بدید اون موقع میشه کمک کرد قاعدتا.../ناصر

بهروز 1391/01/11 ساعت 23:07

ممنون از پاسختون خانم سپیده
راستش من از اول عید کلا سعی کردم اطلاعات جمع کنم. پروسه هم تقریبا دستم اومده. الان شروع کردم تا زبانم رو تقویت کنم تا چند ماه دیگه آیلتس رو بگیرم. با توجه به اینکه خیلی اوضاع مالیم رو به راه نیست به این نتیجه رسیدم که باید تا موقعی که میخوام واسه ویزا اقدام یه جاب آفر ردیف کنم.(اینطوری زودتر هم نتیجه میگیرم درسته ؟)
من حوزه ی کاریم الکترونیک دیجیتال هستش و حدود ۲ سال هم سابقه دارم.
و اما میخوام اگر بشه با کسی توی همین حوزه ی کاری مشورت کنم که بفهمم چه تخصصهایی رو باید تقویت کنم.
یه فکر هم دارم که شاید احمقانه باشه ! میخواستم ببینم امکانش هست من با یه شرکت در اونجا تماس بگیرم و بگم میخوام مهاجرت کنم و برای اینکه نشون بدم به دردشون میخورم یه کارایی رو ریموت براشون انجام بدم( خوب البته مجانی میشه دیگه !) اصلا قبول میکنن ؟

ممنون میشم اگر نظرتون بگید.
با آرزوی موفقیت برای همه.

اگه من نظر خودم رو بخوام بگم اینه که این روشی که گفتی در انتها، معمولا روش خوبی نیست. خودت رو اگه جای اونا قرار بدی بیشتر متوجه منظورم میشی. بهتر اینه که مهارت های کار پیدا کردنت رو بیشتر کنی. /ناصر

هادی 1391/01/12 ساعت 06:45

سلام به دوستان و تشکر از ناصر و سپیده که ما تازه کارها رو راهنمایی میکنن. من ITA رو دریافت کردم و یکی از بندهای چک لیستم اینه:
Evidence of Registration as a ‘Chartered Professional Engineer’ from IPENZ
OR
A letter from IPENZ certifying that the degree and any further learning meets the academic
requirements for registration as a ‘Chartered Professional Engineer’ in New Zealand
میشه لطفا راهنمایی کنین که این همون اسسمنت مدارکمه یا چیز دیگه اییه؟ و از کجا باید شروع کنم.

فکر می کنم که هادی جان یه مقدار وقت بیشتری بزاری برای قوانین نیوزلند. قبلا لازم بود که در انجمن مربوطه ثبت نام کنی ولی الان میتونی به جای اون مدارکت رو اسس کنی. ستون آخر مربوط به لیست شغل های بلند مدت در رشته خودت رو چک کن. /ناصر

بابک 1391/01/12 ساعت 08:07 http://persiance.wordpress.com

Hassan عزیز :: اولا این رقم رقم زیادیه. وکلای رجیستر شده اداره مهاجرت نیوزیلند چیزی در حدود 3000 دلار نیوزیلند بابت این کار میگیرن. این رقم هم فاز به فاز و بسته به پیشرفت پرونده شما توسط وکیل قابل دریافت هست. در مورد زمان یک سال هم جای تردید جدی هست. شاید در 9 تا 12 ماه بشه Job offer گرفت. اما بعیده که بشه PR گرفت. (البته من که معتقدم عمرا بشه، حالا به خاطر گل روی شما تخفیف دادیم )

علی 123 1391/01/12 ساعت 09:47

Hassanجان::: آقابابک درست می گه. در کل پروسه مهاجرت به نیوزیلند همه اش بستگی به شرایط و امتیازتون داره. اگه امتیاز خیلی بالایی داشته باشید مدرک تحصیلی و سابقه شغل مرتبط در که مورد نیازشون باشه یا اینکه کار حی و حاضر اونجا براتون باشه یا آفرش توی دستتون باشه, ظرف دو هفته از پرداخت هزینه EOI اسمتون از سیستم پولینگ درمیاد و براتون دعوتنتامه می فرستند تا مدارکی رو که ادعا کردید براشون بفرستید. بعدش هم چهار ماه برای ارسال این مدارک وقت می دن که تا اینجا می شه چهار ماه و نیم. بعد که هزینه ITَA رو دادید بعد از چهار ماه دیگه افسرتون تازه تعیین میشه تا اینجا میشه 8 و نیم ماه. بعد افسره موظفه که اگه هیچ مشکلی در پرونده تون نباشه ظرف 3 ماه نتیجه نهایی رو اعلام کنه که این میشه 11 ماه و نیم. اما خیلی مشکله که بشه همه چی طبق روال پیش برد. وکیل مورد نظرشما شاید خیلی ایده آل فکر کرده. کل پرسه مهاجرت من بدون وکیل تا آلآن کمتر از 8 میلیون خرج داشته اونوقت شما می خوای 15 میلیون پول بی زبون رو بدی که بعد اما و اگر توش باشه؟ تصمیم با خودتونه من جای شما باشم مثل بقیه بچه ها بدون هیچ عجله و استرسی خودم قوانین رو مطالعه می کنم و کارم رو انجام می دم. "در ایران" آدم زنده وکیل وصی نمی خواد! ضمنا اقدام کردن توسط خودتون باعث می شه که دیدتون نسبت به همه چی باز تر بشه این نظرشخصی بنده اس.

عباس 1391/01/12 ساعت 09:48

سلام به همه دوستان
سال نوی همه مبارک
انشاالله امسال همه به تمام آرزوهاشون برسن
من یه چند ماهی نبودم که درگیر امتحان آیلتس بودم و ....
راستش از فعالیت های اخیر آقا ناصر خیلی خوشحال شدم چون دلمون براشون تنگ شده بود و از سپیده خانوم هم تا بینهایت تشگر
راستش اونقد مطالب 2مهاجرو خوندم که دیگه گیج شدم
شاید همه مطالب رو حفظ شدم!!!
اصلا نمی دونم که چیکار کنم
آیا اول باید pre-assessment کنم یا full؟
الان باید EOI رو پر کنم یا کی؟
تو انجمن رشته تحصیلیم ثبت نام کنم یا نیازی نیست؟
خلاصه که الان گیج گیجم
یکی به دادم برسه..

اگر به اسسمنت نیاز داری، حداقل باید pre-assessment رو انجام بدی. بعد EOI رو پر کنی و ... pre-assessment حداقل قبل سابمیت EOI و full برای بعد ITA لازمه. یعنی اگه pre-assessment رو الان انجام بدی و سلکت بشی، باید full رو انجام بدی. اما اگه الان full رو الان بگیری دیگه نیازی به pre-assessment بعد سلکت شدن نداری. اگه رشتت طوریه که لازمه در انجمن مربوطت ثبت نام کنی قبل EOI این کار رو بکن. در هر صورت حواست به اون ستون آخر لیست شغل های بلند مدت و کلمه OR باشه! / ناصر

Hassan 1391/01/12 ساعت 10:06

ممنون از پیگیری تون آقا ناصر. اما متوجه جزئیات سوالتون نشدم. یعنی چی چطوری این کارو انجام میده ؟ من باید چی ازش بپرسم که جواب مورد نظر شما رو بده؟
ی شرکت تو مالزی هست بنام Rayford
اینا تو حیطه ی استرالیا و نیوزالند کار میکنن. من به اتفاق دو تا از دوستانم میخایم اقدام کنیم (خانم ، دکتر و آقا، مهندس هستن یه بچه هم دارن). به اوناگفته که ظرف یک سال میتونه کار اقامت شونو درست کنه. من هم میخام برم صحبت کنم. من الان ۱۱۵ امتیاز دارم . همونطور که به عرضتون رسوندم، EOI رو هم Submit کردم. میرم باهاش صحبت میکنم بعد به اطلاعتون میرسونم که چی گفت . فقط با توجه به اینکه مشاور شون ایرانی هست، نمیدونم میشه اعتماد به حرفشون کرد یا نه??
و اینکه آیا از طریق وکیل اقدام کردن خیلی متفاوت هست نسبت به اینکه آدم خودش اقدام کنه؟

قوانین مهاجرت سر و تهش معلومه و کار عجیبی انجام نمیشه. من منظورم این بود که این آقای وکیل بر اساس چه قانونی میتونه PR برای شما بگیره که ما و بچه های این وبلاگ که سر و ته این قوانین رو در آوردیم، ندیدیم همچین قانونی رو. اگه پیشنهاد کاری می گیره، خیلی خوبه. اما قراره این کار رو بکنه؟ /ناصر

Hassan 1391/01/12 ساعت 10:21

بابک جان، ممنون از راهنمایتون . یعنی اگر ی وکیل بخد از الان برا من شروع به کار کنه، چقدر طول میکشه تا من بتونم بیام اونجا؟؟

یاسر 1391/01/12 ساعت 11:31

با سلام
ینده فوق دیپلم ؛الکترونیک؛ و لیسانس ؛مدیریت آی سی تی؛ هستم.اگه نتونم بورس بگیرم با کار کردن میسه هزینه ها رو جبران کرد ؟

بنده میخواستم بدونم

1- آیا برای فوق لیسانس میشه بورس تحصیلی گرفت

2- در رشته های مدیریت انرژی و انرژی های نو ،کدوم دانشگاه از نظر هزینه مناسب تر هستند،اگر رشته انتخابی ام زیر مجموعه آی سی تی باشه چی ؟

3- من میخواستم بدونم شهر christchurch و دانشگاه canterbury چطور دانشگاهی هست ؟

4- شنیدم این کشور زلزله خیز هست معمولاً کدوم نواحی بیشتر زلزله میاد ؟

از شما و دوستان تشکر میکنم که ما رو راهنمایی میکنند.

کار کردن همیشه قسمتی از هزینه هاتو جبران میکنه، اما ساعت کاریتم تو هفته میدونی که محدوده. از طرفی کار هم چه بخوای و چه نخوای روی کیفیت درست تاثیر میزاره، البته اگه به هدف درس خوندن میری..

1- معمولا خیلی سخته بورس برا فوق لیسانس گرفتن.
2- این رو من اطلاع ندارم. نیوزلند دانشگاه زیاد نداره و رشته ای هم که شما دنبالش هستی زیاد نیست. با یه سرچ سریع پیدا می کنی.
3- دانشگاه خوبیه و جزو بهترین دانشگاههای دنیاست. پست مربوط به دانشگاههای نیوزلند رو بخون.
4- زلزله بیشتر رو شهرهایی که تو مرز شرقی نیوزلند هستند بیشتر اتفاق میافته، مثل ولینگتون، کرایسچرچ و ...
ناصر

بهروز 1391/01/12 ساعت 14:43

(ببخشید اون کامنت قبلی من قابل تائید نبود ؟)
اون ۱۱ ماه و نیم که علی آقا حساب کردن بهترین حالت واسه گرفتن PR هستش دیگه ؟ حالا اگر یک نفر آفر داشته باشه بهتر نیست , واسه ویزای کار اقدام کرد تا سریعتر بره اونور ؟

شما ببخشید بهروز عزیز. اینجا شنبه است و یه خورده با شنبه ایران فرق می کنه...در هر صورت اگه بتونید پیشنهاد کاری بگیرید، بهترین حالت ممکنه است. موفق باشید./ناصر

بابک 1391/01/12 ساعت 17:23 http://persiance.wordpress.com

Hassan عزیز ::
وکیل نمی تونه در سرعت روال کاری که داره انجام میشه تاثیری بگذاره، یعنی پروسه بررسی درخواست برای مهاجرت یا انواع ویزا مسیر تعریف شده خودش رو داره که با یا بدون وکیل باید زمانی چند ماهه رو طی کنه که طبق اطلاعاتی که روی سایت اداره مهاجرت نیوزیلند هست، با توجه به مشغله کاری این اداره کاملا متغیره.

وکیل صرفا ممکنه در این قسمت از کار سهم مثبتی در خریدن زمان برای شما داشته باشه که دیگه لازم نیست شما چند هفته از وقتتون رو صرف مرور قوانین و بررسی شرایط کنین. ضمنا در صورتیکه مشکلی پیش بیاد ممکنه تجربیات قبلی‌اش بهش کمک کنه که تعامل مفیدتری (با رویکرد موفقیت شما و رسیدن به هدف) با مسئول پرونده‌تون داشته باشه. همه اینها به 2 شرط هست:

1. منبع مناسبی برای دریافت اطلاعات در خصوص نحوه apply کردن وجود نداشته باشه.

2. وکیل انتخابی شما هم وکیل باانصاف و خبره باشه.

به نظر من هر دو شرط بالا منتفیه. :) اطلاعات که روی سایت اداره مهاجرت هست -تمام و کمال- و همچین وبلاگی هم برای کمک گرفتن از دوستانی که در همین مسیر قرار دارن وجود داره. وکیل (بهتره بگیم مشاور) خوب و دقیق هم همچین زیاد پیدا نمیشه. دستکم در مورد نیوزیلند که مهاجرت ایرانیا به این کشور صرفا در ماههای اخیر طرفدارایی پیدا کرده. بنابراین وکلای مجربی در این حیطه نداریم.

اما اگه بخوای پروسه رو شروع کنی و اگه بخوای از طریق SMC اپلای کنی، از زمان ارسال EOI ممکنه 18 تا 24 ماه طول بکشه. البته به شرطی که مشکل خاصی پیش نیاد و همه چیز طبق روال پیش بره و قوانین تغییر نکنه.

بهروز 1391/01/12 ساعت 20:02

خیلی ممنون آقا ناصر. ببخشید که یه کم عجله کردم !
ممنونم.

هادی 1391/01/12 ساعت 20:06

ناصر جان ممنون. راستش یه مقدار قوانینشون گیج کنندس. یعنی باید مدارکمو بفرستم NZQA واسه اسسمنت ؟ چند تا ایمیل زدم واسشون ببینم چطوری باید تاییدیه از IPENZ بگیرم.

رشتت چیه هادی جان؟ تا حالا چند تا از بچه های اینجا همین قضیه براشون پیش اومده و با اسس مدرک مشکلشون حل شده. گرفتن اسسمنت از IPENZ کار آسونی نیست. /ناصر

Hassan 1391/01/13 ساعت 04:38

بابک جان :::علی ۱۲۳ عزیز، از راهنمائی بسیار مفیدتون کمال سپاسگزاری دارم.الان به ی مشکل بر خوردم که فکر نکنم کسی به اندازه ی شما دوستان بتونه کمکم کنه.
چند روز پیش submit EOI کردم، اما پولش رو هنوز ندادم.
دیشب داشتم بلاگ رو مرور میکردم دیدم "امین" ی پست گذاشته بود که خونه خرابم کرد!!! من کارشناس ارشدرشته مدیریت یا همون MBA هستم. اما مدرکم رو ۲۰۱۱ گرفتم ، از مالزی، لیسانسم آموزش زبان انگلیسی هست ۲۰۰۷ ایران. (۳۴ سالمه) ۱۳ سال سابقه کار تو صنعت دارم، ۱۳ سال هم بطور پاره وقت زبان تدریس کردم،البته تو گواهی هائیکه برا تدریس دارم، عبارت پاره وقت عنوان نشده الان هم ۲ سال هست که تو مالزی ایلتس درس میدم.
EOI رو با توجه به کارام تو صنعت پر کردم و زدم ۱۰ سال سابقه که شد ۳۰ امتیاز اما دیشب فهمیدم که سابقه کار بعد از فارغ التحصیلی باید باشه که این یعنی عملا من اون امتیاز رو از دست میدم. حالا میخام از طریق تدریس اقدام کنم، اونجوری۲۰ امتیاز میگیرم چون مدرکم مال 2007 هست که میشه 5 سال سابقه و 20 امتیاز، و امتیاز کل من میشه ۱۰۵ . فقط با توجه که من ی بار سابمیت کردم، میتونم ی بار دیگه از اول EOI پرکنم؟؟؟





علی 123 1391/01/13 ساعت 06:16

Hassan آقا::: اگه شما سابقه کار دارین باید معادل اون زمانی که توی فایل LTSSL تعیین شده سابقه کار "فول تایم" ارائه کنید و این رو به اثبات برسونین. چطوری؟:

1-نامه ای شامل کل مشخصات شناسنامه ای تون که نشان دهنده تاریخ شروع و پایان استخدام, فول تایم یا پارت تایم بودن استخدام, عنوان پست سازمانی باشه؛ از کارفرما (ها).
2- قرارداد (های) کاری یا حکم (های) کارگزینی که توسط شما و کارفرما (ها) امضا شده باشه.
3- اولین و آخرین فیش حقوقی (اسلیپ حقوقی)
4- نامه آفر کاری که احیانا داشتین (که خودم نداشتم)
5- مالیات پرداختی
6- احیانا لیست بیمه
اگه هم کارتون پارت تایم بوده باید معادلش رو محاسبه کنین ببینین میشه چند وقت فول تایم.
در نظر داشته باشین که شما هر تعداد که دلتون می خواد می تونین EOI ثبت کنین و پاک کنین و هرکدام که هزینه ش رو پرداخت کنین اداره مهاجرت روش کار می کنه یعنی توی سیستم پولینگ میذاره. سیستم پولینگشون هم به این صورته که هر 2هفته یکبار بر اساس امتیاز ها و معیارهاشون ازش حدود 600 تا EOIسلکت میکنن. مثلا میگن همه اونهایی که 140 امتیاز دارن, همه اونهایی که امتیاز 100 به بالا +جاب یا جاب آفر دارن +همه اونهایی که امتیاز 130 به بالا دارن و 15 امتیاز برای کاردرزمینه Absolute Skill Shortage دارن. البته سیستم کامپیوتریه دیگه... پیشنهادم اینه که سعی کنین تا جایی که ممکنه چیزهای متناقض ثبت نکنین. موضوع بسیار مهم اینکه شما باید, طبق شرایط فعلی, حتما حتما 15 امتیاز برای کار در زمینه Absolute Skill Shortage رو کسب کنین در غیر اینصورت به احتمال زیاد سلکت نمی شین. این چیزی هستش که من از اول مرداد سال 90 تا الآن تجربه کردم میتونید به قسمت اخبار سایت اداره مهاجرت برید و این مطلب رو ببینید. بذارین روراست باشیم, امتیاز زیر 110 واقعا احتمال سلکت شدنش کمه و من فقط دو بار در14 دسامبر2011 و 11ژانویه 2012 دیدم که امتیاز 110 به بالا رو انتخاب کردند اون هم با اون 15 امتیاز کذایی. می تونین به قسمت "جدول ما" در گوشه سمت راست این وبلاگ برین و امتیاز دوستانی که سلکت شدن رو ببینین. پیشنهادم اینه که مواظب باشین اگه شرایطتون و مدارکتون فعلا مساعد نیست پول, اعصاب و انرژی تون رو شش ماه هدر ندین چون اگه تا 6ماه سلکت نشین بعدا به سادگی از سیستم پولینگ کنار گذاشته می شین. شما هنوز24 سالتونه و طبق قوانین امروز حالاحالاها 30 امتیاز سن رو خواهید داشت تا زمانی که به خواست خدا شرایطتون رو تطبیق بدین. پیشنهادم اینه که بشینین و قوانین رو مو به مو بخونید بعد تصمیم صحیح بگیرین. این وبلاگ رو هم کامل بخونید به نظرم.
ببخشید که طبق معمول به درازا کشید.

هادی 1391/01/13 ساعت 06:54

ناصر جان من لیسانس الکترونیک و ارشد کنترل دارم و چون سابقه کارم توی زمینه اتوماسیون صنعتی و پروسس کنترل هستش واسه شغل Production or Plant Engineer اقدام کردم چون توی ANZSCO ( Australian and New Zealand Standard Classification of Occupations) ذکر شده که تخصص Automation and Control مربوط به این شغل میشه.
حالا موندم این تاییدیه IPENZ رو از کجا بیارم. وبلاگ شما رو زیر و رو کردم ولی ظاهرا کسی این مشکلو حل نکرده. لطفا راهنمایی کنین. ممنون

هادی جان، همون طور که قبلا هم برات نوشتم و توی ستون آخر لیست بلند مدت هم نوشته یکی از این کارها رو باید بکنی کافیه:
1- مدرک واشینگتن اکورد
2- تاییدیه NZQA
3- تاییدیه chartered professional engineer

نتیجه این میشه به جای تاییدیه IPENZ، مدرکت رو فول اسس NZQA می کنی و اینطوری لازم نیست که سراغ IPENZ بری. ا کی؟
/ناصر

Hassan 1391/01/13 ساعت 13:17

علی جان ممنون عزیز .
آدرسه یکی دوتا وکیل چینی رو گرفتم، برم صحبت کنم ببینم اونا چند مرده حلاجن بعد میام باهاتون در میون میزارم. فلان تو مرحله ی جمآوری اطلاعات هستم.
ارادتمند شما
حسن

هادی 1391/01/13 ساعت 19:51

اکی ناصر جون. ممنون که وقت گذاشتی و راهنمایی کردی.

تینا 1391/12/14 ساعت 12:18

سلام من شوهرم سیتیزن اوکلند هست و من و2 تا بچه هام میخوایم سیتیزن اینجا شیم میخواستم بدونم چه قدر طول میکشه تا سیتیزن شیم؟یکی هم تا چه مدت نمیتونیم از اینجا واسه ی سفر به ایران خارج شیم؟

اطلاعات مربوط به سیتیزن شیپی تو این آدرسه: http://www.dia.govt.nz/New-Zealand-citizenship

من فکر نمی کنم که شما اجازه خروج نداشته باشید. خیلی بعید به نظر میرسه!!! /ناصر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.