دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

Easter holiday

یکی از تعطیلات مهم اینوری ها Good Friday  و Easter Monday هست.   

عید Easter یا عید پاک در واقع همیشه یکشنبه است اما از اونجایی که اگر روز تعطیل روز شنبه و یا یک شنبه بیفته اینجا همیشه اولین روز کاری بعدش رو تعطیل می کنند همیشه دوشنبه تعطیل می شه و کلا می شه تعطیلات Easter Monday .   روز جمعه رو هم تعطیل می کنند چون فکر کنم یه اعتقاداتی تو مایه های هفته فاطمیه دارند و توی روز رستاخیز مسیح سنت های مختلف اختلاف دارند .. به هر حال ..

عید پاک روزی است که مسیحیان معتقدند عیسی مسیح پس از اینکه به صلیب کشیده می شه دوباره زنده می شه.. یکی از دوستان مسیحی ام برام داستانش رو اینجوری تعریف کرد که در واقع وقتی حضرت مسیح رو به صلیب می شکند اون رو زیر خروار ها سنگ می ذارند و سربازان زیادی دورش نگهبانی می دهند که از مرگ اش مطمئن بشند ولی کسی که از اونجا رو می شده بهشون می گه من مسیح رو دیدم که از سر یه تپه معروف در اورشلیم رد می شد و بعد سنگ ها رو کنار می زنند و می بینند که حضرت مسیح غیب شده و در واقع اینجوری هست که معتقدند دوباره زنده و رستاخیز مسیح اتفاق افتاده و این موضوع رو جشن می گیرند.  

 

توی عید پاک اکثرا می بینید که همه جا پر از شکلات هایی به شکل خرگوش و تخم مرغ هست. که در شکل ها و رنگ های مختلف می فروشند. خرگوش در واقع نشونه باوری و فررسیدن بهاره و تخم مرغ رنگی جایی خوندم نشونه از هنر رنگرزی که عیسی داشته و به نظر خودم فقط دلیلی برای شادی در وسط ساله ..   

این تعطیلات بهانه دیگه ای هست برای حراج ها و غیره و معمولا می بینید همه جا کلی حراجی هست و وقت خوبیه برای خرید ..  

راستی روز عید پاک تاریخ ثابتی نداره و معمولا بین ۲۲ مارچ تا ۲۵ اپریل هرسال عوض می شه. حالا چرا اینقدر بازه اش زیاده نمی دونم ..  

 

یه اتفاق مهم دیگه اینکه روز اول اپریل ساعت ها هم ۱ ساعت به عقب می ره و در واقع ساعت زمستانی شروع می شه و اینجوری اختلاف ساعت ۹ ساعته با ایران در اینجا می شه ۷ ساعت چون اونها هم ساعتشون رو ۱ ساعت جلو می کشند.  

 

خلاصه اینکه در نهایت می شه یه جمعه تا دوشنبه تعطیل و وقتی خوبی برای مسافرت و استراحت و غیره .. اگر خدا خواست و مهاجر دیار غربت شدید یادتون باشه برای این روزها همیشه زودتر برنامه ریزی کنید چون هم بقیه دور و برش مرخصی زیاد می گیرند و هم پرواز ها و هتل ها و غیره سریع پر می شه ..  

 

منم می رم چند روز هوا بخورم و زود بر می گردم .. 

خوش باشید 

سپیده

نظرات 52 + ارسال نظر

زنده باشید همیشه منم از شما ممنونم.مطالبتون جالبه.نویسنده ی خوبی هستید مایلم بیشتر با هم آشنا بشیم[گل]

بابک 1391/01/17 ساعت 04:59 http://persiance.wordpress.com

"...حالا چرا اینقدر بازه اش زیاده نمی دونم..."

خب، سپیده خانم! الاعمال بالنیات!!!

یاسی 1391/01/17 ساعت 10:27

سلام مرسی دوست عزیز از راهنماییتون درسته تو پروسه مهاجرت اراده و تلاش و ناامید نشدن خیلی زیاد مهمه ولی تو جریان مهاجرت کانادای ما با قانون جدیدی که وزیر مهاجرت اخیرا گذاشتن شکست خورد و دست ما هم نبود ( از ٢٠٠٦ اپلای کردیم و الان مثل کاری که چند سال پیش اداره مهاجرت استرالیا کرد پرونده های زیر ٢٠٠٨ را باطل اعلام کرد و ما هم همه زحمتها و انتظارامون به هدر رفت الان هم با شک و به قول معروف با ترس و لرز داریم استارت نیوزلند و میزنیم

امیدوارم که این اتفاق برا نیوزلند نیافته و کاراتون زودتر راست و ریس شه. کاری هم از ما بر میومد در خدمتیم..../ناصر

ناهید 1391/01/17 ساعت 10:44

سفر خوشی داشته باشین سپیده جون ..خوش بگذره

فرحناز و علی 123 ::
خیلی ممنون از پاسختون .هر دوی شما درست می گید..شاید اونجا از پزشک بپرسم که کدوم بهتره..

مثلا من همسرم معاف از سربازی شده به دلیل مشگل روده که الان اصلا مشگل جدی هم نیست براش , با این دقتی که افیسرهای نیوزیلند دارند , ادم می ترسه فردا بگند خوب علت پزشکیه معافیتت چی بوده! و چرا ذکر نکردید!!!
حالا اگه قراره برا ی این مریضی ها ادم رو نخواند که ...
حالا هفته دیگه می رم ببینم پزشک چی میگه..

شبنم 1391/01/17 ساعت 11:17

بازم مرسی سپیده جون از اطلاعات مفیدی که در اختیار همه می ذاری
خوش بگذره

یاسی 1391/01/17 ساعت 15:38

ببخشید یه سوال اگر همسر من پذیرش تحصیلی بگیرن امکان داره به من ویزا ندان ؟؟

نه. مشکلی پیش نمی یاد. /ناصر

علیرضا 1391/01/18 ساعت 08:52

سلام وقت بخیر
برای تعطیلات پهیا در شمال جای فوق العاده ایه. خوش بگذره
جای مارو هم خالی کنین.
اطلاعاتی رو هم که میدین واقعا راهگشاست براتون آرزوی سلامتی و شادی دارم.

داریوش 1391/01/18 ساعت 18:26

سپیده خانم و اقا ناصر عزیز

تعطیلات خوش بگذره ، لطفا اطلاعات ما رو هم تو جدول اپدیت کنین تاریخ لاجمنت ما 6 مارچ می باشد.

فرحناز خسروی 1391/01/18 ساعت 19:23

سلام سپیده عزیز و ناصر عزیز
یه سوالی داشتم که به موضوع پست شما مربوط نمی شه. وضعیت اینترنت اونجا چطوره؟ چقدر هزینه داره؟ ٱیا سیستمش شبیه اینجاست؟
مثلا ADSL یا Wimax؟ ممنون می شم هروقت فرصت کردین یه توضیحی بدین.

See this:
http://www.telecom.co.nz/packages/packages/plansandpricing

nasser/

pejman 1391/01/19 ساعت 07:49

تو سایتی خوندم که کانادا هم داره یه بانک اطلاعاتی مشاغل برگرفته از سیستم مهاجرتی نیوزلند میخواد درست کنه که اگه کارفرمایی شمارو بخواد پروسه تون زودتر انجام میشه و job offer میده.
میشه یه توضیح درمورد این بانک اطلاعاتی بدید و چطور میتونیم اطلاعاتمون رو توش ثبت کنیم؟

پژمان جان، این منظورش همون سیستم pool و eoi هستش. یه مشکل سیستم کانادا اینه که اگه پیشنهاد شغلی داشته باشی، روند چندانی تو پروسه پروندت نداره. من خیلی ها رو میشناسم که با اینکه پیشنهاد کاری دارن، ولی پرونده مهاجرتیشون بازه و هنوز تحت بررسی. اما اگه تو سیستم نیوزلند پیشنهاد کاری داشته باشی به قول خودشون به سرعت نور پرونده مهاجرتیت ختم به خیر میشه!

pejman 1391/01/19 ساعت 07:56

این هم لینکش : http://www.montrealgazette.com/business/Federal+bank+would+fast+track+immigrants+with+right+skills+Kenney/6388085/story.html

mr x 1391/01/19 ساعت 08:31

سلام .
آیا آفیسر به محل کار زنگ میزنه و دقیقا عنوان شغلی رو استعلام کنه؟
نیوزلند در مقایسه با استرالیا مخصوصا از نظر بازار کار چطوره ؟ و به نظرتون کدومش بهتره ؟
مرسی

الهام 1391/01/19 ساعت 09:09

سلام- من یه رزومه خوب نوشتم و برای چندین job اپلای کردن چند تا شون جواب دادن گفتن ما افرادی داریم که شرایطشون بهتره و فعلا نمی تونیم به شما کمکی کنیم!!! بقیه هم یه هفته است که جواب ندادن..

ناهید 1391/01/19 ساعت 10:16

بچه ها , دردسر افتادم ..
امتحان ایلس همسرم کنسل شد.26 فروردین بود
فعلا تا تاریخی که به مهلت من بخوره جایی نمیشه ثبت نام کرد..من توی فرم EOI هیچ ادعایی برای نمرش نکرده بودم..
..به نظر شما اگه میل بزنم و درخواست بدم مدارک رو بدون مدرک ایلس همسرم بفرستم قبول می کنند..می شه مدارک اون رو چند وقت دیگه بعد ثبت نام ارسال کنم؟؟

داریوش 1391/01/19 ساعت 11:38

ناهید خانم

شما چون ادعای امتیاز برای همسرتون نداشتین ، به احتمال زیاد اگر مدرک همسرتون رو بعدا بفرستین قبول خواهند کرد . من هم آیلتس خودم رو میخوام در آینده بفرستم.

بابک 1391/01/19 ساعت 11:50 http://persiance.wordpress.com

ناهید خانم :: مشکلی پیش نمیاد. البته اگه دیگه ایشون قید آیلتس رو بزنن، باید هزینه ثبت نام در کلاسهای زبان کمبریج رو پرداخت کنید که نسبتا زیاده. براشون مشکل رو توضیح بدین. فکر کنم بعدا هم بتونین مدرک آیلتس ایشون رو بفرستین، چه بسا پس از دریافت مدارک هم مجددا ازتون بابت آیلتس همسر تاییدیه میگیرن.

samareh 1391/01/19 ساعت 12:26

سلام
سپیده جون من توی پستهایی که گذاشتی ، ندیدم که از فصل‌های اونجا بنویسی‌~ منظورم اینه که زمان شروع تابستون و زمسستون اونجا با ایران فرق میکنه؟ شما اشاره کرده بودی که زمان زمستونو داره شروع می‌شه، اونجا الان چه فصلی هست؟

خوب سپیده که نیست و رفته تعطبلات...نیمکره جنوبی فصلاش برعکس نیمکره شمالیه دیگه...مثلا نیوزلند امروز 19 مهره به جای 19 فروردین! ;)

بابک 1391/01/19 ساعت 12:57 http://persiance.wordpress.com

mr x ::

** طبق قوانین، حقشون برای این کار و حتی بازدید حضوری از محل کار شما محفوظه. اما اصولا به یه ایمیل اکتفا میکنن.

** اوضاع کار به نظر خوب میرسه (با توجه به فهرست مشاغل مورد نیاز و آمارهای اشتغال و فرصتهای کاری). احتمالا تنوع مشاغل نسبت به استرالیا کمتره. پرداختها هم کمتره که البته متناسب با هزینه های زندگی هست. نیوزیلند کشور ارزونتریه. برخی از دوستان معتقدند که در نیوزیلند بیشتر و بهتر میشه پس انداز کرد.

Amir h 1391/01/19 ساعت 13:46

با سلام
من یک جین سوال داشتم،من دانشجو دکتری کامپیوتر از مالزی ام و خانمم لیسانس کامپیوتر، و الان هم کار می کنند و هم در مقطع فوق لیسانس درس می خوانند. ما از طریق خانمم می خواهیم واسه ورک پرمیت می خواهیم اقدام کنیم.
می خواستم بدونم:
1- اگر ما برای work permit نیوزلند اقدام کنیم آیا حتما نیاز داریم که یک شغل قبل از ورود به نیوزلند پیدا کنیم؟(آخه من تو مراحل ویزا کار داشتم می دیدم یکی از الزامات بود، می خوام بدونم درست فهمیدم یا اشتباه کردم)
2- الان که من ساکن مالزی ام (4 سال) و خانومم ساکن ایران از دبی باید اقدام کنیم یا سنگاپور؟کدوم بهتره؟
3- از بهمن ماه خانمم هم درس می خواند هم کار می کند آیا سابقه کارش پارت تایم حساب می شود؟ آیا بگیم که داره درس می خواند؟
4- من خودمم تو مالزی تحت ویزای دانشجویی در سمت Manager تو شرکتی خارجی تو رشته خودم کار می کنم، آیا می توانم به سابقه کارم استناد کنم(بیمه هستم)؟ (چون من مالیات نمی دم) با یک وکیل کانادا که وکالتشم از کانادا گرفته بود صحبت کردم می گفت که می توانی استناد کنی چون مثلا واسه کانادا مهم نیست که تو مالیات مالزی پرداخت می کنی یا نه فقط باید پرو کنی که کار می کنی اونجا.
5- آیا IELTS شیش و نیم الزامی هست؟ خانمم الان IELTS پنج و نیم داره. آیا برای من 5 کافی یا هر دو شیش و نیم باید داشته باشیم؟
الان که آیلس ما کامل نیست آیا می توانییم واسه اسست مدارکمون رو بفرستیم؟

راستشو بخوای اکثر جوابات تو پستهای ما هست. به طور خلاصه:
1- نه.
2- یه لینک کنار صفحه است به اسم محاسبه کننده هزینه اقدام (لینک INZ).
3- همونی که هست بگین. درس و کار.
4- آره.
5- 6.5 الزامیه برای نفر اصلی. اگه از امتیاز ایشون استفاده می کنین ایشون هم باید 6.5 داشته باشن. در غیر اینصورت 5 کافیه. بر اسسمنت آیلتس لازم نیست.

وبلاگ رو بیشتر بخونید و موفق باشید

ناصر

Hassan 1391/01/19 ساعت 15:59

ناصر جان،
خیلی عالی میشه اگر بزرگواری کنی و ی پست در مورد phd بذاری. بی نهایت سپاس.

حتما. در اسرع وقت.../ناصر

نیما 1391/01/19 ساعت 16:55

ببخشین شرکت های خصوصی هم این تعطیلاتی که گفتین تعطیل میکنن؟

yes

عباس 1391/01/19 ساعت 19:55

سلام به همه دوستان
من فرم PRE-Assessment رو پر کردم ولی با کلی ابهام User Guide مربوطه رو هم خوندم ولی اونجاهایی که برام مبهم بود روشن نشد بی زحمت دوستانی که این پروسه رو گذروندن ویا حالا که سپیده خانم نیست خود شما آقا ناصر، یه کمکی به من بکنیید.
این سوالات من تو این بخشه:
1- در بخش qualification قسمتی که می گه Original language name of qualification آیا اسم مدرک اخذ شده به صورت فینگلیش نوشته بشه
مثلا من که رشته ام مهندسی برقه بنویسم
karshenasye napeyvasteye mohandesye bargh- electronic؟
2- منظور از این بخش Division / Class چیه تو همون قسمت قبلی(qualification) چیه و چی باید بنویسم؟؟
3- رشته کارشناسی من ناپیوسته بوده آیا باید قسمت Supporting Qualification تو ضیحات مدرک کاردانی رو بدم؟تو لیست qualification هایی که پیش فرض دارن کلمه ای که معنی کاردانی رو بده من پیدا نکردم و به جاشDiploma with the professional title of Engineer رو انتخاب کردم، این درسته؟؟
4- آخرین سوال!!! این 138$ رو چطور باید پرداخت کرد؟
باز با کلی عرض شرمندگی که این همه سوال پرسیدم
ممنون اگه جواب بدید.

۱- درسته. همین طوری بنویسین.
۲- خالیش بزارین. این برای اونایی که مدرکشون رو از ی دانشگاه انگلیسی زبان گرفتن.
۳- میتونی بنویسی. ولی خیلی گیر نده به قضیه.
۴- بچه ها که با ویزا کارت های که میخرن از صرافی ها و یا از طریق دوستانشون در خارج از کشور این کار رو میکنن.
ناصر

رومینا 1391/01/19 ساعت 20:03

سلام به همگی دوستان
امشب داشتم بعد از مدتی در سایت نیوزیلند Immigration applications page رو چک میکردم که در نهایت تعجب دیدم که از سه قسمتی که اولیش مربوط به مشخصات تاریخ Eoi و دومیش مربوط به Lodgement Date و سومیش مربوط به تاریخ مدیکال تست بوده الان فقط دو قسمت اول رو در صفحهی وضعیت اپلیکشنم میبینم یعنی قسمت سوم که مدیکال تست و تاریخ اکسپایر شدنش بود الان ناپدید شده ممکنه که پیج کامل لود نشده یا مشکل دیگه ایه ؟؟؟

نیما 1391/01/19 ساعت 20:40

آخه بعضی از شرکت ها تعطیل به نظر نمیان مثل گوگل و یاهو و مایکروسافت یا آژانش های هواپیمایی و پمپ بنزین

معمولا این جور موقع ها کار رو شیفتی میکنن.
nasser/

پویا 1391/01/20 ساعت 05:22

کسی از دوستان درباره دوره های تطبیقی مهندسی تو دانشگاها یا کالجهای نیوزلند اطلاعات داره؟ مثلا اینکه برای ماها که تو ایران مهندسی فلان رشته رو داریم با یه دوره 6 ماهه تا یکساله بتونیم خودمونو با سیستم اونا هماهنگ و فرصت شغلی بهتری بدست بیاریم. من برای کانادا قبلا تحقیق کرده بودم و میدونم که دارن ولی تو سایت دانشگاههای نیوزلند هنوز چیزی پیدا نکردم.

یه دوره هست به اسم PGDip یاPost Graduate Diploma.

امید راد 1391/01/20 ساعت 07:31

سلام
به الهام خانم:
میتونید عنوان کنید تو چه زمینه ای فعالیت کاری دارید؟؟

در ضمن، من از یکی دو نفری که ساکن اونجا بودند سوالاتی پرسیدم و همشون گفتند که اینکه پیشنهاد بگیرید خیلی سخته، مگر اینکه یا شانسی داشته باشید یا تخصصتون خاص باشه یا اینکه حقوق کمتری بگیرید.

من حرفه طراحی وب دارم، ولی اونطور که توی سایت های کاریابی گشتم، تقاضای کار خیلی زیاده توی این زمینه.
اونطوری که من زوم کردم ، متوجه شدم بعضی از شرکت ها توی چند بازه همون آگهی رو مجدد ارسال می کنند.
حالا نمیدونم نیرو گیرشون نیومده یا اینکه دلیل دیگه ای داره...

یکی دیگه از دوستان هم گفت : اینجا وضعیت کار خیلی جالب نیست و خیلی از این نیوزلندی ها برای کار میرن استرالیا چون تنوع کاری بیشتره نسبت به اونجا

به کل دوستان :
بهتر نیست ایمیل هامون رو اینجا بزاریم تا سریعتر در دسترس باشیم
این ایمیل منه : kaveh.omid@gmail.com
موفق و سلامت باشید

ندا 1391/01/20 ساعت 07:51

سلام
من تا اکتبر 2012 مدرک فوق لیسانسم رو از یکی از دانشگاههای انگلیسی زبان (از دانشگاهی که بدون نیاز به اسسمنت در شرایط حداقل لول 8 ارزیابی میشه) اخذ خواهم کرد. می تونم طبق همین شرایط دانشجویی ادعای 20 امتیاز پارتنر رو داشته باشم؟ توی فرم در قسمت K1 در خصوص شرایط احراز توانایی زبان انگلیسی ایتم سوم نوشته
Study for a recognized qualification conducted entirely in English
اما در قسمت recognized qualification تاریخ اکتبر 2012 رو طبیعتا نمیشه وارد کرد. یعنی این study در واقع به زمان گذشته برمی گرده درسته؟

1- این امتیاز پارتنر ربطی به مدرک داشتن شما نداره.
2- من فکر می کنم می تونی بنویسی، منتها این به نظر آفیسرت هم بستگی داره که امتیاز زبانت رو بده بهت یا نه.

و این سوال هم هست که می خوای مدارک رو با ارشدت سابمیت کنی یا کارشناسی؟ چون تا هنوز مدرکت رو نگرفتی امتیاز کامل بهش تعلق نمی گیره، ولی ممکنه که امتیاز زبانت رو بگیری...
ناصر

ندا 1391/01/20 ساعت 08:51

آقای عباس
ببین من خودم فرم پری اسس پر نکرده ام اما یادمه توی اون قسمت استثنائات ارزیابی که لیست دانشگاههای بی نیاز از ارزیابی رو نوشته بود، اسم مدارک به همون پینگلیش بود یعنی Karshensi , ....خب
بعدش هم باید با کارت اعتباری پولشو بدید دیگه
باید برید مستر کارت یا ویزا کارت بگیرید از صرافی ها یا کسی براتون پرداخت کنه
فکر کنم منظور از Division گرایش رشته باشه

ممنون ندا عزیز. Devision برای اونایی که مدرکشون رو از یه دانشگاه با
سیستم انگلیسی گرفتن.
ناصر

بهار 1391/01/20 ساعت 10:05

علی ۱۲۳:
من معذرت میخواهم که با این سوالها (گاها تکراری) مزاحم شما که این مراحل رو قبلا گذروندید میشم، اما چاره ای ندارم چون وقتی میخواهم اطلاعاتی در یک مورد خاص مثلا ضرورت داشتن آیلتس برای فرد غیر اصلی رو بدونم مجبورم همه پستهای قبلی رو زیرو رو کنم آخرش هم پیدا نمیکنم و مجبور میشم از شماها بپرسم ، شرمنده !
چند تا سوال دارم که اگر اجازه بدید بپرسم: 1- بالاخره شما برای پرداخت 1090پوند چند تومان پرداخت کردید؟ میخواهم مقایسه کنم که من اگر خودم کارت بخرم به صرفه تره یا اینکه از کارت دوستان استفاده کرده و هزینه اضافه رو پرداخت کنم؟ 2- شما برای سابقه کار علاوه بر نامه با سربرگ شرکت چه مدارک دیگری ارایه کردید؟ سابقه بیمه و قراردادهای کاری مورد نیاز است؟
مرسی از وقتی که بابت پاسخ این سوالها صرف میکنید.

چیزی که به عنوان سابقه کار مطرحه، یکی نامه سابقه کاره که باید عنوان شغلتون، main duties, حقوق سالیانتون بعلاوه عیدی و پاداش، تاریخ شروع و پایان کارتون را داشته باشه. علاوه بر اون قراردادتون رو هم ضمیمه کنید. خواستین کارت ویزیتتون رو هم بزارید. اما بیمه و غیره مورد نیاز نیست. یه طول بار بالای صفحه هاست که میتونید داخل وبلاگ سرچ بزنید. اگه جواب سوالتون رو پیدا نکردید حتمن بپرسید..موفق باشید....
ناصر

mr.x 1391/01/20 ساعت 11:59

سلام
به نظر شما شرایط زندگی به طور کلی مخصوصا موقعیتهای کاری در مقایسه بین کانادا و نیوزلند چطور هست؟ اگه دوتاش رو بتونم اقدام کنم کدوم بهتره.
مرسی

از اون سوال های سخته ها! چه کاری و در چه زمینه ای؟ بهتر بودنش رو هم خودت تصمیم می گیری با توجه به شرایط خودت../ناصر

مهرسا 1391/01/20 ساعت 14:32

با عرض سلام و تشکر بابت این مطالب بسیار ارزشمند که به راحتی در اختیار دیگران قرار میدید
یه سوال از حضورتون داشتم همسر من در ایران با فردی که رییس هیئت علمیه دانشگاه اوکلند هست در نمایشگاه بازی های کامپیوتری اشنا شد این اقا تمایل به همکاری با همسرم داشتن الان در حال ساخت یک بازی برای بچه های دیابتین.در ایران به همسرم گفت خیلی راحت میتونه براش جاب افر بفرسته ولی الان به گفته ی خودش عمل نکرده.خواستم ببینم میتونیم با ارسال این بازی به دانشگاه یا مکانهایی که محل تحقیقات علمی هستن جاب افر بگیریم چون این بازی هنوز کامل ساخته نشده
با تشکر فراوان

والا جواب به این سوال خیلی آسون نیست. من فکر می کنم از این ابتکار می تونین به عنوان یه نمونه کار استفاده کنید ولی پیشنهاد کاری، خیلی مطمئن نیستم. راستش رو بخواین چون اطلاعات من از همسرتون و کارهای ایشون هم کامل نیست، یه مقدار سخته نظر دادن. به هر حال پیشنهادم اینه که همین طور که خودتون گفتین با مکاتباتی که انجام میدین، سعی کنین که از این کار به عنوان یه نقطه شروع برای پروژه های بعدی مشابه و یا ادامه همین کار استفاده کنید. ببخشید که من نتونستم کمک کنم.../ناصر

عباس 1391/01/20 ساعت 19:23

ممنون ناصر جان
و ممنون ندا خانم
حس خوبیه که آدم بدونه این همه انسان واقعی درکنارش هستند که ندیده و نشناخته بدون هیچ گونه توقعی کمک می کنند
فکر کنم اولین گام رو برداشتم
با آرزوی بهترین ها من رو هم تو لیست تون وارد کنید!!!

سروش 1391/01/20 ساعت 20:17

با سلام
ضمن تشکر از وبلاگ خوبتون یه سوال داشتم.
اگه ماهیانه خانواده بخوان پولی رو برام بریزن به حسابم تو نیوزلند. بهترین راهی که پیشنهاد می کنید چیه. اگه صرافی هستش. امکان داره شماره یکیشون که خودتون استفاده کردید رو بدید

سروش جان، بهترین منبع همون دانشجوهای ایرانی هستند که اونجا درس می خونن. دوستان اگه اسم صرافی و شماره تلفن می دونند لطفا بگن.....
ناصر

mr.x 1391/01/21 ساعت 04:52

در خصوص بهتر بودن کانادا یا نیوزلند که پرسیده بودم. من حسابدارم و آشناها که در کانادا هستن اصلا توصیه نکردن که برم اونجا. زیاد از اوضاع کار راضی نبودن.حالا غربت و سرماش بماند. ولی من نظرم رو استرالیا هست که نتونستم برم. الانم تو فکر اینم اگه برم نیوزلند بجای حسابداری برم اونجا یک مدرک فنی بگیرم کار کنم و دیگه حال امتحان دادن واسه انجمنهای حسابداری و... رو ندارم. نظرتون چیه.

[ بدون نام ] 1391/01/21 ساعت 05:05

1-من 1090 پوند رو با کارت دوستم در استرالیا پرداخت کردم اون موقع شد 1612.98 دلار + 80 دلار هزینه صرافی + حدود 20 دلار هزینه های بانکی. تا اونجا که یادمه چیزی حدود 3370000 تومن شد حدودا. با وسترن یونیون هم پول رو به دست دوستم رسوندم که اون هم دردسر شد چون باید با پاسپورتش می رفت از باجه های وسترن یونیون پولشو می گرفت و اسم اشخاصی که پول رو براش ارسال کرده بودند (دوتا از ترکهای آذربایجان شوروی که صرافی باهاشون کار می کنه) رو به همراه شماره های پیگیری (Money Transfer Control Number - MTCN) همراهش می برد که کلا دردسر محض شد. اون موقع نسبت به دلار امریکا حدود 120 هزارتومن به نفعم شد. سه تا کارت ویزا و مستر و یونیون پی هم خریدم 160 تومن که اصلا به درد من نخورد که هیچ باعث شد اون همه استرس بکشم و جویل کلارک بهم زنگ بزنه و بگه الآن اپلیکیشنتو پس می فرستم. (البته از شانس همیشه مزخرف بنده س چون خیلی ها از همون کارتها استفاده کردند)
2- به لینک زیر برین، پایین صفحه:
http://2migrators.blogsky.com/Comments.bs?PostID=159&page=1

بابک 1391/01/21 ساعت 06:53 http://persiance.wordpress.com

سروش عزیز ::
فعلا با این اوضاع و احوال فرستادن پول، به خصوص کمتر از 20-30 هزار دلار کار ساده ای نیست و ممکنه با تاخیر زیاد انجام بشه و کلی هم مجبور بشید کمیسیون بابتش پرداخت کنید. به سایت webtransfer.org یه سری بزنید. فکر کنم برای شما یه راه حلهایی داشته باشه. به کشورهای اروپایی که خیلی سریع پول میفرسته (در عرض چند ساعت). نمی دونم به نیوزیلند هم میفرسته یا نه. :)

الهام 1391/01/21 ساعت 10:02

به آقای راد:
من رزومه مهندسی مکانیک فرستادم..

هادی 1391/01/21 ساعت 12:22

سلام
سوال داشتم کسی مدیرعامل شرکتی باشه یا خودش جز هیئت مدیرش باشه اطلاع دارید چطوری با سوابقش جمع آوری بشه

ملیحه 1391/01/22 ساعت 09:42

سپیده عزیز؛ بسیار از کار با ارزشی که کرده اید سپاسگزارم. باید سر فرصت وبلاگتون رو کامل بخونم. گفتم عجالتا تشکر کنم.
ممنون.

علی d 1391/01/22 ساعت 11:43

سلام به همگی
الان بیش از ۱۶ ماه از لاج ITA من میگذره (PR- Nov 2010)
تو این مدت 2-3 بار به افیسرم ایمیل زدم و پیگیر دلیل طولانی شدن شدم، آخرین بار Jan 2012 بود، افیسرم نوشت که جوابهایی که از third parties باید برای ارزیابی ها بیاد ممکنه طول بکشه. حالا سه تا سئوال:
1. این زمان به نظرتون طبیعیه؟
2. فکر میکنین به پیگیری هام ادامه بدم؟ ممکنه افیسرها از پیگیری زیاد خوششون نیاد؟
3. پیگیریهام با ایمیل باشه یا تماس تلفنی بگیرم؟
ممنون از همه دوستان

علی d 1391/01/22 ساعت 11:55

به ناهید::
من هم همسرم IELTS نداشت و من هم EOI و هم ITA رو فرستادم
من هم برای امتیاز این قسمت claim نداشتم.
هنوز بعد از 16 ماه هم ازم نخواستن که IELTS همسرم رو بفرستم
چند بار هم سئوال کردم که اگه لازم هست باید زودتر اطلاع بدن چون اینجا امتحان IELTS زمان بر هستش
و همونطور که گفتم هنوز هیچی در این زمینه نخواستن
بنابراین فکر نمیکنم بخصوص برای EOI این مدرک لازم باشه.
موفق باشید

الهام 1391/01/23 ساعت 03:48

موضوع آقای علی d عجیبه..درسته؟
به علی d :
یعنی توی این 16 ماه هیچ مدرکی ازتون نخواسته؟..

بابک 1391/01/23 ساعت 04:14 http://persiance.wordpress.com

علی d عزیز :::
زمانی که افسر پرونده شما معلوم شد، به شما نگفتن که زمان بررسی پرونده شما چه مقدار ممکنه طول بکشه؟

علی 123 1391/01/23 ساعت 04:56

علی d عزیز::: همونطور که خودشون گفتن دارن استعلام از جایی می گیرن. اگه از اینترپل یا موسسات بین المللی باشه (بعید می دونم) که خیلی زود باید جوابش بیاد اما اگه از ادارات و شرکتهای داخل ایران باشه باید دید نحوه تماسشون چطور بوده. اصولا اگه از ادارات استعلام بگیرن واویلاس چون ممکنه اصلا ایمیل یا نامه انگلیسی رو جواب ندن یا فکر کنن که اسپمه اگه با ایمیل باشه که اصلا ممکنه سالی یک بار هم میل باکس چک نشه و وجودش (اگه وجود داشته باشه) فرمالیته باشه. من به جای شما باشم پیگیر می شم که با کجا تماس گرفتن که اینقدر دیر شده تا خودم برم دنبالش. توی نامه لاجمنت من نوشته بعد از 4 ماه افسرتون مشخص می شه و اون هم بعد از 3 ماه تصمیم نهایی رو میگیره. (مطمئنا می دونین که فرم کلی کارشون اینه).

بابک جان::: آقا فکر کنم دیگه شما وارد 4 ماهگی شدین (کارتون) خبری نشده؟ نکنه استیوارت برای شما هم استعلام بگیره از جایی. از 2010 کی مرده س که زنده س...

راستی بچه ها دلار اگه خدا بخواد داره میاد پایین دعاکنین روند نزولیش ادامه پیدا بکنه که یک کم سرمایه مون بیشتر بشه. من باشم اگه دلار داشته باشم الآن می فروشم. فکر کنم 1870 فروش بود دیروز. یه وب سایت هم پیدا کردم که پول از/به نیوزیلند انتقال می دن: http://persiannetwork.co.nz

بریم ببینیم پست جدید سپیده خانم چی نوشته...

بابک 1391/01/23 ساعت 06:02 http://persiance.wordpress.com

علی123:: ما باید نه ماهه بشیم داداش. آفیسرم که تو ژانویه معلوم شد، ایمیل زد و گفت حدود 9 ماه طول میکشه.

ایشالا پس بچه طبیعی بیاد و اذیت نکنه خیلی D:
Sepideh

الهام 1391/01/23 ساعت 07:32

به علی ۱۲۳:
تشکر علی آقا..این وب سایت چه جوری پول منتقل می کنه؟ من گاهی به این فکر می کنم که اگه خدا خواست و مهاجر شدیم و خواستیم مثلاْ ۲۰-۳۰ میلیون تومن با خودمون ببریم ( ؟‌) چه طوری باید ببریم..؟ چون فکر می کنم بیشتر از ۱۰۰۰۰ دلار نمی شه توی کیف گذاشت و برد..اینطوری شندیم..؟!

راه های رسیدن به خدا زیاده وقتی راهی شدی راهش رو هم می یابی :) اینجا هستند کسایی که برات جابهجا کنند
Sepideh

علی d 1391/01/23 ساعت 07:35

به الهام خانم::
تو دو مرحله ازم مدارک تکمیلی خواستن:
۱. مدارکی که ارتباط genuine من و همسرم رو اثبات کنه مثل حساب بانکی مشترک و ...
2. یه سری مدارک مرتبط با مشخصات کارم که جزئیاتی مثل پستم، حقوقم، ساعت کارم و ...
ولی در ارتباط با مدرک زبان همسرم ، نه! من چندبار تاکید کردم، هم زمانی که تو دفتر بانگکوک بود، بعدش رفت دفتر چین و الان هم که لندنه
با این اوصاف من هم موافقم که موضوع کمی عجیبه!

به بابک عزیز::
زمان مشخصی نگفت، من به اطلاعاتی که تو سایت هست ارجاع دادم که جوابش همونی بود که بالا گفتم.
نظری دارید که چرا این زمان زیاد شده اینقدر؟
اصلا چنین زمانی بین بچه ها سابقه داره؟

به علی 123 عزیز::
مطمئین نیستم که کار اینجا گیر کرده یا جای دیگه
با توجه به این که پرونده تو دفتر لندن داره بررسی میشه و
این داستانهای فتح سفارت بریتانیای استعمارگر(!) بعید نیست، موضوع تاخیر به همون دلیلی باشه که شما گفتین
بهرحال فکر میکنم پیشنهادت خوب باشه که یه پیگیری دیگه بکنم
به نظرت با ایمیل باشه یا تلفنی بهتره؟
ممنون

علی d 1391/01/23 ساعت 07:52

سلام به همه
این روزها خبر ملی شدن اینترنت خیلی داغ شده
ظاهرا در مرحله اول سرویس ایمیل یاهو و گوگل و ... از دسترس ملت شریف ایران خارج میشه!
با توجه به این که راه ارتباطی ما معمولا همین سرویسهاست به نظرتون چه کار کنیم؟
البته بیشتر دوستان آدرسهای ایمیل داخلی هم دارن
میشه به افیسرهامون اطلاع بدیم که آدرس ایمیلمون رو اصلاح کنن؟

بابک 1391/01/23 ساعت 08:55 http://persiance.wordpress.com

علیd ::
** یه آقایی رو دیدم که ایشون هم فوریه 2011 لاج کرده بود (ITA سابمیت کرده بود). به شانگهای فرستاد و بعد از چند ماه هم ظاهرا پرونده ها منتقل شد به لندن. ایشون هم هنوز خبری از پروسه اش نیست. شاید افرادی که به این جابجایی خوردند، اولویت بررسی پرونده اشون فرق داره یا یه بخشی از کار باید تکرار بشه. اما فکر نمی کنم به شوی تسخیر سفارت انگلیس ربطی داشته باشه.

** در رابطه با اینترنت ملی، هرچند که مرتب تکذیب میکنن، اما احتمالا تا حدودی واقعیت داره. به این معنی که احتمالا سرعت دسترسی به سایتهای اینترنت جهانی خیلی کم میشه. اما بهتره از کنتکتها و شماره تلفنهای مهمی که تو ایمیلهاتون ذخیره کردین یه بکاپ داشته باشین و ضمنا آدرسهای آلترناتیو هم به اداره مهاجرت بدین، حتی اگه شده ایمیل دوستاتون رو در خارج از کشور. مملکت گل خودمونه دیگه، چیکار میشه کرد! فقط میشه رفت.

علی 123 1391/01/24 ساعت 05:13

دوستان::: آقایون خانومها در مورد اینترنت ملی و اینجور چرندیات (به دلیل میزان گستردگیش که ممکنه در حد مرزهای ایران باشه، چونان سیستمی اصلا اسمش اینترنت نیست! قابل توجه دوستان کامپیوتری: سالها پیش شنیدم که پروتکل روتینگش IGRP خواهد بود) به نظر شخصی بنده یکی از بهترین راهها این هستش که اگه از سرویس میل یاهو استفاده می کنین از طریق میل فورواردینگش ازاون بخواین که هر ایمیلی به آدرس یاهوتون زده شد فورا به آدرسی که مشخص می کنین فوروارد بشه. من از شهریور 32 که پروتکل HTTPS رو بستند این کار رو کردم. فقط امیدوارم که یه وقت کل ارتباطات ایمیلی (POP, SMTP,...)با خارج از ایران قطع نشه که اون وقت میل باکس دوم (که سرور فارمش می بایست قاعدتا داخل ایران باشه) هیچ ایمیلی رو از یاهو دریافت نخواهد کرد. یک راه دیگه هم اینه که در صورت وجود از سرویسهای میل کالکتور ایرانی استفاده بشه که البته اونها هم همون نقطه ضعف بالا رو دارن. آوتلوک اکسپرس هم که از SMTPو POP استفاده می کنه ممکن است راهگشا باشد! ضمنا پیشنهاد می کنم سعی کنین که از سرویسهای میلی که از طریق SSL کار می کنن استفاده نکنین چون تا حد زیادی ممکنه که لاگین پیجشون بسته بشن. HTTPS پروتکلی هستش که وب (HTTP)کانتنتها رو کد می کنه تا محتواش فقط برای فرستنده و گیرنده قابل خوندن باشه. احتمال داره که حضرات نتونسته باشن کدش رو بشکنند به همین دلیل می بندنش.

علی d عزیز::: اگه مطمئنی که افسرت ایمیلت رو جواب می ده پیشنهاد می کنم ایمیل بزنین چون اینها بعضی وقتها اینقدر حرفهاشون رو میجون که اصلا نمی دونی چی گفت...

بابک جان::: آقا ما شدیدا دوستت داریم حاجی.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.