دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

بهبود بازار کار و انتقال صنایع از استرالیا به نیوزیلند

سلام دوستان... یکی از دوستان خوبمون که از خواننده های خوب امون هم هستند و الان در نیوزلند اقامت دارند زحمت کشیدند و این پست رو برامون نوشتند .. برای خود من هم جالب بود ..  از ایشون هم خیلی خیلی تشکر می کنم ..   

سپیده

--------------------

 

بهبود بازار کار و انتقال صنایع از استرالیا به نیوزیلند

هزاران فرصت شغلی‌ در پی‌ انتقال صنایع و بازار کار استرلیا به نیوزیلند در حال ایجاد شدن هستند. روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد چاپ استرالیا  روز چهارشنبه (۱۸ آوریل) در مقاله‌ای نوشت که به دلیل پایین‌تر بودن دستمزد‌ها در نیوزیلند صنایع و شرکتهای استرالیایی در حال انتقال تمام یا بخشی از فعالیت‌های خود به همسایه جنوبی خود هستند. این روزنامه کارخانه‌‌ دخانیات Imperial Tobacco رو مثال زده که در حال منتقل کردن خط تولید سیگار خودش به نیوزیلند است. نمونه دیگه فروشگاه‌های زنجیره‌ای Woolworth هست که ۴۰ تا مرکز خدمات و تماسش رو به اوکلند منتقل کرده. صنایع غذایی‌ استرلیا هم از این قافله عقب نیستند، شرکت مواد غذایی‌ Heinz با ایجاد کارخانه بزرگ در هیستینگز (نیوزیلند) ۳۰۰ تا فرصت شغلی‌ رو از ۳ ایالت استرلیا به نیوزیلند آورده. صنایع غذایی McCain  مثال دیگه‌ای هست که با انتقال خط تولیدش به نیوزیلند تونست از رقیب قدیمیش Simplot Australia جلو بیفته.

همونطور که گفت شد دلیل اصلی‌ پایین‌تر بودن دستمزد‌ها در نیوزیلند است. طبق آمار سازمان جهانی‌ کار، در سال ۲۰۰۸ میزان دستمزد در بخش تولید در استرلیا و نیوزیلند به ترتیب ۳۵ دلار و کمتر از ۲۰ دلار در ساعت بوده است. وزیر اقتصاد نیوزیلند، Bill English, عامل دیگه‌ای رو هم دخیل میدونه و اون انعطاف پذیری بیشتر صنعت و ثابت بودن بهای انرژی در نیوزیلند نسبت به همسایه شمالی‌اش است.

اما حزب کارگر نیوزیلند چندان با این داستان موافق نیست و میگه که سیگار و مرکز خدمات آینده‌ای نیست که ما به دنبالشیم و ما نمی‌خواهیم که مکزیک استرالیا بشیم. وزیر اقتصاد هم بجای اینکه انرژیش رو صرف استفاده غلط از مزیت پایین بودن دستمزد بکنه بهتره که ایده بهتری برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور پیدا کنه. مثل اینکه این حزب کارگر غرغرو خبر نداره که کشورهایی مثل چین، تایلند، مالزی،... با این روش تونستند اقتصادشون رو متحول کنند. به هر حال این انتقال صنایع هیچ خوبی نداشته باشه برای مهاجرین و تازه واردین که خیلی‌ خوبه.

منابع:
http://www.smh.com.au
http://www.labour.org.nz

نظرات 34 + ارسال نظر
داریوش 1391/02/01 ساعت 06:04

سپیده خانم :این بهترین خبری که تو جریان مهاجرتم شنیدم. مرسی هم از شما وهم از دوستی تهیه کرده.

هر صنعتی پویایی به دنبال خودش داره و مطمئنا در کنار خودش حداقل صنایع کوچک تر رو مثل تامین کننده ها و تولید کننده های قطعات ماشین آلات مربوطه رو می افرینه. خودرو سازی باشه یا کارخانه تولید سیگار . هر دو تاثیر گذارن . یکی بیشتر و دیگری کمتر.
خیلی خیلی این خبر خوشحال کننده است. چین به خاطر انرژی و نیروی کار ارزون و توانایی تولید با قیمت پایین تر ،به اینجا رسیده.

مهدی 1391/02/01 ساعت 07:49

باسلام به همه دوستان عزیز
من ویزای ویزیتوری گرفتم برای جون و جولای برای دنبال کردن سه هدف اول گرفتن جاب آفر دوم راه انداختن بیزنس اگه نشد تحصیل فوق لیسانس.
از دوستان عزیز ممنون میسم اگه تجربه ای دارن یا نظری دارن منو راهنمایی کنن.
آقا شروین عزیز من تو رزومه نویسی مشکل دارم میتونی کمکم کنی؟من عمران خوندم 10 سال سابقه

علیرضا 1391/02/01 ساعت 08:48

سلام به همگی...توی commentها دیدم دوستی نوشته بود که ۱۸ آوریل لیست تغییر خواهد کرد. آیا تغییر کرده؟؟

من این هفته میخوام eoi رو بفرستم (بانمره 130) . IELTS‌رو هنوز نگرفتم فکر کنم تا 5 ماه دیگه بگیرم و تو otherwise هم نوشتم که در زمانی که مدارک رو بخوان بهشون میدم...
لطفا رهنمایی کنید مشکلی پیش میاد؟؟

تغییر پیدا کرده، ولی نه چندان. این لینک رو ببین:
http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/9B1016AF-2CF4-45A4-B5AF-9C3078FD7C79/0/AmendmentCircular201205.pdf

ناصر

کتایون 1391/02/01 ساعت 08:49

با سلام..
خیلی ممنون بایت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار میدین.
از دوستانی هم که به من در لاج کردن Full Assessment کمک میکنن بینهایت تشکر میکنم. در نهایت و با توصیه دوستان:
Qualification Name : Bachelor of Engineering
Major/Specialization: Computer Engineering
Division/Class: Software
درضمن قبلا آقای لک برای من زحمت پرداخت با Visa Card رو میکشیدن که درحال حاضر هرچی با ایشون تماس میگیرم به گوشیشون جواب نمیدن و امیدوارم مشکلی براشون پیش نیومده باشه... آیا دوستان جای مطمئنی رو برای پرداخت با کارت میشناسن؟

علی 1391/02/01 ساعت 09:57

سلام دوست عزیز، امتیاز من برای مهاجرت به نیوزلند در بهترین حالت ممکن به 100 میرسه که همونطور که شنیدم، کمه.
در وبلاگ شما مطلبی خوندم درباره پیدا کردن کار در نیوزلند با خوندن این مطلب سئوالی برام پیش اومد، اون این که آیا راهی وجود داره که از راه دور، از طریق اینترنت در نیوزلند پیشنهاد کار پیدا کرد، این خودش یعنی 50 امتیاز.
پاسخ:
شما کدوم مطلب رو خوندید؟ ما حتی توی پستهایی جزئیات کارپیدا کردن رو هم گفتیم...قطعا راه وجود داره که بستگی به توانایی ها و دانش شما و از همه مهمتر خواستنتون داره...ناصر

ممنونم از پاسخی که نوشتید، خواستم بگم که من این مطلب رو خونده بودم: کار پیدا کردن در نیوزلند !!

پس اگر صفحات دیگه رو بگردم میتونم جزئیات دیگه ای رو پیدا کنم?

تو وبلاگ موضوعات دسته بندی شده. قسمت مربوط به "ویزای کاری نیوزلند" رو بخون. 6 تا پست نوشته شده:
http://2migrators.blogsky.com/category/cat-8

/ناصر

یاسر 1391/02/01 ساعت 10:06

با سلام
بنده به قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس میخواستم اقدام کنم ودر یال در حدود 000/40 دلار میشه ، میخواستم ببینم که آیا با کار کردن پاره وقت میشه هزینه های دانشگاه رو تا حدی تامین کرد؟

متشکرم که وقت میگذارین؟

تا اونجایی که می دونم به دانشجو ها اجازه 20 ساعت کار می دهند و اینکه چه کاری انجام بدی و چقدر پول بیارید و غیره همه در هزینه هاتون تاثیر داره ..
یه پست راجع به هزینه ها داریم حتما یه نگاهی بندازید
سپیده

مسیح 1391/02/01 ساعت 12:20

تو سایت http://www.holden.co.nz قیمت خودرو ها رو زده .آیا واقعا اینقدر گرونه؟؟

بله معمولا ماشین های نو و جدید 30- 40 هزار تا هستند ... اما مدل های دست دوم هستند که تقریبا ارزونتر هستند .. و خوب ماشین های هستند که بهشون می گن nz new یعنی هنوز توی nz استفاده نشده اند اما مثلا از جاهای دیگه با کیلومتر خیلی پایین وارد می شن و قیمتش بهتر می شه .. اما در کا قیمت ماشین ها نسبت به ایران ارزونتر هست ..
سپیده

رامین 1391/02/01 ساعت 13:20

مهدی:
چطور ویزای ویزیتور گرفتی؟

Ali 1391/02/01 ساعت 17:43

با نقل قول های حزب کارگر موافقم، نیوزلند زمینه هاش بیشتر از این حرفاست، خب همیشه هم صنعتی شدن خوب نیست!
مخصوصابرای زندگی

مهدی 1391/02/01 ساعت 19:35

رامین:
پر کردن درخواست ویزای ویزیتور از سایت -- پرداخت پول در سفارت تهران --- ارسال مدارک به دبی --بعد از دو هفته دریافت لیبل ویزا از سفارت تهران -- حدود 200 هزار تومان هزینه -- با خانواده نمیدن باید ثابت کنی برمیگردی

مهدی ویزیتور 1391/02/01 ساعت 20:02

با سلام خدمت آقا ناصر و سپیده خانوم
من دنبال خرید بلیط هواپیما هستم و گزینه های زیر رو دارم
1- ایرلاین امارات . مسیر تهران / دبی 3 ساعت استاپ/ بانکوک 1.5 ساعت استاپ / سیدنی 2 ساعت استاپ/ کریس چرچ --- حدود 25 ساعت پرواز بدون خارج شدن از هواپیما 2100000 تومان
2- با قطری تا کوالا 1280000 --- دو روز بعد با ایر ایشا تا کریس چرچ 800000 تومان
3- با قطری تا ملبورن 12 ساعت استاپ کریس چرچ با کوانتاس کلا حدود 2300000
لطفا اگه پیشنهاد یا تجربه خوبی دارید کمکم کنید. با تشکر . ضمنا ریز اطلاعات رو نوشتم برا دوستان دیگه شاید مفید باشه

برای رد شدن از استرالیا ویزای ترانزیت می خواهید .. بقیه چیزهاش یه چیز شخصیه .. به هرحال سفر طولانی هست .. پروازهای امارت خوبن بقیه رو نمی دونم
سپیده

علیرضا 1391/02/01 ساعت 21:06

ناصر جان مرسی از لینکی که گذاشتی... رشته من مهندسی صنایع است و میخواستم با توجه به سابقه کاریم شغلOrganisation and Methods Analyst رو انتخاب کنم که با توجه به تغییرات اخیر که این شغل نیاز به مهندسی برق یا کامپیوتر داره دیگه نمیشه...

مجتبی 1391/02/02 ساعت 06:20

آیا کسی می دونه که CO نامه ای برای دانشگاه برای Verify می فرسته یا نه؟ ( برای سابقه کار برای شرکت هایی که توش کار کردم ایمیل زده بود ).
هدفم بیشتراین هست که اگر نیاز به پیگیری داره برم دانشگاه ببینم نامه اومده یا نه . لازم به ذکر است که NZQA و Full Assess دارم.

علی 1391/02/02 ساعت 07:52

با سلام مجدد به این وبلاگ بسیار پویا

سپیده جان من یه پسر کوچولوی 9 ماهه دارم و نمی دونم کی ممکنه کارم درست شه بیام. الان فعلا منتظرم که ITA بشم.

اول می خواستم ببینم یه تخمینی از زمان داری کمک کنی که کی کارمون تموم میشه؟

دوم اینکه من واقعا نمی دونم چی در انتظار ماست مخصوصا پسرم.... اگه بتونی یه مطلبی در مورد وضعیت زندگی و تحصیلات و امکانات برای بچه ها هم بگذاری واقعا ممنونت میشم.

در مورد هزینه ها چطوری میشه برآورد کرد؟ آیا سایتی هست معرفی کنی؟

ممنون از پاسخ های بجا و خوبتون.

راستش در مورد همه اینها ما مطلب داریم حتما توی لیست مطالب پیدا می کنید .. فکر کنم کم کم 1 سال طول بکشه .. همین طور هم داره سرشون شلوغ تر می شه
سپیده

سلام به همه دوستان

CO دوباره از من یه سری مدارک خواسته که بیشتر مربوط به همسم میشه. سابقه کاریش و سابقه تحصیلی
البته من هیچ امتیازی بابت همسرم درخواست نکردم برام عجیبه اینا را خواسته

همچنین مدارک بیتشری برای سابقه کاریم تو آخرین شرکتی که بودم خواسته مثل قرارداد کاری و صورتحساب حقوقم .

نظر دوستان چیه؟ از شما هم مدارک همسر که امتیاز درخواست نکردین خواسته بودن؟
جالب اینجاست که دفعه آخر قرارداد کاری دو سال آخرمو فرستادم ! (کلی هم پول ترجمه دادم)

یه چیزه دیگه، تا یکی دو هفته دیگه کوچولو ما بدنیا میاد کسی میدونه باید در این مورد چیکار کنم ؟

مهتاب 1391/02/02 ساعت 09:01

سلام دوستان

از دوستای گلی که تازگی فول اسس گرفتن سوال دارم:
1) مدرک پیش دانشگاهی برای تایید لیسانس کافیه؟ من دیپلم ندارم یعنی اصلا نمی دونم کجاست؟!

2) برای فول اسس سابقه کار رو از جایی تایید می گیرن؟ حکم کاری که توش مدرک رو نوشته باشه کافیه؟ یعنی منظورم اینه که شرح وظایف و اینا که نمی خوان.
درسته؟

ممنون میشم جواب بدین

صابر 1391/02/02 ساعت 10:01

دوستان برای گرفتن اسس مدرک ، تا اونجا که شنیدم سابقه کار مفید هست ، که برای ساپرت اضافه کنیم ، فقط اینکه اگر سابقه کار همزمان با درس باشه بنظر شما نکته منفی هست یا میتونه مثبت باشه تو نتیجه

کتایون 1391/02/02 ساعت 10:43

@آقا شهاب: خیلی ی ی ی ی بهتون تبریک میگم و امیدوارم قدمش براتون سراسر شادی و موفقیت روز افزون باشه... خیلی ممنون بابت راهنمایی هاتون

به مهتاب:
1- من کپی پیش دانشگاهی و دیپلم را فرستادم ولی لینس رو اصلشم فرستادم اگه کپیش داری به نظرم بفرست

2- تایید کار را از جایی برای من نگرفتن. فکر کنم اگه بتونی نامه سابقه کار بگیری که شرح وظایفت توش باشه بهتره
در ضمن من CV هم فرستاده بودم

مهدی ویزیتور 1391/02/02 ساعت 11:57

آقا رامین:
فرم ویزیتوری رو از سایت گرفتم و پر کردم هزینشو حدود 200000 به سفازت تهران دادم بعد مدارک رو به سفارت نیوزلند در دبی فرستادم بعد از حدود دو هفته لیبل ویزا اومد سفارت تهران. خانوادگی نمیدن و باید ثابت کنی برمیگردی.

سعید 1391/02/02 ساعت 12:01

دوستان سلام
من به تازگی از دانشگاه ویکتوریا پذیرش گرفتم. کسی هست که بتونه از شرایط زندگی در شهر ولینگتون اطلاعاتی بهم بده؟

تشکر

مهدی ویزیتور 1391/02/02 ساعت 12:11

رامین :
پرکردن فرم از سایت پرداخت حدود دیویست هزارتومان در سفارت تهران و ارسال مدارک به سفارت دبی بعد از دو هفته دریافت لیبل ویزا در تهران.خانوادگی نمیدن و باید اثبات کنی برمیگردی

مجتبی 1391/02/02 ساعت 13:34

به شهاب:
از من هم سوابق کاری همسر را خواستند و من هم امتیازی بابت اون نخواسته بودم.
ولی CO گفت سوابق کاری همسر را فقط برام email کن. منهم یک جدول تو word ساختم و توش نوشتم و فرستادم.
بعدش گفت OK هست . اگر چیز بیشتری خواست بهم میگه/
من فقط نگران Verify دانشگاه هستم که اگر باید پیگیری انجام بدم ، برم دانشگاه. نمی دونم برای دانشگاه نامه می دن یا نه /

وحید 1391/02/02 ساعت 16:34

سلام ممنونم از اطلاعاتتون
میخواستم بدونم در ارزشیابی به مدرک فعلی ما در ایران امتیاز میدن یا باید در آزمونی شرکت کنیم؟ من وهمسرم هر دو دامپزشک هستیم و دارای سابقه کار کلینیکی.
متشکر از پاسختون

همون اسسمنت مدرک هستش که ما اینجا راجع بهش تقریبا هر روز بحث می کنیم. برای دامپزشک ها فکر می کنم باید در سازمان مربوط به خودتون هم ثبت نام کنید. لیست long termرو برای اطلاعات بیشتر بخونید./ناصر

در مورد بهبود بازار کار :
به نظر من خوبی و بدی هایی هم داره
خوبیش فرصت های شغلی بیشتر
و بدیش هم شلوغ و صنعتی شدن هست
-------------------------------------------------------------
یه سوال ( ):
اگه مثل مهدی ویزای ویزیتوری بگیری و بعد بری اونجا و کار پیدا کنی همونجا بهت ویزا کار میدن یا نه؟ و باید برگردی و از ایران اقدام کنی؟؟؟؟؟
چون پیشنهاد کاری از اینجا مشکله و اگه اونجا باشیم خیلی سریعتر جواب میده
-------------------------------------------------------------
مهدی جان شما زمینه تخصصیتون چی هست؟؟

الهام 1391/02/03 ساعت 04:01

به شهاب:
تا جایی که من به خاطر دارم رومینا هم آفیسرش مدارک همسر رو خواسته بود ایشون هم ادعای امتیاز برای همسر نکرده بود. واجب شد از حالا به فکر ترجمه مدارک همسر باشیم.

علی 1391/02/03 ساعت 09:17

دوستان که تجربه ITA دارید:

می خواستم بدونم من که الان سلکت شدم چه مدارکی از من خواهند خواست که اگه طولانیه از الان دنبالش باشم. مخصوصا در مورد سوابق کاری و بیمه و ...

در ضمن اگه مدارکمونو زود براشون بفرستیم و کامل هم باشه طبق تجربه دوستان چقدر طول میکشه تا ویزامون بیاد؟

مهدی 1391/02/03 ساعت 10:11

سلام دوستان یک سوال داشتم . سوابق کاری حتما باید با بیمه باشه یا بدون داشتن بیمه مشکلی ایجاد نمیشه . ممنون میشم راهنمایی کنید .

علی d 1391/02/03 ساعت 10:45

به شهاب عزیز::

از من هم سابقه کار و تحصیل همسرم رو خواستن
اون هم دقیقا یه فرم doc بود که پر کردم و ایمیل کردم براش. دیگه هم چیز بیشتری ازم نخواست (قضیه حدودا یک سال پیشه یعنی حدود 5-4 ماه بعد از لاج ITA) من هم امتیازی در این خصوص claim نکرده بودم
در مورد سابقه کار هم حدود 6-5 ماه قبل دوباره ازم اطلاعات کاملتری خواستن مثل نوع همکاری، پست کاریم و ... که گرفتم، ترجمه کردم و بهمراه اصل تمام نامه ها DHL کردم دفتر لندن ( حواست باشه که اصل نامه ها رو هم بفرستی چون من مجبور شدم به دلیل تاکید CO یه بار دیگه هزینه DHL بدم چون فکر میکردم وقتی کپی تایید شده ضمیمه ترجمه ام هست دیگه اصل نامه ها لازم نیست فرستاده بشه که این فکر اشتباه بود و یه 80-70 تومن برام هزینه اضافی داشت!)
موفق باشید.

مهتاب 1391/02/03 ساعت 18:16

سلام دوستان
کسی هست که با مدرک پیش دانشگاهی برای اسس اقدام کرده باشه... من لیسانس و فوق لیسانس و مدرک پیش دانشگاهی دارم ولی اصلا یادم نمیاد مدرک لیسانسم کجاست و چه بلایی سرش اومده... دست دانشگاهه یا ... نمی دونم

کسی میدونه که دیپلم رو هم می خوان؟

قطعا مدرک لیسانس رو می خوای .. دانشگاه بهتون المثنی چیزی نمی ده ؟
سپیده

سعید 1391/02/03 ساعت 18:55

با تشکر از گرداندگان خوب و صبور وبلاگ
من چند سال قبل یک کار توی نیوزلند پیدا کردم تو شهر همیلتون. وقتی بررسی کردم دیدم که 120 هزار نفر جمعیت داره ( به اندازه شهر ابهر در ایران). ساعت 5 بعد از ظهر هم مورچه تو خیابوناش پیدا نمیشه. به همین دلیل قیدش رو زدم و جای دیگه کار کردم. به نظرم رسید که باید جای بسیار خلوت و دورافتاده ای باشه.
عکس های نیوزلند رو که نگاه میکنم اول قشنگ به نظرم میرسه ولی بلافاصله غم و غصه سراغم می آید فکر میکنم آدم اونجا از تنهایی دق میکنه.
ممنون میشم اگر راجع به خلوتی و دور افتادگی اونجا مطلبی رو بنویسید.
موفق باشید.

راستش شاید برای یه مهاجر اول سخت باشه حالا یه کشوری با خلوتی اش یه کشوری با هوای سردش و یه کشوری با مردمش .. راستش گاهی البته الان به ندرت من هم این حس رو می کنم واسه همینه که دوستانی که ادم پیدا می کنه نقش خیلی مهمی دارند .. یه جورایی می شن خانواده ات .. ولی شهرهای بزرگتر اونقدر ها که حس می کنی بد نیست :) ندیدم کسی هنوز بیاد و نیوزلند رو دوست نداشته باشه
سپیده

بابک 1391/02/04 ساعت 06:04 http://persiance.wordpress.com

مهتاب ::

مطمئنی که از دانشگاه گرفتیش؟ من هم اول فکر می کردم گم شده، بعد تماس گرفتم دانشگاه دیدم اونجاست.
شاید گواهی موقتی چیزی گرفتی، فکر میکنی اصلش رو گرفتی. یه زنگ به دانشگاهت بزن.

مانی . ز 1391/02/05 ساعت 09:17

به مهتاب :
مهتاب جان من full assess گرفتم برای لیسانسم و فقط اصل مدرک پیش دانشگاهیم رو فرستادم
احتیاجی به دیپلم ندارید چون مدرک قبل از لیسانستون پیش دانشگاهیتون بوده

مانی . ز 1391/02/05 ساعت 09:18


به مهدی ویزیتور

شما می تونید از تهران هم با ایر ایشا که نباید ۷۰۰ یا ۸۰۰ تومان بیشتر باشه هم به کوالا برید مستقیم ۸ ساعت بعد از اونجا باز با ایر ایشا به نیوزلند
کوالا احتیاج به ویزا نداره و حتی اگر مجبور شدید که دو روز هم بمونید جاهای زیبا برای دیدن زیاد داره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.