دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

آمار رفت و امد از مرزهای نیوزلند

به جای ساعت آب و هوا و ساعت رو گذاشتم اگر باعث می شه بلاگ کند شه یا مشکل دارید لطفا بگید .. مرسی :)  

 ------------------------------------------------------

اول که بگم که عاشق هیجان و دوستیی هستم که اینجا داریم .. خیلی جالبه ..وقتی یکی یه مرحله ای پیش می ره و یا مشکلی ازش حل می شه خوشحالی و گرمی که بین همه هست واقعا دوست داشتنی هست و همینطور وقتی کسی مشکلی داره اینکه همه هرچی می دونیم می ذاریم کنار هم تا شاید راهی براش پیدا کنیم واقعا ستودنی هست .. این روزها که ادم ها فقط به فکر خودشون هستند و اصولا پاشون رو می ذارن روسر بقیه که بالا برن داشتن یه همچنین دوستانی حتی که هنوز هم دیگرو رو در رو نمی شناسیم مثل معجزه است .. امیدوارم قدر هم دیگه رو بدونیم .. و وقتی رسیدید به اونچه داریم براش تلاش می کنیم همچنان هم رو فراموش نکنیم .. راستش بعد از مدتی دوستان در غربت می شن خانواده و کسانی که جایی ندارند در این جمع  کم کم خودشون فیلتر می شن و جا می مونند .. بگذریم ..  

نمی دونم تاحالا این اخبار و امار رو دیدید یا نه .. برای من خیلی جالب بود .. گفتم برای شما هم بذارم اینجا :  

 

تعداد اپلیکیشن های ویزیت در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تا حالا از کشورهای مختلف به تعداد زیر بوده:  

ایران: ۸۵۵ بوده که یه تعداد متوسط و رو به پایین تقریبا هست در مقابل بقیه .. مثلا کشور چین ۱۵۵۴۳۲ تا اپلیکیشن داشته که خودتون می بینید چرا همه جا پر از چشم بادومیه .. و یا مثلا هند ۳۳۱۲۳ تا اپلیکیشن داشته اند که در مقایسه با بقیه کشورها و بدون در نظر گرفتن چین که رقمش نجومیه تعداد فوق العاده بالاییه .. البته این از کشور هند هست و هندی های جزایر مختلف رو شامل نمی شه و اونها خودشون امار فوق العاده بالایی دارند ..   بعد از این کشورها بالاترین ها و اعداد ۴ رقمی مال امریکا تایلند اندونزی فیلیپین افریقا جنوبی و جزایر اطراف هستند ..   

 

در یک سال گذشته بیشترین تعداد اپلیکیشن هایی که تونستند کار بگیرند و به همراهش ویزای کار به ترتیب در مناطق زیر بوده : 

 

Auckland
Canterbury
Wellington
Otago
Waikato
Bay Of Plenty
Marlborough
Hawkes Bay
 

و کلا در حدود ۹۸۰۰۰ نفر از این طریق در سال گذشته وارد کشور شدند.  

 

اما در مورد ویزای کاری داده شده که لزوما آفر کار نداشته اند و در موردشون تصمیم گیری شده امار زیر رو ببینید :  

انگلیس و هند و چین بالاترین درخواست رو داشتند در حدود ۱۷۰۰۰ نفر و بعد از اون امریکا و المان و فیلیپین در حدود ۶ تا ۸ هزار نفر و در این میان عدد ایران ۳۵۲ نفر بوده .. 

 

این خیلی جالبه .. 

در ۱ سال گذشته یعنی از اواسط ۲۰۱۱ تا حالا که می شه حدود ۱ سال تعداد کسانی که وارد کشور شدند به شرح زیر هست:  

برای اقامت حدود سیصدهزار نفر ۳۰۰۰۰۰ 

برای تحصیل حدود ۶۴ هزار نفر  

و از استرالیا حدود ۷۴۱۰۰۰ نفر  

و برای کار حدود صدهزار نفر ... بعنی حدود  

یعنی اگر فقط دانشجو و مقیم و کار رو در نظر بگیرید در سال گذشته باید حدود ۴۰۰ هزار تا حدودا به جمعیت نیوزلند اضافه شده باشه ولی جمعیت نیوزلند حدود ۱۰ ساله که تغییر زیادی نداشته و کماکان ۴ میلیون نفره ..  

به نظر من این نشون می ده نیوزلند یه جورایی شاه راه شده .. مردم میان اقامت می گیرند و یا شهروند می شند و بعد می رن .. خیلی ساده ..    

 

می دونید ایران توی قسمت این امار بالاترین امتیاز رو اورده !! حدس اش شاید سخت نباشه .. توی پناهندگی .. بعد از چین و تایلند با بیشترین تعداد پناهنده در سالهای گذشته ایران هست البته با رقابت نزدیک ..  اما همین روند هم رو به تنزل بوده .. جدول زیر رو ببینید :  

تعداد پناهنده های ایرانی در طول سال ها زیر:  

 

Iran1997/981998/991999/002000/012001/022002/032003/042004/05
15710111013111013310565
2005/062006/072007/082008/092009/102010/112011/12Total
313222283044311,130

 

و اخرین نکته ای که خیلی مربوط به شما می شه : در حال حاضر یعنی همین الان حدود ۳۱۸۰۷یعنی نزدیک سی و یک هزار تا اپلیکیشن از سراسر دنیا دستشونه و در حال بررسی هست و از این تعداد فقط ۴۷۶ ایش از ایرانه :) که خوب واقعا زیاد نیست  ...

خلاصه ایشالا کار همه زود راه بیفته .. دیدید این افیسر ها خیلی هم بنده خداها تنبل نیستند ..گناه دارند خوب

حتما این لینک رو در صورتی که دوست داشتید برای اطلاعات بیشتر ببینید .. جالبه  

 سپیده

نظرات 55 + ارسال نظر
فرحناز 1391/02/19 ساعت 03:18

ممنون سپیده عزیز
اطلاعاتی که دادین مثل همیشه عالی و مفید بود. در راستای صحبت شما، در ایمیلی که حدود دو هفته پیش در جواب یک سوالم از دفتر لندن درباره علت تاخیر در لاج کردن اپلیکیشن ما دریافت کردم، افسر مربوط گفته بود که در دو هفته اخیر تعداد قابل توجهی اپلیکیشن به دفتر لندن رسیده که به نظرش خیلی زیاد و عجیب میومد و گفت که علت تاخیرش در انجام کارها این بوده که سرشون،به طرز عجیبی، بیش از حد شلوغ بوده و براشون خیلی سخته که به همه اپلیکیشن ها به موقع برسن! شانس ماست! من با خودم فکر کردم شاید این افزایش ناگهانی اپلیکیشن مربوط به ایران باشه. و به قضیه کانادا و غیره و غیره مربوط بشه.

حالا یه نگاهی می کنم ببینم میزان اپلیکیشن ها از پارسال و یا ماه های گذشته چه تغییری کرده شاید راست می گن بنده خداها .. :)
سپیده

علی 123 1391/02/19 ساعت 04:56

سپیده خانم::: من واقعا از خوندن اینجور آمارها لذت می برم. ممنون. راستی اطلاع دارین سرشماری در نیوزیلند به چه صورتی انجام می شه؟

بنده هم به یه جدول در مورد "شاخص احساس فساد" در کشورهای مختلف دنیا برخورد کردم بد نیست دوستان ببینن، قابل تأمله:
http://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

نه نمی دونم اما تا حالا نیومدن مثل ایران بشمارنمون البته وقتی تا امار دونه دونه ادم ها رو دارن که کی کجا می ره کی میره و چرا می ره و میاد و اونقدر سیستم قوی هست که برای تعداد ادم ها موقع رای به اسم طرف برگ رای تهیه می شه قطعا نیاز به شمارش مدل گوسفندی ندارند و چه بسا اصلا نیاز به شمارش ندارند
سپیده

مهتاب 1391/02/19 ساعت 05:00

سلام سپیده و ناصر عزیز :) شروع سومین سال تاسیس این وبلاگ رو بهتون تبریک میگم. ممنونم که با تلاش و محبتتون ما رو تمام وقت حمایت کردید هر جا هستید سالم و شاد و موفق باشید

دوستان من توی فرم اسس توی بخش Qualifications to be Assessed هم لیسانس رو نوشتم و هم فوق...کسی تجربه ای داره که هر دو رو جدا اسس می کنن یا نه؟ من براشون ایمیل هم زدم که من لول 7 می خوام ولی بهم جوابی ندادن هنوز... مدارکم هم هنوز توی راهه! فکر کنم امروز فردا برسه دستشون

نازنین 1391/02/19 ساعت 05:24

سلام دوستان
امیدوارم همگی سالم و سلامت باشید
بچه ها کسی به سوال من در مورد خدمت سربازی پاسخ نداد. کسی میدونه ایا تاریخ خدمت سربازی مهم هست یا نه؟
بچه ها میتونم خواهش کنم یک نفر که با مدرک مهندسی مکانیک اسس گرفته برای من ایمیل ادرسشو بزاره تا بتونم از اطلاعاتش استفاده کنم.مرسی من بسیار گیج شدم

روزبه 1391/02/19 ساعت 06:00

سلام بر همراهان عزیز

می خواستم بدونم شما برای تایید مدرکتون پیش دانشگاهی هم فرستادید؟ یا فقط دیپلم مهمه؟ آیا اصل فارسی رو هم فرستادید؟

پیشاپیش ممنون

leila 1391/02/19 ساعت 06:38

سپیده جون کدوم لینک رو می گید؟‌من ندیدم

رو خود کلمه لینک کلیک کنید الان در حال رانندکی دارم جواب می دم فردا درستش می کنم ؛)
Sepideh

فرحناز 1391/02/19 ساعت 06:53

مهتاب جون
فکر کنم فقط باید بهشون تلفن یا ایمیل بزنی و تاکید کنی که درخواست اسسمنت رو فقط برای مدرک لیسانست دادی و فوق لیسانست نیازی به اسسمنت نداره. توضیح بده که با استفاده از لیسانست می تونی bonus points رو بگیری. معمولا حرف سرشون می شه، یعنی امیدوارم. اما متاسفانه NZQA جواب query ها رو در عرض ۱۰ روز کاری می ده. نمی دونم شماره تلفنی چیزی دارن که بتونی مستقیما باهاشون صحبت کنی و مشکلو توضیح بدی؟ چون مثلا INZ هم جواب سوالات رو در عرض ۳ روز کاری میده و هم برای سوالات ضروری شماره تلفن گذاشته. ولی من یادم نمیاد NZQA امکان تماس تلفنی رو گذاشته یا نه؟ حتما سایتشونو چک کن اگه شماره تماسی دیدی بهشون زنگ بزن. یعنی فکر کنم الان بهترین را حل مشکل تو تماس تلفنی باشه. اگه هم کاری از من بر میاد حتما بهم بگو.

یعنی عاشق این حوصله و دقتتم تو جواب دادن سوال ها فرحناز جون :)
سپیده
مرسی بازم خلاصه

leila 1391/02/19 ساعت 07:35

دیدم ممنون اما در حال رانندگی؟!!!!!!

اخه تو ترافیک بودم و داشتم از رو گوشیم چک می کردم که کامنتت رو دیدم :)
سپیده

ندا 1391/02/19 ساعت 09:15

یعنی من ریسه رفتم از این قسمت جمله سپیده:
"قطعا نیاز به شمارش مدل گوسفندی ندارند"
نازنین جان ما (یعنی همسرم) واسه اسسمنت مهندسی مکانیک (البته فوق) اقدام کردیم. البته ما تازه دیروز مدارکمون به دستشون رسیده. نمی دونم برات امکان پذیره 30-40 روز دیگه صبر کنی تا ما نتیجه بگیریم.
اگه منظورت سابقه کار در دوران سربازی هست. خوب اون قسمت رو پاره وقت ارائه کنین. بقیه اشو کامل.
سپیده و ناصر عزیز:
تولد وبلاگتون مبارک. کارتون خیلی ارزشمنده بقول دخترم در حد تیم ملی!!!

اره ه ه اخه اینقدر کارشون درسته که باورت نمی شه .. بچه ات که به دنیا میاد بدون اینکه هیچ اطلاعاتی بهشون بدی براش فرتی پاسپورت می دن .. یعنی همه چی سیستماتیکه و امار همه چی رو دارند ..
سپیده

نازنین 1391/02/19 ساعت 10:13

مرسی ندا جان
البته ۳۰ -۴۰ روز یه ذره زیاده
ولی ممنون
اگر کس دیگه ای هم بتونه بهم کمک کنه ممنون می شم.

ناهید 1391/02/19 ساعت 10:58

تولد وبلاگ خوبتون مبارک سپیده و ناصر جان..
نسبت به همه فروم ها که من دیدم , بچه ها اینجا خیلی مثبت تر و پرانرژی ترند..امیدوارم هر کدومممون که رفتیم دوستان خوبی برا هم باشیم...

ایشالا :)‌به امید دیدارتون اینجا
سپیده

مازیار 1391/02/19 ساعت 12:25

درود به همه دوستان دو مهاجری

من این دومین پیامیه که توی دو مهاجر می نویسم. اولی رو که سپیده و ناصر حتما به دلیل مشغله بی پاسخ گذاشتن.
ولی این رو برای معرفی خودم می نویسم که من رو به جمع دوستانتون راه بدین تا احساس غریبی نکنم
ما ITA رو گرفتیم و در حال تکمیل مدارک و انجام تست های پزشکی هستیم.

تا پیام بعدی

سلام .. قطعا از بی توجهی نبوده و حتما از شلوغی سرمون بوده .. خلاصه شرمنده و خوش اومدید اگر امتیاز و زمانی رو که EOI و ITA گرفتید بگید من به جدول اضافه می کنم اسمتون رو
خلاصه به قول اینجایی ها ساری
سپیده

آزاده 1391/02/19 ساعت 15:34

با سلامُ

من و همسرم ماه مارچ EOI مون رو سابمیت کردیم. ۴ روز بعد از پول اومدیم بیرون. ۵ روز بعد هم توی همون مارچ ITA گرفتیم. کل امتیاز ما هم ۱۳۵ بود با ۱۵ امتیاز اضافه برای رشته تحصیلی تو لیست. واسه همین با اینکه دانشگاهم سراسری بود ازم اسس خواستند چون اون ۱۵ امتیاز رو داشتم. الان هم مدارکم رو دارم جور می کنم که application رو بفرستم. گفتم اینها رو بگم هم بذارین تو جدول هم اینکه به خانواده شما بپیوندم. ممنون

من همین الان به جدول اضافه اتون می کنم :) به جمع دوستان ما خوش اومدید .. با ارزوی دیدارتون اینجا
سپیده

سوسن 1391/02/19 ساعت 16:45 http://2migrators.blogsky.com

سلام سپیده جان سایت بسیار جالبی دارین ما(شهاب -سوسن -آیلین )می خواهیم عضو سایتتون بشیم و برای ویزا نیوزلند اقدام کردیم درمرحله ویزا هستیم.لطفا نظرات ماروهم قبول کنید

خوش اومدید :) حتما .. اگر اطلاعاتی مثل اینکه کی EOI فرستادید و یا در چه مرحله ای هستید و چه امتیازی رو دارید برامون بذارید به جدول اضافه اتون می کنیم ..موفق باشید
سپیده

parsa 1391/02/19 ساعت 23:52

فقط 500 نفر از اونایی که اپلای کردن تو 2 مهاجر هستن، آمار غلطهه


سپیده

حسین 1391/02/20 ساعت 05:45

سلام به سپیده خانم و آقا ناصر و خسته نیاشید

خواستم ساعت قرمز و قشنگتون رو تیبریک بگم ...

من و علی 123 و داریوش و یکی دو تا از دوستان هم که اسماشون یادم نیست همچنان منتظر ظهور CO هستیم ، قعلا که 2 ماه گذشته

با آرزوی موفقیت برای همه دوستان

ظهور CO چیه ؟ م م م چرا چیزی به ذهنم نمی رسه ؟!!
سپیده

حسین 1391/02/20 ساعت 06:05

CO means Case Officer

حرفه ای شدید ها :))
Sepideh

کتایون 1391/02/20 ساعت 06:12

سلام دوستم...
خوفی؟ خونه تون ساعت دار شده! بهتون تبریک میگم
من هم خیلی خوشحالم که با جمع شما آشنا شدم... ممنون از تمامی محبت ها و لطف شما و آقا ناصر و بقیه دوستان...
من با اجازه تون اول ببینم اصلا من رو به عنوان Comuter Science یا .... full assess میکنن و بعدش من رو به جدول اضافه کنید...
فعلا با حساب خودم 125 امتیاز می آورم (مهندس کامپیوتر-نرم افزار، دانشگاه آزاد، 8 سال سابقه کار) و در 6 می به صورت fast Track در NZQA برای full assessment سابمیت کردم...
برای همگی آرزوی موفقیت دارم...

مرسی اره اینجوری وقتی میاید مطالب رو می خونید یه حسی هم دارید جه موقعیه اینجا .. ایشالا خوب جلو بره همه کارها
Sepideh

رامین 1391/02/20 ساعت 06:23

اعتبار پاسپورت من کمتر از 12 ماهه برای ITA آیا باید بهشون بگم؟ یا زود برم پاسپورتم را عوض کنم و بعد بهشون بگم؟

به نظرم مدارکت رو بفرست موقع ویزا ازت pass رو با اعتبار بیشتر می خوان می تونی بهشون وقتی افیسرت معلوم شد بکی .. کسی از دوستان این مشکل رو نداشته کمک کنه !!!!
Sepideh

فرشید 1391/02/20 ساعت 06:36

سلام دوستان خوبم
من تصمیم دارم برای نیوزیلند اقدام کنم فقط می خواستم بدونم برای ارسال مدارک باید اصل IELTS رو فرستاد یا کپی برابر اصل هم قبوله؟ در مورد ترجمه سایر مدارک چطور؟ آیا فقط باید تأیید دادگستری بشه یا وزارت خارجه هم لازمه؟

داریوش 1391/02/20 ساعت 07:54

سپیده خانم ممنون از اطلاعاتی که شیر کردین. در تایید شما یه جایی که یادم نیست کجا بود خوندم که برنچ لندن یه تعدادی کارمند( که بازم یادم نیست چند نفر )رو استخدام میکنه معلومه سرشون شلوغه.
co فکر کنم علامت اختصاریه case officer .
طرح ساعت به وقت نیوزیلند بسیار کار قشنگیه و احساس خوبی رو برای ما تداعی میکنه. ممنون
با آرزوی موفقیت برای مازیار ، آزاده و سوسن

مهتاب 1391/02/20 ساعت 10:37

سلام
ممنون فرحناز جون
براشون ایمیل زدم... راستش یه شماره CALL CENTER توی سایت هست که اگر دیدم خبری نشد بهشون زنگ میزنم. ممنون از راهنماییت

دوستایی که تازه اومدن! تجربیاتتون رو با ماSHARE کنید به امید دیدار در سرزمین ابر سفید

ندا 1391/02/20 ساعت 13:34

سپیده جان ما رو هم به این جدولتون اضافه کن.
ما 5 آپریل EOI رو سابمیت کردیم. 18 آپریل انتحاب شدیم با 140 امتیاز و ITA رو 25 آپریل دریافت کردیم.
3 می هم مدارکمون رو فرستادیم واسه NZQA جهت اسسمنت مدرک فوق مهندسی مکانیک همسرم. فعلا تا همین جا رسیدیم.
راستی چند وقت پیش یه موضوعی رو پرسیده بودم لابلای کامنت ها گم شد.
اینکه هنگام خروج از نیوزیلند مهر خروج روی پاسپورت می زنن؟
و اینکه ویزا وقتی صادر بشه تا چه مدت باید وارد خاک نیوزیلند شد؟ مثلا 6 ماه یه سال؟ مرسی

مگه می شه مهر خروج نزنن ؟‌اونو که حتما می زنن .. اما فکر کنم بیشتر از ۶ ماه وقت داری بیای ..
به جدول هم چشم تا چند دقیقه دیگه اضافه می شید :)
سپیده

وحید 1391/02/20 ساعت 16:36

سلام، یه سوال داشتم که یکم بی ربطه ولی چون فرموده بودید تو پست آخر بپرسم اینجا مطرح میکنم: منظور از Name of the issuing authority در قسمت Birth Certificate در فرم EOI همون سازمان ثبت احوال هست؟ و دیگه اینکه Social Security No. همون شماره بیمه تامین اجتماعی هست؟ ببخشید اگه زیاد شد.

همون سازمان ثبت احواله. Social Security No قاعدتا تو ایران به معنی شماره ملیه. /ناصر

سعید 1391/02/20 ساعت 17:49

نمیدونم درست متوجه شدم یا نه مثل اینکه دارید آمار مهاجرت میگیرید.
اکتبر سال گذشته با امتیاز 125 اسم من رو از حوضچه بیرون کشیدند. چند ماه طول کشید تا یواش یواش مدرک جمع کنم بالاخره فوریه امسال مدارک رو فرستادم و الان نزدیک 3 ماه و نیم هست که منتظر جناب سروان هستم.
هم مدرکم IT هست هم جزو اونائی که هم الان هم بعدها خیلی لازمم دارند. مدارکم رو هم قیمت گذاری نکرده فرستادم چون تو لیست دانشگاههاشون بود.
چند جا هم کار پیدا کردم ولی از ترس اینکه بگن پاشو همین الان بیا اینجا لحظه آخر از فرستادن مدارک منصرف شدم.
امیدوارم یکی دو سالی تا جواب مثبت وقت داشته باشم تا درس رئیسم تموم بشه بتونیم با هم بریم آخر دنیا.

:) ایشالا خوب همه چیز پیش بره ..اضافه کردمتون راستی به جدول پس
سپیده

علی 123 1391/02/20 ساعت 20:04

ناصرجان+آقا وحید::: تا اونجا که من سوادم می رسه Social Security به معنی تامین اجتماعی هستش. حالا این رو دقیقا کجای EOI خواسته بود یادم نیست شایدجدیدا می خوان

ممنون علی جان. والا تو این ولایتی که ما زندگی می کنیم، Social Security No یه چیزی تو مایه های شماره ملیمونه. توی آمریکا هم همین طوره. /ناصر

داریوش 1391/02/21 ساعت 04:48

سپیده عزیز: هیچ مشکلی ایجاد نکرده. مرسی خیلی کار قشنگیه

البته هنوز کار داره فعلا باشه تا جا به جاش کنم :)
سپیده

بابک 1391/02/21 ساعت 04:58 http://persiance.wordpress.com

"...یعنی اگر فقط دانشجو و مقیم و کار رو در نظر بگیرید در سال گذشته باید حدود ۴۰۰ هزار تا حدودا به جمعیت نیوزلند اضافه شده باشه ولی جمعیت نیوزلند حدود ۱۰ ساله که تغییر زیادی نداشته و کماکان ۴ میلیون نفره ..."

::: خروج از کشور فقط عاملش مهاجران تازه وارد نیست. خود کیویها هم معمولا برای کار و درآمد بهتر معمولا میرن استرالیا و آمریکا. به خصوص که اگه رکودی هم تو نیوزیلند وجود داشته باشه یا اتفاق خاصی بیفته که زندگی عادی رو مختل کنه. مثلا تو همین زلزله‌های سال پیش تو کانتربری، خیلی از اهالی کرایست چرچ رفتن استرالیا. من تو تلویزیون دولتی دیدم با کسایی مصاحبه میکرد که میگفتن قصد دارن برای همیشه نیوزیلند رو ترک کنن.

در این شکی نیست .. تقرییا خیلی از نسل جوون برای فرصت های شغلی می رن استرالیا .. :)
سپیده

روزبه 1391/02/21 ساعت 06:19

سلام دوباره

یعنی کسی مدارکشو برای NZQA نفرستاده که جواب کامنت منو ندادید؟ دوباره پست میکنم شاید ایندفعه جلب توجه کرد:

----
سلام بر همراهان عزیز

می خواستم بدونم شما برای تایید مدرکتون پیش دانشگاهی هم فرستادید؟ یا فقط دیپلم مهمه؟ آیا اصل فارسی رو هم فرستادید؟

پیشاپیش ممنون

فرشید 1391/02/21 ساعت 08:23

سلام دوستان
می خواستم از کسانی که در مراحل پایانی پروسه مهاجرت هستند بپرسم آیا پس از درآمدن از pool باید اصل مدارک رو ارسال کرد یا کپی برابر اصلهم میشه. مخصوصا در مورد مدرک آیلتس می خوام بدونم.

بهاره 1391/02/21 ساعت 09:01

سلام
خیلی از سایت خوبتون و راهنمایی هاتون ممنونم
دو تا سوال دارم اول اینکه من فوق لیسانس عمران دارم با 8 سال سابقه امتیازم حدودا 120 میشه البته اگر بخوام بالای 140 بشه بهتره چکار کنم؟
گرفتن وکیل برای اقدام لازمه یعنی خیلی تاثیر داره یا نه؟ اگر خودم کارام رو انجام بدم به مشکل برنمیخورم؟
حدودا این پروسه با شرایط من بصورت تقریبی چقدر طول میکشه؟

اگر از امتیاز همسر هم استفاده کنید امتیاز تون بالاتر می ره و البته به شرط اینکه ایشون ایلتز ۶.۵ بگیره .. اگر مجرد باشید که راستش نمی دونم دیگه چی می تونه کمک کنه !! باید لیست امتیازات رو یه زیر و رو کنید ببینید چی برای شما امتیاز میاره .. بچه های اینجا همه خودشون کاراشون رو انجام دادند و با مشکلاتی هم که روبرو شدند خوب حل کردند هرکدوم به نحوی و با راهنمایی هم .. اگر پرونده و یا مشکل خاصی نداشته باشه به نظر من احتیاج به وکیل نیست .. یه ۱ سالی رو پروسه کم کم باید حساب کنی ..
سپیده

الهام 1391/02/21 ساعت 09:10

خوبه که از nz مهاجرت می کنن میرن حداقل اینجوری راهی واسه ما ها هست که از ایران بریم بیرون...

این هم حرفیه خوب ..
سپیده

داریوش 1391/02/21 ساعت 09:16

روزبه عزیز : اصل مدارک تحصیلی ( دیپلم، لیسانس وریز نمرات لیسانس ) رو بایستی بفرستین (به همراه ترجمه ها شون) . ما دیپلم و لیسانس رو فرستادیم.

سلام به همه

کوچولوی ما هم بدنیا اومد و حالا باید یه نفر به application اضافه کنیم و این چند روز همش دنبال کاراش بودم.

به سپیده : افیسر من Corisha Brain هست اگه ممکن تو جدول آپدیت کنید.

به روزبه: من هم دیپلم و هم پیش رو فرستادم (ترجمه ) ولی اصلش نفرستادم چونکه المثنی صادر نمیکنند ولی لیسانس امکان المثنی وجود داره.

بابک 1391/02/21 ساعت 11:07 http://persiance.wordpress.com

روزبه عزیز :: جواب سوال شما هم تو کامنتهای قبلی هست و هم تو توضیحات و منوال سایت nzqa. :)

برای اینکه شما راحت باشید:
1. بله. مدرک پیشدانشگاهی رو بفرستید.
2. بله. اصلش رو هم بفرستید.

نازنین 1391/02/21 ساعت 16:22

بچه ها لطفا یه نفر که با لیسانس مهندسی مکانیک assesment گرفته ایمیلشو بهم بده.من به شدت یه کمک نیاز دارم

مهدی دوست منصور 1391/02/21 ساعت 18:32

سلام. این سایت خیلی اطلاعات خوبی در مورد هزینه ها داره. ممکنه قبلا دیده باشین ولی گفتم شاید کمک کنه. مخصوصا اگه مصاحبه داشته باشین این اطلاعات خیلی مفیده:
http://www.enz.org

سلام مرسی از مصاحبه چه خبر انجام شد و یا نه .. سوالها چی بود .. سپیده

علی 123 1391/02/21 ساعت 19:52

روزبه جان::: آقا مدرک پیش دانشگاهی رو هم بفرست دیگه... مگه جزء دوران تحصیلت نیست؟ من حتی دوره های ضمن خدمت رو هم فرستادم هرچند اسس نمی شد اما تاثیر گذار بود.
دوستان::: انیشاءا... تعالی تا وقتی ما بریم می گن که ایمیل ها رو قطع نمی کنن. خداوند به خیر کناد همین الآنش دارن نامه های پستی که از خارج می آد رو باز می کنن چه برسه به اینکه ایمیلهارو توی سایت های داخلی ارسال و دریافت کنیم.

parsa 1391/02/21 ساعت 21:59

خوشا اوکلند و وصف بی مثالش

روشنک 1391/02/21 ساعت 23:56

سلام
مرسی و خسته نباشید
یک سوال ، ببخشید اگه تکراریه ... درمورد کارشناسی ناپیوسته من میتونم برای ادامه تحصیل و احیانا بعدشم اقامت اقدام کنم ؟؟

اگر پذیرش دانشگاه بگیرید بله ..
سپیده

بهاره 1391/02/22 ساعت 09:29

سلام
ممنون سپیده خانم که جواب دادید
این یک سال که گفتید برای امتیاز بالای 140 هست یا بین 100 تا 140؟
پیشنهاد کاری چطوره میتونم از این گزینه استفاده کنم چون من مجرد هستم وامتیاز همسر رو نمیتونم بگیرم ؟ چطور میتونم پیشنهاد کاری بگیرم؟راهی هست؟

راستش این یک سال زمانی متوسط با ١٣٠ اینطورهاست ... کار راستش غیر ممکن نیست اما اسون هم نیست ... راستش باید مرتب با شرکت ها تماس داشته باشید و براشون رزومه بفرستید .. شهرهایی مثل christchurch الان بیشتر نیرو می خوان شاید بتونید اونجا کار بیدا کنید ..
Sepideh

الهام 1391/02/22 ساعت 10:09

خوب خدا رو شکر...همیشه امروز بهتر از فرداست البته توی ایران... تا زمانی که خدا قسمت کنه و ما هم مسافر nz بشیم معلوم نیست شاید دیگه نشه با اون طرف آب بی اجازه مکاتبه کرد!

صابر 1391/02/22 ساعت 10:11

ممنون از دوستانی که زحمت میکشند راهنمایی میکنند
میگم برای اسس و این داستان ها که اصل مدارک رو میفرستیم ، دوباره برمیگردندشون به همون آدرسی که فرستادیم ؟ چطوری هست بازگشت اصل مدارک ؟

توش ادرس بازکشت رو می ذارید و براتون می فرستند

روشنک 1391/02/22 ساعت 13:41

سپیده جون ببخشید که دوباره سوال میپرسم
یادم رفت بگم
اگه دانشگاه علمی کاربردی باشه هم میشه با دانشگاه مکاتبه کرد ؟؟ ینی بهشون بگیم نمیگن این دیگه چه مدرکیه این دیگه چه دانشگاهیه !!!

راستش بهترین راه اینه که به سایت هاشون بری و باهاشون مکاتبه کنی قطعا اطلاعاتی توی سایت ها هست و در ضمن می تونی از استادهای دانشکاه خودت هم باشند می دونن و می تونن کمک کنن

فرحناز 1391/02/22 ساعت 20:04

رزشنک عزیز
من یه کمی راجع به دانشگاه علمی کاربردی اطلاع دارم. در مقطع فوق دیپلم اگر شما آزمون جامع رو قبول بشین، معنیش اینه که مدرک تحصیلی شما از نظر وزارت علوم ایران قابل قبوله. NZQA هم مدارکی رو که از نظر سیستم آموزش عالی کشور صادر کننده مورد قبول باشه و مدرک معادل به حساب نیاد، نهایتا در اسسمنت قبول می کنه. البته ممکته پروسه اسسمنت کمی طولانی تر بشه. ولی مساله اینه که آیا چیزی به اسم کارشناسی ناپیوسته در نیوزیلند وجود داره یا نه؟ من تا حالا برای چند تا از دوستانم یه بررسیهایی انجام دادم و به چنین چیزی برخورد نکردم. شاید لازم باشه شما تحصیلتون رو از اول و در مقطع لیسانس شروع کنین.

روشنک 1391/02/23 ساعت 03:46

مرسی فرحناز جون
ببخشید که اشتباهی به سپیده جون نوشتم جوابمو ، سپیده جون فرحناز جون جواب داده بود ، من خواب آلود بودم فکر کردم شما جواب دادین
مرسی از هر دو

بهاره 1391/02/23 ساعت 06:15

سلام
بازم ممنون سپیده خانم
یک سوال دیگه اینکه اگه من همین الان از صفر و مرحله اول شروع کنم تقریبا چه مدت بعد باید آلیتز رو ارائه بدم ؟

شهاب 1391/02/23 ساعت 09:36

چرا نظر من ثبت نمی شه .لطفا جواب بدین و کمک کنید

نظراتتون که همه تایید شده.../ناصر

علی 123 1391/02/23 ساعت 09:52

سرکار بهاره خانم::: Immediately

علی 1391/02/23 ساعت 17:43

به رامین
مشکلی بابت کمبود اعتبار پاسپورتت نیست. ایشالا بعد اپروو شدن اپلیکیشنت و موقع گرفتن ویزا پاست باید بیش از یک سال اعتبار داشته باشه که اون موقع میتونی پاستو عوض کنی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.