دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

IPENZ و مدارک مهندسی ایران

یکی از دوستان خوبم یه توضیح کوتاهی براتون از کرایسچرچ نوشتن .. اگر شد یه پست مقایسه ای هم می ذاریم :  

فعلا .. سپیده

 -----------------------------

 من تقریبا 5 ماهه که اومدم شهر کرایست چرج زندگی می کنم .شهر کرایست چرچ آب و هوای خیلی تمیزی داره خوب با جمعیت حدود 370 هزار نفری باید هم اینجوری باشه . فوریه 2011 یک زلزله اینجا شده و بعضی از خونه ها صدمه دیدن و مرکز شهر که قلب تپنده شهر هم بوده از بین رفته هر چند که به شدت دولت و سازمان ها مشغول کار هستند تا سریعتر مرکز شهر رو آباد کنند. ترافیک فقط در بعضی ساعت ها وجود داره البته نه اون ترافیکی که ما تو ایران تجربه می کنیم مثلا ممکنه چند دقیقه مجبور بشی صبر کنی . خیلی جالب این بوده که نسبت به جمعیت کمی که کرایست چرچ داره تو این مدت کم من کلی ایرانی اینجا دیدم . هر چند که می گن کلی از ساکنین این شهر به خاطر زلزله از اینجا رفتن اما بعد از گذشت یه مدت زمانی دیگه عادی می شه و اذیت نمی کنه . تقریبا همیشه این شهر آخر هفته ها برنامه هست که از قبل اعلام می شه و می تونید برنامه ریزی کنید براش . حمل و نقل عمومی هم در حال حاضر اتوبوس و تاکسی هست قبل از زلزله یه تراموا هم بوده که فعلا کار نمی کنه . دانشگاه کانتربری هم که بزرگترین دانشگاه کانتربری هست تو کرایست چرچ قرار داره که خیلی بزرگ و سر سبزه .

------------------------------------------------------------------------------------------- 

یه توضیح کوتاه برای کسانی که نگران مدرسه و زبان بچه هاشون رو دارند:  

من با یه دوستی اینجا صحبت کردم که این مسیر رو رفته اند برای دو تا از بچه هاشون .. گویا هر مدرسه ای که بخواهید بچه ها درس رو ادامه بدهند و یا شروع کنند از همون ابتدا برای اون بچه یه معلم مخصوص ESOL یعنی مخصوصا زبان براشون تعیین می شه و روزی ۲-۳ ساعت خصوصی با بچه ها زبان کار می کنه و راهشون می اندازه .. گویا این مسیر بسیار خوب جواب می ده و منابعی که برای تدریس استفاده می شه اونقدر خوب هست که بچه ها در عرض ۲-۳ ماه کاملا به سطح بچه های دیگه می رسند.. ولی از همون ابتدا بچه ها رو توی کلاس کنار بقیه هم می ذارن و این باعث می شه صحبت کردنشون هم سریع راه بیفته .. خلاصه اینکه با توجه به تعداد مهاجرین و سیستم اموزشی مخصوص این موضوع جای هیچ نگرانی نیست .. و فرقی نمی کنه مدرسه خصوصی برن بچه ها و یا عمومی در هر صورت این مسیر برای یادگیری بچه ها فراهم می شه .. و البته سعی کنید بچه ها رو ایران اگر در شرف اومدن هستید و غیره کلاس زبان نفرستید چون فقط چیزهای غلط یاد می گیرند و بیشتر گیج می شند :)  

هنوز جواب سوال در مورد کرایسچرچ رو نگرفتم که بذارم .. خلاصه تقصیر من نیست 

سپیده   

------------------------------------------------------------------------------------------------ 

  

احتمال خیلی زیاد کامنت های پست قبل رو خوندید و مشکل پیش اومده برای بعضی از بچه ها رو دیدید. من تو این پست قصدم اینه که این مساله بازتر بشه. چرا که تعداد خیلی زیادی از بچه هایی که اقدام می کنند، بچه های مهندسی هستند. اینجا هم می خوام از اونایی که تجربه ای اگه راجع به IPENZ دارن، لطفا بگن که مساله بازتر شه و مشکل پیش اومده رو با هم حلش کنیم. 

صورت مساله هم ساده است. NZQA مدرک بچه های مهندسی رو Bachelor of Engineering برآورد نمی کنه و اون رو Bachelor's Degree برآورد می کنه و در صورت عدم برآورد به صورت لیسانس مهندسی، مدرک باید به تایید IPENZ هم برسه و این یعنی هزینه و زمان. 

به سوالای زیر باید جواب داده بشه:

1- چرا NZQA مدرک بچه های مهندسی رو که از طرف وزارت علوم "لیسانس مهندسی" محسوب میشه و نه "لیسانس"، درست ارزیابی نمی کنه. (آیا مشکل از اینجا ناشی نمیشه که بعضی از دانشگاههای ایران، عنوان لیسانس مهندسی رو در دانشنامه قید نمی کنند؟). از نظر آکادمیکی به دانشجویی که در زمینه مهندسی درس خونده باشه، بعد 5-3 سال لیسانس مهندسی داده میشه و این تا اونجایی که من میدونم برای ایران هم صادقه. معیار NZQA برای ارزیابی نادرست مدارک مهندسی از ایران چیه؟

2- بر چه اساسی گفته میشه که IPENZ مدارک ایران رو  Chartered ProfessionalEngineer ارزیابی نمی کنه. این بر اساس چه تجربه و چه قانونی گفته میشه؟ 

من سایت های مختلف رو دنبال می کنم، می بینم که از کشوری مثل پاکستان برای IPNZ اقدام می کنن و تاییدیه می گیرن. چرا برای ایران که دانشگاههای معتبر تری داره گفته میشه که نمیشه این کار رو کرد؟ قوانین نیوزلند هم تا بحال همونطور که همه ما دیدیم، روشن و واضحه و هیچ قانون نانوشته ای وجود نداره. تصمیم گیری ها هم همونطور که همه ما دیدیم بر اساس مدارک ارائه شده به اداره مهاجرت و قوانین موجود انجام میشه. 

نمونه هایی که ما داریم از بچه های مهندسی که نیاز به رجیستر در IPENZ نداشتن، اونایی بودن که یا به عنوان تکنسین اقدام کردن و یا بچه های کامپیوتر بودن که نیاز به رجیستر و یا لیسانس مهندسی نداشتن. اگه دوستانی هستن که از IPENZ تاییدیه گرفتن لطفا تجربیاتشون رو اینجا مطرح کنند تا بتونیم ابهام ایجاد شده رو مثل خیلی از موارد دیگه ای که حل شده رفعش کنیم...

/ناصر

نظرات 227 + ارسال نظر
آزاده 1391/03/09 ساعت 04:50

آقا ناصر من مدرک فوق سراسری برق داشتم و قاعدتاً معاف از ارزیابی. بعد از دریافت ITA دیدم که بخاطر bonus رشته و سابقه کارم ازم اسس خواسته و من هم گفتم باکی نیست حالا اسس هم می گیریم. بعدش که ریپورت NZQA اومد به همین مشکل خوردم و خودشون advice کرده بودن که از طریق ipenz اقدام کن. من هم نتیجه اسس رو با مدارکم TNT کردم ipenz. جالبه که نمی گن نفرست. می گن همرو پست کن. بعدشم هم یک ساعت بعد از اینکه مدارکم رسید ایمیل زدن که نمی تونن ارزیابی کنن مگه اینکه 1175 دلار بدم که مدرکم رو بهمراه سابقم بررسی کنن. که این بهمراه 1200 دلاری که برای fast track دادم به NZQA می شه کلی پول و زمان و اینکه تازه شاید هم نتونن آخر سر اسس کنن.
در مورد پاکستان هم درسته چون ظاهراً عضو Washington accord هستش.
در ضمن یک نکته مهم دیگه اینه که من بخاطر اینکه از این مسایل دوری کنم از همون اول electrical engineering technician اقدام کردم ولی خودشون موقعی که برام ita دادن تشخیص دادن که من از سطح تکنیسین بالاترم و باید برای مهندس اقدام کنم و برای همین باز هم از من اسس خواستن!
من تا 26 جولای وقت دارم مدارکم رو بفرستم و حتی مدارک پزشکیم رو هم آماده کردم و کلی هزینه ترجمه و چیزهای مختلف دادم و حالا به هیم دلیل هیچ کاری نمی تونم بکنم ظاهراً.

بابک 1391/03/09 ساعت 04:50 http://persiance.wordpress.com

ناصر جان،

سوالات شما و تردیدهای وارده کاملا صحیح و منطقی به نظر میرسن. یه نکته:‌ خیلی از دوستان در مراحل مختلف کار به مشکلاتی بر میخورن، مثل همین قضیه NZQA یا موارد دیگه در INZ و قص علی هذا. معمولا مدارک بیشتری خواسته میشه، بخشی از مدارک ناقص یا ناکافی تشخیص داده میشه و از این دست.

یه کاری که همه ما میتونیم بکنیم اینه که ازشون بخوایم توضیحات قانع کننده ای در مورد مشکلی که مشاهده می کنن بدن. توجه داشته باشیم که ما از ایران فرهنگ و عرف کاری و اداری خاص خودمون رو داریم و اونها هم فرهنگ و روال خودشون رو. من معتقدم که در خیلی از موارد ما دنبال زبون مشترک با مسئول پرونده نمی گردیم. اونها هم یه چک لیست دارن و طبق اون جلو میرن. حتما همه دوستان متوجه شدن که وقتی ایمیلی می زنن و چیزی می پرسن، جوابها خیلی کلی و سربسته است. شاید بعضی وقتها حتی cope-paste دستورالعملها و روالهایی باشه که روی سایت هم قابل مطالعه است. قضاوت اونا وحی منزل نیست و خودشون هم خوشبختانه خیلی مطلق به کارشون نگاه نمیکنن و همیشه آماده تجدید نظر و دستکم شنیدن توضیحات طرف مقابل هستن.

به نظر من همه ما باید همین سوالها رو که مطرح کردین، از مسئول پرونده مون بپرسیم. اینکه ما مدرک مهندسی داریم، سیلابس دروسمون هم عمدتا آمریکاییه و از این نظر دوره های دانشگاهیمون بروز هستند، خودش اقتضا میکنه که بیشتر از خودمون دفاع کنیم و یه مقدار هم بجنگیم.

در مورد NZQA و ارزیابیهای اونا، من دقیقا تجربه چانه زنی تا رسیدن به نتیجه رو دیدم. اصلا می تونید رسما اعتراض کنین (اعتراض اونجا با مال ما فرق داره ها! منظورم این نیست که دست به یقه بشین!!!! :D) تلفنی حرف بزنیم و درخواست تجدید نظر کنیم. مطمئنا اونا در مورد علت خروجی ارزیابیشون توضیحاتی دارن. میتونیم بهشون اطلاعات بیشتری در مورد رشته/دانشگاهمون بدیم و از این طریق هم مشکلمون رو حل کنیم و هم به کسایی که بعد از این میخوان همین راه رو برن کمکی کرده باشیم. خدابیامرزی داره ها! خوبه.
مشکل مشابهی برای یکی از دوستان من که IT و کامپیوتر خونده، پیش اومده بود که با تلفن و ایمیل بازی حل شد. لینکش رو اینجا برای دوستان میذارم تا ببینین مسئله از دید ما چه قدر خنده دار هم بوده.

http://persiance.wordpress.com/2011/07/13/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA/

http://persiance.wordpress.com/2011/08/24/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF/

در این مورد خاص که مسئله bachelor of engineering و a bachelor degree‌ پیش اومده، فکر میکنم که با اعتراض به ارزیابی NZQA و درخواست تجدید نظر و البته ارائه ادله و مستندات کافی، میشه مشکل رو حل کرد. به نظر من پاکستانی ها هم یه روزی همین مشکلات رو داشتن، ولی به مرور دانشگاهاشون توسط NZQA بیشتر و بیشتر شناخته شده و در واقع اطلاعات اونا راجع به دانشگاههای پاکستان واقعی تر و تکمیل تر شده. کاری هم که ما باید بکنیم، اینه که دانشگاههامون رو بهشون بشناسونیم. :)

me 1391/03/09 ساعت 06:11

سلام به همه دوستان؛
راستش من و همسرم الان حدود سه ساله که داریم مساله مهاجرت به نیوزلند رو بررسی می کنیم. تا همین پارسال که بدلیل این washington recorde.. کوفتی کلا نا امید بودیم! پارسال که قوانین عوض شد کلی خوشحال شده بودیم ولی انگار بیفایده بوده...اعتراض همین جوری که نمیشه کرد..کلی دیگه باید پول بدی!!! اونم با این وضع دلار که هر چی پس انداز کرده بودیم یهو نصف شد!!!خلاصه که دلمون خوش بود مهندسی (مهندسی شیمی) داریم ! تازه کلی هم تو سایت job های نیوزلند پیشنهاد کاری هست...ولی انگار بخت ما اینه که تو این مملکت گل و بلبل بپوسیم....
من شرمندم که انقدر تلخ حرف زدم..ولی واقعا اگه کسی از دوستان، مهندسان غیر از کامپیوتر و برق، موفق شدند که برند یه چیزی بگن که ما حالمون بهتر شه...

ناهید 1391/03/09 ساعت 06:18


ممنون بابک جان, من با حرف شما کاملا موافقم که باید در مورد رشته ها و دانشگاههای ایران توضیح بدیم بهشون.
من خودم فول اسست نفرستادم و نگرانی این رو دارم که به خاطر اینکه رشتم software engineer هست, به من گیر بدند .دنبال مرجع هم می گردم که بگم سیلابس این رشته با computer science تقریبا یکی هست و ما تو ایران کامپیوتر ساینس ندارم یا حداقل اون موقع نداشتیم..اگه این موضوع رو متوجه بشند شاید بچه های کامپیوتری مجبور به اسسمنت نشند.دوستا ن اگه مرجعی دارید ممنون میشم لینکش رو بذارید.


و البته این حساسیت اینها روی دانشگاهها و رشته ها برای من یکم خوشحال کننده است , چون فیلتر می کنند و مثل کانادا یک بک لاگ چندین ساله درست نمی کنند.که باور کنید ادم اگه از اول نه بشنوه براش از سالها انتظار بهتره..

در ضمن اقا بابک::

اصل مدارک شما رو بعد از چند وقت پس فرستادند؟

بهار 1391/03/09 ساعت 06:20

سلام دوستان

من همچنان فکر میکنم بچه ها عنوان رشتشون رو درست وارد نکردند! منهم فوق مخابرات از دانشگاههای معاف از اسس هستم، در فرمهای EOI رشته ام رو به عنوان Electrical Engineer با کد 233311وارد کردم . در چک لیست از من چیزی رو که برای بونس پوینت خواسته Bachelor Degree در رشته مهندسی الکترونیک یاIT هست. در ستون document required نیز فقط ریز نمرات خواسته. در نتیجه منهم اصلا دنبال اسسمنت نبودم. حالا خدا میدونه شاید هم من اشتباه میکنم و از منهم بعدا اسسمنت بخواهند.

بابک 1391/03/09 ساعت 07:19 http://persiance.wordpress.com

ناهید خانم ::

تقریبا بعد از 3 ماه.

لاله 1391/03/09 ساعت 08:03

لطفا اگه کسی میتونه بمن کمک کنه .من با 140 امتیاز سلکت شده بودم ولی بعد از بررسی بهم گفتن که امتیازاتم 130 در واقع من فکر میکردم که لول مدرکم 9 ولی بهم گفتن که 8 مدرک من master of engineering (chemical engineering ) از دانشگاه انگلیس هست من میخوام بدونم که می تونم بهشون ایمیل بزنم و بگم که من 15 امتیاز bonus points for work experience را میگیرم و امتیازاتم می شود 145 یا نه؟
2- ایا کسی وکیلی می شناسه که بتونه برای من job offer بگیره؟
ممنون می شم اگه راهنماییم کنید که چه کاری می تونم انجام بدم برای سریع تر شدن کارهام

saeed ocean 1391/03/09 ساعت 11:14

سلام به همه دوستان عزیز مخصوصاً خانمها و آقایان مهندس

من احتمالاً تا فردا یه خبری از IPENZ میگیرم. هر جوابی دادن به بقیه خبر می دم. البته خودم فکر می کنم به بن بست می خورم ولی باز یه ذره فقط یه ذره امید دارم که حل بشه . دق مرگ شدیم از انتظار به خدا.

فرحناز 1391/03/09 ساعت 11:57

لانه جان

نمی دونم شما از امتیاز مدرک تحصیلی و زبان پارتنر (10 تا 20 امتیاز) و داشتن فامیل نزدیک در نیوزیلند استفاده کردین یا نه. ولی می دونم که اگر از این دو امتیاز بالا استفاده نکرده باشین، و مدرک فوق لیسانس (level 9) و حداکثر سابقه کاری کلی (10 سال) و حداکثر سابق کاری در skill shortage area (یعنی 6 سال یا بیشتر) داشته باشین (این یعنی همون 15 امتیاز bonus) ، و طبعا اگه رشته کاری و تحصیلیتون هم در لیست نیازها باشه و همچنین رده سنی 30 -39 باشین، امتیاز خودتون به تنهایی میشه 140. (دقت کنین، با احتساب 15 امتیاز bonus میشه 140). پس اگه مدرک تحصیلی شما رو level 8 به حساب آورده باشن، 10 امتیاز از مدرک تحصیلی از دست می دین و امتیاز خودتون به تنهایی میشه 130.

اینو میگم چون من خودم در رده سنی 40 تا 44 سال اقدام کردم و تمام شرایطی رو که در بالا گفتم داشتم و امتیاز خودم شد 135 (15 امتیاز bonus هم توی همین 135 امتیازه) و با استفاده از مدرک تحصیلی و زبان انگلیسی همسر 20 امتیاز دیگه هم گرفتم که جمعا شد 155.

البته من اطلا شرایط شما رو نمی دونم ولی امیدوارم این اطلاعات کمکی بکنه

فرحناز 1391/03/09 ساعت 12:04

راستی لاله جان من فرحناز هستم. فکر کنم یادم رفت اسممو توی کامنت قبلی در جواب سوال شما بذارم . البته احتمالا از پر حرفیهام فهمیدین!

لاله 1391/03/09 ساعت 12:40

مرسی فرحناز جون از پاسخت .بله این فقط امتیازات من بود مدرک پارتنر من فوق دیپلم بود که قبولش نکردند و امتیازی بهش ندادند.ایاتس پارتنرم هم 5 بود که بهم گفتن اگه اگه بخوام از امتیاز ایلتسش استفاده کنم باید 6.5 بگیره حالا می تونه دوباره ایلتس بدخ و احتمالا 6.5 می آره ولی خوب این پروسه زمانبر حداقل چند ماه طول می کشه فکر کنم تنها چارم پیشنهاد کار از نیوزلند

علی ف 1391/03/09 ساعت 14:07

دوستان عزیز...

من فکر می کنم که بچه های مهندسی باید اطلاعات رو با هم شیر کنند تا بتونیم به نتیجه برسیم...:

1- آزاده مشغول هماهنگی حضوری با IPENZ توسط یکی از آشناهاش هست و نتیجه رو می گه...!
2- saeed ocean هم که ایشالا میگه... فقط سعید جان اگه دنبال پر کردن فرم KA01 هستی ما این راهو رفتیم که به بن بست می رسه!
3- من هم مهندسی عمران از سراسری معاف از اسس دارم. جالبه که از یک طرف می گن شما معاف هستی از اسس بعد نمی تونن مارو مهندس ارزیابی کنند. من می خوام از فرزانفر که وکیل رجیستر شده نیوزلنده آمار در بیارم البته اگه نم پس بده!!!

4- سایر دوستان مهندسی پیشنهاد می کنم قبل از اینکه مثل ما هیئتی....اقدام کنید! بگذارید ببینیم این دلارای ما نتیجه می ده یا نه؟ نتایج رو با هم تقسیم می کنیم.

5- بچه ها که writing خوبی دارن بهتره با همه جا مکاتبه کنند و مشکلو توضیح بدن شاید حل شه:
به NZQA
به IPENZ
به London INZ
خلاصه همه رو خبردار کنیم.... اگه خبری نشد باید بریم تو کار شکایت و .... شاید برای نسلهای بعدی عبرت بشه. البته دوستان مهاجرپذیر مبالغ زیادی رو از همین طریق به بدن می زنن!
شرمنده طولانی شد.

علی جانف بد نیست که مراحلی که شما و آزاده تا حالا در IPENZ رفتی رو اینجا به طور مختصر بنویسی تا بیشتر این قضیه بازشه و ما هم بتونیم بیشتر راجع بهش تحقیق کنیم. اینجوری مطمئنا IPENZ هم از black box درمیاد.../ناصر

کتایون 1391/03/09 ساعت 14:30

سلام دوستان...
من امروز یک نگاهی به http://formshelp.immigration.govt.nz/SkilledMigrant/ExpressionOfInterest/historyofselectionpoints/eoi2012.htm که لیست سلکشن در 2012 هست انداختم و دیدم برای اینکه از pool سلکت بشیم یا باید جاب آفر داشته باشیم یا اینکه با احتمال انتخاب کمتر امتیاز بوناس داشته باشیم حتما و بالای 125 باشیم... درسته؟ انگار شرایط روز به روز داره خیلی سخت میشه...

کتایون جان، این آمار دائما بالا و پایین میشه و در حال تغییره. نمیدونم چند وقته که شما جدولها رو چک می کنی، ولی سلکشن ها بر اساس برنامه مهاجرتی سازمان مهاجرت نیوزیلند و بر اساس معیارهای وزیر مهاجرت انتخاب می شن و به همین خاطر روند ثابتی ندارند. مسلما امتیاز بالاتر احتمال انتخاب رو بالاتر میبره، اما به هر حال هر چی امتیاز پایین تر میره، شانس هم باید بیشتر به کمکت بیاد..اما اصلا قطعیتی در کار نیست. /ناصر

جابر 1391/03/09 ساعت 14:30

سوال: اگه به جای Bachelor of Engineering فقط Bachelor degree ارزیابی بشیم،آیا در مرحله امتیاز دادن به EOI تاثیر میذاره ( عدم اخذ 15 امتیاز بونوس) ویا اینکه بعدا در مرحله ارسال مدارک ITA دچار مشکل میشیم؟

ندا 1391/03/09 ساعت 14:54

سلام
NZQA الان استتوس واسه ما زده پرونده امون بسته شده و یه شماره ردیابی زده/ خب یعنی باید صبر کنیم بسته که بیاد نتیجه توش هست یا ایمیل میزنن میگن. ضمنا اصل مدارک امون هم باهاش میاد؟
ظاها با دی اچ ال فرستادن که هنوز اوکلنده بسته امون

فرحناز 1391/03/09 ساعت 15:25

لاله جان، مگه با تغییر امتیاز 140 به 130 مشکلی برات پیش اومده؟ وقتی رشته ات توی لیست نیازها بوده و سلکت هم شدی، دیگه چه نیازی به job offer داری؟ اگه برات ITA فرستادن، پس میتونی با همین امتیاز مدارکتو بفرستی دیگه؟
داشتن job offer خیلی خوبه و سرعت پروسه application رو خیلی بیشتر می کنه اما کسانی که ITA گرفتن و مدارک فرستادن، بدون job offer هم می تونن منتظر نتیجه باشن. فقط پروسه طولانی تره.
احیانا مشکلی که برای سلکت شدنت پیش نیومده؟

جابر 1391/03/09 ساعت 15:36

دوستان من به عنوان تکنسین اقدام کردم و مدرک لیسانس عمرانم رو به عنوان A Bachelor degree at level 7 ارزیابی کردن. آیا من هم باید تائیدیه IPENZ رو بگیرم؟ در چه مرحله ای؟در مرحله EOI؟ یا ارسال مدارک برا ITA؟

فرحناز 1391/03/09 ساعت 17:16

ندا جان
باید صبر کنین تا بسته به دستتون برسه. کلیه مدارک به همراه گزارش نتیجه اسسمنت توشه. فقط از طریق همون track no پست DHL بسته تونو چک کنید تا برسه.
امیدوارم نتیجه مورد نظرتون توش باشه.

ندا 1391/03/09 ساعت 17:57

مرسی فرحناز جون ببینیم چه آشی واسمون پختن. ببینیم ما هم داستان IPENZ داریم؟
جالبه گزارش نتیجه منفی آزمایش ایدز سازمان انتقال خون رو تحویل دادیم دکتر. ایشون گفتن نمیشه بر اساس این گزارش فرم های ما رو تکمیل کنن چونکه آزمایشگاه بیمارستان ایران مهر رو نیوزیلند قبول داره خب واضح بود که میگه باید یه تست دیگه بدیم. اونهم یه تست پیشرفته تر ....بیچاره همسرم دستاش سوراخ سوراخ شده از بس خون داده این ور اون ور
نه مثل اینکه داستان نیوزیلند به اون سادگی ها هم نیست. خنده داریش اینه که بزنه مدرکمون هم اونجوری که دوستان میگن ارزیابی بشه و قص علی هذا !!!!!
حیف پول بی زبون!

فریبرز 1391/03/09 ساعت 19:01

دوستان سلام

آیا کسی هست که با مهندسی صنایع مدرکش رو ارزیابی کرده باشه؟ من لیسانس صنایع از علم و صنعت هستم. فول اسس با لول 7 شدم اما bachelor degree نوشته و یک کامنت پایین مدرک با عنوان Registration as a chartered professional engineer CPEng و ...... و به همراهش یک نامه دو صفحه ای با یک سری توضیح یه جایی تو نامه نوشته اگه برای civil engineer اقدام کنی و بونس پوینت رو نیاز داری باید نامه از IPENZ بگیری! و...
سابقه کار حدود 10 سال و 130 امتیاز با احتساب بونس پوینت EOI رو سابمیت کردم آیا منم تاییدیه IPENZ رو نیاز دارم الان باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

Ali 1391/03/09 ساعت 19:33

اگه به جای Bachelor of Engineering فقط Bachelor degree ارزیابی بشیم،آیا در مرحله امتیاز دادن به EOI تاثیر میذاره ( عدم اخذ 15 امتیاز بونوس) ویا اینکه بعدا در مرحله ارسال مدارک ITA دچار مشکل میشیم؟

آزاده 1391/03/09 ساعت 19:52

به آقا بابک،

راستش رو بخوایید باید بگم که این نوع اسس موردپیش نیومده که با مکاتبه حل بشه. گرچه من هم مکاتبه کردم هم مذاکره تلفنی داشتم و اون هم چندین بار. استدلالشون اینه که اگر مدرک شما washington accord نباشه اون ها تحت هیچ شرایطی مدرکتون رو مهندسی ارزیابی نمی کنن. از ا،ن طرف ipenz هم اول مدارکتون رو با پست تحویل می گیره و بعدش تا مدارک رسید میگه من نمی تونم برابریش رو با مدارک washington accord تایید کنم و شما رو میندازن توی یک پروسه ۳ الی ۴ ماهه دیگه.

بهارجان،
دلیل اینکه تو با اینکه electrical engineering اقدام کردی و ازت اسس نخواستن اینه که وقتی که می خوان ITA صادر کنن خودشون مدارک ورودیت رو یک پیش ارزیابی می کنن و تصمیم می گیرن که واقعا رشتت و سابقه کارت به کدوم گروه می خوره. در مورد شما خودشون اتوماتیک بردنت توی گروه telecommunication engineering m h و اون هم که اسس نمی خواد. باید بهت بگم که اینجا رو شانس آوردی :)

saeed ocean 1391/03/09 ساعت 20:58

سلام به همگی:

به علی ف :
علی جان من هم از طریق یکی از دوستانم تو استرالیا دارم پیگیری می کنم. من قبلا از Australi Engineers ارزیابی شده بودم و ok شده بود. قبل از اینکه واشنگتن اکورد و رو حذف کنند به IPENZ ای میل زدم و اون یارو کیوی مزخرف به هم جواب داد که ما معمولا Australi Engineers رو تایید میکنیم ولی قضیه مال 8-9 ماه پیش بود. در ضمن این فرم k... چی هست. دوست عزیز ، همکار خوبم ما تو مرامون نیست چیزی رو اگه میدونیم نگیم. از اینکه همه دوستان اینجا، که هدف مشترکی دارند و دل نگرانی ها مشابه ،به هدفشون برسند بی نهایت ذوق زده میشیم. هر گونه اطلاعات مفیدی در اولین فرست share می شود. البته من به شخصه زیاد امیدوار نیستم.

علی ١٢٣ 1391/03/09 ساعت 21:23

نداخانم::: اکه بیمه مازاد درمان تکمیلی دارین فاکتورهای آزمایشکاه رو بکیرین بهشون بدین که هزینه تون جبران بشه ما اینکارروکردیم دوستانی که به تاییدیه IPENZنیازدارن::: خداکنه بااون تاییدیه برطرف بشه آب که ازسرکذشت جه یک وجب جه صدوجب اما سعی کنین موقع ترجمه مدارکتون مترجم رو قانع کنین که ترجمه ش رو به آنجه مورد نیازتون هست نزدیکترکنه این واقعا موثره ضمنا اون تاییدیه برای خیلی ازرشته ها لازمه بس سخت نکیرین و مثل خودشون ملالغتی باشین تاکارجلوبره

امید 1391/03/09 ساعت 22:23

سلام
این متن رو برای آمار گیری می نویسم.
دقیقا بعد از 4 ماه جناب سروان J. Stewart مسئول پرونده ما شد. گفت که 6 تا 9 ماه هم باید سماغ بمکینم تا جواب نهایی بیاد.
اصل شناسنامه و سند ازدواج و مدرک تحصیلی رو خواسته به همراه چند تا ایراد که به مدارک پزشکی گرفته و درخواست تجدید آزمایش داده.
تا حالا که از مدرک تحصیلی ایرادی نگرفته ( من مهندسی الکترونیک از ایران دارم) نمی دونم بعد از رویت اصل سند چیزی خواهد خواست یا نه

بابک 1391/03/10 ساعت 05:19 http://persiance.wordpress.com

امید جان ::‌

جیسون by default به مدارک پزشکی گیر میده. به مدارک پزشکی پسرم هم گیر داد و گفت انقدر ناقصه که باید تجدید بشه!!!

ندا خانم ::‌

حالا کجاش رو دیدی؟ بالاخره پرونده هر کدوم از ما یه جاییش باید یه تریپ adrenaline rush بیاد دیگه. مثلا پرونده من که خیلی معمولی و خوب پیش رفت، توسط پست گم شد تا داستان ما خیلی هم یخ و بی مزه نباشه.

لاله 1391/03/10 ساعت 05:37

سلام فرحناز جون
من خودم هم حسابی گیج شدم.اول به من یه ایمیل زدن که به جای 140 امتیاز امتیازت میسه 130 در نتیجه دوباره بر می گردی به پول و باید منتظر باشی که سلکت بشی.فرداش یه ایمیل دیگه برام اومد که اگه job offer داشته باشی 10 روز کاری طول میکشه تا برات ITA بفرستیم اگر هم نداشته باشی 20 روز کاری طول میکشه.البته من نمیدونم این ایمیلها بر چه اساسی بود چون 3 روز پیش من بهشون ایمیل زده بودم که حدودا 2 هفته از سلکت شدن من میگذره ولی نامه ای دریافت نکردم که در جواب این 2 تا ایمیل برام اومد.از طرفی status من رو عوض نکردن وقتی چک می کنم زده selected حالا من نمیدونم باید منتظر باشم تا دوباره سلکت بشم یا باید منتظر ITA باشم

رامین 1391/03/10 ساعت 06:27

دوستان:
حالا که این بحث IPENZ پیش اومده ، من هم یک سوال بکنم
توی نامه ITA از من خواسته شده که از NZQA فول اسس بگیرم و دقیقا خواسته شده که این عنوان را بگیرم :
Bachelor Degree in Engineering (level 7) majoring in electrical engineering
حالا اگه NZQA این بلا را سر من هم بیاره و Bachelor degree فقط منو ارزیابی کنه میتونم این مدرک را برای ITA بفرستم؟
لازم به ذکر است که من Electrical Engineer Technician اقدام کردم .

فرحناز 1391/03/10 ساعت 06:44

لاله جان
تاریخ سلکت شدنت کی بوده؟ برو توی صفحه EOI خودت در سایت INZ بعد latest updates رو چک کن ببین در اون تاریخ چه امتیازهایی انتخاب شدن. اگه دارندگان امتیاز ۱۳۰ به بالا به همراه 15 bonus points در اون تاریخ انتخاب شده باشن، پس سلکت شدنت سر جاشه اما اگه در اون تاریخ خاص مثلا ۱۳۵ به بالاها انتخاب شده باشن، باید تا سلکشن یا سلکشنهای بعدی صبر کنی تا ۱۳۰ امتیازه ها انتخاب شن. پس اول یه نگاهی به latest updates یا latest selection criteria بکن.

فرحناز 1391/03/10 ساعت 07:05

سپیده عزیز
ممنون برای اطلاعات مفیدی که گذاشتی.

امید عزیز
تبریک می گه که بالاخره به قول خودتون "جناب سروان" دار شدین. امیدوارم هر چه زودتر و با کمترین دردسر PR رو بگیرین. ممنون که ما رو هم در جریان روند پروندتون می ذارین.

دوستان بسیار عزیزم، واقعا از داشتن دوستان خوب، مهربان، باشعور، با اخلاق و باسوادی مثل شماها خیلی خوشحالم. امیدوارم در هر جای این دنیا که باشیم، هرگز این حس نوعدوستی، همراهی و همدلی با دیگران و بخشندگی رو از دست ندیم.

[ بدون نام ] 1391/03/10 ساعت 07:43

به امید::

دوست عزیز شما شرایطت رو میشه برامون بگی؟ مهندس الکترونیک آیا engineer اقدام کردی؟ اسس شما چی ارزیابی شده؟

به ناصر::

من مهندس عمران از سراسری هستم که نوشته معاف از اسس.

1- ابتدا EOI پر کردم و 130 امتیاز گرفتم چون فوق لیسانس داشتم و بیش از 6 سال سابقه کار.
2- تقریبا 2 هفته بعد سلکت شدم و 1 هفته بعد هم ITA گرفتم.

تا اینجا هیچکدام از عزیزان کیوی تو هیچ جا نگفتند که ما مهندس ایرانی رو نمی تونیم ارزیابی کنیم و ...
حتی نوشته بودند که شما معاف از اسسی و ... ما هم مغرور بودیم که بابا مدرک ما معتبره و ...


3- توی ITA یه چک لیست داره که گفته چه مدارکی رو بفرستیم... تهش یه جدول گذاشته و نوشته که باید ارزیابی بشی :

Bonus points in AASS : ستون اول

Either a qualification specifically :ستون دوم
recognised by NZQA as
comparable to a:
• Bachelor of Engineering,
or
• Bachelor of Engineering
(with Honours), or
• Master of Engineering
degree
OR

A bachelor degree (Level 7) or
higher with a letter from IPENZ
certifying that the degree and
any further learning meets the
academic requirements for
registration as a ‘Chartered
Professional Engineer’ in New
Zealand
OR

NZ registration as a ‘Chartered
Professional Engineer’



Full NZQA assessment : ستون سوم

OR

A letter from IPENZ certifying that
your degree and any further
learning meets the academic
requirements for registration as a
‘Chartered Professional Engineer’
in New Zealand

OR

NZ registration as a ‘Chartered
Professional Engineer’


یعنی باید با توجه به نیاز ستون دوم.... مدارک ستون سوم را تهیه کنم.


4- ما هم خوشحال شدیم و با IPENZ ایمیل بازی کردیم و به سرعت جواب دادن که مدارکو بفرست تا ما بهت:

your degree and any further
learning meets the academic
requirements for registration as a
‘Chartered Professional Engineer’
in New Zealand

را بدیم. منم فرستادم و بعد 4 روز رسید و همون روز ایمیل زد که ما نمی تونیم ارزیابی کنیم.

5- منم چون دیدم اکثر دوستان با NZQA کارشونو حل کردن فرستادم به اونجا و 1191 دلار هزینه کردم. سریعا جواب دادند که Bachelor's degree level 7 و Master level 9 ارزیابی شدی.

6- ایمیل زدم لندن که آقا این کافیه؟ گفتند نه!!!! باید تاییدیه از IPENZ بگیری که تایید کنه مهندسی.

7- ما هم یکم فحش نثار خودمونو کیوی ها کردیم و ادامه کار استرالیا رو پیگیر شدیم....!!!!

حالا بیابید پرتقال فروش را...............

علی 123 1391/03/10 ساعت 07:43

سرکار خانم لاله خانم::: اگه خانم آنیوا میچی براتون اون ایمیلها رو فرستاده باید بگم که یه جورایی عادت داره که اول ITA صادر نکنه بعد یه کم استرس بده بعدش هم ITA رو مشروط بفرسته. حالا شما که براتون امتیاز رو 130 زده بازم جای شکرش باقیه چون به من ضمن ارسال یه ایمیل بلندبالا فقط 25 امتیاز برای سن داده بود! اما اصولا تا حالا بعید می دونم بچه های این بلاگ با این قضیه جاب آفر و 10 روز 20 روز فرصت برخورد کرده باشن. اما در هر صورت اگه 15 امتیاز بانوس رو دارین حتی اگه برگشتین به پول نگران نباشین 130 امتیاز خوبی هستش وزود می پرین بیرون. اگه باز هم گفتند که باید برگردین به پول تصویر مدارک تحصیلی و کاربتون رو اسکن کنین و برای مسوول صدور ITA اداره مهاجرت ایمیل کنین من خودم این کار رو کردم و بعد از 20 روز برام ITA اومد. سابقه کاریم هم توی ایران بود با رشته نرم افزار کامپیوتر. حتی خانم میچی گفت که با رابطم در NZQA صحبت کردم و قانع شدم که به اسس نیازی نداری! در مورد جاب آفر هم باید طبق تجربه 10 ماهه خودم عرض کنم که از این بچه هایی که اینجا هستن آقا محسن، سوسن خانم و یکی دوتا دیگه از بچه ها تونستن خودشون از راه دور دنبال کار بگردن و پیدا بکنن. پس به طور موازی دنبال کار هم باشین بد نیست. پارتنرتون هم اگه می تونه با فوق دیپلمش + آیلتس امتیاز بگیره چرا که نه اما سعی کنین در درجه اول 15 تای بانوس رو جور کنین که از صبحانه، ناهار، شام واجبتره.

بچه هایی که از کشورهای دیگه اسس دارن::: یادم می آد توی کامنتهای همین وبلاگ بچه ها قبلا سوال کرده بودند که آیا اسس کشورهای دیگه (مخصوصا استرالیا) مورد قبوله؟ در جواب گفته بودند که نه ما پروسه و معیارهای خودمون رو داریم.

بچه های رشته کامپیوتر::: هیچوقت فکر نمی کردم که رشته مون عین F1 کارهامون رو پیش ببره. واقعا آخرش به یه دردی خورد

بقیه بچه ها::: فکر می کنم این جناب سروان استوارت و خانم لیتل اگه اکثرا برای کیسهای ایران تعیین بشن بدک نیست چون یواش یواش با جو و شرایط ایرانی ها آشنا می شن. راستی اینها عذر و التماس و قسم حضرت عباس بلدن چیه که یه کم قسم بخوریم؟ شاید افاقه بکنه ها...

لاله 1391/03/10 ساعت 09:53

آقای علی و فرحناز جون ممنون از کمکهاتون.خانم میچی هر دو تا ایمیل رو به من زده بود و من ازشون خواستم که ریز امتیازاتم رو بهم بگن که ایشون ایمیل زدند و در جواب گفتند
1- age 30
2-qualification 50 که من فکر میکردم 60 می گیرم
3-qualifications in an area of absolute skills shortage 10
4-work experience 25
5- work experience in an area of absolute skills shortage 15
6- partner's qualification 0
که با این حساب اون 15 امتیاز رو خوشبختانه بهم دادند (جای امیدواری هست)
فرحناز جون من چک کردم دفعه پیش انتخاب 13 امتیازی نبوده حالا امروز هم دوباره سلکشن بوده ولی هنوز نتایجش رو نگفتن باید منتظر شم تا ببینم چی میشه

علی 123 1391/03/10 ساعت 11:15

دوستان::: همین چند ساعت پیش یه آقایی به اسم دیوید بهم از دفتر لندن ایمیل زد وضعیت کاری خانمم رو از 5 سال پیش تا حالا پرسید و ازم خواست که خیلی زود جوابش رو بدم. بابا هر وقت به من می رسه اینا حول می کنن نمی دونم چرا ضمنا من برای همسرم امتیازی درخواست نکرده بودم. امیدوارم زیاد سوال پیچم نکنن چون خیلی سخته که برای سابقه کارش مدرک جور بکنم.
سرکار لاله خانم::: جای شکرش باقیه. اصلا از چیزی نگران نباشین به خواست خدا سلکت می شین.
داریوش جان::: ممنون

الهام 1391/03/10 ساعت 14:38

به علی 123:
این آقا هفته پیش به من ایمیل زد و اطلاعات همسرم رو خواست.

saeed ocean 1391/03/10 ساعت 16:50

مهههههههههههههههههههههههههههههههم

به دوستانی که Australi engineers assessment دارن : من email که به IPENZ زدم رو پیدا کردم و جوابش رو اینجا می بینید.

From: Jeff Wastney <jwastney@ipenz.org.nz>
Date: Wed, Oct 26, 2011 at 2:11 AM
Subject: RE: Civil engineer assessed by Australia engineers
To: saeed roozbahani <saeed.roozbahani@gmail.com>


Thank you Saeed

The letter from Engineers Australia is a statement that it accepts your degree as being substantially equivalent to a 4-year BE degree in Australia. IPENZ would normally accept Engineers Australia’s decision on such matters which means you could apply for Graduate Membership – you can check out what is required to do this by referring to the IPENZ website.

I will leave you to decide if “if it would be helpful for me to register in IPENZ” as only you are in a position to make such a value judgement.

Jeff Wastney MIPENZ MIEEE CPEng(NZ) IntPE(NZ)
Registrar

هادی 1391/03/10 ساعت 22:42

سلام به همه عزیزان
به ناصر : من حدس می زنم علت اینکه NZQA مدارک مهندسی رو Bachelor Degree یا Master Degree ارزیابی می کنه اینه که توی ترجمه دانشنامه هامون هم همین عناوین ذکر می شه. حالا اگه داراترجمه عنوان مدرکمونو Bachelor of Engineering یا Master of Engineering ترجمه کنه شاید این مشکل حل بشه.

به آزاده و علی ف : لطف می کنین بگین عنوان ترجمه دانشنامتون دقیقا چی بود؟

هادی جان، من هم منظورم همینه. میدونی که از نظر وزارت علوم، این رشته ها، رشته های کارشناسی مهندسی یا کارشناسی ارشد مهندسی هستن. اما تو دانشنامه ذکر نمی شن. تو مدرک من که فارغ التحصیل دانشگاه دولتی هم هستم این ذکر نشده. مشخصه که ترجمه هم که میشه همون کارشناسی معمولی ترجمه میشه. نیوزلند هم که از سیستم آموزشی ما خبر داره و به همین خاطره که یه سری دانشگاهها رو معاف کرده، منتهی عنوان مدرک خیلی مهمه. /ناصر

بابک 1391/03/11 ساعت 04:28 http://persiance.wordpress.com

علی123 ::

"...هیچوقت فکر نمی کردم که رشته مون عین F1 کارهامون رو پیش ببره. واقعا آخرش به یه دردی خورد..."

و همچنین سابقه کار مرتبط. من بالشخصه چند بار موقعیتهای کاری بهتر داشتم که غیرمرتبط با رشته ام بودند. خوب شد که نرفتم سراغشون.

قرار نشد بریم سراغ بازی رشته من خوبه و رشته تو بده ها!!!
ناصر

علی 123 1391/03/11 ساعت 04:59

بابک::: راستی خبر داری برای همسر هم چک محل کار انجام می دن یا نه؟ شرکتهایی که خانمم کار کرده یکیش تقریبا داره منحل میشه یکی دوتا دیگه هم اینقدر بزرگن که اصلا بعید می دونم خانمم رو بشناسن حتی اگه ایمیل رو ببینن و بخوان جواب بدن!
این چک محل کار برای خودم هم تبدیل به کابوس شده

ندا 1391/03/11 ساعت 06:07

سلام
بسته ما اومده گمرک تهران ولی هنوز دستمون نرسیده.
به آقا هادی:
ببینید مدرک ما ترجمه اش این میشه
Master's Degree program of studies in Mechanics engineering .....
خب چی باید بنویسه؟ ترجمه لغت به لغت:
دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک

و تو مدرک فارسی چطور؟
ناصر

داریوش 1391/03/11 ساعت 07:25

دوستان :

لینک زیر یه فایل پی دی اف است به زبان فارسی . برای اون دسته از دوستانی که قصد دارند در کرایسچرچ اقامت داشته باشن
شاید به درد بخور باشه.
http://resources.ccc.govt.nz/files/farsipersian/MigrantsGuideFarsiFullVersion.pdf

ندا 1391/03/11 ساعت 07:44

آقا ناصر
ببینید از روی مدرک فارسی:
درجه کارشناسی در رشته مهندسی ....
درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی ...
بعدش مدرک ترجمه شده نوشته:
Bachelor's Degree program of studies in Mechanics Engineering
Master's Degree program of studies in Mechanics Engineering
باید چی توی فارسی بنویسن که بشه لیسانس مهندسی؟ یا فوق لیسانس مهندسی؟ مثلا باید بنویسن درجه کارشناسی مهندسی در رشته.... یعنی یه جابجایی ساده .......پوفففف عجب عجب

خوب حداقل اینش معلومه که اگه برای ما تفاوت نکنه، برای نیوزلند خیلی تفاوت می کنه...این لینک رو هم ببینین:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bachelor_of_Engineerin
/ناصر

الهام 1391/03/11 ساعت 08:47

به داریوش:
فایل خیلی خوبی بود..تشکر..برای شهرهای دیگه هم هست؟

علی ١٢٣ 1391/03/11 ساعت 09:47

آقا ناصر::: اصولا مکه رشته بد هم وجودداره? همه علوم در کنار هم معنی دار میشن و هرعلمی برای راحتی و سعادت انسانها به وجود اومده. مطلقا منظورم این نبود ببخشید اکه منظورم رو خوب ادا نکردم منظورم این بود که ما بجه های رشته کامبیوتر در مورد مهاجرت به نیوزیلند بامشکلی کمتر از رشته های دیکه مواجه شدیم و از اونجا که رشته ما کمتر در ایران شناخته شده هست بجه هامشکلاتی دارند (مثلا‏ ‏نبودن‏ ‏نظام‏ ‏مهندسی‏ ‏منسجم‏ ‏مثل‏ ‏عمرانیها‏ ‏مسائل‏ ‏مربوط‏ ‏به‏ ‏کبی‏ ‏رایت‏ ‏و‏ ‏غیره) اما خوشبختانه اینجا به دادمون رسیده و از این بابت کمی جبران کرده اون سختیها رو

اختیار داری علی آقا. حرف شما کاملا درسته..بیشتر من منظورم شوخی بود تا جدی البته..:)
ناصر

ندا 1391/03/11 ساعت 09:54

بعله درسته به ما Bachelor of Science میدن. خب پس NZQA هم حق داره ارزیابی کنه
تازه فهمیدم. هرچی میکشیم ....... درسته ....ما اشتباهی هستیم. بی خیال دیگه

هادی 1391/03/11 ساعت 10:20

به ناصر عزیز:
ممنون از پاسخت. ظاهرا همین طوره که می گی.

به ندا :
متاسفانه دردسر اعصاب خوردکنی شده این مدرکهای مهندسی. توی اون ستون دوم که هی OR OR داره ذکر کرده که یا NZQA تایید کنه این مدرک Bachelor of Engineering یا Master of Engineering هستش یا اینکه اگه bachelor degree هستش باید تاییدیه IPENZ رو داشته باشه. مدارک ترجمه شده ما هم bachelor degree یا master degree هستش. ظاهرا اینا لغت به لغت اون چیزی که گفتن رو می خوان. من شنبه یا سه شنبه میرم دارالترجمه ببینم با این عنوان ترجمه می کنه واسم.

داریوش 1391/03/11 ساعت 12:12

به الهام:

من فقط این ای بوک رو دارم که فکر میکنم شما و بقیه دوستان هم داشته باشین. (living guide)

http://www.newzealandnow.govt.nz/living-in-new-zealand~208.html

رامین 1391/03/11 ساعت 16:08

به آقا ناصر:
در صورتیکه اونها روی این قضیه که به نظر من زیاد مهم نیست (BSC یا BE) حساس باشند توی متن ترجمه دقیقا Electrical Engineering قید شده . مثلا برای من نوشته شده B.Sc. Program, of Electrical Engineering
به نظر شما نباید NZQA این را رعایت کنه ؟؟

رامین 1391/03/11 ساعت 16:43

متاسفانه به نظر من این موضوع یک نکته است که گویا هیچکس بهش دقت نمیکنه !! من امروز رفتم روی سایت دانشگاه آزاد که ببینم میشه یه جوری به وب سایت اونا میشه refer کرد و یک ایمیل برای NZQA بزنم و بگم توی سایت دانشگاهمون هم زده که ما BE هستیم ، دیدم اون هم BSc زده !!! من فکر نمیکنم که دارالترجمه ها هم قبول کنند که BE بزنند جای BSc. تازه این به کنار کسانی که مثل من مدارکشون را فرستادند و در حال اسس مدرکشون هستند چطوری این موضوع را ماس مالی کنند !!!

مهدیه 1391/03/11 ساعت 18:56

سلام
من و هسرم که پزشک قصد مهاجرت داریم اما الان سر یک مشکل واقعا گیج شدم. در استرالیا برای اجازه کار پزشکان باید یک آزمون به نامmcq بدهند. می خواستم بدونم در نیوزلند هم این آزمون یا آزمون مشابه وجود داره؟ خواهش می کنم هر کس می تونه به صورت موثق جواب بده چون ما واقعا گیج شدیم و بلا تکلیف هستیم در سایت بورد پزشکی نیوزلند هم نتونستم به جواب مشخصی برسم و بیشتر گیج شدم. ممنون

جواب رو اونور توی بلاگم برات گذاشتم اومدم دیدم اینجا هم پرسیدی .. یه نگاهی بنداز اونور .. تنبلی ام میاد برم کپی کنم بیارم
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.