دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دکترا در نیوزلند

یه قولی من قبلا داده بودم که راجع به پذیرش دکترا در نیوزلند بنویسم..خوب خدا رو شکر یه وقتی این وسط مسطا پیدا شد و این هم نتیجش..امیدوارم که مقبول نظر دوستان علاقه مند به ادامه تحصیل بیافتد..:)


توی پست قبلی راجع به این که چرا باید دکترا بخونیم و یا نخونیم نوشتم...اگه اون پست رو هنوز نخوندید، بد نیست یه نگاهی هم به اون پست بندازید..


اگه بخوام پروسه کار رو توی چند تا مرحله توضیح بدم ایناست:


1- پیدا کردن موضوع

2- ارتباط با اساتید و ارسال روزمه و نمرات

3- تهیه پروپوزال

3- جلب موافقت استاد 

4- ارسال مدارک برای دانشگاه و اقدام برای اسکولارشیپ

5- گرفتن نامه تاییدیه دانشگاه

6- اقدام برای گرفتن ویزا


کل مراحل اصلی همین مراحل بالاست. منتهی جزئیاتی هم هست که بعضا خیلی مهمند. هر دانشگاهی سیستم پذیرش دانشجوی خودش رو داره. به همین خاطر خیلی سخته که به یه توضیح واحد از همه دانشگاهها رسید. اما من تو این نوشته باز سعی کردم گریزی هم به دانشگاه اوکلند تو جاهای مختلف بزنم...


توضیح دیگه اینکه دوره های دکترا در نیوزلند By Research هستند نه By Course. تا اونجایی هم که من اطلاع دارم، وزارت علوم ایران با دکترای By Research مشکل داره. باز اونایی که اطلاعی راجع به این قضیه دارن بگن.


1- پیدا کردن موضوع

ایده موضوع یکی از مهمترین هاست..نیوزلند دانشگاههای محدودی داره و مثلا مثل آمریکا نیست که شما هر ایده ای که به ذهنتون برسه یا کار کرده باشید رو بالاخره بتونید یه استاد براش پیدا کنید...اگه بخواین کار دکتراتون رو ادامه کار فوق لیسانستون قرار بدید، باید یه مقدار خوش شانس باشید و البته شاید بتونید با یه سری تغییرات اون رو به عنوان موضوع کار قرار بدید.


بعضی از دانشگاهها هم مثل دانشکده مهندسی دانشگاه کنتربری (کرایسچرچ)، پروژه های دکترا رو توی وبسایت گذاشتن..یه سر اینجا بزنید..اما این معول نیست و معمولا اساتید پروژه هاشون رو به این ترتیب اعلام نمی کنند.


در کل پروفایل استاد رو خوب بخونید و سعی کنید که موضوع رو بر اساس کارهایی که استاد قبلا کرده انتخاب کنید.


2- ارتباط با اساتید و ارسال روزمه و نمرات

یکی از مشکلات بعضی از دانشجوهای دکترا اینه که استادشون از موضوعی که کار می کنن اطلاع نداره و معمولا اینجور دانشجوها مشکلاتشون خیلی بیشتر از دانشجوهای دیگه است. به همین خاطر انتخاب استاد رو جدی بگیرید و یکی از ملاکهاتون برای انتخاب استاد رو این قرار بدید.


معملا اساتید سرشون شلوغه و هر روز کلی ایمیل از همه جای دنیا دریافت می کنند که الزاما همه اونا جواب داده نمیشه. به همین خاطر به هیچوجه ایمیل جنرال نفرستید. به هیچ وجه یک ایمیل رو برای اساتید دیگه نفرستید و لطفا برای گرفتن جواب ایمیل صبر داشته باشید.....!! انتظار این رو هم نداشته باشید که یک یا دو روزه جواب بگیرید...


اگه جواب نگرفتید، ایمیل پیگیری بزنید. به هر حال، به همراه ایمیلتون رزومه و ریز نمراتتون رو بفرستید و به نقاط قوتتون توی ایمیل اشاره کنید. علاوه بر اون راجع به موضوعی که می خواید کار کنید، مختصر توضیح بدید و سعی کنید که با جملات و کلمات درست، توجه استاد رو جلب کنید. اگه مقاله بین المللی هم دارید، خیلی می تونه تو جلب نظر استاد مهم باشه. اگه آدرس ایمیل رسمی داشته باشین تاثیر بیشتری داره، ولی الزامی نیست. دست آخر اگر هم هیچ جوابی نگرفتید ، ناامید نشید. جواب ندادن ایمیل می تونه هر دلیلی داشته باشه. چه منطقی و چه غیر منطقی. خیلی هم غیر طبیعی نیست! مهم اینه که شما امیدتون رو از دست ندید. 


یه چیزی که توی دانشگاه اوکلند هست اینه که می تونید ارتباط با استاد رو بزارید بعد بررسی دانشگاه. برای اینکار یه فرم EOI رو پر می کنید و اساتیدی که مد نظرتون هست رو می نویسید و بعدا خود دانشگاه، ادعاهای شما رو بررسی می کنه و بهتون میگه که چی کار بکنید. ولی توصیه من اینه که از استاد شروع کنید.

 

3- تهیه پروپوزال

تهیه پروپوزال کار وقتگیر و فرمت خودش رو داره. پروپوزال معمولا بین 5 تا 10 صفحه است و توضیح کاملی از هدف پروژه، چگونگی انجام پروژه و موارد دیگه است که توضیح بیشترش در اینجا هدف این نوشته نیست...ولی یه توصیه اینه که حتما پروپزال رو تو فرمت صحیحش بنویسید، در Writing خیلی دقت کنید و سعی کنید براش وقت و زمان بزارید و قبل از فرستادن برای استاد با یکی دو نفر چکش کنید. 


نمونه های مختلف رو به راحتی می تونید تو اینترنت پیدا کنید. بعد از نوشتن پروپوزال، این پروپوزال باید به تایید استاد برسه و بعد هم بورد مربوطه. به احتمال خیلی زیاد پروپوزالتون قبل از ارسال به بورد، چند بار به کمک استادتون تغییر داده میشه.


3- جلب موافقت استاد 

چیزای زیادی تو این قضیه تاثیر داره. مثلا سعی کنید که با استاد در تماس باشید. سعی کنید پروپوزال رو خوب تهیه کنید و خودتون رو مشتاق نشون بدید. ایمیل هاتون رو با دقت تهیه کنید و کلا وقت بزارید. ممکنه که کارتون به مصاحبه تلفنی هم برسه که سعی کنید برای مصاحبه هم اطلاعات لازم رو جمع آوری کنید.


4- ارسال مدارک برای دانشگاه و اقدام برای اسکولارشیپ

یه چیزی که همیشه در گرفتن اسکولارشیپ هست، تعداد خیلی بالای تقاضاهاست. چه بخواین و چه نخواین این قضیه رقابتیه. مثلا فرض کنید که برای یک پزیشن دکترا 200-100 نفر اقدام می کنند. به همین خاطر، اونایی که پروفایل بهتری دارند، بیشتر در معرض انتخاب شدند. برای دانشگاههای نیوزلند نمرات مقاطع قبلی خیلی مهمن و معیار اصلی انتخاب هستن. اگه معدل و نمرات خوبی ندارین، شانستون پایین تر میاد. ولی ممکنه که با یه معدل متوسط و رزومه کاری خوب و یا مقاله معتبر شانستون رو برای اسکولارشیپ بالا ببرید.


بورس ها در نیوزلند مثل اکثر دانشگاهها از منابع مختلف تامین میشه. از دولت گرفته تا صنعت و سازمان های مختلف. ولی اقدام برای اونها از وبسایت خود دانشگاه انجام میشه و برای هر کدوم هم باید جداگانه اقدام کنید. مثلا برای دانشگاه اوکلند به اینجا برید. هر دانشگاهی قوانین مخصوص به خودش رو داره. البته بعد از جلب موافقت استاد، راهنماییهای بیشتر هم می تونید از اون بگیرید. برای جستجو در مورد فاند در یه رشته در دانشگاه اوکلند به این لینک برید. 


چیز دیگه ای که مهمه اینه که الزاما نباید از سال اول بورس بگیرید. یعنی مثلا یه راه اینه که اگه نتونستید از سال اول بورس بگیرید، می تونید سال دوم برای بورس اقدام کنید که البته باید تو سال اول خوب کار کنید و حمایت استاد رو جلب کنید. البته یه مقدار بستگی به ریسک پذیریتون هم داره..


توصیه نامه از اساتید قبلیتون همیشه جزو مدارک اقدام برای دکترا هستش. پس حتما حداقل 2 تا توصیه نامه قوی از اساتیدتون داشته باشید. اینجا من تاکید می کنم که سعی کنید توصیه نامه هایی که می گیرید قوی باشه تا تاثیر مناسب داشته باشه. گرفتن توصیه نامه از اساتیدی که باهاشون کار نکردید و یه چیزی تو مایه های اینکه این دانشجو نمره خوبی گرفته و ...توصیه نامه محسوب نمیشه.


5- گرفتن نامه تاییدیه دانشگاه

وقتی که تاییدیه اولیه از استاد رو گرفتید، مرحله ثبت نام می رسید. یا مثلا در دانشگاه اوکلند وقتی EOI مورد تایید قرار گرفت، باید در دانشگاه ثبت نام کنید و تاییدیه نهایی رو بگیرید. در این مرحله است که نامه برای ویزا رو از دانشگاه می گیرید. 


6- اقدام برای گرفتن ویزا

این مرحله رو من قبلا توی پستهای مختلف توضیح دادم. به لینک زیر برای اطلاعات بیشتر برید. معمولا زمان انتظار برای ویزا به رشته ای که دارین هم بستگی داره. معمولا از یکی دو هفته و بعضی موارد تا یکسال هم طول میکشه.


اقدام برای تحصیل در نیوزیلند (شماره 8)


/ناصر


پی نوشت 1: من باید از بابک عزیز که دعوت این وبلاگ رو قبول کرد و به ما پیوست، تشکر کنم و خلاصه براش دعا کنیم که ایشالا کاراش زودتر ردیف شه.


پی نوشت 2: برای جریانات IPENZ و ... که توی 2 تا پست قبل صحبتش شد، داریم بررسی می کنیم. دوستان عزیزی که اطلاعات جدید می گیرند لطفا اطلاعاتشون رو دقیق بزارند. فعلا سعید موفق شده از طریق اسسمنت استرالیاش، نامه اسسمنت رو از IPENZ بگیره. بعد از جمع شدن نظرات و بررسی های لازم یه جمع بندی با هم انجام میدیم.

پی نوشت 3: از سپیده هم یه خبر بگیرین بد نیست! ;)



لینک: مراحل مختلف اقدام برای PhD در دانشگاه اوکلند


----------------------------------------------------

دوستان، به «جدول ما!!» چند ستون اضافه کردم. امیدوارم اینجوری مفیدتر باشه. هر کس علاقمنده که اطلاعاتش تو جدول بروزرسانی بشه، می‌تونه برامون ارسال کنه. 

/بابک

----------------------------------------------------

فقط چند خط: 

من حالم خوبه .. شاید فقط کمتر بنویسم و اونقدر نگران کامنت ها هم نیستم چون با وجود اقا بابک همشون به موقع و سریع تائید می شن .. خواهش می کنم شایعه هم درست نکنید .. چون واقعا من رو اذیت می کنه .. ممنون .. سپیده  

---------------------------------------------------- 

نظرات 43 + ارسال نظر
کتایون 1391/04/03 ساعت 19:06

@ مسیو ناصر: خیر باشه... شما فرمودین که مشغله تون زیاد شده... مگر غیر از اینه؟
خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدی که میگذارین...

Thanks Madam Katy! But I didn't get your point
Nasser/

رامین 1391/04/03 ساعت 19:43

توی مدارکی که باید برای لندن ارسال بشه نوشته certified copy برای پاسپورت میخواد . این certified copy را از کجا باید بگیرم؟ دارالترجمه یا دادگستری (مهر کپی برابر با اصل) یا سفارت؟
اگر یاید از سفارت بگیرم آیا باید وقت قبلی بگیرم؟

دارالترجمه این کار رو می‌کنه. تاییدیه دادگستری و وزارت خارجه رو هم می‌تونه برات بگیره.

سفارت هم می‌تونه این کار رو بکنه (فقط پاسپورت رو برابر اصل می‌کنه). نه. وقت قبلی نمی‌خواد. البته قبلش اگر تماس تلفنی داشته باشی، بد نیست.
/بابک

ناهید 1391/04/04 ساعت 04:50

باید دوباره سوال رو بپرسم !!

بچه ها کسی جدیدا ای تی ای فرستاده و میلی ازشون داشته , خیلی مشکوک می زنند!!

najmeh 1391/04/04 ساعت 05:57

سلام. کسی‌ که برای دکترا اقدام می‌کنه، باید تا تموم شدن درسش صبر کنه تا بتونه برا pr اقدام کنه یا حین تحصیل هم می‌تونه?همسر من الان ۱۴۰ امتیاز رو داره برا pr اما تصمیم گرفتیم که برا دکترا بریم و بعد بمونیم اونجا .چون اینطوری سریعتر می‌تونیم بریم‌چون پروپزال و مدارکش آماده تر است- اما آیا ۳-۴ ساله دکترا را جز اون ۵ سالی‌ که باید اونجا باشیم تا بهمون شهروندی بدن حساب می‌کنن یا باید کلا دکترا تموم بشه تا بتونیم برا pr اقدام کنیم.ممنون

روزبه 1391/04/04 ساعت 07:06

به najmeh ::

PR رو وقتی به شما میدن که 2 سال با ویزای RESIDENCE اونجا باشید. اگر برای دکترا برید باید ویزای دانشجویی بگیرید پس قطعا جزو سالهای شهروندیتون حساب نمیشه.

روزبه 1391/04/04 ساعت 07:13

به مهتاب ::

ظاهرا مدارک من و شما رو در NZQA یک نفر انجام داده چون دقیقا باهم STATUS مون عوض شد. یکم شک شدم وقتی یکشنبه صبح لاگین کردم و دیدم SIGN OFF شده و تحویل DHL داده شده چون جمعه صبح همچنان EVALUATION بود.

به بابک ::

لطفا وبلاگی که روی WORDPRESS داری رو تجدید نظر کن چون توی ایران فیل..تر هست و ما امکان خوندن مطالبت رو همه جا نداریم. شاید هم فقط برای ISP من فیل..تر باشه.

اصلا هم تجدید نظر نمی‌کنم.
از وبلاگهای فارسی که بهتره، یه دفعه‌ای user/passwordت block میشه!!!
می‌دونم این موضوع که اشاره کردی، روی تعداد بازدیدکننده تاثیر میذاره، اما بالاخره باید بین تعداد بازدیدکننده و stability و البته امکانات فوق‌العاده وردپرس یکی رو انتخاب می‌کردم.
/بابک

علی d 1391/04/04 ساعت 07:33

سلام
خیلی عالی بود ناصر جان
من حدود 3 سال پیش برای یه scholarship تو دانشگاه ملبورن اپلای کردم
مصاحبه تلفنی با استاد انجام شد و شدیدا ابراز علاقه کرد.
مدارک ثبت نام و زمان بندی و اختصاص پروفایل تو سایت دانشگاه و ... انجام شد. ولی وقتی به اعلام نتیجه در مورد فاند رسید، دیگه ازشون خبری نشد! بعضی از بچه ها میگفتن میتونه بخاطر مسائل تحریم و این جور چیزا باشه، نمیدونم البته چقدر درست باشه این نظر.
میخوام بگم اگه این اطلاعاتی که شما گفتید رو من تو اون زمان داشتم، احتمالا بهتر نتیجه میگرفتم
به همه دوستان توصیه میکنم این نکات رو حتما بهش دقت کنن
خسته نباشید

ممنون علی جان..بعید می دونم به خاطر تحریم باشه..معمولا استادهایی که با ایرانیها مشکل دارند، از همون اول تکلیفشون رو باهات معلوم می کنند..بماند..
/ناصر

najmeh 1391/04/04 ساعت 07:44

ممنون از پاسختون.
حالا کسی‌ که با ویزا دانشجویی در نیو زیلند باشه میتونه برای پی‌ آار در حین اینکه دانشجو هست اقدام کنه ؟
یا باید درسش اونجا تموم بشه و بعد برای پی‌ آار اقدام کنه.

روزبه 1391/04/04 ساعت 08:09

به najmeh ::

شما هروقت بخواهید میتونید برای PR اقدام کنید چه از داخل نیوزیلند چه از خارجش. اگه درحین درس خوندن باشه احتمالا هیچ امتیاز بیشتری به شما تعلق نمیگیره چون برای گرفتن امتیاز بیشتر یا یاید جاب آفر داشته باشید یا مدرکتونو از دانشگاههای نیوزیلند گرفته باشید. که وقتی هنوز دانشجو باشید هیچکدوم ایندو رو ندارید.

اگر اشتباه میکنم بقیه دوستان تصحیح کنن.

علی d 1391/04/04 ساعت 08:30

به سپیده ::
ظاهرا به زودی قراره خبرای خوبی از شما بشنویم P:
نمیدونم درست حدث زده باشم یا نه، اگر هم درست نباشه تقصیر ناصره که با پی نویساش، مشکوکمون کرده!
ولی خوب، هرچی هست ایشالا خیر باشه
شیرینی هم یادت نره

حسین 1391/04/04 ساعت 09:15

سلام بابک عزیز

میتونم ارتباط ایمیلی با شما داشته باشم؟

ترجیحا سوالاتتون رو همینجا بپرسید.
ضمنا، اگر سوالتون در خصوص PhD هست، مسئولش آقا ناصره.
/بابک

کتایون 1391/04/04 ساعت 10:34

منم فکر میکنم که سپیده جان با یک خبر مهیج میخواد ما رو سوپرایز کنه هورا ا ا ا اولشم با ن... شروع میشه نه؟؟؟؟
سپیده جان تا برات حرف در نیووردیم خودت بگو که موضوع از چه قراره ه ه ... ما رو که میدونی چه جور مردمی هستیم... زود برات حرف در میاریم

الهام 1391/04/04 ساعت 15:37

من که خیلی کنجکاو شدم بدونم از سپیده چه خبر؟

مهتاب 1391/04/04 ساعت 16:35

سلام دوستان:)
آقای روزبه ممکنه همین طور باشه. من زنگ زدم DHL و خواستم مدارکم رو بیارن دفتر مرکزیشون توی وزرا تا خودم برم بگیرم که گم و گور نشه :) فکر کنم فردا به دستم برسه... می دونم که همونی که می خواستم اسس شدم.

سپیده جون خوب ما فضولیم دیگه... یه خبری از خودت بده... هر چی هست خیر باشه

رامین 1391/04/04 ساعت 20:26

به همه دوستان:
اکیدا توصیه میکنم اگر قدرت انتخاب Courier را دارید هرگز DHL را انتخاب نکنید . اخیرا اینها بلایی به سر مدارک من آوردند که پست ایران هم اینکارو نمیکنه !!!
تمام مدارک لیسانس و ریز نمرات من خیس شده و یه جورایی از درجه اعتبار ساقط شده
پاکت سوراخ شده بود و نمیدونم از کجا بهش آب نفوذ کرده بود . من مدارک را در دفترشون در اصفهان تحویل گرفتم و همونجا بازش کردم و وقتی اینو دیدم داشتم منفجر میشدم ولی مسئولشون در کمال خونسردی گفت که ما تائید میکنیم که اینطور شده !!! بعد از پی گیری مسئولشون توی تهران گفت که چونکه شما هزینه ارسال را مستقیما به DHL پرداخت نکردید ما به شما خسارت نمیدیم و به ارسال کننده (NZQA) میدیم تازه اونم چه مبلغی ؟!! اگه گفتید ؟!! مبلغ هزینه ارسال بار یعنی 47 دلار !!!
برای اینکه دوباره مدارکم را از دانشگاه بگیرم باید کلی دوندگی کنم

جالب اینه که همین شرکت به بسته‌هایی که از مبدا ایران باشن هیچ نوع بیمه و گارانتی ارائه نمی‌کنه. ظاهرا این مسائل تو شرکتهای پستی و باربری زیاد پیش میاد. مشکل اینجاست که احتمالات رو به مشتری گوشزد نمی‌کنن.
/بابک

حسین 1391/04/05 ساعت 07:21

سلام بابک و سپیده عزیز

در حال حاضر کیس افیسر من مشخص شده و پرونده در حال بررسی است.
آیا اطلاعی دارید با ویزای کار 9 ماهه که داده میشه میتوان زن و بچه را هم برد؟ در طول 9 ماه بچه ها میتونند مدرسه برند یا همسرم کار کند؟

ظاهرا سوسن-شهاب که WTR گرفتن، به هر دوشون ویزای WTR دادند و به فرزندشون هم student visa دادند. مشکلی نیست.
/بابک

لاله 1391/04/05 ساعت 08:08

سلام به همه
مطلب من به دکترا ربطی نداره ببخشید که اینجا می نویسم ولی چون معمولا آخرین پستها خونده می شه مجبور شدم.
آقا ناصر من تو پستهای قبلی خونده بودم که شما حساب بانکیتون رو که تکی بوده بعدا مشترک کردید و به خاطر همین تاریخ افتتاح حساب به قبل برگشته.میشه من رو راهنمایی کنید که چجوری این کار رو کردید.ما یه حساب مشترک داریم ولی تاریخش جدید تو بانک پارسیان و پاسارگاد حساب داشتم از قبل می خوام بدونم می تونم این حسابها رو مشترک کنم ممنون می شم اگه دوستان دیگه هم اطلاعاتی دارند به من کمک کنند.

ببخشید که من جواب میدم،
تشریف ببرید بانک، کارهای زیر رو انجام بدین:‌

1. حسابتون رو مشترک کنید.
2. یه گواهی سپرده به انگلیسی درخواست کنید.
3. می‌تونید بگید هم میزان واریز به حساب و هم میزان برداشت از حساب رو در x سال آخر میخواهید.

بانک هم یه گواهی سپرده می‌ده که نام صاحبان حساب و تاریخ افتتاح حساب (نه تاریخ مشترک شدن حساب) توش قید شده و مجموع واریز/برداشت رو هم توش آورده.
فکر کنم اگر یک حساب رو مشترک کنید، کافی باشه. فکر کنم آقا ناصر یا سپیده خانم بانک پاسارگاد رفته بودن. من هم از اقتصاد نوین گواهی گرفتم. ضمنا، ظاهرا بانکهای دولتی یه کم گیر و گور دارن سر این قضیه.

/بابک

داریوش 1391/04/05 ساعت 09:15

به لاله:

همسرم حساب بانک پارسیان داره ، چند ماه پیش رفتیم که مشترکش کنیم قبول نکردن گفتن قبلا امکان پذیر بوده اما در حال حاضر نمیشه. اگه شما به نتیجه رسیدین به ما هم اطلاع بدین . (بانک های دولتی هم که هچ) .ممنون

من و همسرم پارسیان حساب داریم ولی مشترک نیستن.

من کاری که کردم ازشون خواستم تو گواهی سپرده آدرس هم اضافه کنند. اولش قبول نمی کنند ولی اگه توضیح بدین قبول می کنن.

علی 123 1391/04/05 ساعت 11:20

به بابک::: 1-روند ارسال مدارک با استفاده از پست دیپلماتیک چیه؟ 2-هزینه هاش چطوریه؟
رامین::: آقا واقعا متاسف شدم از بابت از بین رفتن مدارکتون.
داریوش::: من و خانمم رفتیم با حدود چهل میلیون یه حساب بانکی کوتاه مدت 18% توی موسسه قرض الحسنه قوامین افتتاح کردیم و بعد از چند ماه رفتم م آرژانتین تاییدیه ش رو گرفتم و دلار رو هم نرخ دولتی برام محاسبه کردند. اما آدرس مشترکی رو که داشتیم برامون ننوشتن. خیلی هم کارم زود انجام شد. اما مساله این هستش که تاریخ افتتاح حساب توی زمان EOI تا ITA هستش که امیدوارم به این موضوع گیر ندن و صرفا داشتن حساب مشترک رو به منزله اعتمادمون به همدیگه تفسیر کنن.

1. باید از طریق ایمیل با آفیسرتون بابت این کار هماهنگ کنین و در واقع ازشون تاییدیه بابت این کار داشته باشین.
روزی که میرید سفارت، پرینت ایمیلی که با آفیسر رد و بدل کردین، همراهتون باشه.
/بابک

لاله 1391/04/05 ساعت 11:49

ممنون از جوابهاتون .من بانک صادرات رفتم گفت نمی تونه مشترک کنه حساب قدیمی رو حالا فردا پارسیان و پاسارگاد هم سر میزنم ببینم چی میگن حتما خبرش رو می دم

کتایون 1391/04/05 ساعت 12:05

@ سپیده عزیز: سپیده جان زیاد ناراحت نباش چون در این دوره و زمونه انقدر کار سرم ریخته که وقت شایعه درست کردن برای کسی رو ندارم و درضمن با مطلبی که آقا ناصر گفتن خواستم تا در قالب شوخی ازت حال و احوالی بپرسم...
چون در آستانه شروع ماه جولای هستیم فکر کردم منظور آقا ناصر نیوز جدید در باب ایمیگریشن هست...
موفق باشید...

سلام کتایون جون .. :) راستش اصلا کامنت ات من رو ناراحت نکرد .. من خیلی هم اهل شوخی هستم راستش چند تا کامنت دیگه بود که مجبور شدم حذف کنم :)
سپیده

اوستا 1391/04/05 ساعت 14:49

سلام به تیم دو مهاجر
بعد از مدتها مجددا اومدم و یک سوال اساسی دارم خواهشمندم هر کی میدونه کمک کنه.
موسسه media design school که دوره های گرافیک و انیمیشن در نیوزیلند برگزار میکنه یک دوره 4 ماهه هم برای تحصیل داره. میخوام بدونم برای گرفتن ویزای تحصیلی باید مبلغی را به عنوان مخارج زندگی در نیوزیلند از قبل برایشان پرداخت کنم. (( سایت apply abroad برای نروژ چنین نوشته:
در صورتی که برای هزینه های زندگی در نروژ از بودجه شخصی خود می خواهید استفاده کنید( از هیچگونه کمک هزینه یا فاند تحصیلی بهره نمی برید)، بایستی در زمان اقدام برای ویزا، مبلغی را تحت عنوان ضمانت نامه مخارج زندگی سالیانه خود به حساب یکی از بانکهای نروژی (که مشخصات آن از طریق فرمهای اصلی به اطلاعتان میرسد) واریز کنید.مبلغ تعیین شده ۸۹۰۰۰ کرون نروژ (تقریبا ۱۵۰۰۰ دلارآمریکا یا تقریبا ۱۶ میلیون تومان) برای زندگی در نروژ برای یک سال می باشد ))

حالا برای نیوزیلند هم همچین شرایطی هست و اگه هست هزینه اش چقدره و آیا فکر میکنید برای یک دوره 4 ماهه هم این شرایط حساب میشه یا نه.
somebody help me ;)
======================
به آقا بابک هم تبریک میگم که به تیم دو مهاجر اومدن. آقا بابک من از مخاطب های قدیمی هستم و دو تا مستند هم قبلا معرفی کردم که تو پستها قدیمی آقا ناصر قرار داده.

با آرزوی موفقیت برای همه

اوستا جان، نروژ و نیوزلند با هم فرق می کنن. تو نروژ تو هزینه یکسال زندگیتو فقط میدی، ولی تو نیوزلند شهریه دانشگاه کافیه که به حساب دانشگاه باید واریز شه. توضیح اینکه دانشگاههای نروژ شهریه ندارن. برای نیوزلند حساب بانکی خودت یا یه نفر دیگه رو به عنوان ساپورتر نشون میدی. البته باید گردش حساب رو هم ضمیمه کنی. یه student guide نیوزلند داره که تو پستهای ادامه تحصیل یا ویزای تحصیلی می تونی پیدا کنی. مبلغش فکر کنم 1000 دلار نیوزلند تو ماهه که مثلا برای چهار ماه میشه 4000 دلار که تو حسابت باید داشته باشی. گردش حسابت هم البته باید خوب باشه.

یه سوال که من ازت بکنم اینه که مطمئنی ویزای تحصیلی بهت میدن و ویزای توریستی نمیدن؟ چون مدت زمان اقامت کوتاهه میپرسم این سوال رو. علاوه بر این اگه مجرد هستی، احتمالش هست که این ویزا رو نگیری...یه خورده راجع به این قضیه بیشتر تحقیق کن...

/ناصر
-----
یادم نرفته اوستا جان، می‌شناسمتون. ممنون از تبریکت.
/بابک

مهتاب 1391/04/05 ساعت 16:22

سلام دوستان

امروز مدارکم از nzqa به دستم رسید:
a bachelor of information sciences degrees at level 7(360 credit) , a master dof information sciences (240 credits)degree at level 9

من گیج شدم، باید این اسس می شدم:
Bachelor degree (Level 7) specialising in Information
Technology (Computer Science, Information Systems or other Information Technology)

کسی از مهندس های کامپیوتر این اواخر اسس کرده؟ راهنماییم کنید لطفا :(

حالا اگه اون اوایل اسس کرده باشیم، نمی‌تونیم جواب بدیم؟

اینکه چیز مبهمی نداره. خیلی هم خوبه. اصلا از این بهتر نمی‌شه. خلاص! از این به بعد به فکر بقیه کارها باشید.
/بابک

عباس 1391/04/05 ساعت 18:44

سلام به همه دوستان
من تو پست ورودیه آقا بابک یه کامنت گذاشتم مثل این که بد جا افتاد.
به دوست گرامیمون سرکار خانم مهتاب خانم:
خدمتتون عارضم که از بهار سال گذشته با 2 مهاجر آشنا شدم و پیگیر نیوزلند هستم حتی از شما هم چند تا سوال کردم و شما سخاوتمندانه جواب رو دادین که بارها تشکر هم کردم
به دیگر گرامی لاله خانم:
بخدا قصد جسارت نداشتم فقط یه پیشنهاد صادقانه برای حداکثر کارایی بود، والا من کوچکتر از اونیم که تعیین تکلیف کنم.
و اما...
من هم برای حساب مشترک اقدام کردم !بانک پارسیان هم به من همین حرفیی که دوستان فرمودند گفتند
ولی من همون موقع اقدام کردم و یه حساب مشترک ارزی باز کردیم.
ممنون از همه

کتایون 1391/04/05 ساعت 19:13

@مهتاب جان: من تا قسمت لیسانسش دقیقا مثل شما اسس شدم و به نظرم به قسمت
or other information technology میخوره و مشکلی برای گرفتن بوناس نیست... من قبل از اینکه اسسور ام بخواد کارشو تکمیل کنه بهش ایمیل زدم و دقیقا این جمله رو که در لیست شغلهای مورد نیاز برای گرفتن بوناس نیاز هست رو براش نوشتم...

داریوش 1391/04/05 ساعت 19:16

آقا بابک و دوستان عزیز

من و همسرم برای اینکه یک لینک مالی ایجاد کرده باشیم از چند ماه پیش دائم پول بین حسابامون جابجا میکنیم،آیا این میتونه اعتبار یه حساب مشترک رو داشته باشه؟ نظرتون چیه؟

سپیده خانم ، ما به شما و ناصر عزیز خیلی بدهکاریم. همه ما ، شما دو دوست خوب رو دوست داریم.

والا چه میشه گفت! خودشون می‌گن که گواهی یک حساب مشترک رو بفرستین. موارد توصیه شده مانند این یا عکس خانوادگی، سند ازدواج و غیره هیچکدوم به تنهایی الزامی نیستن. اما باید تعداد قابل قبولی از اینها رو براشون بفرستید.
/بابک

اوستا 1391/04/05 ساعت 19:49

یک دنیا ممنون از راهنماییتان. مثل همیشه ما را رو سفید کردید. به جز تشکر کار دیگری نمی توانم.
============
آقا ناصر اینکه برای اون دوره کوتاه ویزای تحصیلی بدن یا توریستی را نمیدونم. باید با media design مکاتبه کنم. اینکه گفتی چون مجردم احتمالا ویزا را ندن پس چطور میشه برای تحصیل این دوره اقدام کرد.
============
برای دل خودم میگم، یک دوره بدون ویزا همه جای دنیا قبولمون داشت قدرش را ندوستیم امروز افتادیم تو چاله هر روز هم بیشتر فرو میریم.
به قول قانون مورفی لبخند بزن فردا روز بدتریه

علی الکترون 1391/04/06 ساعت 04:09

سلام
بالاخره نتیجه اسس بچه های مهندسی مشخص شد ؟لطفا یه جمعبندی بشه ما چکار کنیم/
اگه سوالم ابتدائی نیست لطفا مدارک مورد نیاز اسس هم بگید
راستی به غیر از اثبات پارتنر بودن که حساب مشترک میتونه مفید باشه ، کلاً پرینت حساب و وجود یه حد معینی پول توی حساب برای خود مهاجرت لازمه؟
ممنونم

داره یه چیزایی معلوم میشه، یه ذره دیگه صبر لازمه. :)
در مورد موجودی توی حساب قید و بندی وجود نداره.
/بابک

ندا 1391/04/06 ساعت 06:41

سلام
در مورد اطلاعات امون در جدول
Submitted, selected of EOI date & ITA recieved date: April 2012
در مورد نوع ویزا منظور چی دلمون می خواد دیگه؟ خب درسته ما PR دلمون می خواد!!
در ضمن AFR نمی دونم چیه؟
شغل درخواست کننده اصلی هم م.مکانیک هست.
مرسی بازم

AfR همون Application for Residence هستش که برای lodge کردن می‌فرستین لندن. ببخشید البته. من ITA و AfR رو جابجا نوشته بودم که الآن تصحیحش کردم.

من درست متوجه نشدم؛ ITA رو آپریل 2011 دریافت کردید. بعد، چه زمانی lodge کردین؟

ضمنا، یه فهرست اصطلاحات هم در انتهای جدول برای سهولت دوستان درست کردم که با پیشنهاد شما می‌تونیم تکمیل‌ترش کنیم. شاید هم بشه واسه‌اش یه صفحه جدا درست کرد.
/بابک

اوستا 1391/04/06 ساعت 07:26

سلام
آقا ناصر در سایت media design school این مطلب را نوشته :

All non-New Zealand residents need a student visa or permit to study in New Zealand for academic programmes over three months in duration.

پس ویزای دانشجویی برای بیشتر از 3 ماه میدن.

درست میگی. ولی باز هم راجع به اینکه برای این مدت تحصیل تا به حال به کسی ویزا دادن تحقیق کن. البته نظر منو بخوای توی مدارکی که تهیه می کنی باید یه جورایی نشون بدی که برمی گردی... /ناصر

laleh 1391/04/06 ساعت 09:08

salam be hameh bebakhshid ke finglish minevisam emrooz emkanatam mahdodeh .be hameh dostan ke barayeh hesab moshtarak moshkel dashtand man emrooz bank pasargad bodam va bedoneh hich moshkeli hesabro moshtarak kard ein ghavanin to khodeh bankha taerif misheh va har banki ba bankeh digeh motefaveteh vali ageh kasi bank pasargad hesab dare ta ghabl az einkeh ein bank ham ghavaninesh ro avaz koneh bereh va hesabesh ro moshtarak koneh

فرحناز 1391/04/06 ساعت 11:45

برای تکمیل اطلاعات جدول

سلام بابک جان
ممنون که به کمک ناصر و سپیده عزیز برای کمک و راهنمایی بیشتر ما اومدین. دقت و توجه شما به جزئیات قابل تحسینه. من دوباره اطلاعاتم رو برای تکمیل جدول میذارم:
ارسال EOI، انتخاب شدن و دریافت ITA همه در ژانویه 2012
ارسال و لاج اپلیکیشن، آوریل 2012
شغل درخواست کننده اصلی (خودم) مدرس دانشگاه
فعلا منتظر شروع بررسی مدارکمون در ماه آگوست هستیم.
ضمنا می تونین یه ستون number of applicants رو هم به جدول اضافه کنین. ما یه خانواده چهار نفری هستیم.
ممنون

ممنون.
آپدیت شد.

[ بدون نام ] 1391/04/06 ساعت 12:07

سلام

ممنونم آقا بابک و کتایون جون:)
پس من الان مدارکم رو جمع کنم برای ITA؟ راستش فکر کنم وسواس گرفتم! دیشب صد دفعه لیست مشاغل رو چک کردم... فکر می کردم نکنه منظورشون از information science چیزی به جز information technology باشه... به نظرتون یه ایمیل به لندن بزنم و بپرسم یا لازم نیست؟

درسته. لازم نیست ایمیل بزنید.
/بابک

علی 123 1391/04/06 ساعت 14:33

حسین آقا::: تبریک می گم. اگه ممکنه بقیه اطلاعاتتون رو هم بفرمایین که جدول تکمیل بشه. ضمنا لطف کنین رشته تحصیلی واسم کیس آفیسرتون رو حتما بگین. ممنون.
مهتاب خانم::: مدرک تحصیلی من هم Information Sciences اسس شده. البته برای ما که قبل از تغییر LTSSL اقدام کردیم (یعنی EOI ثبت کردیم) که اصلا جای نگرانی نیست. بقیه هم جزء رده or other information technology می تونن ادعا کنن که خیلی بعید می دونم بهشون گیر بدن. ضمنا به طور کلی اکثرمون وسواس گرفتیم از بس که اینها ملّا لغتی اند.

reza 1391/04/06 ساعت 16:23

سلام
یک سوال . ویزایی که صادر میشه واسه چه مدت هست و تا چه وقت باید کار پیدا کرد من این متن زیر تو سایت مهاجرت دیدم گیج شدم . ممنون lمیشم راهنمایی کنید.

Resident visa conditions
If you were granted a resident visa, you must still meet some requirements to ensure you remain a New Zealand resident.
If you gained points for an offer of skilled employment, you must take that job up within three months of your first entry into New Zealand. You must also stay in that job for at least three months and provide us with evidence of having done so.
If you gained points for already having a skilled job that you have held for less than three months, you must stay in the job for a minimum of three months.

منظورش اینه که اگر با Job offer میرید اونجا، باید در 3 ماه اول ورودتون مشغول بشید؛ اگر هم در بدو تکمیل EOI امتیازی رو بابت پیشنهاد به کار دریافت کردید، باید حداقل سه ماه مشغول به اون کار باقی بمونید و مدارک لازم را در این رابطه ارائه کنید.....
اگر هم امتیاز داشتن کار (already) رو گرفتین، باز هم به همین صورت. این موارد شامل کسایی میشه که Job offer یا اشتغال دارند.
/بابک

مهدی 1391/04/06 ساعت 17:28

سلام

در مورد سابقه کار حتما سابقه کار باید بعد از لیسانس باشه ؟
من هم فوق دیپلم کامپیوتر دارم هم لیسانس و هم فوق لیسانس mba ولی بینشون فاصله بوده و تو این فواصل با بیمه و بدون بیمه کار کردم .الان می خوام با لیسانس کامپیوترم اقدام کنم . می خواستم ببینم همه سابق کارم قبول میکنن براشون بفرستم ؟ ممنون.

فکر کنم مهم نیست که بعد از فارغ التحصیلی باشه. ولی مهمه که مرتبط باشه. مثلا اگر در زمان دانشجویی در رشته کامپیوتر، کار حسابداری می‌کردین، نمی‌تونین امتیازی بگیرین.
بیمه هم مهم نیست. البته باید دید بدون بیمه میشه ترجمه مدارک سوابق رو مهر وزارت خارجه و دادگستری زد یا نه (هر چند مهر این دو تا خیلی برای INZ اهمیتی نداره).

/بابک

مهدی 1391/04/06 ساعت 18:39

سلام بابک جان ممنون از لطفت . البته من مدارک روی سر برگ شرکت که انگلیسی هست و مهر انگلیسی هم داریم میخام بنویسم دوستان که می گفتن اینجوری هم قبول می کنن و نظرشون نسبت به سابقه بهتر هست که شرکت وجهه اینترنشنال داره که مهر و سربرگش انگلیسی هست اینجوری درد سر های ترجمه هم ندارم . ولی خوب من یک مشکل کوچک دارم که نمی دونم اینو چیکار کنم . شرکت چون خانوادگی هست باید بدم پسر عمو به عنوان مدیر منابع انسانی امضا کنه . نمیدونم هم فامیل بشیم مشکلی ایجاد میکنه یا نه ؟ در ضمن عموم هم مدیر عامل هست و کلا آخرش فامیل خودم زیر امضا سابق کار میفته مگه اینکه سمت بنویسم و اسم و فامیل ننویسم که اینجوری هم فکر کنم درست نباشه و قبول نکنن .

یک سوال دیگه هم که من قبلا پرسیدم و یکی از دوستان خوبم اینجا جواب دادن که نفرستم مدرک فوق لیسانس هست . من فکر کنم حتما باید بفرستمش چون دو سال وقفه ایجاد کرده که من اون 2 سال هم ایران نبودم ولی خوب mba هست و پوینتی فکر نکنم بهش تعلق بگیره ولی نمیدونم برای اینکه نشون بده دو سال وقفه عمدی نبوده فکر نمیکنید لازم باشه بفرستم ؟

در آخر یک سوال دیگه هم داشتم در مورد پوینتی که میگیرم کلا با 4 سال سابقه کار و لیسانس کامپیوتر و 32 سال سن مجرد من ماکزیمم چند امتیاز میتونم بیارم ؟

بازم ممنون و ببخشید طولانی شد .

> اینکه شرکت خانوادگی باشه، ممکنه یه مقدار حساسیت ایجاد کنه، اما نهایتا اونا با ایمیل و از راههای دیگه بررسی می‌کنن دیگه. به هر حال، شما که اطلاعات غلط نمیدی بهشون.

> به نظر من بفرست. چون با ارائه مدرک فوق لیسانس، امتیاز level 9 رو می گیری. ضمنا این مدرک هیچ ربطی به bonus point نداره. مدرک لیسانسته که bonus point رو واسه‌ات میاره. اون هم که رشته کامپیوتره و مشکلی نداره. فقط از همین حالا روی full-assessment هر دو تا مدرکت حساب و برنامه ریزی کن.

> احتمالا 120-125 امتیاز میاری. اگه رو سایت immigration پروفایل بسازی و شروع به تکمیل یک EOI بکنی، مرحله به مرحله که پیش میری، امتیازت رو محاسبه می‌کنه و از اونجاییکه سوالای دقیقی هم می‌پرسه، خود به خود خیلی از نکات ریز مسئله واسه‌ات روشن میشه.

/بابک

داریوش 1391/04/06 ساعت 20:36

بابک جان لطفا اطلاعات ما رو هم آپدیت کن. ممنون از بابت زحمتی که متقبل شدی.

EOI SUBMITTED OCT.2011( قبلا به اشتباه سپتامبر گفتم)

EOI SELECTED NOV. 2011
ITA ISSUED NOV.2011
شغل کامپیوتر (البته مین اپلیکنت همسرم هست)
راستی در مورد کیس افیسر خودت2012 تایپ شده 2011.

ندا 1391/04/06 ساعت 21:33

بله آقا بابک هر سه مرحله ثبت نام، از پول در اومدن و دریافت ITA همه اش توی ماه آوریل بود
اگه همه چی درست بشه تا 20 روز دیگه lodge می کنیم.
یه سوال از ما Bank statement خواستن جزو مدارک کاری بودش. رفتیم بانک (هایی) که حقوق همسرم رو می ریختن. و درخواست کردیم پرینت حساب رو بدن. بانک اقتصاد نوین انگلیسی داده (خدا پدرشو بیامرزه) بانک ملی همه اشو فارسی داده. یه شعبه دیگه اشون هم لطف کرده یه نامه انگلیسی گذاشته روشturnover این حساب ال و بل.....
حالا این یک کیلو پرینت عددی حسابو ببریم دارلترجمه بدیم ترجمه کنن؟؟؟ دوستان در این مورد چه تجربه ای دارید؟
راستی Tax record چی؟ چیکار کردین واسش؟ کلی منت کشیدیم واسمون یه برگه زدن که هر سالی چقدر مالیات دادیم.
دارالترجمه منصف حوالی غرب تهران چی؟ همونکه توی اکباتان که آقا داریوش معرفی کرد رو می خوام فردا برم.
سپاس فراوان

علی 123 1391/04/07 ساعت 10:00

ندا خانم::: من هم یه نامه گرفتم از محل کارم مبنی بر اینکه میزان مالیات کسر شده از حسابم از تاریخ فلان (بدو استخدامم) تا کنون اینقدر ریال می باشد...
حالا فرستادم... تا ببینیم آفیسر چی میگه. کل اداره ما به این بزرگی فقط یک کد مالیاتی داره به همین دلیل تک تک کارمندها فقط از طریق محل کار مشخصه که چقدر مالیات دادند نه اداره مالیات.

علی 1391/04/24 ساعت 10:48

با سلام.خواستم اگه امکانشو هس در مورد فرصت مطالعاتی یه توضیحی بدین.من فوق MBA دارم و میخواستم اگه بشه واسه فرصت مطالعاتی اقدام کنم.ولی بلد نیستم.اگه میشه راهنمایی ام کنید.ممنونم

محمد 1391/04/26 ساعت 14:17

سلام ببخشید من تازه با این سایت آشنا شدم نمیدونم درسته که این قسمت مطرح حکنم سوالمو یا نه...من چند سال دیگه قصد مهاجرت دارم به نروژ دارم ویکی از آشناهای دوستم اونجا کارخونه داره...رشته ی خودمم مهندسی برق...میخواستم بدونم اگر سابقه کار نداشته باشم و بعد از سربازی job offer برام بفرسته...سفارت گیری چیزی نمیده که ویزا 3 ساله بم بدن؟؟؟؟

فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاد؛ مگر اینکه اخلاقا مشکلی پیش بیاد یا اینکه ثابت بشه job offer ارسالی برای شما تقلبی و صرفا یه بهانه برای ورود به کشور مقصد بوده.

/بابک

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.