دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

داستان Chartered Proffisional Engineer

من فکر می کنم که این داستان Assessment مهندسای دیگه غیر از کامپیوتر هم داره به نتیجه های خوبی میرسه. به این خاطر که علی هم تونسته که اسسمنتش رو با توجه به اسسمنت استرالیاش بگیره، می تونیم حداقل این نتیجه رو بگیریم که IPENZ برای تایید مدرک مهندسای ایرانی حداقل نیاز به یه اسسمنت از یه جای دیگه داره. نظر شخصی من هم که الزاما درست نیست اینه که تاییدیه از یکی از کشورهای واشینگتن اکورد می تونه مشکل رو حل کنه (قابل توجه ساکنین مالزی). البته این یه راهشه. راه دوم هم اینه که به عنوان Chartered Proffisional Engineer رجیستر کرد که تو این پست یه مقدمه ای به داستان بلندبالای این قضیه نوشتم..

 

Chartered Proffisional Engineer  معیاریه برای سنجش کاربری مهندسان. برای این کار یه سری معیار تعریف شده که به نظر من هیچکدوم از این 12 معیار، معیارهای برآوردنشدنی نیستند. این معیارها رو اینجا بخونین..

 

برای اقدام برای این کار Application Form خاصی وجود نداره. کل اطلاعات مربوط رو می تونید تو این مدرک ببینید. اگه من بخوام دوباره یه نظر شخصی بدم اینه که اگه Writing  خوبی دارید سراغ این روش برید، در غیر اینصورت کار براتون یه مقدار مشکل میشه. دلیلش هم اینه که فرم خاصی وجود نداره و همه چی رو باید توضیح بدید. توی بند 9 صفحه 12 مدرک قبلی می تونید مدارک لازم رو ببینید. مدارک هم مدارک تحصیلی، هویتی، سابقه کار، نمونه کار، مدارک عضویت در مجامع مختلف و غیره رو میشه. 


این مدرک دو تا قسمت کلی داره که به اسم Schedule یک و دو شناخته میشه. توی اولی توضیح بیشتری از اینکه چه مدارکی رو باید بفرستید ارائه کرده و تو قسمت دوم راجع به هزینه ها صحبت کرده. 


یه توضیح که توی Schedule 1 داده شده (البته اگه اشتباه نکنم)، اینه که باید دو تا معرف که Chartered Professional Engineer  باشند داشته باشید که فکر می کنم پیدا کردنش کار آسونی نباشه. من ونمیدونم برای استرالیا هم همچین چیزی نیاز هست یا نه؟


در کل این پست مقدمه ای بود برای اینکه این بحث بیشتر باز شه و باید اطلاعات بیشتری جمع آوری بشه تا قضیه کاملا روشن شه. ولی بد نیست اگه شما هم اطلاعات تکمیلی دارید اینجا بزارید...


یه چیز دیگه اینکه اسسمنت استرالیا سالهاست که از ایران براش اقدام میشه و تجربه زیادی براش وجود داره. به همین خاطر شاید بشه گفت این روش در کل دردسر کمتری داشته باشه...ولی حتما یه مقایسه هزینه ای هم قبلش باید انجام بشه...


/ناصر 

نظرات 40 + ارسال نظر
رامین 1391/04/14 ساعت 05:57

این پی نوشت ها را خوب نیومدی ناصر خان
به هر حال موفق باشید ولی سوالم اینه که سایت را میخواهید ببندید یا دیگه کامنت نمیذارید؟

نه رامین خان. از چند روز دیگه، آپدیت نمیشه../ناصر

حسین 1391/04/14 ساعت 07:16

سلام
سئوال درباره Job Search Visa:
اگر فلوچارتی که من در آدرس زیر قرار دادم را خونده باشید:
http://hayatbakhsh.persiangig.com/image/SMCpart2v2.jpg
در قسمت بالا سمت راست با رنگ قرمز عنوانی ذکر شده با نام Evidence of funds
کسی میدونه این چیه؟ با توجه به زمان 3 ماهه ای که برای درخواست Job Search Visa در آن مقطع وجود داره، آیا کاری لازمه که از الان انجام بدیم؟

ممنون

رامین 1391/04/14 ساعت 10:31

ناصر خان مارو هوایی کردی و میخوایی بری؟ این نشد رسمش

اختیار داری رامین جان. مطمئنا دوستان دیگه این راه رو ادامه خواهند داد.../ناصر

مسعود 1391/04/14 ساعت 12:17

سلام آقا ناصر،
آقا ایشالا که همیشه موفق باشی در هر صورت واقعا لطف کردی همین چند مدت، آرزوی موفقیت دارم برات.
راستی یه سوال به عنوان آخرین سوال، برای مایی که ITA اومده و مدارک رو Lodge کردیم فقط همون مدارکی که قبلا ادعا کردیم می خوان دیگه؟ یعنی مثلا همین مدرک Chartered Proffisional Engineer یا IPENZ رو که قبلا از ما نخواستن، بعد از ITA ممکنه بگن باید این کارها رو بکنیم یا نه؟

ممنون از لطفت. ممکنه بخوان ازت. /ناصر

روزبه 1391/04/14 ساعت 13:32

ای بابا چی شد یهویی؟ تازه 3 نفر شده بودید که. اگه احتیاج به استراحت دارید لااقل اجازه بدید بابک آپدیت کنه.

علی ف 1391/04/14 ساعت 16:29

ناصر جان
از زحمات شما و سپیده عزیز و بابک ممنونم... فقط می خواستم بدونم فقط شما و سپیده نمی نویسید دیگه یا بابک هم باید بی خیال وبلاگ بشه؟
در هر صورت ما در خدمتیم.

ممنون علی جان. والا ترجیحا وبلاگ آپدیت نشه بهتره../ناصر

داریوش 1391/04/14 ساعت 19:36

ناصر جان : در حالی که کارهای خیلی از دوستان به سختی اما با موفقیت داره پیش میره و خیلی ها بیش از نیمی از راه رو به لطف شما و سپیده عزیز و وبلاگ بسیار کارامدتون طی کردن ، (وشاید هم در آینده خیلی های دیگه نیازمند آپدیت شدنه این وبلاگن )،این خبر شما واقعا و بی اغراق ناراحتمون کرد . شما خالق این وبلاگی و حق داری هر وقت تشخیص دادی تمومش کنی اما خواسته یا ناخواسته یه بخشی از زندگیه روزمره هر یک از ما به این وبلاگ اختصاص پیدا کرده و قاعدتا پذیرش این موضوع برامون آسون نیست.
به هر تقدیر، امیدوارم بدونی که چقدر برای من قابل احترام و با ارزشی .

علی 123 عزیز : آقا تبریک میگم امیدوارم باقیمانده کار هم با موفقیت و سر وقت انجام بشه. ما هم قاعدتا هفته آینده بایستی افسر دار بشیم.

اختیار داری داریوش جان...شما هم جزو بهترین دوستای این وبلاگ و ما محسوب میشی.../ناصر

علی 123 1391/04/14 ساعت 20:02

ناصرجان::: بعد از سپیده خانم نوبت شماست؟ بابا ما چطوری باید بگیم که خیلی بهتون عادت کردیم چرا این حرفها رو می زنین؟ هفته ای یکبار باید اشکمون در آد؟ آقا دست کم بذارین ویزای آقابابک, داریوش من و قدیمی ترها بیاد چون اکثربچه ها ریز به ریز اطلاعاتشون و استرسها وحتی احساساتشون رو اینجا نوشتن و حیفه که به نتیجه نرسه خداییش. از طرفی خود من اینجا رو بیشتر از میل باکسم چک می کنم و تنها راه ارتباطیم با بقیه گروه همین کامنتهای وبلاگه. اگه مشکلی هست خواهش می کنم بذارین ما هم بدونیم.

والا علی جان، این کامنت های شما وقتی هنوز ما کاری نکردیم آدمو شرمنده می کنه. چی بگم../ناصر

مهتاب 1391/04/14 ساعت 20:12

ناراحت که میشیم... راستش اصلا احساس خوبی ندارم. یه جوری حس می کنم یه اتفاقی افتاده و این خداحافظی ها بی دلیل و تصادفی نیست...

تصمیم شما برای ما محترمه حتی اگر باعث ناراحتیمون بشه و دلمون رو توی این مسیر طولانی سرد کنه

اختیار دارین...یه مقدار که فشار کار زیاد میشه و یه مقدار هم دردسرای وبلاگ زیاد میشه، به هر حال کنترل همه چیز آسون نیست...ولی امیدوارم که این راه ادامه پیدا کنه../ناصر

علی ف 1391/04/14 ساعت 21:18

ناصر جان شاید فضولی باشه ولی واقعا چی شده؟ من تقریبا یکسالی هست مهمون شمام اینجا... احساس حق آب و گل دارم.. میشه بگین علتش چیه؟ ما کار اشتباهی کردیم؟ یا فقط شما وقت ندارید؟

اختیار داری علی جان، شما صاحبخونه ای.../ناصر

رامین 1391/04/14 ساعت 21:57

امروز خانم می چاو ایمیل را جواب داد و گفت که باید مبلغی را به ریال به سفارت بدی . زنگ زدم به سفارت یک آقایی جواب داد و موضوع را براش گفتم . گفت که ایشون (خانم می چاو ) نمیدونسته و ما دیگه ریال نمیگیریم !!! و بگو بهش پول را به یورو نرخش را بده . من هم به می چاو دوباره ایمیل زدم و گفتم . اون هم گفتش که ما از سفارت توی تهران نخواستیم که پول را به یورو بگیره ولی اگه تنها ارز قابل دریافت یورو است بهشون 1515 یورو بده . به نظرتون چیکار کنم ؟ فرق مبلغ ریالی که خواسته بود و یورو خیلی زیاده

ایمیلش رو پرینت کن با خودت ببر .. همون مقدار یورو رو بهش بده
سپیده

الهام 1391/04/15 ساعت 08:07

ما رو می خواین تنها بذارید؟...آخه چرا...؟ ما دلمون به این وبلاگ خوش بود...یعنی حتی کامنتها رو هم دیگه جواب نمی دین؟ آخه چرا؟...شما خیلی به ما کمک کردین...بدون شک بدون کمک شما من به این مرحله نمی رسیدم...

الهام خانوم...اینجوری نیست! یعنی قرار نیست اینجوری بشه! امیدوارم که کاراتون زودتر جفت و جور شه و برنامه هاتون به خوبی پیش بره...ما هم کماکان هستیم و جای دوری نمیریم...کاری هم از دستمون بربیاد، دریغ نمی کنیم....من یه توضیح کوچیک هم پایین همین پست نوشتم...ممنون از کامنتتون../ناصر

رامین 1391/04/15 ساعت 08:11

مدارک من امروز میرسه به دستشون و من مجبورم یکشنبه برم برای پرداخت . می چاو امروز به من ایمیل زده که اگه در روز تحویل مدارکت مبلغ پولی اون به دستمون نرسه اون را بهت برمیگردونیم !!!! درسته ؟!

علی 123 1391/04/15 ساعت 09:34

داروش جان::: فدای تو ممنون
آقا رامین::: فکر یک یا دو تا کارت برای پرداخت پول باش می چاو اینا شوخی ندارن راست می گه. مثلا می گن من تا حالا سه بار سعی کردم پول رو از حسابت کسر کنم اگه بار چهارم نشه I will launch your application to you بهمین سادگی!!!

رامین 1391/04/15 ساعت 10:01

به علی 123:
من بهش گفتم که میخوام پول را از طریق سفارت بدم . سفارت هم گفت 1 شنبه هستیم برای دریافت . آیا در این صورت هم مشکل ایجاد میشه؟

رامین 1391/04/15 ساعت 11:46

من الان با خانم می چاو صحبت کردم در مورد پرداخت پول میگه باید منتظر بمونی که افسر پرونده ات مشخص بشه و معلوم نیست که اون بهت وقت بده یا نه ولی امکان داره که حتی پرونده ات را برگردونه !!! اول خودش 2 روز جواب منو نداد و اعلام نکرد که میتونی به سفارت پرداخت کنی و ظهر 4 شنبه ساعت 1 اعلام کرد . امروز و فردا و شنبه هم تعطیله سفارت !!!
به نظر دوستانی که تجربه داشتند چه اتفاقی میوفته؟

علی 123 1391/04/15 ساعت 17:30

رامین جان::: آقا من قبلا از سفارت سوال کردم گفتند که باید پرینت ایمیل اداره مهاجرت مبنی بر بی مانع بودن پرداخت از طریق سفارت رو همراه داشته باشین. همونطور که عرض کردم یکی دو تا کارت برای مبادا جور کنین. الآن هم دلار نیوزیلند نسبت به دلار ارزشش رفته بالا پس بهتره پول بیشتری توی کارتها موجود باشه.

کتایون 1391/04/15 ساعت 18:44

@ آقای رامین: من از شرکت لینیکس (http://www.leenyx.com/) برای پرداخت کمک گرفتم و انصافا کارشون هم خوب بود. برای پرداخت اینترنتی باید برید در قسمت: http://www.leenyx.com/app.php?page=indirectpay و قبلش هم باهاشون تماس تلفنی بگیرید که نرخش رو به دلار آمریکا بهتون بگن.
برای انتقال پول از صرافی و حواله western union هم صرافی شرفی در ابتدای خیابان دولت رو پیشنهاد میکنم.

رامین 1391/04/15 ساعت 19:01

بچه ها ممنون از راهنمائی تون
ولی موضوع اینه که این روشهایی که گفتید مال زمانی است که تعطیل نباشه !! امروز بسته من رسیده به دستشون . خانم می چاو میگفت فردا یک افسر روی پرونده assign میشه . و اون بهت میگه که چه تصمیمی میگیره . نمیدونم مهلت پرداخت میده یا نه ؟
اگر مهلت میده چه مقدار مهلت میده؟!
وگرنه من با یک نفر هماهنگ کردم توی دبی و قرار شد پول بریزم به حسابش برای شنبه (اگه سفارت را قبول نکردن) و اون شماره کارتشو بهم بده .

ندا 1391/04/16 ساعت 14:41

آقا ناصر شما هم! منم فکر می کنم بهرحال مسائلی پیش اومده که این تصمیم رو گرفتین. منم از راهنمایی هاتون ممنونم. خیلی عادت کردم به وبلاگتون
منم فکر می کنم کنترل مشکله قطعا ..........
حرفی نیست. سپاس فراوان

نه ندا خانم ...از این خبرا نیست...فعلا حالا حالا ها هستیم تا شما حداقل ویزاتونو بگیرین ما هم خیالمون راحت شه...چیز خاصی نیست و اتفاقی هم نیافتاده، قضیه اینجاست که هر وبلاگی و هر وبلاگ نویسی بعد چند وقت با خودش یه جورایی درگیر میشه، حالا اینو هم می تونین یه چیزی تو این مایه ها در نظر بگیرین!! یه چیزی تو مایه های Refresh و F5 و از این حرفا اوضاع رو بهتر می کنه!! ;)
به هر حال فعلا هم قصدی برای ادامه ندادن نیست و من هم اون چند خط آخر رو پاک کردم تا باعث سو تفاهم بقیه نشه..خلاصه اینکه خوشحالیم که کاری از دستمون برمیاد که انجام بدیم....ایشالا کاراتون زودتر جفت و جور شه../ناصر

رامین 1391/04/16 ساعت 19:18

بالاخره با پی گیری های فراوان تیم لاجمنت قبول کرد که پول را از من توی تهران بگیره . فقط یک موضوعی که هست اینه که اگه بتونم مبلغ را به ریال بدم خیلی بهتره . تیم لندن میگه ما اصلا به سفارت تو تهران نگفتیم که فقط یورو بگیره . حالا من یکشنبه برم سفارت ببینم چی میگن .
اخیرا کسی بوده که پول را به ریال داده باشه توی 2 هفته گذشته؟

داریوش 1391/04/16 ساعت 20:15

رامین جان:

شما ایمیلی رو که لندن زده و گفته معادل ریالیش رو پرداخت کنی ،با خودت ببر به احتمال زیاد بایستی قبول کنن.
معمولا صحبتهای تلفنی با سفارت خیلی قابل استناد نیست.

علی الکترون 1391/04/17 ساعت 04:06

ناصر خان ممنونم
راستش با دیدن پی نوشت ها کلا نا امید شده بودم و دیگه کامنت نمیدادم
وقتی دیدم تصمیمتون عوض شد خیلی خوشحال شدم و بالافاصله کامنت تشکرم رو نوشتم
ممنونیم واقعا

ممنون علی آقا...تا موقعی که شما هستید، اینجا هم هست../ناصر

رامین 1391/04/17 ساعت 04:51

اوکی همین کارو میکنم . کسی تجربه ای از سفارت داشته ؟ برخوردشون چطوریه یا اینکه با کدومشون صحبت کنم ؟

بهار 1391/04/17 ساعت 09:20

سلام رامین جان، من 4شنبه رفتم سفارت پول هم برده بودم، طبق هماهنگی قبلی با سفارت خودشون گفته بودند ریال قبول میکنیم. اما همون روز 4شنبه به من گفتند که از امروز قانون عوض شده و فقط یورو قبول میکنیم. آره خیلی به ضرر ما میشه نزدیک 1400000، تازه اگر 1515 یورو بدی نسبت به 1200 پوند باز هم 100000بیشتر میشه، نمیدونم چکار میشه کرد منهم خیلی حرص خوردم ولی خوب کاری نمی شه کرد، تازه با این افزایش قیمت دلار منکه دلارهام رو هفته پیش فروختم تا پول نقد برای سفارت ببرم بیشتر ضرر کردم حالا دوباره باید برم یورو بخرم.
حالا من هنوز وقت دارم به نظرتون به می چاو ایمیل بزنیم و این ضرری رو که به ما تحمیل کردند توضیح بدیم؟

علی 123 1391/04/17 ساعت 09:50

دوستان به نظر من ما ایرانی ها مدام داریم برای دوشیزه چاو ایمیل می فرستیم و اون بنده خدا هم یکسره داره جواب ایمیلهای ما رو می ده. حتی اون روز قبل از ساعت اداری جواب ایمیل من رو داده بود!!! اینجوری و با این حجم کاری اگه خود شما باشید چه ذهنیتی براتون ایجاد می شه؟ اگر از من می شنوید اینقدر باهاش مکاتبه نکنین که بعدا نظرش راجع به ایرانی ها عوض بشه و روی پرونده هامون اثر سوء بذاره. راستش من فکر می کنم آدم یه ضرر بکنه بهتر از اینه که کلا نظرشون راجع به ایرانیها از این بدتربشه. اون بنده خداها قانونشون اینه: کارت، چک، حواله. اینکه دارن بهمون اجازه می دن از طریق سفارت پرداخت کنیم خودش لطف بزرگیه. من خودم کلی روی کارتهایی که ازصرافی گرفتم ضرر کردم. جالبه بگم که دیروز با یه مدد کار اجتماعی آوکلندی چت می کردم از دست هندیها ناراحت بود و می گفت اعضای خانواده شون رو می آرن اینجا وچون مریض هستند ما با مالیاتهامون باید هزینه درمان اونها رو بپردازیم. خوب این یه ذهنیت بده. امیدوارم چنین ذهنیتهایی از طرف ما ایرانی ها براشون ایجاد نشه چون به هرحال باید سالها اونجا زندگی کنیم. ببخشید اما فکر کردم لازم باشه اونور قضیه رو هم ببینیم و کمی بیخیال هزینه های اضافی بشیم.

آزاده 1391/04/17 ساعت 10:45

آقا ناصر،

چون در خصوص هزینه گفته بودید گفتم جواب این بخش رو بدم. اگر بحث هایی مثل سرراست بودن پروسه اسس استرالیا و پیچیده تر و گنگ بودن پروسه ارزیابی مدرک نیوزیلند رو بذاریم کنار، از نظر هزینه هم اسس استرالیا بیشتر می ارزه چون فکر می کنم 500 تا 600 دلاره ولی تا اینجا که مال من شده 1300 دلار نیوزیلند و جوابش هم معلوم نیست چی بیاد چون تجربه ای ازش در دست نیست و من هم انشا وار کلی چیز نوشتم براشون بر اساس ذهنیت های خودم تا ببینیم چی جواب می دن بعدش هم اینکه اسس نیوزیلند به احتمال 90 درصد مصاحبه تلفنی هم داره در انتهای کار که خوب این رو هم باید در نظر گرفت. طبق ایمیلی که به من زدن بعد از بررسی مدارک سوالاتی که از تجربه کاریتون دارن رو طی یک مصاحبه تلفنی می پرسن.

ممنون آزاده خانم از اطلاعاتتون..امیدوارم که خبرای خوب ازتون بشنویم..من فکر می کنم مصاحبه بیشتر جنبه اینو داره که مطمئن بشن اونایی که نوشتین و ادعا کردین درسته یا نه و احتمالا همون چیزا رو دوباره ازتون می پرسن، نباید خیلی چیز مشکلی باشه و امیدوارم که خوب از پسش بر بیاین.../ناصر

رامین 1391/04/17 ساعت 11:29

بهار جان :
من قبلا به می چاو ایمیل زده ام . اون اولش گفت که باید 2 میلیون و سیصد و هشتاد بدی . من به سفارت زنگ زدم گفتش که ما فقط یورو قبول میکنیم (البته این را هم بگم اونها قبلا هم معادل هزینه لاج را به ریال میگرفتند نه اون مبلغی که می چاو میگه) . بعدش به دفتر لندن ایمیل زدم گفت که ما به سفارت نگفتیم که یورو بگیره ولی اگه فقط یورو میگیرند 1515 یورو بهشون بده . من حتی بعدش ایمیل زدم بهش گفتم که معادل 1200 پوند که 1515 یورو نمیشه ، گفت دولت ما به ما گفته که ما یا 1200 پوند بگیریم یا 1515 یورو یا 2380000 تومن . ما کاری به نرخ نداریم .
به نظر من شما هم خودتون را درگیر این اختلاف قیمت نکنید . چون اختلاف قیمتی اصلا در بین نیست . اونها قبلا معادل ریالی یورو را بر اساس نرخ روزنامه همشهری میگرفتند . به نظر من هرجا بشه چونه زد اینجا نمیشه
راستی من فردا سفارت هستم کسی از دوستان اگر کاری داره بفرمایید من سوال کنم براش

فهیمه 1391/04/17 ساعت 12:10

به آقا بابک:
سلام. واقعا خسته نباشین.انگار کم کم شما باید جور این وبلاگ پر رفت و آمد رو بکشین. بهر حال خدا قوت. یه زحمت داشتم واستون. توی کامنت های قبلی آدرس سایتی رو داده بودین برای تقویت زبان ولهجه کیوی های عزیز!!! لطف میکنین اون آدرس رو دوباره بزارین؟ یه دنیا ممنون.

خوب بابک 3-2 روز دیگه میاد...ولی کلا یه تول بار بالای صفحه هست که با گوگل هم ساپورت میشه و اگه یه سرچ بزنید توش به راحتی هر چی مد نظرتون هست می تونید پیدا می کنید..این آدرس ها رو بابک تو دو تا پست قبل گذاشته بود:

http://tvnz.co.nz و http://radionz.co.nz

/ناصر

najmeh 1391/04/17 ساعت 14:33

سلام به همه دوستان

بچه‌ها من به یک مشکل برخورد کردم. رشته من جز skill shortage نیست اما عنوان شغلی‌ من ( education adviser) در لیست skill employment ، وجود داره

این عنوان شغلی‌ با سابقه کار من یکی‌ هستش و فقط قید شده که احتیاج به لیسانس هست اما ننوشته چه لیسانسی- عنوان لیسانس ذکر نشده است-

آیا من با لیسانس social science- anthropology می‌تونم برای این عنوانه کاری claim کنم؟ چون دقیقا وظایفی که داشتم مثل اینه.

آیا anzsco این عنوان شغلی‌ را با این رشته تحصیلی‌ قبول می‌کند؟

ممنون میشم کمکم کنید.

من که عنوان شغلی شما رو پیدا نکردم تو لیست. اما شرایط همون شرایطیه که اونجا عنوان شده. فقط یه سوال این که رشته شما نیاز به رجیستر نداره؟ لطفا اگه کسی نظری داره بگه.../ناصر

ali acc 1391/04/17 ساعت 15:27

سلام
با امتیاز 110 چقدر احتمال داره و زمان میبره تا بشه اقدام کرد ؟
و اگه از پول خارج شدیم چقدر احتمال داره بجای ویزای شش ماهه ویزای دائم بگیریم؟
مرسی

خوب خودت میدونی که امتیاز 110، امتیاز خوبی نیست و به همون ترتیب هم احتمال انتخاب شدنت کمه. اما به هر حال قانون مشخصی وجود نداره، یه نگاهی به جدول انتخاب های چند ماه یا یکسال گذشته بندازی، بشتر متوجه میشی که در کجا قرار داری. قسمت دوم سوالت هم بستگی به شرایط شما داره که ما ازش اطلاع نداریم! /ناصر

حسین ۲ 1391/04/17 ساعت 17:49

سلام بچه ها...
منم با علی ۱۲۳ موافقم ، زیاد به ریال و دلار و یورو اینا گیر ندین تو رو خدا، یه موقع میگن دیگه سفارت بی سفارتا اونوقت واسه بعدیا یه مشکل اساسی میشه، ارزش یه کم ضرر داره

علی 123 1391/04/17 ساعت 20:12

najmeh خانم::: در صفحه 4 LTSSL نوشته شده:
Trained Conductors Diploma (assessed as comparable to a Level 7 degree and a Diploma of Teaching)
AND membership of New Zealand Conductors’ Association
دقت بفرمایید که بین عبارتها "و" قرار داره و از اونجایی که اداره مهاجرت نیوزیلند به شدت دقیق و وسواسی و ملا لغتی عمل می کنه به تک تک اون عبارات گیر میدن. اگه اون شرایط رو می تونین برآورده کنین و امتیازتون بیش از 120 خواهد شد EOI ثبت کنین.
آقای ali acc::: از شرایط شما اطلاعی نداریم اگه عنوان شغلی و رشته تحصیلی تون در LTSSL هست و 15 امتیاز بانوس رو می گیرین پیشنهاد می کنم تلاش کنین تا با دقت بیشتر فرم EOI رو تکمیل کنین بلکه امتیازتون به 120 یا بالاتر برسه. اگه اینطور باشه همینطور نظری می تونم بگم که حدود 40 درصدی میشه امیدوار بود که از سیستم pool انتخاب بشین. اما با امتیاز 110 حدود 15 درصد.

علی جان، خودمونیم، این درصدا رو خوب اومدی ها!

masih 1391/04/17 ساعت 20:29

من یه سرچی توی وبلاگ کردم دیدم چیزی درباره بازنشستگی در نیوزلند ننوشتید میشه یکم توضیح بدین؟
مرسی

سن بازنشستگی تو نیوزلند 65 ساله. حقوق هم از 40% تا 66% حقوق متوسطت و بسته به شرایط متاهل یا مجرد بودنت تفاوت می کنه..تو این لینک هم براش اقدام کن!:
http://www.workandincome.govt.nz/online-services/superannuation/index.html
ناصر

داریوش 1391/04/17 ساعت 20:32

ناصر جان و سپیده عزیز ممنون از شما که ما رو تنها نمی گذارین.

علی 123 عزیز با نظرت کاملا موافقم. اینهمه ضرر داریم میدیم اینم روش، مضافا اینکه این ضرر رو می چاو که به تحمیل نکرده.حالا بندگان خدا با این شرایط پرداخت سفارت رو قبول کردن. ما که والا شب با مرغ کیلویی 4500 میخوابین و صبح با کیلویی 7000 بیدار میشیم چرا حرف لز ضرر میزنیم.والا.

مجتبی حاجی حسینی 1391/08/23 ساعت 13:09

salam mikhastam bebinam az zaman lodgement date man (12oct2012) ta taeen afsare mosahebe cheghadr zaman mibare?

وقتی مدارکتون رسید لندن، بهتون ایمیل نزدند بگن چقدر طول می‌کشه؟ احتمالا 6 ماه طول می‌کشه. این مدت با توجه به ترافیک کاری اداره مهاجرت متغیره.

shilan 1391/09/17 ساعت 12:42

یه سئوال دیگه
چه مدارکی رو باید برای بعد از preassess بفرستیم؟ و چه مدارکی رو برای IPNZ ?
سپیده جان راستی وضعیت بازار کار برای QA&QC مدیر ها چه طوره؟ اگر من با مدرک مهندسی صنایع که تولیسته بخوام بیام و ولی در حوزه موارد فوق کارکنم بازم باید IPNZ منو تایید کنه؟ برای پیداکردن کار کی باید اقدام کرد؟ آیا بهمون کار آفر می دن حتی زمانی که اونجا نیستیم و داریم برای مهاجرت اقدام می کنیم؟
ممنون میشم اگه بهم جواب بدی.

اینجور اطلاعات رو سایت خودشون به صورت کامل هست. مدارکی از قبیل مدرک تحصیلی و ریز نمرات و کپی برابر با اصل گذرنامه برای اسسمنت لازمه. برای IPENZ هم یه سری فرم هست به علاوه مدارک شخصی که باید تکمیل کنید. در خصوص وضعیت کار در فیلدی که مورد نظرتونه، بهتره خودتون سایتهایی مثل seek.co.nz رو ببینید.
برای کار پیدا کردن، بهتره از زمانی که میرید نیوزیلند یا 1-2 هفته مونده به رفتن اقدام کنید، چون اکثر شرکتها مایلند که بتونن باهاتون مصاحبه حضوری داشته باشند. :) احتمال گرفتن پیشنهاد کار صفر نیست، ولی خیلی کمه. مگر اینکه تجربه خیلی خاصی داشته باشید که به اصطلاح رو هوا بزننتون. :)

/بابک

shilan 1391/09/19 ساعت 18:09

ممنون از پاسخ تون
واقعا بی نظرید....

negin1966 1391/09/26 ساعت 18:27

سلام دوستان می خواستم بدونم تاحالا کسی فقط با ارسال مدارک دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه شریف از IPENZ تونسته اسس بگیره یا اونجا اذیت کرده و نیاز هست که فرم دوم یعنی KA02 که خود داشتانی است هم پر کنیم.

تو پست آخر بی‌زحمت بنویسین

negin1966 1391/10/01 ساعت 00:07

سلام این پست آخر کجاست؟ مگه همین جا که من نوشتم نیست؟

نه. باید برید به صفحه اصلی وبلاگ و ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.