دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

پست آخر ...

یه روزی تو بیشتر از 2 سال پیش این وبلاگ شروع به کار کرد...اون موقع ها یادم میاد که تازه برای کانادا اقدام کرده بودم و هدفم این بود که با بر و بچه های مهاجر کانادا بیشتر آشنا بشم.. اون پرونده کانادا هنوز هم بازه و اون جور که معلومه مدیکال های کانادا داره میاد. اما نه من حوصله کانادا رفتن رو دارم و نه فکر می کنم دیگه عملیه. به هر حال اون موقع ها قرار بود که ویزای کانادا یکساله بیاد و اونایی که دستاندرکار کانادان دیدن که این یکسال خیلی بیشتر از اینها طول کشیده...

 

قبل اون برای نیوزلند اقدام کرده بودم، منتها ویزای تحصیلی و اون موقع هنوز کمتر کسی اسم نیوزلند رو شنیده بود. دیگه خودتون دیدین که چه پروسه پیچیده ای داره نیوزلند و هنوز یادم نمیره که چه دردسرایی کشیدیم سر تفسیر مدارک نیوزلند. فکر کنم 6 ماه طول کشید تا فهمیدم چی به چیه مدارک نیوزلند. به موازاتش برای مهاجرت هم می خوندم و کم کم دیگه حرفه ای شده بودم.... یادم نمیره که باید پول زیادی رو به عنوان وثیقه به دانشگاه پرداخت کردیم و بعد منصرف شدن پس گرفتیم و تو همین رفت و آمد، ما ضرر که نکردیم هیچ، کلی هم سود کردیم!

 

بماند...از همون موقع ها که تو پروسه مهاجرت افتاده بودم، گرفته بودم این داستان رو که ما چقدر اطلاعات رو از هم دریغ می کنیم و میدیدم دوستانی رو که چقدر بی دریغ اطلاعاتشون رو در اختیار بقیه میزارن..از امیر (پانیذ) و علی مهدی پور (زیر آسمان سوئد) بیشتر از همه  تاثیر گرفتم و همیشه دوست داشتم که من هم سهمی داشته باشم در گسترش فرهنگ کمک کردن و اطلاع رسانی

 

بعد از اینکه به سوئد اومدم، من بودم و کلی اطلاعات از پروسه مهاجرت به نیوزلند و بهانه خوبی بود تا کمکی باشم در شکستن این فرهنگ غلط پنهان کاری های ما جماعت.

 

بماند که این وبلاگ هم از ابتدا دو نفری بود و مهاجر دیگر هم همانی بود که هنوز هم هست و خواهد بود، ولی یک پست بیشتر ننوشت...

 

 یادم میاد که اوایل خواننده ها کم بودند و 90-80 تا خواننده در روز بیشتر نبود ولی کم کم زیاد شدند و با آمدن سپیده عزیز و پست 20 دلیل ... وبلاگ شکل جدی تری گرفت...

 

دوستی مثال جالبی میزد، می گفت پایت را که از کشورت که بیرون میگذاری مثل سنگی هستی که از بالای کوهی پرت شده ای...معلوم نیست کی و کجا آرام می گیری...ولی بالاخره آرام می گیری...ما هم همین جماعت مهاجر بودیم و هستیم و هر کداممان هم مثل همان سنگ ها از یک جایی پرت شده ایم..یکی از بالاتر پرت شده است و یکی از پایین تر...

 

به آمار ماهانه وبلاگ اگه نگاه کنید، حداقل هفته ای یک پست رو داشتیم..توی همه این هفته ها هم الزاما حال ما خوب نبوده و الزاما هم تو زندگی ما همه چی سر جاش نبوده..اما نوشتیم و هر کاری چه از دست من و چه از دست سپیده عزیز و این اواخر بابک انجام دادیم...برای من خیلی پیش اومد که همه چیم به هم ریخته و در هم و برهم بود و با جواب یک کامنت و راه افتادن کار یکی و یه تشکر کوچیک همه چیم رو فراموش کردم و دوباره روز از نو بود و روزی از نو....این کمک های کوچیک رو از هم دریغ نکنیم و بزاریم که این انرژی های مثبت به چرخه خودشون ادامه مسیر بدن...یه روزی دوباره به خودمون برمی گردن...

 

من کاری که از دستم بر میومد رو انجام دادم و فکر نمی کنم که دیگه جایی برای نوشتن من مونده باشه..هر اومدنی یه رفتنی هم داره..متاسفانه من برای مهاجرت به نیوزلند اقدام نکردم و قصدی هم براش ندارم. ولی خیلی دوست دارم که یه روز بیام و قشنگترین جای زمین رو ببینم.. چند وقت پیش سوئیس بودم و میدونین که میگن سوئیس دومین جای زیبای دنیا بعد نیوزلنده. جای فوق العاده قشنگیه که آدم دائما احساس می کنه که توی کارت پستال ها و کارتون هاست و نه واقعیت. برام جالب بود و اون موقع که با خودم میگفتم اگه اینجا اینقدر قشنگه که آدم اینقدر مات و مبهوت میشه، پس نیوزلند کجاست؟!!

 

خلاصه اینکه مطمئنا روزی نیوزلند هم میام و امیدوارم که همه شما رو که برای مهاجرت به این سرزمین زیبا اقدام کردید، از نزدیک ببینم...:)

 

 خوشحالم از اینکه رویه این وبلاگ در اطلاع رسانی، در بیشتر وبلاگ های دوستان نیوزلند نشین دیده میشه هر کسی سعی در داشتن سهم در این اطلاع رسونی داره. به نظرم جو دوستانه ای که در وبلاگ ها دیده میشه قابل تحسینه. نمیتونم خوشحالی قلبی خودم رو از این قضیه پنهان کنم که تونستم هر چند کم در دوستی شما با هم تاثیر گذار باشم . این به اندازه کافی راضیم می کنه که به کم و کاستی ها و حرف و حدیث ها توجهی نکنم

 

حرف دیگه ای نمونده غیر از اینکه دعا کنم که روزی پیش بیاد که هیچ کسی نخواد از سرزمین پدریش رو برگردونه و همه به ایران خدمت کنیم نه جای دیگه. من هم هستم، اما نه راجع به مهاجرت خواهم نوشت و نه نیوزلند.

 

به امید دیدار همتون تو ایران، روزی که هممون برگردیم..

 

/ناصر 

 

پ.ن. 1- این وبلاگ تا شما هستین، هست و به عنوان منبعی برای اطلاعات باقی خواهد موند. البته امیدوارم که بابک عزیز این راه رو ادامه بده و این وبلاگ و شما رو تنها نزاره. 

         2- این وبلاگ هم توسط سپیده عزیز راه اندازی شده و مطمئنا جای خوبی خواهد بود برای بقا دوستیهاتون.


نظرات 70 + ارسال نظر
کتایون 1391/05/17 ساعت 05:22

سلام آقا ناصر، سپیده عزیز و مسیو بابک... بابت تمامی لطف و محبتی که به من داشتید و این فضای دوستانه و شادی که بوجود آوردید از صمیم قلب سپاسگذارم و براتون آرزو میکنم که همیشه شاد و سلامت باشید و هر روزتون موفق تر از روز قبلی باشه... و 100 البته امیدوارم روزی فرمایش آخر شما به حقیقت بپیونده... هرچند که من با توجه به اوضاع خاورمیانه شخصا بهش امیدی ندارم و اگر اینچنین بود به هیچ وجه تصمیم به مهاجرت نمیگرفتم...

ممنون کتایون عزیز. امیدوارم که کار و بار شما هم زودتر درست شه و به اونچه که می خواین برسین. اون هم آرزوی محالی نیست. ولی مطمئنا اول از خواستن تک تک ما شروع میشه. /ناصر

بهار 1391/05/17 ساعت 06:12

سلام، میخواستم از همه بچه ها تو این وبلاگ تشکر کنم چون واقعا مثل یک پناهگاه برای ما میمونه که همه استرسها و نگرانیهامون رو مینویسیم و با دلداری و اطلاعاتی که بقیه میدهند آدم خیالش جمع میشه.
راستی یادم افتاد چرا از آقا مهدی (مهدی دوست منصور) هیچ خبری نیست مگه قرار نبود یک ماهه دیگه جواب بدهند الان که خیلی بیشتر از یک ماه گذشته؟ به نظرتون کارامون درست میشه و امید دارید که بالاخره بتونیم از اینجا بریم؟

علیرضا 1391/05/17 ساعت 06:20

ناصر خان درود

من یکی از خوانندگان جدید وبلاگتان هستم و هر چند افتخار آشنایی با شما رو نداشتم ولی همواره بدلیل راه اندازی و از آن مهمتر تلاش و ذهنیتتان نسبت به ارایه و کمک به سایرین که در مسیر مهاجرت گام برمیدارند سپاسگذاری میکنم.

خودم تازه مسیر مهاجرت به نیوزیلند رو شروع کردم و علاوه بر مطالب قبلی شما و سپیده خانم خیلی از کمک های آقا بابک و سایر همراهان این مسیر بهره برده ام. امیدوارم ما نیز به نوبه خود تجربه و اطلاعاتمان را در اختیار جدید تر ها قرار بدهیم.



با سپاس

ممنون از لطفتون. مطمئنا همینطور خواهد شد. /ناصر

روزبه 1391/05/17 ساعت 06:43

هرجا هستید موفق باشید و امیدوارم لطفی که به همه داشتید روزی به خودتون برگرده.

ممنون روزبه جان. امیدوارم که شما هم توی کارهاتون موفق و پیروز باشید. /ناصر

مسعود 1391/05/17 ساعت 07:56

ناصر عزیز،
انشاالله هرجا هستی موفق و پیروز باشی، امیدوارم این طرز فکر کمک به همدیگه یه روزی بین همه ی ما ایرانیها زنده بشه، فکر کنم اون روز آرزوی آخری که کردی تا 90% محقق بشه. کافیه هممون از اون دنیای کوچیکی که واسه خودمون ساختیم بیایم بیرون و بفهمیم دنیا خیلی بزرگتر از این حرفاست که با هموطنهای خودمون رقابت و چشم و هم چشمی داشته باشیم، کافیه توی همین مساله ی نیوزلند تعداد متقاضیای بقیه کشورها رو با ایران مقایسه کنیم (اصلا فقط چینی ها کافیَن). به امید اون روز خدا نگه دار
آرزوی بهترین ها برای تو دوست خوبم

مرسی مسعود جان. کاملا درست می گی. دنیا خیلی بزرگه و ما هم یک قسمت خیلی کوچیک از این دنیا. موفق باشی. /ناصر

حسین 1391/05/17 ساعت 08:45

ناصر عزیز و بزرگوار

ممنون از همه لطف و محبت و وقتی که گذاشتی. اون چرخه ای که گفتی رو واقعن بهش ایمان دارم. حتی همون زمانی که داریم کمکی به دیگران می کنیم بهمون بر میگرده خلاصه کاملن آنلاینه اگرچه ما احساسش نکنیم.
برای شما و خانوده محترمتان آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.
در ضمن اگر امکان داره راهنمایی درباره مسیر مهاجرت به سوئد هم بفرمایید.

ممنون حسین جان. من هم برات آرزوی بهترین ها رو دارم. برای سوئد هم همونطور که گفتم وبلاگ زیر آسمان سوئد اطلاعات زیادی رو ارائه کرده که می تونین اونجا رو بخونین. سوئد چیزی به عنوان برنامه مهاجرت نداره./ناصر

داریوش 1391/05/17 ساعت 08:51

ناصر و سپیده عزیز

این اواخر دیگه سر زدن به این وبلاگ فقط حل مسائل شخصیم نیست ، یه وظیفه است که برای خودم میدونم.
می خوام ادای دین کنم ، می خوام از حال دوستانم با خبر باشم تا اگر کمکی ازم بر میاد انجامش بدم و خودم هم از خوندن پستهای شما تازه شم.این حس قشنگ رو (که در هیاهوی روزمرگی ها گم شده بود) این وبلاگ و سخاوتمندیه دو مهاجرش دوباره زنده کرده .
بهترین آرزوها رو برای شما ، سپیده ، بابک و سایر دوستانم دارم

ممنون داریوش جان. لطف تو همیشه توی کامنت ها و جواب ها شامل خیلی ها شده و ممنون از اینهمه لطف زیادت نسبت به ما و بقیه دوستان. موفق باشی. /ناصر

ناصر خان،

کلا احساس خوبی از این کامنت ندارم ولی زندگی همینه دیگه.

واقعا هم از تو و هم از سپیده برای تمام کمکها ممنونم و خدا را شکر که مسیو بایک داره ادامه میده.

امیدوارم تو تمام مراحل زندگی موفق باشی و آرزوت هم به حقیقت تبدیل بشه :)

ممنون شهاب جان. من هم برات آرزوهای خوب می کنم و حتما به وبلاگت هم سر می زنم..البته اگه درست و حسابی آپدیتش کنی! ;) /ناصر

شیوا 1391/05/17 ساعت 09:26

سلام به همگی
من تازه با وبلاگ شما آشنا شدم، معلومه که خیلی وقت میذارین و زحمت می کشین. واقعا دستتون درد نکنه.
من و همسرم تازه داریم واسه مهاجرت اقدام می کنیم، خیلی سوال دارم و هنوز خوب نمیدونم که باید جیکار کنم و از کجا شروع کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید. (راستش سطح امیدم به نتیجه گرفتن خیلی پایینه)

دو تا صفحه هست این بغل تو این لینک ها:
http://2migrators.blogsky.com/pages/Steps
http://2migrators.blogsky.com/pages/FAQ

اون ها رو ولینک های مرتبط رو بخونین تا کم کم با پروسه آشنا بشین..بعد کم کم روالش دستتون میاد و میتونید سوالهاتون رو از دیگران هم بپرسید. اولش مجبورید که وقت بزارید و یه مقدار مطالعه کنید. امیدتون رو هم از دست ندید، تنها چیزیه که کمکتون می کنه راه رو جلو برید و به آخر برسید. /ناصر

حسین 1391/05/17 ساعت 10:25

جهت آشنایی بیشتر دوستان

لینک زیر حاوی اطلاعات خوبی راجع به رنج حقوق، حداق حقوق، میانگین حقوق، بازنشستگی، مالیات و غیره در نیوزلند است:

http://www.salaries.co.nz/

چه لینک خوبی. دست شما درد نکنه. :)

/بابک

مهتاب 1391/05/17 ساعت 10:32

سلام
آقا ناصر هرجا هستید دعا می کنم شاد باشید و آرزوهاتون یکی یکی تحقق پیدا کنه. زندگی خیلی زود می گذره... این روزهاهم میگذره و ما یه روزی یه جایی دور هم جمع میشیم و از این روزها تعریف می کنیم و میگیم یادش به خیر.....

موفق باشی پسر!
به امید دیدار، یه روزی که خیلی دیر نیست... شاید توی سرزمین ابر سفید

ممنون مهتاب جان! درست میگی..چیزی که نمیشه جلوشو گرفت همین جریان زندگیه و تبدیل شدن همه اتفاقات به خاطره. امیدوارم که آرزوهای شما هم یکی یکی برآورده بشه. /ناصر

پویا 1391/05/17 ساعت 11:21

ناصر عزیز، سپاسگذارم بابت زحماتی که برای این وبلاگ کشیدی و برات تو کلیه مراحل زندگی آرزوی موفقیت دارم.
ضمنا منم از همون سختی کشیده های پروسه کانادا هم هستم و امیدوارم تا یکسال آینده بالاخره تکلیف این پروسه مهاجرت ما هم تموم بشه از این بلاتکلیفی در بیایم

ممنون پویا جان. من هم برات آرزوی موفقیت می کنم. والا کانادا و به خصوص رشته های 38 تایی که بد راه نیافتاده و بعضی ها حتی پاسپورت ریکوئست هم شدن. به هر حال به نظر اوضاع برای یه سری خوب میاد و امیدوارم که کارهای شما هم زودتر به سرانجام برسه. /ناصر

الهام 1391/05/17 ساعت 14:26

آقا ناصر عزیز...من لطف شما رو هرگز فراموش نمی کنم یادم نمی ره که یک سال پیش که تازه با این وبلاگ آشنا شدم خیلی گیج بودم.. امیدوارم همیشه و هرکجا که هستید و رفتید موفق و شاد و راضی باشید رضایت از زندگی از هر چیزی مهم تره ...

ممنون الهام خانوم. ایشالا که زودتر خبرای خوب ازتون بشنویم و کاراتون زودتر جلو بره. والا فعلا که همینجا هستیم واینجور که معلومه قرار نیست ولمون کنن.. :) /ناصر

مهشید 1391/05/17 ساعت 18:31 http://caticef.blogfa.com

تنها وبلاگ ایرانی که درمورد مهاجرت نیوزیلند اطلاعات کامل و موثق داره این وبلاگه. مابقی همه به نوعی کپی برداری از این وبلاگ یا ذکر موارد مشابه هستن. از اینکه اینجا رو پیدا کردم و دارم با راهنمایی های شما راهم رو برای مهاجرت به نیوزیلند هموار می کنم واقعا خوشحالم و از همتون سپاسگذارم. هرجا که هستین شاد و سلامت باشین.

ممنون. خوشحالیم که اینجا کمک بوده براتون و امیدوارم که به کمک شما و بقیه، دوستان دیگه هم کارشون راه بیافته. شاد باشید. /ناصر

اوستا 1391/05/17 ساعت 21:04

تو خوبی کن و در دجله انداز / که اودین در سوئدت دهد باز
نمیدونم ناصر جان یک متن بلند بالا بنویسم برای تشکر یا نه. ولی از صمیم قلب تشکر میکنم. هزاران دنیا ممنون.
ولی نمیدونم این وبلاگ چرا باعث مهاجرت مدیران وبلاگ از وبلاگ شد از من به آقا بابک نصیحت از الان یک جانشین انتخاب کن :)
======
از کاربران قدیمی وبلاگم که زودتر با شما آشنا شدم ولی دیرتر از بقیه اقدام میکنم. فکر کنم باید مدالی به من بدید.
خدا روز شکر خبرهای خوبی برایم از آن طرف آمده ولی هنوز باید صبر کنم.

نمیدونستم شعر هم میگی اوستا جان! متن بلند بالا لازم نیست. همین که گاهی حال و احوال ما رو می پرسیدی کافیه. .تو همیشه به این وبلاگ و ما لطف داشتی. زندگی در جریانه و همه چی در حال تغییر که شامل حال ما و این وبلاگ هم شده.خبرای خوبتم هر وقت موقعش شد بده که هم ما خوشحال بشیم و هم بقیه..موفق باشی../ناصر

لاله 1391/05/18 ساعت 05:52

از خوندن این پست ناراحت شدم آخه ما همه مثل بچه هایی میمونیم که شما و سپیده دستمون رو گرفتید و راه رو بهمون نشون میدید حالا هم از اینکه وسط راه ما رو ول کنید می ترسیم ولی امیدوارم این وبلاگ همچنان وجود داشته باشه تا کسانی که اینجا با هم آشنا شدند بتونند به همدیگه کمک کنند ممنون از لطفهایی که بی دریغ انجام دادید
بار عاطفی کلمه مهاجرت خیلی سنگین و همیشه همراهش کلی دلتنگی و غصه وجود داره امیدوارم روزی برسه که اگر هم کسی خواست مهاجرت کنه بر اساس خواسته قلبیش باشه نه اجبار برای بدست آوردن ارامش و آینده بهتر
امیدوارم هر کجا که هستید موفق باشید

اختیار دارین. مطمئنا شما و دوستان دیگه باتجربه می تونین مشکلات احتمالی پیش روتون رو با همفکری حل کنین. من هم امیدوارم که اینجا به کمک شما و بقیه وجود داشته باشه و راهی که دارین میرین زودتر به انتهاش برسه. روزهای بهتری مطمئنا در انتظار شما و بقیه هست. /ناصر

علی الکترون 1391/05/18 ساعت 07:04

آقا ناصر
با سپاس از زحمات بیدریغی که در این مدت برای همه کشیدید.امیدوارم پاسخ محبت ها تونو در زندگی ببینید

ممنون علی جان. و شما هم همینطور. /ناصر

حسین 2 1391/05/18 ساعت 09:18

آقا ناصر خیلی آقایی
البته من تا قبل این پست فکر میکردم شما نیوزلند هستین ، 10 ماه پیش که با وبلاگ شما آشنا شدم باعث شد که با نیوزلند آشنا بشم و اقدام کنم ،چون منم مثل شما از متقاضی های 38 تایی بودم 2 سال پیش که هنوز سر کارمون گذاشتن ، اما از موقعی که برا نیوزلند اقدام کردم دیگه هیچ اشتیاقی به کانادا ندارم و این رو جدا مدیون شما و دوستان خوب دیگه این وبلاگ میدونم .....
امیدوارم هر کجای این کره خاکی که هستین ، سلامت و موفق باشین .....

الهام خانم : به قول شما کاشف به عمل آمد که آفیسر من خانم مکیسن لیتل هست و توی این یک ماه تماسی نگرفته

مرسی حسین جان. من فکر می کنم با احتمال زیاد حداقل بچه های به قول معروف 38 تایی مشکلشون تو یکسال آینده حل بشه. ولی کلا پروسه مهاجرت تو همه کشورها خیلی نسبت به سالهای قبل سخت تر شده و زمان و صبر بیشتری میبطلبه. امیدوارم هر جا که هستید موفق باشید. /ناصر

شیوا 1391/05/18 ساعت 09:55

سلام آقا ناصر
میخواستم بدونم آیا معدل پایین در مدرک لیسانسی که جزو دانشگاههای مرد تاییدشون هست امتیاز کمتری داره یا معدل مهم نیست؟
ممنون میشم هر کی میتونه جوابمو بده.

مدرک یه امتیاز ثابت داره که اگه مثلا لیسانس دارین، امتیازش بهتون تعلق میگیره. با معدل پایین ممکنه که نیاز به اسسمنت داشته باشین که با شرایطی که الان هست بهتره که اسسمنت رو در هر صورت بگیرین. /ناصر

علی 123 1391/05/18 ساعت 11:49

من واقعا خیلی حالم گرفته شد
ناصر جان::: بابت همه خوبیهات ممنونیم. نمی دونم چی بگم.

ممنون علی جان. لطفت کم نشه از اینجا و بچه ها. امیدوارم که یه روزی از نزدیک ببینیمت...../ناصر

علی 1391/05/18 ساعت 12:01

مرسی آقا ناصر. هر جا که هستی روزگارت خوش باشه.

شما هم همینطور علی جان...امیدوارم که روز و روزگار شما هم هرروز بهتر بشه...:) /ناصر

اوستا 1391/05/18 ساعت 17:43

ناصر جان خبرهای خوب من 2 تا 3 سال دیگر محقق میشه. اول اینکه media design شرایطم و مدرکم را برای آن دوره کوتاه مدت که قبلا گفته بودم قبول کرد و دیگر اینکه یک مورد کوچکی هم از کمپانی وتا دیجیتال داشتم

خوب چه عالی! مطمئنا با پیگیری هایی که داری موفق خواهی شد. اون مورد کوچیک هم ایشالا جدیتر بشه و همیشه موفق باشی.../ناصر

me 1391/05/18 ساعت 18:22

سلام آقا ناصر
از همه محبت هایی که داشتید ممنونم. امیدوارم همیشه شاد و سلامت و موفق باشید و بدونید کلی آدم هستند که همواره برای شما انرژی مثبت میفرستند. باز هم ممنون

شما خیلی لطف دارید...امیدوارم که شما هم تو زندگیتون موفق و پیروز باشید.../ناصر

شروین 1391/05/18 ساعت 19:41

ناصر جان درود
مرسی واقعا برای همه چیز.منکه همیشه استفاده کردم و تعریف شما و همه دوستان خوب این وبلاگ رو به بقیه

همیشه خوش باشین
شروین

مرسی شروین جان. مطمئنا اینجا بدون وجود دوستای خوبی مثل شما به ثمر نمی رسید...موفق باشین. /ناصر

شیوا 1391/05/18 ساعت 23:22

آقا ناصر خیلیییییییییی ممنون که اینقدر خوب راهنمایی میکنید. جوابتون خیلی خوشحالم کرد.
راستی میشه همزمان هم برای مهاجرت به استرالیا و هم نیوزلند اقدام کرد؟ ایا کار عاقلانه ایی؟

مشکلی پیش نمیاد. سوای بحث هزینه، از بقیه جهات عاقلانه است. :)

/بابک

شیوا 1391/05/18 ساعت 23:26

یه سوال دیگه: من فوق لیسانس فیزیک از آزاد تهران مرکز دارم ولی آیلتس ندارم آیا مدرک من امتیازی واسه همسرم داره؟

اگر principle applicant نیستید و قصد دارید امتیازی از طریق شما کسب بشه، باید علاوه بر مدرک تحصیلی که در صورت لزوم ارزیابی NZQA رو باید داشته باشه، آیلتس جنرال یا آکادمیک با میانگین مجموع 6.5 یا بالاتر داشته باشید. :)

/بابک

ناهید 1391/05/19 ساعت 08:35

ناصر جان::
ادم کلا دوست نداره خبر رقتن کسی رو بشنوه.من که از رفتن شما هم مثل سپیده جان حالم گرفته شد.با این حال هر جا که هستین موفق باشین.از کمک های شما بسیار سپاسگذارم.دوستی حتی مجازیش هم ارزش زیادی دارند و امیدورام همیشه بین ماها بمونه..

در ضمن این پست شما باعث شد, دوستان گروه 38 تایی کانادا رو هم بشناسیم.من هم جزشون هستم , و امیدوارم زودتر خبری بشه

ممنون ناهید جان. به هر حال کسی که همیشه جایی داشته برای نوشتن، هیچ موقع از نوشتن دور نمیشه. جای دیگه ای می نویسم مطمئنا، منتهی با موضوعی دیگه و حتما به دوستانی مثل شما که وبلاگ داشته باشند سر خواهم زد. جالب بود که من نمیدونستم که شما جزو 38 تایی های کانادا هم هستید. امیدوارم که کارهای کاناداتون پس زودتر ردیف شه...و خلاصه تو دو راهی نیوزلند و کانادا بمونید که کدومش رو انتخاب کنید.. /ناصر

علی 123 1391/05/19 ساعت 15:55

دوستانی که لاج کردن::: برام مهمه که بدونم آیا آفیسرتون مثل من از شما کارت شناسایی محل کار خواست که بفرستین؟ آیا با این حال با محل کارتون هم مکاتبه کرده؟

به علی 123: از من 2 بار اطلاعات محل کارم را خواستن و با شرکت هم مکاتبه داشتن.

الهام 1391/05/20 ساعت 11:22

به علی 123:
شما موفق شدین پولتون رو پس بگیرید؟ ( ویزا کارت)

[jalal 1391/05/20 ساعت 12:56

سلام ناصر جون من بیشتر مطالب وبلاگتو تو این 1 سال خوندم و خودمم اگه خدا بخواد 3 ماه نشده نیوزیلندم من با وبلاگت خیلی حال کردم همیشه می گفتم شما چقد آدمید و چقدر آقایید که اینطوری به هیچ منتی علمتون رو در اختیار ما می ذارید ای کاش ما رو به جال خودمون نمی ذاشتی و تو تصمیم خودت تجدیدنظر می کردی. ولی بدون ما همه دلمون واست تنگ میشه ایشالا یه روز تو آوکلند ببینمت ولی آقا ناصر بقول خودت ای کاش وطن جایی برای ماندن بود!

مرسی جلال جان. اینقدر دور از اینجا نمیرم که نشه پیدام کرد...به هر حال همونطور که گفتم هر اومدنی یه رفتنم داره دیگه... امیدوارم که تو نیوزلند هم موفق باشی و موفقیت هات ادامه پیدا کنه و امیدوارم که روزی اقامت دوم داشتن برامون افتخاری محسوب نشه و وطن جایی برای موندن باشه...اگه دوست داشتی اطلاعاتی هم از خودت برای بچه ها بده.../ناصر

علی 123 1391/05/20 ساعت 19:24

شهاب جان:::
1-درمورد محل کارتون چی خواسته بودند؟
2- به محل کارتون فقط ایمیل زدند دیگه؟ نامه که ننوشتن؟
3- توی ایمیل/نامه چی نوشته بودند؟

به علی 123:

ظاهرا فقط ایمیل زدن و به من گفتن از شرکت خواستن عنوان شغلی و تاریخ شروع به کارو را تایید کنند.

علی 123 1391/05/21 ساعت 06:29

به الهام خانم::: بانک رویال ورشکسته شده و دولت همه کارتهاش رو قفل کرده. اونطور که شنیدم حدود 26000 ایرانی اونجا حساب دارند. نه هنوز موفق نشدم پول رو پس بگیرم. شما چطور؟ شما چقدر توی حسابتونه؟

داریوش 1391/05/21 ساعت 06:37

دوستانی که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند::
کسی میدونی برای verification مدرک تحصیلی با سازمان مرکزی تماس میگیرند یا با واحد دانشگاهیه مربوطه(مثلا تهران مرکزی)؟ از کدوم قسمت دانشگاه بایستی پیگیری کرد؟

الهام 1391/05/21 ساعت 13:36

به علی 123:
من 1900 دلار توش داشتم. با این اوضاع دلار، که هر روز فقیر تر می شیم 1900 تا هم واسم مهم بود...

الان بیشتر از 2 ماهه که آفیسر دارم دریغ از یه ایمیل...یک هفته پیش هم بش ایمیل زدم و پرسیدم پروسه چقدر طول می کشه جواب نداده تا حالا...واقعاً نگرانم...

[ بدون نام ] 1391/05/21 ساعت 16:23

jalal> اگه واقعا با این وبلاگ حال کردی و به نظرت کار خیلی خوبیه که افراد اطلاعاتشون رو در اختیار دیگران بذارن پس بهتره خودت هم اینکار رو انجام بدی و خودت رو معرفی کنی و بگی چه مراحلی رو سپری کردی که تونستی ویزا بگیری. از تجربیاتت بگی شاید بتونی به کسی کمک کنی.

مهران 1391/05/21 ساعت 17:29

از شما و زحماتتون تشکر میکنم. من از خوانندگان جدید این وبلاگ هستم ولی در این مدت کم هم از اطلاعات و تبادل نظر های سودمندی که بر روی وبلاگ صورت گرفته بسیار استفاده مفید کردم. بسیار ممنونم و برای تمامی شما عزیزان آرزوی سریلندی و موفقیت دارم.

مهران 1391/05/21 ساعت 17:38

سلام ناصر جان. من و همسرم EOI با امتیاز 140 داشتیم که اتوماتیک وار 25 جولای انتخاب شد، منتها هنوز ITA نیومده. آیا این طبیعی هست؟ ما از مالزی اقدام کردیم و ظاهراً کیس های ما رو میفرستند به شانگهای.

طبیعی طبیعی هم که نیست. شاید سرشون شلوغه. بد نیست به تیم eoi یه ایمیل بزنی.

/بابک

کتایون 1391/05/22 ساعت 07:40

متاسفانه دیروز خبر زلزله و امروز آمار تلفات هم میهنانمان در آذربایجان باعث غم و اندوه بسیار شده و همینجا به همگی دوستان آذری میگم که من رو هم در غم این حادثه ناگوار شریک بدونید... واقعا آدم نمیدونه در این گونه حوادث چه کمکی از دستش بر میاد و انقدر ناراحتم که دست و دلم به هیچ کاری نمیره...

به داریوش : با سازمان مرکزی - قسمت بین الملل

[ بدون نام ] 1391/05/22 ساعت 17:23

به شهاب: آیا شما خودت از دانشگاه پیگیری کردی؟ اگه جوابت مثبته موفق شدی؟
تو وبلاگت خوندم که آفیسرت عوض شد. آفیسر قبلیت کی بود؟ جدیده کیه؟ حتما پروسه طولانی تر می شه نه؟

داریوش 1391/05/22 ساعت 19:33

کتایون عزیز ، قلب همه ما از این مصیبت به درد اومده، منم نمی دونم چه کاری از دستم بر میاد، فقط تا تونستم امروز تو فیس بوک اطلاع رسانی کردم، بجای سازمان هایی که وظیفشون خبر رسانیه. ای کاش میمردم و بی پناهیه این مردم مظلوم رو نمی دیدم.

به دوستی که نامشون را یادش رفته:
خودم از دانشگاه پیگیری کردم و جواب هم دادن !

آفیسر جدید من دونا بانیفیس هست در مورد طولانی تر شدنش چیزی نمیدونم :(

مسیو بابک لطفا برای اسم آفیسر منو تو جدول یه آپدیت برون :)

یه آفیسر با اسم جدید. هورا.......

/بابک

کتایون 1391/05/23 ساعت 15:12

@آقای داریوش: خدا نکنه... اون مسئولانی باید پاسخ بدهند که با وجود اینهمه ثروت در این مملکت در مقاوم سازی خونه های این بندگان خدا کوتاهی کردن و از اطلاع رسانی و کمک به موقع هم دریغ کردن... متاسفانه هرچی سنگه مال پای لنگه
@ آقای شهاب و بی نام: من هم فارغ التحصیل دانشگاه آزاد-تهران مرکز هستم... و البته فول اسس دارم... برای من هم که فول اسس دارم، با ایمیل از واحد بین الملل استعلام میگیرن؟ اگر پاسختون + هست ممکنه ایمیل، شماره تماس یا آدرس امور بین الملل دانشگاه آزاد-تهران مرکز رو به من بدین؟ خیلی ممنون

مهران 1391/05/23 ساعت 15:59

دوستان در مورد پرونده من آقا ناصر پیشنهاد دادن که یک ایمیل تیم eoi بزنم. میشه لطفاً راهنمایی کنید به چه آدرسی باید ایمیل رو ارسال کنم. چون همان طوری که گفتم از 25 جولای که eoi ما انتخاب شده، هنوز ITA نیومده.

[ بدون نام ] 1391/05/23 ساعت 17:00

@ آقای مهران: ITA از ایمیل INZ-SkilledMigrants[dot]London[at]dol[dot]govt[dot]nz به من زده شده و ایمیل خانم Mei Chau هم: Mei[dot]Chau[at]dol[dot]govt[dot]nz
اینطور که معلومه خانم می چاو مسئول ITA و امو مرتبط هستن
Bonne Chance!

فارسی بگین ما هم بفهمیم.

/بابک

داریوش 1391/05/24 ساعت 06:39

به کتایون:
ما هم فول اسس فرستادیم. اینطور که معلومه از دانشگاه استعلام میگیرن.همونطور که شهاب گفت با امور بین الملل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تماس میگیرن. به ایمیل و آدرس
No 159, 7th Boostan St., Pasdaran Ave .

P.O.BOX: 19585/466

TEHRAN, IRAN
tel: +982122565149
tel: +982122582834
Fax: + 98 21 22 76 02 02
Eamil: info@intl.iau.ir

به مهران به این آدرس ایمیل بزن
skilledmigrantslondon@dol.govt.nz

کتایون 1391/05/24 ساعت 10:19

@ آقای داریوش: لازمه که این آدرس امور بین الملل رو در Application Form بهشون ارائه کنیم یا خودشون میدونن این آدرس رو و اتوماتیک پیگیری میکنن؟ من برای آدرس امور اداری دانشگاه، آدرس ساختمان خیابان اسکندری رو دادم...
اگر بخواهیم در application بیاریم در قسمت Amendments صفحه 45 اضافه اش کنیم؟

@ مسیو بابک: آخه من هم از پشت در مونده های کبک هستم و هنوز پس از 17 ماه انتظار در صف مصاحبه موندم! درضمن در کامنت قبل اسممو جا انداختم انگار... اینقدر این روزها گیجم که حد و حساب نداره...

خیلی ممنون...

داریوش 1391/05/24 ساعت 18:45

کتایون خانم:
چون مدرک ما توسط سازمان مرکزی صادر شده طبیعتا اونها مرجع ذیصلاح برای پاسخگویی هستند. من فکر میکنم این آدرسها رو اگر هم نداشته باشن به راحتی از وب سایت سازمان مرکزی دانشگاه پیدا میکنن. با این وجود شما بهتر در قسمت Amendments اضافه کنین.ضرر نداره :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.