دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دعوت به مصاحبه

بالاخره بعد از مدت نسبتا طولانی سکوت رادیویی، آفیسر یکی از بچه‌های دو مهاجر ایمیل زده و برای مصاحبه وقت خواسته. هوراااااااااااااااااااااا!  

به هر حال، رومینا خانم بعد از چند ماه انتظار واقعا کشنده و یه کم ناامیدکننده، از طرف خانم مکسین لیتل ایمیلی دریافت کردند و ظاهرا ازشون خواسته شده که برای روزهای آینده وقت مصاحبه رو مشخص کنند. 

حالا فکر کنم همه ما باید بریم تو صفحه «جدول ما» و در مقایسه با تاریخ لاج ایشون، ببینیم وقت «نکیر و منکر» ما چه زمانیه.  

خلاصه این خبر همه ما رو خوشحال کرد و امیدوارم که به مرور و تو همین ماه‌ها یکی یکی زمان مصاحبه بقیه دوستان هم برسه. 

برای کمک به رومینا هم هر نکته‌ای به نظرتون می‌رسه بگید که با همفکری هم بتونیم بهترین نتیجه رو بگیریم. 


-------------

من هم در تاریخ 21 شهریور دعوت شدم به مصاحبه. آفیسرم هم عوض شد و مسئول جدید پرونده‌ام (خانم Diana Laughnan) گفت که تمام تاییدیه‌ها دریافت شده و برای مصاحبه، 20 سپتامبر به بعد رو پیشنهاد داد. 

شاید یه سوالی به ذهن دوستان رسیده باشه و اون اینکه مسئول پرونده رومینا سه-چهار ماه قبل از من مشخص شد، اما چرا زمان مصاحبه هر دومون تقریبا یکی شده؟ نمی‌شه با اطمینان به این سوال جواب داد و یه دلیل مشخص آورد. چون به هر حال تاییدیه/تاییدیه‌های هر پرونده موضوعات مختلفی دارند که دیر و زود شدنشون خیلی قابل توجیه و استدلال نیست. 

اما اگه فرض کنیم بعد از ایمیل‌هایی که با اطلاع هر دومون به محل/محل‌های کارمون زده شد، دیگه ایمیلی به محل کار یا دانشگاه محل تحصیلمون زده نشده و فقط مسئله verification امنیتی (security check) مد نظر بوده، تنها دلیل قابل ارائه بابت این ناهمسانی زمانی فقط می‌تونه درخواست مجدد مدارک پزشکی از خانم رومینا بوده باشه. در مورد من  این اتفاق یک بار افتاد. اما از ایشون دو بار مدارک تکمیلی پزشکی خواسته شد. 

این نکته اهمیت تکمیل بودن و بذل دقت کافی و وافی در تکمیل مدارک رو نشون می‌ده. به خصوص که طبق حدسیات «علما!!!»  احتمالا مدارک به صورت FIFO و round-robin بررسی میشه. یعنی اگه چیزی از مدارکتون ناقص باشه و بررسی مسئول پرونده کامل نشه، پرونده‌تون به آخر صف می‌ره. بنابراین، دوستانی که هنوز مدارک applicationشون رو نفرستاده‌اند، بهتره که دقت مضاعفی به خرج بدهند که کارشون سریعتر جلو بره. 

از لطف و محبت همه شما هم صمیمانه سپاسگزارم. امیدوارم که کار همگی دوستان خیلی خوب و بدون مشکل جلو بره. 

-------------

دو ستون جدید با عناوین «Interview» و «Approved» هم به جدول اضافه کردم. 

نظرات 166 + ارسال نظر
داریوش 1391/06/16 ساعت 14:48

رومینا خانم این بهترین ، شادترین و امید بخش ترین خبری بود که توی این عصر یخبندان انتظار شنیدم. براتون بهترین آرزو ها رو دارم و امید که مصاحبه موفقی داشته باشین و ویزای خوشگل PR رو بگیرین. همانطور که علی عزیز گفت linkz رو بخونین. یادتون نره ضبط کنین چون همانطور که میدونین خیلی به درد بخور خواهد بود به خصوص برای من و حسین 2 که هم آفیسر شما هستیم.
بابک جان خودت رو آماده کن که نوبت بعدی که خیلی زود هم خواهد بود متعلق به شماست. به امید خدا
راستی حسین 2 شما هم تاریخ اساین آفیسرت اگر جولای 2011 باشه خاله ریزه به زودی به سراغ شما هم خواهد امد.

جدا؟

کتایون 1391/06/16 ساعت 15:10

تبریک میگم به رومینا جان و کسانی که در فاز مصاحبه رفتن... آقا بابک ممکنه لطف کنید و جدول رو آپدیت کنید... من و کلی از بچه ها تاریخ مراحل مختلف کاریشونو گذاشتن... کلی از این خبر به وجد اومدم
ممنون

چشم. آخه فایلی که این اطلاعات توشه، همیشه در دسترسم نیست. واسه همین این کار عقب و جلو میشه.

حسین 2 1391/06/16 ساعت 15:41

رومینا خانم مببببببارک باشه ....
آرزوی یک مصاحبه توپ براتون دارم ..... با اعتماد نفس کامل جواب بده ، از خانم مکسین تعریف زیاد شنیدم

فقط تو رو جدت مصاحبه رو ریکورد کن... تا لااقل سوالهشو بدونیم دقیق

علیرضا 1391/06/16 ساعت 15:47

سلام
برای رومینا خانم آرزوی موفقیت میکنم. امیدوارم همه چیز خوب پیش بره و رومینا خانم تابستان رو در نیوزیلند باشه و تو ساحل مشین بی جای مارو هم خالی کنه. موفق باشی

الهام 1391/06/16 ساعت 16:45

هورااااااااااااااااااااااااااااا.....موفق باشی رومینا جون...ذوق کردم..

حسین 1391/06/16 ساعت 16:53

خیلی مبارکه
خدا قسمت کنه
برای رومینا خانم 11 ماه طول کشیده
با این فرض آقا بابک حدود 4 ماه دیگه و من هم حدود 7 ماه دیگه نوبتم میشه

حسین 1391/06/16 ساعت 16:55

راستی بابک جان
تاریخ CO من را هم اصلاح کن به May 2012

اصلاح شد.

نرجس 1391/06/16 ساعت 17:14

سلام به بچه های نیوزیلندی ! نمی دونم منم به جمع دوستاتون اضافه می کنید؟ من تازه با وبلاگ خوبتون آشنا شدم.من به تازگی select شدم و منتظر مرحله ITA هستم. خوشحال می شم از تجربیات شما دوستان استفاده کنم.

خوش اومدین. ورود به جمع ما اجازه نمی‌خواد. مجلس بی‌ریاست.

حسین 1391/06/16 ساعت 17:36

رومینای عزیز

تبریک مجدد میگم. سعی کن ریلکس باشی. مطمئن باش همه چیز بخوبی پیش میره

لینک زیر یک فایل ورده که حاوی لیست کاملی از سئوال و جوابهای مصاحبه است:
http://hayatbakhsh.persiangig.com/document/NZIS%20Interview%20Questions%20and%20Answers.doc

لینک زیر هم جستجوی کلیه پست های فروم enz در مورد مصاحبه است:
https://www.google.co.nz/cse?cx=partner-pub-3014167868888894:2229147608&ie=UTF-8&q=nsc&sa=Search#gsc.tab=0&gsc.q=interview
اگر باز نشد از وی.پی.ان استفاده کنید

[ بدون نام ] 1391/06/16 ساعت 18:06

این کامنت در کامنتهای پست قبل اومده ولی چون مربوط به این پست هستش با اجازه همه بچه ها اینجا هم می نویسمش.

رومینا خانم بعد از یک سال و چهل روز از لاج دعوت به مصاحبه شدند. این نشون میده بهتره تخمینمون رو در حدود همین مدت بذاریم. یعنی 9 ماه (9 ماه و ده روز) بعد از تخصیص آفیسر. قابل توجه آقا بابک و آقا داریوش و همه دوستانی که همسرهاشون باید آیلتس رو برسونن تا هزینه نسبتا زیاد ESOL رو ندن. زمان زیادی نداریم.

رومینا خانم::: خواهش می کنم که مصاحبه رو ضبط و آپلود کنین اگه هم احیانا مشکلی در این خصوص دارین می تونین بهم ایمیل بزنین تا راهنماییتون کنم این هم ایمیلم:
World@Yours.Com

من هم به نوبت خودم به رومینا خانم تبریک می گم. با آرزوی موفقیت برای همه دوستان مهربونم.

داریوش 1391/06/16 ساعت 18:55

راستی، جا داره یادی از دو دوست خوب سپیده و ناصر عزیز بکنیم . جاشون خیلی خالیه. باز از سپیده از طریق وبلاگش با خبریم ولی ناصر عزیز رو خیلی دلمون براش تنگ شده.
ناصر جان مطمئنم که پستهای این وبلاگ رو دنبال میکنی ، بدون که خیلی دوست داریم و نمیشه فراموش بشی . گه گاهی یه خبری از خودت بده.

تو اتاق فرمان هم میاد گهگاهی...

حامد123 1391/06/16 ساعت 19:44

رومینا خانم تبریک میگم.
من تجربه مصاحبه برای مهاجرت رو ندارم ولی برای ویزای کار که اقدام کردم ۴ بار مصاحبه کردم.
مطلب کلی که می تونم بگم اینه که اولا اونا می دونن که زبان اول شما انگلیسی نیست و شما رو درک می کنن و در حدی که بتونید یه گفتگوی معمولی داشته باشید برای اونا قابل قبول هست.
نکته دیگه اینکه حتما مطالب ضروری رو پیش روی خودتون داشته باشید(خیلی به شما کمک می کنه)
و مطلب آخر اینکه سعی کنید فضای مصاحبه رو از حالت رسمی کمی خارج کنید و یه مقدار شوخ طبعی به خرج بدید.
موفق باشید و مطمئن هستم که براحتی از پس این مصاحبه بر میایید.

مهتاب 1391/06/16 ساعت 21:31

رومینا خانوم مبارک باشه :)بالاخره یه خبر خوب شنیدیم میدونم بدون مشکل از پسش برمیای یه عالمه انرژی مثبت می فرستم برای شنیدن خبر PR گرفتنتون

مهدی دوست منصور 1391/06/16 ساعت 21:39

سلام دوستان. امروز دقیقا 3 ماه و بیست روزه که از مصاحبه من میگذره و هنوز خبری از قبول یا رد پرونده ما نیست. خواهش می کنم دعا کنین که از این وضعیت خیییییییییلی ناجور خلاص شیم. بد حالتیه که توی این مدت طولانی نمی دونی بلاخره چی میشه. شدیدا به انرژی مثبت نیازمندیم. Positive Energy Wanted ;)

مهدی جان، مصاحبه شما یه مقدار زود انجام شد. احتمالا جواب verificationهای شما هنوز نیومده. جای نگرانی نیست. :) ایشالا شیرینی approve شدنت رو می‌خوریم.

مهدی دوست منصور 1391/06/16 ساعت 22:13

بابک عزیز
لطفا اطلاعات من رو توی جدول آپدیت کن. ممنون
مهدی - ردیف بالای خودت توی جدول
Job Computer Engineer
EOI Point 130
EOI Submitted 27 Dec 2010
EOI Selected 12 Jan 2011
ITA Issued Jan 2011
Lodgement Date 16 Jun 2011
Officer Assigned 06 Sep 2011
Interview Date 18 May 2012
Officer Jason Stewart

آپدیت شد.

رها 1391/06/17 ساعت 04:42

سلام به همگی‌ یه دوستان،

و با تبریک به رومینا جون.

فقط یه نکته رو می‌خواستم به همهٔ بچه‌هایی که مصاحبه دارن بگم.

اصلا غلو نکنین، هر چی‌ رو که میگین بعدش ازتون پروف میخوان. مثلا اگه میگید دوست اونجا دارین، آدرس و مشخصات دوستاتونو ازتون بعد از مصاحبه تو ایمیل میخوان، یا اگه بگین با شرکتهأی مصاحبه داشتین.

بعد از مصاحبه، متنِ مصاحبه رو افیسرتون ایمیل می‌کنه که اگه لازم باشه شما جاهایی رو که افیسرتون بد فهمیده رو درست کنین، و اگه ادعایی کردین، براش پروف بدین.

سوالات مصاحبه همون آای هست که تو همین جا یا فروم‌های دیگه هست.

موفق باشین

Absolutely true.
Fish using a straight hook.

رومینا تبریک میگم.

منتظر خبرهای خوبه بعدی هستیم.

یادتون تو کارتون چوبین یه جغد بود که هروقت ار درخت میفتاد می گفت یه خبر بد.

الان منم مثل اون شدم البته از نوع مثبتش

منم هر روز تعطیل که زود از خواب بیدار شم باید بگم یه خبر خوب.

با آرزوی موفقیت همه بچه های گل این وبلاگ

پویا 1391/06/17 ساعت 08:51

با تبریک به رومینا خانم و آرزوی پشت سر گذاشتن با موفقیت این مرحله به بهترین شکل
تمام گفتنی ها رو دوستان هم گفتند فقط منم این نکته رو اضافه کنم که شما انرژی مثبت تمام بچه های این وبلاگ رو پشت خودت داری.
من خودم هر موقع مصاحبه انگلیسی دارم، از صبحش سعی میکنم فقط انگلیسی گوش کنم و صحبت کنم در نتیجه بصورت ناخودآگاه موقع مصاحبه لغتها بهتر به ذهنم میاد
به نظر من به جای نوشتن تک تک جملاتی که می خوای بگید، چهارچوب و سر تیتر موضوعات رو یاداشت کن و از همه مهمتر اعتماد به نفس تو تحت هیچ شرایطی از دست نده .
موفق باشی و منتظر خبرهای خوب بعدی از شما هستیم.
ضمنا بابک جان این هفته پیش دکتر کاظمی بودم، سراغتو میگرفت

جدا! منو یادش بود؟

رومینا 1391/06/17 ساعت 08:52

به داریوش، کتایون ؛ حسین 2؛ علیرضا، الهام؛ حسین، علی 123، حسن، حامد 123، مهتاب، مهدی دوست منصور، رها ، شهاب و بقیه دوستان که اگر اسمشون جا افتاده فقط به خاطر هیجان منه و بس
از همه تشکر میکنم از اینکه بهم انرژی مثبت میدید خیلی خوشحالم از دوستانی که لینک های مفید گذاشتند ممنونم از امروز باید بشینم وقت کافی بزارم برای مصاحبه اماده بشم (تا الان که به شدت استرس داشتم) تمامی تلاشی که تا الان انجام دادم یه طرف این یه هفته جمع و جور کردن مطالب هم یه طرف
راستی از اینکه اینهمه دوست دلسوز دارم بدون اینکه دیده باشمشون بسیار خوشحالم
از سپیده خانم و اقا ناصر که بارها زحمت کشیدند مطالب مفیدی در اختیارمون گذاشتند و اقا بابک که به هرحال هنوز داره زحمت این وبلاگ رو میکشه که ما ها رو دور هم جمع نگه داره صمیمانه سپاسگذارم
حرفام دیگه داره مثل وصیت نامه میشه
فقط برام دعا کنید باز هم تشکر

مهدی دوست منصور 1391/06/17 ساعت 10:00

رومینا خانم. من مصاحبه رو حدود 3 ماه پیش انجام دادم و روز بعدش سعی کردم همه تجارب رو توی کامنت یکی از پستها بذارم. امیدوارم دیده باشی. ایجا چندتاش رو می نویسم براتون. امیدوارم به درد بخوره:
1. آفیسر ها بسیار اهسته و شمرده حرف می زنن پس نگران فهم سوالات نباشید.
2. 90 درصد سوالهای من دقیقا همونهایی بود که توی سایت هست. پس خیلی مهمه که برای هر کدوم جواب با توجه به شرایط خودتون جواب تهیه کنید و بنویسید.
3. من سوال و جواب هر سوال رو به صورت دنبال هم و با فونت درشت روی کاغذ پرینت کرده و سوالها رو هایلایت کردم که موقع مصاحبه راحتتر بشه پیداشون کرد. این کار خییییییییلی کمک کرد.
4. برای بهتر پیدا شدن سوالها سعی کردم سوالها را به صورت موضوعی دسته بندی کنم.
5. اول مصاحبه چند سوال از شما پرسیده میشه تا هویت شما چک بشه. اگه تاریخهای خاص توی application رو یادتون نمیمونه حتما یک کپی از پرونده دم دستتون باشه.
6. این سوال توی لیست نبود ولی آفیسر از من پرسید: -با توجه به رکود اقتصادی آیا فکر می کنی توی نیوزلند می تونی کار پیدا کنی و یا اینکه فکر میکنی این رکود روی اقتصاد اونجا چه تاثیری داشته؟
7. آفیسر می خواد مطمئن بشه که شما می تونین بعد از ورود کار پیدا کنین و این موضوع شدیدا توی تصمیم نهاییش تاثیر داره پس حتما توی سایت های کار یابی مختلف ثبت نام کنین و رزومه ارسال کنید و لیستشون رو توی مصاحبه به آفیسر بگین.
8. بهتره به آفیسر بگین که اگه زود کار پیدا نکردین دنبال کار های داوطلبانه میرین تا با محیط بیشتر آشنا بشین و توی این زمان هم برای جامعه جدیدتون مفید باشین.
9. اگه امکان مالی یا ساپورت خوبی دارین حتما ذکر کنین.
10. من برای راحتتر شدن کار جوابهای سوالها رو روی یک میز بزرگ کنار هم چیدم و به جای گوشی تلفن از هدست استفاده کردم تا دستام ازاد باشن.
11. ضمنا کیفیت صدا خیلی خوب بود
12. به هیچ عنوان بزرگنمایی نکنین و فقط راست بگین.
13. سعی کنین یک کم جو رسمی رو تلطیف کنین ولی از حد خارج نشین. هر چی باشه این یک مصاحبه رسمی است.
14. اگر متاهل هستین روی قابلیتهای همسرتون هم برای پیدا کردن کار و کمک به settlement بهتر تاکید کنین.
15. همیشه مثبت صحبت کنین و مثلا در جوا سوال چرا می خواین به نیوزلن مهاجرت کنین از خوبیهای ان-زد بگین نه از مشکلات کشور خودتون.

فکر کنم به جای چند تا همه را نوشتم. به امید موفقیت.

کتایون 1391/06/17 ساعت 10:33

@ آقای مهدی دوست منصور: براتون دعا میکنم که ایشالا به شما هم PR بدن و ممنون بابت تمام لطفی که کردین و همچنان ما رو با تجربیاتتون آشنا میکنید... نقطه عطف این پروسه مصاحبه هست... همیشه شما رو با گوشی پاناسونیک و هدست اش یادمه من هم اگر آفیسرم تایید شد میرم دنبال خریدنش lol درضمن 3 ماه خیلی زیاده که از مصاحبه تون گذشته... به نظرم یکی از درخواستهای کاری در NZ رو که ازش جواب نصفه نیمه گرفتین رو برای آفیسرتون ایمیل کنید و بهشون بگید که از چند جای دیگه هم خبرهایی شده و منتظر ویزاتون هستید... یعنی 1 جوری motivation شما رو بفهمه و اینکه این موتیویشن از کار حاصل شده... دوست من با این شیوه بعد 1 هفته خاله ریزه بهش گفت که Approved in Principle شده...

@ رومینای عزیز من مطمئنم اگر مطالبی رو که آقای مهدی فرمودن رو رعایت کنید حتما مصاحبه خوبی خواهید داشت چون دقیقا این مطالب رو علی آقا که PR گرفتن هم به من تاکید کردن(آفیسرشون هم همین خاله ریزه بود) ... راستی تاریخ و ساعت مصاحبه کی شد؟ بگو تا همه برات دعا کنیم و کلی انرژی +++ بفرستیم...

از دوستانی هم که در مرحله مصاحبه هستند و یا PR/WTR گرفتن و امتیازاشون زیر 140 بوده مجددا خواهش ش ش ش ش ش میکنم تجربیات و دلایلی رو که فکر میکنن پروسه شون به PR/WTR منتهی شده رو با ما در میان بگذارند...

ممنون

حسین 1391/06/17 ساعت 11:53

آقا مهدی دوست منصور

خیلی عالی بود
دم شما گرم

رومینا 1391/06/17 ساعت 12:09

مهدی دوست منصور:
woooow بسیار کامل و عالی بود تشکر فقط اگر ممکنه در مورد قسمتهای اول که سوالهای مربوط به تشخصی هویت میپرسن ممکنه زیرتر بگید چه سوالهایی بود خوب من مشخصات تولد و تاریخ ها ی خودم و خانواده به علاوه تاریخهای که در جدول ذکر شده رو دارم و تاریخ چند تا ایمیل که ایشون برای تست پزشکی به من زدن دیگه چیزی یادم نمیاد اگر بیشتر از این میپرسن لطفا بگید در چه زمینه ای هست تا حواسم باشه ممنون.

رومینا 1391/06/17 ساعت 12:36

به کتایون :
تشکر کتایون جان راستش هنوز تاریخ و ساعتی اعلام نکردم ولی شما رو هم درجریان میزارم
شما لطف کنید از همین الان همینطور منو دعا کنید
خوشبختانه یکی از اقوام دور ما در اکلند زندگی میکنه و ایشون به هر حال قوت قلبی هست برای من یکسری سوالات هم براشون نوشتم که جواب بدن سعی میکنم ان شا االه به زودی تمام تجربیاتم رو برای همه share کنم تا مصاحبه های شما دوستان راحتتر انجام بشه

مهدی دوست منصور 1391/06/17 ساعت 12:57

@ رومینا: از من نام پدر و مادر خودم و همسرم و تاریخ تولد و ازداجمون رو پرسید که البته من تاریخ ازدواج رو یادم نمیومد و گفتم که من معمولا فراموش می کنم و این همیشه مشکل درست میکنه که این شوخی باعث شد آفیسر محترم بخنده و اوضاع روبه راه بشته :)
اینکه شما توی اونجا فامیل نزدیک دارین خیییییییلی مهمه تقریبا نصف راه رو رفتین. حتما این رو ازتون سوال خواهند کرد.

علی 123 1391/06/17 ساعت 16:09

با تشکر خیلی زیاد از مهدی دوست منصور عزیز,
رومینا خانم::: پیشنهاد من این هستش که تا اونجایی که ممکنه و اختیارش رو بهتون می دن سعی کنین روزی رو در هفته انتخاب کنین که استراحت کاملی داشتید و کاملا ریلکس هستید. عین کنکور... مثلا الآن جمعه عصره و من به تجربه فهمیدم که جمعه ها عصر وقتی خونه برای حدود نیم ساعت کاملا خالی باشه من به حداکثر آرامش و تمرکز می رسم و این روی انگلیسی صحبت کردن, پیدا کردن واژه ها و مرتبط کردن سوالها با جوابها خیلی اثر مثبتی داره. من داشتم سعی می کردم بدون آمادگی قبلی مواردی رو که آقا "مهدی دوست منصور" فرموده بودند با خودم مرور کنم و دیدم که واقعا نه تنها دارم با لهجه مناسبی صحبت می کنم (لندنی) بلکه خیلی فلونت, بدون مکث و زیبا شد (اعتماد به نفس داشتم دو برابر شد). بنابراین پیشنهاد می کنم که اگه امکانش رو بهتون دادند یک همچین اوقاتی رو برای مصاحبه درنظر بگیرین و ضمنا سعی کنین کاملا بر جو مصاحبه سوار بشین و به قول معروف مجلس رو دست بگیرین. البته با کلام شیوا, منطقی و عمیق. من هم به نوبه خودم براتون آرزوی موفقیت می کنم.

ندا 1391/06/17 ساعت 18:19

رومینا خانوم
مبارکه دست راستتون زیر سر ما! موفق باشید.

رومینا 1391/06/17 ساعت 18:24

مهدی دوست منصور و علی 123 عزیز
بسیار سپاسگذارم از قوت قلب هایی که بهم میدید واقعا احساس تنهایی نمیکنم
سعی میکنم از تمام تجربیات شما دوستان بهره ی کافی رو ببرم
فامیلی که داریم نسبت نزدیک نداره ولی خوب بیشتر از 25 ساله اکلند زندگی میکنه (یعنی اینقدر تو فامیل پرس و جو کردم و گشتم تا یه فامیل دور در اکلند پیدا کردم) بنده خدا خیلی هم تا حالا از بابت اطلاعات عمومی مثل هزینه های زندگی کمکم کرده و خوشبختانه یه قوت قلبی هست که اگر هم روزی قسمت شد رفتیم نیوزیلند یکی هست که بیاد دنبالمون
امیدوارم که داشتن این فامیل دور (فامیل دور کلاه قرمزی رو یادتونه که الان یه جیگر کم دارم فقط )تاثیر خوبی در ذهن خاله ریزه بزاره

راجع به چهره‌های ممنوع التصویر ننویسین، سایتمون فیلتر میشه‌ها!

سحر 1391/06/17 ساعت 19:13

سلام به همگی

من مدتی هست که مطالب وبلاگ شما رو دنبال میکنم جو بسیار صمیمی دارید ، به رو مینا خانکم هم تبریک میگم و می خوام به جمع شما دوستان بپیوندم . من و همسرم برای مهاجرت به نیوزلنذ اقدام کردیم هر دومون با رشته مهندسی مکانیک و من Partner هستم . در حال حاضر ITA رو دریافت کرده و در حال آماده سازی مدارک هستیم.
از آقا بابک خواهش می کنم اسم ما رو هم به جدول اضافه کنن

Job: Mechanical Engineer
Total point: 140
EOI Submitted on 26 June 2012
EOI selected on 27 June 2012
ITA received on 17 July 2012

اسم شما رو هم اضافه کردم.

سینا 1391/06/17 ساعت 21:29

سلام آقا بابک

اگه دوست داری من رو هم می تونی به جدول اضافه کنی:
Job Computer Engineer
EOI Point 140
EOI Submitted Aug 2011
EOI Selected Sep 2011
ITA Issued 21 Sep 2011
Lodgement Date 13 Jan 2012
Officer Assigned May 2012
Officer Sacha Kerr

راستی کسی می دونه Sacha Kerr چه جور افسریه؟ کسی تجربه ای باهاش نداره؟

اسم شما هم اضافه شد. :) الهام آفیسرش با شما یکیه. شاید ایشون اطلاعات بیشتری داشته باشه.

سینا 1391/06/18 ساعت 05:10

به نظر تو داشتن یا نداشتن وکیل چه مزایا و معایبی داره؟ فکر می کنی اگر ستون "نام وکیل" رو هم به جدول اضافه کنی می تونه فایده ای داشته باشه؟

به نظر نمی‌رسه که مزیت خاصی داشته باشه. بچه‌های این وبلاگ به جز 1-2 نفر، خودشون و بدون مشاور اقدام کرده اند.

صادق 1391/06/18 ساعت 06:30

با سلام خدمت شما دوستان
من با مدرک مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه دولتی اصفهان و با آیلتس اورال ۷ می خواستم برای نیوزیلند اقدام کنم چند تا سوال از شما دوستان عزیز داشتم ممنون میشم کمکم کنید :
۱- با توجه به دانشگاهم آیا من نیاز به اسس دارم یا نه؟
۲- اگه اسس نیاز ندارم از کجا باید قدم اولو بردارم؟
۳- چند روز پیش با کارشناس Home Migration Services صحبت کردم از مصاحبه پرسیدم گفت نیوزیلند به هیچ وجه مصاحبه نداره ، آیا واقعا نداره ؟
4- پروسه مهاجرت حدودا با امتیاز 125 چقدر طول میکشه؟
با سپاس فراوان

سلام،
1. با توجه به دانشگاه نه، با توجه به اینکه اسم رشته فارغ التحصیلای کامپیوتر تو ایران computer engineering هستش، و لیست مشاغل بلندمدت روی عبارات IT یا computer science تاکید داره، بهتره فول اسسمنت از NZQA بگیرید. در اینصورت مشکلی نخواهد بود. بعضی از دوستان هم هستند که بدون اسسمنت اقدام کردند و مشکلی هم پیش نیومد. اما ممکنه خود دانشگاه محل تحصیل هم تاثیرگذار بوده باشه.

2. ---

3. این شرکت تو کار مهاجرت به استرالیاست و تجربه چندانی در مورد نیوزیلند نداره. دقیقا برعکس گفتند ایشون. در ضمن، همون مشاورای قهارش که چند سال پیش باعث شدند که این شرکت سری میون سرا بلند کنه، 2-3 سال پیش از اونجا رفتند. منابع مهاجرت به نیوزیلند کامل، جامع و مانعه. نیازی به وکیل نیست.

4. این بستگی به سیاستهای اداره مهاجرت و پیش از اون فیدبکی داره که از بازار اشتغال نیوزیلند دریافت میشه. طبق قانون حداکثر شش ماه طول می‌کشه. جدیدا امتیازای زیر 130 یا 135 مجبورند کمی منتظر بمونند.

سوال من از شما:‌ تریا سنگی هنوزم هست؟

/بابک

لاله 1391/06/18 ساعت 07:35

سلام به همه
من چند وقت نبودم و الان کلی مطلبهای خوب و جدید اینجا خوندم.
رومینا جون بهت تبریک می گم امیدوارم به زودی خبر گرفتن ویزات رو هم بهمون بدی مطمئن باش که مصاحبت خوب خواهد بود به هر حال همه ماها که اینجا هستیم هدفمون رفتن به نیوزلند است پس از هیچ تلاشی در این راه دریغ نمی کنیم مصاحبه هم قسمتی از این تلاش است پس تمام نیرو مون رو جمع می کنیم و با اعتماد به نفس کامل میریم به سراغ مصاحبه مهمترین چیز اینه که کاملا خونسرد باشی چون اصولا افیسرها روانشناسهای خوبی هستند و از تن صدا و لرزش صدا اضطراب رو تشخیص میدند برات دعا می کنم که همیشه موفق باشی.

کتایون 1391/06/18 ساعت 07:57

@ مسیو بابک و آقایان صادق و سینا:
چیزی که از موسسه home migration که آقای ناصر خاضع هم جزو وکیلهای mara هستند به عینه خودم دیدم اینه که: بنده خدا همسایه ما رو 1 سال سر کار گذاشته بودن و حدود یک سوم مبلغ حق الوکاله هم (حدود 2 میلیون به جز هزینه اسس) ازشون گرفته بودن و به هوای اینکه با 4 تا 6 درآیلتس میتونن برای ویزای 175 برای استرالیا کاراشون رو انجام بدن، فرستاده بودنشون تا برای آیلتس امتحان بدن! بعد من که باهاشون امتیازاشونو حساب کردین دیدیم باید 4 تا 7 در آیلتس بگیرن که تازه بتونن برای ویزای 176 اقدام کنن! بعد که بهشون این مطلب رو گفته بودن فقط ازشون عذر خواهی کردن! اینها فقط دنبال پول در آوردن خودشونن و اصلا به فکر آینده شما نیستن...
برای کسی که مدارکش از صحت برخورداره و حسابش پاکه وکیل فقط مزاحمه و پول هدر دادن! در اینجا وکیلها فقط به درد کسانی میخورن که بخوان براشون مدرک جعل کنن و اداره مهاجرت رو دور بزنن(تازه اگرررر بتونن)! من برای مدیکال که رفته بودم مطب دکتر از کسی شنیدم که وکیل گرفته بود برای کانادا و وکیلش براش مدرک فنی-حرفه ای جزو رشته های اولویت دار درست کرده بوده و 15 میلیون ازش گرفته بود! بعد گفته که یا میفهمن که من پولتو پس میدم و یا نمیفهمن که هیچی! اون موسسه وکالت در اصفهان رو هم که فکر کنم شنیدید که چه به سر ما متقاضیان کبک آورد؟ اونها هم پس از این ماجرا بازی این وکیل ها رو فهمیدن و مدارک رو زیر ذره بین میذارن...
بهترین منبع برای پروسه مهاجرت خود سایت مهاجرت و وب لاگهایی مثل اینجاست که دوستان خالصانه تجربیات خودشون رو در اختیار هم قرار میدن ...

کاملا درسته. البته من مشاور خوب و منطقی و دلسوز هم دیده‌ام. اما چون بیشترشون فقط فکر پول در آوردن هستن، مشتری رو به چشم بسته اسکناس می‌بینن. معمولا هم سعی می‌کنن در باغ سبز نشون بدن و ....

ماجرای اصفهان چیه؟ نشنیده‌ام.

در مورد نیوزیلند هم، حتی آقای وکیل رجیستر شده اداره مهاجرت نیوزیلند تو محاسبه امتیازات اشتباه می‌کنن. این مورد رو هم خودم به صورت موثق اطلاع دارم. :(

صادق 1391/06/18 ساعت 08:25

سلام بابک جان
مرسی از وقتی که گذاشتی و جواب سوالامو کامل دادی :
یادش بخیر تریا سنگی من که نزدیکه ۱۰ ساله اونجا نرفتم
راستی من تا ۱۰۰ امتیازو که مربوط به سن -مدرک و سابقه کار است رو تونستم محاسبه کنم اگه کمکم کنید بقیه شم محاسبه کنم ممنون میشم بخصو اون بحث سابقه کار در رشته های لانگ ترم و مورد نیاز و تحصیلات در حوزه لانگ ترم من ۹ سال سابقه رسمی تو نفت در حوزه Software engineering و Network Administrating دارم

اه. شما ورودی چه سالی بودی؟ من 76 سخت افزار بودم. :) داریم فامیل از آب در میایم D:

visit:
www.immigration.govt.nz/pointsindicator/
امتیاز work experience in area of absolute skill shortage list رو هم اضافه کن.
سابقه کاری خوبی دارید. امتیاز بالای 8 سال قابل توجهه و احتمال در اومدن از Pool بیشتر میشه.

saeed ocean 1391/06/18 ساعت 08:46

سلام به همه دوستان عزیز

رومینا خانم خیلی خیلی تبریک میگم و براتون بی نهایت آروزی موفقیت میکنم. امیدوارم که در این آخرین گامها به سوی هدفتون موفق باشید و مطمئنم که خواهید بود.

سلام. از شما چه خبر؟ مدارکتون رو فرستادین؟

/بابک

saeed ocean 1391/06/18 ساعت 09:00

سلام بابک جان خوبی دوست عزیز

ممنون از احوال پرسیتون :) من مدارکمو چهارشنبه فرستادم رفت . منتظر بودم تاریخ لاج که خورد اطلاعات رو بدم تا تو جدول ما update کنید. فعلاً خبر خاصی نیست

پس منتظر خبرهای جدید هستیم. :)

سحر 1391/06/18 ساعت 09:09

آقا بابک ممنون بابت اضافه کردن مشخصات ما به جدول و خوشحالم که به جمع صمیمی شما پیوستم. توی این زمونه واقعا دیدین همچین جمع هایی که همه می خوان به هم کمک کنن تمیدوار کننده است. امیدوارم که من هم بتونم هر کمکی که از دستم برمیاد رو انجام بدم.
ما 2 مهر برای تست های مدیکال پیش دکتر شهیدی وقت گرفتیم میخواستم از دوستانی که تجربه دارن بپرسم چقدر زمان میبره و اگر موردی خاصی هست متذکر بشن.

نکته خاصی نیست. بسته به سرعت دکتر و مشغله کاری، بین یک تا دو هفته زمان می‌بره. قبل از رفتن در مورد اینکه باید ناشتا باشید یا نه (برای آزمایش چربی خون و ....) بپرسید. مثلا دکتر کاظمی به من گفته بود که با توجه به اینکه بعد از ظهر قرار داشتم باهاش، ناهار سبک و کم چرب بخورم.

فرمهای مدیکال رو هم به تعداد اعضا پرینت بگیرید و همراه داشته باشید. عکس و پاسپورت هم لازمه.

رومینا 1391/06/18 ساعت 09:18

به ندا و لاله و saeed ocean:
بسیار از تبریکات شما دوستان عزیزم سپاسگذارم امیدوارم تجربه ی من در مصاحبه بتونه به شما دوستان کمک کنه.

صادق 1391/06/18 ساعت 09:32

با سلام مجدد
بابک جان شرمنده دوباره مزاحم شدم سوالی داشتم از آیتم های زیر به نظر شما من چند امتیاز می گیرم ؟
Number of years work experience in any one of New Zealand's:
identified future growth areas ?


areas of absolute skills shortage ?


Was the work experience gained in a comparable labour market or an area of absolute skills shortage?

Do you have a qualification in any one of New Zealand's:
identified future growth areas?
Yes No

areas of absolute skills shortage?

با سپاس از شما

فقط از موارد مرتبط با "areas of absolute skills shortage" امتیاز می‌گیرید. اساسا این مورد با "future growth area" به قول کامپیوتریا exclusive هست. یعنی امتیاز هر دو رو با هم نمی‌گیرید. کشورهای comparable labour market هم یه سری کشورها هستن که ایران جزوشون نیست.

@حامد 123:
حامد جان
- خیلی خوبه که بدون ویزا آفر گرفتی، تبریک بهت میگم چون حتما فیلد کاریت خیلی مهمه ،آفرین.
- چون از خود نیوزیلندی های مقیم فیسبوک هم پرسیدم بیشرشون میگفتن یه جورایی غیر ممکنه.
- میتونم بپرسم شغلی که ازش آفر گرفتی رو چجوری پیدا کردی؟
- در ضمن چجوری میشه آفر گرفت وقتی یه شرکت به نیروی کار احتیاج داره و همچنین در حالیکه زمانیکه برای گرفتن ویزا طول میکشه حداقل یه 7،8 ماهی هست
( میتونم ازت ایمیل داشته باشم؟ اگه راقب بودی یه تک بزن :دی kaveh.omid@gmail.com )

کتایون:
"وکیل فقط مزاحمه و پول هدر دادن! " این جمله رو خوب اومدی و کاملا باهات موافقم.

رها 1391/06/18 ساعت 13:41

سلام،
توی "جدول ما" بعضی از فیلدها خالیه که ظاهرا افراد اطلاعاتشون رو کامل ندادن. می خاوستم بدونم کسی هست که شما در جریان مسیر درخوایت مهاجرتش باشید و امتیازش بالای 140 باشه؟ و اینکه آیا زمان لازم تا تخصیص کیس آفیسر و بقیه کارها برای اون چقدر بوده؟

در مورد بچه‌های دومهاجر الآن دقیقا حضور ذهن ندارم، اما تا جاییکه یادمه امتیاز 140 یا بالاتر در سرعت انتخاب شدن از pool مهمه، ولی در بقیه مراحل فکر نکنم (مگر اینکه job offer داشته باشید که قصه‌اش جداست).

بعضیها نظرشون اینه که امتیازات از 100 تا 140 یا بالاتر در صفهای اولویتدار قرار داده میشن. مثلا صف پرونده‌های 130-140 امتیازی، صف 120-130 امتیازی و .... و اولویت بررسی هر صف متفاوته. اما من تا حالا چیز مستندی در این رابطه ندیدم. :)

الهام 1391/06/18 ساعت 16:14

دوباره کاشف به عمل اومد که آفیسر من sacha kerr نیست بلکه svar Barrington هستش..با بانو چاو حواسش نبوده اشتباه بم گفته یا عوض شده به هر حال بعد از چند ماه انتظار خانم sacha kerr جواب ایمیل منو داد و گفت پرونده تو الوکیت شده به آقای svar Barrington ظاهراً این آقا از کله گنده های inz هستش..خدا رحم کنه..

بالاخره باید پیش رییس بزرگ هم پارتی داشته باشیم دیگه. ;)

سحر 1391/06/19 ساعت 06:44

سلام
من مدارکم رو برای NZQA برای IQA فرستادم ( حدود 15 روز پیش ) میشه روش حساب کرد که به موقع یعنی بعد از 35 روز کاری حتما جواب بدن ؟ ما برای 2 مهر وقت گرفتیم برای تست های مدیکال ، ممکنه تست ها رو انجام بدیم یه موقع NZQA دیر جواب بده تست های مدیکال مهلتش بگذره از دوستان می خوام اگه تجربه ای دارن ، من رو راهنمایی کنن

علی 123 1391/06/19 ساعت 08:34

سحر خانم::: حدود یک هفته برای NZQA تلورانس درنظر بگیرین. ضمنا سه تا 5 روز هم توی پست زمان میبره تا به تهران برسه. یعنی اگه به شنبه و یکشنبه بخوره, پست DHL درکشورهای مسیر تعطیل میشه (فکر کنم اینجوریه). در هرصورت اگه مدیکال تستتون مهلتش بگذره می تونین بدین پزشکتون تمدیدش کنه.

دوستان::: روی ریال دیگه اصلا حساب نکنین داره نابود میشه

داریوش 1391/06/19 ساعت 08:47

سحر خانم:
تجربه من برای NZQA تجربه امید بخشی نیست . برای ما خیلی بیشتر از 35 روز کاری طول کشید البته بیشتر تاخیر به خاطر تعطیلات سال نو بود. به هر حال 35 روز کاری با احتساب شنبه و یکشنبه های تعطیل ، میشه 45 روز، بسته به حجم کارشون شایدم بیشتر . امیدوارم پرونده شما تا 35 روز کاری انجام بشه .

لاله 1391/06/19 ساعت 10:57

من NZQA رو fast teack فرستادم ولی خیلی بیشتر طول کشید از 20 روز البته بستگی به مدارکتون هم داره اگه از نظر اونها نقص داشته باشه مدارک بیشتری ازتون می خوان که خوب زمانش بیشتر میشه ولی در هر صورت 3 ماه طول نمیکشه مدارک پزشکی 3 ماه اعتبار دارن شما حدود 1/5 ماه برای NZQA وقت در نظر بگیرید.

سحر 1391/06/19 ساعت 11:15

ممنون از علی آقا 123 و آقا داریوش برای راهنمایی من امیدوارم کارم در 35 روز کاری تموم بشه

ریال واقعا نابود شد ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.