دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مصاحبه

بالاخره امروز مصاحبه من هم انجام شد تا یه مقدار خیالم راحت بشه. بعد از 10-15 روز، می‌تونم دوباره کارهای روزانه‌ام رو برگردونم به روال قبل. البته قبل قبل هم که نه، چون بالاخره نگاه جدیتری باید به رفتن داشت (اگه decline نشم D:). 

خب، نکاتی که به نظرم مفید میاد در ادامه می‌نویسم و سوالهایی هم که در ذهنم مونده در ادامه‌اش. 


********

حواشی مصاحبه

* مصاحبه با 2-3 دقیقه تاخیر شروع شد. 

* مدت زمان مصاحبه دقیقا 50 دقیقه بود. 

* در حدود یک سوم سوالات و یک سوم وقت مصاحبه صرف اشتغال و موارد مرتبط با اون شد. 

* اسمم رو به درستی تلفظ می‌کرد که نشون میده حداقل 1 همکار فارسی زبان دارند اونجا. 

* لهجه غلیط نیوزیلندی داشت و احتمالا به خاطر سابقه کار کم، تند صحبت می‌کرد و من بیچاره....

* کیفیت صدا عادی بود. یعنی باید از کیفیت صدای یه تلفن بین شهری کیفیت پایینتری رو انتظار داشته باشید. چون ناسلامتی از 5-6 هزار کیلومتر اونورتر زنگ می‌زنه. من 5-6 بار ازش خواستم سوالش رو تکرار کنه. نه لزوما به خاطر کیفیت صدا. مهارت شنیداری من هم خیلی خوب نیست، اما کیفیت صدا هم مزید بر علت بود. به طور کلی، کیفیت صدا ایده‌آل نبود، اما باعث اختلال خاصی هم توی روند مصاحبه نشد. 

* فضای مصاحبه دوستانه بود؛ نه در حد پسرخاله شدن البته. 

* وقتی ازم پرسید و گفتم که از هدست استفاده می‌کنم، خوشحال شد و گفت که پس حرفه‌ای هستم. (نمی‌دونست چند روز تو اردو بودیم و از یه اتاق فکر با 40-50 نفر عضو استفاده می‌کنیم!)

* من از قبل تاریخهای مهم رو آماده کرده بودم. اما به جای تاریخ عقد، تاریخ جشن ازدواج رو یادداشت کرده بودم. وقتی ازم تاریخ ازدواج رو پرسید، وضعیت خنده‌داری به وجود اومد و حسابی خرابکاری شد. 

* یکی از بهترین کارهایی که کردم این بود که یه لیوان آب دم دستم گذاشته بودم. خیلی مفید بود. یه بار هم آب پرید تو گلوم! 


********

سوالات مصاحبه

* شغلتان چیست؟ (مثلا network administrator)

* برای کار پیدا کردن چه برنامه‌ای دارید؟

* به چه سایتهایی برای کاریابی مراجعه کرده‌اید؟ (recruiters)

* به چه شرکت‌هایی برای کاریابی مراجعه کرده‌اید؟ (employers)

* فکر می‌کنید ظرف چه مدت زمانی کار پیدا خواهید کرد؟

* تاثیر نوسانات و رکود اقتصادی روی فیلد کاری شما چه میزان بوده است؟

* وضعیتف فیلد کاری شما در بازار نیوزیلند چگونه است؟

* آیا از کاریابی‌ها یا شرکتی برای مصاحبه دعوت داشته‌اید؟

* آیا فیدبکی از آژانسهای کاریابی دریافت کرده‌اید؟

* اگر در مدتی که پیش‌بینی می‌کنید کار پیدا نکنید، چه خواهید کرد؟

* به کدام شهر نیوزیلند می‌روید؟

* اطلاعات شما در خصوص مناطق مختلف نیوزیلند چه قدر است؟

* در خصوص سیستم آموزشی نیوزیلند (برای فرزندتان) چه اطلاعاتی دارید؟

* آیا برنامه‌ای برای ادامه تحصیل دارید؟ 

* برنامه همسرتان برای ورودی به بازار کار و اشتغال چیست؟

* چگونه مشکلات و فشارهای مهاجرت را برای خانواده‌تان کاهش می‌دهید؟

* دوستان/بستگان/خانواده‌ای در نیوزیلند دارید؟

* چگونه دوستانتان در نیوزیلند می‌توانند به شما کمک کنند؟ انتظار چه کمکی را از آنها می‌توانید داشته باشید؟

* در مورد هزینه کلی زندگی تحقیقی کرده‌اید؟

* در مورد هزینه اجاره/خرید خانه اطلاعاتی دارید؟

* در مورد قیمت اتومبیل اطلاعاتی دارید؟

* چرا نیوزیلند را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید؟

* اگر پذیرفته شدید، ظرف چه مدت آماده عزیمت به نیوزیلند می‌شوید؟

* برنامه/ایده‌هایتان برای آینده در نیوزیلند چیست؟



فکر کنم همه سوالایی که پرسیده شد همینها بود. اگر سوالات دیگه‌ای هم بود و بعدا یادم اومد، با رنگ متمایز اضافه‌اش می‌کنم. :)


مقرر شد که بعد از اعلام نظر آفیسر و بررسی مجدد پرو‌نده توسط سرپرست قسمت، نظر نهایی طی هفته آینده اعلام بشه. حالا این زمان چه قدر دقیق هست رو من نمی‌دونم. 

انشاله به زودی جزییات مصاحبه رومینا خانم رو هم اضافه می‌کنم. ایشون هم به همین زودیا مصاحبه دارند. 

********

سوالات مصاحبه خانم رومینا: 

  • what research for work opportunity have u done?
  • Have u made any applications anywhere?
  • Where have u exactly applied (company’s name)?
  • Have u ever been in NZ?
  • How long have u been looking for a position in NZ?
  • Have u sent any letter of confirmation to any company?
  • which cities have u searched for job?
  • Are u looking for part time or full time job?
  • when u have been looking for job on the sites what salary range have u seen?
  • Do u think u r gonna have any barriers in finding a job?
  • What will u do if u can not find a job in ur desire field?
  • Do u intend to take any classes or get more degrees ?
  • Do u have any long term plan?
  • After entering NZ how long do u think it’s gonna take for u to get a job?
  • When u arrive in NZ what steps will u take to get employed?
  • During the past few years there has been recession in industry and job market. How has this affected your area of specialty?
  • About govermental job prospects , have u looked recently on the site?
  • Do u have the qualification experience they ask for?
  • What will ur partner (husband) do when u arrive?
  • Would he intend to work part time or full time?
  • Has he looked for any recruiters?
  • any familiarity with NZ?
  • reson for choosing NZ?
  • Where u plan to go?
  • Migration is a huge more lots of difficulty. what r u gonna do to deal with problems?
  • any hobby or interest?
  • problem for settling?
  • plan for renting or buying?
  • looked at sites for renting accommodation?
  • costs for renting?
  • education system?
  • cost of living?
  • any families or relation in NZ?
  • r u gonna stay with any of your relatives?

اینهم لینک جوابهایی که برای مصاحبه آماده کرده بودم: 

https://dl.dropbox.com/u/11073315/Interview.docx

نظرات 131 + ارسال نظر
حامد 1391/06/30 ساعت 18:47 http://www.spidezh.ir

عجب سوالاتی می کنندها!!!!

آقا بابک عزیز با سلام و عرض تبریک بخاطر گذر از یه مرحله دیگه و نزدیکتر شدن به مقصود
راستش من همیشه از طریق داریوش مطالب روی وب لاگ رو دنبال میکنم و کامنتنی نمیذارم ولی دیدم برای عرض تبریک باید تنبلی رو کنار بذارم و شخصا براتون بنویسم
البته مطمئنم به زودی یه کامنت دیگه میذارم اونم بخاطر تبریک ویزا تونه

ممنون، لطف دارید. :) انشاله کار شما هم سریعتر درست شه.

علی 123 1391/06/30 ساعت 19:40

وقتی با دقت به سوالات نگاه کنیم متوجه میشیم که علاوه بر سنجش اطلاعات عمومی و سطح آگاهی اپلیکنت از نیوزیلند سعی دارن میزان راستگویی فرد مصاحبه شونده رو هم بررسی کنن. مثلا قبلش پرسیده برنامه ای برای ادامه تحصیل دارین؟ و در آخر پرسیده برنامه و ایده شما بری آینده در نیوزیلند چیه؟ ضمنا اگه دقت کنین به نظر میرسه مهمترین اولویت اونها پیدا کردن کاره چون 11 سوال از 24 سوال یعنی کمی کمتر از نصف سوالات به طریقی در مورد کار بوده (که باید هم اینطور باشه و اولویت ما هم همینه) پس باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.
ضمنا در مورد سیستم آموزشی نیوزیلند هم من امروز ظهر یه PDF دیگه پیدا کردم که اون هم مال خود اداره مهاجرته:
http://www.ssnz.govt.nz/publications/education/Info-Pack-English.pdf
البته من باز هم عقیده م اینه که با گشتن در صفحه زیر بسیاری از جوابها رو میشه پیدا کرد:
http://www.ssnz.govt.nz/living-in-new-zealand/information-resources/linkz.asp

1-در مورد این سوال:
* چگونه مشکلات و فشارهای مهاجرت را برای خانواده‌تان کاهش می‌دهید؟
به نظرتون چی بگیم؟ بهتر نیست که آقایون بگن که ما زودتر میریم و خانواده رو بعد از جاگیر شدن و شغل پیدا کردن میآریم پیش خودمون؟ ایده بهتری اگه دارین بگین لطفا.
2-تو رو خدا بهم خرده نگیرین که نمی دونم... یکی پیدا بشه فرق Recruiter با Employer رو برای من بگه خیلی ممنون میشم.
3- بابک جان در مورد داشتن دوست و آشنا در نیوزیلند پیشنهاد من رو گفتی یا چیز دیگه؟
4-* اطلاعات شما در خصوص مناطق مختلف نیوزیلند چه قدر است؟ آخه آدم چی بگه... اسامی عجیب غریب...

دقیقا همین طوره. در واقع در حدود یکسوم سوالات و یک سوم وقت مصاحبه صرف بحث شیرین اشتغال شد.
جواب سوالهای شما:
1. من اول توضیح دادم که به هر حال، مهاجرت عمل خطیر و تغییر بزرگیه و حتی کسانی که از کشورهای با فرهنگ مشابه میان، مشکلاتی دارند، چه برسه به امثال من که از کشورهایی با تفاوتهای اساسی میایم. و گفتم با افزایش اطلاعات در مورد کشور مقصد، فرهنگ، آموزش، اشتغال، نحوه ارتباط با جامعه می‌تونیم این تنشها رو کم کنیم. ولی من پیش‌بینی می‌کنم که 2 سال settlement زمان می‌بره که امیدوارم با داشتن اطلاعات کافی این زمان کمتر بشه. نظر شما هم درسته و دقیقا تصمیم خودم هم هست، اما اون لحظه به ذهنم نرسید که بگم.

2. recruiter به آژانسهای کاریابی می‌گن. employer به کارفرما یا صاحب فرصت شغلی میگن. :)

3. من گفتم که دوستان و آشنایان مستقیم و غیرمستقیم دارم که برخی تازگی و برخی بیش از یک دهه است که اونجا هستند. و ایشون فقط شهر محل زندگی‌شون رو پرسید.

4. من سه شهر عمده که بیشتر احتمال داره مقصد ما باشه صحبت کردم.

amin 1391/06/30 ساعت 19:59

Good Luck :)

ممنون.

صادق 1391/06/30 ساعت 20:24

با سلام خدمت آقا بابک و بقیه دوستان
آقا بابک تبریک میگم انجام مصاحبه رو امیدوارم با یه پی آر خوشگل همه رو شاد و امیدوار کنین
اگه امکانش هست یکی از دوستان به من کمک کنه ممنون
می خواستم برای آخرین بار از امتیازاتم مطمئن بشم و مدارک اسسو پست کنم . سن : ۲۵ - سابقه کار ۱۰ سال :۳۰ - سابقه کار در Area of absolute skills shortage ده سال : ۱۵ امتیاز Bonus - مدرک لیسانس : ۵۰ امتیاز - تا حالا شد ۱۲۰ امتیاز - حالا سوال من اینه آیا من با مدرک کامپیوتر ۱۰ امتیاز Bonus مربوط به Qualification in Area of absolute skills shortage را هم میتونم بگیرم ؟ با سپاس از شما

بله. البته به شرطی که مدرک لیسانستون Lelev 7 ارزیابی بشه. اگر این امتیاز رو نگیرید، امتیازات مرتبط با سابقه کار رو هم نخواهید گرفت. بنابراین، خیلی امتیاز حساسیه.
به نظر بنده، اول برای فول اسسمنت اقدام کنید و بعد از مشخص شدن نتیجه اون، EOI رو بفرستید.

حسین 1391/06/30 ساعت 20:26

بابک جان

تبریک میگم که تونستی از این خوان رستم هم بگذری. امید که هر چه زودتر ویزای رزیدنت بگیری
ممنون از لیست کاملی که گذاشتی

ممنونم حسین جان. انشاله به زودی نوبت شما هم میشه. :)

سینا 1391/06/30 ساعت 20:38

خسته نباشی از پشت سر گذاشتن این مرحله ایشالله که موفق باشی. ممنون از اطلاعات مفیدی که گذاشتی.

در مورد هد ست منظورت رو نفهمیدم. مصاحبه با تلفن بود یا اینترنت؟ آیا هد ست رو به تلفن وصل کرده بودی؟ حسنش چیه؟

ممنون. :)
بله. هدست مخصوص تلفن خریدم تا دستم برای جستجو بین یادداشتهایی که داشتم و کارهای دیگه آزاد باشه. :)

نوشکا 1391/06/30 ساعت 21:28

ایشالا به زودی خبر بدین که prگرفتین .
مصاحبه کننده کی بود ؟

ممنون از لطفتون. :)
آفیسرم مصاحبه کننده بود.

الهام 1391/06/31 ساعت 04:56

fantastic

نوشکا 1391/06/31 ساعت 07:26

کسی LinkZ 51 رو داره به منم بده ؟
آدرس ایمیل منم اینه :nooshkaj@gmail.com

داریوش 1391/06/31 ساعت 07:33

تبریک بابک جان، امیدوارم به زودی خبرهای خیلی خوبی بهمون بدی. اطلاعات مفیدی بود.
برای رومینا خانم هم آرزوی موفقیت دارم.

ممنون. انشاله کار همه بچه‌ها بدون مشکل و سریع جلو بره. :)

مسیو بابک امیدوارم بزودی خبر خوب گرفتن PR را اعلام کنی.

Good luck buddy

ممنون. انشاله به زودی نوبت شما بشه. :)

نوشکا 1391/06/31 ساعت 08:36

یادمه قبلا یکی از دوستان لینک گذاشته بود برای دانلود english pod ولی هر چی گشتم پیداش نکردم . میشه راهنمایی کنین ؟

تو اینترنت بگردین، فراوونه. فاسی جستجو کنین.

مجید 1391/06/31 ساعت 09:31

بابک جان خسته نباشی امیدوارم بزودی خبرهای خوب خوب بشنوی
موفق باشید

ممنون. امیدوارم. :)

علی 123 1391/06/31 ساعت 10:09

نوشکا خانم::: من لینکز 51 رو دارم البته کاغذیش رو اما اسکنرندارم که اسکن کنم براتون بفرستم. (من کرمانشاهم) مصاحبه تون تاریخش کیه؟ شاید تا اون زمان PDF ش رو بذارن برای دانلود... توی گوگل هم سرچ کردم, نیست.

مهدی دوست منصور 1391/06/31 ساعت 12:19

سلام. تبریک میگم. اینکه آفیسرت گفته توی یک هفته آینده خبر میده خیییییییییییییلی خوبه. امیدوارم به سرنوشت من دچار نشی که هنوز توی انتظار جواب موندیم.
من 3 روز پیش به شماره جیسون زنگ زدم ولی یه answering machine جواب میده و یکی که معلوم نیست کیه میگه که تا اواخر سپتامبر توی یک سفر بیزینسیه و در این مدت در صورت نیاز با یکی از همکارانش تماس بگیریم. ولی هر چه گوش کردیم نشد که ایمیل طرف رو بنویسیم از بس که تند میگه. امیدوارم جیسون از اونجا نرفته باشه و امیدوارم شما هم پی آر بگیری به زودی.
کسی اگه ایمیلی از مدیریت دفتر لندن داره بده من یک ایمیل بزنم بلکه فرجی شد من هرچی اینترنت رو زیر و رو کردم چیزی پیدا نشد :(

ممنون مهدی جان. نگران نباش. درست میشه.
به ایمیل جیسون ایمیل می‌زنی؟ کسی جواب میده؟

الهام 1391/06/31 ساعت 13:11

نوشکا جان این لینک زبانه که می خواستی:

http://www.iran-eng.com/showthread.php/303462-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-Englishpod-com

رومینا 1391/06/31 ساعت 14:40

من هم امروز مصاحبه رو انجام دادم
فقط میتونم بگم که سعی کنید بسیار تلفنی با یه نیتیو با لهجه خفن صحبت کنید تا براتون کمی اشنا بشه
یکساعت صحبت کردن یعنی قلب درد واقعی
متاسفانه نتونستم مصاحبه رو رکورد کنم ولی به لطف یکی از دوستانم تمام سوالات نوشته شد
میشه که گفت سوالات 98 درصد همان سوالاتی هست که اقای بابک نوشتن همه رو مینویسم برای اقای بابک ایمیلشون میکنم

انشاله که نتیجه‌اش مثبت و ویزای Resident باشه. :)
موفق باشید.

کتایون 1391/06/31 ساعت 15:09

مسیو بابک و رومینای عزیز: بهتون تبریک میگم و همینطور برای شما و آقای مهدی دوست منصور آرزو میکنم که مصاحبه تون منجر به PR بشه... از آنجاییکه هم رشته هستیم ممکنه سوالات بهمراه پاسخهاتون رو برای من هم ایمیل کنید؟ البته قسمتهاییش که خصوصی نیست... میخوام 1 دید عمومی نسبت به سوالات پیدا کنم... ممنونم

ممنون. :)

داریوش 1391/06/31 ساعت 15:26

تبریک میگم رومینا خانم از اینکه این مرحله بسیار سخت رو گذروندین. انشاله نتیجه کار براتون کاملا رضایت بخش باشه.خیلی خوب میشد اگه ما صحبت کردن این خاله ریزه رو میداشتیم، به هر حال ممنون. برخورد این خانم چه جوری بود؟ صحبت کردنشون چی خیلی تند حرف میزدن؟

ناهید 1391/06/31 ساعت 17:07

رومینا جان و بابک عزیز:
مبارک باشه.نظر من رو بخواین سوالات اسون نبوده,راستش برای ما ها خیلی مونده تا به اونجا برسیم و این تجربه های شما واقعا عالیه...
امیدوارم زودتر پی ار رو بگیرین..
بچه ها کسی می دون که ایا با کپی برابر اصل شناسنامه میشه سوپیشینه گرفت یا نه؟؟یعنی بری محضر کپی برایر اصل بگیری و بعد بری سوپیشینه بگیری؟؟به نظرتون میشه

حامد123 1391/06/31 ساعت 17:31

سلام دوستان

می تونم از دوستانی که ساکن آکلند هستند خواهش کنم که چند لحظه وقتشونو به من بدم. با توجه به اینکه سفرم نزدیک هست چند تا سوال دارم.
ایمیلم اینه:HA58AL2003[AT]YAHOO[DOT]COM

ندا 1391/06/31 ساعت 17:46

واسه هردو نفر مصاحبه شونده آرزوی پی آر میکنم.
الان احساس بعد کنکور دارین نه؟

فکر کن 50 دقیقه CPU Utilization: %100 . گلوم درد گرفته بود اینقدر انگلیسی حرف زدم.

رها 1391/06/31 ساعت 17:53

سلام
آقا بابک و خانم رومینا بسیار تبریک می گم که این مرحله هم گذشت و امیدوارم خیلی زود خبرهای خوبی بشنویم :)
من یه سوال داشتم :توی متن نامه acceptance شما در مورد اینکه چقدر طول می کشه تا آفیسرتون تعیین شه و بعد از اون هم چقدر طول می کشه تا تصمیم نهایی گرفته بشه چیزی نوشته بود؟ و اگر جوابتون مثبته با زمان های واقعی تطبیق داشت یا نه؟

ممنون. :)
نوشته بود تا چهار ماه مشخص شدن آفیسر طول می‌کشه. مدت زمان بررسی مدارک رو هم بعدا خود آفیسر حدود 9 ماه اعلام کرده بود. بله. دقیقا همینطوری شد؛ خوشبختانه. اما توی سایت چیزهای دیگه‌ای نوشته.

وحید 1391/06/31 ساعت 18:24

با سلام و تبریک به شما برای کارهاتون که داره خوب پیش میره.
یه سوال داشتم که خواهش میکنم اگر کسی اطلاعات دقیق داره راهنمایی کنه.
همسر من فوق لیسانس روانشناسی هست. دانشگاهش تو لیست Exemption هست، ولی روانشناسی جزو رشته هایی هست که registration میخواد. ielts هم نمره 7 آورده. حالا من میتونم از 20 امتیاز bonus اون استفاده کنم یا چون registration میخواد نمیتونم؟
پیشاپیش ممنونم.

وحید جان،
در مورد هر گروه شغلی که مد نظر دارید، باید شرطهای ستون سوم و چهارم فرم LTSSL رو دقیقا برآورده کنید. وگرنه امتیازی از این بابت نمی‌گیرید. در ضمن، چون ایران جزو کشورهای with a labout market هم به قول خودشون نیست، امتیاز سابقه کار رو هم نمی‌گیرید.

مهدی 1391/06/31 ساعت 18:25

سلام.
یه سوال: این قضیه transit visa کسی میونه چیه (برای مهاجرت از طریق نیروی کار)؟

شروین 1391/06/31 ساعت 19:14

بابک جون تبریک
دیگه چمدوناتو باید شروع کنی به جمع کردن:)

D: ده! تو که هنوز بیداری! برو بخواب دیگه فردا امتحان داری!
البته الآن برای چمدون بستن یه کم زوده شروین جان. ;)

Hessam 1391/06/31 ساعت 20:08

سلام، برای تکمیل جدول، آفیسر من Diana Loughnan هست. غیر از بابک آفیسر کس دیگه ای هم بوده ؟
چطور خانمی هست به چشم آفیسری؟

والا، ایشون هنوز یه ماه نشده که اومد INZ. اما آدم بدی به نظر نمی‌رسه بنده خدا. :)

نوشکا 1391/06/31 ساعت 21:18

الهام جان مرسی از لینک
علی 123 . وقت مصاحبه نداده فقط گفته هفته های آینده. راستی میتونی عکس بگیری از صفحاتش بجای اسکن. البته انتظار ندارم چون وقتگیره و پر دردسر .حالا بازم صبر میکنم .
رومینا جان امیدوارم به زودی شما هم خبر بدین که pr گرفتین.
مهدی دوست منصور . تا اونجا که این آقای بارینگتون خبر داد به من گفت :
I am your new case officer as Jason has recently finished working at INZ London.
ببین پایین همه ایمیلها ادرس هست من شخصا تجربه کردم که می چاو جواب میده و تو administrationهستش بد نیست به اون ایمیل بزنید
شهاب . به شما وقت مصاحبه ندادن ؟بنظرم شما قبل از من مدارکتون رو فرستادین
راستی levy چیه ؟ باید بازم پول پرداخت کنیم؟

اگر ویزای resident بهتون داده بشه، باید Migrant Levy رو که مقدار زیاد نیست (البته با نرخ دلار قبلی زیاد نبود D: ) قبل از گرفتن ویزا پرداخت کنید. :)

مهدی دوست منصور 1391/06/31 ساعت 22:06

بابک :: توی یک ماه اخیر سه بار ایمیل زدم به بهانه های مختلف و درخواست کردم که اصل مدارکم رو پس بفرسته آخه اصل مدارک هنوز دستشه. ولی خبری نشد ازش. حتی دریافت ایمیل رو هم confirm نمیکنه. قبلا اگه میرفت مسافرت یه auto responder برای ایمیلش ایجاد می کرد که می گفت مثلا تا فلان تاریخ نیستم. خلاصه مشکوکه :(

نه. جیسون از اونجا رفته. اینرو من مطمئنم. دوستان درست می‌گن. به خانم می چاو ایمیل بزن. یا به lodgement officerت. بالاخره یه نفر پیگیری می‌کنه. به شماره تلفن جیسون یا شماره‌های دیگه‌ای که داری ازشون زنگ بزن. بالاخره یه نفر ورمیداره دیگه.

علی الکترون 1391/07/01 ساعت 05:09

آقا بابک تبریک انشالله دیگه کاراتون رو به اتمام هست
موفق باشید

ممنون. انشاله. :)

حسین 1391/07/01 ساعت 05:17

رومینا خانم

تبریک فراوان. حالا یه کم خستگی در کن و خوش بگذرون

آییم می‌چسبه.
ما که دیشب جاتون خالی رفتیم عروسی یکی از رفقای شفیقمون و کلی سوت و دست زدیم. (کار دیگه نکردیما!)

حسین 2 1391/07/01 ساعت 05:35

رومینا خانم به امید PR
خانم مکسین مگه لحجه چجوری داشت
یه کم بیشتر توضیح بده و از اول داستان رو میشه بگی ،خدا خیرت بده
بد جور نگران شدم اخه افیسرمن و داریوش هم خانم مکسین هست ، هر چند شنیده بودم خیلی شمرده شمرده حرف میزنه

اینجوری که خبرات میرسه، یه چیزی تو مایه‌های خانم مارپل هستن ایشون. D:

علی123 1391/07/01 ساعت 05:39

رومینا خانم::: تبریک میگم و از خدا می خوام هرچه براتون خیره همون رو پیش بیاره و مطمئنم همینطوره. ممنون بابت نوشتن سوالها...
دوستان::: میشه مطمئن باشید چه PR بگیریم, چه WTR و چه اینکه کلا رد بشیم همه ش به نفعمونه و من اگرچه واقعا خیلی آدم بدی هستم اما اعتقاد دارم و بهم اثبات شده که خدا از نظر زمانی از آدما جلوتره و ما رو دوست داره به همین دلیل نمی خواد بد برامون پیش بیاد و هرچه از دوست رسد نیکوست. ما خرج و تلاش خودمون رو کردیم یا داریم می کنیم دیگه بقیه ش دست خودشه.

مهتاب 1391/07/01 ساعت 06:39

سلام دوستان
رومینا جون و آقا بابک صمیمانه تبریک می گم :) میدونم به زودی خبر PR گرفتنتون رو می خونیم... فقط از الان قول شیرینی حسابی باید بدیدا!!!
ممنون از لطفتون بابت گذاشتن سوالهای مصاحبه. من 6ماه از آیلتس گرفتنم می گذره و حس می کنم دارم توی زبان انگلیسی پسرفت می کنم :( آدم native از کجا پیدا کنم که باهاش حرف بزنم که دوباره راه بیفتم؟؟ اگر نظری دارید بگید لطفا.

ممنون از لطفتون. :)
شیرینی برای سلامتی زیاد خوب نیستا!
یه سایتی هست به نام italki.com. یه سری بزنید. جالبه. شاید بتونه بهتون کمک کنه.

مهران 1391/07/01 ساعت 06:41

به آقای بابک و خانم رومینا تبریک میگم. امیدوارم که به زودی خبر خوش PR گرفتن این عزیزان رو بشنویم. دوستان راستی من احتمالاً اواخر امسال برای یک کنفرانس به اوکلند میرم. میخواستم یدونم گرفتن ویزای نیوزلند برای شرکت در کنفرانس بعداً در پرونده مهاجرتم تاثیری میگذاره یا نه؟

فکر نکنم تاثیری بگذاره. ولی ممکنه تو مصاحبه برای آفیسر نکته مثبتی به نظر بیاد که نیوزیلند و اوکلند رو از نزدیک دیدید و احتمالا تصمیمتون برای رفتن به اونجا منطقی‌تر و واقع‌بینانه تره.

صادق 1391/07/01 ساعت 09:59

با سلام و تبریک به آقا بابک و رومینا خانم
انشاء اله با خبرهای خوب تو چند روز آینده از طرف شما
راستی من بازم سوال دارم : تفاوت IPENZ و NZQA چیه ؟ و آیا بچه های کامپیوتری که نرم افزار یا سخت افزار هستند باید از طریق NZQA اسس بشند یا IPENZ ؟
با سپاس

ممنون صادق جان. :)

نوشکا:
نه هنوز خبری از مصاحبه نیست. متاسفانه آفیسر من هم عوض شد نفر اول واقعا دقیق و سریع بود من که خیلی راضی بودم.

نفر جدید هم که تا حالا ازش چیزی نپرسیدم و امیدوارم سخت گیر نباشه تو اولین و آخرین تماسش گفته منتظر third party هست که جواب بده.

خبری بشه حتما اینجا میگم.

saeed ocean 1391/07/01 ساعت 10:16

سلام به همه دوستان

بابک جان و رومینا خانم، انجام موفقیت آمیز مصاحبه شما دوستان عزیز رو تبریک میگم و امیدوارم با گرفتن PR خوشحالی ما رو چند برابر کنید. بی نهایت براتون آرزوی موفقیت می کنم

خیلی خیلی لطف دارید. :)

آرش 1391/07/01 ساعت 10:20

آی بابا ....من اردیبهشت مصاحبه دادم هنوز خبری از ویزا نیست....چند بار هم تلفنی با آفیسر حرف زدم...

انشاله زودتر جوابش بیاد. :)
انشاله ما هم مجبور نباشیم اندازه شما منتظر شیم. :)
قبل از ورود به مرحله مصاحبه، به شما گفتند که verificationها همگی انجام شده؟ چیزی در این مورد گفتند اصلا؟

علی 123 1391/07/01 ساعت 10:59

بابک جان::: سوالات مصاحبه شون رو رومینا خانم براتون ایمیل کردند؟ منتظر دیدنش هستم. ممنون

Not yet.
:)

لاله 1391/07/01 ساعت 11:10

تبریک می گم امیدوارم به زودی در تدارک بلیط باشید :)

ممنون. اول جواب مصاحبه بیاد، بعدش انشاله. :)

پویا 1391/07/01 ساعت 11:13

مثل اینکه من همیشه آخرین نفرم که تبریک میگم
در هر صورت آقا بابک و رومینا خانم پشت سر گذاشتن این مرحله رو بهتون تبریک میگم و امیدوارم بزودی با خبر PR تون همه رو خوشحال کنید.
ضمنا از اینکه اطلاعات و سوالات را به اشتراک گذاشتید بی نهایت سپاسگذارم

ممنون پویا جان. :)

علیرضا 1391/07/01 ساعت 12:05

من هم به نوبه خود به هردوی شما بابک خان و رومینا خانم تبریک گفته و منتظر دریافت PR هایتان هستم.

All the best

ممنون. :)

صادق 1391/07/01 ساعت 12:56

با سلام خدمت دوستان
یه سوال از خدمت آقا بابک و سایر بچه های کامپیوتر داشتم : با توجه به نظراتی که دوستان در مورد ترجمه مدارک داشتند به این جمع بندی رسیدم که ترجمه ها اگه مهر مترجم رسمی دادگستری رو داشته باشه کافیه و نیاز به مهر دادگستری و امور خارجه نیست . آیا درسته؟ اگه درسته آیا میشه با مترجم صحبت کرد که ترجمه عنوان مدرک تحصیلی (مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار ) رو مطابق اون عنوانی که برای گرفتن امتیازهای Bonus نیازه بزنه و دیگه نیازی نباشه فول اسس کنیم ؟
با تشکر

بعیده که مترجم این کار رو قبول کنه، چون اینجوری اعتبار خودش رو زیر سوال می‌بره. چند نکته:
1. INZ ممکنه از دانشگاهت استعلام کنه.
2. دانشگاه محل تحصیلتون تو لیست exempt from assessment هست؟ اگر نباشه، باز هم فول اسس می‌خواد.

صادق 1391/07/01 ساعت 14:43

بابک جان دانشگاه اصفهان بودم و جزء لیست exempt from assessment هست . حالا به نظرت فول اسس کنم یا پری اسس؟

پری اسس که معنی نداره، چون دانشگاهت هم جزو لیست هست. باید فول اسس کنی. :)

راستی، من حواسم نبود که شما دانشگاه اصفهان بودید. با توجه به این، حتما level 7 ارزیابی خواهید شد. می‌تونید همین حالا EOI بفرستید، بعد که ITA صادر شد، ازتون به احتمال زیاد فول اسسمنت درخواست خواهد شد. اون موقع می‌تونید مدارکتون رو برای NZQA بفرستید. :)

مهدی دوست منصور 1391/07/01 ساعت 16:26

به آرش:: سلام دوست عزیز. من هم خرداد ماه مصاحبه داشتم ولی هنوز خبری نیست. آفیسر شما کی بوده؟ در تماسهای تلفنی چی جواب میده؟ آیا قبل از مصاحبه عملیات verification تمام شده بود؟ اگه اطلاعاتی دارین با من هم share کنید ثواب داره :)

Lara 1391/07/01 ساعت 19:52

با عرض سلام و خسته نباشید ،
می‌خواستم ببینم آیا مصاحبه 100 % برای همه هست یا به آفیسر بستگی داره که تشخیص بده مصاحبه نیاز است یا نه؟

ممنون

اگر جاب آفر داشته باشید یا در حال حاضر در نیوزیلند شاغل باشید، مصاحبه نخواهید داشت. حتی در بعضی موارد (البته در موارد بسیار نادر) ممکنه مصاحبه حضوری لازم تشخیص داده بشه.

کتایون 1391/07/02 ساعت 06:03

@ مسیو بابک::: آقا صادق که مدرکش جزو exemp from assessment هست باید فول اسس انجام بدن؟ ممکنه بگین برای چی؟

قبلا هم گفتم که مدارک ما Computer Science، Information Technology یا Information Science نیست. بنابراین، شرایط ستون 3 و 4 جدول LTSSL رو احراز نمی‌کنیم. بنابراین باید فول اسس انجام بدیم. :)
البته فکر کنم دانشگاه محل تحصیل هم بی‌تاثیر نباشه، چون دوستانی بودند که از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده بودند و اسسمنت هم نداشتند و مشکلی هم واسه‌شون پیش نیومد.
هنوز تجربه ما در موارد مشابه و تصمیم اداره مهاجرت در موارد مشابه کافی نیست. ممکنه از اونجاییکه تا کنون چند نفر از دانشگاه اصفهان برای مهاجرت اقدام کردند و اسسمنت هم داشتند، من‌بعد دیگه لازم نباشه. چرا که ممکنه کارشناسای اداره مهاجرت آشنایی لازم رو با این دانشگاه پیدا کرده باشند. ممکنه این مسئله case-by-case فرق کنه. هنوز چیزی نمی‌دونیم. ولی آقا صادق می‌تونن EOI بفرستند. اگر فول اسس ازشون درخواست نشد، مسئله برای ما هم روشن می‌شه. :) (البته توضیحات کامنت قبلی رو اصلاح کردم، ببینید لطفا)

صادق 1391/07/02 ساعت 06:35

مرسی بابک جان از توضیحاتت
من پایان آبان ۱۰ سال سابقم تکمیل میشه ولی خب ۲ ماهم زمان کمی نیست اگه الان EOI رو پرکنم و سابمیت کنم آیا اون موقع میتونم مدت سابقه کارمو اصلاح کنم ؟ الان ۱۲۵ امتیاز دارم ولی اون موقع میشه ۱۳۰ تا . اگه بشه EOI رو اصلاح کرد بدون فول اسس سابمیت می کنم .

نه نمیشه. ریسکش رو هم نکن. پس با خیال راحت الآن برای اسسمنت اقدام کن. چون این هم به هر حال کاریه که احتمال اینکه ازت خواسته بشه بالاست؛ چه الآن، چه انشاله بعد از انتخاب شدن از pool. :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.