دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

******** APPLICATION APPROVED ********

هورااااااااااااااااا

درخواست من تایید شد. Status : APPROVED   

20 سپتامبر: مصاحبه، 

1 اکتبر: اعلام نتیجه.

بچه‌ها ولی اصلا معلوم نیست باید بعدش چیکار کنم. فعلا ولش ..... 

============

بعدنوشت 1: ظاهرا باید یه ایمیل رسمی از طرف مسئول پرونده دریافت کنم که توش نوشته شده باید چی کار کنم. اینطور که روز مصاحبه می‌گفت، از روزی که از من درخواست میشه برای صدور ویزا اقدام کنم، 6 ماه وقت دارم تا مدارک لازم رو به سفارت نیوزیلند تو تهران ارائه بدم. :)


بعدنوشت 2: خانم کتایون در مورد رمز موفقیت پرسیدند. بر این سوال چند پاسخ مترتب است 

1. موفقیت: خودم هم از اینکه بیش از دو سال برنامه‌ریزی، دلهره، بیم و امید و انواع هزینه‌های مادی و معنوی به نتیجه رسید خیلی خوشحالم و خداوند رو شاکرم. اما اگر یه مقدار عقبتر بایستیم و از دور نگاه جامعتری به فرایند مهاجرت داشته باشیم، می‌بینیم که این اول راهه و دلهره اصلی از حالا شروع میشه. درسته که این نقطه، خط پایان مرحله‌ای از زندگی‌مونه. اما قطعا نقطه شروع ادامه‌ای پرفراز و نشیبه که ممکنه در خلالش هر اتفاقی بیفته.  

یه قهرمان المپیک می‌تونه به قهرمانی خودش بگه موفقیت. چون مدالی که بهش رسیده تقریبا غایت تلاشیه که کرده و به قول معروف endشه.  اما در مسیر زندگی، همه چیز نسبیه. فقط می‌تونم بگم از مرحله pending رسیدم به مرحله approved. از اینکه دوستان خوبی دارم که خودشون رو در شادی من شریک می‌دونن، خیلی خوشحالم. 


2. رمز: از شما چه پنهون، چند وقتیه که کم و بیش درگیر مستندسازی یه پروژه مدیریت دانش و ممیزی مدیریت دانش شرکت خودمون بر اساس مدل MAKE هستم. اونجا ما فانوس گرفته‌ایم دستمون و داریم در به در دنبال نمونه‌های قابل ذکر مدیریت دانش، پایگاههای دانشی و ... می‌گردیم. غافل از اینکه این وبلاگ یکی از بهترین و موفق‌ترین نمونه‌های یک پایگاه دانشی موفق و یه اتاق فکر قوی و پویاست. قطعا اگر رمزی برای طی کردن موفقیت‌آمیز این مسیر وجود داشته باشه، فضای به اشتراک‌گذاری دانش (knowledge sharing) و تعاملیه (collaboration) که اینجا به بهترین نحو بین بچه‌ها وجود داره. 


*** از کمک‌های ویژه حسین و رومینا هم صمیمانه سپاسگزارم که وقتشون رو به من دادند. :) 


-----------------------------

نامه تاییدیه هم از طرف آفیسرم اومد.       

نظرات 112 + ارسال نظر
کتایون 1391/07/10 ساعت 16:49

وای ی ی ی تبریک ک ک ک خیلی خوشحال شدم م م م... امروز Dep زده بودم از قیمت ها ولی این خبر خیلی خوشحالم کرد د د ... یعنی PR دیگه نه؟؟؟؟ بعد از مصاحبه دیگه تماسی نداشتین با آفیسر؟؟؟ سرچ کاری هم به آفیسرتون ارائه دادین؟ خواهشن رمز موفقیتتون رو با ما در میون بگذارین...

ممنونم.
من خودم هم این چند روز حال و روز چندان خوشی نداشتم؛ کار زیاد، استرس نتیجه مصاحبه، قیمتها، جیب خالی، .... اما حالا از حضیض ذلت به اوج لذت رسیدم.
قکز کنم معنی‌اش همون موافقت با ویزای resident باشه. در غیر اینصورت، باید می‌نوشت deferred.
امروز یه ایمیل زدم و ازش پرسیدم که مرحله بعدی‌اش چیه.

رمزی در کار نیست. شاید استرس نداشتن مهمترین نکته مصاحبه باشه و احتمالا یه لیوان آب برای اینکه گلوتون خشک نشه.

کتایون 1391/07/10 ساعت 17:13

ایشالا که 1 کار توپ هم پیدا کنید و برای ما هم دعا کنید... PR شما به من خیلی ی ی ی ی امید داد...

ممنون. فقط پنچر نباشه توپش! ;)

علی 123 1391/07/10 ساعت 17:16

واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایییییییییییییییییی بابک جان تبریک شدید کل جوّ زندگیم عوض شد بسی حال کردم در حد المپیک به محض دریافت ویزا زود باش بزن برو تا وضع بد تر نشده.

آقای بارینگتون هم که جای جیسون اومده الآن به من ایمیل زده اما اسمم رو اشتباه نوشته!!!

ممنون علی جان. :)
عمرا برم. حالا کار دارم اینجا.
انشاله به زودی نوبت شما هم میشه. :)

Saeed Ocean 1391/07/10 ساعت 18:40

babak jan tabrik migam. kheili kheili mobarak bashe
good luck

ممنون دوست عزیز. :)

رومینا 1391/07/10 ساعت 18:41

اینطوری نمیشه باید برای این پست جدید هم بازهم تبریک بزارم شاید دلم بیشتر خنک شه
اقا بابک واقعا هزار باره تبریک میگم
شیرینی یادتون نره راستش اینقدر خوشحالم انگار که من ویزا گرفتم مایه ی افتخار شدید همینطور دلگرمی بچه هایی که به زحمت لاج کردن

ارزوی موفقیت روز افزون و پیدا کردن کار مناسب در نیوزیلند رو دارم تا اینجاش که درست شده بقیه اش هم درسته

ممنون. انشاله پست بعدی تا چند ساعت دیگه در مورد شما روی وبلاگ میاد. :)

سحر 1391/07/10 ساعت 18:55

تبریک تبریک آقا بابک ، خیلی خوشحال شدم از صبح شدیده حالم گرفته بود ولی این خبر خیلی خوب بود واقعا روحیه ام عوض شد

ممنون. :)

الهام 1391/07/10 ساعت 18:58

واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااییییییییییییییی
تبررررررررررررررررررررررررررررررررریک

من هول کردم ..

مرررررررررررررررررررررررررررسی

Lara 1391/07/10 ساعت 19:06

wowwwwww
بسیار بسیار تبریک، خوبه حداقل امروز یه خبر خوب شنیدیم.
کلا از زمان لاج تا الان چند ماه طول کشید؟؟
من تازه مدارکم لاج شده!! به نظر شما با این وضعیت دلار و امکان افزایش 100 درصدی قیمت بلیط،‌منطقی از الان بلیط هواپیما بخرم؟؟؟؟
من که با این قیمت دلار حسابی هنگ کردم.....:)

ممنون. :)
راستش، از الآن یه مقدار زوده برای خرید بلیط. هرچند می تونید بلیط بخرید و هر چند بار که لازم بشه (با صرف کمی هزینه) زمانش رو تغییر بدید. :)
برای دوستانی که فکر می‌کنند مصاحبه‌شون نزدیکه، شاید پیشنهاد بدی نباشه که نیم نگاهی هم به تهیه بلیط داشته باشند. :)

مجید 1391/07/10 ساعت 19:09

بابک جان
مبارکههههههههه خبر خوبی بود , کی بیاییم شیرینی خورون , خیلی خوشحال شدیم این نشون دهنده روزنه ای امید برای بقیه دوستان هست.

ممنون. :) شیرینی واسه‌تون خوب نیستا! قندتون میره بالا تو مدیکال گیر میدن.

سینا 1391/07/10 ساعت 19:52

از صمیم قلب بهت تبریک می گم. این status رو از کجا دیدی؟

ممنون. یه ایمیل اتوماتیک برام اومد و گفت که وضعیتم روی سایت تغییر کرده. تو سایت به جای pending نوشته approved. :)

اریا 1391/07/10 ساعت 20:07

آقا بابک تبریک تبریک .واقعا خوشحال شدم .آرزو می کنم همیشه موفق باشید و خوشحال

ممنون. :) لطف دارید.

سینا 1391/07/10 ساعت 21:33

جایی هست که آدم بره استاتوس خودش رو ببینه؟

تو پروفایلتون دیگه. بالای سمت راست صفحه، روی my application کلیک کنید. :)

رضا مشهدی 1391/07/11 ساعت 01:02

سلام آقای بابک
مبارک باشه خیلی زباد من هم خوشحال شدم ایشالا که همیشه به شادی ولی همونطورکه خوذتون هم میدونید وارد مرحله ی بعدی خطر شدی. نمیخوام نا امید بشی چون زندگی هر روزش ریسک هست و چالش.
اما بقول معروف به دهن شیر خوش اومدی و امیدوارم که بتونی یک کار خوب پیدا کنی

ممنون. :)
انشاله.

رضا مشهدی 1391/07/11 ساعت 01:14

دوستان دیگه ای که بتازگی قصد سفر به نیوزیلند رو دارن و از قبل دلاری تهیه نکردن چنانچه متاهل هستید پیشنهاد میکنم مرتبه اول تنها تشریف بیارید که هم هزینه ها پایین بیاد و هم استرس. بالاخره هفته ای 500 دلار خرج کردن و نداشتن فکر زن و بچه تا وقتی کاری پیدا نشده بهتر از خرج کردن همه سرمایه هست. گوشزد میکنم که کار اینجا زیاده ولی گیر آوردنش و قبولی مصاحبه و .....با خداست. روی تجربه کاری ایران هم میشه گفت تقریبأ حساب نمیکنن و در کل دلشون میخواد که یه چند ماهی براشون داوطلبانه کار کنی تا کارت رو ببینن. خب حق هم البته دارن چون هر سال از دانشگاه های داخل و استرالیا و (اخیرأ هم که قربونش برم آمریکایی ها )
هزاران نفر فارغالتحصیل میشن که خب 100 درصد اولویت با اوناست.........بهرحال ایشالا که همه موفق باشن من بعنوان ساکن اکلند این مطالب رو نوشتم. امید چیز خوبیه انسان با آرزو زنده هست اما مواظب سرخوردگی هم باید بود.....یا حق

حتما همینطوره.
خوشحال میشیم از تجربیات شما که ساکن اونجا هستیم بیشتر استفاده کنیم.

داوود 1391/07/11 ساعت 05:19

آقا بابک عزیز تبریک - میدونی چرا همه مون برات خوشحالیم ؟ چون در این مدت خالصانه و بی ریا هر آنچه تجربه در این زمینه داشتی در اختیار دیگران گذاشتی و حالا همه خودشون رو در این شادیت شریک می دونن - هر چند که من به این جمع تازه واردم ولی از خوندن پستهای شما و سایر دوستان و اطلاعاتی که در اینجا بدست آوردم آنقدر احساس صمیمیت می کنم که واقعا با شنیدن این خبر خوشحال شدم . واقعا راسته که قدیمیا گفتن آدم از هر دستی که میده از همون دست هم میگیره امیدوارم که هر چه زودتر خبر خوشحالی سایر بچه های این جمع رو بشنویم و امیدوارم یه روزی همه مون اونجا دور هم جمع بشیم و همین جمع صمیمی رو در اونجا بصورت غیر مجازی بوجود بیاریم .

شما لطف دارید داوود جان. :)
ممنون.

سینا 1391/07/11 ساعت 05:34

من هر دفعه که روی my application کلیک می کنم فقط یک صفحه سفید باز میشه که بالاش نوشته:
This page provides details about your applications...

و فقط همین.

کار دیگری باید انجام بدم؟


با مرورگرهای مختلف چک کردی؟
اگه این کار رو کردی و باز هم وضعیت همینه، یه ایمیلی چیزی باید به helpdeskشون بزنی. شاید پروفایلت اشکالی داره. ولی برای من تا حالا چنین مشکلی پیش نیومده و قبلا هم کسی همچین موردی رو گزارش نکرده.
اگر هم با آفیسرت در تماسی، بهش بگو ببین چی میگه. اصولا در مورد سایت آفیسر نمی‌تونه کاری بکنه، اما قطعا می‌تونه شما رو به تیم مرتبط با این مسئله ارجاع بده. :)

داریوش 1391/07/11 ساعت 05:56

بابک جان ، از صمیم قلب بهت تبریک میگم و دعا میکنم چالش های آتی رو هم به خوبی پشت سر بگذاری.
برای رومینا خانم هم آرزوی موفقیت صد در صد دارم.

ممنون. انشاله بزودی خبرهای خوبی هم از شما بشنویم. :)

حسین 1391/07/11 ساعت 06:11

بابک جان

تبریک در حد تیم ملی. موز آبی(می دونی که منظورم چیه)
خیلی خوشحالم که نتیجه تلاش و کمک به دیگران رو می بینی. مطمئنم از این به بعد هم با آرامش کار رو بخوبی پیش می بری

ممنون حسین جان. :)
آره. حواسم هست. ;)
انشاله. شما هم خودت رو گرم کن. احتمالا 1-2 ماه دیگه مصاحبه داشته باشی. :)

بابک جان خیلی خیلی تبریک

این خبر واقعا خوشحالم کرد.

امیدوارم همه بچه ها زودتر به وضعیت شما برسن :)

بازم تبریک میگم.

(خدا را شکر تو این چند روز یه خبر خوب شنیدیم.)

ممنون.
انشاله یکی یکی نوبت بقیه بچه‌ها هم میشه. :)

حسین 2 1391/07/11 ساعت 06:16

آقا بابک تبریک تبریک ....
انشا الله قبل دلار 10000 تومنی رفته باشی ...
اگه اشکال نداره سوال ها یی که فکر می کنی جوابش مشترکه رو به علی 123 میدادی تا به بقیه ایمیل کنه ...

ممنون. :)
سوالها و جوابهای احتمالی من تو این لینک هست.

http://www.enz.org/forum/showthread.php?t=38977&page=5&p=458779&highlight=#post458779

می‌تونید دانلود کنید. تو همین thread، یه آقای سریلانکایی هم جوابهای خودش رو share کرده. می‌تونید استفاده کنید. :)

امید راد 1391/07/11 ساعت 06:20

به به بابک جون، تبریکات تبریکات
بیا بغل عمو امید
خوشحالم کردی
موفق و سلامت باشی

ممنون امید جان. :)

بهار 1391/07/11 ساعت 06:30

آقا بابک واقعا و از ته دل خوشحال شدم، تو این اوضاع بی ریخت، بالاخره ما یک خبر خوب شنیدیم. تبریک تبریک. راستی با این قیمت دلار چه میکنید؟ نگران این قسمتش نیستید؟
بچه ها به نظرتون چکار کنیم؟ بریم دلار بخریم ؟ اگر نا حالا فکر میکردیم که 6 ماه اونجا بدون کار میتونیم دوام بیاریم حالا این مدت 2 ماه شده

ممنون. :)
چرا نگران نیستم. ولی کاری هم از دستمون بر نمیاد.
relax and enjoy!

روزبه 1391/07/11 ساعت 06:47

آقا تبرییییییک واقعا خوشحال شدم و امیدوارم که مراحل بعدی هم با دانش و تجربه و حوصله ای که داری به خوبی بگذره. برای بقیه بچه ها هم التماس دعا.

ممنون. :) لطف دارید.

ندا 1391/07/11 ساعت 06:57

مبارکه انشالله موفق باشید. خوشحال شدم.

خیلی ممنونم. :)

پویا 1391/07/11 ساعت 07:18

بابک عزیز بی نهایت خوشحال شدم
امیدوارم تو تک تک مراحل موفق و پیروز باشی

ممنون. :) لطف دارید.


آقا بابک عزیز
بهتون تبریک می گم بخاطر اینکه

- از حالت pending دراومدین و approve شدین
- مصمم هستین و اعتماد به نفس دارین
- از share کردن information واهمه ای ندارین

با آرزوی توفیق روزافزون

ممنون. :)
لطف دارید. :)

مهدی دوست منصور 1391/07/11 ساعت 07:57

سلام. آقا من هم تبریک میگیم. با approve شدن شما استرس من بیشتر شد. دعا کنید برامون

ممنون. :)
انشاله که مشکلی نیست. :)

حسین 1391/07/11 ساعت 08:37

بابک جان

تبریک مجدد
فکر کنم با وضعیت جدید جدی تر بتونی دنبال کار بگردی. البته هنوز بخوبی حضور فیزیکی در نیوزلند نیست ولی بهرحال اگر کارفرماها بدونند ویزا قطعی شده بیشتر عنایت می کنند. چند ماه آینده که داری آماده میشی رو از دست نده

با آرزوی موفقیت

حتما. حواسم هست. ممنون بابت تذکرت. :)

ناهید 1391/07/11 ساعت 08:49

بابک جان , خیلی خیلی برات خوشحال شدم.
به نظر من ادم های فعال هیچ جا گیر نمی کنند و تو هم حتما یک کار خوب پیدا می کنی..
به خاطر همه زحمت هایی که کشیدی و می کشی و کمکی که به بچه ها می کنی ازت ممنونیم .
امیدوارم پست هات رو از نیوزیلند برامون بفرستی.

نی دونم سپیده جان و ناصر خان هنوزم میان اینجا یا نه !ولی امیدوارم این خبر رو بخونند که بالاخره یکی از بچه هاشون سر و سامون گرفت...

ممنون.
حال به کسی نگید، اما بی‌خبر هم نیستند.

[ بدون نام ] 1391/07/11 ساعت 09:20

من برای یه جاب اپلای کرده بودم ببینین جوابش چی نوشته... نظرتون چیه به آفیسر در موقع مصاحبه بگم همچین جوابهایی رو هم گرفتم؟ :

The advert response was very strong and at this stage we will not be progressing with you application any further.

من چندین بار اپلای کرده بودم که در توضیح جواب ردشون گفته بودند چون ویزای کار یا اقامت ندارم، نمی تونن من رو جذب کنند. :) شما هم می‌تونید همینها رو بگید، البته بهتره که مصداقش رو هم داشته باشید تا بتونید محکم صحبت کنید.

نوشکا 1391/07/11 ساعت 10:56

وااااای چقد عالی
خیلی خوبه
شادباش حسابی
کجای دنیایین ؟ چجوری میشه که دست راستتون رو روی سر ما هم بکشین

خیلی تبریک میگم

راستی هنوز نوع ویزا معلوم نیست ؟ منظورم اینه که ایشالا PR دیگه ؟
کجا بیایم شیرینی بگیریم ازتون ؟

ممنون.
ما هم زیر همین آسمونیم. :)
فکر کنم Resident باشه.
هیچ می‌دونید شیرینی چه قدر برای سلامتی مضره؟!

علیرضا 1391/07/11 ساعت 11:44

سلام
من فکر میکردم از نیوزیلند مطالب رو قرار میدی، برای اینکه خیلی دقیق بودن و عالی. حقش همین بود که حاصل صداقت و صفای دلت رو بگیری. برات آرزوی موفقیت میکنم.
نیوزیلند واقعا بهشته من تجربه مسافرت تو جزیره شمالی رو دارم، رفتی آبشار هانوا (حومه آکلند) جای من رو هم خالی کن و هنگامی که توی اون قاب زیبا نشستی برای عکس یادگاری گرفتن یاد همه ما ها هم باش. با آرزوی بهترین ها برای تو و همه ایرانیان عزیز

ممنون. :) لطف دارید. :)
حتما.

بابک باید شیرینی بدی .
نرفته برای ما سوسول بازی درنیار شیرینی ضرر دار.

آزاده 1391/07/11 ساعت 12:25

با سلام،

من چند وقت بود که وقت نکرده بودم سر بزنم از صمیم قبل تبریک می گم بهتون. خبر خیلی خوبیه. من هم یه خبر خوب دارم و اونم اینه که بالاخره جواب knowledge assessment من از ipenz اومد. چون مال من از اولین اسسمنت هایی بود که با این روش انجام شد و خیلی طول کشید خودشون از ipenz با اداره مهاجرت تماس گرفتن و برام وقت گرفتن. حالا جزئیات بیشترش رو به آقا بابک ایمیل می زنم که ایشون زحمت بکشن بذارن توی وبلاگ.

به به به. به سلامتی. :) مبارک باشه.

شروین 1391/07/11 ساعت 12:28

بابک جان خیلی خیلی تبریک

حالشو ببری هوارتا رفیق:)به به که این روزا دیگه عین برق میگذره و الان انگار که سوار سرسره شدی :) ژیش بسوی موفقیت و آزادی

قربانت

ممنون شروین جان.
ما از سرسره سر می خوریم پایین، دلار داره از نردبون سرسره میره بالا!

مهتاب 1391/07/11 ساعت 12:44

خیلییییییییییی خوشحال شدم :)
هورااااااااااااااا

ممنون. لطف دارید.

شروین 1391/07/11 ساعت 12:44

راستی بابک منم مشاور مدیریت دانش هستما یه پروژه خفن بگیر قبل رفتن انجام بدیم:)

چشم. زنگ بزن با هم یه اختلاتی بکنیم. ما که هستیم داداش. شما داری تند تند میری مالزی با حقوق خفن هزار دلار!

مجید 1391/07/11 ساعت 12:57

آقا بابک
شیرینی که نمی خوای بدی .... باشههه ، ولی قبل از اینکه چمدونتو ببندی ای کاش یه پست باز میکردی در مورد استراتژی و نحوه پاسخ به سؤالات مصاحبه کمی راهنمایی میکردی و دوستان در خصوص اینکه چه سیاستی را بهتره برای پاسخ بعضی سؤالات بکار بست صحبت می کردن.
با سپاس


چشم. نظر خوبی بود. حتما یه پست می‌ذارم در مورد نحوه پاسخ دادن به سوالات. البته اینکه نتیجه تو چاه رفتن با طناب من چی باشه، دیگه گردن خودتون.
فکر نمی‌کنم فقط همین یه عامل اینقدر در گرفتن ویزای رزیدنت تاثیرگذار بوده باشه.
برای رسیدن به یه جمعبندی در این خصوص، با چند تا از دوستان داخل و خارج از کشور صحبت کردم و یه جلسه معلم خصوصی هم داشتم. D:
پست بعدی رو به این موضوع اختصاص می‌دیم؛ خوبه؟
آخه برای شیرینی چیکار کنیم؟ شماره کارتتون رو بدید، پولش رو بریزم به حساب.

مهتاب 1391/07/11 ساعت 13:04

راستی کامنت منو توی پست قبلی بخونین :) گفته بودم می دونم به زودی خبر PR رو می دن بهتون... من شیرینی می خوام!!!!

:)
مثل اینکه کار داره بیخ پیدا می‌کنه.
بهتره یه پست اختصاصی هم در خصوص مضرات شیرینی بذارم!

me 1391/07/11 ساعت 13:43

تبریک آقا....دست راستتون رو سر ما....

:) ممنون. نفرمایید قربان!

علی 1391/07/11 ساعت 14:16

سلام بابک جان تبریک بخاطر این موفقیت بزرگ
یک سوال دارم، آیا شما از نیوزلند پیشنهاد کاری داشتید یا خیر؟

آخه من شنیدم اگر پیشنهاد کار نداشته باشید یک ویزای مشروط 9 ماهه برای پیدا کردن کار میدن
اگر در این مدت کار پیدا کردید تبدیل به ویزای دائم می شود؟ نظر شما چیست؟

ممنون. لطف دارید. :)
بله. طبق تغییراتی که از جولای 2011 به این سمت داده شده، اگر پیشنهاد کار نداشته باشید، یا در زمان درخواست مشغول به کار در نیوزیلند نباشید، بهتون به اصطلاح JSV یا Job Search Visa داده میشه که خانواده‌تون هم نمی‌تونن شما رو همراهی کنند، مگر اینکه اونها از طریق Visitor Visa اقدام کنند و به عنوان توریست بتونند چند ماه بیان اونجا. :)

علی 123 1391/07/11 ساعت 15:03

بابک تبریک تبریک تبریک با بعد نوشتهات موافقم.
راستی کی هزینه ESOL رو می خوان بگیرن؟ خبری نیست؟

ممنون. :)
همین حالا پولش رو می‌گیرند. کلش رو! :) اصلا راه نداره.

با تبریک و آرزوی موفقیت.
فقط یک نکته ای رو میخواستم یادآوری کنم که قطعا خودتان بهتر از من میدانید. فقط من باب یادآوری میگویم. بعد از اینکه مهاجرت میکنید با مشکلاتی روبرو میشوید که این کاغذبازی های درخواست ویزا در مقابلش هیچی نیست. الان فکر میکنید که از ۷ خان رستم گذشته اید ولی بعد از مهاجرت میبینید که فرآیند گرفتن ویزا فقط در حد یک کاغذبازی ساده بوده است. خیلی مهم است که در کلیه مراحل این روحیه ای که امروز دارید را حفظ کنید. ببینید امروز برای چه چیزی خوشحال هستید و در آینده آن را به یاد بیاورید. یکی از روشهایی که بهتان خیلی کمک میکند که در آینده بعد از مهاجرت وقتی دچار فشار عصبی یا مشکلات زندگی شدید این است که همین الان قبل از عزیماتتان به نیوزلند تمام دلایلی که دارید مهاجرت میکنید رو ذکر کنید. از مهمترین دلیل تا کم اهمیت ترینشان. و این دلایل رو ثبت کنید. چون ثابت شده است که مغز انسان فراموشکار است. هر شش ماه که این نوشته را مرور کنید و دلایلتان را بیاد بیاورید انرژی جدیدی بهتان میدهد.
برایتان بهترین رو آرزو میکنم.

ممنون از لطفتون. :)
و ممنون از راهنمایی‌هاتون. قطعا همینطوره. مشکلات زیادی سر راه هست.

darya 1391/07/11 ساعت 16:21

چرا 125 امتیازی ها رو نمی گیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!دیگه مایوس شدم.چند ماه است منتظرم

:)
نگران نباشید. درست میشه. مایوس نباشید.

حامد123 1391/07/11 ساعت 16:36

بابک جان خیلی خوشحالم و صمیمانه تبریک میگم.

به رضا مشهدی عزیز:
رضا جان از اونجاییکه تا حدود 1 ماه دیگه باید آکلند باشم می خواستم اگر امکانش هست کمی اطلاعات از شما که الان ساکن آکلند هستی بگیرم. ممنون
ایمیل من: HA58AL2003[at]yahoo[dot]com

ممنون. :)
لطف دارید. :)
انشاله شما هم موفق باشید اونجا و کارها ردیف باشه. :)

mojtaba 1391/07/11 ساعت 16:40

salam mikhastam bedonam momkeneh baraee mosahebeh telephoni kase dige jaee man sohbat koneh mifahman?

دستکم از لحاظ اخلاقی کار درستی نیست. اگه نتونید با آفیسرتون تلفنی صحبت کنید، پس دیگه چه جوری میخواید اونجا از پس کارها بر بیایید؟

mojtaba 1391/07/11 ساعت 16:46

aya hame bayad mosahebeh telephoni shavan?man shenidam baziha bedoon mosahebeh approve mishan

از اونجاییکه هدف مصاحبه تشخیص چشم انداز اشتغال شما و جذب شما در بازار کاره، چنانچه در نیوزیلند شاغل باشید یا دعوت به کار داشته باشید، مصاحبه نخواهید شد. :)

مهدی دوست منصور 1391/07/11 ساعت 17:09

سلام. بلاخره من تونستم یک خبری از لندن بگیرم. جالبه که حانمی که آفیسر اول بود و بعد جاش رو با جیسون عوض کرد شده immigration manager دفتر لندن که این خبر خوبی بود حداقل برای ما...
ایشون گفته که جیسون برگشته به اوکلند و پرونده ما منتظره که به یک آفیسر دیگه داده بشه. فعلا هم منتظرن که جواب verification آخر بیاد و البته نمیتونه زمان رو گارانتی کنه چون با اونها قراردادی روی time frame ندارند و از اون جالبتر اینه که مرحله آخر که ما توش گیر کردیم National Security Check هست. خلاصه که خدا بخیر کنه.
Positive Energy Wanted

انشاله حله. :) دیر و زود داره، ولی سوخت و سوز نداره. :)

مجید 1391/07/11 ساعت 17:28

بابک جان
پولاتو بزار دلار بخر لازمت میشه!
دیدن روی گلت قبل از رفتن بهترین شیرینی هست واسه ما,کاش میشد قبل از رفتن یک قرار با بچه هایی که میشناسیشون و ایملشون را داری می زاشتی تا بیشتر با هم آشنا شیم حتما این کارو کن خوشحال میشیم .

والا دوست دارم، ولی پول ندارم
شما محبت دارید. اگر شد، یه قرار می‌ذاریم یه جایی همدیگر رو ببینیم. ولی ایندفعه دیگه کار از 7 نفر و 8 نفر گذشته. فکر نکنم تو هیچ کافی شاپی جا بشیم. فکر کنم باید سالن اجلاس سران رو کرایه کنیم.

نوشکا 1391/07/11 ساعت 17:44

ایشالا که همه کارها تون همینجوری خوب پیش بره
زودی ویزا و پرواز و settlement وخیلی راحت یه کار خوب و ایشالا به زودی بیایم نیوزلند خونه تون و شیرینی مضر را نوووش کنیم به اتفاق همه بچه ها .حالا خونه تون اگه جا نبود حاضریم بریم بصورت دنگی !!! یه جایی به سلامتی این روز آب میوه ! بنوشیم .cheers
راستش هیچ ذهنیتی راجع به مراحل بعدی ندارم.لطفا همه مراحل رو به ما هم بگید.راستی شما برای مصاحبه لیست جاهایی که رزومه فرستاده بودی رو داشتی ؟راجع به اینکه offer گرفتین پرسید یا فقط میخواد ببینه بلدین دنبال کار بگردین یا نه ....
برای مصاحبه معلم زبان گرفتی ؟
یکی از نگرانیهای بزرگ پیدا کردن کاره حالا چه با pr چه با wtr چون با این اوضاع مالی زیاد نمیشه دووم آورد اگه کار نباشه...

انشاله که آب میوه‌اش چیز دیگه‌ای قاطی نداره! معاذاله!
در مورد مراحل بعدی، شما هم اگه می‌ترسید، مثل من چشماتونو ببندین.
من هم نگاهم به دوستان خودمه که چند ماه یا چند سال زودتر رفته‌اند کانادا، استرالیا و نیوزیلند. ضمنا، اون نمودار 6 مرحله‌ای 6F (شامل Fun-Fright-Flight-Fight و Fit) ظاهرا بدجوری درسته. دارم خودمو گرم می‌کنم واسه اون. :) یه موجسواری حسابی!

من تا حدودی در خصوص مکاتباتم با کارفرماها و شرکتهای بزرگ نیوزیلند حضور ذهن داشتم و البته 2-3 تا ایمیل آماده در نظر داشتم که اگه لازم شد، برای آفیسر بفرستم. همین. آفیسر خیلی دقیق در مورد آفر و مکاتبه با کارفرماها و کاریابها پرسید.

در خصوص مهارتهای کاریابی و اینکه چه نقشه راهی باید داشت، به سایت newkiwis.co.nz برید، اکانت بسازید و رزومه درست کنید. یه راهنمای «استراتژی کاریابی» هم داره که حتما مطالعه کنید. تاکید می‌کنم: مطالعه کنید، نخونیدش. یعنی دل و روده‌اش رو باید بریزید بیرون. قطعا مفید خواهد بود. برای مصاحبه و برای زمانی که انشاله رفتید نیوزیلند. :)

من هیچ معلمی برای زبان نداشتم. فقط چند روز قبل از مصاحبه سوالات و جوابها رو با حسین و رومینا از دوستان همین وبلاگ چک کردم. در مورد نحوه پاسخ دادن هم با یکی دو نفر که ساکن نیوزیلند هستند صلاح و مصلحت کردم که جوابهام به فرهنگ اونها و آیتمهای مورد پسند اونها نزدیکتر باشه. انشاله در پست بعدی در موردش می‌نویسم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.