دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

بالاخره ویزاها رسید ...

بالاخره دیروز رفتم سفارت و پاسپورت‌هامون رو که ویزا توش چسبونده شده بود گرفتم؛ همون blue stickers‌ معروف! 


یه پاکت بود که توش اصل گواهی‌های اشتغال به کار که فرستاده بودم، چند صفحه اضافه از مدارک مدیکال پسرم که لازم نبود پر بشه (حالا نمی‌دونم چرا این یکیو برگردوند!)، نامه کتبی در خصوص صدور ویزا، گذرنامه‌ها و ویزا قرار داشت. خوبه که دیانا یادش بود گواهی‌ها رو بفرسته. اتفاقا 3-4 روز پیش یه ایمیل بهش زده بودم که اگه امکانپذیره، گواهی‌ها رو برگردونه. چون تهیه مجددش از شرکتهای قبلی کار وقتگیریه و چون افراد زیادی رو دیگه اونجاها نمی‌شناسم، ممکنه دنگ و فنگ داشته باشه. 


به همراه همه اینها، یه کتابچه 20-30 صفحه‌ای هم فرستادند که در واقع چکیده‌ای از کتاب 189 صفحه‌ای New Zealand Living Guide هست. به طور خلاصه در خصوص همه چیز نوشته؛ از  مدارکی که باید از کشور خودتون همراه داشته باشید، ورود، اقامت و بانک بگیر تا یونیفرم مدرسه برای بچه‌ها و پزشک خانواده و .... تقریبا خلاصه همه چیز توش هست و دستکم آدرس سایتهای حاوی اطلاعات رو نوشته که آدم بتونه بهشون رجوع کنه. بنابراین، لازم نیست خیلی نگران این جور اطلاعات باشیم. من یه فولدر داشتم و یه فایل اکسل که اطلاعات مورد نیاز در روزهای اول ورود رو توش گذاشته بودم. با این حساب، فکر کنم کار اضافی انجام دادم!  

نظرات 80 + ارسال نظر
آریا 1391/09/16 ساعت 08:00

آقا بابک تبریک می گم مبارک باشه انشالله همیشه خوش خبر باشی.مطمینم از این به بعد شاهد موفقیت های بیشتر شما هستیم

ممنون آریا جان. تازه اول ماجراست ...

کتایون 1391/09/16 ساعت 08:46

چقدر هیجان انگیزه ه ه ه..... خدا کنه از این هیجانها برای ما هم پیش بیاد... 1 دنیا آرزوی خوب و خوش براتون دارم...

ممنون ... حتما پیش میاد.

آرش 1391/09/16 ساعت 09:07

خیلی تبریک میگم. آزاد شدی از این .... . درسته اول ماجراست اما مهم اینه که سقف اونجا کوتاه نیست. آدر وقتی میره اول کیفیت زندگیش میاد یکم پایین اما مهم اینه که خیلی زود به حد قبلی میرسه و شروع میکنه به بالاتر رفتن. نه مثل ایران که هرچقدر هم کار کنی و پول در بیاری زندگی کیفیت نداره.

هوای پاک ، غذای سالم ، امنیت اجتماعی ، احترام متقابل و قانون برای همه.....

به امید شنیدن خبرهای خوب از نیوزیلند. موفق باشید.

ممنون. :)
امیدوارم به زودی همه بچه‌ها از انتظار در بیان.

علیرضا 1391/09/16 ساعت 09:10

مبارکه ..امیدوارم موفق و پیروز باشی

ممنون.

حسین 1391/09/16 ساعت 09:15

بابک جان

یک تریلی پر از کارتن های موز آبی تقدیم به شما

اتفاقا کارتن موز خیلی واسه اسباب کشی به درد می‌خوره.
BLUE BANANA ...........

salnooshka 1391/09/16 ساعت 09:28

مبارکه

ممنون.

سالار 1391/09/16 ساعت 10:09

اقا خیلی مبارله تبریک میگم.لطفا" وقتی رفتی رسیدی هم به نوشتن ادامه بده. راستی من هم اقدام کردم و امروز تست های مدیکال رو انجام دادم چه جوری باید بیام تو جدول

ممنون. انشاله ادامه می‌دم. شایدم دادیمش به نفر بعد. :)
اضافه شدن به جدول یه ورودیه خیلی سنگین داره که فقط هم با دلار نیوزیلند قابل پرداخت هست!
شوخی کردم. اطلاعات مورد نیاز تو ستونها رو همینجا کامنت بذارید تا من تو جدول وارد کنم.

سینا 1391/09/16 ساعت 10:15

تبریک میگم. ایشالله موفق باشی. وقتی رفتی اونجا هم حتماً از تجربیاتت بنویس.

ممنون. :)

پویا 1391/09/16 ساعت 10:18

تبریک فراوان به بابک گرانقدر
امیدوارم همه کارهای اقامت و کار پیدا کردنت به همین خوبی جلو بره و زندگی موفقی تو نیوزلند داشته باشی.

سپاس فراوان. :)
التماس دعا.

داریوش 1391/09/16 ساعت 10:37

بابک جان مبارک باشه امیدوارم همیشه خبرهای خوب ازت بشنویم.ریل قطار زندگیت رو عوض کردی پیش به سوی آغاز زندگیه جدید و موفق تر. برای ما هم دعا کن.

ممنون. :) انشاله کارای شما هم هر چه زودتر درست شه.

علی 123 1391/09/16 ساعت 11:03

بابک جان یه دنیا تبریک میگم تو الآن دقیقا توی کدوم طبقه از آسمون سیر می کنی؟ واقعا خوشحال شدم و از صمیم قلب برات آرزوی موفقیت می کنم. راستی عکس ویزا رو بذار توی وبلاگ چشممون روشن شه. (هرچند قبلا هم عکسشو داشتیم)
ببین من الآن واقعا بابت ویزات خوشحالم! ترکوندی! کی عازمی؟ عجله نکن برنامه هات رو دوباره مرور کن. هم دلار فعلا تا چندهفته خیلی بالا و پایین نمیره و هم بلیط هواپیما حالاحالاها گرون نمیشه وقت داری.

ممنون. :)

داریوش 1391/09/16 ساعت 11:34

ما هممون خوب میدونیم که مشکلات سختری پیش رو داریم ولی من خودم وقتی فکر میکنم که دارم یه شاه کلید به فرزندم میدم ، انگیزه بیشتری پیدا میکنم.

ناهید خانم:
اگر به منطقه اکباتان نزدیکین اونجا یه دارالترجمه هست به شماره 44635926 حتما براتون ترجمه میکنن . بهخانم دبیری بگین محمودی معرفی کرده.بگین و در برین

ناهید 1391/09/16 ساعت 11:43

خیلی مبارکه بابک جان..یک شروع خیلی خوب اونجا داشته باشی

ممنون. :) انشاله.

الهام 1391/09/16 ساعت 12:56

خیلی خیلی مبارک باشه..دست راستتون روی سر ما..به امید دیدار در nz

ممنون.
انشاله اونجا همه دور هم جمع شیم. :)

داوود 1391/09/16 ساعت 12:59

آقا بابک من هم به شما تبریک میگم امیدوارم که سایر مراحل مهاجرت ، کار، زندگی و... برای شما و خانواده محترمتون پر از موفقیت و پیروزی باشه.

ممنون. لطف دارید. :)

هما 1391/09/16 ساعت 14:36

آقا بابک خیلی خیلی تبریک میگم.
امیدوارم بقیه چیزها هم همینطور خوب پیش بره.تو را خدا اونجا که رفتید باز بنویسید و بیشتر بهمون اطلاعات بدید.برای همه ما ها هم دعا کنید که کارامون مثل شما درست بشه.امیدوارم همگی اونجا همو ببینیم

ممنون. لطف دارید. :)

شروین 1391/09/16 ساعت 17:07

تبریک فراوان و امیدوارم به زودی هم تو یه کمپانی خوب مشغول بکار بشی و همه جوره حالشو ببری:)

انشاله. :)

علی 123 1391/09/16 ساعت 19:47

آخرین خبر از پرونده من اینکه امروز خانم Loughnan بهم در جواب ایمیلی که یک ماه و یک هفته پیش در مورد پس فرستادن شناسنامه ها و اصل دیگر مدارکم بهشون زدم نوشتن که من هنوز به مدارک نیاز دارم و هروقت کارم تموم شد بهت میگم. من اصل مدارکم رو 4 ماه پیش ارسال کردم.

دیانا خیلی دیر به ایمیلاش جواب می ده. :(

آرش 1391/09/17 ساعت 10:23

علی 123;

کلا همشون ایمیل زیاد جواب نمی دن. تلفن بزن رو پیغامگیرش براش پیام بذار. اگر کردیت کارت در اختیارشون قرار بدی برات پست می کنن با هزینه شما و دوباره بهشون پس بدی. اما طبق قانون مدارک رو فقط در پایان کار پرونده پس می دن. واسه همه . ایرانی و غیر ایرانی. اما میشه واسه کار اداری موقت ازشون گرفت و پس داد. بهترین راه تلفن زدنه. آخر ساعت اداریشون یعنی ساعت 19:15 ما پیام هاشون رو رو تلفن چک می کنن.

مهتاب 1391/09/17 ساعت 12:33

سلام :)
تبریک میگم خیلی خیلی خیلی مبارکه
به امید دیدار در نیوزیلند... با بهترین آرزوها :)

مرسی. انشاله.

ندا 1391/09/17 ساعت 12:43

مبارکه بسلامتی و دل خوش

ممنون.

فرحناز 1391/09/17 ساعت 13:59

تبریک میگم بابک جان و برای شما و خانوادتون بهترین ها رو آرزو می کنم.

شاد باشید.

ممنون. لطف دارید.

مجید 1391/09/17 ساعت 19:19

بابک جان
خیلی خیلی تبریک می گم.
امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید .

ممنون. محبت دارید. :)

لاله 1391/09/18 ساعت 06:28

بابک جان تبریک می گم. امیدوارم همه چیز به خوبی پیش بره و این مرحله جدید زندگی همراه با موفقیت های بیشتر باشه.

ممنون. :)
لطف دارید. :)

hessam 1391/09/18 ساعت 07:40

سلام بابک خان،
تبریک میگم. کجائی یه دستی به سر ما بکشین.

ممنون حسام عزیز.
محبت دارید. :)

لیلی 1391/09/18 ساعت 07:53

سلام دوستان
من پنج شنبه رفتم 1515 یورو را به سفارت تحویل دادم و رسید گرفتم ، حالا توی application اطلاعات paymanet details رو چطوری پر کنم، لطفا هرچه زودتر جواب بدید من فردا دارم مدارکمو می فرستم

وقتی رسید پرداختتون به همراه مدارک به دفتر لندن برسه، خودشون وضعیت پرداخت رو تغییر میدن.

خیلی خیلی مبارک بابک جان
اگه وقت داشتی اون چیزی را که بهت دادن اسکن میکنی تو سایت بذاری؟


خیلی ممنون آقا شهاب.
لینکش رو برای دانلود گذاشتم: New Zealand Living Guide. نسخه چکیده همین فایل هست. :)

حسین 2 1391/09/18 ساعت 08:30

آقا بابک مبارک باشه ...
انشالله پست جدید رو از اوکلند بنویسی و از تجربیات کار پیدا کردنت بگی ... ماها هم که 5و6 ماه دیگه گوش شیطون کر اگه عازم شدیم همه چیز ردیف ... یکی رو هم داریم میاد فرودگاه دنبالمون

:)
ممنون.
انشاله کاراتون 5-6 ماه دیگه ردیف شه و خودم واسه‌تون پارچه خوشامدگویی به اوکلند بچسبونم دم در فرودگاه!

لیلی 1391/09/18 ساعت 08:34

ممنون از پاسختون با این حال من نوشتم :
I enclose payment receipt of 1515 euro to the embassy of New zealand in Tehran.

یه سوال دیگه من زمان پرکردن EOI , pre assessment داشتم که اطلاعات اون تو application form اومده با توجه به اینکه الان من FUll IQA دارم اطلاعات اون رو هم وارد کنم؟
چون پرسیده :
Alternatively do you hold a report from the New Zealand Qualifications Authority
assessing the level of you qualification?

آره. حتما وارد کن. فکر کنم یه جدول هم برای اعلام تغییرات تو صفحات آخر فرم هست. می‌تونی اونجا توضیح بدی.

salnooshka 1391/09/18 ساعت 09:54

سلام اولا که یه بار دیگه میگم مبارکه ایشالا به دل خوش باور کنید من از شما بیشتر ذوق زده نباشم کمترم نیستم.
دوما
1. امکانش هست اون چک لیستی رو که توی پست قبل گفتین اون قسمت هاییش رو که خیلی شخصی نیست رو اینجا بذارید؟
2. وقتی که پیشنهاد کار داشته باشیم از اون ابتدا که اقدام میکنیم تا زمانی که کارا تموم بشه و بخواهیم اونجا بیایم حدودا چند ماه طول میکشه؟
3. وقتی که پیشنهاد کار داشته باشیم تمام این پروسه های ثبت نام و پرداخت ها و غیره رو هم باید انجام بدیم یا اینکه با داشتن پیشنهاد کار مراحل دیگه ای رو باید طی کنیم؟
ببخشید سئوالا بازم زیاد شدن. به هر حال چند روز بود من سئوال نپرسیده بودم

ممنون. :) شما لطف دارید.

1. راستش همه‌اش شخصیه. چک لیست کمک به زلزله‌زده‌ها رو دیدی؟ یه چیزی شبیه اونه. منتها برای مهاجرتش!

2. معمولا 4-6 ماه. بعضی وقتها کمتر، بعضی وقتها هم بیشتر.

3. بله. باید انجام بدید. :) منتها پرونده شما در اولویت بررسی خواهد بود.

لیلی 1391/09/18 ساعت 10:24

دوستان
پنج شنبه که من رفته بودم سفارت ، آقایی که اونجا پاسخگو بود گفت اگه مدارک رو تو سفارت کپی برابر اصل نمی کنید به دارالترجمه بگید روی کپی های اصل مدارک فارسی Attach شده به ترجمه ها حتما مهر دارالترجمه رو بزنه

خب، اصولا این کار رو می‌کنن فکر کنم؛ نمی‌کنن؟

علی الکترون 1391/09/18 ساعت 11:31

واااااااااااااااااای چه باحال
من که کلی ذوق کردم
صمیمانه تبریک میگم آقا بابک
انشالله از اونطرف که رفتی خبرای کار پیدا کردنتو بشنویم
موفق باشی

ممنون. :)
انشاله شما هم موفق باشید.

علی 123 1391/09/18 ساعت 16:33

بچه ها خداییش حسین 2 بی راه نمی گه ها... اگه هرکسی لااقل برای نفر بعد که پاش به آوکلند می رسه یه کارهایی مثل همین فرودگاه رفتن و اینجور چیزها رو انجام بده کائنات پایین و بالا نمی شن هم دوستیها به یادماندنی تر و محکمتر میشه, هم ثواب داره

pay forward!

salnooshka 1391/09/18 ساعت 16:41

بازم ممنون از راهنمایی ها
یعنی الان من جواب یکی از سوالامو از هموطنای آذری بگیرم ؟

مجید 1391/09/18 ساعت 17:40

با سلام
شما برای لاج ترجمه کارت ملی رو هم فرستادید ؟
آخه من ترجمه کردم ولی متوجه شدم که پشت کارت ملی اعتبار اون را زده ۲۸/۶/۸۸ یعنی اعتبار اون سه ساله که تموم شده !!!!


ایول! لازم نیست. فقط شناسنامه‌ها رو ترجمه کن.

نوشکا 1391/09/18 ساعت 17:51

به به آقا مبارکا باشه
به سلامتی
بابک جان شیرینی PR رو هنوز یادمون نرفته میایم ایشالا همون نیوزلند میگیرِم .
اوکلند میری دیگه ؟ چون من اینجوری که فهمیدم کرایس چرچ موقعیتهای شغلی خیلی خوبی گیر میاد البته دلیلشو همه میدونیم .
- راستی شما اصل مدارک رو کی پس گرفتین ؟ چون به منم گفته شده که تا موقع مصاحبه بهشون احتیاج دارن .
یه سوال دیگه هم دارم
- مصاحبه کاری چجوری برگزار میشه ؟ منظورم اینه که چی براشون مهمتره ؟ سوالهای تکنیکال یا روانشناسی ؟

وای بچه ها لهجه نیوزلندی خیلی سخته ... اون سریال Auckland Daze رو کسی بازم داره لینک بذاره ؟ و لطفا با زیر نویس انگلیسی ...

خلاصه که خیلی مبارک باشه .فکر کنم از الان به Recruiter ها بگی حسابی برات برنامه ریزی کنن چون همشون Landing date میخوان

به امید روزهای شادتر

ممنون. شما دعا بفرمایید، شیرینی‌تون هم محفوظه.

- بله. اگه اتفاق خاصی نیفته، میرم اوکلند. هر جا که کار مناسبی پیدا بشه برای زندگی خوبه. بیش از 90 درصد مشاغل IT تو سه شهر بزرگ نیوزیلند هست.

- 3-4 ماه بعد از اینکه فرستادم برام پس فرستادشون. البته با کلی پیگیری. ولی هنوز 3-4 ماه مونده بود تا مصاحبه.

- ظاهرا هر دوش. ولی سرش بحث زیاده که بالاخره کدوم دسته سوالات بیشتر مهمه. آخه مهارت رو که میشه یاد گرفت، اما شخصیت نیروی کار که اکتسابی یا به راحتی قابل تغییر نیست!

- آژانسهای کاریابی همیشه یه چیزی میگن که یه جوری "نه" تو کار بیارن. حالا که تاریخ ورودم معلومه، میگن هر وقت اومدی ایمیل بزن تا کارهای مصاحبه و .... رو انجام بدیم.

بهنام 1391/09/19 ساعت 01:55

دوست عزیز سلام،
اولین باره که به وبلاگ شما سر می زنم و از طریق جست و جو درباره ی نیوزیلند وبلاگ تون رو پیدا کردم. ممنون بابت مطالب مفیدی که گذاشتید و تبریک می گم که ویزاتون هم اومد و همه ی مراحل رو با موفقیت پشت سر گذاشتید.
سوالی ازتون داشتم و اون اینه که من و همسرم قصد مهاجرت به نیوزیلند رو داریم و من وقتی که امتیازمون رو از طریق وبسایت حساب کردم دیدم که امتیازمون بدون سابقه ی کار 140 امتیاز می شه و با سابقه ی کار 160 امتیاز. از اون جایی که من تازه فارغ التحصیل شدم و فرصت کار کردن نداشتم، می خوام که گواهی کار پاره وقت جور کنم از طریق یکی از آشنایان که ضمن تحصیل کار هم می کردم. به نظرتون این کار رو بکنم یا نه. آیا ریسک زیادی داره؟
پیشاپیش ممنون از راهنمایی تون

سلام.
خوش اومدین. :)

راستش، بهتره که راستش رو بگید. چه دلیلی داره این کارو بکنید؟ مگه امتیازتون بالای 140 نمیشه؟

سوسن-شهاب 1391/09/19 ساعت 03:59

سلام
آقا بابک تبریکات ماروهم بپذیرید ، امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق باشید .

ممنون. لطف دارید. :)

داوود 1391/09/19 ساعت 05:17

به لیلی::::

سلام / هنوزم سفارت نامه از آفیسر می خواد تا پولو بگیره یا اینکه همینطوری بریم پولو میگیرن؟مدارک رو هم باید از طریق سفارت بفرستیم ؟

علی 123 1391/09/19 ساعت 08:15

بابک::: تو هم بله؟! هاهاها

آقا مجید::: من قبلا خودم از ثبت احوال پرسیدم گفتن که اعتبار کارتهای ملی تمدید شده تا 92. البته اونها ازمن نخواستن که بفرستم اما یه مساله خیلی مهم اینه که پشت کارت ملی ها کد پستی نوشته شده. در صورتیکه کد پستی پشت کارت ملی خودتون و همسرتون یکسانه مدرک بسیار خوبی برای اثبات پارتنرشیپ محسوب میشه.

آقا بهنام::: تحت هیچ عنوان دروغ نگین و اطلاعات گمراه کننده هم ارائه نکنین چون به راحتی متوجه میشن. راحتتر از آنچه که فکرش رو بکنین. گواهی پاره وقت رو ارائه کردید، خوب بعدش پرینت حساب بانکی چی میشه؟ ضمنا ً شما قاعدتا میخواین بگین وقتی دانشجو بودید کار میکردید، اینو قبول نمی کنن. ضمنا در صورتیکه مجددا امتیازتون رو حساب کردید و زیر 140 شد در نظر داشته باشید که حتما باید 15 امتیاز Absolute Skills Shortage List رو تمام و کمال کسب کنید تا از سیستم پولینگ خارج بشین و دعوتنامه دریافت کنید. ضمنا اگه بخواین دروغ بگین بدونید که نیوزیلند جزء کشورهای انگلو اسفیر هستش و این یعنی برای مهاجرت به هرجای دیگه هم به احتمال خیلی قوی، کارتون زاره.

(مهم) همه دوستان بخصوص بابک:: این لینکها رو ببینین حتما:
http://worktalk.immigration.govt.nz
http://vinz.co.nz
http://vtnz.co.nz


در مورد کد پستی پشت کارت ملی، حاجت ما رو که نداد. به جیسون گفتم. اما گفت مدارک بیشتری برای پارتنرشیپ می‌خواد.

بابک لینکها دستت درد نکنه. این لینک هم جالبه:

http://www.aa.co.nz/motoring/driving-school/road-code-quiz/

رومینا 1391/09/19 ساعت 08:44

اقا بابک تبریک عرض میکنم امیدوارم که همینطوری پشت سر هم همیشه خبر های خوب از موفقت امیز بودن زندگیتان در نیوزیلند رو بشنویم.

ممنون.
اوخ اوخ، نمی‌دونم چرا یاد فیلترینگ مخابرات افتادم! روم سیاه!

علی 123 1391/09/19 ساعت 09:11

دوستان مجله LINKZ Issue 52 صفحه 30 در گوشه صفحه عینا این عبارت رو نوشته:

Providing immigration advice without a licence or exemption is a criminal offence. These complaints are assessed by IAA and unlicensed advisers can be prosecuted if they are considered to have caused significant harm.

تبریک می گم! اما ما ه harm برای کسی نداشتیم. اما به هر حال همه بدونین دیگه.

لیلی 1391/09/19 ساعت 09:20


به آقای داوود:
راستش چیزی از من نخواست من فقط گفتم اومدم پولو بدم اونم رسید و نوشت و بهم داد، همین .

saeed ocean 1391/09/19 ساعت 10:27

بابک جان سلام

خیلی خیلی خوشحالم که بالاخره با موفقیت این پروسه دشوار رو تموم کردی. یه دنیا برای تو و خانواده ات آرزوی موفقیت و شادکامی دارم. به امید دیدار شما در نیوزلند

ممنون. :) لطف دارید. :)
انشاله.

مهدی دوست منصور 1391/09/19 ساعت 11:27

سلام بابک جان. تبریک می گم. در مورد پرداخت هزینه آموزش زبان چه کردید؟ شرایط چطور بود؟ چطوری پرداخت کردین؟

ممنون مهدی جان. :)
کیسه مبارک رو شل کردیم و ... از طریق کردیت کارت پرداخت شد. :)

بهنام 1391/09/19 ساعت 12:17

ممنون از جوابتون. ما امتیازمون 140 می شه ولی چون سابقه ی کار نمی خوام ارائه بدم نگرانم که تو روز مصاحبه باعث بشه که ردم کنن. چون حس می کنم (مطمئن نیستم) که سابقه ی کار براشون خیلی مهمه، می خوام مطمئن باشم که با احتمال بالای 90% کارم درست می شه.

از لحاظ اهمیت سابقه کار حق با شماست. اما اگه امتیازتون 140 یا بالاتر میشه، خیلی نگرانش نباشید. :)

حسین 1391/09/19 ساعت 12:32

با ایده حسین 2 و علی 123 کاملا موافقم
برادر من چند سالی در استرالیا این خدمت رو برای ایرانیان تازه وارد انجام داد (استقبال در فرودگاه و حتی میزبانی چند روزه) و الان جمعی بسیار صمیمی متشکل از بیش از 40 نفر ازآنها تشکیل شده که جلسات هفتگی خانوادگی دارند و کلی هوای همدیگه رو دارند
طفلک بابک که در این مورد هم مجبوره خط شکن باشه

من هم موافقم. چی بهتر از این؟

پویا 1391/09/19 ساعت 13:54

افیسر من ظاهرا کارش خیلی درسته
حدود یکماه بعد از اینکه اصل مدارکمو براش فرستاده بودم خودش ایمیل زده که مدارک رو برام برگردونده. امروزم از سفارت زنگ زدن و اصل مدارکمو تحویل دادن البته یه کار خوب هم خودم کرده بودم که همراه ارسال مدارکم با پست دیپلماتیک یه رسید برگشت پستی هم گرفته بودم و با مدارک فرستاده بودم و با این توضیح که هر وقت کارت باهاشون تمام شد لطف کنو برشون گردون.
البته یه مدرک جدید ازم خواسته بود که بازم تهیه مدرکو ....DHL و ....
گفته verification شش تا نه ماه طول میکشه که الان حدودا 4-5 ماهش گذشته

چه آفیسر خوبی!
انشاله تا دو سه ماه دیگه میری تو مرحله مصاحبه. :)

مجید 1391/09/19 ساعت 15:35

بچه ها دعا کنید من زودتر برمممم ! خودم میام دنبال همتون توی فرودگاه نگران نباشید.

ما که شب و روز دعا می‌کنیم. :)

هما 1391/09/19 ساعت 16:41

سلام
اقا بابک بازم شرمنده من سوال برام پیش اومده.ما همه مدارکمون را کپی برابر اصل کردیم و فرستادیم.برای همین تا حالا چیزی راجع به اصل مدارک نگفتند.البته وکیلمون شناسنامه ها و عقدنامه را گرفته گفته اگه بخواند.میخواستم بدونم وقتی آفیسر دار بشیم اون میخواد یا انکه تا حالا نگفتند ممکن است نخواند؟یک سوال دیگه من شوهرم هنوز هم داره در دانشگاه درس میده و تو سایت دانشگاه برای خودش home pageداره برای تحقیق همین براشون کافیه؟ممکن است دیگه به محل کار زنگ نزنند؟شرمنده اینقدر سوال میپرسم.میدونید حق بدید این پروسه خیلی استرس زا است و دایم سوالهای مختلف به ذهن آدم میرسه

وقتی آفیسرتون معلوم بشه، در صورت نیاز ازتون می‌خواد که اصل مدارکتون رو بفرستید.

نمی‌دونم. اما احتمال داره که به دانشگاه ایمیل بزنن و درخواست کنن که وضعیت همسرتون تایید بشه. البته بعیده که تلفن بزنن.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.