دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

وقت تنگ است ...

بچه‌ها این روزها وقت کم و کمتری برای رسیدگی به وبلاگ دارم. حتی خیلی از کارهای جنبی و غیرضروری رو هم از تو برنامه روزانه‌ام حذف کردم. اگرچه کارها طبق برنامه پیش میره و خدا رو شکر مشکل عمده‌ای وجود نداره (بزنیم به تخته)، با این حال پیگیری و انجام کارهایی که باید انجام بشه، چک و تیک کارهای انجام شده و بررسی 24 ساعته (واقعا 24 ساعته، چون تو خواب هم بهشون فکر می‌کنم. نخندین. نوبت خودتون هم میشه، سر خودتون هم میاد ) کارهایی که باید در روزهای آینده باید انجام بشه و این نگرانی که نکنه چیزی از قلم افتاده باشه، توان جسمی و فکر آسوده‌ای برای من باقی نمی‌ذاره تا به خیلی از کارهایی که قبلا انجامشون می‌دادم برسم. 

پست قبلی هم تو چرکنویس‌های وبلاگ بود و خیلی وقت پیش آماده شده بود که البته بدنه‌اش هم توسط مهدی عزیز نوشته شده. و من فقط امروز یکبار بازبینی، بروز و ویرایشش کردم. خلاصه اینکه به بزرگواری خودتون ببخشید اگه یه مقدار یک خط در میون و نامنظم وبلاگ رو اداره می‌کنم. 

نظرات 60 + ارسال نظر
سینا 1391/11/03 ساعت 07:36

خدا رو شکر که گرفتاریت از نوع خیره. برای تو و همه دوستان آرزوی موفقیت دارم.

ممنون.

سینا 1391/11/03 ساعت 08:35

بابک جان با اجازه من این کامنت رو که توی پستهای قبلی نوشته بودم تکرار می کنم چون ممکنه مرتضی کامنتهای پستهای قبل رو نخونه:

به آقا مرتضی که در مورد تغییر فامیل سوال کرده بود: خانم منم فامیلش رو عوض کرده و شرایطش مثل شما است. بعضی از سفارتخونه ها یک خدماتی دارند به نام witnessing که تقریباً معادل گواهی امضای ما هست. متاسفانه سفارت نیوزلند این سرویس رو نداره ولی سفارت استرالیا این کار رو انجام میده و مورد پذیرش نیوزلند هم هست.
کاری که باید انجام بدی اینه که با سفارت استرالیا تماس بگیری و ازشون برای witnessing وقت بگیری. در روز مقرر، توضیحاتت رو روی فرم مخصوص به انگلیسی می نویسی و امضا می کنی و سفارت استرالیا صحت امضای تو رو تایید می کنه. بعد اون گواهی رو می فرستی برای اداره مهاجرت نیوزلند.

سالار 1391/11/03 ساعت 10:47

سلام بابک خان
یه خواهشی ازت داشتم .اگه ممکنه چک لیستت رو تو یه پست بزار .بسیار مفید خواهد بود. درسته حالا ممکنه یه سری چیزا عمومی نباشه و... اما کلیات هم مفیده

چشم. حتما یه چک لیست می‌ذارم رو وبلاگ. اما باید اول امتحان پس بده ببینم به درد بخور هست یا نه.

داریوش 1391/11/03 ساعت 10:53

بابک عزیز
خدا قوت ، میتونیم درک کنیم شرایطت روامیدوارم با صبوری و مدیریتی که بی شک بهره مندی از این دوران به خوبی گذر کنی.

ممنون داریوش جان. :)

بهار 1391/11/03 ساعت 12:00

خسته نباشی آقا بابک،
من یک سوال در موردنحوه پرکردن فرم 1200 داشتم، نمیشه مثل فرمهای قبلی اول پرینت گرفت و بعد با خودکار پرکرد. حتما باید تایپ بشه توش؟
با تشکر

متاسفانه من این فرم رو تکمیل نکردم. خود راهنمای فرم چی گفته؟

Hessam 1391/11/03 ساعت 16:59

چرا این جدول پر نمیشه؟
پس این دایانا چی کار میکنه؟
بابا لااقل ردیف منو تموم کن حاج خانوم. مُردم از بلاتکلیفی.
یکی بهش بگه.

علی 123 1391/11/03 ساعت 21:28

بابک جان::: من فکر می کنم لحن کلام و مثبت بودن صحبتها و طنز ناخودآگاهی که گاهی در روحیه تو هستش در نتیجه نهایی ویزات بی تاثیر نبوده.

دوستان::: آخه مثلا در مورد رزومه هایی که برای شرکتها می فرستیم چی می شه گفت؟ خوب اگه بگیم صد تا اپلای می کنیم و 5 فوقش 10 تاش جواب می دن که "خیلی اپلیکنتها زیاد بودن" یا "شما اقامت ندارین" یا "شما باید فورا برای مصاحبه آماده بشین" که کلا ردمون می کنن. تازه خیلی از این مشاغلی که همچین پاسخهایی دادند درسته که در زمینه رشته من هستش اما دقیقا اون کدی نیست که من براش امتیاز ادعا کردم. به نظرتون این نتایج مثبته؟!

والا من که اصلا با آفیسر شوخی نداشتم.

روی روشهای رزومه نویسی کار کردین؟ رزومه‌تون چند صفحه است؟

پویا 1391/11/04 ساعت 06:23

بابک جان لازمه که از تلاشت برای به روز نگه داشتن وبلاگ صمیمانه تشکر کنم. اینکه با فشردگی برنامه هات به فکر سایرین هم هستی و تلاش میکنی اطلاعات و تجربیاتتو به اشتراک بگذاری شایسته قدردانیه امیدوارم تو نیوزلند هم بتونی همین رویه رو ادامه بدی
به بهار : فرم 1200 رو من 6-7 ماه پیش با خودکار پر کردم و فرستادم و اتفاق خاصی هم نیفتاد.

ممنون. لطف داری. انشاله.

lمرتضی 1391/11/04 ساعت 07:24

ممنونم آقا سینا :

من امروز دارم میرم دفترخونه که این موضوع را توی دفتر خانه و با اقرار نامه درستش کنم . فقط یک موضوعی که هست اینه که نمیدونم متن اون را چی بزنم !! دفترخانه میگه من چنین چیزی تابحال نداشتم و متن شو هم بلد نیستم هرچی میخواهی بیار تا بنویسیم برات.

سینا 1391/11/04 ساعت 08:01

به مرتضی:

چرا از witnessing سفارت استرالیا استفاده نمی کنی؟ این راه رو وکیلم به من گفته

مهدی دوست منصور 1391/11/04 ساعت 08:40

خبرهای خوبی برای کارشناسان ICT در راهه.
%75 از کارفرماهای این بخش در سال 2013 نیروی جدید استخدام میکنن.
اینم سندش:
http://absoluteit.co.nz/absolute/absoluteweb.nsf/%28$Content%29/AbsoluteIT_Employer_Insight_Report_January_2013.pdf/$File/AbsoluteIT_Employer_Insight_Report_January_2013.pdf

مرتضی 1391/11/04 ساعت 09:49

به سینا :
من فکر میکنم که این موضوع را شاید کیس آفیسرکم قبول نکنه در ثانی من تهران نیستم . ضمنا کیس آفیسر گفته برو پیش وکیل یا دفترخانه .
مشکل من متن اون است

مجید 1391/11/04 ساعت 10:22

بابک جان با این همه مشغله واقعاْ از وقتی که میگذاری و این وبلاگ را مدیریت می کنی کمال تشکر را داریم و آرزوی موفقیت شما و شنیدن خبرهای خوب خوب از اون ور آب را از شما داریم.
با سپاس

ممنون. لطف داری مجید جان.

سینا 1391/11/04 ساعت 10:57

به مرتضی:

متن نامه ای که همسرم نوشت این محورها رو داشت:

1- توضیح در مورد اینکه چه وقت و به چه علت نام خانوادگیش را عوض کرده است.

2- بیان اینکه از وقتی که نام خانوادگیش را عوض کرده هرگز از نام خانوادگی قبلی استفاده نکرده و می تواند برای اثبات این موضوع ، مدارک مختلفی را که بعد از تغییر نام خانوادگی صادر شده ارائه دهد.

3- قول اینکه در آینده هم از نام خانوادگی قدیمش استفاده نخواهد کرد.

علی 123 1391/11/04 ساعت 11:50

آقا بابک::: رزومه من یک صفحه و نیمه تقریبا. فرمتش رو از NewKiwis گرفتم. خود سایت رزومه کیوی استایل درست می کنه.

درسته. توصیه‌های این سایت فوق العاده است. اما به رزومه‌ای که درست می کنه اکتفا نکن.

مهتاب 1391/11/04 ساعت 13:11

واقعا دستت درد نکنه بابک جان آدم رو شرمنده میکنی که توی این همه گرفتاری هنوز به اینجا سر می زنی و به فکر ما هستی... فکر کنم برای همین PR گرفتی
به امید اینکه زود زود زود خبر کار پیدا کردنت رو بشنویم به خانم گلت هم سلام ما رو برسون. راستی اگر کاری، کمکی، هماهنگی... چیزی از دست ما برمیاد بدون تعارف بگو (میایم نیوزیلند خونتون جبران می کنیم)

ممنون. شما لطف دارین. بزرگی‌تون رو می‌رسونم. :)

مرتضی 1391/11/04 ساعت 16:47

به سینا :
اون مطالبی که گفتید در 2 و 3 در اون فرمه بوده یا اینکه خودتون اضافه کردید؟

مجید 1391/11/04 ساعت 17:39

آقا علی 123::: اصلاً و ابدا رزومه رو همین طوری برای همه نفرست اثر منفی داره ! اونجا باید خیلی روی رزومه کار کنی و برای هر شغلی یک cover letter مرتب و با تکنیکهای رزومه نویسی اونها رزومه را ارائه داد , حتی اگه بشه اونجا یه دوره رفت نیز خیلی بهتره.البته این حرفارو من از خودم نمی گم دوستانی دارم اون ور که از اونها شنیدم.

درسته. البته محتوای اون کلاسها روی اینترنت هم در دسترس هست و میشه از همین حالا شروع کرد و روش کار کرد. :)

هما 1391/11/04 ساعت 18:38

سلام آقا بابک
حقیقتا خسته نباشید و دستتون درد نکنه.امیدوارم که همیشه موفق باشید و به تمام آرزوهاتون برسید.مطمئنا با این پشتکاری که دارید حتما موفق میشید.
ببخشید من باز یک سوال دارم.آقابابک شما منظورتون اینه که main applicant از همون بعد از لاج باید برای درخواست کار به اونجا اقدام کنه؟اخه من شنیدم شما تا ویزا نداشته باشید اصلا ممکن نیست.یا مثلا مد نظرش باشه که چه کارهایی را میخواد بکنه و به افیسر بگه.میدونید ما یکم در این مورد گیج شدیم.یعنی الان نمیدونیم باید چکار کنیم.الان دنبال کار بگردیم؟اقا بابک تو را خدا در این مورد که شما اینقدر تاکید میکنید باید آفیسر را قانع کنیم میشه بیشتر بگید
ممنون

خب، به هر حال برای اینکه خودتون رو هم بسنجید و یه تمرینی هم شده باشه، بد نیست چند تا رزومه اینور و اونور بفرستین. معمولا بعد از 5-10 بار تلاش، خودتون متوجه میشید که باید ادامه بدین یا نه. مثلا اگه مثل من، بهتون بگن که وقتی اومدین نیوزیلند در تماس باشید، متوجه می شید که نمیشه روی جاب آفر قبل از صدور ویزا حساب کرد. اما اگه حداقل 1 مورد به مصاحبه منجر بشه، میشه به گرفتن جاب آفر قبل از مصاحبه هم امید داشت؛ دستکم با یه مقدار احتیاط، توجه و صرف وقت بیشتر روی رزومه نویسی و تکنیکهای اون. :)
این کار لااقل باعث میشه بازار کار رو تو فیلد خودتون به درستی ارزیابی کنید و بتونید در روز مصاحبه، با آفیسر بهتر و دقیقتر صحبت کنید و بهش نشون بدین که جوانب امر رو سنجیدین و شش دانگ حواستون جمعه.

سینا 1391/11/04 ساعت 22:00

به مرتضی:

نه، همه اینها رو خودمون نوشتیم. البته وکیلمون هم خوند و ایرادی نگرفت.
اون فرم مخصوص تغییر فامیل نیست، بلکه یک فرم کلی هست که شما می تونید هر مطلبی که می خواهین توش بنویسید و سفارت استرالیا فقط صحت امضای شما رو گواهی می کنه.

مرتضی 1391/11/05 ساعت 07:44

به سینا:

اونقت چقدر سفارت هزینه میگیره؟ و این مطالب را به فارسی نوشتید و بعدا دادید ترجمه؟

علی 123 1391/11/05 ساعت 07:56

دوستان توی پست قبلی (نکاتی در خصوص انجام مصاحبه) نوشته شده بود که بهتره به آفیسر بگین هرجای نیوزیلند که کار پیدا بشه زندگی می کنم. اما من در Labour Market Integeration of Recent Migrants in New Zealand یه چیزی پیدا کردم:

In particular, migrants who settled in Auckland or Wellington earned more than those settled in other centres.

پس سطح در آمد در Wellington و Auckland می تونه یه دلیل خوب باشه که با استناد به اون، به آفیسر بگیم که اگرچه امکانات به طور عادلانه در سراسر نیوزیلند توزیع شده (که بنده اعتقاد چندانی به این موضوع ندارم چون منطقا امکانش کمه) اما این دو شهر رو برای Settlement بیشتر از جاهای دیگه ترجیح می دیم (که البته هزینه ها در بعضی موارد مثل اجاره مسکن بالاست) اما اگه در این دو شهر بعد از دو سه ماه کار پیدا نشه بعد به بقیه کشور می پردازیم. ممنون می شم اگه نظری دارین بفرمایید.

اونا یه مقدار روی تمرکز گرایی تو اوکلند حساسند. انتخاب با خودتونه. :) البته من در ادامه گفتم که چون مشاغل بخش IT عمدتا در سه شهر اوکلند و ولینگتون و کرایست چرچ پیدا میشه، به احتمال زیاد در یکی از این سه شهر ساکن می‌شیم.

مرتضی 1391/11/05 ساعت 08:01

مطالبی که در خصوص آمار و برتری های کشور نیوزلند باشه و همچنین درباره سیستم آموزشی (دبستان) نیوزلند باشه و همچنین مطالبی درباره شهرهای نیوزلند را از کجا میشه بدست آورد؟

فکر کنم نیوزیلند رتبه هشتم باکیفیت ترین خروجی از سیستم آموزش عمومی رو در سال 2012 به دست آورد. اینجور آمار در سایت سازمان ملل و سایتهای وزارتخانه‌های مرتبط نیوزیلند قابل مشاهده است.

سالار 1391/11/05 ساعت 08:10

سلام بابک خان
ممنون از توجه به همه موارد و پاسخ گویی سریع و وقتی که میزارید.
من اگه تو نیوزیلند نخست وزیر بشم حتما" پست وزارت پیگیری و پاسخگویی رو به شما میدم
بابک جان اگه ممکنه چند تا لینک از این کلاسها و یا روشهای رزومه نویسی کیوی معرفی کن ممنون میشیم
راستی من دیروز یه ایمیل از دفتر لندن ذریافت کردم مبنی بر تایید دریافت مدارک لاج که چند تا نکته هم داشت
1. نوشته ظرف 4 ماه کیس افیسر رو تعیین میکنن
2. از تاریخ تعیین کیس افیسر 1 الی 3 ماه پرونده رو نهاییی میکنن
3.ممکنه بسته به نوع مدارک و یا مسایل پزشکی این زمان بیشتر بشه
4.نفری 155 پوند هم آخر سر قبل زدن ویزا باید پرداخت کنیم که من این موضوع رو نمیدونستم(این بودش یا تازست؟)
5راستی اول نامه کلی هم ازم تشکر کرده بودن که واسشون مدارک فرستادم

خب، زودتر می‌گفتی بگیم جاب آفر داریم!
راستش باید به سایتهای newkiwis.org و سایتهای کاریابی نگاهی بندازین. سایتهای کاریابی معمولا بخشی رو به روشها و نکات رزومه نویسی اختصاص می‌دن. من خودم از سایت frog recruitment خیلی استفاده کردم. بد هم نبود. جزوه و مطالب آنلاین سایت newkiwis هم فوق العاده است که حتما واسه‌اش وقت بذارین.

1. معلومه که سرشون یه نمه خلوت تر شده. (قابل توجه اونایی که می‌خوان تازه لاج کنن).

2. خیلی جدی نگیر. شما بخون 11 تا 13 ماه.

3. کاملا درسته. معمولا دستکم 1 بار ازتون درخواست مدارک بیشتر در رابطه با یه موضوعی میشه.

4. از قبل بود. چیز جدیدی نیست. برای بچه‌های زیر 5 سال این مبلغ نصف میشه. نامردا چون از تولد پسرم یه ماه گذشته بود، پولشو کامل گرفتن!

5. چه خوب. :)

مجید 1391/11/05 ساعت 09:34

@ آقا سالار ::: می شه بگید شما چند وقت از ارسال مدارکتون می گذشت که بهتون ایمیل زدن ؟ ما بیش از 2 هفته هست که مدارک را فرستادیم ولی دریغ ار یک ایمیل هیچ خبری نیست؟! فقط روی سایت زده Application Received
ممنون از ارائه اطلاعات شما

سینا 1391/11/05 ساعت 10:08

به مرتضی:

درست یادم نیست. فکر می کنم 20 یا 25 هزار تومن ریختیم به حسابشون.
متن رو از اول به انگلیسی نوشتیم.

علی 123 1391/11/05 ساعت 10:15

سالار جان::: شاید این نامه برای هرکس که لاجمنتش نهایی بشه اتوماتیک ارسال می شه. چون همه این مطالب در ماه مارس 2012 برای من هم فرستاده شده بود.

بابک جان::: OK مرسی.

داریوش 1391/11/05 ساعت 11:26

علی 123 عزیز

من فکر می کنم نباید برای آفیسر این جور القاء بشه که هدف گذاریه ما روی درآمد بیشتر است. چون اگر فکر کنه که ما با ویزای اقامت ممکنه برای کسب درآمد بیشتر رو بیا ریم به بیزینس غیر تخصصی و غیر مرتبط منطقیه. بنابراین من فکر میکنم اگر بگیم با وجود اینکه شهر های مثل اوکلند درآمد بیشتری داره ( البته هزینه ها هم به نسبت بالاتر) و اینکه شهر مهاجر پذیریه و من ممکن سریعتر با شرایط جدید مچ بشم ولی ترجیحم شهرهای کم جمعیت است مگر اینکه شرایط کار مجبورم کنه.
واقعا من ترجیحم همینه.
دوستان نظری اگه در مورد کامنت علی دارن خوبه که مطرح کنن.

اتفاقا می‌خواستم همین رو بگم، یادم رفت. آفیسر نباید بدونه دلیل شما از مهاجرت اقتصادیه یا دستکم دلیل عمده تون اقتصادیه. باید ببینه که شما در مجموع برای ترقی در یک جامعه بهتر دارید مهاجرت می‌کنید؛ برای استفاده از توانایی‌هایی که در جامعه فعلی بهشون توجه نمیشه. :)

البته داریوش جان، همون اوکلند هم که شلوغه از نظر ما ایرانیا انگار تعطیله‌ها! پرنده توش پر نمی‌زنه. اگه بری جایی که اونا بهش می‌گن خلوت، میشی مث رابینسون کروزوئه! از ما گفتن بود. فقط سالی یه بار اتوبوس جهانگردی توریستا رو میاره اونجاها گردش. شوخی کردم.

تی تی 1391/11/05 ساعت 17:43

سلان و خسته نباشید.
با این حساب واسه pr بهتره بگیم ما فقط قصد داریم تو تخصص خودمون کار کنیم هرقدر هم که سخت و طولانی باشه پروسه کاریابی!

نه اینطوری هم نیست. اما مشخصه که نباید بگید که حاضرید کار casual انجام بدین. نکته جالبی گفتین. منتظر نظر بقیه هستم. :)

هادی 1391/11/05 ساعت 18:33

دوستان کیا پیگیر آیپنز و مساله مدارک مهندسی هستن؟

علی 123 1391/11/06 ساعت 08:59

نظرتون چیه که بگیم در درجه اول دنبال کار دائمی در فیلد خودمون می گردیم, درصورتیکه کار مورد نظرمون پیدا نشه برای توسعه شبکه اجتماعی مون و پیدا کردن دوستانی که می تونن احیانا ما رو از کارهایی دائمی مطلع کنن کارهای داوطلبانه انجام میدیم که برای اجتماع هم مفید باشیم (ایرانیه و دنبال درست کردن چاخان)

اتفاقا اصلا هم خنده دار نیست. فکر خوبیه. :)

سالار 1391/11/06 ساعت 09:06

سلام
به مجید: ما 18/1 مدارک رو ارسال کردیم .
به علی123 : درسته این نامه واسه همه میره اما تو نامه های اخیر تعیین کیس افیسر رو 6 ماه میزدن که الان برگردوندن به 4 ماه
ضمنا" من فکر میکنم در هر مرحله ای یه خبر تازه ممکنه واسه تعدادی از دوستان که شرایط مشابه رو دارن مثل مجید مفید باشه

مهدی 1391/11/06 ساعت 09:34

سلام خسته نباشین یه جور ویزا میشه گرفت که ورزشی باشه؟ مثلا یه باشگاه فوتبال تو نیوزلند بخواد باهات قرار داد ببنده یا مثلا هر ورزش دیگه ای؟

اطلاعاتی ندارم متاسفانه. :(

تی تی 1391/11/06 ساعت 17:02

سلام.دوستان حدود ساعت مصاحبه ها چند است؟ما باید خونه رو خلوت کنیم از دست دخترمون

حتما باید اینکار رو بکنین. :) زمانش با توافق شما تعیین میشه. احتمالا پنجشنبه یا جمعه عصر زمان مناسبی باشه. چون شما تعطیل هستین.

مهران 1391/11/07 ساعت 07:38

سلام ، آقا شما برای فریت بارها و اسباب و لوازم منزل به نیوزلند چه کار می کنید ؟ برای استرالیا و کانادا مورد زیاده ولی برای نیوزلند تا حالا من ندیدم .

من قصد ندارم چیزی با فریت بفرستم. شرکت ها و افرادی که برای استرالیا خدمات بار دارند، به نیوزیلند هم می‌فرستن احتمالا. هزینه‌اش کم نیست. باید دید می صرفه یا نه. بستگی به محل سکونت شما و خیلی عوامل دیگه داره.

لیلا 1391/11/07 ساعت 07:57

این کیوی های نامرد از اول ۲۰۱۳ زیر امتیاز ۱۴۰ انتخاب نکردن...
با امتیاز ۱۲۰ باید بریم دنبال کارمون و بچسبیم به این مرز پپپپپپپپپپپپپپپپپپپر گهر! :(

مهاجرچه 1391/11/07 ساعت 11:43

سلام، من از این وبلاگ خیلی کمک گرفتم (با تشکر از همه دوستان). گفتم حاصل تجربه خودم رو بگم تا شاید راهنمایی برای دوستان عزیز باشه. آقا بابک اگه صلاح دونستی می تونی یه پست به این مطلب اختصاص بدی.
اول عرض کنم که پیشنهاد میکنم قبل از پر کردن و فرستادن EOI حتما" دوستان فول اسس رو انجام بدن. من تو دو تا دانشگاه دولتی که هر دوشون هم معاف از ارزیابی بودن درس خوندم. ولی تو نامه ITA ازم خواستن که ارزیابی بشم. با توجه به محدودیت وقت Fast Track رو انتخاب کردم و حدودا" یک میلیون تومان اضافه تر دادم که دوستانی که قبل از EOI ارزیابی رو انجام میدهند از این جهت خیالشون راحتتره.
برای ارزیابی مدارکم رو برای NZQA فرستادم. سعی کردم Focus اصلی روی رشته ام که مهندسی مکانیک بود باشه. مثلا" توی گواهی اشتغال به کارم پیشنهاد دادم به شرکت (و اونه هم خوشبختانه قبول کردن) که بنویسند از اطلاعات ایشون در زمینه مهندسی مکانیک در این Field ها استفاده میشه. تو ترجمه ریز نمرات هم حواستون باشه. مثلا" زبان تخصصی رو من نوشتم Technical English و یا ریاضیات مهندسی. خلاصه یک Cover letter هم گذاشتم و نوشتم که این مقالات رو هم چاپ کردم حین دوره فوق و ارزیابی رو برای مهاجرت میخوام به عنوان مهندس مکانیک. با این همه مدرک لیسانسم مهندسی و فوقم فقط فوق (لول 9) ارزیابی شد. ایمیل زدم گفتند قبوله چون شما مهندس هستید و از لیست LTSSL می تونید استفاده کنید. مدرک فوقتون هم 10 امتیاز Bonus رو داره. علت اینکه فوقم رو مهندسی ارزیابی نکردن هم این بود که از نظر اونها فوق مهندسی اساسش تحقیقه. اگر این رو میدونستم یکم بیشتر رو پروژه فوقم مانور میدادم و شاید اون هم مهندسی ارزیابی میشد. در هر حال، فعلا" که درگیر فرستادن مدارک هستیم و خدا رو شکر به IPENZ هم حوالمون ندادن. اینها رو گفتم شاید برای دوستان مفید باشه.

ممنون که نتیجه کارهاتون رو به ما اطلاع می‌دین. :) امیدوارم در ادامه مسیر هم موفق باشین.

طاها 1391/11/07 ساعت 12:19

در مورد هزینه اجاره که فرمودید در حدود 350-500 هفته ایی میشود،آیا معمولا این خانه ها furnished هستند ؟و اگر بله تا چه حد ؟ یعنی ما چه چیزهایی رو خودمون باید تهیه کنیم؟

کاش رفرنس هم می‌دادید که کجا این قیمت نوشته شده. به طور کلی قیمت‌ها بر اساس شهر مورد نظر متفاوت هست. مثلا در اوکلند و ولینگتون مبلغ اجاره خانه بالاتر از جاهای دیگر هست. در کرایست چرچ هم به دلیل اینکه بعضی از نواحی شهر ناامن اعلام شده یا تخلیه شده‌اند، قیمتها 20-30 درصد رشد داشته. به طور کلی نیوزیلند از لحاظ قیمت خرید و اجاره ملک روند رو به صعودی رو داشته که عمده دلیلش افزایش مهاجرت به این کشور و توسعه اقتصادی شهرها هست.

معمولا خانه‌های مبله کمی گرانتر هستند. اما نه اونقدر که به صرفه نباشه. اتفاقا برای 1-2 سال اول که خودتون ممکنه وسایل زیادی نداشته باشید، گزینه مناسبی هستند.

باید در اطلاعات جزییات هر مورد ببینید که چه چیزهایی در منزل موجود هست.

آزاده 1391/11/07 ساعت 14:39

در مورد ارزیابی این مورد رو اضافه کنم که اگر لیسانس یا فوق لیسانس هرکدومشون مهندسی ارزیابی بشه مورد قبوله برای اداره مهاجرت

مجید 1391/11/07 ساعت 16:11

آقا سالار :: ما مدارک را زودتر از شما ۶/۱ فرستادیم البته پول را سفارت داده بودیم , ایمیل زدیم به خانم آنیوا میگه سرمون شلوغ تا ۳ هفته دیگه بهتون ایمیل می زنیم .
مممنون از اطلاعات شما

هادی 1391/11/07 ساعت 20:54

به مهاجرچه

سلام دوست عزیز، مدرک لیسانس شما از کدام دانشگاه است که مهندسی لرزیابی شد؟ کابوسی برای من شده این قضیه .. هنوز مدارکمو نفرستادم NZQA اما نگرانم.

سامان فرنوش 1391/11/07 ساعت 20:59

@لیلا : من آمار پارسال رو نگاه کردم 4 بار از 120 به بالا انتخاب کردن، آخرین بار هم اکتبر 2012 اینکارو کردند.
گمون کنم توی فوریه باید دوباره از 120 به بالا انتخاب کنند

مهاجرچه 1391/11/08 ساعت 04:50

@هادی
لیسانس از دانشگاه تبریز
فوق از علم و صنعت (که مهندسی ارزیابی نشد)
ولی فکر کنم اگر تو ترجمه ریز نمرات و گرفتن نامه سابقه کاری یکم دقت کنید NZQA مهندسی ارزیابی میکنه.
راستی من تو مدارکم هم به مترجم تاکید کردم بنویسه Diploma of Engineering یا دانشکده مهندسی مکانیک.
اصلا" نگران نباشید. خیلی مرتب کار می کنند. با توجه به اینکه هر روز از ایران مدرک برای ارزیابی میره اونجا، فکر کنم هر چی بگذره وضعیت بهتر هم بشه.

بهار 1391/11/08 ساعت 06:36

سلام دوستان
مدارکی را که آفیسر خواسته باید به سفارت بدهم دیگه هماهنگی قبلی که نمی خواهد راستی هزینه پستش چقدر میشه؟ اصل مدارک شامل شناسنامه عقدنامه مدارک تحصیلی را بدم بره دیگه کار خاصی که نباید بکنم؟

فکر کنم باید با آفیسرتون هماهنگ کنین. 40-50 هزار تومن می گیرن.

مجید 1391/11/08 ساعت 07:03

@ هادی جان : مدارک رو سریع بفرست NZQA اگر رشتتون برق باشده سریعاً میفرستت IPENZ نامه از اونها هم یک پروسه 2 ماهه هست سخت نگیر فقط کمی هزینه بر هست .

حامد123 1391/11/08 ساعت 11:30

سلام به همه دوستان
در مورد رزومه ظاهرا یکمی سوتفاهم شده. اونقدر هم که بعضی از شما در موردش صحبت می کنید هم سخت نیست و نیازی به کلاس و این برنامه ها نداره. همین که از یه فرمت مشخصی استفاده کنید کفایت می کنه.
همونطور که شاید بعضی از شما دوستان بدونید حدود 2 ماه هست که اومدم اوکلند از طریق جاب آفر و رزومه ای هم که دادم یه فرمت استانداردی داشت و خلاصه اونقدر که شما نگرانش هستید مهم نیست.
فقط این رو بگم که از ناامید نشید و تا می تونید رزومه بفرستید ولی نکته مهم اینه که حتما برای کارهایی رزومه بفرستید که دقیقا با سابقه کاریتون مرتبط هستش.

سحر 1391/11/08 ساعت 15:03

آقا حامد 123:

در مورد رزومه نویسی برای بازار کا رنیوزلند اگر اطلاعات و یا لینک های مفیدی دارید ، لطف می کنید اینجا به اشتراک بزارید در ضمن با توجه به اینکه شما در اوکلند هستید خیلی خیلی خوب هست که تجربیات مفید و تصیه هاتون رو با ما به اشتراک بزارید ممنون

حامد123 1391/11/08 ساعت 21:40

@سحر خانم: سایت خاصی رو نمی شناسم ولی اگر تو گوگل سرچ کنید New Zealand CV رزمه های نیوزلند رو میاره ولی باور کنید اونقدر که شما نگرانش هستید مهم و پیچیده نیست.

مسعود.ک 1391/11/09 ساعت 10:41

سلام و تشکر از بابک خان بخاطر زحماتی که میکشن .
یه سئوال داشتم از بچه هایی که ماه Aug لاج کردن و اطلاعاتشون توی جدول ما وجود داره مثله خانم کتایون و مهتاب آیا آفیسرشون مشخص نشده یا این جدول بروز نیست الان داره میره تو 6 ماه .آیا تماسی گرفتین یا ایمیلی براتون اومده؟ من خودم زمان بعد از لاجم داره آخر این هفته میره تو چهار ماه .با این حساب انتظار بیخودی نکشم تا دو سه ماه آینده.

مهاجر 1391/11/09 ساعت 12:51

سلام، یه سوال داشتم. غیر از مدرک IELTS و البته مدارک پزشکی برای ITA آیا لازم هست چیز دیگه ای رو اصل بفرستم؟ توی INZ 1105 گفته پاسپورت رو بفرستید. اما فکر کنم اگه لازم باشه آفیسر میگه. لطفا" راهنمایی کنید. خصوصا" دوستانی که قبلا" فرستادن.

اصل مدارکی مثل شناسنامه، سند ازدواج، پاسپورت، مدارک دانشگاهی، آیلتس، اسسمنت NZQA، و گواهی اشتغال به کار رو ازتون خواهند خواست. می‌تونید همون اول نفرستین. اما به احتمال قریب به یقین بعد از اینکه مسئول پرونده‌تون مشخص بشه، اولین کاری که می‌کنه، درخواست این مدارک هست.
بهتر هم هست که وایسین خودش بگه. چون در حالت عادی باید چند ماه منتظر تعیین آفیسر باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.