دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

بورسیه تحصیلی اراسموس اروپا

برنامه "Erasmus Mundus" اسم یک برنامه تحصیلی است که به دانشجویان سایر نقاط جهان این فرصت داده میشود که با دریافت کمک هزینه تحصیلی مناسب به تحصیل در دانشگاههای اروپا مشغول بشوند. این دوره برای کلیه رشته های تحصیلی دانشگاهی و برای سه دوره تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا برگزار میشود. 



این برنامه که قدمتش به سال 2004 برمی گردد، هدفش فارغ التحصیلی از دو دانشگاه اروپایی به طور همزمان است. اسم این برنامه هم از اسم دانشمند قرن 15 میلادی، اراسموس گرفته شده است که در جاهای مختلفی در اروپا تحصیل کرده است. موندوس هم کلمه ای لاتین به معنی جهان (World) است که نشان دهنده جهانی بودن این برنامه است. در واقع این برنامه فرصتی است برای دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در دانشگاههای اروپا.


برای سه کشور ایران، عراق و یمن این برنامه اسم دیگری دارد: "سلام".  


دانشگاهها و تعدادشان در هر سال متفاوت است. برای سال 2013 این دانشگاهها در این طرح شرکت می کنند:


1- دانشگاه ورشو، لهستان

2- دانشگاه لیله، فرانسه

3- دانشگاه گوتینگن، آلمان

4- دانشگاه آلگاروه، پرتغال

5- دانشگاه توستو، اسپانیا

6- دانشگاه لوند، سوئد

7- دانشگاه تونته، هلند


مقدار بورس هم مطابق لیست زیر است و مقطع به مقطع متفاوت است. اما در همه مقاطع، یکبار بلیط رفت و برگشت به کشور مبدا در سال داده می شود و البته هزینه ویزا هم همینطور. بیمه هم شامل دانشجو می شود.


لیسانس: 1000 یورو در ماه (برای 10 ماه)

فوق لیسانس: 1000 یورو در ماه (برای 10 یا 22 ماه)

دکترا: 1500  یورو در ماه (برای 10 یا 36 ماه)

پست دکترا: 1500  یورو در ماه (برای 6 ماه)


تعداد متفاوت ماهها به خاطر این است که گرفتن این بورس به دو صورت است. از دانشگاه مبدا شما یا به صورت مستقیم از طریق اقدام شخصی. چند تا از دانشگاههای ایران در این طرح شرکت دارند و امکان فرستادن دانشجویان را به صورت محدود (مثلا برای دانشجویان لیسانس، 10 ماه) دارند.


ثبت نام به صورت آنلاین و از طریق این لینک انجام می شود. تا سه رشته، سه دانشگاه و یا سه طول دوره حق انتخاب دارید. آخرین زمان ثبت نام هم، هفتم فوریه 2013 است. لیست کلیه رشته ها و دانشگاهها و پیش نیاز ها را هم در این لینک می توانید پیدا کنید. 


مدارک لازم هم اگر به صورت مستقل اقدام می کنید، اینهاست:

1- کپی پاسپورت

2- مدارک فارغ التحصیلی از دانشگاههای ایران

3- رزومه

4- مدرک زبان انگلیسی IELTS or TOEFL

5- پروپزال (برای دکترا)

6- رفرنس (optional)


دست آخر اینکه نیاز به هیچ هزینه ای برای اقدام نیست و هیچ مدرکی هم با پست ارسال نمیشود. همه مدارک در طی پروسه ثبت نام الکترونیکی به فرم الکترونیکی ضمیمه می شود. 


, و این لینک هم به بورس های سفارت فرانسه در ایران هدایتتون می کنه که آخرین فرصتش 15 آوریل 2013 است. 


موفق باشید.../ناصر

نظرات 116 + ارسال نظر
مسعود 1391/11/07 ساعت 21:09

مرسی ناصر خان ولی ای کاش زودتر با خبر می شدم ایشالا واسه سال دیگه!!

حسین 1391/11/08 ساعت 05:56

سلام ناصر عزیز

بازگشت پیروزمندانه شما به صحنه وبلاگ را به همه تبریک میگم.

سلام حسین جان. مرسی. ولی قضیه اونجورا هم که می گی جدی نیست!

مرتضی 1391/11/08 ساعت 09:21

با سلام دوباره به ناصر :
یک سوال داشتم درباره لینکهای مفید اطلاعات درباره سیستمها آموزشی در نیوزلند و اطلاعاتی راجع به شهرهای نیوزلند . کسی چیزی داره که برای مصاحبه خوب باشه؟

قبلا گفتیم که می‌تونید به وزارت آموزش نیوزیلند و لینکهای مفیدی که روی سایت اداره مهاجرت هست سر بزنید. اطلاعات کاملی می‌تونید اونجاها پیدا کنید.

کتایون 1391/11/08 ساعت 16:59

سلام بر آقا ناصر و دوستان... خیلی لینک مفید و جالبی هست... خیلی لطف کردین...
فقط 2 تا سوال داشتم اگر ممکنه...
1- در این لینک: https://emecw.gis.lu.se/priorityFields.aspx?location=all&lot=SALAM آیا تنها رشته هایی که در مقابلشون info نوشته شده را ارائه میدهتد؟
2-آیا تنها 1 بار در سال پذیرش دارند؟
خیلی ممنون و براتون آرزوی موفقیت در تمامی امور زندگیتون دارم...

سلام کتی خانم.
1- والا من جایی ندیدم که مستقیما به این قضیه اشاره کرده باشه. اما به نظر میرسه که اینطوریه که هر کدوم که لینک دارن، ظرفیت هم دارن. بازهم به نظرم برای اینکه مطمئن بشین، ایمیل بزنین.
2- اراسموس، سالی یه بار پذیرش می کنه.
موفق باشین شما هم....

sima 1391/11/08 ساعت 17:43

ba salam , kheyli mamnun az etelate mofidetun , mikhastam bedunam che nomre ilets mikhad v enke b ma forsat dade mishe baedan ilets ro befrestim??
ba tashakor

سطح نمره آیلتس برای اقدام نمره B2 در نظر گرفته شده که معادل 5.5 تا 6.5 آیلتسه. تو بعضی از رشته ها رو اگه نگاه کنی، نوشته که چه آیلتسی دقیقا برای اون رشته لازمه. تو این لینک هم نوشته که معادل B2 می خواد، اما دانشگاه به دانشگاه ممکنه که فرق کنه:
http://portal.uw.edu.pl/en/web/salam/application;jsessionid=33E330E107B1D089F0646B264995735A
راجع به اینکه زمان داشته باشی تا آیلتس بدی، بستگی به اونا داره که قبول کنن که Conditional offer بدن یا نه. ولی معمولا اگه خیلی دیر نکنی و تعداد شرکت کننده هم زیاد نباشه، مشکلی پیش نمیاد، البته این یه نظر شخصیه دیگه...

موفق باشی

داریوش 1391/11/08 ساعت 19:45

سلام ناصر عزیز

خیلی خوشحالمون کردین. از اینکه به یاد ما هستین یه دنیا ممنونیم. شاد و سلامت و سر بلند باشین.

ممنون داریوش جان...شما همیشه لطف داری...

لاله 1391/11/09 ساعت 07:31

ممنون از این پست خیلی دوست داشتم می توانستم ازش استفاده کنم ولی متاسفانه شامل من نمیشه.کسانی که تو 5 سال گذشته تو اروپا بیش از 12 ماه بودند نمی توانند این فرم رو پر کنند دوستان حواستون باشه

علی 123 1391/11/09 ساعت 09:45

درووووود بر آقا ناصر... خیلییییی کار خوب کردین پیغام گذاشتین کلی سورپرایز شدم. ممنون به خاطر پست پرمحتوایی که گذاشتین. پستهاتون همیشه پر از نکته س. راستی من هم دوست دارم قضیه همونجوی که حسین آقا می گه جدی باشه

مرتضی جان::: من توی کامنتهای یکی دوتا پست قبلی در مورد سیستم آموزشی نیوزیلند یه لینک گذاشتم که اطلاعات کلی در اختیارتون می ذاره. حتما ببینین چون خیلی برای مصاحبه مفیده. برای اطلاعات بیشتر به سایت وزارت آمورش یه نگاهی بندازین و همچنین سایتهای دانشگاهها.

سرکار لاله خانم::: شما دیگه چرا؟ این برای کسانیه که می خوان از اروپا مدرک بگیرن که شما کهنه ش کردین

مرسی علی جان :) /ناصر

[ بدون نام ] 1391/11/09 ساعت 15:21

سلام
ممنون از اطلاع رسانی شما. سوالی که پیش میاد اینه که اینها برای چی تمایل دارن کسانی از جهان سوم به کشورشون برن و اونجا تحصیل کنن. تازه پول هم بهشون بدن همراه با امکانات. قضیه یه کم عجیبه. حتما در ازای این کار توقعاتی دارند. اینکه این توقعاتی چیه جای تامل داره.

همین که یه نیروی جوان و تحصیل کرده میره اونجا و احتمالا ارتباطاتش رو با جامعه اونجا حفظ می‌کنه، برای کشورهای پیر اروپایی بزرگترین لطفه. :)

مهدی دوست منصور 1391/11/09 ساعت 22:23

بابک جان با جلو رفتن کار بچه ها به تعداد افرادی که به نیوزلند حواهند رفت افزوده میشه که خوب ورود اولین بار به کشوری مثل نیوزلند که فوانین گمرکی و ... سختگیرانه ای هم داره خودش یک داستانه پیچیده است. بد نیست یک قسمت هم توی سایت داشته باشیم تا تجارب اولین ورود و موارک مورد نیاز آن هم جمع آوری بشه.
مثل این نمونه که فرم ورود مسافرین و Declaration در مورد موارد ممنوعه هستش:
http://www.biosecurity.govt.nz/files/enter/personal/passenger-arrival-card/farsi.pdf

آره. فکر خوبیه. ولی الآن یه ذره سرم شلوغه. :)

مرتضی 1391/11/10 ساعت 08:48

به علی 123:
میشه لینکش را اینجا بذاری ؟ من کلا با این سایت اداره مهاجرت نیوزلند مشکل دارم

علی 123 1391/11/11 ساعت 09:59

آقا مرتضی::: موارد کلی در مورد سیستم آموزشی نیوزیلند:
http://www.minedu.govt.nz/~/media/MinEdu/Files/EducationSectors/InternationalEducation/ForInternationalStudentsAndParents/NZEdSysOverview.pdf

علی 123 1391/11/11 ساعت 17:30

دوستان نظتون چیه که دو به دو به صورت تلفنی با هم Speaking کار کنیم؟ اینطوری مشکل دور هم جمع شدن از بین میره و باعث میشه تبادل دانسته ها مون به خصوص در مورد نیوزیلند و مصاحبه آفیسر بیشتر بشه.

مهدی دوست منصور 1391/11/11 ساعت 18:00

سلام. امروز رفتم سفارت برای اولین بار برای فرستادن پاسپورتها و گواهی بانک. از محله ای که سفارت توش بود که بگذریم افراد داخل سفارت بسیار آروم و با ادب بودند و جالب اینجا بود که تنها مراجعه کننده من بودم. مسئول جوابگویی با حوصله تمام جواب سوالهای من رو داد. وقتی اینجا رو با سفارت کانادا مقایسه میکنم میبینم که آرامش این کیویها از سفارت خونشون معلومه.

مهدی دوست منصور 1391/11/11 ساعت 19:06

خواندن مجدد این پست بعد از این همه مدت خالی از لطف نبود:
اینجا بهشت نیست اما از جهنم هم خیلی خیلی دوره !!!

http://newwishes.persianblog.ir/post/110

سعید 1391/11/11 ساعت 20:30 http://www.Azimoot.ir

سلام
لطف می‌کنید به ترتیب به سوالات من پاسخ دهید؟
میدونم که سابقه کار باید در همون رشته باشه که مورد نیازشونه

برای مهاجرت واسه کار، با توجه به قوانین 2013، آیا سابقه کار باید با بیمه باشه؟ اگه بله، آیا بیمه باید در همون زمینه کاری باشه یا فقط تامین اجتماعی عادی کافیه؟

آیا سابقه کار حتما باید بعد از تاریخ فارغ التحصیلی باشه تا حساب بشه یا خیر؟

باتشکر

از نظر اداره مهاجرت ارائه سابقه بیمه لازم نیست، اما برای دارالترجمه باید دستکم دفترچه بیمه رو ارائه بدین تا بتونید تاییدیه دادگستری و/یا وزارت خارجه رو بگیرید. بیمه همگانی دیگه؛ تامین اجتماعی یا مثلا فرهنگیان، ارتش، ....

نه، لازم نیست، اما باز هم باید مرتبط باشه و فکر کنم که نیمه وقت قبول می کنن ازتون.

علی 123 1391/11/12 ساعت 04:52

مهدی دوست منصور::: خداییش سفارت نیوزیلند گذشته از پاسخگویی عالی یکی از با کلاس ترین و بهترین سفارتهاییه که در ایران موجوده و آدم از لحظه ای که واردش می شه احساس می کنه که جو با جاهای دیگه تفاوت اساسی داره.

مهدی دوست منصور 1391/11/12 ساعت 07:49

سلام. بلیطی یک سره که یک هفته پیش با دلار مبادله ای با قیمت چهار میلیون و هشتصد رزرو کرده بودیم امروز با ارز آزاد با قیمت هفت میلیون و چهارصد تحویلمون دادن...

معلوم نیست این مردم تا کی باید تاوان حماقت آقایان را از جیبشون پرداخت کنن.

مرتضی 1391/11/12 ساعت 10:45

به مهدی دوست منصور:
به قیمت ارز آزاد حساب کردند؟؟ ولی من شنیده بودم که با نرخ ارز مبادله ای حساب میشه

سعید 1391/11/12 ساعت 13:06

آیا به نظر شما، در کنار مدرک کارشناسی دانشگاهم که رشته مورد نیاز نیوزلندی هاهم است، اگه مدارک آموزشگاه های فنی داخل ایران رو مثلا مجتمع فنی تهران رو براشون بفرستم امتیازی محسوب میشه یا ارزش هزینش رو نداره؟

مثلا مدرک بین المللی کار با نرم افزار فرضا اتوکد یا ...

مرسی از پاسخگوییتون

قطعا در افزایش شانس کاریابی تاثیرگذاره، اما امتیازی نداره.

سامان فرنوش 1391/11/12 ساعت 13:51

یا امامزاده بیژن . ارز آزاد شد بلیطها؟

مهدی دوست منصور 1391/11/12 ساعت 15:47

@مرتضی:: از سه شنبه به اینطرف بلیط با نرخ ارز آزاد حساب میشه!!!!!!!!!!!

@سامان فرنوش:: بله متاسفانه

مرتضی 1391/11/12 ساعت 17:14

دوستانی که نیاز به صدور گذرنامه جدید دارند : مشکلی در ایجاد گذرنامه ها بوجود آمده (حتما مسائلی مثل کاغذ پاسپورت و یا ... مربوط به تحریم) است که گذرنامه ها حالا حالاها صادر نمیشه !!!! گفتم اگر نیاز به اینکار دارید هرچه زودتر درخواست بدید

من و خانمم الان 40 روزه گذرنامه هامون را دریافت نکردیم و هیچکس هم پاسخگو نیست

مجید 1391/11/13 ساعت 06:00

سلام دوستان
خانم تی تی زحمت کشیدن دارن با آقای معینی واسه کلاس زبان هماهنگ می کنن بد نیست هفته ای یک جلسه مثلا جمعه ها دور هم باشیم و انگلیسی حرف بزنیم ، همنوردان اگر تمایل به شرکت در کلاس را دارن اعلام کنن.
ممنون

کتایون 1391/11/13 ساعت 10:11

اگر ممکنه من رو هم برای کلاس انگلیسی در نظر بگیرید... ممنون...

مرتضی 1391/11/13 ساعت 15:17

حالا که بحث شیرین بلیط به نرخ دلار آزاد شد یک نکته را من سوال کنم از دوستان :
آیا برای گرفتن بلیط به آژانسهای مسافرتی مراجعه میکنید و یا به شرکتهای نمایندگی ایرلاینها (مثلا اتحاد یا امارات) و یا از طریق سایت سفارش میدید؟
اگر از طریق نمایندگی ها و یا آژانسها مراجعه میکنید اونوقت اون کد کاربری برای گرفتن پوینت و تعیین صندلی که ایرلاینهای خارجی دارند را چطور بهشون میدید؟

تی تی 1391/11/13 ساعت 16:12

سلام.دوستان کلاس رو دارم نهایی میکنم اگه کسی تمایل داره زودتر ایمیل بزنهtayebe.bahari@gmail.com.احتمالا روزهای ۵ شنبه خواهد بود.
استاد با تجربه و خوبیه و کاملا بریتیش.

ندا 1391/11/13 ساعت 19:22

سلام دوستان افیسر پرونده ما هم معلوم شد. دایانا خانوم هستن. Diana Loughnon
خب آقایون بابک، مجتبی و علی-مریم (123؟؟) با ایشون بودن ظاهرا؟ توصیه ای، نظری یا راهنمایی بدین. والله همه ی کامنت ها رو می خونم ولی یادم نمیاد از ایشون موضوعی گفته شده باشه. ممنون میشم هر نوع اطلاعی سبب خوشنودی الکی ما خواهد شد! و خانواده ای از نگرانی خواهد رهانید!

مبارک باشه. :)

کلا از اون آفیسراییه که زیاد حال نداره! به ایمیلهاش منظم جواب نمی ده؛ دستکم زمانی که جواب مهمی نداشته باشه. ولی آدم منطقی هست.

مهدی دوست منصور 1391/11/13 ساعت 19:58

@مرتضی:: من از طریق یکی از دوستان که آژانس مسافرتی داره اقدام کردم برای بلیط. بعد از صدور بلیط شما یک کد پیگیری دریافت میکنین که میشه با همون وارد سایت شد و صندلی و غذا را انتخاب کرد.

مرتضی 1391/11/14 ساعت 06:53

به مهدی دوست منصور:
من منظورم اون کدی بود که بهتون با خرید بلیط بهتون پوینت میده . شما هم منظورتون همونه؟

حسین 1391/11/14 ساعت 07:47

@مرتضی

من هم حدود 15 روزه گذرنامه ها را دادم برای تمدید و خبری نیست.
مطمئنی که مشکل عمومیه یا ممکنه گذرنامه های شما جایی گیر کرده باشه؟

ممکنه همچین موضوعی کمی باعث تاخیر بشه، اما نباید خیلی تاثیرگذار باشه. من شهریورماه هم رفتم برای تمدید گذرنامه و ظرف 6-7 روز آماده شد. همون موقع هم خانواده‌ای اومده بود که 25 روز از درخواستش می‌گذشت و هنوز کارش انجام نشده بود. یه مقدار هم احتمالا به خاطر سازماندهی غلط و بی‌نظمی تو کارهاست.

ندا 1391/11/14 ساعت 08:38

در خصوص فرم 1200 INZ که ازمون خواسته شده پر کنیم 4 تا سوال دارم:
1) Your name in ethnic script
باید اسممون رو با رسم الخط فارسی بنویسیم؟ یا ؟
2) Your ethnicity
نژادمون چیه؟ بنویسیم White کافیه؟
3) درخصوص مدرک نظام وظیفه ترجمه کارت پایان خدمت کافیه؟ مدرک دیگه ای که وجود نداره در این مورد؟ خصوصا در مورد اون جدول عریض و طویل که جزئیات خدمت رو می خواد.
4) International travel history
هشت تا سطر خودش گذاشته همین ها رو پرکنیم یا از برگ اضافه پر کنیم. شواهد عینی در این خصوص وجود داره. البته از خود دایانا هم سوال خواهم کرد.
از پاسخ شما ممنونم
@ آقا بابک: ممنون از پاسخ قبلی اتون. با توجه به ضیق وقت شما!

سامان فرنوش 1391/11/14 ساعت 08:55

من گذرنامه دخترمو بعد از نزدیک به یک ماه گرفتم. افسر پلیس + 10 میگفت به خاطر حج عمره است.

لاله 1391/11/14 ساعت 09:03

@ آقای مرتضی
شما وقتی بلیط رو می خرید از هر جایی که دارید میگیرید شماره ای که قبلا برای مایلژ بهتون دادند که معمولا روی کارتی که پیش خودتون هست نوشته شده را به مسئول تهیه بلیط می دهید و اون وارد سیستم می کند ولی به هر دلیلی اگر این اتفاق نیوفتاد شما می توانید شخصا وارد حساب کاربریتون بشید و اطلاعات بلیط را وارد کنید و از این طریق صندلیتون رو رزرو کنید.
@ تی تی
میشه لطفا محل برگزاری کلاسها رو اعلام کنید

انی 1391/11/14 ساعت 13:54

با سلام به همه دوستان
دوستان یه استاد ایلتس خوب میشناسند حاضر باشه بیا د شهرستان خصوصی تدریس کنه اگه میشناسید به من معرفی کنید.ممنون البته برای بعد عید نوروز

رضا 1391/11/14 ساعت 14:35

@خانم لاله
کلاس را پنجشنبه عصر میدان ولیعصر با آقای معینی موسسه آفرینش هماهنگ کردیم

Hessam 1391/11/14 ساعت 16:35

@ندا: افسر من هم دایاناست. خفم کرده. نمیدونم پروندم در چه وضعیتیه. جرأتم ندارم ازش بپرسم. اصن یه وضی...

تی تی 1391/11/14 ساعت 17:44

سلام دوستان.خواهش میکنم.امیدوارم کلاس خوبی از آب در بیاد.کلاس پنج شنبه ها ساعت 1 به بعد تا 7 خواهد بود ببینم بچه ها و استاد چه ساعتی رو بتونن هماهنگ کنن.محلش هم میدون ولیعصر خواهد بود.اگه واستون مناسبه لطفا زودتر خبر بدین.ممنون.

وسوسه کننده است.

مهدی دوست منصور 1391/11/14 ساعت 23:05

@مرتضی:: هواپیمایی امارات یک برنامه داره به نام Skyward که به ازای مایلهای پروازهاتون بهتون امتیاز میده. اگه منظورتون همونه در زمان رزرو بلیط هم شما کد پیگیری میگیرید و میتونین شخصا وارد سایت بشین و کد Skyward رو وارد کنین و مثلا از تخفیف و ... استفاده کنین. این قیمت نهایی در زمان confirm نهایی بلیط براتون حساب میشه. ایرلاینهای دیگه رو نمیدونم چجوریه.

علی 123 1391/11/15 ساعت 12:53

دوستان من هیچگونه فرمی در خصوص سکیوریتی چک تکمیل نکردم, ازم هم خواسته نشده... کدوم فرم رو می گین؟؟؟

تی تی 1391/11/15 ساعت 18:25

آقا بابک تشریف بیارید.
به قول شاعر سیب مرا بگیر و به من اعتماد کن!

چی میگه؟ شاعر؟ سیب؟ اعتماد؟

کتایون 1391/11/15 ساعت 18:26

@ علی آقای 123: فرم 1134 و 1209... شاید مراحلش کمی فرق کرده باشه... چون در مورد مدیکال هم گویا من اولین نفری بودم که مشمول فرم های جدید شدم...

علی 123 1391/11/15 ساعت 20:45

کتایون خانم::: ممنون واقعا.

دوستان::: از بچه های قدیمی وبلاگ, خانمها یا آقایون کسی فرم 1209 رو ارسال کرده یا این فرم همونطور که برای من جدیده برای شما هم تازگی داره؟

http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/68F7E277-D781-4F06-BCDD-DDB5AD236D2B/0/INZ1209.pdf

رابین 1391/11/15 ساعت 20:46

سلام بر شما. زحمت زیادی واسه وبلاگ می کشید که جا داره به طور ویژه ازتون تشکر کنم
یه سوال داشتم می خواستم در مورد ویزای سرمایه گذاری بیشتر بدونم اگه ممکنه در مورد شرایطش توضیح بدین ممنون می شم

یه پست قبلا تو وبلاگ نوشته شده:
http://2migrators.blogsky.com/1390/11/05/post-141

Sepideh 1391/11/16 ساعت 00:32 http://www.korushade.com/

سلام مهدی دوست منصور .. من در این مورد یه کم نوشتم اگر دوست داشتی بخون .. :)

http://www.korushade.com/

Sepideh

سامان فرنوش 1391/11/16 ساعت 07:44

لیست جدید Long-term Skill Shortage List که از 11 فوریه اعمال میشه اعلام شد. تا اینجا که من دیدم پرستارها و اساتید دانشگاه از لیست حذف شدند.
http://www.move2nz.com/member/forum/shwmessage.aspx?ForumID=61&MessageID=81911

من هم خوندم این پست رو. به قول نویسنده اش، هنوز خود اداره مهاجرت هم خبر نداده؛ یا خبر نداره!
/بابک

مجتبی 1391/11/16 ساعت 07:55

خیلی فوری :
پروازهای امارات اگر رزور کردید فقط امروز و فردا با قیمت قبلی صادر می شن .
حتما با آژانستون هماهنگ کنید و از دست ندید فرصت رو.

رضا 123 1391/11/16 ساعت 09:37

تیتی و بچه هایی که زحمت هماهنگی کلاس زبان رو میکشید.
سلام
درصورتیکه استادش با لهجه بریتیشه و از نظر شما تاییده من هم میخواستم تو کلاس شرکت کنم. به تیتی هم ایمیل زدم لطفا اگه زمان شروعش مشخص و قطعی شده اعلام کنید.

ممنون میشم.

مجتبی 1391/11/16 ساعت 10:00

من همین امروز ساعت 12 بلیطم رو صادر کردند 3160300 برای هر نفر از تهران به آکلند. قیمت جدید بلیط 4 میلیون هست.

مجتبی 1391/11/16 ساعت 10:01

من قیمت بلیط رفت و برگشت را گفتم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.