دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

روزهای اول

بچه‌های بالاخره بعد از دو روز کلنجار رفتن تونستم بر jet lag غلبه کنم و خلاصه اون ساعتی که مغزم دوست داشت نخوابم. اصلا دستکم نگیریدش. خیلی عذابتون می‌ده. من خودم سلطان خوشخوابا هستم که دارم این حرفو می زنم. 


روز اول که رسیدم اوکلند، وقتی باقی نمونده بود که بتونم کار خاصی انجام بدم. فقط کارهایی رو که از قبل مد نظر داشتم، تو فرودگاه انجام دادم. اگه از اول اولش بخوام بگم: declare کردن اشیاء و وسایل مشکوک، کنترل گذرنامه، تبدیل مقدار کمی دلار آمریکا به دلار نیوزیلند، خریدن سیمکارت و شارژ مختصر جهت شروع و احتمالا تماس با خانواده. گرفتن شاتل و رفتن به backpacker. شاتل رو از قبل هماهنگ کرده بودم. فقط شماره پیگیری اش رو دادم به راننده.  

بعد از مستقر شدن، با اینکه خیلی خیلی خسته بودم، تصمیم گرفتم برای اینکه خیر سرم نخوابم تا شب راحت بخوابم، برم یه گشتی تو شهر بزنم. این کارو کردم، اما شب اصلا نتونستم خواب راحتی داشته باشم.  

روز بعد ساعت 1 رفتم بانک.  خانمه تعجب کرد و گفت خیلی زود اومدم برای باز کردن حساب. رفتم kiwibank که هم دفتر پست هست و هم بانک وابسته به اون. تا بتونم کارهای IRD و حساب بانکی رو همزمان انجام بدم. خانمه فرمش رو داد بهم و چیزهایی رو که میخواست بهم گفت و برای روز بعد ساعت 12 برام وقت گذاشت. 

روز دوم ساعت 12 رفتم اونجا و بعد از تحویل مدارک IRD، من رو برد به مشاور مشتریان بانک معرفی کنه. من که قبل از ورود صدای مکالمه خانم کارمند رو با مشاور می‌شنیدم، ناغافل شنیدم که مشاور گفت: «بیا تو بابک جان» [؟] خلاصه با زبان شیرین فارسی گپ و گفتی داشتیم و حسابمون هم به سلامتی افتتاح شد و رفتیم دنبال کارمون. :) 

این عکس رو هم روز اول از اسکای تاور گرفتم و جای همه بچه‌های دو مهاجر رو خالی کردم. 



فقط یه عکس پانورامای جانانه گرفتم که بگم ما اینیم! جای همه‌تون خالی. :) انشاله سال دیگه همه دور هم باشیم. 

نظرات 131 + ارسال نظر
کتایون 1391/11/27 ساعت 11:22

درود د د دوباره به مسیو بابک... شما چقدر با معرفتید.... ممنون از اینکه همچنان این ارتباط و اطلاع رسانی رو در شرایطی که خودتونم شاید زیاد با اون محیط آشنا نیستید انجام میدید... حقیقتش بعضی وقتها که فکر میکنم من یکه و تنها میخوام برم جایی که حتی کسی تو فرودگاه دنبالم نمیاد، یکم میترسم...
ازتون خواهش میکنم هر تجربه ای که در بدو ورود براتون پیش میاد، چه از اقامت اولیه در هتل و گرفتن خونه و ... کارهای اداری و بازکردن حساب بانکی و ... با ما در میان بگذارید...
درضمن با این تورم موجود و شرایطی که روز به روز بدتر میشه به نظرم پس انداز اصلا فایده نداره و باید هرچه سریعتر اونجا کار پیدا کرد... هرچند شاید در وحله اول کارهایی که ربطی به رشتمون نداره... حتی شده فروشندگی... چون با این اوضاع دلار فکر کنم ظرف 5-6 ماه نهایتا پولمون تموم بشه...
برای شما و خانواده محترمتون آرزوی موفقیت روز افزون دارم و ایشالا 1 کار مورد علاقه تون رو هر چه سریعتر پیدا کنید...

ممنون. از شب چله امسال که گذشت. این هندونه‌ها رو باید بذاریم برای شب چله سال دیگه قاچ کنیم.
راستش، من سعی کردم برای 2-3 روز اول برنامه داشته باشم. فکر کنم کار بدی هم نکردم و نتیجه‌اش رو دیدم. این کار هم به خودم آرامش می‌داد و هم روزهای اول سرگرمی‌ای داشتم.
شما هم سعی کنید که از لحظه ورود به فرودگاه یه برنامه نسبتا مشخص داشته باشید تا مثلا مجبور نباشید برای تهیه سیم کارت از محل اقامتتون خارج شید و 1-2 ساعت از وقتتون گرفته شه. ممکنه شما نکات دیگه ای هم تو ذهنتون باشه که من بهشون فکر نکرده باشم.
مهمترین نکته اینه که هیچ چیزی تا حال (خوشبختانه) اونقدر عجیب و غریب و غیرقابل باور یا غیرقابل فهم نبوده. همه چیز عادی‌تر از اونیه که خودم هم فکر می‌کردم. :)

رامین 1391/11/27 ساعت 11:42

به بابک :
به سلامتی و آرزوی موفقیت . چند تا مورد را مطرح کرده بودی که فکر کنم نیاز به توضیح بیشتری داره :
1-گفتی شاتل را قبلا هماهنگ کرده بودی . میشه بگی چطوری هماهنگ کرده بودی ؟
2-چرا این بانک را انتخاب کردی؟ آیا قبلا تحقیق کرده بودی؟
3-برای انتقال پول مشکلی نداشتی ؟
4-از پرواز و موارد اون و حجم باری که توی هواپیما بردی چیزی نگفتی . چه مقدار میشه برد؟
اینجور که معلومه پرواز با 1 توقف را انتخاب کرده بودی . به نظرت اون پرواز با پروازهای با 2 توقف تفاوت زیادی دارند؟ منظورم پروازهایی مثل :
تهران - قطر
قطر-هنگ کنک
هنگ کنک - آکلند
است.
مرسی

1. آره. supershuttle یه سایت داره که می تونید اونجا برای روز و تاریخ خاصی تاکسی رزرو کنید. این تاکسی، مخصوص فرودگاه‌ست و مبدا یا مقصدش فرودگاه‌ست.

2. آره. چون این بانک وابسته به پست نیوزیلنده. من رفتم پست برای IRD. هر دفتر پست نیوزیلند یه شعبه kiwibank رو هم داره. پس با یه تیر دو نشون زدم.

3. نه. پخشش کردم تو کوله و کیف و جیبهام. مشکلی نبود خوشبختانه.

4. بارم حدود 36 کیلو بود که گیر دادن بهش. کوله‌ام نسبتا خالی بود که گفت 3-4 کیلو‌اش رو منتقل کنم به کوله و ببرم بالا. به 2-3 کیلو اضافه‌اش هم دیگه گیر نداد. ولی کوله‌ام بدجوری سنگین شده بود.

من 3-4 ساعت تو دوبی ترانزیت داشتم و 2 ساعت در بریزبین استرالیا. نمی دونم. به هر حال 24-25 ساعت از وقتتون گرفته میشه. اگر ترانزیتتون طولانی تر باشه، بیشتر. خستگی و جت لگ هم واقعا کلافه کننده است. فکر نکنم زیاد فرقی داشته باشه از کدوم مسیر میرید. تفاوت مهم شاید در قیمتش باشه.

سینا 1391/11/27 ساعت 11:53

موفق باشی ایشالله. تنها رفتی یا با خانواده؟

ممنون. تنها. :(

حسین 1391/11/27 ساعت 12:01

بابک جان

خیلی ممنون از اینکه وقتت محدوده باز هم به فکر ما هستی

ممنون حسین جان. :)

الهام 1391/11/27 ساعت 12:26

تبریک می گم آقا بابک خیلی خوشحال شدم این پست جدید رو خوندم کاش همینجوری ادامه بدید...من هر روز منتظر پست جدید هستم...راستی چه با تجریه عمل کردید...

هما 1391/11/27 ساعت 12:34

سلام اقا بابک
آقا بابک دعا میکنم خیلی خیلی زود یک کار خوب پیدا کنید و همسر و پسرتون هرچه زودتر به شما بپیوندند.
شما هم برای تمام ما دومهاجرها دعا کنید که کار همه هرچه سریعتر به خوبی به جواب برسه.من احساس میکنم که همه ما یک خانواده بزگ را تشکیل دادیم.
به امید موفقیت همه

ممنون. لطف دارید. :)

مهتاب 1391/11/27 ساعت 12:52

ان شاءاله

همیشه خوش باشی ... خیالم راحت شد وقتی این متن رو خوندم، خیلی نگران بودم فکر می کردم حالا حالاها اینجا سر نمی زنی و بی خبر می مونیم
خدا رو شکر... به امید خبر موفقیت های بعدی...

نه بابا. تازه این عکس مال روز اوله. وقت نکرده بودم بذارمش رو وبلاگ. :)

سالار 1391/11/27 ساعت 13:18

سلام
خوشحالم که میبینم از اونجا هم داری مینویسی. لطفا" ادامه بده و ما رو در جریان کارات بزار.من همیشه فکر میکنم وقتی رسیدم اونجا چه حسی خواهم داشت.
راستی الان حست چیه بابک جان؟

حس بدی نیست. زود با محیط خو گرفتم؛ خوشبختانه. :)
البته ناگفته نماند که دوستانی اینجا دارم که حق دوستی رو تمام و کمال ادا کردن و من رو حسابی شرمنده خودشون کردن. :)

بیژن 1391/11/27 ساعت 13:35

موفق باشی
سختی کار فقط در قدم اول ممکن است اذیت کننده باشد انشاالله هروز بهتر از روز قبل خواهد بود
دعا میکنم همه کارها راحت پیش برود

ممنون. :)

مسعود.ک 1391/11/27 ساعت 13:40

سلام به همه
بابک خان خوشحالم از اینکه تا اینجاش به خوبی سپری شده از اینجا به بعدشم امیدوارم با موفقیت همراه باشه لطفا یه عکس هم از خودت بذار چشممان به جمالت روشن شه. منتظر پستهای بعدی هستیم که بنظرم خیلی میتونه مفید باشه.

ممنون. :)

رومینا 1391/11/27 ساعت 17:17

انگار برج میلاد ما بلندتره ها
اقا بابک بلیط هم میفروختن برید از بالای اسکای تاور شهر رو ببینید

نرفتم نزدیکش ببینم ورودی‌اش چه جوریه. آره، زیاد هم بلند نیست. برج میلاد معماری قشنگتری هم داره خدا وکیلی.

تی تی 1391/11/27 ساعت 18:17

سلام.
وااااای چه حالی کردی تو بانک
منتظر خبرهای خوبتون هستیم.

علی 123 1391/11/27 ساعت 19:04

بابک جان::: کلللللییی حال دادی دم شما گرم کلی با صدای بلند خندیدیم. چشم امید همه این بچه ها به توئه و به نمایندگی همه ما اونجایی. اینکه جای همه رو خالی کردی کلی کیف کردیم. کلی سوال هم برای من پیش اومده: کجا ساکن شدی؟ (Backpacker چیه و چه جوریه) شاتل رو چه جوری رزرو کردی؟

ممنون. توضیحاتش رو تو کامنت‌های قبلی دوستان دادم. راجع به backpacker هم تو اینترنت اطلاعات فراوونه. :) مثل خوابگاه می‌مونه و ارزونترین گزینه برای 2-3 روز اول هست.

مهدی دوست منصور 1391/11/27 ساعت 20:47

رسیدن بخیر. IRD را باید از دفاتر پست گرفت؟

باید فرمش رو به دفاتر پست یا AA تحویل داد. کارتتون بعد از 15 روز کاری میاد به آدرسی که اعلام می‌کنید. :)

هادی 1391/11/27 ساعت 22:26

آقا بابک خوش بگذره امیدوارم کارات خوب پیش بره .. ضمنا خیلی خوب تونستی jet lag رو ظرف دو روز مدیریت کنی .. ما اینجا منتظر پستاتون هستیم .. من هم که دارم مدارک می فرستم برای nzqa امیدوارم همونجا تاییدیه مهندسی رو بدن به طور موازی دارم CDR استرالیا می نویسم که اگه لازم شد اسسمنت اونجا رم بگیرم. تنها دغدغه من الان زمان است چون ITA من دو ماه دیگه EXPIRE می شه نمی دونم میشه تمدیدش کرد یا نه؟

خوش باشی
هادی

ممنون.
شما یه کم عجله کن به نظر من.

سحر 1391/11/28 ساعت 03:18

عکس خیلی زیباست ، آسمان آبی

فهیمه 1391/11/28 ساعت 04:31

سلام آقا بابک
رسیدن به خیر :) یه دعای حسابی به من بکنید که منم به زودی بیام اونور...به همه منتظرین ویزا دعا کنید

انشاله درست میشه. باید صبور باشید. :)

سعید 1391/11/28 ساعت 04:55

سلام وقت بخیر
آقا تبریک. انشاا... همیشه سلامت و موفق باشی. امیدوارم تمام مراحل همونطور که برنامه ریزی کردی پیش بره و کارها آهسته و پیوسته به نفع شما باشه.
آقا مجدد تبریک. در ضمن استعداد عکاسی و منظره یابیتم خوبه ها
موفق باشی

ممنون. محبت دارید.
آره، منتها کشف نشدم.

حسین 2 1391/11/28 ساعت 06:50

آقا بابک رسید بخیر ...
خدا رو شکر بالای skytower نرفتی ، به طناب این کیوی ها زیاد اعتماد نکن
داشتم پستهای گذشته ای که شما گذاشته بودی می خوندم ، تقریبا از تیر و مرداد 90 فکر کنم بود .خیلی جالبه وقتی آدم به گذشته این راه نگاه می کنه

با دوربین KODAK EASYSHARE V1003 هم تا میتونی عکس بفرست

ای شیطون!

بابک جون تبریک میگم.
خودت میدونی چقدر خوشحال شدم،
تو این ماه یکی دیگه از دوستام هم اومده اونجا، البته رفته همیلتون.
راستی به لهجشون مشکلی نداشتی؟
واسه همه دعا کن،
واسه منم دعا کن که اون چیزی که میخوام رو بتونم پیدا کنم( خودت در جریانی ).

ممنون امید جان. لطف داری. :)
انشاله شما هم به مراد دلت می رسی. :)

لاله 1391/11/28 ساعت 08:39

ممنون از پستتون و خوشحالم از اینکه اینقدر روحیه بالایی دارید مطمئنم با این طرز فکر و انرژی که شما دارید همه چیز خیلی زود روبه راه می شه و هونجوری که دوست دارید کارهاتون پیش میره.امیدوارم هر چه زودتر خانوادتون هم بیان پیشتون که دوباره در کنار هم زندگی شیرینی را شروع کنید

ممنون. :) دعا کنید زودتر درست شه. :)

saeed ocean 1391/11/28 ساعت 08:54

بابک جان سلام

خیلی خیلی تبریک میگم بالاخره به سرزمین موعود رسیدی
خیلی حس جالبیه که تو از اونجا داری برامون مینویسی دقیقاً نمیتونم توصیفش کنم ولی خیلی خیلی باحاله. بی نهایت برات آرزوی موفقیت دارم. مراقب خودت باش.
" یک پرنده دیگر هم از آشیانه فاخته پرید"

ممنون. لطف دارید. :)

Mandana 1391/11/28 ساعت 09:09

So glad to hear that you arrived safely and in peace....
Today morning your post was the first thing after waking up that makes me a big smile...... Can not explain how I felt while I was reading your post......
Wish you all the best

ممنون. هنوز فارسی یادمون نرفته خواهر! چرا همچین نوشتین؟!

Mandana 1391/11/28 ساعت 09:21

ha ha ha :D
don't have persian font, don't like writing finglish.... pray for me please if I can get a job offer will be there soon :D waiting for a response of my interview with an employer........

Fingers crossed. :)

علی 123 1391/11/28 ساعت 09:57

بابک جان:
1- این فرم IRD رو از کجا گرفتی که تحویل پست دادی؟
2- کل پروسه برای IRD نامبر گرفتن چقدر هزینه داشت؟
3- الآن میانگین روزی چقدر خرج می کنی؟
4- ببین تا چه اندازه میشه صرفه جویی کرد؟

من یکی دو بار با نیوزیلند از ایران با تلفن ثابت صحبت کردم، رفتم پرینت مخابرات رو گرفتم، در اومده دقیقه ای 50 تومان!!! پس اگه اونها بهت زنگ بزنن به مراتب ارزونتره. اما آذربایجان دقیقه ای 700 تومان!!! خودم دلیل این موضوع رو نمی دونم. پرینتش هنوز هست.

آقا هادی::: اگه برای سابمیت کردن مدارک ITA دو ماه فرصت دارید و هنوز برای NZQA اقدام نکردید، بهتره پروسه NZQA رو از طریق Fast Track جلو ببرید تا ظرف بیست روز کاری+ حدود یک هفته زمان ارسال از طریق پست مدارک و جواب NZQA به دستتون برسه. اگه معمولی اقدام کنین بیشتر از دوماه ممکنه طول بکشه و ریسکش بالاست. در صورتیکه نیاز به تمدید مدت ITA دارید می تونید به آخرین کسی که براتون ITA رو ارسال کرده ایمیل بزنین و به دلیل طولانی شدن پروسه NZQA ازش درخواست تمدید کنین. اونها تا حدود یک ماه هم می تونن براتون تمدید کنن اگر دلیلتون موجه باشه. ضمنا در سابمیت ITA دقت کنین که همه مدارک مورد نیاز به خصوص مدارک مربوط به Partnership رو ارسال کنید تا مجبور به دوباره کاری و صرف هزینه مجدد نشید چون برای اکثر ما این مساله پیش اومده.

1. از پست
2. 0
3. فعلا تا لباسی پاره نشده و کفشی سوراخ نشده، فقط هزینه خورد و خوراک و اسکان هست دیگه. یه مقداری هم هزینه رفت و آمد. فکر کنم با ماهی 1000 دلار بشه سر و تهش رو هم آورد.
4. اگه به روزی یه وعده غذا فکر کنی، باز هم میشه صرفه جویی کرد.

پریسا 1391/11/28 ساعت 12:49

این فرم IRD چیه؟
درست می گن علی اقا ار ایران sms با خط ایرانسل 150تومان می شه. ولی از اونجا فکر کنم 500 !!!
بچه اها دعا کنید تا کار بابک زود درست شه همچنین کار همه با هم سال دیگه عید 1 سفره هفت سین کاملا ایرانی بندازیم

حاج خانم، اگه بخواین برین سر کار لازمتون میشه. برای سایر افراد لازم نیست. :)

هادی 1391/11/28 ساعت 12:58

به علی 123

مرسی از راهنماییتون .. همون fast track رو انتخاب می کنم امیدوارم که همون مرحله اول جواب بگیرم ... خوب من مدارک partnership ندارم فقط غیر از اون به چه چیزهای دیگه ای موقع سابمیت کردن application زیاد گیر می دن؟.. ضمنا مدیکال و عدم سوء پیشینه چقدر طول می کشه؟ من هر چی زنگ زدم دکترهایی که معرفی کردن هیچ کدوم جواب ندادند :(

به آزاده

به شدت محتاج کمک شما تو ka02 هستیم آزاده خانم :)

مهاجر 1391/11/28 ساعت 15:54

سلام. بابک جان امیدورام موفق باشی. ممنون از نوشته هات. با این روحیه ای که داری مطمئن هستم جزو ایرانیهای موفق در بلاد کفر خواهی بود.
@هادی:
مدیکال در صورت خوش شانسی 4 روز و در صورت تکرار آزمایشات و بروز اشتباه (مثل مورد من) 2 هفته طول میکشه. من رفتم پیش دکتر هاکوپیان البته. اگر به دلیل سن بالا اشتباه تایپی مرتکب نشه کلا گزینه خوبی هست. (البته میده مدارک رو چک کنی) خوش برخورده و آزمایشگاه و رادیولوژی هم نزدیکش هستند. وقت هم 2 روزه میده. شماره اش هست: 88721888
سوء پیشینه هم 20-10 روز طول میکشه. اولین فرصت برو به پلیس +10 و انجام بده. اصلا" معطلی نداره. برای مدرک پارتنر شیپ از هر چیز رسمی میتونید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر با همسرتون رفتید سفر خارج به عنوان مدرک تکمیلی میتونید به مهر پاسپورت استناد کنید. میتونید آدرس کارت ملیتون رو هم اینترنتی درخواست بدید تا عوض کنند که یک هفته ای میرسه دستتون. همینطور یکسان کردن آدرس فیش موبایل. موفق باشید

ممنون. لطف داری. :)

ندا 1391/11/28 ساعت 17:15

رسیدن به خیر
یه کامنت گذاشتم نرسیده ظاهرا
درخصوص Jet lagیه قرص هایی هست می تونین از داروخانه تهیه کنین. همون بگین واسه چی می خوان باید بدن چون نیاز به تجویز پزشک نداره.
البته فکر کنم شما دیگه بهش نیاز نداری ولی بد نیست تا خانواده رسیدن بدین 1-2 تا میل کنن که مشکلات شما رو نداشته باشن. موثره
می دونین از این نظر سفر به شرق خیلی آزاردهنده تره تا غرب.

جدی؟ نمی دونستم. :) همون قرص خواب نیست؟

شروین 1391/11/28 ساعت 17:28

سلام
به به رفتی بالاخره بابک جان دمت جیز کلی خوش باشین و حالشو ببرین. امیدوارم خیلی زود هم یه کار خوب تو شرکت خیلی خوب پیدا کنی و صفایه درویش دیگه :)

من هم 10 اسفند پروازمه منتهی به اوکلند نه به کوالالامپور:)
ما هم همه چیو فروختیم و نیوزلند رو هم بی خیال شدم با اینکه مدیکال رو هم انجام دادیم شاید بعدا از مالزی دوباره اقدام کردم.

ولی به دو مهاجر میام و دنبال میکنم.

خوش باشین

قربانت شروین جان. انشاله شما هم هر جا هستی موفق باشی. :) کوالالامپور زیاد از اوکلند دور نیست. فقط 8-9 ساعت پروازه. وقت کردی به ما یه سری بزن.

علی 123 1391/11/28 ساعت 17:42

آقا هادی::: وقتی NZQA نتیجه اسسمنتتون رو اعلام کنه شما تا مدارکتون از اونجا به دستتون نرسه ازنتیجه بی خبر خواهید بود. البته با پرداخت یه مقدار هزینه اضافی حق اعتراض برای شما محفوظه اما واقعا مشخص نیست که حتی اگه اعتراض بکنین اعتراضتون در نتیجه نهایی تاثیرگذار باشه یا نه, اگر چه فرصت شما هم محدود هستش و Fast Track بیست روز کاری طول میکشه و اونها همینطور که می دونید شنبه ها و یکشنبه ها هم تعطیلن. منظورتون رو از نداشتن مدارک پارتنرشیپ متوجه نمی شم, اگه مجرد هستید که فبها وگرنه باید مدارکی دال بر زندگی در آدرس مشترک مثل قبض موبایلهاتون که به یک آدرس مشترک ارسال شده یا اجاره نامه ای که اسم هردوتاتون توش نوشته شده و... رو علاوه بر عقدنامه ارائه بدید. ما معاینات و آزمایشهای پزشکی رو پیش دکتر ابراهیمی راد (خ ولیعصر ایستگاه توانیر بیمارستان دی) انجام دادیم و عصر مراجعه کردیم و فردا صبحش همه نتایج حاضر بود. اما آزمایش قند و چربی ناشتا ازمون نگرفتند و بعد از لاج بهمون ایمیل زده شد و ازمون چربی و قند ناشتا خواستند و گفتند می تونین نفرستین و صبر کنین شاید آفیسر چیز دیگه ای ازتون بخواد, اما خوشبختانه چون آفیسر نتیجه قند و چربی رو نخواست نفرستادیم و همه چی تا این لحظه به خیر گذشته. شما بهتره این رو هم بفرستید. سوء پیشینه رو هم بعضی دفاتر پلیس+10 انجام میدن مثلا توی ونک, فاطمی و جمهوری, که جمهوری از همه شون سریعتر بود و علاوه بر اسکنر الکترونیکی سیستم جوهر سنتی رو هم داشتند. آخه بعضی انگشتهاشون طوریه که با اسکنرهای الکترونیکی اسکن نمی شه و بعضا خودشون هم از این موضوع بی اطلاع هستند و کلی وقتشون از این بابت در دفاتر از بین می ره.
نهایتا بهتره که فعلا مدارک اضافی نفرستید تا آفیسر خودش ازتون بخواد. اما در جریان باشید که ممکنه لازم بشه کارتی که احیانا محل کارتون بهتون داده رو ترجمه و برابر اصل کنین و بفرستین. همچنین پرینت مثلاشش ماهه (یا هرچه طولانی تر بهتر) حساب بانکی که حقوق بهش واریز میشه رو هم ممکنه ازتون بخوان که بفرستید. اینها چیزهایی بود که بعداز لاجمنت علاوه بر مدارک خواسته شده در ITA از من خواسته شد. همه شناسنامه ها, عقدنامه و همه مدارک کاری و تحصیلی رو هم اصلشونو خواستند که براشون فرستادم و هنوز هم پس ندادند و میگن نیازشون داریم. اصل گواهی آیلتس رو هم از بعضی بچه ها خواستند دیگه چیزی به ذهنم نمی رسه.

پریسا خانم::: انیشاا... سال دیگه همه بچه ها سر سال تحویل سواحل اقیانوس آرام جنوبی!

مهتاب 1391/11/28 ساعت 20:01

پریسا جون دعا می کنم از صمیم قلبم...
تجربه دور بودن از همسرم رو بیش از چند روز نداشتم و فکر می کنم شرایط تو هم خیلی سخته... دعا می کنم زود زود زود، زودتر از اونی که تصورش رو می کنی کارها رو به راه بشه و خانواده گرمتون رو اونجا دوباره دور هم جمع کنین... به امید اون روز

تی تی 1391/11/28 ساعت 20:21

@هادی
ما وقتی تماس گرفتیم واسه حدود 1 هفته بعدش وقت دادن.وقت ما ساعت 6 عصر بود و تا 12 شب کارامون طول کشید.فردا ظهرش هم نتایج اماده بود که فرستادن و البته یه المثنی هم به خودمون دادن البته به درخواست خودمون و هزینه خودمون که البته خیلی نبود.


.سو پیشینه هم حدود 10 روز طول کشید.یکی از بدترین تجربه ها بود.راستش به آدم حس مجرم بودن میده.

داریوش 1391/11/28 ساعت 21:29

بابک عزیز و مهربون
برات روزهای خوب و موفق تری رو ارزو می کنم. حتم دارم به لطف خدا و درایت و صبرت و به خاطر قلب مهربانت خیلی زود به ایده الت میرسی .
خدا از معرفت کمت نکنه :-)

ممنون، لطف داری داریوش عزیز. :) انشاله.

هادی 1391/11/28 ساعت 23:37

مرسی از دوستان علی 123 تی تی و مهاجر

به علی 123 ... بله منظورم این بود که مجردم

به مهاجر ... مرسی از شماره دکتر بالاخره تلفن رو برداشتند.

تی تی ... باهات موافقم یه بار گرفتم سوپیشینه رو 6 سال پیش تازه اون موقع دفاتر پلیس +10 انجام نمی دادند و یادمه رفته بودم کلانتری خیابان زنجان اونجا حس مجرم محکوم شده رو داشتم .. حالا می خوام فردا برم برای سو پیشینه

آقا بابک خوش باشی..

هادی 1391/11/28 ساعت 23:57

باز هم سلام

دوستان فکر کنم موضوعات من تمومی نداره :) پدر خدا بیامرزمون وقتی من 6 سالم بود اسم کوچک من رو عوض کرده حالا به چه دلیل نمی دونم ولی الان شناسنامم توضیحات داره.
و من استعلام که کردم بهم گفتن که همراه application باید statutory declaration هم بفرستم که اعلام کنم کی و چرا اسمم ور عوض کردم. تو وب سایتشون که سرچ کردم نوشته که دادگاه یا دفاتر اسناد رسمی می تونند انجام بدن. آیا بچه ها تجربه مشابهی داشتن که راهنمایی کنند؟ برن دفتر اسناد بگم چی می خوام؟ همون اظهار نامه قانونی؟

[ بدون نام ] 1391/11/29 ساعت 07:45

آقای بابک
براتون آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم در آینده خیلی نزدیک روزهای قشنگی رو در کنار خانوادتون سپری کنید.

پریسا 1391/11/29 ساعت 08:50

علی اقا انشاا... ارزوی قلبی منه همه به ارزوهاشون برسن.
مهتاب جون بله خیلی سخته . ممنون از همدردیت عزیزم. دعا می کنم همه شما ها بیاین .

علی 123 1391/11/29 ساعت 11:17

بابک جان::: در مورد IRD Number احتمالا ً فرمی رو که در لینک زیر هست پر کردی:

http://www.ird.govt.nz/resources/f/c/fc8c6f804bbe4767b69bf6bc87554a30/ir595.pdf

اگه همینطوره دوتا سوال برام پیش اومد:

1- در صفحه سوم، گزینه شماره 7 برای آدرس چی نوشتی؟ (با توجه به اینکه صندوق پستی قبول نمی کنن و حتما باید آدرس توش نوشت)

2- اسم فرزند تحت کفالت رو هم باید در فرم مالیات ثبت کنی؟ مگه برای اون هم مالیات باید بدی؟ چیه داستان؟

ضمنا واقعا برای کار پیدا کردنت دعا می کنم اگه موفق بشی نور امید توی دل همه بچه های دو مهاجر روشن میشه.
راستی محض یادآوری، همیشه یه نیم نگاهی به این سایت:

realestate.co.nz

داشته باش شاید یه جای ارزانتر با شرایط بهتر گیرت اومد. تو این وان افزا با یک دلاری 3700 تومنی هرچه کمتر خرج بشه بهتره.

1. آدرس دوستم رو دادم.

2. خب، اگه بخوای فرزندی رو به کفالت قبول کنی، باید برای اونهم اطلاعات لازم رو پر کنی. اصلا باید خودش جداگانه فرم پر کنه و IRD داشته باشه.

:) ممنون.

تی تی 1391/11/29 ساعت 11:32

@پریسا جون
میگن خدا حرفای دلتنگی رو زودتر میشنوه.ما هم از صمیم قلب آرزو میکنیم این روزا زود بگذره و دوباره خونوادتون دور هم باشین و همچنین سال بعد همگی هفت سین بچینیم.

ندا 1391/11/29 ساعت 12:59

نه قرص خواب نیست ممکنه اثرش بصورت خواب باشه ولی کلا به زبون ما فنی ها ساعت بیولوژیکمون رو کوک می کنه.

زهرا 1391/11/30 ساعت 05:09

با سلام خدمت دوستان عزیز؛ ضمن تشکر از سایت عالی تون ، یه سوال داشتم برای پری اسس شرح خدمات رو باید در دفاتر ترجمه اول ترجمه کرد یا اینکه خودم میتونم ترجمشو بنویسم؟؟؟ خیلی ممنون میشم از راهنماییتون

در pre-assess مدارک فیزیکی ارسال نمی‌شه و هر اونچه که روی سایت می‌نویسید توسط خودتون تکمیل میشه.

/بابک

بهار 1391/11/30 ساعت 07:14

آقا بابک آرزوی بهترین شرایط کاری و زندگی برای شما و خانواده عزیزتون رو دارم.
راستی من یک سوال از دوستانی که از تاریخ انتخاب آفیسرشون چند ماهی گذشته و نزدیک مصاحبه هستند دارم آیا بعد از اصل مدارکی که برای آفیسر می فرستید دوباره چیزی از سابقه کار بخصوص سابقه بیمه می خوان؟‌ حقیقتش این که من دیگه نمی خواهم تمام وقت برم سرکار و میخواهم از بیمه بیکاریم هم استفاده کنم اما همش نگرانم نکنه تو اون آخرا دوباره مدارک مربوط به کار رو بخواد( من به تازگی اصل شناسنامه و قراردادهای کاری و ... برای آفیسر فرستادم).‌

ممنون. :) لطف دارید.

بعیده که مدارک دیگه‌ای ازتون بخوان. خیلی بعیده. به خصوص سابقه بیمه.

/بابک

هما 1391/11/30 ساعت 07:56

سلام
اقا هادی:یک جریان مشابه تغیر فامیلی برای یکی از دوستان دو مهاجر فکر کنم اقا مرتضی اتفاق افتاده.پستهای قبلی را ببینید.انگار سفارت استرالیا این کار را انجام میده که مورد قبول نیوزلند هم هست.
در مورد دکتر انجام آزمایشات کمی تغیر کرده.اگر همون عصر میرید بهتره ناشتا باشید چون الان دیگه چربی-قندو ..... انگار الزامیه و اگر ناشتا باشید همون عصر ازتون آزمایش میگیرند وگرنه باز برای ازمایش باید فردا صبح برید.البته اگه از دکتر ابراهیمی وقت گرفتید.تا اونجایی که میدونم برای نیوزلند جواب کلیه آزمایشات را دکتر پلمب شده دسته خودتون میده و خودتون باید با مدارک دیگه لاج کنید.ما خرداد که انجام دادیم اینطور بود.درست میگم دوستان؟

مهدی دوست منصور 1391/11/30 ساعت 12:03

@بابک:: آقا من چند تا سوال دارم:
1. پرواز شما با کدوم شرکت بوده و توی بلیط چند کیلو بار مجاز ذکر شده بود؟
2. بعد از Check in توی فرودگاه امام آیا بارها را توی فرودگاه دبی تحویل گرفتین و دوباره تحویل دادین یا خیر؟ آیا کارت پرواز مجدد صادر شد؟
3. همین سوال 2 در مورد بزیزبین (توقف ذوم) هم هست.
4. برای استرالیا ویزای ترانزیت گرفتین؟ اگه گرفتین مدارک و مراحل چی بود و چقدر طول کشید؟
5. در زمان باز کردن حساب بانکی آدرس ذوستان رو دادین؟ در این مورد مشکلی نیست؟

ممنون که جواب میدین به سوالات با این مشغله ای که میدونم دارین.

1. امارات. 30 کیلو.
2. نخیر. پرواز بنده connection بود.
3. همان جواب 2. .
4. بله، البته. توی سایت سفارت استرالیا در تهران همه مدارک لازم و نحوه درخواست ویزا هست. 1 هفته بیشتر طول نمی کشه. نیازی به مراجعه حضوری هم نیست.
5. بله. البته باید یه قبض با آدرس مذکور + نامه‌ای از دوستتون ارائه بدین که ایشون گواهی کنه پیششون ساکن هستید.

خواهش می‌کنم. :)

هادی 1391/11/30 ساعت 15:04

مرسی هما خانم

دوستان کسی از آقا مرتضی ایمیلی داره که من بتونم در مورده این تغییر فامیلشون ازش سوال بپرسم؟

آدرس ایمیل من hadishalmashi-at-gmail-dot-com

علی 123 1391/11/30 ساعت 16:33

زهرا خانم::: منظورتون از شرح خدمات چیه؟ شما مدارکی رو که قراره ارسال کنید باید ترجمه رسمی کنید و اطلاعاتی رو هم که توی سایت ثبت می کنید خودتون دارید می نویسید و ادعا می کنید.

بهار خانم::: تا الآن از کسی مدرک بیمه خواسته نشده و اگه هم کسانی مثل خودم اون رو فرستادیم کاملا من در آوردی و اضافه بوده. ضمنا بهتره که هیچ تصمیم غیرقابل بازگشتی تا انتهای پروسه مهاجرت نگیرین, مثلا از کار استعفا ندید, خونه و ماشین و زندگی رو چوب هراج نزنین و بذارید ببینید چی پیش می آد چون در هرلحظه ممکنه اتفاقات عجیب غریبی رخ بده که در کنترل نباشه.

هما خانم::: درست می گید.

مجید 1391/11/30 ساعت 19:10

آقا بابک:
سلام و خیر مقدم , ببخشید از اینکه من بدلیل سفر دیر مقدم شما را به آنجا تبریک میگویم , آرزوی بهروزی را در روزهای پیش رو برای شما دارم .
شاد زی مهر افزون .

قربان شما آقا مجید. شما محبت دارید. :)

سحر 1391/12/01 ساعت 06:06

بهار خانم ::: یه سوال داشتم ازتون ، با توجه به اینکه افیسر شما تازه تعیین شده و این طور که من تو پست های قبلی خونده بودم مدرک مهندسی شما معاف از اسس بوده می خواستم بدونم در صورتی که شما بوینس پوینت برای رشتتتون استفاده کردین افیسر از شما تاییدیه IPENZ رو نخواست . راستش ما هم وضعینتی شبیه شما داریم با مهندسی مکانیک که معاف از اسسمنت هست و و از بوینس پوینت هم استفاده کردیم شک داریم که شای بعد از اینکه افیسر مشخص شد از ما تاییدیه IPENZ بخواد ، ولی اگر شما هم شرایطی مشابه ما دارید و از تون IPENZ نخواسته شاید از ما هم نخوان

محسن 1391/12/01 ساعت 06:39

خوش امدی آقا بابک...رتوروا تشریف آوردین در خدمتیم...

تحویلمون نمی‌گیرین که. تشریف آوردیم، حتما خدمت شما هم می‌رسیم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.