دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مراحل استخدام

سلام به همگی. 

تو این مدت مقداری از وقت و انرژی‌ام صرف پیدا کردن محل اسکان موقت (البته نه به موقتی اولی؛ اسکان میانمدت) شد و البته بعدش هم چند روزی طول کشید تا راه و روش بهتر جستجو برای کار رو پیدا کنم و روش تمرکز کنم. خب، شاید زودتر هم میشد برنامه ریزی بهتری داشت، اما مگه یه مهاجر عیالوار چند تا دست داره؟ 

همینجور که سایتها رو می‌گشتم تا براشون رزومه بفرستم و مکاتبه داشته باشم، یه سایتی دیدم که مربوط به یه شرکت تولیدکننده محصولات زراعی بود؛ تولید کود و بذر و .... در قسمت دعوت به همکاری، خلاصه‌ای از فرایند جذب نیرو رو نوشته بود که برای اینکه دیدمون نسبت به این مسئله بازتر بشه، عین اون مطلب رو در ادامه براتون میگذارم. 



فرایند استخدام: 

1. ما یک فرصت کاری داریم،

2. شما آگهی ما رو می‌بینید، [توضیح مترجم: این دیگه خیلی رفته از اولش. خوب شد از اونجا که صبح بیدار میشیم دست و رومون رو می‌شوریم شروع نکرد!]

3. از طریق وبسایت یا ایمیل تقاضای استخدام می‌فرستید. 

4. بلافاصله پس از ارسال، ایمیلی جهت تایید دریافت درخواستتون دریافت می‌کنید،

5. ظرف 5 روز کاری پس از تاریخ اعلام شده برای بسته شدن آگهی، متقاضیان بررسی و گروهی که حائز شرایط بهتری باشند انتخاب می‌شوند، 

6. ظرف 5 روز کاری پس از تاریخ بستن آگهی، با ارسال ایمیلی، از متقاضیانی که انتخاب نشده‌اند عذرخواهی می‌شود، 

7. ظرف 7 روز کاری پس از تاریخ بستن آگهی، با کاندیداهای انتخاب شده مصاحبه تلفنی صورت می‌گیرد،

8. یک انتخاب دیگر بین افراد مصاحبه شده صورت می‌پذیرد تا کاندیداهای نهایی مشخص شوند، 

9. از کاندیداهای نهایی تست هوش، روانشناسی، توانایی های فیزیکی و شخصیت‌شناسی گرفته می‌شود. 

10. مصاحبه نهایی با مدیر امور استخدامی و یک نماینده از واحد منابع انسانی انجام می‌شود، 

11. با معرف‌های کاندیداهای نهایی تماس گرفته می‌شود، 

12. پیشنهاد همکاری به کاندیدای مورد تایید داده می‌شود. 


در انتها هم قید شده که تلاش می‌شود ظرف 3-6 هفته کلیه مراحل فوق طی شود و استخدام صورت پذیرد. 

نظرات 127 + ارسال نظر
علی 123 1391/12/09 ساعت 04:36

درود
تقریبا مشابه پروسه ای هستش که رکرویترهایی مثل Hays, یا AbsoluteIT انجام میدن و همینطور Jobs.govt.nz
دیشب AbsoluteIT روی صفحه FB خودش یه موضوع جالب منتشر کرده بود مبنی بر اینکه 70% کارفرماها در 10 ثانیه اول مصاحبه با دیدن BodyLanguage مصاحبه شونده تصمیم گیری می کنند!!! . خیلی جای تعجب داره.

بله همینطوره. اتفاقا «حسین» هم که تو جمع ما تجربه نقش مصاحبه کننده رو داشته، همین رو میگه.

/بابک

مهتاب 1391/12/09 ساعت 07:17

سلام بابک جان
خوب خدا رو شکر که اوضاع رو به راهه :)
بابا اینا چقدر واضح و شفاف و منظمند ... من اگر جای شما بودم حسابی هنگ می کردم موفق باشید

ممنون. :)

مرتضی 1391/12/09 ساعت 07:24

سلام بر بابک خان :
گویا شما از طریق مسیر دبی-بریزبین-آکلند پرواز کردید درسته؟
باید ویزای ترانزیت میگرفتید برای استرالیا ، درسته؟
سوالم اینه که با این ویزای 72ساعته میشه داخل شهر هم رفت؟

بله، از طریق بریزبین رفتم. اگه بلیطتون رو طوری تهیه کنید که بتونین تو استرالیا مثلا به دوست و آشنایی سر بزنین، مشکلی نیست.

آزاده 1391/12/09 ساعت 08:06

آقا بابک من که شخصاً باورم نمیشه که شما فقط دو تا دست داشته باشید! دستتون درد نکنه بابت مطالب کاربردی که روی وبلاگ می کذارید.

والا چه عرض کنم؟

طاها 1391/12/09 ساعت 08:41

سلام.دیروز جواب اسسمنت ام از NZQA اومد.Bchelor of Computer and information sciences at level 7 ارزیابی کردند.میخواستم ازتون بپرسم من میتونم در Future growth area برای Information communication technology امتیاز بگیرم؟
اگه اشکالی نداره میشه بپرسم که محل اسکان جدیدتون چه جوریه و حدودا چقدر بابتش باید بپردازید؟

عالی بود.
پروسه استخدامی واقعا یکی از دفدفه های بچه هاس.

@علی123: یه ایمیل به من بزن: kaveh.omid@gmail.com
چند وقته نیستی، نگرانت شدم :(

حسین 1391/12/09 ساعت 10:08

ممنون بابک جان

با در نظر گرفتن مراحل ذکر شده میشه گفت باید از 4 خوان رستم رد شد تا استخدام بشی

نوشکا 1391/12/09 ساعت 10:36

آقا اوضاع کار رو چگونه ارزیابی میکنید؟

هنوز برای ارزیابی زوده. :)

مهتاب 1391/12/09 ساعت 13:28

طاها: بله منم با رشته مهندسی کامپیوتر همون جور اسس شدم و امتیاز Future growth area رو گرفتم. مبارک باشه :)

داریوش 1391/12/09 ساعت 13:35

مرسی بابک عزیز

از آیتم 7 به بعد به قول حسین 4 خوان رستم.
ولی ما می توانیم ++++

در ضمن خدا رو شکر حسین آفیسرمون نیست وگرنه 97.2 درصد رد بودیم.

تی تی 1391/12/09 ساعت 14:17

سلام آقا بابک
واااااای اصلا باور کردنی نیست.عذر خواهی؟!!!
پس با این حساب خیلی انتظار نمیکشید که نتیجه کارها چی میشه.
راستی این مدارک اضافه که از موسسه ها میشه گرفت اونجا چقدر ارزشمنده؟مثلا مدارک MBAو از این دست...
امیدوارم خیلی زود کار خیلی خوبی پیدا کنید.

سعی کنید مدارکی بگیرید که ارزش بین المللی داشته باشه، یا تو دنیا شناخته شده باشه.

علی2170 1391/12/09 ساعت 15:32

طاها: همون که مهتاب گفت. منم همین اسس شدم و امتیاز Future Growth Area رو گرفتم. خیالت راحت.

تی تی 1391/12/09 ساعت 18:50

سلام
دوستان من از وکیلمون در مورد صورت حساب بانکی واسه حقوق های دریافتی پرسیدم.گفت فقط وقتی خیلی به غیر واقعی بودن مدارک شک داشته باشن اینو میخوان ولی حتی تو همچین شرایطی هم اگه ارایه نکنین و توضیحی منطقی واسه اینکه دریافت هاتون نقدی بوده بیارین، کافیه.
و اینکه بیمه از نظر اونا بهترین مدرکه هر چند خودشون هم میدونن خیلی ها تو ایران سالها کار کردن ولی حتی 1 روز هم بیمه ندارن واسه همین هم بیمه جزو مدارک درخواستی شون نیست.
همگی موفق باشید.

هادی 1391/12/09 ساعت 20:22

آقا بابک سه سوالی تو ذهنمه شاید الان واسه من زوده چون این سوال ولی چون می خوام برنامه ریزی بلند مدت کنم می خواستم بدونم چه مقدار پول دم می تونه با خودش ببره موقع لندینگ اول؟

شما چون مهاجر هستید، مهدودیت مقدار ندارین، البته باید به اصطلاح اظهار کنید که چه مقدار پول همراهتونه.

علی 123 1391/12/09 ساعت 21:29

خانم تی تی::: من سری اول سابقه بیمه رو ارسال کردم اما با این وجود بعد از مشخص شدن آفیسر در همون اولین ایمیل شازم پرینت حساب بانکی رو خواست.

بابک جان::: در مورد سوال آقا هادی, پس اون فرمی که توی فرودگاه (ظاهرا فرم موارد ممنوع الورود هستش) می دن یک قسمتش نوشته که بیشتر از 10هزار دلار به همراه دارید یا نه... این اگه بیشتر ببری گیر نمی دن چون مهاجری؟

کتایون 1391/12/09 ساعت 22:17

@ مسیو بابک و آقا مجتبی: از اونجاییکه آفیسر من هم دایانا هست آیا از شما هم bank statement برای حقوق خواسته بود؟ ممکنه بگین چیا ازتون خواست و به چه چیزهایی گیر داد؟
ممنون

خوشبختانه من خوش شانس بودم و دیانا وقتی آفیسر من شد، اولین ایمیلش هم معارفه بود و هم خبر اینکه verification سکیوروتی چک انجام شده و آماده است که باهام مصاحبه کنه.
بنده خدا جیسون هم زیاد به این چیزا کار نداشت.

/بابک

هادی 1391/12/10 ساعت 06:14

بابک جان :: سمت ایران چی؟ اینجا هم که طیق قانون بیشتر از 5000 ادلار نمی تونی ببری فرودگاه ایران هم باید اظهار کرد؟

نه، اظهار نباید بکنی. اصولا اگه پولهاتون رو تو جیبها و قسمتهای مختلف وسایل و ساک و کیف دستی تون بذارید، کسی نمیاد همه رو جمع کنه و روی هم بذاره و بشماره. :) مگر اینکه یه دسته اسکناس رو به صورتی که تو بانک دسته بندی شده، یه جا تو ساک و چمدون ببینن. چون ضخیم هم میشه، xray نشونش میده؛ مثل یه تیکه چوب دقیقا.

مرتضی 1391/12/10 ساعت 09:08

آقای بابک خان::
من نمیدونم آیا شما فریت هم کردید بارهاتون را ؟ اگر بله میشه راجع به قیمتهای اون و شرایط اون توضیح بدید؟ آیا مواد غذایی بسته بندی شده مثل خواروبار و اینجور چیزها ممنوعیت ورود دارد؟

من فعلا چیزی رو فریت نکردم. شاید در آینده که جا و مکانم مشخص شد این کار رو بکنم. بله، مثلا سبزیجات خشک یا چیزهای دانه دار مثل کشمش رو بهش گیر میدن.

Hessam 1391/12/10 ساعت 12:42

@امید راد:
دفدفه؟!!!
خیلی شاد شدم، دستت درد نکنه.

هادی 1391/12/10 ساعت 13:20

سلام دوستان .. من امروز مدارکمو فرستادم NZQA امیدوارم که مدرک منو از مهندسی اسس کنن. به صورت موازی رو آیپنز کار کردم و تقریبا چیزی حدود 70% اون رو هم به فرمت سی دی آر استرالیا آماده کردم. می گن آیپنز 4 ماه طول می کشه که با KA02 اسس کنه ؟؟!! کسی هست زودتر از این زمان اسس گرفته باشه؟

بهروز 1391/12/10 ساعت 13:42

با سلام خدمت دوستان گرامی
من تازه وارد هستم در این سایت. من در مرحله آی تی ای هستم و جند تا سوال داشتم . ممنون میشم اگر راهنمایی ام کنید .
1- من فوق لیسانس از دانشگاه شریف هستم فول اسس نیاز دارم ؟
2-من بیش از 6 سال هست که شرکت دارم و مدرک مالیاتی هم ندارم چطور کارکرد خودم رو ثابت کنم؟
3- پاسپورت من 2015/5 باطل میشه . به نظر شما قبل از ارسال مدارک اون رو تمدید کنم.؟

با تشکر بسیار

1. در مورد فول اسس، بعضی وقتا به جز دانشگاه محل تحصیل، اسم رشته هم ممکنه مسئله ساز بشه، مثل من و خیلی‌های دیگه که رشته‌مون مهندسی کامپیوتر بود، نه علوم کامپیوتر. اسسمنت در مورد مدرک لیسانس مهمه که می تونه براتون امتیاز bonus point رو هم بگیره. محل دریافت مدرک لیسانس مهمه.
2. اطلاعی ندارم، ولی به هر حال باید یه چیز رسمی ازش داشته باشین دیگه. تراز حسابی، مالیاتی، پروژه و وبسایتی. خبری از شرکتتون تو روزنامه‌ها ....

3. هنوز تا 2015 خیلی مونده.
موقعی که می خواهید انشاله ویزا بگیرید، باید یکسال از اعتبار پاسپورتتون باقی مونده باشه. همین.

[ بدون نام ] 1391/12/10 ساعت 16:15

آیا راهی برای چک کردن وضعیت پرونده بعد از پیدایش کیس آفیسر نیست؟
نمیخوام بهش ایمیل بزنم .

PENDING

تی تی 1391/12/10 ساعت 16:17

علی ۱۲۳
این عین جواب وکیلمون بود.
والا نمیدونم ظاهرا خیلی حساب و کتاب نداره. حتی یه آفیسر در مورد پرونده های خودش هم از یک الگوی ثابت استفاده نمیکنه.امیدوارم که از ما پرینت حساب نخوان چون راستش ما حقوق هامون همش نقدی بوده یا اگر هم چک بوده مثلا هر چند ماه یکبار بوده و....

ما داریم فرم های سکیوریتی چک رو میفرستیم.دعا کنید که همه چی به خیر و به سرعت بگذره.

الهام 1391/12/10 ساعت 16:22

من یک سال و 20 روز از تاریخ لاجم می گذره...معلوم نیست آقای svar barrington داره چی کار می کنه؟!

علی 123 1391/12/10 ساعت 22:54

آقا بهروز::: در هر صورت ظاهرا بهتره که Full Assess رو انجام بدید. یکی از ملاکهای کاریابی همینه که NZQA مدرک شما رو برای بازار کار نیوزیلند اسس کرده باشه. روی نظر آفیسر مطمئنا بی تاثیر نیست.

الهام خانم::: آقای اسوار بارینگتون خیلی آدم خوبیه من یکی دو بار باهاش مکاتبه کردم در مورد مدارکم. اتفاقا فکر کنم خیلی هم با دایانا همکارها و دوستهای خوبی هستند (از صفحه FB شون معلومه) من هم حدود 8 ماهه که آفیسر دارم. فکر می کنم بهتره که کم کم آماده مصاحبه بشید همین آماده شدن برای مصاحبه چندماهه که وقت من رو گرفته. واقعا مطالب رو باید از هزارجا جمع آوری کرد و کنار هم قرار داد. جالب اینجاست که برعکس ایران ما هیچ تناقضی (واقعا در حد صفر) تو آمارهاشون وجود نداره.

تی تی 1391/12/11 ساعت 07:50

@آقا بهروز
طبق گفته های وکیل بله شما نیاز به فول اسس دارید.ما هم همین شرایط رو داشتیم ولی مجبور شدیم این کار رو انجام بدیم.
در ضمن مدارک ثبتی شرکتتون رو هم نیاز دارید که ترجمه بشه.باید یه جوری ثابت کنید که شرکت فعال بوده مثلا اینکه چه پروژه هایی انجام داده و نقش ما در اینجا چی بوده؟
در ضمن اگه شما امضا دار شرکت هستید باید نامه های معرفی تون مثل سابقه کار و... هیات مدیره تون تایید کنن.

ناهید 1391/12/11 ساعت 10:52

به مرتضی ::
سپیده جان یک پست در این مورد توی صفحه فیس بوک داره:
http://www.facebook.com/pages/Koru-Shade/543908252290784?ref=stream
قکر کنم اطلاعاتی که می خای داشته باشه

http://www.korushade.com/2013/02/frieght.html

مجتبی م 1391/12/11 ساعت 14:20

سلام دوستان خسته نباشید
ببخشید می خواستم ببینم میشه بدون داشتن مدرک آیلتس برای نیوزلند اقدام کرد و در حین انجام کار مهاجرت مدرک آیلتس رو ارائه کرد یا نه. سوالم بابت اینه که من هنوز چند ماهی طول میکشه تا مدرک آیلتسم رو بتونم بگیرم. یا اینکه باید صبر کن مدرک آیلتس آماده بشه.
در مورد سایفه کار هم همین سوال رو دارم من اول تیرماه 92 سابقه کار دو سالم تموم میشه
ممنون

در هر دو مورد جوابتون منفیه. بهتره بگذارید زمانش برسه. در مورد آیلتس هم همینطور؛ اول امتحان بدید و بعد EOI بفرستید.

/بابک

بهروز 1391/12/11 ساعت 14:46

آقا بابک - آقا علی 123 و تی تی عزیز
ممنون از زاهنماییتان - برای اسسمنت اقدام میکنم.

طاها 1391/12/12 ساعت 06:22

مهتاب و علی 2170 : ممنون از راهنمایی تون :)

طاها 1391/12/12 ساعت 08:39

سلام.در point indicator دو تا سوال هست که منظورش رو نمی فهمم !!

Did you begin your study for level 3, 4, 5 or 6 recognised qualification on or before 24 July 2011?

Does your partner have a recognised qualification ? (level 3, 4, 5 or 6)

من و همسرم که level 7 هستیم ، اینا رو هم باید تیک بزنم ؟کسی که لیسانس داره خوب دیپلم هم داره دیگه !

کسی که مدرک cisco داشته باشه ،جزو level 3,4,5,6 حساب میشه ؟

مدارک اینچنینی امتیازی نداره، مگر اینکه دوره مشخصی رو به صورت کلاس گذرونده باشید و مدرکش رو ارائه بدین. فکر کنم اینجوری باشه.

ناهید 1391/12/12 ساعت 10:53

دوستان این خانوم لیتل , با اینکه دو ماه پیش براش اخرین بیجک حقوقی و بانک استیتمنت 6 ماه رو فرستادم , میل زده که بیجک های بیشتری و گردش حساب مالی عقب تر رو بفرست ..می خام میل بزنم بگم بابا خرج دارترجمه و پست اینجا گرونه چند تا بیجک ترجمه کنم ..
دوستانی که دارند بیجک و بانک استیتمنت می فرستن حواسشون باشه یک 3و4 تا فرستنتد که دوباره ازشون نخواند.
در ضمن میل از محل کار هم خواسته..

کتایون 1391/12/12 ساعت 12:02

@ ناهید جان: من اتفاقا این مطلب رو به دایانا گفتم که برای ما اینجا هزینه پست و ترجمه خیلی زیاده و اگر ممکنه 1 دفعه بگو که چیا میخوای و اون گفت که میدونم شرایط اونجا چطوره ولی من 100 ها پرونده زیر دستم هست و تا روشون مطالعه نکنم متوجه نمیشم که چیا دوباره ازت میخوام و اینو در ایمیلش زده:

Please send what you are able to. Your savings account won't prove anything so no need to send this. I would also point out that most of the items you have suggested sending will be newly created. I would prefer as much original evidence from your time working as possible. Evidence may include employment letters, pay rise notices, payslips, evidence of business trips, business cards etc.
Those are just ideas-it is up to you what you provide. More weight will be placed on original documents that weren't recently created for the purposes of the application.

اینها بیشتر 1 چیزهایی میخوان که قدمت سابقه کار رو نشون بده و هرچی قدیمی تر بهتر...

مهتاب 1391/12/12 ساعت 19:17

طاها:
تا جایی که یادم میاد این قسمت مربوط به کسایی هست که دیپلم رو توی نیوزلند گرفتند. لازم نیست تیک بزنی امتیازی هم برات نداره.

علی 123 1391/12/12 ساعت 21:11

ناهید خانم::: از من هم که پرینت حساب بانکی خواستند شش ماهه خواسته بودند اما من هشت ماهه فرستادم (چون هم شماره حساب و هم بانکی که حقوق رو در اونجا به حسابمون واریز می کرد عوض شده بود). پس حسابی شانس آوردم. اما من فقط اولین و آخرین اسلیپ حقوقیم رو فرستادم, راجع به اسلیپهای بیشتر صحبتی نکردند. اما اسلیپها رو واحد حقوق و دستمزد ذیحسابی اداره مون رفاقتی برام مهر و امضا کردند.

دوستان::: جالبه که اولین آفیسر آقا بابک (جیسون استوارت) در شروع کار بهش گفته بود که کار شما حدود 9 ماه طول می کشه و دقیقا 9 ماه و 9 روز بعد آقا بابک دعوت به مصاحبه شد. بعد همون آفیسر به پرونده ما تخصیص داده شد و به ما گفت تا 12 ماه. اگه واقعا 12 ماه باشه 4 ماه دیگه به مصاحبه دعوت میشیم. فقط یه سوال پیش می آد:

آقای علی 2170 و خانم پگاه و البته حسین آقا::: شغل شما دولتی بوده یا خصوصی؟
(حسین آقا رو خودم می دونم که شغلشون دولتی هستش)

حدس می زنم ممکنه که برای مشاغل دولتی Security check بیشتر طول بکشه که البته امیدوارم اینطور نباشه تا همه در یک سطح قرار بگیریم.

بهروز 1391/12/13 ساعت 05:20

دوستان سلام.
میخواستم ببینم برای bonous point (absolute skill shortage) با یستی نامه IPENZ رو هم بگیرم ؟ یا اینکه فول اسس مدرک کافی هست؟

حسین 1391/12/13 ساعت 09:01

@علی 123 عزیز

من همه نوع سابقه شغلی از خصوصی گرفته تا نیمه دولتی و دولتی داشته ام. یک دلیل دیگری که ممکنه باعث طول کشیدن سکوریتی چک شده باشه پرونده های مهاجرتی قبلیه که منجر به decline شده باشه.
آفیسر اول من هم مرحوم خلداشیان جیسون استیوارت بود که در نامه اولش گفت کارم حداکثر 9 ماه میکشه که تا الان حدود 9 ماه و 65 روز شده

مهتاب 1391/12/13 ساعت 09:08

آقای بهروز
گرفتن امتیاز bonous point (absolute skill shortage) بستگی به رشته تون داره. فکر می کنم اگر برای رشته ای ادعای امتیاز کردید که باید توش "مهندس" اسس بشید به IPENZ نیاز دارید (چون معمولا کسی رو از ایران توی فول اسس به عنوان "مهندس" ارزیابی نمی کنن). برای من و کسایی که رشته اشون مهندسی کامپیوتر بوده، چون باید به عنوان "علوم کامپیوتر" یا IT اسس بشیم نیازی به IPENZ نبوده.
در هر صورت اول برای فول اسس اقدام کن. موفق باشی

رها 1391/12/13 ساعت 10:16

بابک عزیز، امیدوارم که روزهای جدید در نیوزلند سخت نگذره! یه سوالی ازت داشتم اینکه خانم دایانا از شما مدارکی برای محل سکونت مشترک با همسرتون خواسته بود یا نه؟ و البته که می دونم توی کامنت های قبلی کسانی بودن که در این رابطه صحبت کرده بودن ولی می خواستم بدونم اطلاع دارید کسی برای این مدرک اقرارنامه محضری ارائه کرده باشه و آیا اونا این رو قبول می کنن یا نه؟
من و همسرم 11 ساله که ازدواج کردیم و سند ازدواج و سند خونه ای که به نام هردومون هست و داریم توش زندگی می کنیم رو بهشون دادیم ولی باز مدرک دال بر محل سکونت مشترک طی 12 ماه گذشته از ما خواسته...
اگه اطلاعاتی در این مورد دارید و به من بگید ممنون می شم.

ممنون. :)
البته آفیسر من جیسون بود و وقتی زمان مصاحبه رسید، دیانا شد افیسرم. اما یادمه که جیسون صراحتا گفت که بیشتر مدارک غیررسمی و روزمره مورد نظرش هست تا مدارک محضری و خیلی چهارمیخ. مثلا بلیط مسافرت، رسید پست، کارت تبریک به آدرس محل سکونت و امثال این. به من گفت به خاطر تسریع روند پرونده فقط ترجمه و اسکن کنم و براش ایمیل کنم تا در پایان اصلش رو ازم درخواست کنه. اما هیچوقت اصل این مدارک رو ازم نخواست و مشکلی هم پیش نیومد.

خب، ایشون حق داره. چه بسا خونه به نام هر دوتون باشه، ولی متارکه کرده باشید. (البته دور از جون شما! از دید اون دارم میگم.)

علی 123 1391/12/13 ساعت 10:53

کتایون خانم::: دقیقا آفیسرتون زده به هدف. پس درست کردن مدارکی مثل Business Card یک ایده ابتدایی هستش و چیزی رو اثبات نمی کنه. اداره مهاجرت قاعدتا و به احتمال خیلی زیاد برای اثبات عمر مدارکی که دریافت می کنه از بهترین تکنولوژیها استفاده می کنه اولین اسلیپ حقوقی ممکنه دور انداخته شده باشه و یا اصلا دیگه وجود نداشته باشه و خیلی ها با دیدن عبارت First and last pay slips در ITA به فکر درست کردن یک اسلیپ حقوقی جدید باشند اما اون اسلیپ کاملا واضحه که جدیده و نمی تونه مدرک خوبی به حساب بیاد مگر اینکه توسط محل کار Applicant مهر و امضا شده باشه. به همین دلیل من هردو اسلیپ رو دادم برام مهر و امضا کردند. توی پروسه مهاجرت باید خیلی مراقب همه مدارک باشیم که متناقض یا غلط انداز نباشند و این موضوع توی همه مراحل کار به Applicant ها یادآوری می شه.

آقا بهروز::: برای گرفتن امتیاز بانوس مورد نظرتون باید شرایط ستونهای سوم و چهارم LTSSL رو بر آورده بکنین و بدون امتیاز بانوس Absolute Skills Shortage تا زمان تغییر ورش انتخاب از Pool توسط اداره مهاجرت، تحت هیچ شرایطی EOI سابمیت نکنین مگر اینکه امتیازتون بالای 140 بشه یا Job یا Job offer داشته باشید در غیر اینصورت EOI شما تا 6 ماه در Pool باقی می مونه و بعد از اون به صورت خودکار از بین میره.

حسین 1391/12/13 ساعت 12:34

جالب برای همه دوستان

هر 2 سال یکبار با مشارکت شورای شهر برخی شهرهای بزرگ نیوزلند بررسی با عنوان "کیفیت زندگی" انجام و منتشر می شود که حاوی اطلاعات، جداول و نمودارهای مفصلی راجع به مسائل مختلفی از قبیل کیفیت زندگی، بهداشت و سلامت، جرم و جنایت و ... می شود. آخرین مورد هم مربوط به سال 2010 است که از لینک داخل صفحه زیر قابل دانلود است:
http://www.qualityoflifeproject.govt.nz/survey.htm

طاها 1391/12/13 ساعت 12:36

سلام،
من داشتم فرم EOI رو پر می کردم.رشته همسرم جزو رشته های مورد نیاز هست. درسته که فقط در صورتی میتونم بزای ایشون درخواست امتیاز بکنم که انگلیسی ایشون هم IELTS 6.5 باشه ؟ یعنی حتی اگه بگم که میخوام ایشون اونجا کلاس انگلیسی شرکت کنه هم نمیتونیم امتیاز PARTNER'S SKILL را بگیرم؟

کتایون 1391/12/13 ساعت 14:15

@ علی آقای 123: من خودم به دایانا گفتم که payslipها رو به تازگی برات پرینت کردم چونکه:
The accounting department used to send the payslips to my email. hence, for immigration purpose I printed 4 of them and asked my employers to stamp and sign it.
اداره مهاجرت مدارک رو از روی جنس و قدمت کاغذ که نمیاد Verify کنه... خیلی ها هستند که مثل این چیزی که من به دایانا گفتم، فیش حقوقی شون رو براشون ایمیل میکردن و مهر و امضا نداشته و بعد از اینکه به این مورد رسیدن پرینتش کردن و مهر و امضا و ترجمه...
در ضمن اون مطلبی که دایانا در جواب من گفته یعنی مدارک قدیمی تر... چون من بهش پیشنهاد دادم که از امور حسابداری شرکت بخوام که لیستی از پرداختهایی که به من شده رو تهیه کنه و مهر و امضا با ترجمه و ...
در اخر هم اینکه business card رو هر موقع که هر کسی اراده کنه میتونه دستور بده براش بزنن و مثلا بزارش زیر ذره بین که چی اثبات بشه؟!
اینکه چرا در جایی که مدارک موثق تری رو نخواسته و Business card رو مطرح کرده جای سواله...
حالا تا خان بعدی که ببینم دیگه چی میگه...

داریوش 1391/12/13 ساعت 15:49

طاها جان

برای اینکه امتیاز همسر رو بگیرین هم بایستی آیلتس 6.5 داشته باشن و هم اینکه مدرکشون اسس بشه.

علی 123 1391/12/13 ساعت 16:15

رها خانم::: من در مورد استشهادنامه محضری ازشون برای اثبات پارتنرشیپ سوال کردم, در جواب گفتند که ما ارزش چندانی برای این نوع مدارک قائل نیستیم و سعی کنین مدارکی بفرستید که رسما تهیه شده باشند!!! درنهایت براشون برگه پذیرش بیمارستانی که بچه م در اونحا متولد شده بود و حاوی آدرس منزل و مشخصات شخصیمون بود و همچنین یک گواهی حاوی مشخصات خودمون و فرزندمون از درمانگاه محل که همسرم و دخترم تحت پوشش اونجا بودند رو گرفتیم و خواهش کردیم که آدرسمون رو هم زیر نامه اضافه کنه و گفتیم برای مهد کودک می خوایم اون هم قبول کرد و گرفتیم و فرستادیم و ختم به خیر شد.

حسین آقا::: ممنون برای جواب و لینکی که فرستادی

الهام 1391/12/13 ساعت 16:33

به رها: آفیسر ها عادت دارن به این موضوع گیر بدن من با اینکه به خیال خودم خیلی مدرک واسه اثبات همسری فرستاده بودم بازم ازم مدرک خواست. من اینا رو فرستادم در کل:
1 - عکس های مشترک از ابتدای ازدواج تا حالا.
2- سند ازدواج
3- رسید هتل هایی که باهم چند روزی اقامت داشتیم.
4- نامه از محل کار که نشون می ده آدرس سکونت مشترک هست ( منزل سازمانی).
همین.

هما 1391/12/13 ساعت 16:34

سلام به همگی
من باز که کامنت ها را میخونم استرسم زیاد میشه.دوستان میشه راهنمایی کنید؟
شوهر من هیت علمی یکی از دانشگاههای دولتی است.برای سابقه کار هم تا حالا فقط همون نامه تاییدیه دانشگاه را ازمون خواشتند.نه بیمه ای،فیش حقوقی، حکم و ...فقط دو ماه پیش که آفیسرمون مشخص شد گفت این اقایی که نامه شوهرم را امضا کرده تو سایت دانشگاه پیدا نمیکنم.آدرسش را دقیق به من بدید که ما دادیم.من شوهرم تو سایت دانشگاه صفه مخصوص داره.مثل همه اساتید.ما با وکیل داریم کار میکنیم.وافیسر مستقیم با خودمون در تماس نیست.برای همین وقتی کامنتهای دوستان را درمورده پرینت حساب ها و ... را میخونم به خدا به همه چی دارم شک میکنم.آقای علی ١٢٣ شما انگار تجربه تون بیشتر شده میشه بگید همه اینها عادی است؟
درمورده اسباط زندگی مشترک:رها جان ما قبض موبایلهای خودم و همسرم توی یک سال را براشون فرستادیم برای همین از ما تا حالا چیزه دیگه ای نخواسته فقط ما عقدنامه را نداده بودیم که فقط گفت عقد نامه به همراه شناسنامه ها را بدیم.

علی 123 1391/12/13 ساعت 21:35

کتایون خانم::: دایانا می تونه بگه Pay slipهایی که به ایمیلت ارسال شده رو برام فوروارد کن!. البته اینکه مهرومضاش کردین خیلی کار خوبی کردید به نظرم. دقیقا من هم این برام سوال شده که چرا مدارک موثق تری از بیزنس کارت نمی خوان!

سرکار خانم هما خانم::: بهتره که ITA و همچنین نامه پذیرفته شدن لاجمنت که براتون ارسال شده رو به دقت بررسی کنین و اگر به دستتون نرسیده از وکیلتون بخواهید که پرینت بگیره و در اختیارتون قرار بده. توی ITA معمولا این مدارک از Applicant ها خواسته میشه:
1- اولین و آخرین اسلیپ حقوق
2- قرارداد (یا حکم کارگزینی)
3- نامه تاییدیه محل کار که ضمن دربر داشتن مشخصات کامل شناسنامه ای مشخص کنه که: از چه تاریخی, تا چه تاریخی (در صورت ادامه دار بودن اشتغال هم می بایست این موضوع مشخص بشه), به صورت تمام وقت یا پاره وقت, با چه عنوان یا پست سازمانی مشغول کار بودید/هستید.
4- نامه آفر این شغل (خود من نداشتم)
اینها معمولا از همه خواسته میشه.

در ادامه بعد از تخصیص کیس آفیسر این مدارک ممکنه از شما خواسته بشه:
1- اصل همه مدارکی که ارسال کردید از جمله تحصیلی, کاری, آیلتس, NZQA Assessment result و IPENZ درصورت وجود, عقدنامه و مدارک شناسایی
2- کارت شناسایی محل کار
3- پرینت حساب بانکی که مشخص کننده واریز حقوق به اون حساب باشه. دقیقا همون شماره حسابی که در اسلیپ حقوقی شما درج شده.
4- ایمیل مدیر مستقیم و مدیر منابع انسانی
5- نمونه ای از مکاتبات اداری
6- مدارک بیشتر در مورد اثبات پارتنرشپ
7- مدرک زبان همسر یا خرید پکیج ESOL

موضوعی که هست اینه که اسم و خیلی مشخصات دیگه از همسر شما در وب سایت رسمی دانشگاه درج شده و احتمالا عکس ایشون هم وجود داشته باشه و خود این موضوع مدرک بسیار محکمی محسوب میشه. حالا اگه اسم امضا کننده مدارک توی سایت دانشگاه نباشه حتما کلا بخشی برای کادر اداری دانشگاه در سایت وجود نداره و به هرحال اون مدارک مهر دانشگاه رو داره و روی سربرگها و ته برگهای رسمی وزارت علوم نوشته شده.

بهتره که اسم کیس آفیسرتون رو بدونید, حتی اگه وکیلتون اسم کیس آفیسر رو به فارسی بهتون گفت به ذهن بسپرید و در بخش "جدول ما" املای انگلیسی اون رو به دست بیارید. معمولا آدرس ایمیل آفیسر ها به فرمت زیر هستش (بدون فاصله):
Name [dot] Family [AtSign] dol [dot] govt [dot] nz
با دانستن اسم کیس آفیسر و جایگزین کردن در فرمت بالا می تونید در مواقع ضروری مستقیما باهاش تماس بگیرید.
سه تا شماره شناسایی متفاوت برای هر Applicant وجود داره:
1- موقع ثبت EOI به نام EOI Number
2- Application Number که موقع پذیرفته شدن نهایی لاجمنت یعنی وقتیکه هزینه لاج پرداخت میشه در بالای ایمیل پذیرفته شدن لاجمنت نوشته شده.
3- Client Number که اون هم در همون ایمیل پذیرفته شدن لاجمنت نوشته شده (دقیقا زیر Application Number).

چون هر کیس آفیسر ممکنه ده ها پرونده بهش تخصیص داده شده باشه موقع تماس با او حتما می بایست به شماره (بند2) در سابجکت و پایان ایمیلتون اشاره کنید تا شناسایی بشید. امیدوارم مشکل خاصی وجود نداشته باشه و پروسه تون روی روال باشه.

طاها 1391/12/14 ساعت 08:10

آقا داریوش: پس با این حساب من امتیاز همسر رو نمیتونم بگیرم.چون ایشون IELTS نداره فقط یه چیزی! سابقه بیمه براشون مهمتره یا نامه محل کار؟ چون من نامه ایی که از محل کارم دارم، زده که از 2007 اینجا کار میکرده.در صورتی که این وسط یه 2 سالی نبودم و بعد دوباره به همون محل کار قبلیم برگشتم.و این 2 سال در سابقه بیمه نیست! من تو کامنت ها که میخوندم دوستان نوشته بودند که سابقه بیمه نفرستید چون گیج میشن.

طاها 1391/12/14 ساعت 08:47

مهتاب خانوم: اگه اشکالی نداره میشه به من یک ایمیل بزنید؟ ممنون fkhodaverdi@saudiairlines.com

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.