دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

نگرانی بابت مواد غذایی

یکی از چیزهایی که شاید همه دوستانی رو که در شرف اومدن هستن نگران کنه، تهیه مواد غذایی مورد نیاز و مطابق با سلیقه ما ایرانی‌ها در نیوزیلند باشه.  مواد غذایی مثل برنج، حبوبات، خشکبار، آجیل، زعفران و انواع ادویه، زرشک و .... به خصوص خانمها بیشتر نگران این موارد و احتمالا ضرورت تغییر عادت پخت و پز و تغذیه هستند. به طور کلی، یه مقدار این مسئله درسته و باید خودتون رو آماده کنید که بعضی از غذاهای ایرانی رو کمتر بپزید یا کمتر ببینید.  اما شاید کمتر از 5 درصد غذاها و مواد غذایی مورد نیاز رو نشه اینجا تهیه کرد. 

اگه از ایرانی‌هایی که اینجا قدیمی هستن بپرسید، در گذشته به سختی می‌شد ادویه و مواد لازم خوراک های ایرانی رو پیدا کرد. اما امروزه دیگه اینجوری نیست. نیوزیلند امروز، نیوزیلند دهه 70 و 80 میلادی نیست که به قول خودشون مادرهاشون فقط بلد بودن fish and chips واسه‌شون درست کنن. کیویها هم این سالها و بعد از آزادسازی اقتصاد که از دهه 80 میلادی شروع شده، با غذاهای مختلف، فرهنگهای مختلف و مواد غذایی مختلف آشنا شدن و ظاهرا خودشون هم از این بابت خوشحالن. (با سپاس از خانم المیرا بابت نقل گفتگوهاش با کیوی‌ها) 

بنابراین، اگه سری به سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید بزنید، تقریبا همه مواد غذایی لازم برای ذائقه ایرانی رو پیدا می‌کنید. یه کشف جالب که من داشتم و البته به لطف پیدا کردن دوستای هندی بوده، اینه که تو فروشگاه‌های هندی بیشتر مواد غذایی مورد علاقه ایرانی‌ها رو می‌تونید پیدا کنید. همچنین تو فروشگاه‌های افغانی هم تقریبا تمامی اقلام مورد نیاز موجود هست و چه بسا برندهای آشنای ایرانی هم اونجا می‌بینید. 

آخرین کشف من، «لپه» بود.  کاملا قید قیمه رو زده بودم تا اینکه فهمیدم فروشگاه‌های هندی لپه می‌فروشند. چون هندی‌ها هم یه غذاهایی باهاش درست می‌کنن.  (البته ناگفته نماند که من هنوز به هیچ فروشگاه ایرانی نرفتم. شاید اونجا هم لپه پیدا بشه.) راستی یادتون باشه اگه اینجا روزی به فروشگاه هندی رفتین و دنبال مواد غذایی می‌گشتین، هندی‌ها بیشتر مواد غذایی، سبزیجات و ادویه رو به اسم ایرانی می‌شناسن؛ و لو با گویشی متفاوت. بنابراین، خیلی نگران اسمش هم نباشید. حتی برنج متناسب با سلیقه و طرز پخت ایرانی هم در فروشگاه‌های ایرانی، افغانی و هندی پیدا میشه؛ شبیه همون برنجهای هندی که تو ایران هم هست.  

قسمت دردآورش اینجاست که هموطن‌های عزیز خودمون دنبال وارد کردن و عرضه مواد غذایی خودشون تو این کشور نبودند و اگه از صدقه سر مهاجرای هندی نبود، نه پلو داشتیم و نه قیمه! البته شاید هم به خاطر تعداد خیلی کم ایرانیا نسبت به خیل عظیم هندی‌ها این موضوع قابل توجیه باشه. 


راستی ... بفرمایید قیمه. 

نظرات 40 + ارسال نظر
علی h 1391/12/20 ساعت 03:17

با تشکر از هما و ازاده عزیز ...من سابقه کاریم 1 سال قبل از دکتری و 3 سال اخیر هم بعد از دکتری... توکل بر خدا لیسانس و فوق رو با پری اسس میفرستم تا خودشون اگه خواستند اعلام کنند......

وااااااای خدا دارم میمیرم از بد شانسی
همین الان یه کارفرمای نیوزییلندی بهم آفر داد برای کار.
کارامو دید و خیلی خوشش اومد، بهم گفت:
Are you planning on migrating here or working off-shore?

وقتی فهمید نیوزییلند نیستم، گفت این خیلی سخته که براتون آفر بدیم.
البته من اینو به فال نیک میگیرم، و خوشحالم که یه کارفرما نظر مثبتی داشته رو طراحیام.
مطمئنم سال جدید، سال خوبی هست.
سال 92 من میام اونجا، مطمئن باشید.

Carry on...! :)

رامین 1391/12/20 ساعت 10:49

به بابک خان ::
بله شما درست میفرمائید . اصلا اشتباهه اگر تصور کنیم که در مملکتهای پیشرفته مواد غذایی که ما نیاز داریم پیدا نمیشه . ولی بابک خان به چه قیمتی؟! من یکی از سایتهای عرضه کننده محصولات ایرانی را دیدم که یک بسته لپه ناقابل نیم کیلویی را زده بود 4.5 دلار !!!
من فکر میکنم افرادی که تازه وارد نیوزلند میشن هم با غذاهای اونها عادت نکرده اند و بلد نیستند درست کنند و هم اینکه دارند با دلارهایی که هرکدام را براش ریال داده اند خرج میکنند و این باعث میشه که هم نیاز به لپه و اینجور چیزا داشته باشند هم اینکه براشون خیلی زیاده که 4.5 دلار بدهند لپه بخرند . شما به این فکر نبودید که بسته بندی شده حبوبات را لااقل فریت کنید؟ قوانینش چیه در این زمینه؟

البته اینجا 4.5 دلار زیاد هم پولی نیستا. :)
پول 12 دقیقه کار کردن کسیه که ساعتی 20 دلار حقوق می گیره. اینجا یه کارمند تازه وارد بانک که ساده ترین کار رو انجام میده، 30 دلار حقوق می گیره.

ضمنا، از فروشگاه ایرانی خرید کردن کار بصرفه‌ای نیست. فروشنده‌های افغانی و هندی منصفتر هستند؛ متاسفانه.

من با خودم حبوبات نیاوردم. هرچند، دیگه جایی هم برای این یه قلم نبود. با فریت طبق قانون قابل انجام نیست، اما دیدم که بعضیا لابلای وسایل دیگه، مواد غذایی هم فرستادند. آخه فرض کن که فرستادین، فوقش مصرف 6 ماه رو کفاف میده دیگه. بعدش چی؟ :)

علی 123 1391/12/20 ساعت 11:10

آقا بابک::: اینقدر آب و تابش دادی من هم که اینجا هستم هوس قیمه کردم.

امیدراد::: امیدجان با شرایطی که داری حتما باید آفر بگیری اما حدس می زنم که بالاخره موفق می شی، موفق تر از خیلی از ما.

Hossein::: حسین جان حتما باید مدرک دیپلم و ریز نمراتت رو هم برای NZQA بفرستی تا فول اسس بگیری. مواظب امتیازی که برای EOI می آرین باش خیلی امتیازهای انتخاب شده سطحشون بالا رفته، زیر 130 و 135 اصلا ثبت نکنی بهتره. صبرکن تا بعد ببینی چی میشه.


اینجا چیکار می‌کنی؟ برو درست رو حاضر کن.

رامین 1391/12/20 ساعت 13:48

به بابک ::
من هم منظورم وقتی بود که کار و کاسبی نداریم هنوز و به قول شما 12 دقیقه هنوز کار نکرده ایم !!


موافقم. از اون لحاظ؟ داداش ما اینجا 3 روز غذا نمی‌خوریم که پولامون جمع شه یه روز قیمه درست کنیم. نذار همه‌شو بگم دیگه.

هما 1391/12/20 ساعت 16:43

@ hossein
سلام برید به دبیرستان که درس خوندید مشخص میشه که مدرکتون را گرفتید یا نه.اگه قبلا گرفتید و حالا گم کردید به خود دبیرستان بگید فکر کنم بفرستنتون منطقه آموزش و پرورش تدریستون ممکنه دوباره بهتون بدند

تی تی 1391/12/20 ساعت 16:43

سلام.
هر دم از این باغ بری میرسد.پس علاوه بر PR گرفتن قیمه پختن هم بلدی نوش جان.
از کار و بار چه خبر؟خوب پیش میره؟

:)

علیh 1391/12/20 ساعت 16:52

هما خانم@ موقع ارسال مدارک ITA ترجمه شناسنامه رو هم فرستادیدً یا passport کفایت کرد؟؟؟من ایران نیستم ترجمه شناسنامه مصیبتی است.......

تی تی 1391/12/20 ساعت 18:08

سلام
علی h
بله.ترجمه شناسنامه ها لازمه و بهتره که برابر اصل هم بشه.

هما 1391/12/20 ساعت 19:18

علی h
سلام.بله .ترجمه شناسنامه را فرستادیم.و الان که آفیسر داریم اصلش را هم میخواد.شما که ایران نیستید پس عدم سوء پیشینه پلیس را میخواید چکار کنید؟اگه انگلیس هستید که ایران دیگه دفتر نداره؟برای عدم سوء پیشینه خارجتون هم سریع اقدام کنید چون به نظرم طول میکشه.ما خودمون ٤ سال سوئد بودیم و همین عدم سوء پیشینه اونجا ٢ ماه برامون طول کشید که این خودش برامون دردسر ساز شد

بابک2 1391/12/20 ساعت 20:49

بابک جان یه سوال جای موندن رو چیکار میکنی
قصد نداری بری یه جای ارزون تر و با مدت بیشتر یا میخوای تا پیداکردن کار همین بکپکر بمونی

تو بک پکر نیستم.
اما دیگه از این ارزونتر نیست. در واقع اگه هم باشه، خیلی کیفیت پایینی داره.

علی h 1391/12/21 ساعت 02:31

با تشکر از تی تی و هما @ من مالزی هستم ..بیشتر از 1 سال (در 10 سال اخیر) هر جا باشی باید بگیری (من باید 3 تا بگیرم..ایران-هند-مالزی ) :-)))).. میشه قبل از ITA و همین الان بگیرم یا باید تا رسیدن ITA صبر کنم ؟؟؟؟

Hossein 1391/12/21 ساعت 07:49

مرسی علی 123 و هما

ممنون از راهنمایی هاتون، فکر کنم فعلا باید منتظر جواب Pre-assess باشم

داریوش 1391/12/21 ساعت 09:13

نوش جااااااااان آقا بابک

به هر حال رژیم غذایی مون رو باید یه مقدار تغییر بدیم.
ولی واقعا مشکل جوانان ما لپه س ؟

از شوخی که بگذریم بابک جان اگه وقت کردی در مورد ارتباط برقرار کردن به خصوص با نیتیو ها برامون بگو. به ویژه از نظر زبان. مرسی از لطفت

ارتباط؟ نیتیوها؟ زبان؟
فعلا که ما هر چی می‌بینیم، هندی و چینیه. کلاس بالاهاشون کره‌این.
مشکلی نیست. آدمهای خوبی هم هستن. اما انجام محاورات روزمره تو مغازه و اتوبوس و ... خیلی مشکله. چون به شدت عامیانه صحبت می‌کنن و کلمات رو هم که یه خط در میون میگن؛ البته اگه کیوی باشن.

ولی در ارتباطات رسمی اصولا مشکل خاصی نیست.

هما 1391/12/21 ساعت 09:20

علی h
مال ایران ٣ ماه اعتبار داره.ولی مال کشورهای خارجی که توش بودید ٦ ماه.شما از پول دراومدید؟ اگه دراومدید معطل نکنید. برای عدم سوئ پیشینه اقدام کنید.چون ita شما کلا ٤ ماه مهلت نداره.مال ما همینطور شد دیگه.تمام مدارک را لاج کردیم عدم سوئ پیشینه خارجمون خیلی دیر رسید.مجبور شدیم مدیکال و پلیس ایران را اعتبارش تمام شده بود دوباره بدیم.اگه از پول دراومدید اینکارا را بکنید.مدارک تحصیلیتون را ترجمه کنید.سابقه کار و خلاصه این مدارک روتینی که از همه تاحالا خواسته شده.پلیس خارجتون هم انجام بدید.
موفق باشید

مجتبی 1391/12/22 ساعت 06:14

دوستانی که مصاحبه داران مطلب زیر را بخونند.
http://www.enz.org/forum/showthread.php?t=40794
ایشون بعد از مصاحبه declined شدن.

علی2170 1391/12/22 ساعت 09:37

والا منم بودم ردش می کردم .ببین چی گفته آخه:

I said that I would hunt for job when I will get the visa.

این همون بابایه که گفته بود من تو دبی زود کار پیدا کردم حتما اونجا هم فوری پیدا می کنم. گفته ویزامو که بگیرم تازه می گردم دنبال کار. هیچ تلاشی نکرده. رد شدن هم داره. هیچ تحقیقی.... تازه اینطور که خودش گفته جواب قبل از مصاجبه و بعدش هم Conflict داشته با هم. نگران نباشید. طرف خیلی شوت زده. یه دوری تو اینترنت نزده من موندم چطوری میخواد امتحان CISSP قبول بشه!

اصلا کی بهش لیسانس داده.

[ بدون نام ] 1391/12/22 ساعت 12:19

سلام به همه کسانی که این سایت را درست کردند.
من یک سوال دارم؛میشه بگید وقتی توی pool قرار میگیریم اداره مهاجرت هر چندوقت انتخاب میکنه؟ یعنی هر چند وقت اونها selection انجام میدنند؟

every two weeks

علی 123 1391/12/22 ساعت 20:48

آقا مجتبی::: ممنون برای لینکی که گذاشتی. این کیس رو قبلا آقا حسین هم گذاشته بودند. کیس آفیسر بهش گفته بود که بازار کار نیوزیلند رو با دبی مقایسه کردی و این مقایسه درستی نیست و شناخت خوبی از بازار کار نداری. این فکر کنم مهمترین دلیل رد شدنش بوده.

amir 1391/12/22 ساعت 22:11

سلام و درود
راستش من قصد مهاجرت دارم ولی هنوز تو مقصد دچار تردیدم که کجا بهترین جا برای منه گفتم شما که استاد ما هستید کمکی کنید...
من لیسانس معدن از دانشگاه ازاد دارم و سایقه کمتر از یک سال کار تو رشته خودم در یک شرکت معدن البته بدون رد شدن بیمه
فامیلی در نیوزلند ندارم و وضع مالی متوسطی دارم
دارم برای ایلتس می خونم و فک می کنم بتونم 6.5 بگیرم
سن 26 و مجرد
می خواستم بدونم اول اینکه امکان مهاجرت به نیوزلند هست؟ اگه هست ایا از مهاجرت به استرالیا برای من راحت تره یا سخت تر؟ چون خیلی ها اطلاعی از مهاجرت به نیوزلند ندارن
سوال مهم دیگه من وضعیت کار در نیوزلنده,من دارم مدارک بین المللی شبکه ictpi رو می گیرم و اصلا نمی خوام تو رشته معدن اونجا کار کنم و بیشتر دنبال کارای شبکه و کامپیوتر هستم
حالا با این وضعیت و اینکه من دنبال اقامت دایم هستم ایا نیوزلند منو با این شرایط می پذیره؟
ممنون می شم پاسخ بدین
با تشکر.

سیستم مهاجرپذیری نیوزیلند مبتنی بر مدرک آکادمیک و سابقه کار «««مرتبط»»» هست. با توجه به اینکه مجرد هستید و روی امتیازهای احتمالی همسر بابت مدرک تحصیلی و ... نمی تونید حساب کنید، باید سابقه کاری 4-6 سال داشته باشید که امتیاز قابل توجهی به دست بیارید. اون هم سابقه کار در رشته تحصیلی خودتون؛ نه کامپیوتر.

البته اگه با ویزای اقامت وارد نیوزیلند بشید، محدودیتی در عنوان و فیلد شغل براتون وجود نخواهد داشت.

اینکه استرالیا بهتره یا نیوزیلند کاملا بستگی به دیدگاه و معیارهای خودتون داره. اما شاید کار معدن در استرالیای غربی درآمد و فرصتهای کاری بیشتری داشته باشه. یکی از مشکلات نیوزیلند فرار نیروی کار بخش معدن به استرالیاست؛ چرا که اونجا هم حقوقها بالاتره و هم هزینه زندگی پایینتره.

/بابک

amir 1391/12/23 ساعت 07:51

مرسی از پاسخگویی سریعتون
این 4-6 سال کار مرتبط باید همراه با مدارک بیمه باشه یا مثل کانادا فقط یک شرکت معدنی گواهی کنه من در شرکتش کار کردم کافیه؟
یه سوال دیگه اینکه شنیدم شهروندان نیوزلندی می تونن استرالیا کار کنن بدون ویزا...در این مورد ایا از مزایای دیگه مثل بیمه و غیره بهره مند می شن و برای ماها شدنیه کلا؟
البته همونطور که عرض کردم من بیشتر تخصصم در بخش شبکه و کامپیوتر هست و خارج از ایران هم می خوام در همین رسته به کار بپردازم...حالا نمی دونم شرایط کاری شبکه در استرالیا بهتره یا در نیوزلند؟
ممنون از شما.

اداره مهاجرت نیوزیلند مدارک بیمه ازتون نمی‌خواد، اما موقع ترجمه اگه بخواهید تاییدیه دادگستری و/یا وزارت خارجه رو هم بگیرید، دستکم یه دفترچه بیمه باید داشته باشید که کد بیمه‌تون رو کنترل کنن.

در خصوص امکان رفتن از نیوزیلند به استرالیا، این قانون تقریبا 2 سال میشه که تغییر کرده. برای جلوگیری از فرار کسایی که نیوزیلند رو سکوی پرتاب به استرالیا قرار میدن، این قانون لغو شده.

از لحاظ آماری، کار تو استرالیا بیشتر از نیوزیلنده.

[ بدون نام ] 1391/12/23 ساعت 08:47

با سلام و تشکر از سایت خوبتون ، من در حال پر کردن EOI هستم و در یه قسمتی خواسته که لیست کشور هایی که I HAVE LIVED IN FOR A TOTAL OF 12 MONTHS OR MORE را پر کنم . این شامل مسافرت های تفریحی ام میشه؟
با تشکر

Yes!

علی 123 1391/12/23 ساعت 10:42

آقا مجتبی:::

1- شما برای مصاحبه به چه صورتی به سوالات جواب دادی؟ جوابها رو حفظ کرده بودی یا از روی نوشته می خوندی؟ اگه از روی نوشته می خوندی چطور نوشته هات رو مرتب کرده بودی که راحتتر پیدا بشه؟

2- ترتیب پرسیدن سوالات به چه شکلی بود؟ منظورم اینه که ترتیب پرسشهای دایانا چقدر با فایلی که فرستادی تطابق داشت؟

3- اصلا ترتیب خاصی وجود داشت؟ مثلا سوالات کار رو با ستلمنت قاطی می پرسید یا اینکه هر کدوم جداگانه و مرتبط بود؟

مرسی.

بخشهای مختلف مصاحبه رو از هم تفکیک می‌کنن. یعنی سوالات مربوط به مسائل مالی رو جدا از مسائل کار و کاریابی می‌پرسن.

morvarid 1391/12/23 ساعت 14:45

سلام
کسی اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که بین مشخص شدن آفیسر و دعوت به مصاحبه طول می کشه داره؟ این موارد تو جدول دو مهاجر زیاد نیست. آفیسز ما آگوست باهامون تماس گرفته و می خوام تخمین بزنم کی برای مصاحبه آماده باشیم (حدودا)

متشکرم

دستکم روی 7-8 ماه حساب کنین. اگه کشورهای مختلفی رفته باشید یا سوابق کاری‌تون براشون شک برانگیز باشه، ممکنه تا دو برابر این زمان هم طول بکشه.

تی تی 1391/12/23 ساعت 15:54

سلام دوستان
لطفا اطلاعات جدولی تون رو اعلام کنید تا بشه تخمین بزنیم .ممنون

فرشاد 1391/12/23 ساعت 20:02

با سلام دوست عزیز بابک جان
می خواستم یه سوال از شما به پرسم و با توجه به اینکه شما اونجا هستید بهتر می تونید جواب من رو بدین
من و همسرم مدرک فوق لیسانس داریم
من رشته زهکشی و خانومم رشته علوم سیاسی
هر کدوم 4 سال سابقه کار داریم
بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسیدیم که نیوزیلند برای ما بهترین انتخابه، حالا تو انتخاب روش برای مهاجرت موندیم
اگه بیایم اونجا بعد خودمون رو معرفی کنیم، به کمپ می برنمون یا نه، و می شه از اونجا برای انجام کارهای اقامت اقدام کرد؟؟
و اگه به این صورت بیایم یا به قول خودمون غیر قانونی بیایم شرایط زندگی تا زمانی بتونیم اجازه کار بگیریم چطور پیش می ره؟؟
ممنون می شم اگه کمکم کنی

در خصوص پناهندگی هیچ اطلاعی ندارم و چنین توصیه‌ای هم نمی‌کنم.

رامین 1391/12/24 ساعت 10:56

به فرشاد ::
دوست گرامی لطفا این جور بحث ها را اینجا ادامه ندید . متشکرم

علی 123 1391/12/24 ساعت 17:38

آقا فرشاد::: با عنوان University Lecturer با ارائه مدارک کاملی (مثلا فیش حقوق یا تائیدیه حسابداری دانشگاه و همچنین داشتن پرینت حسابی که حقوقش به حسابتون واریز شده باشه) مبنی بر حداقل 12 ماه سابقه تدریس در دانشگاه می تونید به صورت قانونی اقدام کنین. البته باید امتیاز بالایی بیارید. ضمنا آیلتس با نمره آورال 6.5 نیاز دارید.

فرشاد 1391/12/24 ساعت 20:12

ممنونم از همه دوستان
رامین جان ::منو ببخشید اگه سوالی ناپسند مطرح کردم، فقط برای کسب اطلاعات بیشتر بود
علی123::ممنون بخاطر راهنمای ها شما
در ضمن علی جان من خانومم سابقه تحصیل داره ولی من ندارم این اشکالی نداره؟؟
سن هر دومون 30 ساله
هر دو فوق لیسانس
آیلتس نداریم
همسرم 10 ماه سابقه تدریس داره و 3 سال سابقه کار تو شعب بیمه
من 4 سال سابقه کار
با این شرایط امتیازی کافی برای اقدام قانونی رو می تونیم کسب کنیم؟

علی 123 1391/12/24 ساعت 21:54

آقا فرشاد::: برای مهاجرت به نیوزیلند یک سیستم امتیاز بندی وجود داره که با توجه به سن, میزان سابقه کار مرتبط با تحصیل, سطح تحصیلات و یک سری موارد دیگه امتیازات محاسبه میشه. Agricultural
Engineer (233912) در صفحه دوم فایل زیر:
http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/063ECB35-F5D5-44D8-8325-7041A727A9D5/0/INZ109311February2013.pdf

وجود داره و اون قسمت که نوشته شده:

Either a qualification comparable
to a:
Bachelor of Engineering, or
Bachelor of Engineering (with
Honours), or Master of Engineering

به این معنی هستش که درصورتی که بتونید تاییدیه NZQA و IPENZ رو بگیرید شما می تونید اقدام کنید و سابقه کاری مرتبط هم لازم نداره, اما اگه این سابقه کار وجود داشته باشه امتیازتون و طبیعتا احتمال دریافت دعوتنامه براتون افزایش پیدا می کنه.

در مورد همسرتون باید حداقل 12 ماه سابقه تدریس داشته باشند تا در صفحه دوم لیست بالا به عنوان University Lecturer (242111) بتونن پروسه شون رو شروع کنن.

داشتن آیلتس جنرال یا آکادمیک با نمره کلی 6.5 الزامی هستش, مگر اینکه بتونید مثلا اثبات کنید که چند سال در یک دانشگاه به زبان انگلیسی مشغول تحصیل بودید یا چیزهایی شبیه به این.

درصورتیکه می خواید با فرض داشتن تاییدیه های IPENZ , NZQA ببینید که چقدر امتیاز کسب می کنید می تونید یک EOI در وب سایت اداره مهاجرت, با صداقت و دقت زیاد, ثبت کنید تا ببینید امتیازتون چقدر میشه, اگه زیر 130 آوردید, فعلا هزینه ش رو پرداخت نکنید و ادامه ندید:

immigration.govt.nz

ضمنا با توجه به قوانین سختگیرانه, خراب شدن آینده و هزینه های بسیار سنگین زندگی در نیوزیلند پیشنهاد می کنم فکر پناهنده شدن به نیوزیلند نباشید.

لنگ بیارید برای من...

ماشاله هزار ماشاله کامنتهای علی اینقدر جامع و مانع هست که میشه باهاش یه وبلاگ دیگه درست کرد.

فرشاد 1391/12/25 ساعت 18:07

مرسی علی جان بابت راهنمایی جامع و کاملت

فرشاد 1391/12/25 ساعت 18:17

علی جان برای اخذ تاییدیه NZQA, IPENZ چکار باید بکنم؟
و این پروسه حدودا چقدر طول می کشه؟
و اگه یکی از ما رو بپذیرن اون یکی می تونه به عنوان همراه باهاش بره؟؟

علی 123 1391/12/25 ساعت 22:04

بابک جان::: ما درس پس میدیم! بالاخره اگه سپیده خانم, آقا ناصر و شما به من کمک کردید من هم به عهده خودم می دونم که به دیگران کمک کنم.
آقا فرشاد::: اقدام برای دریافت تأییدیه های NZQA و IPENZ هزینه داره و نمی شه صد درصد گفت که نهایتا شما یا هر کس دیگه ای همون رشته ای که مد نظرتون هست اسس خواهید شد. من وقتی که دلار استرالیا 1680 تومان بود برای NZQA حدود یک میلیون و سیصد هزارتومان هزینه کردم (و این مبلغ شامل هزینه پست و ترجمه مدارک هم میشد.). الآن نمی دونم هزینه ش چقدر میشه. رشته ما (کامپیوتر) تاییدیه IPENZ نیاز نداره و من اون تاییدیه رو نگرفتم نمی دونم پروسه ش به چه صورته. گرفتن تاییدیه NZQA حدودا دوماه طول می کشه.
مرحله پایانی پروسه ویزا "مصاحبه" هستش و اگه توی مصاحبه کاملا موفق بشید و ویزای "اقامت" رو دریافت کنید می تونید برای همسر و فرزندانتون هم اقامت بگیرید اما اگه ویزای کاریابی یا "JSV" بهتون بدن بقیه اعضای خانواده باید برای همراه شدن با شما ویزای توریستی بگیرن تا زمانی که شما بتونید اونجا شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی تون پیدا کنید, در اون صورت سریعا ویزاتون رو می تونید به "اقامت" تغییر بدید. راستی یادتون نره که باید فکر جعل مدرک و اینجور چیزها رو هم به کلی از ذهن خارج کرد چون متوجه میشن و برای نیوزیلند و احتمالا هر کشور دیگه ای که بعدا بخواید اقدام کنید براتون مشکل درست میشه. برای دریافت اطلاعات بیشتر سایت اداره مهاجرت, NZQA و IPENZ رو به همراه این وبلاگ با دقت مطالعه بفرمایید:
immigration.govt.nz
2migrators.blogsky.com
nzqa.govt.nz
http://ipenz.co.nz/ipenz

دست شما درد نکنه. :)

زهرا 1391/12/25 ساعت 23:22

با سلام دوباره ، در ضمن پرکردن eoi یه مشکل عجیب برام پیش آمده . من یه مسافرت به امارات داشتم که ورود و خروجم در یک ماه میلادی قرار میگیره ( که خیلی طبیعیه ) ولی موقع پر ردن ایراد میگیره که تاریخ خروج باید بعد از ورود باشه !!! چه کارش کنم اینو ؟ ممنون از راهنماییتون

رامین 1391/12/26 ساعت 07:38

به علی 123::
یک بار دیگه هم من اینو سوال کردم از دوستان ولی جواب درستی نگرفتم . این که میگن برای تبدیل JSV به اقامت باید شغل مرتبط پیدا کنید را کجا نوشته؟
آیا لینک درست درمونی برای موضوع هست ؟

ناهید 1391/12/26 ساعت 08:45

به علی 123::
خیلی خیلی تبریک علی جان .
.من نبودم تازه متوجه مصاحبه ات شدم , با اون همه دقتی که شما داشتی و اون همه مدارک تکمیل , واقعا حقت بود که 8 ماه مصاحبت بیاد..از ته دل امیدوارم که ویزای دائم بگیری ..
به امید خبرهای خوش برای همه

حسین 1391/12/26 ساعت 10:18

@زهرا

فکر کنم مسافرت هایی که دوره اقامت شما حداقل یکسال باشد را نیز به ذکر کردن داشته باشید

مهدی دوست منصور 1391/12/26 ساعت 11:04

@رامین و سایر دوستان::
بعد از گرفتن ویزای JSV آفیسر یک راهنما برایتون میفرسته که نشون میده کار شما برای تبدیل JSV به ویزای اقامت چه ویژگیهایی باید داشته باشه.
چند تا ویژگی مهم هست که خیلی هم جدی بررسی میشه:

1- Ongoing : یعنی جایی که توش کار میگیرین باید در اون زمان درحال کار باشه. مثلا نمیشه بگی به من کار دادن تا بیزنسشون بعدا راه بیفته. حتما در مورد شرکتی که به شما کار داده تحقیق میشه تا جایی که حتی شاید وضعیت اقامت صاحب شرکت هم چک بشه. این برای اینه که می خواهند ببینن آیا کار شما برای چند سال آینده دوام خواهد آورد یا نه.

2- Full Time : یعنی کاری که حداقل 30 ساعت در هفته باشه با مثلا قراردادی که حداقل یک ساله بسته بشه به شرطی که توش امکان ادامه قرارداد بعد از یکسال قیذ بشه

3- Genuine: یعنی کار واقعی باشه. مثلا کسی پول نگرفته باشه به شما job offer بده

4- Relevant -Skilled Employment: یعنی کاری که به مدرک دانشگاهی و یا سابقه کاری و یا هر دو مربوط باشه.

SM7.10 SKILLED EMPLOYMENT (29/11/2010)
Skilled employment is employment that requires specialist, technical or management expertise:
obtained through the completion of recognised relevant qualifications; or
obtained through recognised relevant work experience (see SM7.10.15 below); or
obtained through the completion of recognised relevant qualifications and work experience.
Assessment of whether an occupation is skilled for the purposes of the Skilled Migrant Category (SMC) is primarily based on the Australian and New Zealand Standard Classification of Occupations (ANZSCO) which associates skill levels with each occupation.

کلا همه این چیزا توی آدرس زیر پیدا میشه:
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/index.htm

میترا 1391/12/26 ساعت 11:33

سلام
برای خرید لپه میتونستید به فروشگاه Pak n save برید معمولا لپه و بقیه بنشن ها رو داره همون ابتدای فروشگاه بعد از قسمت میوه و سبزیجات، فروشگاه عربها هم خوبه، ولی از همه بهتر فروشگاه چینی هاست که قیمتهاشون معمولا از همه جا کمتره و انواع و اقسام نخود و لوبیا و... را دارند. از من میشنوید اصلا سراغ فروشگاه ایرانیها نرید که اجناسشون خیلی گرونند.

زهرا 1391/12/27 ساعت 07:51

ممنون از راهنماییتون آقاحسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.