دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

زندگی دانشجویی و تحریم

روزنامه گاردین چند وقت پیش مقاله ای نوشته بود راجع به مشکلات دانشجوهای ایرانی در خارج از کشور. مقاله به نظر مقاله خوبی به نظر می رسید و چون من ندیدم جای دیگه ای ازش ذکر شده باشه، اینجا برداشتی آزاد از اون رو میارم. مقاله جالبیه که به گوشه ای از مشکلات ناشی از تحریم ها بر دانشجوهای ایرانی که خارج از کشور تحصیل می کنند اشاره می کنه. متن انگلیسی ساده نوشته شده و برای تمرین بد نیست اصلش رو هم بخونید..



مهمترین مشکلاتی که گاردین اشاره می کنه، مسدود شدن حساب ها، عدم پرداخت وام دانشجویی و رد شدن اپلیکیشن هاست. مثال های زیادی از کیس های مختلف ذکر شده که بیشتر اونها هم برمی گرده به پایین اومدن ارزش ریال که خوب همه ما راجع به این موردها شنیدیم و دیدیم. مثلا رضا که یه دانشجوی پزشکی تو مجارستانه، کار انتقال پول برای شهریش رو خودش انجام میده. به این صورت که حداقل سالی یه بار میره ایران و حدود 20،000 دلار پول رو از ایران به مجارستان میاره و این پول رو تو لباس زیرش قایم می کنه! احتمالا هم همه می دونید که سقف خروج پول از ایران 5000 دلاره و هر کسی هم تواناییش رو نداره که خودش کار انتقال پول رو انجام بده و یا شاید هم جراتش؟ 


یه مورد دیگه تو دانشگاه آرهوس دانمارک اتفاق افتاده که یه آقا یا خانمی که آزمون بورس تحصیلی خارج از کشور قبول شده بوده، به دلیل همین بورس دولت ایران بودن، درخواست پذیرش دکتراش رد میشه که البته بعدا با اعتراض دوباره مورد قبول واقع میشه. 


یه مورد دیگه ای که همه ما می دونیم، تحصیل تو زمینه های خاصه که مدت مدیدیه که برای ایرانیها محدودیت های زیادی گذاشته اند. محدودیت اصلی هم برای رشته هاییه که به نوعی برای ساخت سلاحهای کشتار جمعی یا به نحوی سلاحهای هسته ای مورد استفاده می تونن واقع بشن. یه جورایی این تعریف هم راستشو بخواین واضح نیست و مسخره است. یعنی خیلی وقتها برای بعضی از رشته ها و پروژه ها قضیه بیشتر حساس شدن بی مورد آفیسرهای مهاجرت و یا دانشگاههاست. ولی خوب بعضی از رشته ها هم بی خطرن دیگه.... رشته های علوم انسانی، کشاورزی و ...از این جمله ان..


به عنوان یه نمونه دیگه در آمریکا، 22 دانشجوی ایرانی دانشگاه مینه سوتا حسابهاشون بررسی شده و انتقال پول های مشکوک داشتند و قراره که حسابهاشون بسته بشه. امیر که یه دانشجوی دکترای همین دانشگاست، براش نامه اومده و ازش راجع به حسابش ازش سوال شده و میگه که نشنیده که برای سایر دانشجوها از ملیتهای دیگه این اتفاق افتاده باشه. در جای دیگه هم نسبت به این قضیه اعتراض شده که مشخص شده بعضی از دانشجوها معاملات بین المللی نداشته اند و همه دانشجوها تو یه روز این نامه رو دریافت کرده اند. 


شاید یه مورد بد، مورد پرستو از دانشگاه بوستون باشه که در نوامبر 2012، درخواست وام به دانشگاه می کنه و به دلیل تحریم ها، درخواست وامش رد میشه و در نهایت با اعتراض و پیگیری با 2000 دلار از وامش موافقت میشه. 


در انگلیس، برای محسن که یه دانشجوی دکترای مهندسی مکانیکه و در سال 2008 به دانشگاه لیدز اومده، بدون اعلام قبلی، حسابش بسته میشه و هیچ توضیحی هم بهش داده نمیشه. 


یه موردی که بارها و بارها به خصوص برای ایرانی های مقیم انگلیس و آمریکا اتفاق افتاده، بسته شدن اتوماتیک حسابهاییه که با آی پی از ایران چک میشه. به این ترتیب که در صورت مسافرت به ایران بهتره که کارهای بانکی (حسابهای معمولی، پی پال و غیره) رو قبلا در کشور محل زندگیتون انجام بدید. 


اگه حوصلشو داشتین، کامنتهای پایین متن اصلی رو هم بخونین یا شاید نخونین. چون هیچ ربطی به متن اصلی نداره...:)


یه چیزی هم راجع به پست قبلی بگم، هدف از این جور متن ها (همونطور که بابک هم بهش اشاره هایی کرد)، نگاه کردن از ابعاد مختلف به یه مسئله است. بارها تو همین وبلاگ برای روش های کاریابی توضیحات مفصلی داده شده، ولی چقدر به موانع اون اشاره شده و چقدر راجع به اونا بحث شده؟ مثلا به جای اینکه فکر کنید چه جوری کار پیدا کنید، بیاید فکر کنید چه موانعی بر سر کار پیدا کردن شماست؟ قبول کنیم که نگاه کردن به مسائل از زوایای مختلف دیدومون رو بازتر میکنه. 


باز توضیح آخر اینکه هدف از این متن این نیست که یه موقع برای تحصیل اقدام نکنید. هدف اینه که مشکلات احتمالی رو هم تو این مسئله ببینیم. 

نظرات 58 + ارسال نظر
حسین 1392/02/11 ساعت 05:19

ممنون ناصر خان عزیز

منتظر تماستون بودم

مرسی حسین جان. تماس می گیرم..

لاله 1392/02/11 ساعت 06:22

سلام به همه
ممنون آقا ناصر بابت متنی که گذاشتید .این خیلی خوب هست که همه ماها از اول با یکسری از مشکلات احتمالی که پیش رو داریم آشنا بشیم و در موردشون فکر کنیم البته منظورم این نیست که فقط به مشکلات فکر کنیم بلکه منظورم این هست که برای مشکلات راه حل پیدا کنیم من نمونه هایی که به عینه در مورد تحریمهای ایران در انگلیس را در این مدت دیدم بهتون می گم اولین مشکل و بیشترین مشکل در مورد آفیسرهایی هست که کیس شما رو بررسی میکنند مثلا شما وقتی می خواهید در خواست ویزای دانشجویی بدهید باید نامه ای از بانک ارائه بدهید که نشان بدهد که شما حداقل هزینه 1 سال زندگی و هزینه 1 سال شهریه را در حسابتان دارید تا اینجا مشکلی ندارد و همه این نامه را می گیرند ولی در نهایت شما ریجکت می شوید به دلیل اینکه آفیسر نظر داده که کشور شما تحریم هست و انتقال پول از کشور شما غیر ممکن است اینجاست که معنی تحریم برای دانشجو روشن می شود قسمت بعدی این است که وقتی شما برای دکترا آپلای می کنید یک فرمی را باید پر کنید و بفرستید که بیشتر شبیه گزینش هست و دولت آن را بررسی می کند و اگر تائید کرد شما مجاز به ثبت نام می باشید که این مشکل برای بچه هایی که فوق لیسانس شیمی و یا مکانیک دارند پیش می آید در کل پیشنهادی که برای کسانی که می خواهند ادامه تحصیل بدهند دارم این است که
1- اگر این امکان برایشان وجود دارد قبل از اینکه سفارت بروند برای درخواست ویزا شهریه خود را پرداخت نمایند مثلا از طریق اقوامی که خارج از کشور دارند و یا از طریق موسساتی که کار دانشجویی انجام می دهند اینجوری یک قدم به گرفتن ویزا نزدیک می شوند
2- در انتخاب رشته بسیار دقت کنند در هر کشوری یک سری از رشته ها عمومی نیست و ترجیحا افراد بومی آن کشور اجازه تحصیل در آن رشته را دارند و یا اینکه از نظر امنیتی رشته های مورد داری هستند مثل ژنتیک /فیزیک هسته ای/رادار ها و ...
3- اگر پولی از طریق صراف برایشان حواله می شود حتما آن صراف شخص مطمئنی باشد به خاطر اینکه خیلی از صرافها یرای پول شویی از دانشجو ها استفاده میکنند عامیانش این هست که پولی که به حسابتون می اید سفید باشد یعنی مبدا و مقصد پول کاملا شناخته شده باشد
4- همه کشورها به مقدار پولی که وارد حساب شما می شود حساس هستند و مسلما اگر دانشجویی مبلغ زیادی هر ماه پول به حسابش واریز شود مورد مواخذه قرار میگیرد و اگر دلایل قانع کننده برای آن میزان پول نداشته باشد حسابش بلاک می شود
5- وقتی از ایران خارج می شوید اسما 5000 دلار می توانید ببرید ولی بیشتر از آن هم مشکلی ندارد فقط همه پول را یکجا نگذارید
این رو هم همیشه بدونیم که احتیاط شرط عقل هست پس خودمون کاری نکنیم که باعث تحریک بقیه شود اگر این موارد رو دقت کنیم مشکلی برایمان پیش نما اید و یا اگر پیش امد از قبل بهش فکر کردیم و جوابهای قانع کنندهای داریم امیدوارم که همتون موفق باشید

[ بدون نام ] 1392/02/11 ساعت 06:45

این موضوع کاملا وجود داره و فقط هم برای دانشجوها نیست . مهاجرین هم این مشکل را دارند بخصوص در مورد مراودات مالی با ایران .

رضا 1392/02/11 ساعت 19:18

اقایون و خانمهایی که دنبال ثبت نام IELTS هستند می تونند روز 14 اردیبهشت ساعت 10 در سایت دانشگاه آزاد اقدام کنند. انشالله این دفعه جا هست. فقط یادتون نره از چند دقیقه قبلش پای کامپیوتر زنبیل بگذارید!

حسین 1392/02/14 ساعت 06:52

در ارتباط با مدرسه بچه ها

همیشه از جدا کردن بچه ها در مدرسه بر اساس توانایی هایشان احساس خوبی نداشته ام. اینکه قوی ترها توی یک کلاس باشند و ضعیف تر ها توی یه کلاس دیگه. همینطور تفکیک بچه ها در مدرسه های مختلف بر اساس درآمد والدین اونها به نظرم نوعی هدر رفتن استعدادها میاد. لینک زیر به این مطلب در نیوزلند-کرایست چرچ می پردازه:
http://www.stuff.co.nz/national/education/8619830/Ditch-classroom-streaming-researcher-says

شما هم با من موافقید؟

مرتضی 1392/02/14 ساعت 09:08

بچه ها خبر جدیدی ندارید؟ مصاحبه ای چیزی ؟
علی آقا وضعیتش مشخص نشد؟!
یه چیزی من بگم ؟ نمیخوام کسی را ناامید کنما ولی فکر کنم همون استرالیا را میچسبیدیم بهتر بود . این که پروسه نیوزلند کمتر از استرالیاست فکر کنم سرابه !! تازه بعدش هم اون 9 ماه لعنتی با این هزینه های سرسام آور خدا به داد همه برسه .
من که کم کم دارم دوباره میرم توی فاز خوندن آیلتس

اگه فقط دنبال فرار هستید....
پروسه استرالیا هم همچین سرراست نیست. اون هم همچین مشکلاتی داره. سکیوریتی چک هم باعث طولانی شدن پروسه مهاجرت در سیستم‌های مهاجرتی همه کشورها میشه.

/بابک

علی 123 1392/02/14 ساعت 09:32

تا این لحظه خبری نشده
اومدم کیش تا به هوای جزیره جماعت عادت کنم جاتون خالی اگه اونا بندر آوکلند دارن لنج ما کولر داره

پویا 1392/02/14 ساعت 13:00

دوستای خوبم سلام
من به مصاحبه دعوت شدم
جواب NSC من اومده و آفیسرم منو به مصاحبه دعوت کرد. تاریخشم باهاش 17may تنظیم کردم (جمعه 27 اردیبهشت)
بازم میگم اگه به هدف ایمان داشته باشیم، آخرش همه چی درست میشه.
من خودم تو چند وقت اخیر تو زندگیم فراز و فرودهای زیادی رو دارم میگذرونم. ولی ایمان دارم آخرش همه چیز درست میشه

مجید 1392/02/14 ساعت 16:02

آقا پویا تبریییییییک اینشاءالله ویزای pr در راه هست منتظر خبرای خوب هستیم.

مرتضی 1392/02/14 ساعت 16:39

به پویا ::

مبارکه . انشالله موفق باشید در مصاحبه . 8 ماه بعد از کیس آفیسر دار شدن نوبت مصاحبه گرفتید؟

الهام 1392/02/14 ساعت 16:49

من نمی دونم چه بساطیه توی این دفتر لندن INZ ؟؟ الان بیش از یک ماه و نیم هست که جواب NSC من اومده ولی هنوز دعوت به مصاحبه نشدم!! تازه یک و نیم ماه پیش اتفاقی متوجه شدم NSC اومده!

پویا 1392/02/14 ساعت 17:32

به الهام
امیدوارم بزودی کارتون به نتیجه برسه. باور بفرمایید دست من بود میگفتم اول کار دوستای خوبم رو انجام بدن. ولی فکر میکنم افیسرم سرعتش خوبه. شانس هم اوردم که عوض نشد.
مرسی از مجید و مرتضی عزیز. اطلاعات کاملم تو جدول هست

علی2170 1392/02/14 ساعت 17:35

دوستان شماها از کجا می فهمین که جواب سکیوریتیتون اومده؟! این آفیسر ها که نم پس نمی دن...پس از کجا میدونید؟

مرتضی 1392/02/14 ساعت 18:14

به الهام ::
چطوری متوجه شدید جواب NSC اومده ؟ اصلا چطوری میشه متوجه شد؟!

رضا 1392/02/14 ساعت 18:46

مرسی آقا پویا! همه رو خوشحال کردی. برو بببینیم تو مصاحبه چه می کنی.

تی تی 1392/02/14 ساعت 19:39

سلام.
@آقا پویا:
امیدوارم مصاحبه ی خوبی داشته باشین.
دوستان این اطلاعات رو از کجا میآرید؟خوب به ما هم بگین

نوشکا 1392/02/14 ساعت 19:47

پویا جان منکه مطمینم نتیجه مصاحبه شما عااالی میشه
برای شما و همه دوستایی که مصاحبه در پیش رو دارین آرزوی موفقیت و پی آر دارم
الهام عزیزم مصاحبه دعوت شدن به شزطی خوبه که هفته بعدش نتیجه رو بهت خبر بدن . انتظار نتیجه مصاحبه هم واسه خودش داستانیه.
فکر میکنم فعلا همه سرشون با اون فرم 1200 گرمه .یعنی احتمالا آنیوا خانم همه رو بسیج کرده .
کسی از دوستان خبر داره اوضاع ارز چجوری میشه ؟یه مدته که ساکت مونده...

داریوش 1392/02/15 ساعت 04:55

پویا جان مبارکه با همین مثبت اندیشی پیش برو حتما موفقی ما هم برات دعا میکنیم.

حسین 1392/02/15 ساعت 05:06

@پویا جان

روح ما را شاد کردی
امیدوارم زندگیت پر از فراز و به ندرت فرود داشته باشه(اونهم جهت رفع سرگرمی)

@الهام عزیز
اگه توی IPG آشنا دارید لطفا نتیجه سکوریتی چک ما رو هم بپرسید

پویا 1392/02/15 ساعت 05:20

آقا رضا و تی تی خانم مرسی از پیامهای پر مهرتون
نوشکا خانم محبت داری مطمئنا به خوبی مال شما که نمیشه
در خصوص NSC هم ظاهرا مال من هم یکی دو ماهی هست اومده بود(آفیسرم تو ایمیل گفته بود تمامی verification ها رو دریافت کردم و یه مدرک جدید خواسته بود) تا اینکه اینسری اسم از NSC آورد و صحبت مصاحبه رو کرد، همین. تنها منبع ما هم آفیسرمونه. بعضیهاشون بهتر جواب میدن بعضی ها بسته تر کار میکنند.

آزاده 1392/02/15 ساعت 08:04

سلام به همگی،

آقا پویا امیدوارم که مصاحبه خوشی داشته باشید.

یه سوال هم از همه دوستان دارم و اون هم اسنه که میشه وسط پروسه مهاجرت ویزای work holiday هم گرفت. دیروز یکی از شرکت هایی که باهاش در تماس بودم برای کار بهم گفت این ویزا رو بگیر بیا مصاحبه. داشتم فکر می کردم اگه آدم چند تا مورد اینطوری داشته باشه بره یکی دو ماه چند جا مصاحبه بده و Job offer بگیره قبل از اینکه کار مهاجرت تمام بشه هم ایده خوبی می تونه باشه ولی نمی دونم که وسط پروسه میشه اصلا ویزای دیگه ای گرفت؟

مجتبی 1392/02/15 ساعت 09:47

سلام، بلاخره پاسپورتم از مسافرت برگشت.
امروز از سفارت زنگ زدن گفتن که بیا بگیر.
جالب اینه که امروز ساعت 5 صبح بلیط داشتم که کنسل کردم و تغییر تاریخ دادم.
از زمان دعوت به مصاحبه تا آمدن پاسپورت ، اطلاعات را گذاشتم.
دوستانی که می خواهند بلیط بگیرند این مورد را لحاظ کنند.حدودا سه ماه طول کشید از زمانی که پاسپورت فرستادم تا به دستم برسه.
Interview Invitation Letter 31 Oct 2012
Interview 22 Nov 2012
Interview Result JSV Approved 04 Jan 2013
Send Passport and JSV Doc 13 Feb 2013
Complete 1200Form Email 22 Mar 2013
Send 1200Form DHL 31 Mar 2013
JSV Status Change in Site 18 Apr 2013
Passport Receive Tehran 05 May 2013

بلیط را یک ماه تغییر تاریخ دادم .
آقا بابک در خصوص مراحل اولیه و تجربیات در مورد خونه اجاره ، هم خونه ، قیمت ها و کلا تجربیات با ارزشتون برامون بنویسید.
کمترین قیمت ها و بهترین صرفه جویی ها را نیازمندیم.

لیلا 1392/02/15 ساعت 10:25

آزاده خانم با job offer که کل پروسه می شه دو هفته ... ولی مگه کسی جاب آفر می ده آخه !!!!!! می گن وقتی بلیطتو گرفتی و اینجا ساکن شدی زحمت بکش اپلیکیشن بفرست ... حق دارن دیگه این همه دردسر بدن به خودشون یکی رو ازایران استخدام کنن که اجازه اقامت نداره و باید هزارتا نامه نگاری کنن (تا این همه هندی تو صف وایساده) ... دوست من توی خود نیوزلند بود و همراه اومده بود اون شرکتی که بهش کار داد حداقل 5 تا 6 تا نامه رسمی نوشت.

رامین 1392/02/15 ساعت 12:26

آقا مجتبی :
شما گفتید 3 ماه طول کشید . این روی فرصتی که داریم وارد نیوزلند بشیم (فکر کنم واسه ویزای JSV سه ماه باشه) تاثیری نمیذاره؟!
تاریخ ویزا را کی زده اند ؟

آزاده 1392/02/15 ساعت 12:41

مبارک با شه آقا مجتبی،

به نظر من خوبه که بلیطتون یه ماه دیگست این ماهو به هرجا می تونید رزومه بفرستید چون می تونید به همه بگید که یه ماه دیگه اونجایید واسه مصاحبه. به نظرم اینطوری کلی جلو می افتید.

مجتبی 1392/02/15 ساعت 13:32

به رامین : تاریخ صدور ویزا 18 04 2013 و تاریخ انقضا 18 07 2013 هست.

سولماز 1392/02/15 ساعت 14:17

سلام دوستان -خسته نباشد
من یک سوال دارم از خدمتتون - هر چی توی کامنت دنبال جواب گشتم پیدا نکردم
من به عنوان bachelor of degree at level 7 اسس شدم . الان گویا باید یک نامه از Ipenz هم بگیرم آیا این داستان Ipenz حل شده یا همون مشکلات گذشته رو داره؟ از کجا باید شروع کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

الهام 1392/02/15 ساعت 16:18

به پویا:

آقا پویا مبارک باشه ایشاالله به خیر و خوشی مصاحبه بدید و موفق بشید به اخذ ویزای pr

به حسین:
نه برادر من من پارتی ندارم اونجا...راستش یک و نیم ماه پیش آفیسرم اون فرم 1200 معروف رو واسم فرستاد تا پر کنم وقتی پرش کردم واسش فرستادم از فرصت سوء استفاده کردم پرسیدم جواب nsc من اومده ؟ اون گفت آره منم پرسیدم حالا می خوای مصاحبه کنی؟ اونم جواب داد الان پرونده ات پیش رئیسم هستش هر وقت به من برگردوند بات تماس می گیرم...حالا یک و نیم ماه می گذره هنوز پروندم برنگشته !!! عجبا...

مسعود.ک 1392/02/15 ساعت 18:28

درست 6 روز دیگه بنده 7 ماهه که lodge کردم اما خبری از آفیسر نیست
اینو برا دوستانی میگم که تا lodge مکینن میگن :خوب آقا بابک فکر کنم وقتشه اسم ماهم بیاد توی جدول ما ،بهتره وقتی اسممون بره تو جدول ما که بقیه بتونن از اون استفاده ایی بکنن

هادی 1392/02/15 ساعت 19:57

به سولماز:: IPENZ تقریبا مثل CDR استرالیا است. به احتمال زیاد مجبور می شی فرم KA02 رو پرکنی. برو تو سایت IPENZ و اون فرم رو دانلود کن نوشته چه جوری باید بنویسی ..

کتایون 1392/02/16 ساعت 06:24

سلام بر همگی... اول از همه ممنون بابت پست های جالبی که زحمت میکشید و در اختیار ما قرار میدید...

امروز که داشتم در بین کیویهای عزیز در FB نگاهی به نظرها مینداختم متوجه شدم که انگار اوضاع سیستم حمل و نقل عمومی در اکلند اوضاع تاسف باری داره بخصوص در روزهای بارانی... و اینطور که به نظر میرسه باید به فکر خرید ماشین در اونجا بود... از دوستانی که در سرزمین ابرهای سپید زندگی میکنن میخواستم نظرشون رو بپرسم و اگر اینطوره به نظرشون حدودا چه مبلغی رو برای خرید 1 ماشینی که گردنبار آدم نشه باید کنار گذاشت؟

@ آقا مجتبی::: تبریک میگم بابت ویزا و آرزو میکنم هر چه زودتر کار مورد نظرتون رو پیدا کنید و به PR تبدیلش کنید...
@ آقا پویا::: براتون آرزوی موفقیت در مصاحبه دارم و ممنون میشم در این خصوص و بعد از مصاحبه اگر نکته ای به نظرتون اومد به ما منتظران مصاحبه هم بگین...
@ نوشکا جان::: منتظر خبرهای خوب از آفیسرتون هستم و ایشالا هرچه زودتر تکلیف ویزاتون مشخص بشه...

در خصوص سیستم حمل و نقل عمومی: متاسفانه سیستم اتوبوسرانی اوکلند تعریف چندانی نداره. البته نکته مثبتش اینه که در ساعات اوج ترافیک کمتر پیش میاد که اتوبوس اصلا نیاد. بنابراین میشه با مثبت/منفی 10 دقیقه خطا، روش حساب کرد. یعنی صبحها میشه با اتوبوس تقریبا به موقع به سر کار رسید. اما در ساعات میانی روز، ممکنه اصلا اتوبوس نیاد! و چون فاصله زمانی اتوبوس‌های هر خط معمولا بین 30 تا 45 دقیقه متغیر هست، اگه یه اتوبوس رو از دست بدین، باید 40-50 دقیقه دیگه توی ایستگاه منتظر بمونید.

در خصوص خرید ماشین: روی سایت trademe می تونید قیمت‌ها رو در بیارید. اما حدودا باید 2500-3500 دلار برای یه ماشین معمولی کنار بگذارید. البته من خوش‌شانس بودم و با حدود 1500 دلار یه ماشین گیرم اومد. اما نمی‌تونم به شما توصیه کنم همین قدر بالای ماشین پول بدین. چون ممکنه فردا خودم گرفتار ناله و نفرینتون بشم!

/بابک

لاله 1392/02/16 ساعت 07:05

سلام
به بچه هایی که یک گام به رفتن نزدیک شدن تبریک می گم.من هم 16 می هفت ما از lodge کردنم می گزره .البته من یه احتمالی می دم اون هم اینه که شاید آفیسرم مگان دربی باشه به خاطر اینکه 20 مارچ ایشون از من فرمهای 1200 را خواست و بهم گفت خیلی سریع براش بفرستم که من هم همین کار رو کردم ولی ایشون دیگه جواب ایمیل نداد بعد به خانم چاوو ایمیل زدم که وضعیت من چیه که بهم گفت فرستادیم برای افیسر باهات تماس می گیره حالا از پیش کسوتان کسی هست که بدونه مگان اصلا افیسر هست یا نه البته تو سرچهایی که کردم نوشته که افیسره و کارهاش رو هم خوب انجام می ده ولی من هنوز بلاتکلیفم

حسین 2 1392/02/16 ساعت 08:58

دوستایی که فرم 1200 برای می چاو ایمیل کردین، آیا اونو پست کردین یا اینکه منتظرین مثل من تا خبری بشه ( 10 ماه که افیسر دارم )
ظاهرا اینا هم دارن جا پای کانادایی ها میذارنا ،ملت رو همه سر کار گذاشتن معلوم نیست چیو می خوان چک کنن تو این دنیا که همه چیز سیستمیه

نوشکا 1392/02/16 ساعت 09:29

درود به همه دوستان
با آماری مجتبی داد 4 ماه طول کشیده بعد از اعلام نتیجه مصاحبه که ویزا بگیرن . با این حسابها پروسه مهاجرت نیوزلند زیر 2.5 سال جواب نمیده .تازه زمان انتظار ما برای افیسر 4 ماه بود ...
پس هنوزم برای رزومه فرستادن زوده...
به دوستانی که 7 ماه از تاریخ ارسال مدارکشون میگذره توصیه میکنم برای واحد ادمین یه ایمیل خیلی اروم و مودبانه بفرستین و یاداوری کنین چون برای من هم این اتفاق افتاد و بعد از پیگیری خانم می چاو به سرعت کارم رو راه انداخت .
برای همگی آرزوی موفقیت میکنم .

کتایون 1392/02/16 ساعت 09:52

@ حسین آقای 2::: من با آرامکس فرستادم هفته پیش و رفت... آرامکس که هم ارزونتر بود نسبت به DHL و هم اومدن خودشون بسته رو تحویل گرفتند... خودشون میگفتند 4-5 روزه میرسه ولی 2 روز بیشتر طول نکشید... درضمن گیرنده رو زدم Aniva Michie
شماره آرامکس:: 89720

آزاده 1392/02/16 ساعت 10:10

@لاله جان،

من هم 11 می میشه 7 ماه که لاچ دارم و هنوز کیس افیسر ندارم. 6 ماهم که تموم شد به می چاو ایمیل زدم که چی شد کیس آفیسر اونم گفت که پروندت دست رئیسمه و shortly کیس افیسر دار میشی حالا نمی دونم منظورش از shortly چند ماه بوده :) تنها نکته خوبه پرونده های ما اینه که سر چهار ماه پروسه سکیوریتی چکمون شروع شده. من زمانی که فرم 1209 رو همون موقع براشون فرستادم می گفت که پروسه سکیوریتی چکت شروع شده که با توجه به اینکه دیر افیسردار میشید خیلی معطل نشی!

رامین 1392/02/16 ساعت 13:15

پس ما چیکار کنیم که هم دیر آفیسر دار شدیم و هم دیر چک امنیتی شروع شد!!؟ پروسه نیوزلند خیلی بیشتر از استرالیا طول میکشه . خیلی اشتباه کردم . الان 2 ساله من درگیرم و شیرین 1 سال دیگه هم معطلم تازه معلوم نیست چه جوابی بگیرم . تمام مهندسای برق برای استرالیا که اقدام کنند بعد از 2 سال ویزای پرمننت میگیرند .

رضا 1392/02/16 ساعت 13:35

دوستان state های من رو هم تو جدول بگذارید
3oct 2012 : سلکت
28DEC-2012 : لاج
27MARCH-2013: applicaton received
راستی من چون چند سال تو دانشگاه انگلیسی زبان بودم باز نیاز به ایلتس دارم؟؟
بعد باید تا کی منتظر اساین کردن آفیسر باشم- دفتر لندنم-
بعد این قضیه فرم 1200 چی هست و کی باید ارسال بشه؟
راستی امتیاز تو تعیین اینکه ویزای کار باشه یا pr باشه تاثیری داره؟ من بالای 140 بودم یعنی امید داشته باشم واسه pr?

با تشکر فراواننننننن

اسمتون توی جدول بود آقا رضا. آپدیتش کردم.

1. اگه تا حالا از مدرک زبانت ایراد نگرفتن، بعیده که دیگه مشکلی پیش بیاد.

2. حدود 6 ماه احتمالا طول بکشه که آفیسرتون مشخص شه؛ اگه سرشون خلوت باشه، زودتر.

4. اگه پیشنهاد کار در نیوزیلند نداشته باشید یا هم اکنون مشغول به کار در نیوزیلند نباشید، باهاتون مصاحبه انجام میشه. مصاحبه هم ممکنه 3 تا نتیجه داشته باشه .....

/بابک

رامین 1392/02/16 ساعت 15:26

یک لینک در مورد قیمت های مختلف در شهرهای محتلف دنیا :
http://cbs.db.com/new/pdf/Random_Walk_Mapping_Prices_2013.pdf

کیان 1392/02/16 ساعت 15:29

سلام.
الان که بحث INZ1200 داغه . می خواستم بپرسم بعد از اینکه فرم و پر و ابمیل کردم .. 100% پست هم باید بشه با مدارک ؟ اگه پست لازمه .. چه مدارکی حتما باید باشه به همراه inz1200 .
نرجمه کارت پایان خدمت یا معافی
ترجمه کارت ملی یا شناسنامه با هردو ؟
مدارک تحصیلی و سابقه کار هم که تو فرم لیست کردم هم باید بفرستم ؟

کتایون 1392/02/16 ساعت 16:19

@ مسیو بابک::: چه عجب ما یه جوابی از شما دیدیم! کلی مسرور شدم کاملا قابل درک هست که مشغله تون در این روزها زیاده و امیدوارم به زودی کارهاتون کمتر بشه تا از تجربیات شما بیشتر استفاده کنیم... خیلی لطف کردید... موفق باشید...

مجید 1392/02/16 ساعت 16:51

خانم سولماز ::::اگر در نامه ضمیمه NZQA گفته که بری IPENZ نامه بگیرید بایستی برا IPENZ اقدام کنید البته بهتره اول لاج کنید (زنبیل بگذارید) بعد برید سراغ نامه گرفتن از IPENZ .

فرزاد 1392/02/16 ساعت 19:23

سلام به دوستان

من دارم برای ویزای کار-برای -اقامت اقدام میکنم.

میشه برای سفارت نیوزلند در دبی بجای اصل مدارک (شامل پاسپورت) کپی برابر اصل فرستاد یا اصلا پروسه رو الکترونیکی انجام داد؟

مرسی از راهنماییتون

رامین 1392/02/17 ساعت 08:19

از عید تابحال 2 یا 3 ایمیل به کیس آفیسرم زدم ولی جوابی نداده !!
این یعنی چی؟ در مورد بقیه هم همینطوره؟ نکنه کیس آفیر ما عوض شده و خودمون نمیدونیم؟!

هما 1392/02/17 ساعت 08:57

سلام به همگی
من یه سوال دارم:اقا حسین فکر کنم شما بهتر بدونید!!!پرونده همه ما ایرانی ها برای سکیوریتی به ipg منتقل میشه؟ یعنی همه سکیوریتی ها ارجاع داده میشه به اونجا یا نه؟
اگه جوابمو بدید بینهایت ممنون میشم.اصلا کسی از این سازمان اطلاعی داره که همه کشورهای های ریسک را به اونجا ارجا میدند یا به رندم پرونده ها را میفرستند و یا اگه از نظر خودشون به پرونده ای مشکوک باشند.
ممنون

کیان 1392/02/17 ساعت 10:11

مثله اینکه این افیسر هدفش سرکار گذاشتن من بوده - اصلا مدارک و ایمیلی که توضیح درباره پارتنرشیب داده بودم و نخونده .. جواب من و اینجوری داده:
I will return your passports and original docs including bank drafts today by Fedex. I have approved a visitor visa for you for 9 months, multiple travel but you will have to travel to NZ before 30 June 2013.
Regards,
محل اقامت - مالزی - حوزه ارسال مدارک: سنگاپور
نوع درخواست ویزا: کار - پارتنرشیپ
ویزای دریافت شدخ : ویزیتور- مالتیپل - 9 ماهه
تاریخ اپلای : 26 مارچ 2013
درخواست فرم 1200 : 3 اپریل 2013
ارسال فرم 1200 با ایمیل : 9 اپریل 2013
درخواست توضیح درباره پارتنرشییپ : 24 اپریل 2013
ارسال جواب: 5 می 2013
دریافت ابمل پذیرش ویزای ویزیتور - رد ویزای کار :(
7 می 2013
رسیدن پاسپورت 2-3 روز دیگه

حسین 1392/02/17 ساعت 10:43

@هما عزیز

بله همین طوره. تمام پرونده های کشورهای ریسک بالا شامل 23 کشور به IPG فرستاده میشه. اگرچه لیست این کشورها اعلام نشده ولی ایران قطعا یکی از اونهاست. درباره فرایندهای داخلی اونجا هم کسی خبری نداره ولی ظاهرن با کمبود نیرو و بالطبع طولانی شدن پرونده ها مواجهند. ظاهرن هیچ زمان بندی هم به احدالناسی نمیدن

@کیان عزیز
توصیه می کنم هر چه سریعتر یه تماس تلفنی با آفیسر بگیر قبل از اینکه دیر بشه

مسعود.ک 1392/02/17 ساعت 11:26

به عزیزانی که فکر میکنن پروسه استرالیا سریعتر انجام میشه:
یکی از دوستان من موفق شد قبل از تغییر قوانین استرالیا (july 2011 معروف) lodge کنه و امروز که من باهاش صحبت میکردم 14 ماه از co دار شدنش میگزره اما نتیجه security check نیامده بود هنوز و میگفت آفیسرشون گفته دست ما نیست و یه سازمان دیگه به این پرونده ها رسیدگی میکنه

هما 1392/02/17 ساعت 12:57

ممنون آقا حسین
اخه میدونید اصل قضیه چیه؟ حدود یک ماه پیش از لندن یک میل دریافت کردیم که گفته بود ما برای بقیه پروسه پرونده را به همین مرکز فرستادیم.وکیلمون که پرسو و جو شد گفت برای سکیوریتی چک فرستادند.ولی من از بچه های این فروم نشنیده بودم که بهشون اعلام کنند ما پرونده را فرستادیم به ipg .درضمن تو اون نامه خبری گفته بود که خود این مرکز متعاقبا به شما خبر میده.ولی الان که داره حدود ٢ ماه میشه ما هیچ خبر دیگه ای نداریم.ما تو سایتهای مختلفی کاوش کردیم فهمیدیم اگه بهشون میل هم بزنید و پرسوجو کنید ناراحت میشند.ولی پرونده تمام دانشجویان ایرانی بون اثتثنا به این مرکز ارجا داده میشه.خلاصه ما هم فعلا سردرگمیم.

علی 123 1392/02/17 ساعت 18:03

من کلی تعجب می کنم که آین خانم آنیوا میکی (خودش پشت پیغامگیر تلفنش اینجوری تلفظ می کنه) چند ساعت درروز کار می کنه و چطور Application ها رو با این ریزبینی بررسی می کنه. من همزمان با محل کار فعلیم, تدریس هم داشتم قبلا. الآن ایمیل زده که با توجه به اینکه این دوتا تطابق تاریخ داشتند تایید می کنی که پاره وقت کار کردی؟!!!!!!!!! من واقعا از دقت زیاد این خانم انگشت به دهن موندم که چطور می تونه اینقدر توی کارش جدیت داشته باشه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.