دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهاجرت، هویت و فرهنگ پذیری


*******************************************************

دست و سوت و هوراااااااااااااااااااااااااااااااا!   

نوشکا هم رزیدنت شد. :) 

خیلی خیلی مبارک باشه. 

*******************************************************


خیلی اوقات به این فکر می کنم که تلاش مهاجرین برای حفظ فرهنگ، آداب و رسوم قبلی خود و انتقال آن به فرزندان و نسل بعد از خود در محیط و کشور جدید چه محلی از اعراب داره. اگر این طوره که در نهایت، 2-3 نسل بعد از ما 100 درصد خالص کیوی خواهند بود آیا لازمه این همه خودمون رو اذیت کنیم که بطور مثال خواندن و نوشتن فارسی را به فرزندانی که در نیوزلند به دنیا میان بیاموزیم یا براشون یادآوری کنیم که مثلا کورش و داریوش کی بودن و سعدی و حافظ چه مقام شامخی داشتند.

الغرض امروز به مقاله جالبی از یکی از خبرگزاری ها (نوشته شده توسط اشرف نریمانی؛ روان درمانگر مقیم انگلستان) برخوردم که تا حدودی زیادی با ذغدغه ذهنی من مرتبط بود و با توجه به طولانی بودن آن مناسب دیدم خلاصه ای دسته بندی شده از آن را برایتان بنویسم. امیدوارم مفید باشه.

 

عوامل اصلی مهاجرت طی 3 دهه گذشته

جنگ ها، خشکسالی ها و کشمکش‌های سیاسی

 

آمار مهاجرت

افزایش 40 درصدی تعداد مهاجران بین المللی در طول 10 سال گذشته و رسیدن از 150 میلیون به 214 میلیون

 

فرهنگ پذیری و چالش های آن

در اصطلاح کلی‌، فرهنگ پذیری را می‌‌توان به عنوان پروسه تغییر و انطباق فرهنگی‌‌ که در نتیجه تعامل افراد از فرهنگ‌های مختلف به وجود می‌‌آید، تعریف کرد.

طی پروسه فرهنگ پذیری، فرد ممکن است با دو نوع چالش روبرو شود: ۱) انطباق با باورها، ارزش‌ها و انتظارات گروه های جدید، ۲) حفظ و نگهداری باورها و ارزش‌های فردی و مورثی خویش

 

هویت

هویت یک مفهوم پویا است که از تعامل دائمی فرد و محیط شکل می‌گیرد. بنابراین میتواند هم تابع تغییرات محیطی‌ و هم تغییرات درونی‌ باشد. از آنجایی که فرهنگ پذیری در تعامل با هویت افراد صورت می‌‌گیرد، این روند گاهی منجر به یک سری تناقضات و بحران های هویتی در برخی‌ از مهاجران می‌‌شود.

 

سلامت روانی‌ - اجتماعی مهاجرین

هویت ازدو جنبه‌ مختلف، هویت فردی و هویت اجتماعی، دیده میشود. هویت فردی به یک سری از ویژگی‌‌ها، اهداف، ارزش‌ها و باورهای شخصی‌ که با هم انسجام درونی‌ دارند و در شرایط مختلف نسبتا ثابت هستند، گفته می‌‌شود. (مانند هویت جنسی، ‌‌ویژگی‌‌های جسمانی‌ و شغلی-حرفه ای(.

هویت اجتماعی مربوط به ویژه گی‌‌‌های گروهی ای است که فرد خود را به آن متعلق می‌‌داند، مانند: طبقه اجتماعی، گروه فرهنگی‌ و قومی شخص.

هویت فردی و اجتماعی می‌ تواند، در طی‌ پروسه فرهنگ پذیری تغییر پیدا ‌کند. اگرچه فرهنگ پذیری تقریبا می‌ تواند یک امر اجتناب ناپذیر و استرس زا باشد، اینکه یک فرد چطور ارزش‌ها و باور‌های قبلی‌ خود را دوباره سازی ‌ و یا نگاه داری می ‌کند یک موضوع ضروری برای سلامت روانی‌ است. 

 

نقش و عملکرد هویت فرد در پروسه فرهنگ پذیری

هویت به عنوان یک عامل خود تعدیلی، ساختار روانی‌ و اجتماعی فرد را منظم می‌‌کند و مکانیسمی است که فرد را در مسیر زندگی‌ و تعامل با محیط هدایت و راهنمایی‌ می‌‌کند و بنابراین، میتواند نقش خاصی‌ در انطباق مهاجران با محیط جدید و نحوه فرهنگ پذیری آنها داشته باشد.

هنگامی که یک فرد مهاجر در معرض ایده‌های فرهنگی‌- اجتماعی محیط جدید قرار می‌‌گیرد در صورتی که قادر نباشد راه حال مناسبی در برابر استرس و فشارها پیدا کند و یا نتواند معنا و مفهوم روشنی برای کنار آمدن با تغییرات در خود به وجود بیاورد، ممکن است دچار آشفتگی‌ هویتی، از خود بیگانگی و در نتیجه آسیب های روانی‌ و اجتماعی گردد.

 

انطباق پذیری

هنگام برخورد با فرهنگ جدید فرد مهاجر با توجه به عملکرد هویتی اش دست به یک سری تغییرات زده، برخی‌ از ارزشها‌ و باورها ی خود را نگهداری و برخی را دو باره سازی می‌کند. مطالعات نشان میدهد که انطباق پذیری به همراه انسجام نسبی‌ هویت، تا حدودی تضمین کننده سلامت روانی‌ یک شخص است.

 

چگونگی‌ فرهنگ پذیری و ادغام مهاجران در جامعه جدید

افراد مهاجر معمولا به پنج شیوه با شرایط فرهنگی‌- اجتماعی جامعه جدید کنار می‌آیند: 
1 در حاشیه بودن اضطرابی: تلاش مضطربانه برای بر آوردن تقاضاهای هر دو فرهنگ 
2 کناره گیری: دوری جستن و کم توجهی‌ به هنجارهای هر دو گروه فرهنگی‌
3 سنت گرایی: منزوی شدن و در حسرت و رویای فرهنگ قدیمی‌ زندگی‌ کردن
4 فرهنگ پذیری افراطی: نادیده گرفتن فرهنگ اصلی‌ خود و برگزیدن هنجارهای جاری جامعه جدید

دو فرهنگی‌: ادغام بهترین های هر دو فرهنگ

 

فرهنگ پذیری در سنین گوناگون

کودکان 1 تا 9 سال

این گروه که دارای پایین‌ترین ساختار هویتی هستند به دلیل مرحله رشدی و انعطاف پذیری بالایی که دارند، معمولا به راحتی‌ میتوانند خود را با جامعه جدید وفق بدهند.

 

نوجوانان و جوانان 10 تا 20 سال

شناسه‌های فردی و قومی یک فرد تقریبا تا پایان دروه نوجوانی شکل گرفته و هویت او را منسجم می کند. این گروه که ساختار هویتی آنها، قبل از ورود به جامعه جدید، تا حدودی شکل گرفته در جامعه جدید افرادی دو زبانه و دو فرهنگی‌ به حساب می‌آیند و بیش از دیگران سردرگمی‌های هویتی را تجربه میکنند، با این حال، شرایط رشدی و انعطاف پذیری آنها ممکن است این دشواری‌های انطباق را تا حدود زیادی کاهش داده ویا خنثی کند.

نوجوانان ممکن است برای پای بندی به هر کدام از فرهنگها از جانب منابع مختلف تحت فشار‌هایی‌ قرار بگیرند. ممکن است از یکطرف توسط والدین به بی‌ احترامی و زیر پا گذاشتن ارزش‌های خانواد‌گی متهم شود یا از طرف دیگر احساس کند جامعه جدید برداشت منفی‌ نسبت به ویژگی‌‌های فردی و فرهنگی‌ او دارد.

در بعضی‌ مورد این حس نامطلوب ممکن است به بی‌ تفاوتی‌ منفعلانه و آزردگی‌های روانی‌ منجر شده و یا به شکل واکنش‌های خصمانه مانند پیوستن به گروه‌های تند رو و یا جامعه ستیزبارز شود. از طرف دیگر بعضی‌ از نوجوان تمایل دارند که با پیروی از ارزش‌های گروه همسالان، هویت امن‌تر و فرضا مستحکم‌تری برای خود به وجود بیاورند.

 

بزرگسالان

در بزرگسالان هویت فرهنگی و تاریخچه زندگی‌ با هم آمیخته می‌‌شوند. آنها نگهدارنده و منتقل کننده سنت ها و ارزش های قومی خود به نسل بعدی به حساب می‌آیند. آنها هرگز به طور کامل تابع ارزش‌های فرهنگی جامعه جدید نمی‌‌شوند ولی می‌دانند که برای بهره‌مند شدن از فرصتهای موجود باید حداقل انتظارات و استاندارد های اجتماعی فرهنگ جاری را رعایت کرده و خود را با آنها منطبق کنند.

در بزرگسالان "هویت" به اهداف افراد و آنچه که می‌‌خواهند باشند مربوط می‌‌شود. مهاجران بزرگسال برای انطباق وایجاد ثبات روانی‌ نسبی‌ به شیوه‌های مختلفی با جامعه و فرهنگ جدید کنارمی‌آیند که مشتمل است بر:

  • مراوده با مردم هم فرهنگ خود و بوجود آوردن یک سیستم حمایتی، روانی‌-اجتماعی، جبرانی
  • تمرکز بر روی پیشرفت‌های مالی‌ و اقتصادی، ایجاد احساس امنیت بیشتر و جبران درحاشیه بودن و دوری از احساس تنهایی
  • با تکیه بر روی پیشرفت‌های تحصیلی‌، علمی‌ و مالی فرزندانشان با ارزش‌های جامعه جدید کنار آمده و ممکن است چنین استدلال کنند که به خاطر نسل آینده، ایثار و از خود گذشتگی کرده‌اند
  • هم هویتی افراطی با فرهنگ جامعه جدید و و دست شستن از ارزش‌ها و سنت‌های فرهنگی‌ خود که ممکن است منجر به خشم درونی‌ شده و فرد را دچار تعارض‌های درونی‌ بکند

 

نتیجه گیری

پروسه انطباق پذیری و روبرو شدن با چالش‌های هویتی امر اسانی‌ نیست گاهاً ممکن است سلامت مهاجرین را هم تهدید کند. حتی کسانی‌ که توانسته اند خود را به حد مطلوب با جامعه جدید منطبق کنند، گاهی ممکن است احساس کنند که چیزی را از دست داده‌اند.

دو فرهنگی بودن در چنین جوامعی ممکن است امری استرس زا باشد اما، امروزه دو فرهنگی‌ انطباقی مناسب‌ترین راه برای پیشگیری از بحرانها و تعارضات هویتی معرفی‌ می‌‌شود. فرهنگ پذیری‌‌ای که هم به باورها و سنن قبلی‌ فرد و هم به تغییر‌های انطباقی جدید ارزش قائل شود باعث استحکام "خود" یا "من" در فرد می‌‌شود و در نتیجه، هویت انطباقی که در برگیرنده ویژگی‌‌های هر دو فرهنگ باشد احتمالا مناسب‌ترین و سالم ترین شیوه فرهنگ پذیری به حساب می‌‌آید.

این نوع سازگاری به فرد کمک می‌‌کند تا با کنترل احساسات و هیجانات، شرایط و امکانات را به طور منطقی‌ سنجیده و با حفظ حرمت نفس خود بتدریج با تغییرات همگام شود. فرد تفاوت‌ها را می‌ پذیرد و می‌‌تواند روی رویی با دو فرهنگ را فرصتی برای انتخاب بهترین‌ها و خود شکوفایی قلمداد کند.

آماده کردن نوجوانان مهاجربرای پذیرش این هویت دو فرهنگی‌ میتواند استرس های مربوط به دوران بلوغ را هم کاهش بدهد و به نوجوان فرصتی میدهد تا بتواند بین هویت‌های اکتسابی و موروثی خود انسجام نسبی‌ای ایجاد کرده و یک "خود مفهومی" مطلوبی برای خود بوجود بیاورد.

به طور کلی‌، هویت فردی شفاف و محکم میتوانید موجب جلوگیری، کاهش و یا تعدیل استرس‌های ناشی‌ از پروسه فرهنگ پذیری بشود.


لینک منبع

نظرات 48 + ارسال نظر
علی 123 1392/03/12 ساعت 16:30

در مورد موضوع این پست من فکر می کنم اینکه آدم در محیط جدید چه تغییراتی بکنه اگرچه به سن و سال خیلی ربط داره, اما پیشینه, جنسیت و ظرفیتهای ذهنی اشخاص هم باید در این مقاله دیده میشد.

یه خبر خیلی خوب دیگه هم در راه است که عمرا باورتون نمی شه. هنوز قطعی نشده. صاحبش الآن شدیدا درگیره و گفته اگه قطعی شد خودش می آد میگه. واقعا غیر منتظره س و من رو خیییلییی خوشحال کرد

علی جان فقط کم کم بگو یه وقت سکته نکنیم
/حسین

آزاده 1392/03/12 ساعت 17:14

ای بابا چرا با اعصاب آدم بازی می کنید آخه!!! مگه ما چقدر ظرفیت داریم!! این همه خبرو از کجا میاریر بگید ما هم لینک رو برگزار کنیم

مرسی آقا حسن خیلی زحمت کشیدید فقط یه نکته اینکه در بخش
چگونگی‌ فرهنگ پذیری و ادغام مهاجران در جامعه جدید

نوشته شده ۵ حالت ولی ۴ تا رو توضیح داده حالا نمی دونم مشکل از فرستنده بوده یا گیرنده

اینا همش آزمایش الهیه
یه enter تو گلوش گیر کرده بود
راستی دوستان منو حسین صدا می کنن
/حسین

رامین 1392/03/12 ساعت 19:53

ببخشید این خبر چیه؟ خب اعلام کنید دیگه .

آنرا که خبر شد خبری باز نیامد
/سعدی علیه الرحمه

آزاده 1392/03/13 ساعت 04:12

@ آقا حسین

ببخشید وسط ازمایش الهی حول شدم حسین شد حسن. شما به بزرگواری خودتون ببخشید.

خواهش می کنم آزاده جان
فقط دعا کن از این آزمایش الهی یک ویزای تپل بیرون بیاد
/حسین

ماهی 1392/03/13 ساعت 04:15

والا من چند سالی که نیوزلند بودم تنها تاثیری که روم گذاشت این بود که بیشتر و بیشتر به زندگی ساده رو آوردم وگرنه هیچ وقت تونستم با فرهنگ اینجا خو بگیرم.. به نظرم اگر چه ایران ما خیلی مشکلات داره ولی اینجا هم بهشت برین نیست. اینجا هم سطحی بودن محبتها آزار دهنده است و باقی مسائل. البته اینجا دلت به آزادی داشتن خوشه و مردمی که کاری به کارت ندارند و زیبا دیدن شهرها و مناظری که متاسفانه از آن تو نیست.... من اگر بخاطرم همسرم نبود که کیوی هست و هراسان از ندونستن زبان فارسی و پیدا نکردن شغل در ایران، احتمال بازگشتم به ایران خیلی بیشتر بود از ماندن..

ممنون از توضیحاتی که دادید
اگر ممکنه بیشتر از تجربیات خودتون برامون بنویسید. عبارت "هم سطحی بودن محبتها" را هم متوجه نشدم
/حسین

نمی‌دونم چند وقته که ایران تشریف نبردید (نه برای دید و بازدید و پول خرج کردن؛ برای زندگی.) ولی این آرزو رو از زبان هموطنای دیگه‌ای هم شنیده‌ام. حتی موقعیتی هم براشون مهیا شد که برگردن ایران و الحمدلله اونجا مشکل کار و مادیات هم نداشتن. اما «نتونستن» بمونن. بعید می‌دونم شما هم بتونید برگردید و تو اون محیط خودتون رو وفق بدین. زندگی در ایران دیوان حافظ خوندن و سر سفره پدربزرگ نشستن و قلیون کشیدن تو قهوه خونه سنگلج نیست. وقتی خدای ناکرده رفتین بیمارستان یا سر و کارتون به پلیس و قاضی و محتسب افتاد، یا فرزندتون رو ملعبه دست سیستم غلط اندر غلط آموزشی و القای انواع پارادایم‌های باطل دیدید، بعید می‌دونم که از تصمیمتون احساس رضایت کنید.
/بابک

طیبه 1392/03/13 ساعت 08:32

بنظرم اگه تو فرهنگ خودمون زیاد به مسایل مادی، معنوی، روابط انسانی و... حساس باشیم استحکام "خود " یا "من " سخت تر میشه. "خود مفهومی" تبدیل به دگرمفهومی میشه؛دنبال هویت و شخصیت تو اونجا میگردیم.
سعی کنیم از همینجا تغییر فرهنگ یا اصلاح فرهنگ خودمونو شروع کنیم که فاصله دو فرهنگی و انطباق پذیری رو کمتر حس کنیم.
آقابابک: کاملا باشما موافقم خصوصا با قسمت تربیت و آموزش بچه ها، کاش میتونستیم سرزمین خودمونو در ست میکردیم

خانم اجازه!!!
من قسمت اولش را نفهمیدم
/حسین

مسعود.ک 1392/03/13 ساعت 12:04

سلام
@علی 123 و رضا خان: خبرو به ماهم بگید خوشحال شیم آخه ، اگه هم قطعی نشد بعدا متوجه میشیم یه همچین فرصتی بوده اما نشده .بابا اینجوری آدم فضول درد میگره.

طیبه 1392/03/13 ساعت 12:17

حسین جان
معلومه که خودت هم متن به این لانگی رو نخوندی، ما رو سرکار گذاشتی ها چقدر زور زدم تا فهمیدم چی چی گفت

حالا چرا میزنی؟!!!
/حسین

سالار 1392/03/13 ساعت 13:16

سلام به همگی
چند وقت پیش خونه یکی از دوستان بودم .یه دختر کوچیک داره کلاس سوم دبستان میخونه.دیدم داره ریاضی میخونه ولی با مادرش سر حل یه مسئله درگیره .مادرش میگفت بلدی یکم حواستو جمع کن اونم با التماس اصرار داشت که بلد نیست و میخواست واسش حلش کنن. خلاصه کارش به گریه و... کشید که من دخالت کردم گفتم بیار مسئلتو ببینم چیه؟
-پدر صبح 2 رکعت نماز خوانده نماز ظهر و عصر هم 8 رکعت اگر 3 رکعت نماز عشا را بخواند کلا" چند رکعت خوانده؟
من جای نماز رو با نان عوض کردم که پدر واسه صبحانه 2تا نان خریده و... که دیدم به راحتی حلش کرد. مسئله بعدی
-در نماز جماعت مسجد محل در ردیف اول 6نمازگذار وجود دارد و در پشت سر هر نمازگذار8 نفر کلا" چند...؟
راستش من جدا" دوست ندارم فرزند خودم در این سیستم اموزشی درس بخونه و دچار هزارتا اختلاف و تناقص بین من و مدرسش بشه

بچه حق داشته هنگ کنه آخه نماز عشاء 4 رکعته. شک کرده که 3 رکعت عشاء رو که خونده حساب کنه یا نه؟
/حسین

سالار 1392/03/13 ساعت 13:20

طیبه خانم@
راستی من حالا چطوری میطونم این قضیه رو حل کنم ؟خیلی از مسائل دست ما نیست.هر چند که قبول دارم در حل اونایی هم که دست خودمونه کوتاهی میکنیم

Hessam 1392/03/13 ساعت 15:31

سالار:
مطمئنی نماز عشا سه رکعت میخونده؟!!!

تی تی 1392/03/13 ساعت 15:42

سلام
راستش من فک میکنم جدای این فاکتور هایی که گفته شد چیزی که رو میزان انطباق پذیری آدم ها موثره دلیل مهاجرت اونهاست.برای نمونه اگه کسی بابت آزادی های س ی ا س ی یا حقوق بشری رفته باشه راحت تر ادپته میشه ولی اگه کسی از روی تنهایی رفته باشه چیزی براش عوض نمیشه و شرایط جدید اغناش نمیکنه و در نتیجه انطباق پذیری چشمگیری نخواهد داشت.
فک میکنم بهتره یه نگاه جدی به خودمون بکنیم ببینیم چقد آماده ی تغییر هستیم از قوانین و هنجار های اجتماعی گرفته تا سلیقه ی غذایی شاید پوشش و ....

سالار 1392/03/13 ساعت 20:39

خیلی از حسین و حسام سپاسگزارم بالاخره این مسئله حل شد

تی تی 1392/03/16 ساعت 00:04

هوووووووووررررررررررراااااااااا
میتونیم کامنت بذاریم

نوشکا 1392/03/16 ساعت 06:58

approved !

خیلی خیلی مبارک باشه. همه رو خوشحال کردید. :)

نوشکا 1392/03/16 ساعت 06:59

لطفا جدول رو بروز رسانب کنین

علی 123 1392/03/16 ساعت 07:20

نوشکا خانم تبریک مجدد

علی 123 1392/03/16 ساعت 08:34

دوستان::: بدون احتساب امروز، دقیقا 78 روز از مصاحبه من می گذره و هنوز وضعیتم Application Received هستش. به نظر شما بذارم تا به حد تایم فریمشون (سه ماه) برسه بعد ایمیل بزنم و پیگیری کنم، یا اینکه همین الآن این کار رو انجام بدم؟ ممنون میشم دلیل خاصی اگه دارید ذکر کنید.

اریا 1392/03/16 ساعت 09:36

نوشکا خانم خیلی مبارک باشه.اقا بویا می شه بکید لهجه افیسرتون جطوری بود .جون افیسر من و شما یکی است ممنون میشم جواب بدید

رامین 1392/03/16 ساعت 09:37

به نوشکا خانم تبریک ویژه عرض میکنم . انشائالله در تمامی مراحل زندگی تون موفق باشید

رامین 1392/03/16 ساعت 09:50

به علی 123: خدا صبرت بده !!!
من اگه بجای شما بودم هرروز ایمیل میزدم بهشون یعنی 79 ایمیل

کتایون 1392/03/16 ساعت 09:54

@ نوشکای عزیز::: تبریک ک ک ک میگم به شما و برات آرزوی موفقیت در مراحل بعدی دارم... فکر کنم شما هم نرم افزاری باشید تا اونجا که متوجه شدم... اگر اینطوره امکان داره بیشتر با هم در ارتباط باشیم تا از تجربه شما در مصاحبه بیشتر استفاده کنم؟
ایمیل من هم که دیگه معلومه ...
katy186888 [@] yahoo [.] com

لیلا 1392/03/16 ساعت 10:32

تبریک می گم به نوشکا خانم ... شما اپروو شدید انگار که ما اپروو شدیم

داریوش 1392/03/16 ساعت 10:44

نوشکا خانم مبارک باشه. خیلی خیلی شادمون کردین.

داریوش 1392/03/16 ساعت 11:06

@علی 123
دوست عزیز ، میدونم که انتظار برات آسون نیست ، خدائیش وقتی به موقعیتت فکر می کنم و خودم رو جات میذارم احساس بیتابی و بلاتکلیفیت رو درک میکنم ولی تا حالا بهشون ایمیل زدی و جوابشون رو هم گرفتی ، تو که تا حالا صبر کردی اینم روش اصلا بذار به پای اینکه الحمدلله زود مصاحبه شدی فکر کن جواب سکیوریتیت دیرتر میومد .پس اگه نظر منو میخوای صبر کن این دوره سه ماهه تموم شه هرچند که امیدوارم خیلی خیلی زودتر از اینا جوابتو بگیری

آزاده 1392/03/16 ساعت 11:17

@ نوشکا

خیلی خیلی تبریک می گم. واقعاَ خیلی خیلی خبر امیدوار کننده ای بود. موفق باشید.

آزاده 1392/03/16 ساعت 11:21

@ نوشکا

راستی اسم کیس آفیسرتون رو هم می گید. چون توی جدول نبود. مرسی

طیبه 1392/03/16 ساعت 11:37

آقا سالار:
منم دقیقا با سیستم آموزش مبتنی بر مذهب و تئوری صرف، بدون هیچ یادگیری عملی مخالفم با توجه به اینکه من یک محصل دوره راهنمایی ویک دبستانی دارم. ولی به قول تی تی اونا رو برای تغییرات جدید آماده کردم البته من و حسین
نوشکا خانم:
مبارکه امیدوارم در ادامه راه و همیشه موفق باشید و خوشحال
آقا علی۱۲۳:
منم با نظر آقا داریوش موافقم، گر صبر کنی، ز jsv گاهی! pr سازی.

علی2170 1392/03/16 ساعت 12:51

راستی دوستان این قضیه بازه سه ماهه بعد از مصاحبه داستانش چیه ؟ من 10 روز یادمه.... بماند که الان 13 ماه از مصاحبه من میگذره ...ولی 3 ماه رو نشنیده بودم....

علی2170 1392/03/16 ساعت 12:54

46 روز باقی مانده تا 2 ساله شدن از زمان لاج....

یدونه از این تابلوهای شمارش معکوس پروژه های عمرانی باید بگیرم بعدم یواشکی شب که مردم خوابن عددشو زیاد کنم...

رامین 1392/03/16 ساعت 13:27

به علی 2170:
جواب ایمیل هاتو چی میدند؟ تماس تلفنی باهاشون داشتی؟

نوشکا 1392/03/16 ساعت 13:45

مرسی از همه دوستان واقعا لطف دارین
کیس افیسر من Svar Barrington بودن
علی 123 اگر که اشتباه نکنم شما دو ماه بعد از من پرونده تون لاج شد پس هنوز دیر نشده نگران نباشین .
ایمیل افیسر هم اومد . باید پاسپورت رو با 155 پوند بفرستم لندن .
از زمان مصاحبه من تقریبا یک ماه و نیم گذشته و 19 دسامبر 2011 تاریخ لاجمنتم بوده
برای همه دوستانم که مصاحبه کردن آرزوی رزیدنت ویزا میکنم
کتایون جان بله نرمافزار هستم

کتایون 1392/03/16 ساعت 14:13

@نوشکا جان::: پس اگر ممکنه یا شما 1 ایمیل به من بزن یا ایمیلتون رو بگذارید تا باهاتون بیشتر در تماس باشم... ممنونم

علی 123 1392/03/16 ساعت 16:10

آقا داریوش, آقا رامین, طیبه خانم::: خیلی ممنون بابت راهنماییتون

علی 2170::: اون زمانهای قدیم وقتی هزینه لاج رو برداشت می کردند یه ایمیل ارسال می کردند و می گفتن که 4 ماه دیگه آفیسر دار میشی و آفیسر تا 3 ماه بعد روی پرونده ت تصمیم می گیره. حتی اگه این برای اپلیکنتهایی باشه که سکیوریتی چک ندارن,باید تا 3 ماه بعد از اومدن نتیجه کار از IPG نتیجه رو اعلام کنن.

نوشکا خانم::: درسته. تاریخ لاج من 29 فبریه 2012 هستش یعنی دو ماه و ده روز بعد از شما.

لیلا 1392/03/16 ساعت 16:25

نوشکا خانم برای اونایی هم که مصاحبه ندادن اروزی رزیدنت ویزا بکن

یه سوال: الان 7 ماه و 7 روز از لاجمنت مدارک ما می گذره ولی خبری از کیس آفیسر نیست .. این طبیعیه ؟!

سحر 1392/03/16 ساعت 17:04

نوشکا جان خیلی خیلی تبریک ، این خبرهای خوب واقعا به اذم روحیه میده ، امید.ارم هم چنان موفق باشید

علی2170 1392/03/16 ساعت 17:16

@رامین: بله. همش میگن Processing. منم دیگه 4 ماهه چیزی نمیگم. خستم کردن از بس یا جواب ندادن یا جواب سر بالا. همه محل کار و مدارک و ... هم چک کردن. مدارک اضافی و .. هم پارسال گرفتن.

@علی 123:

آره یادمه...من دقیقاً راس 4 ماه محل کارم چک شد هفته بعدش آفیسر اصلی رونمایی شد! بعد هم مدارک دیگه خواست و .... بعد ها هم یه سری توضیحات و Relaptionship و ... . بعدشم که همش میگفت Processing و اینکه اگر Job Offer جدی داشتی به Employer بگو با خودم مستیم تماس بگیره به اون میگیم که کی ویزا آماده میشه!!! به خودم نمی گن !!!

منم چون منتظر ویزای استرالیایی هستم که بعد از نیوزیلند اقدام کردم، هیچی بهشون نمی گم دیگه که پرونده استرالیا بیشتر پیش بره که اینا یهو WTR ندن و مجبور بشم قبل از صدور ویزای استرالیا برم نیوزیلند.

وگرنه تا الان به آفیسره یه چیزی می گفنم تو این 4 ماه. هرچند جوابش همیشه Processing هست ... . تلفن هم چند بار زدم خیلی مودب و متین و خوش برخورد همینو میگه. این کلیز سیمونز یه چیزیش میشه انگار...بقیه تو جدول که آفیسرشون اینه هم مثل من منتظرن!

دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نگشت
دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور
/حافظ شیرازی

تی تی 1392/03/16 ساعت 18:20

سلام
توجه کردین این روزا (گوش شیطون کر )خبر های خوبی میرسه
@نوشکای عزیز خیلی تبریک میگم امیدوارم همیشه این خوشی هات مستدام باشه.
@علی 123 من هم فک میکنم بهتره صبور باشید.تجربه نشون داده این پیگیری ها تاثیری تو روند کار اونا نداره.یه چیزی رو هم نباید فراموش کرد اون هم اینکه خدا رو شکر تا حالا موردی گزارش نشده که نتیجه منفی داده شده باشه.اگر چه که متاسفانه بعضی از پرونده ها حسابی طولانی و خسته کننده شده.
ما همگی که الان منتظریم همه به نوعی بهترین ها هستیم تو کار و تحصیلاتمون.پس اصلا جای نگرانی نیست.

تی تی 1392/03/16 ساعت 18:21

دوستای گلم که آفیسرشون خانوم دایاناست لطفا هر چی میدونن اعلام کنن ظاهرا آفیسر ما هم ایشونه.میخوام بدونن چه مدارک اضافی خواسته.آیا ایمیل هاشون رو جواب میدن؟و ...

مبارک باشه. میگن دختر نجیب و خانواده داریه، خیالت راحت باشه :D

علی 123 1392/03/16 ساعت 21:30

تی تی خانم::ممنون. آفیسر من هم دایانا س و مدارکی ازم نخواست چون همه رو قبلا برای جیسون استوارت فرستاده بودم. جیسون از من کارت شناسایی محل کار, اصل همه مدارک کاری و تحصیلی, شناسنامه ها و ایمیلهای محل کار و مدارک بیشتر برای اثبات پارتنرشیپ رو خواست. یک بار ایمیل زدم جوابش رو 40 روز بعد داد, اما یک بار دیگه که ایمیل زدم جوابش رو ظرف دو سه روز داد. ایمیلهایی رو هم که برای تعیین کردن زمان مصاحبه رد و بدل کردیم رو یک روزه جواب داد. تا این لحظه هم به محل کارم ایمیل نزده. کلا آدم شادیه امروز ایتالیاس, پس فردا ژاپن.

یک بار جیسون به من 2 دقیقه ای جواب داد
/حسین

رامین 1392/03/16 ساعت 21:52

دوباره جی میل بسته شد . کسی نظری داره؟؟ رگ حیات ما بسته شد دوباره

لیلی 1392/03/16 ساعت 21:59

سلام خانوم نوشکا
منم بهتون تبریک می گم . با آرزوی خبرهای خوش برای همگی دوستان

رامین 1392/03/16 ساعت 21:59

سابقه داشته که کیس آفیسر جواب ایمیل را نده . ولی آیا سابقه داشته مدیرهاشون مثلاخانم آنیوا میشی هم جواب ایمیل را نده؟

فکر کنم سرشون شلوغ باشه،‌ این اتفاق میفته. به خصوص اگه جوابی برای ایمیلتون نداشته باشن.
/بابک

کیان 1392/03/16 ساعت 22:26

سلام به همه بخصوص آقا بابک
درمورد اصلاح رزومه , چه جوری cv به شما ارسال کنم؟
ایمل من a.kianpisheh@gmai [dot] com
من 2 روز دیگه عازمم .. به طور اظطراری هم دنبال کارم ..با این نرخ دلار نمیشه 9 ماه توریست بود..
ممنون میشم که ایمیلی بهم بزنید که رزومه و بفرستم یراتون

رزومه‌تون رو بفرستین به two.migrators(at)live(dot)com :)
/بابک

رضا 1392/03/17 ساعت 00:33

ا... تی تی خانم تبریک به خاطر آفیسرتون. چه جالب. من هم آفیسرم امروز معلوم شد همین دیاناست!!

اینقدر سر به سر مردم نذارید. خوبیت نداره!
/حسین

فهیمه 1392/03/17 ساعت 01:14

سلام حسین آقاازاینکه برای کامنتم جواب گذاشتید ممنونم من پارسال توی یک پست این وبلاگ خوندم که یک روز سایت سفارت باز میشه و نمیدونم چند نفررو در اون روز می گیره چیزی شبیه لاتاری آمریکا ولی یکروز مشخص داره و چون این مدت درگیر پروسه دفاع بودم اصطلاحات یادم شده ولی فکر میکنم در تیر ماه بود بازم ممنونم اگه جوابم رو بدید

منظورتون Silver Fern Job Search Visa هست فکر کنم. روزش، همین یکی دو هفته پیش بود. امسال ظاهرا یه تغییراتی هم داده بودن و تخصص افراد هم مهم بود؛ یعنی جزو شرایط بود. آی‌تی جزو لیست امسال نبود. :)

/بابک

مریم 1392/03/17 ساعت 09:37

فهیمه جان ویزای سیلور فرن 27 اپریل هر سال به صورت اینترنتی و انلاین ثبت نام داره و سالانه 300 نفر از کل دنیا انتخاب می شن که اگر مدارکشون مورد تایید اداره ماجرت قرار بگیره یه ویزای 9 ماهه کار دریافت می کنن...اما طبق سیاست های جدید کشور از امسال محدودیت رشته هم به این انتخاب اضافه شده بود که طبق گفته اقا بابک مثلا رشته ای تی کلا پذیرشی نداشت

سینا 1392/03/17 ساعت 12:52

نوشکا خانم تبریکات صمیمانه من رو بپذیرید. ایشالله موفقیتهای بیشتر.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.