دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ارسال مدارک و پرداخت وجه از طریق سفارت نیوزلند در ایران یا از طریق کارت اعتباری


امروز برای تحویل پاسپورت ها به سفارت نیوزلند در تهران رفته بودم که بنظرم رسید چند نکته رو به اطلاع خوانندگان عزیز وبلاگ برسونم:

1-از اوایل اردیبهشت سفارت کلا ریال قبول نمی کنه و فقط یورو قبول می کنه

2-هزینه ارسال مدارک از طریق پست دیپلماتیک 20 یورو هست

3-هرگاه بخواهید مدرکی را از طریق پست دیپلماتیک ارسال کنید حتما پرینت مکاتبات خود با آفیسر یا منشی مربوطه را به همراه داشته باشید

4-پاسپورت را فقط از طریق پست دیپلماتیک (سفارت) میشه ارسال کرد که چون ابتدا به ولینگتون(فقط پنج شنبه ها) و سپس به مقصد نهایی ارسال میشه، بین 3-4 هفته طول میکشه تا به مقصد برسه. از نظر زمان و هزینه منطقیه مدارک بجز پاسپورت را از طریق شرکت های پست ارسال کرد ولی هیچکدام اطمینان پست دیپلماتیک رو ندارند(متاسفانه سابقه گم شدن مدارک وجود داره)

5-در صورتی که بخواهید مبلغی مثل هزینه لاجمنت، Migrant Levy یا ESOL رو به اداره مهاجرن بپردازید لازمه ابتدا با آفیسر یا منشی مربوطه مکاتبه کنید و از ایشان بخواهید مبلغ را به یورو به شما اعلام کنند و سپس ایمیل دریافتی را پرینت کرده و به همراه یوروها به سفارت تحویل دهید

6-سفارت صرفا روزهای یکشنبه تا پنج شنبه و از ساعت 9 تا 12 پاسخگوی امور مربوط به ویزا هست

7-در صورتی که مایل باشید هزینه را از طریق کارت اعتباری(MasterCard, VISA) پرداخت کنید معمولا روال کار به این شکله که فرمی برای شما فرستاده می شود که باید اطلاعات کارت از قبیل نام صاحب کارت، شماره یکتا، تاریخ انقضاء کارت و غیره را پر کرده، امضاء کنید و براشون بفرستید. سپس اداره مهاجرت مبلغ را از کارت برداشت کرده و رسید آنرا برای شما می فرستد

نظرات 101 + ارسال نظر
سالار 1392/03/21 ساعت 15:31

سلام.
حسین اقا پاسپورتا رو واسه چی میفرستادین؟

من حدود 10 روز دیگه مصاحبه دارم. در بهترین حالت 2 هفته ای جواب مصاحبه میاد و اونوقت پاسپورت رو میخوان. از الان فرستادم که تا 1 ماه دیگه دستشون رسیده باشه
/حسین

سالار 1392/03/21 ساعت 15:33

سلام.
حسین اقا پاسپورتا رو واسه چی میفرستادین؟

آرش 1392/03/21 ساعت 15:48

من چند هفته پیش از پست TNT سوال کردم و اونا گفتن که پاسپورت رو هم می فرستن اگه بخواین.
زمانش خیلی بهتره، حدود 5-6 روز میرسه به ولینگتون. البته الان نمی دونم هنوز این کارو می کنن یا نه.

من یکبار میخواستم از طریق DHL بفرستم که قبول نکردن
البته به ریسکش هم نمی ارزه
/حسین

علی2170 1392/03/21 ساعت 15:56

آقایون خانما

با توجه به جدول قدیمی تر از من و رضا و علیd نیست؟!

آیا این دوستان (رضا و علیd) خبری شد از پروندشون؟

علی جان فکر کنم خودت با اختلاف زیاد در صدر جدولی :)
/حسین

لاله 1392/03/21 ساعت 15:56

سلام امروز خانم یا آقای (دقیق نمی دونم) svar Barrington به من ایمیل زد و گفت که که آفیسرم عوض شده و ایشون از این به بعد افیسر من هست نوشته که مدارکم برای چک رفته و چند ماه طول می کشه تا برگرده ازم اسسمنتم را خواسته که من اصلش رو همون اول براشون فرستاده بودم نمی دونم اینها چرا دوست دارند به من شوک وارد کنند.تا اونجایی که تو جدول دیدم افیسر نوشکا و حسین آقا هم ایشون بوده اگه به من کمک کنید که چه جور آدمی هستند ممنون می شم

ایشون بسیار پسر گل و بلبلی هستند :)
اوایل چون هنوز تو باغ نیست ممکنه بعضی مدارک رو دوباره بخواد. براش توضیح بدی زود تفهیم میشه
/حسین

آرش 1392/03/21 ساعت 16:00

@ لاله
آقای Svar آدم خوبیه. مهربونه و انگلیسی رو هم با لهجه انگلیسی ولی کاملاً قابل فهم حرف می زنه. سنش هم خیلی زیاد نیست. نسبتاً هم تازه به این بخش اومده (از تابستون پارسال = August 2012)
فردا هم من باهاش مصاحبه دارم!!

آرش جان سلام منو بهش برسون بگو برای مصاحبه هفته بعد خودش رو آماده کنه :)
/حسین

علی2170 1392/03/21 ساعت 16:15

حسین جان

اگر امکانش هست و خیلی وقت گیر نیست این جدول رو هم یه سامونی بدین. ظاهرا به تاریخ لاج مرتب نیست و بالا تر مسایی هستند که 2012 یا 2013 هستند و یه سری هم که نه سر میزنن نه چیزی گفتن اون بالای بالا. یه پاکسازی بشه تر و تمیز بشه دوستان اعلام حضور کنن ببینیم کی به کیه. مرسی

در اولین فرصت مرتبش می کنم
/حسین

نوشکا 1392/03/21 ساعت 19:31

سلام بچه ها
مرسی حسین جان برای این پست ولی لطفا بگو در مورد بقیه مدارکی که مربوط به ویزا هستش چیکار میکنی . migrant levy رو هم پرداخت کردی ؟!!! از افیسر مبلغش رو پرسیدی به یورو ؟
افسر منم svar هستش ولی از اول هفته جوابم رو هنوز نداده که پرسیدم چند یورو میشه پرداخت کرد .
یه سوال اساسی تر اینه که ارسال مدارک که با پست دیپلماته ولی برگشتش چی ؟ من شنیدم پست تی ان تی و دی اچ ال به پاسپورت گیر میدن ...
بابک جان شما برگشت مدارکت چجوری بود ؟

migrant levy منوط به گرفتن ویزای رزیدنت هست که من هنوز به اون مرحله نرسیده ام
بنظرم به بارینگتون بگو که از سفارت پرسیده ای و اونها اعلام مبلغ به یورو را از شما میخوان. من همین هفته 2-3 تا ایمیل باهاش رد و بدل کردم
البته اگر دسترسی به کارت اعتباری داشته باشی هم میتونی به سادگی پرداخت کنی، فرق نمی کنه چه ارزی باشه
/حسین

مجتبی 1392/03/21 ساعت 19:50

به نوشکا:: مدارک رو من به سفارت دادم . البته JSV هست ویزام. بعد از اینکه پاسپورت ها به تهران رسید. از خود سفارت یک آقایی زنگ می زنه بنام آقای تهرانی و می گه مدارک آماده هست و بیاید بگیرید. وقتی رفتم مدارک رو گرفتم . کل چیزهایی که فرستاده بودم به غیر از مدارک کپی برابر اصل که ترجمه رسمی بود، همه رو پس فرستاده بودند. (تمامی عکس ها، Certificate ها، نامه سو پیشینه، و ...)

رضا 1392/03/21 ساعت 21:45

@علی 2170
والا ما اونقدر ها هم قدیمی نیستیم.ما اکتبر 2012لاج کردیم.از فروردین هم دایانا آفیسر ماست.

علی2170 1392/03/21 ساعت 23:07

راست میگی رضا جان...جدول مرتب نبود شما بالاتر از ما بودی فکر کردم قدیمی هستی. ایشالا قدیمی نشی مثل ما

لیدا 1392/03/22 ساعت 01:37

سلام دوستانُ من انگار خیلی از شما عقبم. ماما هستم با نزدیک ۷ سال سابقه کار .مدارکم رو ترجمه گردمُ .اخر تیر امتحان ایلتس دارم. شما همه ۶.۵ شدین؟ اگه مثلا ۶ بشم چی میشه؟من اطلاعاتم خیلی کمه. بعد از ایلتس مدارکم رو باید کجا بدم؟ سفارت؟ میشه مراحل رو برام توضیح بدین؟ من واقعا به راهنمایی تون نیاز دارم . در مورد هزینه ها هم برام بگین لطفا.مرسییییییییییییییییییی

سلام لیدا جان
برای شروع به لینک های زیر مراجعه کن و بعدش سر فرصت پست های وبلاگ رو از اول بخون:
http://2migrators.blogsky.com/FAQ
http://2migrators.blogsky.com/Steps

/حسین

رامین 1392/03/22 ساعت 07:46

به حسین ::
هزینه مایگرنت لوی را چطوری میشه با کارت پرداخت کرد؟ لینکی چیزی میدن ؟ من یادمه که بچه ها مدارک بیشتری نیاز بود که برای jsv بفرستند . شما فقط پاسپورتها را فرستادی ؟

متوجه شدم که کیس آفیسر من رفته نیوزلند . کسی تابحال این موضوع براش پیش اومده؟ مدارک من لندنه و کیس آفیسرم نیوزلنده !! فکر کنم حالا حالا ها خبری از پرونده ام نشه !!

در رابطه با کارت اعتباری پست رو آپدیت کردم و مورد شماره 7 رو اضافه کردم
چون تکلیف هنوز معلوم نیست بقیه مدارک رو بعدا می فرستم
اگر آفیسر عوض بشه بهت خبر میدن. یک راه ساده تر اینه که یه ایمیل به آفیسر قبلی بزنی و یک سئوالی چیزی بپرسی، خودش در پاسخ شما رو به آفیسر جدید راهنمایی می کنه
/حسین

رامین 1392/03/22 ساعت 08:30

به حسین :
اگه اون از اداره لندن رفته باشه (مطمئنم که از نیوزلند پاسخ ایمیلم را داده ) یعنی اینکه دیگه کیس آفیسر من نیست؟
البته توی جواب ایمیلش گفته که این ماه خیلی سرم شلوغه و هفته دیگه جوابتو میدم !! ولی قبلا هم از این حرفا زده بود .

این طور که معلومه رفتنش هنوز قطعی نیست. شاید رفته یه سری به ننه اش بزنه :)
/حسین

حسین 2 1392/03/22 ساعت 09:02

سلام . مخلص هر چی حسین هستیم
حسین جان میگم که با افیسرت هماهنگ کردی قبل اینکه مصاحبه کنی و نتیجش معلوم بشه پاسپورتت رو بفرستی ؟ و اون هم قبول کرد ؟!!! یه کم عجیبه اگه قبول کرده

لطف داری حسین جان
آره باهاش هماهنگ کردم. اتفاقا پرسید برای چی میخوای بفرستی، من هم گفتم چون 1 ماه طول می کشه دستت برسه، میخوام زمان رو از دست ندم و تا ویزا داغه بچسبونیم تو پاسپورت :)
/حسین

علی 123 1392/03/22 ساعت 09:05

آرش جان::: ببینم چیکار می کنی برات آرزوی موفقیت می کنم.

آقا رامین::: وا... رامین جان چه عرض کنم. اگرچه آفیسرهایی مثل خانم دایانا هستند که دوست دارن مدام مسافرت کنن, اما بعید نیست که عوض هم بشن. آفیسر قبلی من آقای استیوارت بودن که از INZ رفتند کلا. اما نگران نباشید معمولا اگه نتیجه NSC نیومده باشه تاثیر خاصی در زمان انجام کارتون نخواهد داشت. اگه آفیسرتون بخواد عوض بشه مدارک به خانم مگان دربی تحویل داده میشه که رئیسشون هست و از قضا خیلی هم همشون با هم روابط دوستانه و خوبی دارند.

لیدا خانم::: خوش آمیدید. راه پر پیچ و خم و پر استرسی رو شروع کردید. امیدوارم موفق باشید. خیره انیشاءا...

لاله خانم::: این آقای بارینگتون فوق العاده آدم خوب, پیگیر و مثبتی هستن () و در زمانی که من بی آفیسر بودم و آقای استیوارت از INZ رفته بودند با اینکه ایشون آفیسر من نبودند جواب ایمیلهای من رو با خوشرویی می دادند. من ازش راضیم خدا ازش راضی باشه

دوستان::: چند ماه پیش که من مدارکم رو با پست دیپلماتیک وزارتخانه ارسال کردم هزینه ارسال 40 هزار تومان بود. الآن شده 20 یورو یعنی حدود 90 هزار تومان. اینکه ریال رو قبول نمی کنن به این دلیله که به میمنت و سلامتی ریال ایران چندوقتیه که تحریم شده. یعنی دیگه طبق قوانین کشورهایی که از این تحریمها پیروی می کنن دیگه ریال قانونا نباید چنج بشه.

البته دیروز از من استثنائا ریال قبول کرد. 95500 تومان ناقابل :(
/حسین

آزاده 1392/03/22 ساعت 10:18

@ لاله

لاله جون مگه شما چند وقته آفیسر دار شدی که تازه عوض هم شده فکر کنم ما با هم لاج کرده بودیم. عجب وغعیه ها شما تا حالا دو نا کیس آفیسر داشتی ما یکی هم نداریم هنوز

آزاده 1392/03/22 ساعت 10:26

@ رضا

من هم فکر می کردم شما قدیمی هستید ولی دیدم که تاریخ لاج شما هم با من یکیه می تونم بپرسم چطوری تو اوریل کیس آفیسر دار شدید و اینکه تا دیانا کیس آفیسرتون شد بهتون ایمیل زد؟ ابته شواهد حاکی بر این است که من هم 3 می کیس آفیسر دار شدم. آخه ظاهراً کیس افیسر ما تا اسس های اولیه رو انجام نده نمی خواد خبر بده. من دارم از تکنیک حذفی استفاده می کنم. خانم لیتل که خیلی مرتبه و تا کیس آفیسر هرکسی شده بهش ایمیل زده پس اون نمی تونه باشه. اگه دیانا هم به شما ایمیل زده پس اون هم نیست.
این فرهنگ صبر و انتظار رو واقعاً باید نهادینه کنیم ها وگرنه واقعا آدم دیوونه می شه تا هفت خوان رو رد کنه

تی تی 1392/03/22 ساعت 13:36

@آزاده
من همسر رضا هستم.
واقعا اگه این آفیسر ها این وبلاگ رو بخونن چه شود؟
آزاده جان دایانا هنوز ایمیلی به ما نزده.نه واسه معرفی نه واسه مدارک و... ولی شواهد حاکی از اینکه ایشون در مواردی حتی تا آخر پرونده هم به محل کارها ایمیل نزده.
شما از کجا متوجه شدی آفیسر داری؟

کتایون 1392/03/22 ساعت 13:45

@ تی تی عزیز و آزاده جان::: دایانا دقیقا در موعد مقرر (همون 6 ماه) به من ایمیل زد و اعلام کرد که آفیسر ایشونه و به محل کارهایی که اعلام کردم ایمیل زده و دقیقا هم همینطور بود... شما هم اگر بازه 6 ماه تموم شده حتما آفیسر دارید و ممکنه به محل کارهاتون ایمیل زده باشه...

تی تی 1392/03/22 ساعت 13:49

@کتایون جان
آره حدود 8 ماه شده.ولی هنوز ایمیل نزده .راستی چه مدارکی ازتون خواست؟خبری از مصاحبه و....؟

کتایون 1392/03/22 ساعت 13:50

@ تی تی:: مگه ما نمیریم صفحه FB اونها رو ببینیم... همشونم با هم دوست هستند و رفیق مسافرت و تفریح و .... من که کلی کیف میکنم اینها رو میبینم... چقدر راحت و شادن... اگه دوست داشتی 1 سر به پیج دایانا بزن و آفیسرهای لاله و مهتاب و ... دور همی خوشند درضمن دایانا گویا خواهر دوقلو داره

تی تی 1392/03/22 ساعت 13:54

@منظورم رفاقت ها نبود ،روش های حذفی و.... بود کلی فان دارن بیان اینجا.حالا خدا کنه زودتر بیاد تکلیف ما رو روشن کنه بعد بره پی رفیق بازی هاش

تی تی 1392/03/22 ساعت 13:56

@آرش خان چه خبر؟مصاحبه خوب پیش رفت؟
کیوی ها رو مستفیذ کردین؟

کتایون 1392/03/22 ساعت 13:56

1 بار همون موقع که بهم ایمیل زد ازم خواست که اگر مدرک بیشتری راجع به کارم دارم (بویژه bank statement) براش بفرستم که نمیدونم در جریان هستی که طی 1 همفکری با دوستان به جاش مدارک شرکتمون رو فرستادم و بیمه و ... بعدشم خانم آنیوا ازم این فرم 1200 رو خواست که من وقتی پرش کردم یه CC به دایانا هم زدم و اونموقع برام ایمیل اومد که مسافرته... اینطور که از شواهد معلومه 8-9 ماه بعد از آفیسر دار شدن باید موعد مصاحبه ام باشه...

کتایون 1392/03/22 ساعت 14:05

نه بابا تی تی جان... مثل من که نیستند من هم کنجکاویم گل کرد و میخواستم ببینم با کی حرف میزنم... راستی همون موقع که از من مدارک بیشتر خواست من این موضوع رو بهانه کردم و بهش تلفن کردم که ببینم لهجه و صحبت کردنش چطوریه برای روز برزخ (مصاحبه!)... خیلی تند حرف میزد و با تون پایین... کلا آدم های نرمال و جالبی هستند من که هرچی بیشتر تو کاراشون فضولی میکنم بیشتر ازشون خوشم میاد خخخخخ

آزاده 1392/03/22 ساعت 14:26

@ تی تی و کنایون

من سر 6 ماه و نیم که شد از می چاو پرسیدم که بابا کیس آفیسر چی شد اون هم گفت پروندت الان دست کیس آفیسره و خودش ( که ضمیر مونث هم براش به کار برد) هروقت بررسی اولیش تمام شد تماس می گیره.

من هم FB شون رو چک کردم کلا هم از دونا از همه بیشتر خوشم میاد ظاهری هم به هم شبیهیم. فکر کن که از روی قیافه واسه خودم کیس آفیسر انتخاب کردم

کلا خوبه واسه چک امنیتی ما رو بذارم تمام جد و ابادشون رو پیدا می کنیم.

کسی فعلا به محل کار من ایمیل نزده چون اگه بزنن خبردار میشم حتما.

آزاده 1392/03/22 ساعت 14:30

@ کتایون

یادمه که دنبال این بودید که چه مدارکی در مورد محل کارتون بفرستید. با توجه به این توضیحات پس اصل مدارک رو از شما نخواستن. مثل شناسنامه ها و پاسپورت و اینجور چیزا؟

کتایون 1392/03/22 ساعت 15:00

@ آزاده جان::: فکر کردن فقط خودشون بلدن ما رو چک کنن یعنی من عاشق این مادموازل می چاو هستم! خیلی هم مهربونه ولی سرش با 1 جاییش بازی میکنه و 200 بار فرم میگه پرکنیم! خخخخ تنها فردی که در دفتر لندن به ایمیلها زود جواب میده ایشونه...

از من همون ابتدا که ITA رو فرستادن مدارک اصل رو خواستند و من هم شناسنامه و دانشنامه و ریزنمراتم رو فرستادم... پاسپورت رو هم محض احتیاط نگه داشتم و در سفارت نیوزلند در تهران کپی برابر اصل کردم و فرستادم... اون زمان انقدر اشتیاق داشتم و گرم بودم که حواسم نبود حتی از نتیجه اسس ام 1 کپی بگیرم! البته قبل تر ها یک کپی برابر اصل از شناسنامه ام گرفته بودم ... بعدشم که دایانا ازم مدارک بیشتر خواست روزنامه رسمی های شرکت و ... رو فرستادم...
اون قدیمها که تازه مدارک رو فرستاده بودم یکم اضطراب داشتم و نگران بودم مخصوصا برای اینکه مصاحبه کانادا نزدیک بود و باید اصل مدارک رو با خودم میبردم ولی الان که ترکیه ریخته به هم دیگه نگرانی ام برطرف شده و راحت شدم

لاله 1392/03/22 ساعت 15:10

سلام به همگی
خوبیش اینه که تو این روزهای کسادی کار ما مشغله بزرگی داریم و حوصلمون سر نمیره .20 مارچ مگان از من فرم 1200 رو خواست که من هم بهش جواب دادم اصلش رو هم فرستادم 1 ماه پیش که خیلی سیریششون شده بودم یه خانمی که الان اسمش یادم نمیاد بهم گفت که من دارم کارهات رو انجام میدم ولی فرم 1200 رو برام نفرستادی من هم توضیح دادم که فرستادم تو کشوهای میزت رو بگردی پیدا می کنی بعد از 2 روز جواب داد که پیدا کردم و کارهات رو انجام می دم اگر مدرک دیگه ای خواستم بهت خبر می دم که حدس من این بود که این خانم افیسر من هستند دوباره از اونجایی که من خیلی عجولم ایمیل زدم به هر ادرس ایمیلی که از دفتر لندن داشتم حدودا 5 نفر و گفتم چی شد کار من بعد از چند روز این برادر مهترم srve عزیز گفت از این به بعد من افیسرت هستم سکوریتی چکت رو هم قبلا شروع کردند ولی چند ماه طول می کشه تو الان اسسمنت رو برام بفرست که من دوباره بعد از کندن تمام موهام براش توضیح دادم که تو هم خوب کشوهات رو بگرد چون با تمام کدارکم برات فرستادم که هنوز جوابی به من نداده به محل کارم هم ایمیلی تا این لحظه نزده ولی کلا اینها سعی می کنند برای هر متقاضی یه راهی رو پیش بگیرن که خیلی دستشون رو نشه چون همونجوری که ما میدونیم اونها با هم خیلی خوبند اونها هم می دونند که ما با هم در ارتباطیم

علی 123 1392/03/22 ساعت 15:18

دوستان من فکر می کنم ما با این وبلاگ واقعا ترکوندیم. احتمالا تا جایی پیش بریم که اونجا همه با هم در یک محله زندگی کنیم. البته اگه این دایانا خانم جواب ایملیل دیروز من رو بده.

البته اگه کار به مو کندن و گیس کشی نرسه :)
/حسین

کتایون 1392/03/22 ساعت 15:26

@لاله جون::: مطمئنن srve از این حرکتت که موهاتو کندی خیلی خوشش میاد... این نشان دهنده اینه که میخوای باهاش آداپته بشی... کادو تولد واسه جفتتون پولیش میخرم
من هم میخوام دایانا رو به ایران دعوت کنم و ببرم بگردونمش... چون خیلی اهل گشت و تفریحه... خخخخخ

لاله 1392/03/22 ساعت 15:34

بچه ها مسئلتون (حتی بلد نیستم بنویسم)
برم تو فیس یوک آدش کنم؟می خوام یه جورایی نمک گیرش کنم

کتایون 1392/03/22 ساعت 15:40

یعنی اگر اینکارو کنی نه من و نه تو (صداشو در نیارررر).... اگر هم دیگه تصمیمتو گرفتی یهو همه با هم بریزیم تو صفحه FB اش... ولی جدا از شوخی فکر نکنم کار درستی باشه... تا همینجا هم زیادی دید زدیم lol

Hessam 1392/03/22 ساعت 15:48

@لاله:
با سلام، به نظر من حرکت جالبی نیست. فایده ای برای شما نداره و دردسر ساز هم میتونه باشه.

کتایون 1392/03/22 ساعت 16:01

@ آقای حسام::: من احساس میکنم اونها خیلی روابطشون ساده و راحته و شاید این بر این اساس باشه که حقه و کلک و ... رفتارهای عجیبی که در جامعه ما موج میزنه (دور از جون دوستان گل در اینجا) اونجا خیلی کمه و کسی هم قصد آزار رسانی به کسی رو نداره... و به نظرم آفیسرها هم تعمدا قسمتی از عکسها و روابطشون رو در این فضاهای اجتماعی باز گذاشتن که اون دلهره و ناشناختگی برای کسی پیش نیاد...
از این جهت میگم که دوستانم که به مصاحبه رفتند برخورد خیلی خوبی با آفیسرهاشون داشتند و اصلا رابطه رسمی بینشون برقرار نبوده و حتی بعضی هاشون به دوستانم گفتند که اگر در آینده منو در مترو دیدی بیا و سلام احوالپرسی کنیم و بهم راجع به اینکه کار پیدا کردی یا فلان و بهمان بگو و ...
ولی در کل من و فکر میکنم همه مون به حریم شخصی این آفیسرهای گل احترام میگذاریم و براشون لبی همیشه خندون آرزو میکنم...

@لاله جان::: اگر ادت کرد نگو با من دوستی وگرنه پوستم کندست... هم خودت میری رو مین و هم ما رو میفرستی رو هوا

علی 123 1392/03/22 ساعت 16:31

لاله خانم::: ( مسألةٌ ) آفیسر من بیشتر از 200 تا Friend داره. اما تا حالا دقت نکردم که این Friend ها واقعا از کشورهای مختلف هستن یا نه. ضمنا اینکه به شوخی یا جدی بهش بگین پاشو بیا ایران ممکنه فکر کنه دارین بهش رشوه می دین.

طیبه 1392/03/22 ساعت 16:31

سلام خدمت دوستان آنلاین:
میگم میخواین چند مدل جاب آفر برای آفیسرا درست کنیم و بهشون بگیم همونارو بهمون آفر بدن مثلا:
تو مهاجر ترنسلیتور
فیس بوک اپلیکنت دیتکتور
ایمیل ادرس مرجر
....
فکر کنم خیلی خوششون بیاد حداقل راحت بشن از شر پرونده هامون، برن دور دنیارو بگردن. تازه هممون هم افر میگیریم و میپریم

آرش 1392/03/22 ساعت 18:36

سلام به همه،
مصاحبه من چند دقیقه پیش تموم شد. به نظرم خوب بود.
سوالها که دیگه تکراری شدن!! همش همونایی هستن که همه می دونین!
یکی دو جا فقط بهم گفت یه کم آروم تر حرف بزن می خوام بنویسم.
یه سری ایمیل های مربوط به کارهایی که اپلای کرده بودم رو گفت بفرستم براش.
و گفت که یه نفر دیگه هم باید نظر بده رو مصاحبه و ظرف 2-3 هفته جواب نهایی مشخص می شه.
موفق باشید همگی.

خسته نباشی آرش جان
آرزوی موفقیت و ویزای رزیدنت
/حسین

کتایون 1392/03/22 ساعت 18:42

@ آقا آرش::: خسته نباشید... امیدوارم هرچه زودتر نتیجه مصاحبه تون اعلام بشه... ممکنه بفرمایید چند تا ایمیل کاری براشون فرستادید و نتیجه ای که از کارفرماها گرفنید چی بوده؟ یعنی مسلما به آفر که تبدیل نشده ولی excuse کارفرماها چی بوده و چند تا؟ ممنون

آرش 1392/03/22 ساعت 19:11

@ کتایون
من 3 تا جواب از کارفرما ها رو فرستادم که گفته بودند باید Work permit داشته باشی یا گفته بودن باید اینجا باشی که Face to face interview برات بذاریم.
1 ایمیل هم از یک Recruitment Agency گرفته بودم که گفته بود الان نمی تونیم کاری برات بکنیم. هر وقت اومدی خبر بده.
1 ایمیل هم یه Job opportunity بود که شرکت خودمون شعبه نیوزیلند گذاشته بود و من اپلای کرده بودم. البته این آخری رو هنوز بهم جوابی ندادند چون تازه همین امروز اپلای کرده بودم ولی خب نشون میداد که ممکنه بتونم حتی تو شرکت خودمون تو نیوزیلند کار بگیرم.

رامین 1392/03/22 ساعت 19:34

به آرش ::
امیدوارم موفق باشید .
من یه بررسی اجمالی کردم از وضعیت پرونده بچه ها امیدوارم درست باشه :
1- کسانی که قبل از سال 2012 لاج کردن مثلا دسامبر 2011
که حدودا 17-18 ماهه لاج کردن الان دارم مصاحبه میشن و جوابهای مصاحبه شون زود میاد مثل خانم نوشکا

2-کسانی که چند ماه بعدش لاج کردن مثل علی 123 روی 7~8 ماه براشون نوبت مصاحبه زدن ولی توی جواب و ویزا طول دادن و فعلا نتیجه ای ندادن .
من فکر میکنم برای سال 2012 به بعد روش مصاحبه کردنشون تغییر کرده و زودتر شده ولی نتیجه نهایی را تاخیر دارن .
شاید هم پرونده های 2011 خیلی زیاد بوده و تصمیم نهایی اون پرونده ها هنوز انجام نشده و این باعث تاخیر شده . چونکه هم خانم آنیوا میگفت توی ایمیلش که خیلی سرمون شلوغه هم کیس آفیسر من .

نظر شما چیه؟

فکر کنم بر اساس چند مورد نمیشه نتیجه گیری کلی کرد
/حسین

هما 1392/03/22 ساعت 19:34

آقا حسام سلام
خوبید؟همه چی خوب پیش میره؟کارتون چی شد؟من خیلی تو فکر کار شما هستم.برای اینکه مزاحمتون نشم زنگ نمیزنم.اگه میشه بگید مشکلتون حل شد؟
در ضمن دیگه راجع به مصاحبه با وکلیمون صحبت نکردید؟
فکر کنم اگه کاراتون رو روال افتاده باشه باید دیگه شما هم منتظر مصاحبه باشید

laleh 1392/03/22 ساعت 20:42

بچه ها ممنون که همفکری میکنید این که تو فیس بوک ادش کنم که منتفی ولی اگه از من مدارک بیشتری برای اثبات پارتنرشیپ بخواد من پیشنهاد میدم که من رو اد بکنه چون عکسهای فیس بوک همه تاریخ دارند و میتونه سند خوبی باشه

آفیسرهای اداره مهاجرت صرفا بر اساس مدارک مکتوب رسمی و معتبر عمل و تصمیم گیری می کنن بنابراین فکر نکنم این پیشنهاد نتیجه مثبتی داشته باشه
/حسین

علی2170 1392/03/22 ساعت 23:22

@رامین

من که تو هیچ دسته ای قرار نمیگیرم که اینطوری
جولای 2011 لاج کردم 10 ماه بعد مضاحبه ..الانم که..الانم که 13 ماه از مصاحبه میگذره

یه دسته بندی جدا هم واسه من در نظر بگیرین

علی2170 1392/03/22 ساعت 23:27

@laleh:

عکس با پشت نویسی که کجا بودین و کی بوده ، قبض موبایل با آدرس مشترک ، پرینت تلفن ، ریز حساب بانکی در تاریخ هایی که پول بین شما کارت به کارت یا جابجا شده (تاریخ هاشو اینترنتی در بیارین بدین شعبه همون تاریخ ها رو تک تک پرینت بده) ، واچر هتل، بلیط هواپیما، قبض یا فاکتور خرید دارای آدرس، اجاره نامه ، و ... . این چیزها رو قبول می کنن.

laleh 1392/03/23 ساعت 09:04

@ علی
من همه این مدارکی که گفتین رو فرستادم حالا شاید هم چیز جدیدی نخواد باید صبر کنم ببینم چی می شه

علی 123 1392/03/23 ساعت 09:25

آقا مجتبی::: شما که ویزای JSV گرفتید، توی سایت چه عبارتی در قسمت Decision نوشته شد؟

فکر کنم Deferred نوشته میشه
/حسین

رامین 1392/03/23 ساعت 09:35

به علی 2170:
چرا دسته شما میشه :
منتظران ویزای پرمننت استرالیای مقیم 2migrators

علی2170 1392/03/23 ساعت 09:49

@ رامین

یاد آهنگ سلطان قلبها میبفته آدم...یه دل میگه ایمیل بزن به آفیسر بگو چی شد پس؟ یه دل میگه وایسا یهو پروندت میاد رو JSV اگر بده باید پاشی بری...واسه AU وقت بخر الان.... بقول آقای همساده داغونم آقا داغون نابود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.