دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

چانه زنی با آفیسر در 4 سکانس!!!


اگر بخاطر داشته باشید هفته پیش قرار مصاحبه من در دقیقه 90 کنسل شد. بعد از این اتفاق مکاتباتی بین من و آفیسر رد و بدل شد که سعی می کنم در 4 سکانس خدمت دوستان عرضه کنم. امیدوارم چیزی برای یادگرفتن در این نوشته پیدا بشه:

**********************************

سکانس اول

آفیسر:

بین مدارک شغلی و سوابق بیمه تامین اجتماعی که شما تهیه کرده اید اختلافات زیادی وجود دارد. با در نظر گرفتن این اختلافات، شما قادر به اثبات سابقه بیش از 10 سال نبوده و 10 امتیاز لازمه رو دریافت نخواهید کرد. لطفا قبل از اینکه من راجع به پرونده شما تصمیم بگیرم یک جواب صادقانه به من بدهید.

من:

کلیه موارد اختلافی را ریز به ریز توضیح می دهم. توضیحاتی راجع به روال بیمه تامین اجتماعی می دهم. کلیه توضیحات در کمال صداقت و بصورت کامل (حدود 800 کلمه) و با ارجاع به فکت های موجود بیان می شود. در پایان از بابت اینکه باعث دردسر او شده ام معذرت خواهی می کنم و از وی می خواهم اگر مدرک دیگری لازم داره براش بفرستم.

**********************************

سکانس دوم

آفیسر:

چند روز اخیر مشغول بررسی پاسخ های شما بودم.

1-آیا مدرکی دال بر اینکه در دوره سربازی برای کارفرمای اول خود کار می کردید برای ارائه دارید؟ آیا این موضوع در کارت پایان خدمت منعکس شده است؟

2-آیا هیچ گواهی دریافت حقوق از دوره مورد نظر (سربازی) جهت ارائه دارید؟

3-من به محل کارهایت ایمیل زده ام و جوابی از آنها دریافت نکرده ام

من:

1-تصویر کارت پایان خدمت را برایتان می فرستم. همانطوریکه ملاحظه می کنید نامی از محل کار در آن ذکر نشده است

2-متاسفانه هیچ گواهی دریافت حقوقی از دوره مورد نظر ندارم که ارائه دهم

3-لطفا ایمیل هایی که با آنها تماس گرفته اید را اعلام کنید تا با آنها تماس بگیرم

**********************************

سکانس سوم

آفیسر:

1-آیا می توانید با کسی تماس بگیرید که همزمانی کار و دوره سربازی شما را تایید کند؟

2-آیا می توانید گواهی دریافت حقوق یا قرارداد اشتغال از محل کارهای خود ارائه دهید؟

3-ایمیل هایی که من با آنها تماس گرفته ام عبارتند از ...

من:

1-آیا ممکن است طی ایمیلی که به محل کارم می زنید راجع به دوره سربازی هم از آنها بپرسید؟

2-اگرچه من می توانم قرارداد اشتغال از محل های کار قبلی ام تهیه کنم ولی این فرایند بخاطر بوروکراسی حاکم بر آنها بسیار زمانبر خواهد بود. آخرین بار تهیه گواهی کار از آنها بیش از یکماه طول کشید

3-من از محل های کارم خواهم خواست که به ایمیل شما پاسخ دهند یا در صورت لزوم ایمیل معتبر دیگری معرفی کنند

**********************************

سکانس چهارم

آفیسر:

1-موضوع سربازی شما را هم طی ایمیل خواهم پرسید

2-در صورت دریافت پاسخ از محل کارها نیازی به تهیه مدارک بیشتر نخواهد بود

من:

1-این بسیار عالی است

2-من از محل های کارم خواهم خواست در اسرع وقت به شما پاسخ دهند

 

نتیجه گیری اخلاقی:

1-رستگاری و نجات در صداقت است

2-می شود با چانه زنی و کمی صبر و تامل به خواسته اصلی آفیسر پی برد

نظرات 96 + ارسال نظر
آزاده 1392/04/04 ساعت 20:27

خیلی جالب بود ولی واقعا انرژی از آدم می بره بخص،ص دم مصاحبه تازه بگن که مدارکت با هم نمی خونه!

کاش فقط انرژی بود
/حسین

Lara 1392/04/04 ساعت 21:13

امیدوارم دیگه مشکلش حل بشه این افیسر شما،،، تازه یادش افتاده مدارک بخواد؟

مسعود.ک 1392/04/04 ساعت 21:21

این واقعا نگران کننده است ، کاملا قابل درکه که جرات نداشتی بهش اعتراض کنی که بابا جون تو این همه مدت چکار میکردی؟ امیدوارم حالا دیگه مسئله حل شده باشه.

داره حل میشه :)
/حسین

مریم 1392/04/04 ساعت 21:41

از دوستانی که به زودی عازم هستند و مثل نوشکا ویزای رزیدنت دارن کسی به تازگی درباره شرایط فریت بار اطلاعاتی داره و قیمت و شرایط جدید را با توجه به این بالا و پایینی دلار می دونه؟

مهتاب 1392/04/04 ساعت 21:56

سلام دوستان :)
حسین جان شرمنده توی این حال و هوا و اعصاب خوردی من هی مزاحم میشدم ... انشاله به خیر و خوشی حل میشه... امان از دست آفیسر گیج...

رحمت بود مهتاب جان :)
/حسین

سینا 1392/04/04 ساعت 22:06

ایشالله مشکلت حل میشه

ممنون :)
/حسین

علی 123 1392/04/04 ساعت 22:38

حسین آقا:::
1 و 2- پس فقط ایمیلهای محل کار می مونه مطمئن باش یکی دو روز بعد از این نامه نگاری همه ایمیلها ارسال میشه. حتما حضوری برو تا جلو روی خودت جوابها رو بدن چیزی خراب نشه. مراقب باش جوابها دوباره عین هم نباشه ازت ایراد جدید بگیره. خودت استادی محض یادآوری مراقب باش ایمیلهای جدیدی که احیانا معرفی میشه جیمیل و یاهو نباشه.

فقط صداقت کاملا باهات موافقم

حواسم هست برادر :)
/حسین

کتایون 1392/04/04 ساعت 22:54

داداش حسین برای شما و طیبه جان آرزو میکنم که هرچه زودتر کارهاتون رو روال بیفته و از نگرانی در بیاین...

محبت داری کتایون عزیز :)
/حسین

طیبه 1392/04/04 ساعت 23:12

کتایون:
ممنون امیدوارم همه بر و بچه های دومهاجر به آرزوهامون برسیم.
بقول شما مسئلتن :
برای مربیگری ورزش مثل یوگا تو نیوزلند نیاز به سرتیفیکیشن از اینجا هست؟
برای کار تو مهدکودک چی؟ استرالیا برای مهدکودکها یک مصاحبه شخصیتی- روانشناسی میکنند. اگه لینک مفیدی تو این زمینه ها دارین بذارید ممنون

تی تی 1392/04/04 ساعت 23:23

سلام
آخیییییش.خدا رو شکر اون پست غمگین تموم شد.خییییلی خوشحالم که اوضاع اینقد زود داره آروم میشه.گفته بودم که نیت کنید درست میشه.

دوستای گل ما هم امروز ایلتس من و گواهی دریافت حقوق نقدی که دایانا جان خواسته بودن رو فرستادیم.

امیدوارم زود زود خبرای خوشی بیاد.خیلی ها منتظرن.

ممنون تی تی جان
انشالله
/حسین

هما 1392/04/04 ساعت 23:48

حسین جان انشا ا... به زودی خبرهای خیلی خوبتر از این بهمون بدی


@Lara جان خوشحالم که یک هم وکیلی دیگه میبینم.
عزیزم از ما این چیزایی که از شما خواستند را نخواسته.از مستر آیین پرسیدی؟اتفاقا من هم دلم میخواد بدونم چرا برای شما اینطوری شده.من فقط نمره آیلس ٥ را فرستادم.و هیچی دیگه من ندادم.البته تو فرمها در مورد کارم فقط نوشتیم.
لیلا جان شما چطور؟

انشالله هما جان
/حسین

سالار 1392/04/05 ساعت 09:06

حسین جان نگفتم طی 5 روز کارت حل میشه!
البته 5روز کاری. به هر حال موفق باشی

تشکر از بابت زمان بندی :)
/حسین

داریوش 1392/04/05 ساعت 10:03

آفرین حسین جان . با تدبیر و امید . روحانی متشکریم.
انشالا سکانس برتر هم باشه موقع صدور رزیدنتی.

دم ایول شما گرم :)
انشالله
/حسین

علیh 1392/04/05 ساعت 10:35

دوستان یه سوال داشتم: وقتی کسی سلکت میشه چند روز طول میکشه Invitation to letter رو بفرستند؟؟

علیh 1392/04/05 ساعت 10:47

ببخشید منظورمITA بود Invitation to Apply

آزاده 1392/04/05 ساعت 10:56

@ علی h

بستگی داره علی آقا ار 2 روز تا چند هفته. بعد از اینکه سلکت میشید دوباره امتیازهایی کهclaim کردید چک می شه و اگه درست باشه براتون ITA صادر میشه. این چک کردن مجدد ممکنه طول بکشه. اگه توی صفحه اصلی وبلاگ برید سمت راست در بخش صفحات وبلاگ می تونید جدول ما!!! رو ببینید. اونجا تاریخ های EOI selected و ITA issued برای خیلی از دوستان زده شده، اینجوری می تونید یه تخمین زمانی داشته باشید.

علیh 1392/04/05 ساعت 11:06

با تشکر بسیار از ازاده خانم عزیز......

اریا 1392/04/05 ساعت 11:35

حسین اقا خیلی خوشحال شدم که کارتون درست شده.موفق باشید

ممنون آریا جان
/حسین

فرزاد 1392/04/05 ساعت 12:31

حسین جان

تا خط پایان فقط یک گام فاصله داری!
مطمئنا صداقت و خیر خواهیت برای بچه های این سایت حتما باعث حل مشکلت میشه.
من حاضرم برای آفیسرت امضا جمع کنم برای گواهی صداقت!
بریم...؟

مخلصیم فرزاد جان :)
تو زحمت میفتی
/حسین

سالار 1392/04/05 ساعت 13:27

دوستان یه سوالی داشتم که امیدوارم دیگه این بار جواب بدن اونایی که میدونن.
وقتی وبزای jsv صادر میشه مهلت 9 ماهه کار پیدا کردن از تاریخ ورود به کشوره یا صدور ویزا؟

مجید 1392/04/05 ساعت 14:06

آفرین

داریوش 1392/04/05 ساعت 14:10

سالار جان :از زمان ورود حساب میشه. اگه اشتباه نکنم.

آزاده 1392/04/05 ساعت 14:17

@ سالار

شما 3 ماه مهلت ورود دارید از تاریخ صدور ویزا و پس از ورود هم 9 ماه فرصت دارید کار پیدا کنید.

حسین 2 1392/04/05 ساعت 14:39

حسین جان این همه درد سر برا چی ، با کله برو تو صورت آفیسر داداش ما هستیم پشتت
جدی نگیری
دوستان اگه ویزای دائم بدن خدای نکرده و پاسمون زیر یکسال اعتبار داشته باشه ( با توجه به گفته افیسر علی 123 عزیز که یکسال یاید اعتبار داشته باشه ) چجوری میشه اونوقت ؟ ظاهرا زیر 6 ماه رو پاس تمدید نمی کنن

می خواستم برم ولی صورتش رو گیر نیاوردم :)
/حسین

داریوش 1392/04/05 ساعت 14:55

حسین 2 :
بالای 6 ماه رو باید بری خود اداره گذرنامه مجوز بگیری.

مجتبی 1392/04/05 ساعت 15:48

به حسین 2:: من پاسپورتم 2 سال اعتبار داشت رفتم یدونه جدید گرفتم. اصلا کاری ندارن به اعتبار پاسپورت. باید بری پلیس +10 و درخواست بدی . بعدش هم پاسپورت جدیدت صادر میشه. فقط پاسپورت قدیمی تو حتما نگه دار.

من وقتی که ویزای JSV اومد به افیسر گفتم .اونم گفت اشکال نداره عوض کن و یک ترجمه رسمی شو برام بفرست.
من هم فرستادم

Lara 1392/04/05 ساعت 19:25

@هما
هما جان،اونها هم تعجب کردن،ما هم فقط توی فرم کار همسرم را نوشته بودیم ولی خانم انیوا که معلوم نیست افیسر ه یا سرافیسر گفته ریز نمرات و مدرک تحصیلی و ٫، ایناشو بده،چند وقت پیش هم اسکن رنگی کارت پایان خدمت همسرم و خواست،نمیدونم واسه چی میخوان اینها رو اخه اون که مین اپلیکنت نیست،
راستی شما کی لاج کردی و کی افیسردار شدی؟
توی جدول ندیدمت!

لیلا 1392/04/05 ساعت 23:35

از همسر بنده هم چیزی نخواستن ... نمی دونم والله !! لارا جان .

لیلا 1392/04/05 ساعت 23:40

حسین آقا مگه شما قرارداد کاری و فیش حقوقی نفرستاده بودین قبلا ؟؟ در ضمن ما اول نوامبر لاج کردیم توی جدول اشتباه وارد شده با معذرت!

فقط سابقه بیمه فرستاده بودم که کفایت می کنه
/حسین

هما 1392/04/05 ساعت 23:44

Lara
Lara جان ما ١٢ جولای ٢٠١٢ لاج کردیم. توی اون نامه دعوت نامه جزء مدارک درخواستی کارت پایان خدمت یا معافی را از ما خواسته بودند که ما ترجمه کردیم وبرابر با اصل و فرستادیم.وقتی هم که فرم ١٢٠٠ را پر کردیم توی اون گفتیم ما قبلا ترجمه کارت را فرستادیم.تا حالا هم اصلش را نخواستند.ولی در مورد مدارک همسرت نگران نباش من قبلا توی همین فروم مال یکی دیگه از بچه ها دیدم که مثل شما مدارک تحصیلی همسر که مین نبود را خواسته بودند.ولی شما انگار سپتامر لاج کردید. باید تا حالا افیسر داشته باشید!! خانم انیوا انگار سر آفیسره

هما 1392/04/05 ساعت 23:48

لیلا جان
آفیسر دار شدید؟میدونید کیه؟
راستی رشته همسرتون چیه؟ و ایشون تو چه مقطع تحصیلی درس میدند؟

لیلا 1392/04/06 ساعت 09:35

نه هما جان ... فعلا که اگه آفیسری هم موجود باشه هیچ نشونه ای ازش نیست. می گن که هنوز سکیوریتی چک هستیم . با توجه به اینکه خواهر من انگلیسه و برادرم هم استرالیاست فکر می کردم که چک کردن ما خیلی کوتاه می شه ولی انگار که بدتر شده !! ... شوهر من حسابان و گسسته تیزهوشان تدریس می کنه. می خوای بهم ایمیل بزن که اینجا شلوغ نشه

نوشکا 1392/04/06 ساعت 10:03

@مریم
راستش من هنوز تحقیق نکردم . همه چیز بستگی داره که ویزا کی دستم برسه و کی بلیط بگیرم
دوستان کسی در مورد ایر لاین و مسیر حرکت تجربه یا اطلاعاتی داره؟

هادی 1392/04/06 ساعت 10:05

سلام دوستان :: یه سوال داشتم آیا بعد از لاجمنت لینکی چیزی میاد تا استاتوس پرونده رو پیگیر شیم به دیتیل؟ من ماه پیش لاج کردم اما فقط تو همون صفحه خودم استتوسم شده Application Received آیا کلا همینه لول تریس کردن؟

علی 123 1392/04/06 ساعت 10:25

آقا هادی::: تا همینجا درسته. بعد از این دیگه تا مدتی هیچ چیزی اتفاق نمی افته و فقط باید ایمیلتون رو چک کنین و منتظر باشین تا آفیسر باهاتون تماس بگیره. نهایتا وقتی انیشاءا... ویزاتون تایید بشه یا هر اتفاق مهم دیگه ای بیفته یه ایمیل اتوماتیک براتون می آد مبنی بر اینکه وضعیتتون توی سایت تغییر کرده. و بعد توی سایت از قسمت Find out more متوجه تغییرات خواهید شد مثلا از Decision Pending به Decision Approved تغییر داده میشه.اما این عبارت Application Received تا آخر ثابت می مونه. حالا نمی دونم اگه ویزا رو صادر کنن Application Received تغییر می کنه یا نه.

مریم 1392/04/06 ساعت 11:58

نوشکا جان فکر کنم یکی از بهترین مسیرها همون امارات باشه که معمولا دو تا سه ساعت تو فرودگاه دوبی توقف داره و بسته به بلیتی که می گیرین توی سیدنی ،ملبورن با بریزبین هم یک ساعتی برای سوخت گیری می ایسته....قیمت بلیت یک طرفه هم حدود 1200 دلاره اگر اشتباه نکنم....البته گویا قراره تا شنبه یک سری تغییرات اعلام بشه اما هنوز قطعی نیست...برای فریت هم من از امارات پرسیدم برای بار 300 تا 500 کیلویی با نرخ 3200 تومان حساب میشه که کیلویی 3.5 دلاره

قراره گرون بشه یا ارزون؟
/حسین

مریم 1392/04/06 ساعت 12:03

راستی تو میگرنت هلپ لینک ها و شماره های خوبی برای خرید کارتن و احیانا بسته بندی بار هست...دقت کنید که برای وسایل شکستنی برای مقاصد استرالیا و نیوزیلند بسته بندی توی جعبه چوبی هزینه بیشتری داره چون باید مجوز بگیرن گویا...حتما کارتن های پنج لایه برای بسته بندی تهیه کنید و لینک گمرک را هم بخونید که اونجا به مشکل برنخورید...سپیده مطلب های خوبی تو kouroshade داره برای وسایل

الهام 1392/04/06 ساعت 12:14

آفرین آقا حسین...خیلی خوب بود...موفق باشید ایشالله..

مخلصیم حاج الهام :)
/حسین

خــــــــــــب،
به سلامتی آفر ما از استرالیا هم به نتیجه نرسید و بیخیال شدن
این جوابی بود که امروز دادن:
We were impressed with your experience, skills and abilities, however, due to the number of applications and the quality of so many of these, we have had to narrow our search and at this stage we have decided, reluctantly, not to proceed further with your application.

However, unless you object, we will keep your details on file and may inform you of any suitable job opportunities in the future

الکی خوشحال بودیم

خیلی حیف شد. ولی نا امید نشو. هر چی باشه هم امیدی و هم راد و استوار :)
/حسین

علی 123 1392/04/06 ساعت 12:38

حسین آقا::: لطفا اطلاعات من رو در جدول به روز بفرمایید:

EOI Selected 2-Nov-2012
ITA Issued 22-Nov-2012
Interview 20-Mar-2013
Approved (R) 13-Jun-2013

طیبه 1392/04/06 ساعت 13:14

آقا امید
فکر کنم سرنوشت میخواد شما رو هم بیاره نیوزلند کنار بچه های دو مهاجر! ولی درکتون میکنم چقدر سخته که آدمو تشنه تا لب دریا میبرن و خیلی راحت نظرشون عوض میشه انگار در هر مرحله ای منتظر هر پیشامدی باید باشیم. این جزو مسیر ما مهاجراست. مثل کنسلی مصاحبه ما 10 دقیقه قبلش....

علی آقا
به زودی ردیف Arrived ././2013 هم اضافه میشه

آزاده 1392/04/06 ساعت 13:14

❊ علی آقا۱۲۳

تاریخ lodgement رو هم می ذارید؟ با این تاریخ ها شما ۵ ماه بعد از دریافت ITA مصاحبه شدید. فکر کنم بایدتوی رکوردهای گینس ثبت بشید.

علی 123 1392/04/06 ساعت 13:28

آه ببخشید نه حالا به گینس نگید: EOI و ITA من سال 2011 انجام شده.

اصلاحی:
EOI Selected 2-Nov-2011
ITA Issued 22-Nov-2011
Lodgment completed on 29-Feb-2012
Interview 20-Mar-2013
Approved (R) 13-Jun-2013

در اولین روز کاری انجام می شود
/حسین

مریم 1392/04/06 ساعت 14:09

راستش اقا حسین من زنگ زدم امارات برای قیمت و شرایط فریت ،اقای انصاری نامی اونجا بهم گفت قراره تغییراتی روز شنبه اعلام بشه...فکر کنم با این بالا و پایین شدن نرخ ارز همه بلاتکلیفن...هرچند که پیش بینی ها خیلی از ارزون شدن قطعی دلار خبر نمیده

ممنون از پیگیری مریم جان
/حسین

رامین 1392/04/06 ساعت 17:02

خانم مریم :
اگر نرخ را روی 3200 بسته اند شنبه میخوان گرونش کنند . این که کاملا مشخصه . اگر میتونید همین امروز بخرید که گرون نشه . سایتهایی که بلیط ارزون هم میفروشند (اسم یکیشونو بلد بودم یادم رفته فکر کنم kayak.com بود یا یه همچین چیزی ) را هم تست کنید

مجتبی 1392/04/06 ساعت 17:32

نوشکا خانم:: بلیط امارات رو اگر بگیری خیلی پرواز خوبی هست . فقط الان High season هست . اگر می تونی یکم صبر کن. بعدش برو تو سایت امارات و قیمت بلیط ها رو چک کن . مثلا برای 6 ماه دیگه قیمت های خیلی کمتری رو باید بدی . توی سایت خودش best price رو برات مشخص می کنه. هر موقع که بهترین پرواز رو دیدی ، زنگ بزن به هر آژانسی که خواستی و رزور کن اما پولش رو همون موقع بده تا ضرر نکنی. پرواز دبی رو کنار پنجره صندلیت رو آنلاین بگیر تا شهر رو ببینی . اما برای پرواز بعدی حتما صندلی های وسط و اولین صندلی رو بگیر. پرواز خیلی خیلی طولانی هست و اگر صندلی اول باشی در ردیف وسط خیلی راحت می تونی توی هواپیما قدم بزنی .
یه تجربه خوب هم که دوستان به من گفتن اینه که روز آخر ساعت روی دستت رو به ساعت آوکلند تغییر بده و با زمان اینجا بخواب و بلند شو . من این کار رو کردم از روز اول . خوشبختانه اصلا جت لگ نداشتم .

به این میگن جت لگ زودرس :)
/حسین

آزاده 1392/04/06 ساعت 18:49

از ۱۵ سپتامبر به بعد قیمت بلیط ها مناسبن چون High season تمام میشه. برای چک کردن بلیط هم این سایت خیلی خوب و معتبره:amadeus.net

علی 123 1392/04/07 ساعت 12:25

کسی می دونه ارزانترین بلیطها برای چه تاریخهاییه و از کی میشه رزرو کرد؟ حدود قیمتش چنده؟

طیبه خانم:

من مطمئنم و بهش باور دارم که همین نیوزییلند جای منه و
بالاخره راهشو پیدا میکنم.

روزی رو میبینم که با بچه ها یاد این روزای پر استرس بیافتیم و بخندیم

سینا 1392/04/07 ساعت 19:32

امید راد :: در درست نشدن کارت در استرالیا حتماً حکمتی هست. تو باید بیای نیوزلند و به کمک بقیه بچه ها اون جمع دوستی رو که آرزوی همه ما است شکل بدی.

حسین :: کارت چی شد؟ رفتی محلهای کار سابقت و در مورد ایمیل بهشون تاکید کنی؟

از آفیسر اصرار که ایمیل فرستاده. از محل کارها انکار که نگرفته اند. من هم این وسط حیرون. فکر کنم باید یه جلسه حضوری برگزار کنم با حضور طرفین :)
/حسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.