دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

بهترین زمان برای ورود به نیوزیلند

این یکی دو هفته خیلی هفته‌های خوبی بود و خبرهای فوق العاده فوق العاده خوبی داشتیم برای دوستان وبلاگ.  امیدوارم که دنباله خبرهای خوب و موفقیت‌های تک تک دوستان همینطور ادامه داشته باشه و در بقیه مراحل هم همینطور و به همین شیرینی نتیجه بگیرید. 

راستش، حالا که کار تعداد زیادی از دوستان درست شده و احتمالا تمام بلیط‌های تهران-اوکلند به زودی فروش میره،  بد ندیدم که در خصوص بهترین زمان اومدن به نیوزیلند یه گپی بزنیم. چیزی که می‌خوام بگم، نظر شخصی منه و سعی می‌کنم که مطابق با تجربیاتم باشه. 

ممکنه به طور میانگین 4-6 ماه زمان لازم باشه تا کار پیدا کنید. البته این رو بر اساس اطلاعاتی که از دوستان در فیلد IT به دست آوردم می‌گم. ممکنه برای فیلدهای دیگه کاری و سایر تخصص‌ها این زمان کمتر یا بیشتر از این باشه. و فراموش نشه که نمونه آماری در دسترس اینجانب خیلی بزرگ نیست. حتی دوستان ایرانی‌ای اینجا هستن که ظرف 4-5 هفته کار مورد نظر خودشون رو پیدا کردن. دوستانی هم هستن که بیش از 8 ماه دنبال کار گشتن. اما زمان میانگینی که تقریبا از پرس و جو از مهاجرای اینجا بهش رسیدم، بیشتر به حدود 4 تا 6 ماه نزدیکه. و وجه مشترک همه اینها هم اینه که همگی در نهایت کار مرتبط با تخصص خودشون رو پیدا کردند. (به جز دو سه موردی که جای پای قوی در کشور خودشون داشتن و برگشتن به کشورشون) 

با توجه به اینکه شما هم باید یه بازه معقول حدودا 5 ماهه رو برای خودتون در نظر بگیرید، فکر می‌کنم بهترین زمان برای اومدن به نیوزیلند زمانیه که یا در حدود 5-6 ماه قبل از پایان سال و تعطیلات سال نو باشه، یا اساسا بعد از اون. اینجا از اواخر نوامبر شرکتها دیگه خیلی دنبال جذب نیرو نیستن (دقیقا مثل اسفند ماه در ایران که شرکت‌ها بیشتر دنبال بستن حساب و کارهای آخر سال و گزارش به صاحبان سهام و ... هستن). ضمنا یه تفاوت عمده تعطیلات سال نو در نیوزیلند با کشورهای نیمکره شمالی اینه که مدارس هم در فصل تابستان (ژانویه و فوریه) تعطیلات طولانی دارن و تابستون تبدیل به فصلی میشه که فعالیت خیلی از شرکت‌ها کند میشه. از اوایل فوریه کم کم فعالیت بازار حالت تندتری به خودش می‌گیره و آگهی‌های زیادی برای جذب نیرو در سایتها و جراید پخش میشه. به عبارتی، ماه‌های آپریل و می، ماه‌هایی هستن که اصولا موجی از نیروهای تازه استخدام شده در شرکت‌ها کارشون رو شروع می‌کنن. (تقریبا میشه گفت فرایند آگهی تا استخدام و شروع به کار حدود 2 ماه برای سازمانها طول میکشه؛ هرچند بسته به طول و عرض سازمان، این مدت متغیره) 

بنابراین، من فکر می‌کنم که دوستانی که تازه approve شدن، بهتره که برنامه‌ریزی‌هاشون رو یا به نحوی انجام بدن که قبل از اتمام آگوست بیان نیوزیلند یا اینکه این کار رو به اواخر ژانویه موکول کنن. اجرای گزینه اول یه مقدار بعید به نظر می‌رسه، چون فرستادن مدارک، صدور ویزا، خرید بلیط، انجام کارها در ایران و ... احتمالا به بیش از یک ماه زمان نیاز داره. 

نوشته بالا یه فرمول غیرقابل تغییر یا صادق برای همه دوستان نیست. مسلما اگه از توانایی خودتون، نیاز بازار به تخصصتون، توانایی مالی‌تون و سایر موارد براوردهای دیگه‌ای داشته باشید، می‌تونید زمانبندی دیگه‌ای داشته باشید. 

نظر شما چیه؟ 


پ. ن. 1: نورسیده هنوز نرسیده بابا! شما تو مدرسه ثبت نامش هم کردین.   ولی انشاله به زودی میاد؛ نسل دوم دومهاجری‌ها! 


پ. ن. 2: خدا را شکر پگاه عزیز هم رزیدنت گرفت  . مبارکش باشه. انشاله باز هم تو همین هفته خبرهای خوب داشته باشیم. من دیگه قرص زیرزبونی می‌خورم، میام کامنتا رو چک می‌کنم. 

پ. ن. 3: دیرینگ. من برگشتم با یک خبر خیلی خوب. داریوش و سپیده عزیز(همسر داریوش)  هم رزیدنت گرفتند و کیف ما رو کوک کردند  . با تشکر از علی123 عزیز که ملت رو خون جگر کردند. 

نظرات 235 + ارسال نظر
رامین 1392/05/05 ساعت 16:23

سلام آقای بابک ::
پست خوبی بود ولی پیش بینی من را برای داشتن 400 رپیلای روی پست قبلی به هم زد
ممنون از اطلاعات خوبتون .
یک موضوع را که فکر کنم اون هم نیاز به بررسی داره برای تاریخ ورود به مدرسه بچه هاست برای کسانی که بچه مدرسه ای دارند . این تاریخ کی است وچطوری میشه توی زمانبندی لحاظش کرد؟

:)
خیلی روی زمان مدرسه فرزندان حساس نباشید. هر زمان که بیایید و با مدرسه تماس بگیرید، فرزندتون رو ثبت نام می‌کنن و بر اساس سنش و البته سطح زبانش در کلاس متناسب ثبت نامش می‌کنن. اینجا هم درس‌های مدرسه مثل ایران نیست که اگه وسط سال برسید، چیزی رو از دست داده باشید. چون محتوای درسی چندان تئوری نیست. بیشتر شخصیت‌سازیه.
/بابک

نوشکا 1392/05/05 ساعت 17:11

بابک جان مرسی از اطلاعات نمیشه تا اخر سپتامبر فرصت بدی تا منم برسم؟
@مریم جون نگفتی چرا فریت دریایی به صرفه نیست؟و اطلاعاتی داری در موردش؟

نوشکا 1392/05/05 ساعت 17:13

حسین عزیز یادم رفت . تغییر دکوراسیون نیک و پسندیده بود مرسی

قابلی نداشت :)
/حسین

طیبه 1392/05/05 ساعت 17:15

به به آقا بابک گل:
منم داشت باورم میشد که نی نی پا به عرصه کیوی گذاشته
هنوز زوده... نی نی طاقت بیار
ممنون از راهنماییتون, حرفاتون رو قبول دارم گرچه ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
دلم میخواست تا قبل از سپتامبر و تولد نی نی بیام و کنار پریسا باشم....یعنی منکه بچه رو تر وخشک میکنم برات، بازم نیام...

بچه ها کجایید نکنه پارتی گرفتین و ما بیخبر....

مریم 1392/05/05 ساعت 18:07

فریت بار از طریق کشتی چند تا تفاوت داره این جوری که من فهمیدم...بازم اگر دوستان اطلاعات بیشتری داشتن بگن....اول اینکه بار شما از طریق کشتی حدودا یکی دو ماه ماه طول می کشه تا برسه به مقصد که اگر شما در این فاصله دنبال خونه باشین قطعا زمان مناسبی هست براتون تا وسایل به دستتون برسه....از طرف دیگه فریت بار کشتی بر خلاف هواپیکا بر اساس حجم محاسبه میَ شه یعنی دیگه کاری ندارن که شما چند کیلو بار دارین می فرستین بلکه حجم بار براشون مناسبه که بر اساس فضای کانتینتری که در اختیارتون قرار ی گیره محاسبه می شه و معمولا برای افرادی مناسب هست که مبلمان و یخچال و فریزر و از این جور چیزا می خوان با وسایل خورده ریزه بفرستن...قیمت حدودی که من برای بار خودم پرسیدم از طریق کشتی حدود 3000 دلار می شد در حالیکه با هواپیما حدود 1400 می شد...من این را هم شنیدم که هزینه حمل و نقل بار در زمان رسیدن به نیوزیلند در حالت فریت بار با کشتی گرون تره ولی از این موضوع خیلی مطمئن نیستم...بازم اگر سوالی بود در خدمت هستم

رامین 1392/05/05 ساعت 18:36

در مورد فریت بار با کشتی من اطلاعاتی دارم و دوستی دارم که در این زمینه کار میکنه . قیمت را مدتی پیش برای یک دوستی که میخواست به استرالیا بره پرسیدم به من گفت که : برای هر کانتینر 20 فوتی حدودا 5000 دلار میشه و برای کانتینر 40 فوتی میشه 10 هزار دلار که اون دوست مهاجر من از خیرش گذشت . دیگه شما یک کانتینر دستتونه و هرچی میخواهید میریزید توش . ولی البته این فقط هزینه حمل و نقل است و هزینه گمرک و ترخیصش با خودتونه .
دوست مهاجر من به این دلیل بیشتر از خیرش گذشت که نمیدونست اونجا توی گمرک استرالیا چه هزینه باید بپردازه و یا اصلا بارش ترخیص میشه یا نه (استرالیا به وسائل چوبی و فرش و ... گیر میده)

خانم مریم :: با این هزینه هایی که توی پست قبلی گفتید آخرش برای هر کیلو فریت که طرف بیاد در خونه تحویل بگیره و آکلند درب منزل تحویل بده چقدر هزینه میشه؟

* چرا این دوستتون از خیرش گذشت؟ وقتی اینجا خواست یه تلویزیون بخره 2000 دلار، درخواهد یافت که بسی اشتباه کرده.
* کسی تو نیوزیلند به جز خودتون بارتون رو ترخیص نمی‌کنه.
* من شنیدم که آوردن وسایل چوبی بصرفه نیست. چون لوازم چوبی ایرانی، اینجا تو این آب و هوا دووم نمیارن. البته مطمئن نیستم.
* اگه وسایل زندگی‌تون خیلی کهنه نیست و قصد دور انداختن یا رد کردنشون رو ندارین، بصرفه است که بیاریدش نیوزیلند.
/بابک

رضا 1392/05/05 ساعت 19:13

چه پستی رو از دست دادم! چه خبره اینجا!

بچه ها یه کم رژیم ممکنه لازم بشه!
بی بی سی می گه اداره مهاجرت نیوزلند ویزای کار یه مهاجر اهل آفریقای جنوبی رو تمدید نکرده به دلیل اضافه وزن! ظاهرا به 130 کیلو رسیده بوده. مواظب باشید.

مریم 1392/05/05 ساعت 19:57

آقا رامین من هنوز قیمت نهایی را در نیاوردم ...اما تقریبا اگر بسته بندی و ارسال بار و کارهای گمرکی را به این آقای ریکی بسپارم برای 350 کیلو بار تو 5 یا شش جعبه بزرگ احتمالا باید 500 هزار تومن را کنار بذارم اما هنوز اطلاع دقیقی ندارم که تو اوکلند چه هزینه ای باید پرداخت کنم...البته می دونم که اونجا یه لیستی از کلیت اجناس باید پر بشه و توش ارزش تقریبی بار را بنویسیم که دوستان توصیه می کنند حتما ه این نکته اشاره بشه که این بارها همون وسایل استفاده شده ای هست که تو ایران داشتین و کالای نو محسوب نمیشه تا گمرکی کمی بهش بخوره...اگر اطلاعات بیشتری پیدا کردم حتما بهتون می گم

علی 3 1392/05/05 ساعت 21:45

آیا در نیوزلند مانند انگلستان - آمریکا و کانادا در هنگام خروج از کشور در پاسپورت مهر نمی زنند یا مانند شکور های اروپایی مهر خروج در پاسپورت می زنند ؟

یه خبر عجیب :
مقام های دولتی در نیوزیلند, به مردی اهل آفریقای جنوبی گفته اند
برای زندگی در کشورشان بیش از حد چاق است !!!!؟؟؟؟!!!!

Hessam 1392/05/05 ساعت 22:40

من هم آواتارم رو درست کردم، ببینیم جواب میده؟

Hessam 1392/05/05 ساعت 22:40

کار کرد، شما هم درست کنید. جالبه! آفرین بر امید راد.

آزاده 1392/05/05 ساعت 22:53

❊ طیبه

طیبه جون بچه ها چند وقته شنبه یک شنبه ها میرن استراحت این هفته هم که دیگه اینقدر سوت و دست و فعالیت داشتیم همه خسته شدن!!! یهنی میشه پارتی باشه من و شما رو نبرن

سالار 1392/05/06 ساعت 01:24

بابک جان ارادت@
با تشکر از پست خوبت یه سوال داشتم اگه بتونی واسم تحقیق کنی ممنون میشم.
واسه رشته عمران هم همین بحث اسفند وفروردین مطرحه اما توی فصل زمستان رکود کاری میشه چون اکثر پروژه ها به دلیل وضعیت جوی نمیتونن کار کنن ولی وقتی هوا مساعد میشه (از فروردین) بازار کار عمرانی ها بهتر میشه. تو نیوزیلند هم این موضوع تا چه حدی صادقه؟

راستش باید در خصوص مصالح مورد استفاده در نیوزیلند تحقیق کنی ببینی کار با این مصالح تو زمستون متوقف میشه یا نه. اینجا عمدتا از چوب استفاده می‌شه و ضمنا فصول خیلی شبیه به هم هستن. در تابستون هم بارندگی داریم. بنابراین، فکر نکنم فصلش مهم باشه. البته شما بهتره تحقیقات بیشتری انجام بدین تا مطمئن شین از این موضوع.
/بابک

اوستا 1392/05/06 ساعت 01:31

موندم چرا هیچکس از زلزله ولینگتون حرفی نمیزنه. 6.3 کم چیزی نیست. سپیده هم که تو وبلاگش چیزی ننوشته. نمیدونم شاید نیوزیلند کلا فقط اکلند باشه

kian 1392/05/06 ساعت 01:37

@اوستا
زلزله که گذشت ماله هفته پیش بود
@ دوستان
کسی هست اینجا پزشک عمومی باشه ؟ سایت و بلاگی برای پزشک ها هست بشه اطلاعات گرفت ؟ روند رجیستر شدن چه جوریه
برای این امتحان ها یregister شدن ... ویزا داده میشه ؟

[ بدون نام ] 1392/05/06 ساعت 01:45

* کیان
اینو خودم هم میدونم. از همون یکشنبه که زلزله اومد منتظر خبرش تو وبلاگ بچه ها بودم. هیچکدوم چیزی نگفتم. درسته خسارت کرایس چرچ را نداشت ولی بد نبود حداقل یکی یه حرفی میزد

اوستا جان همون موقع کیان که ساکن ولینگتون هست 2-3 باری راجع بهش نوشت
/حسین

روزبه 1392/05/06 ساعت 07:39

مرسی بابک جان بابت این اطلاعات مفید. این سوالیه که برای خیلی ها ازجمله من پیش اومده بود که شما حلش کردی.

ندا 1392/05/06 ساعت 08:28

سلام دوستان
خیلی تبریک میگم چقدر خبرهای خوب زیاده. انشالله بیشتر هم بشه.
سوالی دارم که سوال علی 3 هم هست: آیا در نیوزلند مانند انگلستان - آمریکا و کانادا در هنگام خروج از کشور در پاسپورت مهر خروج نمی زنند یا مانند کشورهای اروپایی مهر خروج در پاسپورت درج میشه.
ممنون

مثل آمریکاست یعنی موقع خروج مهر نمی زنند ولی فرمی هست که موقع خروج باید پر بشه. نهایتا اگرچه مهری در پاسپورت زده نمی شود ولی تمامی ورود و خروج ها ثبت می شود
/حسین

مریم 1392/05/06 ساعت 10:15

سلام دوستان
نمیدونم اینجا جاش هست یا نه ولی یک سوال مهم دارم از دوستان ایا کمپ پناهندگی در نیوزلند قابل تحمل هست یا نه؟آیا راحت پناهندگی میدن..من با بچه ام می خواهیم بیاییم..آیا شماره وکیلی که در این زمینه کار کنه دارین.ممنونم

سلام مریم خانم
ما در این وبلاگ راجع به شرایط ویزای مهارتی صحبت می کنیم
/حسین

مرسده 1392/05/06 ساعت 10:37

سلام
ممنون بابک جان از بابت پست مفیدی که نوشتی، اگر براتون امکان داشت کمی هم در مورد محیط کارهای اونجا میگید؟ از این لحاظ که مثلا تو فیلد IT من تا جایی که خوندم مثل اینجا نیست (که تو شرکتهای بزرگ هر کس روی یه زمینه ای تخصص داره و کار میکنه) و باید یه پروژه رو از A-z رو خودمون بتونیم انجام بدیم.این درسته؟

کاملا بستگی به ابعاد شرکت و کسب و کارش داره. شرکتی که من توش کار می‌کنم، کوچیکه. اما چون شرکت تخصصی آی تی هست، وظایف توش کاملا مجزا، تخصصی و تعریف شده است. بعدا در این خصوص بیشتر براتون می‌نویسم. :)
/بابک

ماریا همسر مجید 1392/05/06 ساعت 11:06

@ آقا بابک
خدمت شما و پریسا خانم تبریک مگم انشاءالله این کوچولو همراهش شادی های روزافزون براتون به ارمغان میاره. ممنون به خاطر اطلاعاتی که به بچه ها میدین.

@ حسین آقا
سپاس بخاطر این تغییر و تحولها در وبلاگ. خیلی عالیه!

@ کتایون جان
پس ما چی؟؟؟ یعنی مارو نمی برین؟؟؟؟؟

لطف داری ماریا جان :)
/حسین

ادی54 1392/05/06 ساعت 11:22

مرسی آق حسین از theme جدید صفحه کامنتها
فیروزه ای از رنگ قهوه ای شاد تره

نظر لطفته ادی جان :)
/حسین

ادی54 1392/05/06 ساعت 11:54

درود بر آق بابک
یه سوال :
4-5 ماه برا adapt شدن با محیط لازمه ، در این حین هم باید دنبال کار بگردیم آیا بهتر نیست قبل از سال نو مثلا تو نوامبر یا دسامبر بیائیم تا فوریه محیط رو بشناسیم از فوریه استارت جدی کاریابیو بزنیم ؟
نظر سایر دوستان چیه؟

اگر توانایی مالی اجازه بده قطعا این کار بهتره. البته برای ویزای jsv شرایط محدودتر خواهد بود
/حسین

نه، فکر نمی‌کنم دلیلی برای این کار وجود داشته باشه. در خصوص کلیات که همه به اندازه کافی می‌دونیم. جزییات هم 2-3 هفته اول دستتون میاد. مشکل زبان هم به هر حال، تا سر کار نرید، به طور جدی تغییری توش به وجود نمیاد. مگر اینکه کار داوطلبانه انجام بدین یا اینور اونور تو کامیونیتی‌ها و گروه‌های مختلف عضو شین (که البته خیلی هم فکر خوبیه). ولی به هر حال، دلیلی نداره اونقدر زودتر بیاین. مگر اینکه به قول حسین مشکل مالی نداشته باشین و براتون هزینه‌هاش چندان مهم نباشه.
/بابک

حسین 2 1392/05/06 ساعت 12:22

حسین جان دست درد نکنه ...آخیش انگار یک پروژکتور تو سایت روشن کردی ، یک کم چشمون واز شد
آقا بابک مرسی بابت این پست.... یک کم اعصاب معصابمون راحت شد که لااقل به موقع میرسیم اونجا ، با این طولانی شدن سوریتی چکم ،تا مصاحبه و ویزا لااقل 6 ماه دیگه میشه ( البته امیدوارم )

خدا را شکر :)
/حسین

ناهید 1392/05/06 ساعت 12:30

ممنون بابک جان از پستت .
یک سوال از دوستانی که می خان وسائلز یادی رو با خود ببرند به خصوص مریم جان که اطلاعات زیادی رو در این زمینه گذاشتند دارم..
با تو جه به اینکه اول ورود احتمالا دنبال جای ی کوچکتر و ارزونتر خواهیم بود و خوب ممکنه جابه جای هم 1و2 دوبار داشته باشم تا زمانی که خونه مناسب پیدا بشه , ایا به صرفه است که بار زیادی با خودمون ببریم ؟ حتما شما ها بیشتر تحقیق کردین , جز لباس و احتمالا چند ظرف دم دستی و کمی موادغذایی که اونجا کمتر هست چه چیزهایی مد نظر شماست؟فکر می کنید اینها رو نمیشه با حدودا 60 کیلو بار ردیف کرد (برای 2 نفر یا اگه بچه هست 3 نفر)

دوستان محققتر و باتجربه تر فکر کنم بتونند کمک کنند

در واقع صلاح نیست که وسایل رو همزمان با ورود اولیه‌تون بیارید. اگه main applicant خودش تنها بیاد و بعد از چند وقت کارها رو راس و ریس کنه، میتونه خونه بگیره و اونوقت میشه وسایل رو از ایران فرستاد. یا اینکه اگه کل خانواده در یک مرحله میان نیوزیلند، وسایل رو آماده بذارن تو ایران و زحمتش رو به دوستان یا بستگان بدن.
/بابک

روزبه 1392/05/06 ساعت 13:06

@علی 123::

علی جان دلار نیوزیلند از 2200 هفته پیش شده 2650. در حالیکه دلار آمریکا انقدر نوسان نداشته. دلیلش چی میتونه باشه؟ اصولا هم همین عدد درسته با توجه به اینکه دلار نیوزیلند 0.8 دلار آمریکاست. ولی چرا هفته پیش انقدر کمتر میدادن؟

کتایون 1392/05/06 ساعت 13:14

@ مادام ماریا::: ایشالا بعد از ماه رمضون با دوستان برنامه دور همی میگذاریم تا بیشتر با هم آشنا بشیم...

مرسده 1392/05/06 ساعت 13:16

ببخشید من یک سوال برام پیش آمده ، ممنون میشم اگر جواب بدید ،
در مورد محل های کار حتما به تمام محل های کار ایمیل میزنن ؟
و اینکه اگر به محل کارتون ایمیل زدن ، میدونید که تو ایمیلشون چی میپرسن؟

به احتمال زیاد
اینکه آیا شرکت تایید می کند که آقا/خانم فلانی از فلان تاریخ تا فلان تاریخ با سمت بیسار مشغول بکار بوده اند
/حسین

روزبه 1392/05/06 ساعت 13:18

@مرسده::

اصلا مشخص نیست که همه جاهارو چک میکنن یا فقط 1 جارو. درمورد من فقط آخرین جایی که کار کردم ایمیل زدن و توی ایمیلش خیلی ساده میپرسن که اطلاعاتی که از شما دارن رو تایید میکنن یا نه.

مرسده 1392/05/06 ساعت 13:27

ممنون روزبه جان، یعنی فقط اون گواهی اشتغال به کار رو براشون میفرستن که ببینن تایید میکنن یا نه؟ یا یک سری سوالات دیگه میپرسن؟

رامین 1392/05/06 ساعت 13:27

فکر کنم جلوی پناهندگی به استرالیا را که گرفتند (خبر ها را که در جریان هستید) امت به سمت نیوزلند روانه شدند !!! خدا به خیر بگذرونه . متاسفانه دوستانی که در استرالیا دارم انقدر از دست این امت ... دردسر دارند که نگفتنی است .

مریم 1392/05/06 ساعت 13:43

ناهید جان همون طور که اقاب ابک توضیح دادن برای بدو ورود شاید خیلی صلاح نباشه که بار زیادی برد به خصوص برای دوستانی که مثل ما ویزای سیلور فرن یا jsv دارن. چون هنوز ا فضای آشنای نیستید و معلوم هم نیست که خونه ای که اجاره می شه قراره برای مدت طولانی انتخاب اصلی شما باشه یا نه؟ اما برای اون دسته که مثل ما اول مین اپلیکنت رفته و کار پیدا کرده و بعد پارتنر داره میره و شرایط تا حدودی مهیا شده فکر کنم تصمیم بدی نباشه...البته خیلی از دوستان هستن که مدت زمان زیادی از زندگی مشترکشون گذشته و شاید ترجیح بدن برای این شروع جدید وسایل نو تری هم داشته باشن اما برای ما که تازه دو سه سال از زندگیمون گذشته و همه چیزمون نو هست ترجیح مِی دیم که اون و با خودمون ببریم...امیدوارم کمکی کرده باشه توضیحاتم

روزبه 1392/05/06 ساعت 13:45

@مرسده::

نه چیزی نمیفرستن فقط میپرسن که آیا تایید میکنید که فلانی اونجا کار میکنه یا نه. برای مورد من که اینطور بود.

AMiSH13 1392/05/06 ساعت 13:49 http://asredigital.com

سلام...
وبلاگ خیلی خوبی دارید! ممنون از وقتی که میذارید

من دنبال مطلبی در مورد نقاط ضعف نیوزلند هستم اگه بتونید در این مورد چیزی هم بنویسید یا توی سایت مهاجر سرا بذارید خیلی ممنون

همیشه و همه جا از خوبیهای کشورهای نیوزلند و استرالیا گفته شده که همون شاید از بر باشیم....
اما!؟ جای یه بحثی خالی هستش و 100% پرداختن به این موضوع خالی از لطف نیست...

دوستانی که تجربه این دو کشور رو دارن یا خودشون مطالعه کردن یا سایر دوستانشون براشون تعریف کردن میشه یه ذزه از نقاط ضعف این کشورها بگن...

مثلن نحوه برخورد با خارجی ها به ویژه ایرانی ها، وضعیت حلال شاپینگ در این کشورها، نحوه درمان و بیمه چه برای کسانی که اقامت دائم دازن یا ویزای کار ، سبک زندگی مردم، تنوع غذایی،
تفریحات، وضعیت جاده ها و راه های ارتباطی، آب و هوا،یافتن کار برای تازه واردها، اعتقادت مذهبی، شرایط کاری، برخورد کارفرماها،و ...
نظر خود بومیهای اونجا در مورد کشورشون چی هست؟


در کل هر چی نکته منفی که باهاش برخورد داشتید رو لطف کنید به اشتراک بگذارید
http://mohajersara.com/thread-6707.html

داریوش 1392/05/06 ساعت 13:56

ممنون بابک جان. یه سوال هم دارم اونم اینه که برای کسایی که افامت میگیرن آیا میتونن از کلاس های انگلیسی رایگان استفاده کنن ؟ اصلا چنین امکانی هست ؟ تا اونجایی که میدونم نیست درسته؟
حسین حان دستت درد نکنه خیلی جذاب شده.
پگاه خانم ما رو هم دعا کنین لطفا.

ناقابل بود :)
/حسین

مرسده 1392/05/06 ساعت 14:01

خیلی ممنونم از جوابتون حسین آقا و آقا روزبه

آقا بابک خیلی ممنونم وخیلی مشتاقانه منتظر پست بعدی در این مورد هستم

مریم 1392/05/06 ساعت 14:04

AMiSH13:یه تازگی ولاگ «فصل دیگر زندگی» یه مطلب درباره بدی های و معایب نیوزلند نوشته...سایت http://www.korushade.c هم دو تا مطلب مفصل درباره تفاوت ای سیدنی و ملبورن با نیوزلند نوشته..اگر اشتباه نکنم ت همین سایت هم پیش از این دو مطلب با عنوان «20 دلیل برای اینکه به نیوزلند بیایم یا نیاییم » هست که می تونید مطالعه کنید

مریم م 1392/05/06 ساعت 14:31

سلام به دوستان عزیزم، به همه ی اونایی که رزیدنسی گرفتن از ته دل تبریک می گم...
@ حسین عزیز: شما هم حتما و به امید خدا موفق میشین، شک ندارم.
من این روزها شدیدا درگیر پر کردن این فرم های طولانی و تو این گرما، رفتن به جاهای مختلف برای جور کردن مدارکم هستم، استرس زیادی هم دارم الان. امیدوارم بتونم تا اتمام فرصت داده شده همه مدارکرو جمع کنم.تو پر کردن فرم ها به مسائلی برمیخورم که میخوام اینجا باز از شما دوستای خوبم کمک بخوام...یکی اینکه هنوز نفهمیدم که باید فرم ها تایپ شده باشه یا میشه دستی هم پر کرد؟ چون تا الان کلی دستی نوشتم
سوال دیگم در مورد اطلاعات سربازی آقایون هستش چون به نظرم این قسمت یه کمی سخته...در این قسمت منظور از role ، unit name and number چیه؟..........اگر برای این قسمت و یا کل فرم چیزی به نظرتون میاد که میتونه به دردم بخوره لطفن بهم بگید.....از همه ممنونم و خدارو خیلی شکر می کنم که همچین وبلاگ خوبی در خصوص مهاجرت و اطلاعات واقع بینانع در مورد nz هست...
همگی موفق باشید...

محبت داری مریم جان :)
اگر منظورتون فرم های ITA هست و احتمال می دید که 4 ماهه نتونید آماده اش کنید می تونید این موضوع رو به اداره مهاجرت اطلاع بدید. اگر دلایل قانع کننده ای داشته باشید مشکلی پیش نمیاد.
فرم ها می تونن دستی باشن. مشکلی نیست.
در مورد اطلاعات سربازی اگر ترجمه کارت پایان خدمت یا معافی را داشته باشید، بعضی اطلاعات داخلش ذکر شده. بعضی اطلاعاتش هم عمومیه و می تونید با یه جستجوی ساده پیداش کنید. خیلی هم آفیسرها حساس به جزئیاتش نیستند.
اگر دوست داشتید اطلاعاتتون رو بدید وارد جدول کنم.
/حسین

مسعود.ک 1392/05/06 ساعت 14:50

@فاطمه(طاها):
ایمیل منو دریافت کردین؟

مریم م 1392/05/06 ساعت 15:43

خیلی خیلی ممنون حسین عزیز...حتما بهتون زحمت میدم...بد هم نیست بدمش ترجمه تا بهتر بتونم ازش سردر بیارم...
راستی من کارم تدریس در دانشگاهه.. این روزها وقتی برای گرفتن گواهی اشتغال بکار میرم میگن قانونه ما اینه که سابقه رو بر اساس نیمسال های تحصیلی میدیم و نمیتونن اونطور که اداره مهاجرت خواسته تاریخ شروع و پایان بزنن...به نظر شما این قضیه مشکلی ایجاد میکنه؟ یا اونا متوجه این قضیه هستن؟
تشکر مجدد از لطفتون

خواهش می کنم :)
اگر بین نیمسال ها وقفه ای نباشه مشکلی نخواهد داشت ولی اگر بطور مثال 3 ماه تابستون رو پوشش نده موضوع یه کم فرق می کنه
/حسین

سحر 1392/05/06 ساعت 17:00

به به وبلاگ خیلی عالی شده روشن و شاد
به همه دوستانی هم که رزیدنت گرفتن تبریک فراوان میگم و برای حسین آقا هم ةآرزو داریم هر چه زودتر وازیشون بیاد اون هم از نوع رزیدنت

ممنون سحر جان :)
/حسین

لیلا 1392/05/06 ساعت 17:57

حالا منم این وسط به حسین آقا : تاریخ لاج ما اول نوامبره مثل اینکه اشتباه یه قسمت دیگه وارد کردین ... فکر کنم واسه همینه که بختمون باز نمی شه و کسی احوالمون رو نمی پرسه ... وبلاگم خیلی خوشرنگ تر شده مرسی

حال شما چطوره لیلا جان؟ :)
/حسین

تی تی 1392/05/06 ساعت 19:50

آخ جون روز کاری ، دوباره قراره رزیدنت بیاد.
توجه کردین ماها که قراره واسه رزیدنت دعا کنیم بهتر داریم دعا میکنیم؟!
خوب شما ها که مصاحبه دادین واسه بقیه که منتظر سکوریتی چک و مصاحبه ان هم دعا کنید دیگه دارین کم کاری میکنین ااااا
امیدوارم فردا واسه هم بادخبرایرخوب شروع شه.

آزاده 1392/05/06 ساعت 20:01

❊ تی تی جان

آره والا خواهر. فعلا دوستان روی پارتی و چارتر هواپیما کار می کنن فکر کنم بعد از اینکه ایشاله برن و جاگیر شن برامون دعا کنن فعلا ما به انرژی دادنمون واسه آقا حسین و آقا داریوش و سایر دوستان دعا می کنیم.

کتایون 1392/05/06 ساعت 20:08

خیلی بدید من حالا حالا ها در خدمتتونم...
ایشالا شما هم زودتر جوابهای +++++ بگیرید و با هم همسفر بشیم وقتی به من رزیدنت بدن یعنی حتما شما هم بله ه ه ... خیالتون راحت!

تی تی 1392/05/06 ساعت 20:26

کتی جونم چرا اینقدر خودتو دست کم میگیری؟ یه لایک داری، من با دیانا حرف زدم چی کشیدی خواهر با این لهجه آش؟
@ آزاده جون نگران نباش یار با ماست ....اینا یه خورده الان تو شک ان، کم کم به خودشون میان .نوبت ما هم میشه.
فک کنم بیشتر بچه ها بمونن بعد ژانویه اون وقت با هم میرویم ایشالله .

علی 123 1392/05/06 ساعت 20:30

آقا روزبه: مطمئنا افزایش نرخ برابری دلار امریکا و نیوزیلند که در لینک زیر دیده میشه یکی از دلایل این موضوعه:
http://www.xe.com/currencycharts/?from=NZD&to=USD&view=1M
این نسبت برابری از حدود 0.7713 به 0.80870 رسیده یعنی طبق نرخ داخلی امروز:
3190*.0.80870=2580
امروز دلار نیوزیلند در صرافی جلالی (2650) و در صرافی المپیک (2520) تومان قیمت گذاری شده که یکی بالای 2580 و دیگری زیر 2580 تومان ارزشگذاری شده و این نشون میده که یا دلار نیوزیلند بر اساس دلار امریکا قیمت گذاری نمی شه (مثلا ممکنه با رینگیت مالزی یا دلار استرالیا یا ارز دیگه ای سنجیده بشه) و یا معیار دقیقی برای این موضوع وجود نداره و فقط عرضه و تقاضای بازار این ارزش رو تعیین می کنه.

رامین 1392/05/06 ساعت 23:21

آقای علی 123::
نرخ های برابری ارزهای خارجی با همدیگر در دنیا با ایران برابر نیست . نرخ برابری نرخ ها در ایران بر اساس عرضه و تقاضا (اینطوری که صرافها میگن !! البته من زیاد باور نمیکنم )
به نظر من بهترین کار خرید دلار آمریکاست و بعد از مسافرت دلار را change کنید

آرمان 1392/05/06 ساعت 23:23

سلام به همه دوستان
در مورد زمان رفتن به نیوزلند با توجه به صحبتهای انجام شده تقریبا به جمع بندی رسید.
سوال اساسی بعدی که ذهن منو مشغول کرده اینه: بازار کار نرم افزار اونجا خصوصا برای کسی که دات نت کار کرده بیشتر تو چه زمینه ای فرصت شغلی داره؟
راستش من این وب سایت کاریابها رو مونیتور کردم. ولی دوست دارم نظر سایر دوستان رو تو این زمینه بدونم خصوصا دوستانی که توی خود نیوزلند بدنبال کار بودند و فرصتهای شغلی اونجا رو از واقعی بررسی کردند.

حسین آقا: من از این رنگ و لعاب جدید وبلاگ خیلی خوشم اومد.

نوش جان آرمان جان :)
/حسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.