دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

چک لیست جابجایی


جابجایی یکی از مراحل مهاجرت است که بیم و امید در آن تلاقی پیدا می کنند. از طرفی ویزا را گرفته ایم و خوشحال و شادان و از طرف دیگر احساس می کنیم موضوع از جا کندن و رفتن داره جدی میشه. شخصا به جابجایی به عنوان یک پروژه نگاه می کنم. مثل هر پروژه دیگری که باید در ابتدای کار، تاریخ پایان تعیین شود تا بتوان به تجهیز نیروها و منابع پرداخت، در مورد جابجایی نیز اولین گام تعیین دقیق یا تقریبی تاریخ پرواز است تا بر اساس آن بتوان زمان بندی کرد. اولین گام در پروژه تحلیل و طراحی است که در اینجا به معنی شناخت و مکتوب کردن کارهایی است که لازم است پیش از پرواز انجام شود تا نه تنها جابجایی بدون استرس و دغدغه ای داشتیم، بلکه پیش بینی لازم جهت روزها و ماههای اول را هم تا حد امکان کرده باشیم. مثل هر پروژه دیگری اگر برنامه ریزی درستی صورت نگیرد حجم کارها در نزدیکی تاریخ پایان به شدت افزایش خواهد یافت و لذا لازم است تلاش کنیم حتی الامکان حداقل کارها را به دقیقه 90 موکول کنیم. جدولی که در ادامه ملاحظه می کنید یک طرح اولیه از شکست کار را نشان می دهد. به منظور تسهیل در زمان بندی، ریز کارها به 2 دسته اصلی تقسیم شده اند؛ آنهایی که می توانند سر فرصت مناسب 2-3 ماه مانده به پرواز انجام شوند(با رنگ نارنجی مشخص شده اند) و آنهایی که ناگزیر باید در فاصله یکماه مانده به پرواز انجام شوند. به دوستانی که ویزای آنها آمده و قصد سفر به نیوزلند در چند ماه آینده را دارند، پیشنهاد می کنم جدول زیر را به مثابه یک چک لیست چاپ کرده و در معرض دید هر روزه خود قرار دهند و هر کاری که انجام شد را خط بزنند. اینکار کمک می کند تا تمرکز فکری و در نتیجه آسودگی خیال بیشتری درباره این مقوله مهم داشته باشید. با آرزوی سفری خوش و راحت برای همه عزیزان 


 

مسکن

مدارک

وسایل

کار و کاریابی

مالی

سلامت

سفر

ماشین

متفرقه

اطلاع به مالک یا بنگاه  جهت یافتن مستاجر جدید

ترجمه و اصل: شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج، گواهینامه رانندگی، پایان خدمت، مدرک فارغ التحصیلی

تفکیک وسایل به 4 دسته همراه بردنی،

فریت کردنی، فروختنی و نگه داشتنی

اطلاع به محل کار فعلی

مطالعه و انتخاب بانک و نوع حساب مطلوب

انجام امور دندانپزشکی

تهیه بلیط

فروش ماشین

تهیه مبدل برق 2 شاخه به 3 شاخه

تسویه حساب با مالک یا مستاجر جدید

چاپ عکس

بسته بندی فریت

تهیه رزومه، مطالعه منابع کاریابی

باز کردن حساب

جمع آوری آخرین نتایج و مدارک پزشکی

رزرو شاتل هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد

جستجوی مدل مناسب با توجه به منابع مالی

فروش یا قطع موبایل

اجاره متل/هاستل جهت چند روز اول

تهیه گواهینامه بین المللی

ارسال فریت

تقویت زبان و لهجه کیوی

تهیه دلار اسکناس

 

تهیه لیستی از بار همراه جهت ارائه در گمرک فرودگاه

 

جمع آوری فایل ها و اطلاعات کامپیوتری

جستجوی هم خانه، خانه برای هفته دوم به بعد

مدارک کاری، واکسیناسیون بچه ها، پاسپورت

بسته بندی نگه داشتنی

 

حواله دلار به حساب خود یا دوستان

 

تهیه ویزای ترانزیت استرالیا

 

سفر به شهرستان جهت خداحافظی با اقوام و آشنایان

 

تمدید یا تعویض پاسپورت، گواهینامه رانندگی

بسته بندی همراه بردنی

 

دسترسی اینترنتی به حساب های ایران در صورت عدم وجود

 

خرید ساک و چمدان

 

خداحافظی با دوستان و آشنایان حضوری

 

دادن وکالت به نزدیکان جهت انجام کارهای اداری

فروش فروختنی ها

 

تعویض کارت های بانکی که تاریخ انقضای آنها نزدیک است

 

تهیه لباس و پوشاک مورد نیاز جهت چند ماه اول

 

خداحافظی با دوستان و آشنایان تلفنی

 

 

جابجایی نگه داشتنی

 

 

 

تهیه لباس مناسب برای مصاحبه های کاری

 

 

 


*اگر به سایت بانکهای نیوزلندی مراجعه کنید یک قسمت برای باز کردن حساب از خارج از کشور وجود داره. فقط نکته اینکه تا زمانی که شخصا و حضوری به بانک مراجعه نکنید امکان برداشت نخواهید داشت، لذا در واریز وجه به حساب خود احتیاط کنید

نظرات 139 + ارسال نظر
مهتاب 1392/06/02 ساعت 08:17

اول

سینا 1392/06/02 ساعت 08:20

چه چک لیست جالبی. دستت درد نکنه. ایشالله روز دوشنبه جواب مثبت تو هم بیاد و خستگیت در بره.

حساب بانکی رو می تونیم از اینجا باز کنیم؟ چطوری؟

ممنون سینا جان :)
اگه به سایت بانکهای نیوزلندی مراجعه کنید یک قسمت برای باز کردن حساب از خارج از کشور وجود داره. فقط نکته اینکه تا زمانی که شخصا و حضوری به بانک مراجعه نکنید امکان برداشت نخواهید داشت، لذا در واریز وجه به حساب خود احتیاط کنید

لیلا 1392/06/02 ساعت 08:56

مطمئنین ؟ چون توی یه قسمت آدرس نیوزیلند می خواست

بله. من شخصا ANZ و Kiwibank را امتحان کردم
/حسین

سینا 1392/06/02 ساعت 08:56

حسین جان متوجه نشدم منظورت از "احتیاط کنید" چیه؟ چه مشکلی ممکنه پیش بیاد؟ به نظرت صلاح نیست که ما از اینجا حساب باز کنیم و قبل از رفتنمون پول حواله کنیم؟

یک سوال دیگه: شناختی روی بانکهای اونجا داری؟ می دونی کدومش بهتر یا بدتره؟

تا زمانیکه در بانک حضور پیدا نکنید حساب فعال نمیشه و امکان برداشت نخواهید داشت اگرچه می توانید واریز به حساب داشته باشید. حال اگر به هر دلیل نتونید در بانک حضور پیدا کنید امکان برداشت نخواهید داشت و عملا پول شما بلوکه خواهد ماند.
به گفته بابک عزیز بانک ANZ از نظر امکانات و Kiwibank از نظر تعداد و پراکندگی شعب مزیت دارند
/حسین

آزاده 1392/06/02 ساعت 08:56

سلام به همگی

بالاخره کیس آفیسر ما هم ایمل زد
نکتهای که می خواستم باهاتون در میون بذارم اینه که بهم گفت اصل یا certified copy چند تا از مدارکت رو برام بفرست و توضیح داده دلیل اینکه این درخواست رو کرده اینه که این چند تا مدرک با اینکه ترجمه هاشون certified هست ولی کپی از مدرک اصلیشون که به ترجمه وصله برابر اصل مشده و در نتیجه فرستادن یک کپی برابر اصل کافیه. و این یعنی اینکه اصلا اصل مدارک رو لزوما در خواست نداده. هیپ مدرک اضافی هم درخواست نداده بجز اینکه یک ویزای شنگن ده سال پیش رو گفته کپی برابر اصلش رو بفرست. دلیلش هم اینه که تو سابقه کاریهام اشاره شده 10 سال پیش چند ماه اونجا بودم می خواسته ویزای مرتبطش رو چک کنه.
از اونجایی که از همه مدرک پارتنر شیپ اضافه می خوان معمولا گفتم مدارکی رو که من فرستادم و ظاهراً تکمیل بوده رو بگم شاید بدرد کسی بخوره
- سند خونه که سه دانگ به نام هرکدوممون بوده
- حساب بانکی مشترک
- قبض موبایل با آدرس مشترک
- سند ماشین ها با آدر مشترک
- عکس

@ حسین

دستتون درد نکنه امیدوارم که به زودی به درد هممون بخوره البته ایشاله بعد از شما و طیبه خانم و بچه ها.

@طیبه جون

یه مدتیه کامنت نمی ذارید دلمون تنگ شده براتون

مبارکه آزاده جان. آرزوی موفقیت :)
/حسین

پیمانه 1392/06/02 ساعت 09:23

سلام حسین اقا
دستتون درد نکنه به طیبه خانم سلام برسونیدبه امید دیدار
آزاده خانم به شما هم تبریک میگم

ممنون پیمانه جان :)
/حسین

ناهید 1392/06/02 ساعت 10:02

ممنون حسین جان, خدا قسمت کنه عملی کردن این پست رو برای همه , چه خبر از ویزا؟؟

به حسام ::
حسام جان در مورد ارسال رزومه به شرکت های بزرگ مرتبط با زمینه کاری که نوشته بودی یک سوال داشتم , منظورت اینه که بدون اینکه اعلام نیاز اونها رو جای خونده باشیم , براشون رزومه کاری بفرستیم ..؟ به چه عنوانی؟ منظرم اینکه در توضیح چی بنویسم ؟

انشالله :)
فعلا خبری نیست
/حسین

رها 1392/06/02 ساعت 10:05 http://s2a.ir

سلام دوست خوبم
وب قشنگی داری
خوشحال میشم به وب من هم سر بزنی
میتونی برای وبلاگت آدرس جدید ثبت کنی
http://s2a.ir

طیبه 1392/06/02 ساعت 10:07

آزاده جون:
منم همینطور بسی انتظار دیدار از نیمه شهریور کشم
یه کم مشغله و یه کم کسالت البته چیز خاصی نبود، بعلاوه چون بحث شیرین نیوزیلند بود فقط خواننده بودم و پیگیر مباحث.
اتفاقا چندروز پیش اق سوار جواب ایمیلمون رو داد بالاخره بعد 5 هفته میگه" من تازه فایل شما رو باز کردم یعنی به سوپروایزر هم نتیجه رو نگفتم تازه از این بدتر ایشون -she - فعلا نیستش " یه تایم تخمینی تا اخر ماه داده ولی ما ضریب بزرگی برای تایمه گذاشتیم که خیلی انتظار اذیتمون نکنه
از خدا خیر سرانجام همه مون رو میخوام

850 درصد ضریب خطا :)
/حسین

آزاده 1392/06/02 ساعت 10:37

@ طیبه جون

می گم این کیوی کلاس سوم دبستام در س همه جا به نوبت رو نخووندن مگه کسایی که بعد از شما مصاحبه شدن فایلشون رو بررسی کرده و مال شما رو هنوز نه!

من که هفته پیش خیلی اعصابم خورد شده بود یه ایمیل زدم به می چاو و گفتم واقعاً من به این Managed queue شک کردم که واقعاً ,managed هست یا نه. اون هم دوباره طبق معمول کلی معذرت خواهی کرد و گفت شما درست می گید و من مورد شما رو به مدیرمون منتقل کردم و کلی وبسایت بهم معرفی کرده که تو این فاصله که کاران راه می افته اینها رو مطالعه کن که بیکار نمونی
خداییش خیلی خانم خوبیه واقعاً دلش می خواد کمک کنه

مسعود.ک 1392/06/02 ساعت 11:45

@آزاده:خوب اون وب سایتارو بده ماهم بخونیم چون آفیسر منم سواره ،معلوم نیست کی میشه ازش انتظار یه حرکت جدید داشت!

آزاده 1392/06/02 ساعت 12:18

@ مسعود ک

همین وبسایت هایی که خودمون می دونیم رو گفته خواسته سرمو گرم کنه

SEEK رو معرفی کرده واسه کاریابی. Newzealand mow رو هم گفته بخون اطلاعاتت بره بالا

یعنی واقعاً فکر کردن ما تا این حد هم سوادمون نمی رسه

بلا نسبت :))
/حسین

امید راد 1392/06/02 ساعت 12:38 http://kavehrad.ir

حسام جان:
یه تماس با من بگیر
یه میتینگ داشته باشیم :)
kaveh.omid@gmail.com

Nasser Lorestani 1392/06/02 ساعت 13:33

جدول جالبی بود. ممنون حسین جان.
و تبریک به آزاده

قربانت ناصر جان
/حسین

علی 123 1392/06/02 ساعت 13:40

این پروسه مهاجرت نیوزیلند از حق نگذریم درسته که کمی بدقولی درش وجودداشت و درمقابل از مهاجرها توقع خوش قولی داشتند اما خیلی سیستماتیک بود. تنها مساله برای ما این بالاوپایین رفتن قیمت ارز بود که خیلی بهمون ضرر زد.

رامین 1392/06/02 ساعت 13:49

آقای حسین ::
مرسی از مطالبت . ولی یک موضوع یادت رفته فکر کنم ::
توی بخش سلامت تهیه کارت واکسینه بین المللی بچه ها هم جزءمواردی هست که باید انجام بشه .
برای اینکار هم باید به حلال احمر مراجعه کنید و کارت بین المللی واکسینه را بگیرید و تاریخ هایی که بچه هاواکسن زدند را توی اون بنویسید و ببرید حلال احمر مهر کنند . البته کارت بهداشت بچه ها باید همراهتون باشه .
البته فکر کنم برای بچه های کوچولو اینکار فقط انجام میشه.

به آقای علی 123:: در مورد سکوریتی چک که من نظمی ندیدم . یکی 4 ماهه میاد و یکی چند ساله هنوز نتیجه نگرفته .

نشنیده بودم. واجبه یا مستحب؟ بچه های چند سال به پایین لازم دارن؟
/حسین

امید راد 1392/06/02 ساعت 14:18 http://kavehrad.ir

اینجا رو یه سری بزنید:
http://goo.gl/maps/b0CyN

علی 123 1392/06/02 ساعت 14:18

آقا رامین::: من گفتم خیلی سیستماتیک, نه کاملا. سکیوریتی چک جزء پروسه مهاجرت هست و اکثر ما از وجود داشتن و غیرشفاف بودن مدت انجام فرآیندش مطلع بودیم و چیز غیر منتظره ای نیست.
در مورد کارت واکسن ممنون, من اطلاع نداشتم.

کیان 1392/06/02 ساعت 15:10

سلام به همگی:
1- فکر کنم داشتن آدرس پستی برای باز کردن حساب الزامی باشه .. بالاخره کارت ATM به یه جایی باید پست بشه.
2- بانک های WestPack, BNZ, ANZ خدمات بهتری دارن و اینکه بسته به شهر محل سکونت ممکنه شعبه بعضی یانک ها بیشتر باشه .. جایی که من هستم ANZ, WestPack بیشتر شعبه دارن تا بقیه بانک ها.. Kiwibank مشکلی که داره . هم اداره پسته هم عکاسی هم بانک :) برای همین مشتری حضوری زیاد داره و در شعبه هایی که من دیدم صف پست و بانک یکیه ... در نتیجه کلی منتظر میمونید ..فقط یه بار گذرتون به kiwibank میوفته .. اونم برای IRD هست .. * ممکنه تو اوکلند سرویس بهتری بدن ولی تو ولینگتن مثه مقایسه صندوف انصار با بانک اقتصاد نوین ه :D

3- سوال : آفیسر NZQA بهم ایمیل زد و خودش و معرفی کرد .. منم جواب دادم که برای EOI و بوناس احتباج به چه ارزیابی دارم.. ولی دیگه خبری ازش نیست .. به نظرتون بهش ایمیل بزنم ؟؟

4- سوال : در زمینه کاریابی .. معمولا کارایی که از طرف SEEK تبلیغ میشن به 3 روش میشه اپلای کرد.. 1- از طریق SEEK دو-) از طریق ایمیلی که تو تبلیغ ذکر شده سه - ) مراجعه به سایت اصلی که تو seek تبلیغ کرده و اپلای مستقیم..
به نظر شما تفاوتی تو این روش ها هست و کدوم بهتره؟
خوبی seek اینه که میشه کارایی که اپلاب کردیم و در آینده تو لبست داشته باشیم

مجتبی 1392/06/02 ساعت 16:05

کلا من فقط یه بار رفتم بانک. همه کارها رو اینترنتی انجام میشه داد. من بانک BNZ و ASB حساب دارم . خدمات ASB بیشتر هست و بعضی از سرویس هاش رایگان هست. اما کلا زیاد فکر کنم فرق نکنه. اگر دوستان تجربه دارن بگن.

حساب دلار آمریکا هم می تونید باز کنید و پول های دلارتون رو بزارید توش. وقتی خواستید از بانک بگیرید و ببرید صرافی تبدیل کنید و دوباره بزارید تو حساب دلار نیوزلندی. این سوریس در ASB رایگان هست
فقط مینیموم حساب 5000 دلار هست .

یه سرویس دیگه هم هست که همه بانک ها می دن و 10 دلار هزینه داره و خیلی کمتر آدم هایی هستن که می دونن.

یه کارت prePaid باز می کنید Multi Currency. بعدش به هر جای دنیا که سفر کنید می تونید مثلا قبل از سفر درهم در اون حساب شارژ کنید و در امارات از ATM درهم بگیرید و خیلی با Rate کمتری شارژ می کنه.
خوبی این حساب این هست که دو تا کارت صادر می کنه که یکیشو می تونید بدید دست دوستتون که دسترسی به حساب های ویزا و یا مستر نداره و خیلی راحت خرج کنه. برای افرادی که مثل من نصفشون ایران هست می تونه گزینه خوبی باشه. این کارت مستر کارت هست.

ممنون از توضیحات
/حسین

مجتبی 1392/06/02 ساعت 16:22

به امید راد:: آقا امید این جا رو هم توی گوگل سرچ کن.
Cape Reinga, New Zealand
فکر کنم یکی از قشنگترین جاهای دنیا باشه.
بالا ترین نقطه در نیوزلند هست که دو تا دریا بهم می رسن.
در واقع آخرین نقطه خاکی هست. واقعا در اونجا حس عجیبی به آدم دست می ده. ایشاا.. بیای و تجربه کنی

الهام 1392/06/02 ساعت 16:31

خدا قوت آقا حسین...

دست حق به همرات الهام جان :)
/حسین

marjan 1392/06/02 ساعت 16:39

salam .kheili veblage fogholadei darin .man be hameye 2stam tosie kardam sar bezanan .dar tadaroke jabejai hastim .ye soal daram ke hich jori natunestam javabesho peyda konam .omidvaram shoma be man komak konid .mikhastam bedonam age kasi baraye doreye post doc(foghe doktora) be tor miangin cheghadr hoghogh midan .ba tashakor

حدود 70،000 NZD، یه نمونه:
http://www.massey.ac.nz/massey/staffroom/national-shared-services/pod/pay-benefits-and-recognition/salary-progression/academic-salary-scales.cfm

هادی 1392/06/02 ساعت 17:05

مجتبی :: مرسی اطلاعات مفیدی بود

رامین 1392/06/02 ساعت 19:31

آقای حسین ::
این کارت بین المللی واکسینه برای کشورهای آمریکا و استرالیا واجبه و فکر کنم برای نیوزیلند هم واجب باشه . این کارت برای زمانی هست که بچه ها برای مهد و یا سال اول دبستان ثبت نام میکنند . کلا بچه هایی که در حدود سن واکسینه هستند .
حلال احمر را که گفتم در شهرستانها است و فکر کنم توی تهران سازمان دیگه ای مسئول اینکار باشه . دوستان تهرانی میتونند از حلال احمر بپرسند .

آقای مجتبی و آقای کیان::
مرسی از اطلاعاتتون .
آقای مجتبی ::
این multi currency که گفتید را مثلا اگه توی اینترنت باهاش از یک سایت که قیمتش دلار آمریکاست خرید کنیم چه میزان کم میکنه؟
آخه میدونید که اگه با یک کارتی که مثلا واحد پولش یورو باشه از یک سایت که واحد پولش دلاره خرید کنیم بانکی که اون سایت توش حساب داره 3% currency exchange برمیداره .
فکر میکنم در مورد ATM هم همینطوره . البته ATM یک هزینه دیگه هم داره که اگه از ATM بانک دیگه ای پول بگیرید هزینه میگیره .

در صورتی که از کارتهای Master و Visa استفاده کنید(دبیت یا کردیت)، فارغ از اینکه حساب شما در چه کشوری باشد و با چه ارزی هزینه کنید هیچ کارمزدی تعلق نمی گیره. در واقع مبلغ خرید شما با استفاده از نرخ تبدیل بین المللی محاسبه شده و از حساب شما کم می شود.
اکثر حسابهایی که بانکهای نیوزلندی برای مشتریان باز می کنند امکان صدور کارت دبیت Visa را هم دارند اگر تمایل داشته باشید
/حسین

آرمان 1392/06/02 ساعت 19:50

حسین. خیلی خوب دسته بندی کردی. من خودم که تو فاز گرفتن ویزا هستم فکرم رو منظم تر کرد.

- آیا گواهی کار یا سابقه کاری که در اینجا داریم رو لازمه ترجمه کنیم و شرکت اونو مهر کنه؟
- سوال دیگه: این سوال رو البته دوستانه دیگه هم مطرح کردند ولی جوابی ندیدم. سفارت نیوزلند فقط یورو قبول میکنه و منم میل زدم که مبلغ رو به یورو اعلام کنند ولی هنوز هیچ جوابی نیومده. کسی در این مورد چیزی میدونه؟

آقا مجتبی و کیان: بابت راهنماییتون ممنون.
بهتره دلار ها رو از اینجا حواله کنیم یا اینکه با خودمون ببریم اونجا و به حساب بریزیم.

ظاهرن فقط CV مهمه
مهتاب راجع به تحویل یورو به سفارت توی پست قبلی نوشته بود. یه سری بزن
هر دو. کمی دلار همراه و مقدار بیشتری حواله :)
/حسین

داریوش 1392/06/02 ساعت 20:55

حسین جان دستت درد نکنه. یه خونواده رو از نگرانی در آوردی.
آزاده خانم مبارک باشه.امیدوارم زودتر کارها به نتیجه نهایی برسه.
طیبه خانم اصلا فکرش رو نکنین. آق سوار تازه از خواب بیدار شده انشالا به زودی خبر خوش میگیرین.
مجتبی و کیان ممنون از توضیحاتتون.
حسین جان در مورد کارت واکسن دوستمون که کاناداس می گفت برای پسرش که حدود 11 سال داشته، کارت رو خواستن و نهایتا از ایران براش ترچمه کردن و فرستادن.

پس دیگه نگران نباشم؟! :)
/حسین

آزاده 1392/06/02 ساعت 21:02

ممنون از پیمانه جان، آقا داریوش و آقا داریوش

در مورد کارت واکسنی که دوستانی که میرن امریکا معمولا لازم دارن دو تا جا توی تهران می تونید تهیه کنید، یکی بیمارستانی که میدون تجریش هست و سرم سازی رازی تو اتوبان تهران کرج. البته نمی دونم این کارت واکسنی که می گید همونه یا نه. چون اون برای بزرگ ها هم لازمه اگه مقصد امریکا باشه

آزاده جان منظورت از آقا داریوش همون آقا داریوشه دیگه؟!! :))
/حسین

آزاده 1392/06/02 ساعت 21:04

سومی آقا ناصر بود

رامین 1392/06/02 ساعت 23:21

آقای حسین ::
من خودم ویزا کارت از بانک اماراتی دارم و بدلیل اینکه واحد پول این کارت درهم است برای هر تراکنش غیر درهمی 3% currency convert کسر میکنه . قبلا هم که از بانک قبرس داشتم اون به یورو بود و وقتی میخواستم از طریق سایتی خرید با واحد دلار انجام بدم ، 3% کسر میکرد .
این یک روال کاری بانکهاست . توی سایتهای بانکهای نیوزیلندی هم این موضوع غیر مستقیم اشاره شده . گفته اگر از طریق اینترنت و یا ATM خرید خارجی دارید با واحد پولی دیگر هزینه ها به عهده خودتون است !!

البته موردی که من اشارع کردم مربوط به بانکهای معتبر و معروف بود
/حسین

Hessam 1392/06/03 ساعت 00:43

حسین آقا: دستت درد نکنه، برای مهندسین عمران یا کلاً اعضای نظام مهندسی، تسویه حسابهای مالیاتی، تمدید عضویت نظام و نیز پروانه اشتغال به کار نیز مهم هست. در ضمن تبدیل کارت سربازی به کارت هوشمند نیز در نمایندگیهای پلیس+١٠ فراموش نشود.
و نیز بهتر است به یکی از آشنایان مورد اعتماد درجه یک (برادر یا پدر) یک وکالتنامه تام جهت پیگیری امور اداری، بانکی، افتتاح حساب، برداشت، موارد مربوط به تسهیلات و … ( جزئیات زیادی داره و باید به دقت تنظیم بشه) بدهیم تا در نبود ما کارهای احتمالی رو پیگیری کنند.

مهتاب خانوم: اول شدن خیلی کیف داره نه؟ خدا نصیب همه آرزومندها بکنه. حالا این پست صفحات بیشتری خواهد داشت…
ناهید خانوم: بله، بدون اینکه اونها نیازی داشته باشند شما درخواست میدید. عنوان نامه "همکاری "است. نامه خیلی کوتاه و رسمی است و خیلی مختصر خودتون رو معرفی میکنید و میگید که با توجه به زمینه و تجربه کاریتون، خیلی خوشحال خواهید بود اگر فرصتی به شما داده بشه تا خودتون رو به صورت کامل معرفی و در صورت امکان با شرکت اونها همکاری داشته باشید. خیلی خودتون رو اسیر نکنید ولی تا حداکثر مقدار ممکن نامه تون استاندارد باشه.
امید خان: ایمیل زدم.
آقا رامین: جسارتاً هلال احمر صحیح است.

مرسی حسام جان از توضیحات
/حسین

رامین 1392/06/03 ساعت 00:55

لینک زیر تمامی هزینه های کارتها را در وست پک گفته :
http://www.westpac.co.nz/money-packs/resources/fees/cards/#Debit
برای هزینه ای که من دارم 3% روی بانک اماراتی میدم این بانک 2.5% میگره . بخش : Foreign currency fee هستش البته با نرخ خودش هر change میکنه که نرخش را اینجا زده : http://www.westpac.co.nz/money-packs/resources/foreign-exchange-rates/ که من تجربه کردم اینجا هم 1 درصد یا بیشتر سود میکنه !!

رامین 1392/06/03 ساعت 01:54

آقای حسام ::
واقعا عذر خواهی میکنم که حق این کلمه 200% عربی را ادا نکردم ببخشید .
یک سوال دیگه از آقای مجتبی ::
بانکی هست توی نیوزیلند که کارت دبیت و حساب بانکی با واحد پول دلار آمریکا بده؟ اگه هست میشه مشخصات حساب و یا لینکش را بذارید ؟ ممنون میشم

Nasser Lorestani 1392/06/03 ساعت 09:33

حسین جان ممنون میشم اطلاعات منو تو جدول کامل کنی:
Points : 145
م. کامپیوتر
EOI submitted : Nov.2012
EOI Selected : Nov. 2012
ITA : Nov. 2012

ممنونم

اصلاح شد :)
/حسین

سمیرا 1392/06/03 ساعت 09:43

@کیان
معمولا مسئول این کار خانم Michele Boniface در NZQA هستش که خیلی سریع ایمیل ها رو جواب میده . می تونید از درخواستتون یه CC به ایشون بزنید.
موفق باشید.

فرزاد 1392/06/03 ساعت 10:04

سلام دوستان

ویزای ترانزیت استرالیا عملاً در چند روز صادر میشه؟

آیا موردی بوده که بیشتر از 14 روز طول کشیده باشه؟

ممنون از کمکتون

معمولا بیش از 1-2 هفته طول نمی کشه
/حسین

مهتاب 1392/06/03 ساعت 10:18

حسام : آره خیلی!! خدا نصیب همه آرزومندان کنه

امید راد 1392/06/03 ساعت 11:56 http://kavehrad.ir

بچه ها در مورد جنبه های منفی نیوزییلند اینا میتونید یه چیزایی بخونید:
http://kiwi-living.blogspot.com/2010/01/negatives-aspects-about-living-in-nz.html

آزاده 1392/06/03 ساعت 16:27

❊ سمیرا

خانم michele boniface در ipenz هستم نه NZQA. فکر کنم اشتباه شد

هادی 1392/06/03 ساعت 17:04

چرا هیچکی هیچی نمیگه حوصله مون سررفت!

هشدار هادی رو جدی بگیرید
کاری نکنید یه پست جدید بزارم حال همتون گرفته بشه ها؟!! :))
/حسین

داریوش 1392/06/03 ساعت 17:19

ماه رمضونه وگرنه من یه نماهنگ هندی میومدم.

الهام 1392/06/03 ساعت 17:34

دوستانی که ایشااله قراره راهی نیوزیلند بشن:
از کی باید بلیط رو رزرو کرد؟ کی دیر می شه؟
مثلاً اگه بخوای 5 ماه دیگه بری کی بلیط رزرو کنی بهتره؟

خیلی زود دیر میشه :)
هر چه زودتر بگیری ارزونتر در میاد
/حسین

شری- روزبه 1392/06/03 ساعت 17:35

اقا حسین دستتون درد نکنه بابت این جدول بسیار مفید. هرچند من مجبور شدم قبل از گرفتن جواب قسمت خانه و وسایل رو انجام بدیم و یه جورایی جلو افتادیم.
طیبه جان کاملا حستونو درک میکنم انتظار بدی هست ولی خیالتون راحت که نتیجش یه ویزای توپوله.

ممنون شری عزیز :)
/حسین

آزاده 1392/06/03 ساعت 17:35

حالا خیلی ایمیل می زدن و خبر می دادن فردا هم تعطیل رسمیه تو لندن

لیلا 1392/06/03 ساعت 17:41

آقا حسام پروانه نظام مهندسی اینجا به درد اونجا میخوره ؟!!1 به چه دردی می خوره ؟

رامین 1392/06/03 ساعت 18:07

آقای هادی ::
چی بگیم آخه . من که حسابی حالم گرفته است از دست این سکوریتی چک . ویزاها هم که خبری ازشون نیست .
فکر کنم کلهم رفتن تعطیلات

الهام 1392/06/03 ساعت 19:01

اگه الان بلیط رو رزرو کنیم و دلار ارزون بشه مابه تفاوت می پروازن؟ اصلا برای رزرو کردن کامل هزینه بلیط رو می گیرن؟

معمولا رزرو بدون پرداخت هزینه تا یکماه اعتبار داره
/حسین

رامین 1392/06/03 ساعت 19:43

دلار ارزون بشه؟!
کی قراره همچین اتفاقی بیوفته؟
چنین اتفاقی فکر نمیکنم بیوفته .

Hessam 1392/06/03 ساعت 20:49

لیلا خانوم، واسه کار پیدا کردن ممکن هست به درد بخوره ولی من واسه اون نگفتم. من پروانه اشتغالم رو تمدید میکنم میدم به مجری های ذیصلاح (اجاره میدم) اونها از ظرفیت کارت من استفاده میکنند و سهم من رو به حسابم میریزن. گرچه خیلی عدد قابل توجهی نیست ولی بد هم نیست. اوکی؟

Hessam 1392/06/03 ساعت 20:51

حسین آقا لطفاً اون جدول ویزا گرفته ها رو روبراه کنید ببینیم کی کجا و کی میره. خیلی برنامه ریزیها بهتر میشه. ممنون میشم از زحمتتون.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.