دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

تحلیل آماری از دوره انتظار

 

پیش نوشت: بالاخره من هم افتادم توی کوزه


یکی از کارهایی که عزیزان مهاجر دوست دارن در طول دوره انتظار انجام بدن، مقایسه دوره انتظار خود با دوره مقایسه انتظار دیگران است. بطور مثال زیاد می شنویم که سکوریتی چک فلانی 6 ماهه انجام شده ولی من یکساله که منتظرم و خبری نیست. معمولا این مقایسه ها با یک یا چند کیس خاص انجام میشه که ممکن است منجر به خوش بینی یا بدبینی زیاد شود. از آنجایی که دوره انتظار هر مرحله و برای هر کس متفاوت و تابع عوامل مختلفی می باشد، این قبیل مقایسه ها دید جامع و منطقی به فرد نمی دن. از طرف دیگر وجود جدول ما و حضور 23 رکوردی از بچه ها که ویزای آنها نهایی شده است امکان خوبی را در اختیار می گذاره تا بتوان با قرار دادن یک تحلیل آماری ساده روی این جامعه آماری هر چند محدود، به درک بهتری از دوره انتظار رسید. در ادامه 3 جدول را مشاهده می کنید که اولی جزئیات دوره های انتظار مربوط به هر یک از 23 نفر، دومی بطور کلی و سومی بر مبنای یک آفیسر خاص یکسری فکت های آماری را نشان می دهد. از جدول دوم  میانگین کل دوره انتظار 21 ماه بدست میاد که می تونه ملاک خوبی برای عزیزان منتظر یا مهاجرین جدید یا در آستانه تصمیم گیری باشه و جدول سوم هم نشون میده که داشتن آفیسر متفاوت لزومن تفاوت معناداری در دوره انتظار کل ایجاد نمی کنه.

 

جدول 1 – جزئیات دوره های انتظار مربوط به هر یک از 23 نفر

نام

خروج از Pool

تعیین آفیسر

دعوت به مصاحبه

نتیجه ویزا

کل دوره

مهدی دوست منصور

1

3

8

8

25

رومینا

0

3

11

2

21

بابک

0

5

7

1

18

آرمان

0

3

19

1

27

حسام

4

3

17

0

25

نوشکا

-

-

-

1

24

ادی ۵۴

1

4

15

1

25

علی-مریم

-

5

8

3

23

پگاه

-

-

-

1

24

مجتبی

0

4

9

2

17

پویا

3

5

8

2

23

سینا

1

4

12

2

23

شهاب

1

6

14

2

22

حبیب

-

-

-

0

-

حسین

0

4

17

2

23

داریوش

1

4

9

2

22

دوست رابرت

1

6

2

1

13

الهام

-

4

12

1

-

آرش

0

4

10

1

18

محمد علی

0

-

-

4

16

مهتاب

1

6

4

1

16

روزبه-شری

0

7

4

2

16

کتایون

1

6

4

0

13

 


جدول 2 – فکت های آماری دوره انتظار جامعه آماری 23 نفر

دوره انتظار (ماه)

حداقل

حداکثر

میانگین

خروج از Pool

0

4

1

تعیین آفیسر

3

7

4.5

دعوت به مصاحبه

2

19

10

نتیجه ویزا

0

8

2

کل دوره

13

27

21

 

 

جدول 3 – دوره انتظار بر مبنای آفیسرهای مطرح

آفیسر

تعداد پرونده

میانگین دعوت به مصاحبه

میانگین نتیجه ویزا

میانگین کل

ماکسین لیتل

4

12

1.5

23

دایانا لافنن

7

11

1

20.5

سوار بارینگتون

5

11

1

20

دونا بونی فیس

4

11

2.5

21

 

نظرات 287 + ارسال نظر
سالار 1392/06/10 ساعت 20:15

حسام چطوری

مهتاب 1392/06/10 ساعت 20:30

سلام
حسین جان میبینم که حسابی افتادی تو خط آمار گرفتن این نیز بگذرد!! من به دلم افتاده جمعه یه شیرینی باید بهمون بدی

به 80 نفر شیرینی بدم؟ خدا رو خوش میاد؟
/حسین

Hessam 1392/06/10 ساعت 20:52

سالار جان، این مقام را بهت تبریک میگم. شما و مهتاب خانوم ماشاالله همیشه اولید. بماند که کتایون خانوم ناظر همیشگی این رقابت هست.
از حسین آقا هم برای زحمتی که میکشند کمال تشکر را دارم و امیدوارم به همین زودی یک ویزای تپل مپل کاکل زری پیرهن پری وسط پاسپورتشون متولد بشه. همه بگین آیشالُا!

ایشالله مبارکش باد
/حسین

Hessam 1392/06/10 ساعت 20:58

البته بگم که کار من به خاطر تکمیل مدارکم خیلی طولانی شد و اگر مثلاً فیش حقوقی داشتم، حداقل سه -چهار ماه کوتاهتر میشد و یا اگر اسس فوق لیسانسم رو زودتر انجام میدادم، چهار ماه دیگه کم میشد. توی اسس مدارک من مشکلی پیش آمد که ناشی از خطای مترجم بود که 2011 رو 2001 زده بود و این باعث شد NZQA نتیجه اسس رو -که از ایران استعلام کرد- چهار ماه بعد بده در حالی که من مبلغ اسس فوری رو برای بیست روز پرداخت کرده بودم. منظورم این هست که اگه مدارکتون رو درست جمع آوری کنید و به موقع اقدام کنید، زمان کمتر خواهد شد.

فریناز 1392/06/10 ساعت 21:32

ایول من یک ماه از این انتظار رو با صبوری پشت سر گذاشتم


* حسام

آقا حسام من فیش حقوقی ندارم عمرا هم بتونم جور کنم حالا چی می شه اونوقت ؟

تی تی 1392/06/10 ساعت 22:41

حسین جان ممنون، خیلی عالی مثل همیشه.
حال کردین با این خانم دیانا ی عزیز درست خط وسط رو گرفته دیر و زود هم نداره
بچه ها بجنبید دیگه، بدونیم جمعه از کی شیرینی بگیریم آخه؟!

لطف داری تی تی جان
/حسین

کتایون 1392/06/10 ساعت 22:44

@مهتاب جان:: خیلی ممنون از سایتی که معرفی کردی... راستی کسی از دوستان تا حالا با اطلس جت به ترکیه رفته؟ اگر خدا قبول کنه 1 سفر قریب الوقوع دارم و در پی تدارکات رفتن هستم
@ مسیو حسام::: من هیچی نمیگم ببینم آخرش چی میشه از گیر این مصاحبه در اومدیم، گیر اون یکی افتادیم!
@ داداش حسین::: دیگی دارید خیلی لفتش میدیدا ا ا ... چه خبره بابا.... اعلام کنید که ما منتظران بیقراریم! درضمن خیلی هم ممنون با این دایره المعارف هایی که همچون چراغی روشنگر راه ما رهروان راه بلاد غریب القربا هست...

ممنون آبجی کتی عزیز
باور کن من لفتش نمیدم
/حسین

الهام 1392/06/10 ساعت 23:16

ایشاالله آق حسین هم درون جدول اولی قرار بگیره به زوووودی...

البته پارتی بازی کردم اسم خودم را هم گذاشتم
/حسین

فرامرز 1392/06/10 ساعت 23:27

سلام حسین آقا لطفا امتیازهای کسانی که از پول بیرون آمدند را در جدول اول قرار دهید تا فی بازار دستمان بیاید.
من هم جزو کسانی هستم که با چراغ خاموش حرکت می کنم و آرزوی دریافت سریعتر ویزایتان را دارم.

خوش آمدی فرامرز عزیز
چشم. حالا که لو دادی، علی الحساب اطلاعات خودت رو بده بزارم تو جدول
/حسین

Hessam 1392/06/11 ساعت 00:20

فریناز خانوم، فردا صبح مفصل توضیح میدم.
کتایون خانوم: نه از بابت تعارف و مبالغه، بلکه واقعاً مطمئنم که خیلی خوب خواهد شد. اصلاً نگران نباشید.

Hessam 1392/06/11 ساعت 00:23

البته به دوستان بگم که کسایی که دوره شون طولانی شده - مثلاً ٢٥ ماه- چیزی از شایستگیهاشون کم نمیشه. نه نه خودمو نمیگم، به صورت عام عرض میکنم.

فرامرز 1392/06/11 ساعت 00:29

حسین آقا من در یک دوره انتظار از پول بیرون نیامدم و حالا به دنبال گرفتن job offer هستم. به محض اینکه به مراحل اجرایی رسید، اطلاعاتم را خدمتتان اعلام خواهم کرد.

آرزوی موفقیت و یافتن یک شغل فرامرزی
/حسین

صابر 1392/06/11 ساعت 07:53

مرسی حسین جان جدول بسیار عالی بود

لطف شما مزید
/حسین

رامین 1392/06/11 ساعت 08:09

مرسی آقای حسین بابت این جدول جالبتون .
من که دارم وارد 20 امین ماه میشم . و هیییییچ خبری از این سکوریتی چک نیست .

قابلی نداشت
ولی هنوز با صدر جدول فاصله داری
/حسین

علی 123 1392/06/11 ساعت 09:24

حسین آقا::: من همیشه کشته مرده اینجور تحلیلهای آماری هستم. تنها مشکلی که داره اینه که جامعه آماریش کوچیکه و خیلی از داده هاش هم مشخص نیست. راستی اپلیکیشن ما 4 ماه توی pool بوده.
کتایون خانم::: از ترکیه می خواین برین؟
آقا سینا::: میشه بفرمایید از آژانس آدم و حوا برای چه تاریخی بلیط گرفتید و با چه قیمتی؟ فقط رفت یا رفت و برگشت؟

آره فقط 23 تا رکورد بود و بعضی هاش هم ناقص بود، ولی باز از هیچی بهتر بود
/حسین

سینا 1392/06/11 ساعت 09:37

علی 123 :: برای حدود یکماه دیگه گرفتم . فقط رفت . حدود چهار و دویست

رامین 1392/06/11 ساعت 09:55

آقای سینا ::
هر دلار را چقدر حساب کردند؟
یا بعبارت دیگر چند دلار شد؟ و چه ایرلاینی؟

سینا 1392/06/11 ساعت 10:05

رامین :: امارات - حدود هزار و سیصد دلار

Lara 1392/06/11 ساعت 10:07

ممنون، بسیار جدول خوب و مفیدی بود،

خواهش می کنم
/حسین

حسین 2 1392/06/11 ساعت 12:08

حسین جان خدا قوت این مدت زمان انتضار مصاحبه رو از تاریخ کیس آفیسر دار شدن گذاشتی دیگه ؟
رامین جان شما از زمان آفیسر دار شدن حساب کن ... منم که دارم وارد ماه 14 میشم که آفیسر دارم و همچنان منتظر سکوریتی چک ...میگم دیگه کم کم داره بهمون بر میخوره ها
حالا یک سوال ؟ به نظرتون داشتن یک دو جین خواهر و برادر میتونه تو طولانی شدن سکوریتی موثر باشه
سوال دیگه اینکه 2 هفته پیش هم ماکسین گفت به رئیسم میگم پیگیری کنه ... باز گیر بدم بهش بگم چی شد یا زوده ؟

آره حسین جان
بعیده ربطی به تعداد خواهر و برادر داشته باشه
/حسین

الهام 1392/06/11 ساعت 12:18

نوشکا بلیطش رو 3700 خریده چرا آدم و حوا میدن 4300؟

سینا 1392/06/11 ساعت 12:29

الهام :: قیمت بلیط تابع عوامل مختلفیه و بسته به زمان باقی مانده تا پرواز، نرخ ارز، کلاس (حتی خود اکونومی هم زیر کلاسهای مختلف داره) می تونه خیلی متفاوت باشه. مثلاً من اگر برای دو ماه بعد بلیط می خریدم ممکن بود خیلی ارزونتر بشه.

الهام 1392/06/11 ساعت 12:45

من سایت آدم و حوا رو چک کردم برای اواسط مارچ بلیط اکونومی رو میداد 4300 !!! چرا؟

رامین 1392/06/11 ساعت 13:07

به آقای سینا::
الان cheapoair داره میده :895 دلار برای 17 اکتبر یعنی این شرکت 500 دلار کارمزد گرفته !!! من کسی را سراغ دارم با نرخ خیلی پایین تر اینکارو میکنه براتون

رامین 1392/06/11 ساعت 13:16

خانم مهتاب::
نرخ cheapoair برای مارچ برای ایرلاین اتحاد میزنه 1150 دلار و امارات میزنه 1270 دلار (یک طرفه) ولی برای 31 مارچ میزنه 895 دلار برای ایرلاین امارات به نظر من 31 مارچ بگیرید 400 دلار ارزونتره

آقای حسین2: از تاریخ آفیسر دار شدنم میشه 10 ماه

[ بدون نام ] 1392/06/11 ساعت 13:19

دقت کنید که برای بلیت های تهران به اوکلند علاوه بر کلاس برواز باید به مدت زمان توقف در دوبی و استرالیا هم دقت کرد ،،بعضی از بروازها توقف طولانی در دوبی دارن و همین باعث میشه قیمت متفاوت تری داشته باشن

حسین 2 1392/06/11 ساعت 13:29

دوستان این سایت هم میتونید برای خرید بلیط امتحان کنید
به نظر قیمتاش بد نیست 3415000 تومان
http://traviran.com

رامین 1392/06/11 ساعت 13:35

توقف بلیطی که گفتم 2:30 در دبی بود. فکر کنم کمترین توقف باشه . مسیر هم تهران - دبی دبی-ملبورن مبلورن -آکلند

کتایون 1392/06/11 ساعت 13:43

@ علی آقای 123::: نه این 1 برنامه دیگه هست و ربطی به کیوی لند نداره

مهتاب 1392/06/11 ساعت 13:43

به دلایلی برنامه رفتنمون یکماه به تعویق افتاد. من برای اواخر فوریه 2990 هزار تومن ار آژانس آدم و حوا رزرو کردم. کل مدت پرواز 24 ساعت و نیمه. فکر می کنم کوتاهترین و ارزونترین قیمت ممکنه.

سمیرا 1392/06/11 ساعت 14:02

سلام به دوستان
من مرتب میبینم که دوستان از فیش حقوق حرف میزنن، من در مرحله بررسی پرونده توسط کیس آفیسر هستم ولی قبلا فیش حقوق براشون نفرستادم لیتل هم هنوز چیزی ازم نخواسته ،حتما باید باشه؟ اگه لازمه خودم الان براش ترجمه اش رر بفرستم؟

مهتاب 1392/06/11 ساعت 15:15

کتایون من تجربه سفر با اطلس جت رو دارم و اصلا توصیه نمی کنم مهمانداران بسیار بی ادبی داشت، پرواز ما ساعت 2 نصفه شب بود، تمام طول پرواز یه برنامه مزخرف به زبان ترکی با صدای بلند بلند در حال پخش بود و وقتی بهشون می گفتیم بابا اینو خاموش کنین ملت بخوابن فقط نگاه میکردن و می رفتن! من ازشون پتو خواستم و بهم ندادن بدون هیچ توضیحی! کلا با ایرانی ها بسیار بی ادب برخورد می کردن و من ترجیح میدم با هواپیماهای درپیت خودمون برم سفر ولی پولمو تو حلق پروازهای ترک نریزم

مهتاب جان خودت رو کنترل کن
/حسین

مینا 1392/06/11 ساعت 15:33

@علی 123:
سلام علی آقا
اینکه گفتید 4 ماه در pool بودید یکم امیدوار شدم (یکم ها.. نه خیلی) شوهرم همش داره آیلتس میخونه که اگه تا 4 ماه دیگه از pool در نیومدیم با 130 دوباره اقدام کنیم.
اگر دیدم بازم نشد باید بگردم دنبال جاب آفر که به 140 برسه، هرچند که میدونم سخته...
دوستان مسافر یک دستی هم به سر ما بکشند دیگه که ما هم بیاییم... تنها نروید، واستید ما هم بیاییم....
نائب الزیاره باشید

هادی 1392/06/11 ساعت 15:40

آقا حسین مرسی !

قربانت
/حسین

الهام 1392/06/11 ساعت 17:02

حسین 2:

این قیمت 3415000 رو برای چه تاریخی دیدید؟ من برای اواسط مارچ چک کردم 4790000 هستش...!

الهام 1392/06/11 ساعت 17:03

خرید بلیط از cheapoair نیاز به کارت اعتباری داره...ما که نداریم..هی..

رامین 1392/06/11 ساعت 18:07

به خانم الهام::
باید از افرادی که اینکار رامیکنند سراغ بگیرید
من یکی از این افراد را میشناسم که پرداخت انجام میده و کارمزد مناسبی میگیره

[ بدون نام ] 1392/06/11 ساعت 18:16

مینا
مینا جان هیچ کس مثل من از این pool نکشیده
اگه 130 امتیاز دارید و سابقه کار بالاتر از 6 سال دارید که باعث بشه 15 بونس پوینت از سابقه کارتون داشته باشید انتظارتون امید بخش هستش وگر نه دونبال همون باشید که به 140 امتیاز برسید
من پارسال یک بار با 140 امتیاز از پول در اومدم اما متاسفانه احتیاج بود مدرک فوقم اسس بشه دوباره دی سلکت شدم اما از اون بدتر این بود که مدرکم اسس شد و امتیازش رو اورد تما بعدش سن من رفت بالای 30 سال و از امتیازم 5 تا کم شد و با 135 امتیاز چون سابقه کارم بونس پوینتش 10 تا بود هیچ وقت سلکت نشدم تا اینکه امسال سابقه کارم رو افرایش دادم و شدم دوباره 140 امتیازی و سلکت شدیم دوباره اما باز دی سلکت شدیم چون تا پارسال احتیاج نبود مدرک دکترای شوهرمم هم اسس بشه اما قوانین تغیر کرد و اون احتیاج شد اسس بشه پس ما فرستادیم اسس شد خوشبختانه و دوباره سلکت شدیم بعد سلکت شدن 5 هفته انتظار بسیار درد اور الان 2 روز ITA برامون صادر شده

اما متاسفتانه ایلس من ماه دیگه اکسپایر می شه و من باز باید امتحان ایلتس بدم

یک حس همزاد پنداری با آقای همساده دارم
له له داغون داغونم

داریوش 1392/06/11 ساعت 18:19

حسین جان ممنون
الهام خانم تو سایت آدم و حوا برای اواسط مارچ که کمتر از قیمتی که شما اعلام کردین چه تفاوتی داره؟
بچه ها من شنیدم یه سری از خطوط هوایی point card دارن که بعد 2 یا 3 تا پرواز یه تسهیلات و یا تخفیف خیلی خوب میدن کسی اطلاعی داره اصلا این خطوط دارن چنین پوینتی رو ؟

فریناز 1392/06/11 ساعت 18:28

چرا اسمم رو کامنت قبلی نیومد ؟

در هر صورت من رو به جای فریناز آقای همساده هم صدا کنید

* حسام
آقا حسام ممنون من منتظر توضیحاتتون هستم
ممنون می شم در کل اگه به من بگید برای سابقه کاری چی بگذارم بهتره؟

*حسین
حسین آقا اگه می شه اسم من رو هم تو جدولتون اضافه کنید

همساده اطلاعات کاملتر میدی؟
/حسین

داریوش 1392/06/11 ساعت 18:32

مهتاب خانم ظاهرا این قیمتی که شما رزرو کردین که تو سایت نیست . موقع خرید تخفیف میدن؟

[ بدون نام ] 1392/06/11 ساعت 19:29

داریوش جان وفتی با هواپیمایی امارات پرواز می کنی می تونی توی اسکای واردز عضو بشی و علاوه بر اینکه صندلی ات را به راحتی می تونی از اونجا انتخاب کنی برای هر بار پرواز هم بهت یه امتیازی داده میشه که بر اساس مایل هست و قاعدتا برای سفرهایی مثل تهران به اوکلند که مسیر طولانی طی میشه امتیاز بالایی هم دریافت می کنید و شاید مقلا بتونید برای پرواز بعدیتون یه بلیت رایگان تا استرالیا دریافت کنید یا اینکه امتیاز چند پرواز را جمع کنید و یه سفر رایگان یا گیفت های امارات را هدیه بگیرید

یحتمل قال مهتاب
/حسین

علی 123 1392/06/11 ساعت 19:41

سمیرا خانم::: اگه ازتون تا حالا فیش حقوقی نخواسته شما هم نفرستید. اگه بفرستید یه وقت دیدی به یک نکته ریز گیر دادن و کلی به دردسر افتادین. بذارین خودشون بگن و اصلا صحبتی نکنین. از حالا فیش حقوقی رو حاضر کنین و اگه خواست بفرستید. مواظب باشید با پرینت حساب بانکیتون منطبق باشه. اگه حقوق رو یک روز و مزایا رو روز دیگه به حسابتون ریختن اون رو هم بفرستید البته قبلا به همچین موردی گیر دادن و بهتره این اتفاق نیفتاده باشه.

کتایون خانم::: شرکت اطلس ترکیه رو پیشنهاد نمی کنم.

سینا 1392/06/11 ساعت 19:53

رامین جان :: زمان باقی مونده تا پرواز خیلی خیلی در قیمت تاثیر داره. حتی اگر شما چهار پنج روز تاریخ رو ببری عقب ممکنه تفاوت مهمی توی قیمت داشته باشه.
من از تاریخ مورد نظرم حاضر نبودم کوتاه بیام با دو سه تا آژانس صحبت کردم. قیمت cheapoair رو هم گرفتم و با کمک مهتاب جایی رو پیدا کردم که پرداخت رو برام با 5 درصد کارمزد انجام می داد ولی نهایتاً آدم و حوا رو انتخاب کردم.

Hessam 1392/06/11 ساعت 20:12

فریناز خانوم:
پس از معذرت بابت تأخیر، قبلاً توی پستهای خیلی قدیم خونده بودم که بچه ها گفته بودن تا زمانی که آفیسر چیزی رو درخواست نکرده براش نفرستید چون بد عادت میشه و از بقیه هم همچین چیزهایی رو میخواد و روند کار سخت میشه. من خیلی با این قضیه موافق نیستم. هر کسی هر چی که ادعاهاش رو بتونه ثابت کنه باید بفرسته و گرنه یا رد میشه یا حداقل کارش به تأخیر میفته. این نظر منه، بقیه رو نمیدونم.
بهترین چیزی که سابقه کار رو نشون میده، سابقه بیمه شخص هست. که گرفتنش خیلی کار سختی نیست. اگر در طول سالهای گذشته در یک شرکت کار میکرده اید، به شعبه بیمه مربوطه مراجعه میکنید، پرینت رو ازشون میگیرید، مهر و امضا میکنند و ....
اگر در جاهای مختلف کار میکرده اید، درخواست تجمیع سوابق میدید و اونها تمام سوابق شما رو به آخرین شعبه ای که بیمه تون داره از اونجا رد میشه میفرستند و مثل مرحله قبل روال رو طی میکنید. این حالت ممکنه تا سه ماه طول بکشه و بهتره نامه ها به شعبه های مختلف رو خودتون بگیرید و شخصاً سوابق رو جمع کنید. اینطوری حدود یک هفته میشه. البته در مشهد نامه رو به خودتون میدهند ولی در تهران مطمئن نیستم این کار رو بکنند. باید بپرسید.
من این کار رو کرده بودم و یک نامه گواهی کار هم از شرکتم داشتم و اون رو هم گذاشتم.
حالا افسر به من گفت من نمیتونم قانع بشم که تو در این شرکت سمتی داشتی و باید مدارک بیشتری بفرستی مثل فیش حقوقی و .... مشکل من این بود که شرکت مال خودم بود و حقوق به خودم نمیدادم. به حسابداری گفتم حساب و کتابم رو انجام بدن و فیش حقوقی برام صادر کنند. به آفیسرم فیشها رو و آگهی تأسیس و تغییرات سالهای گذشته شرکت و ... رو فرستادم. طبیعتاً ترجمه هم کرده بودم. بازهم ایمیل زد که براش قانع کننده نیست، در حالی که واقعاً واضح بود. گفتم چی کار کنم، گفت اون حساب بانکی که حقوقت توش واریز میشده رو پرینت بگیر و بفرست. خوب، من که حقوق نمیگرفتم ولی توسط چک برداشتهایی داشتم. لیست چکها رو به بانک دادم تا برام تأیید کنه. بانک گفت باید از دادگاه نامه بیاری، سه چهارماه طول میکشه - چون حساب سنتی بود- و حدود هشتصد هزار تومن خرجشه. دوباره به افسر توضیح دادم که قضیه از این قراره. گفت نمیدونم هر چی میتونی با جزئیات بیشتر-ترجمه و اصل - رو برام بفرست. تنها کاری که میتونستم بکنم، نامه ها و قراردادهایی که در طی این چند سال داشتم رو براش فرستادم که حدود بیست نسخه بود -تا حالا پنج تاش برنگشته(با اینکه کارم تموم شده)- و خرج بیخودی رو دستم گذاشت. بالاخره خانوم قانع شد و ولم کرد.
به نظر من با داشتن فیش حقوقی همه این مشکلات حل میشه.
فیشی که شرکت میده باید کسوراتی مثل بیمه و مالیات ازش کسر شده باشه که خیلی مهمه.
از طرف دیگه باید مدرک بانکی مربوط به فیش رو داشته باشید. اگر فرصت دارید - حتی سه چهار ماه - از الان حقوقتون رو به یک حساب خاص واریز کنید و بعد برداشتهاتون رو انجام بدین. بعداً یک پرینت ساده مشکل رو حل میکنه. اگه که اصلاً پول رو شرکتتون به حسابتون میریزه که بهترین حالته. وگرنه باید مثل من هزینه و زمان بیشتری رو متحمل بشوید.

Hessam 1392/06/11 ساعت 20:14

کتایون خانوم:
از قدیم گفتن "نون و پنیر با خرج دل دردش، آخرش میشه همخرج کباب".
بابت پرواز و هتل حتماً این رو به یاد داشته باشید. هتلتون خوب نباشه، خسته خواهید شد. خیلی مهمه برای این سفر.

علی 123 1392/06/11 ساعت 20:34

دوستانی که مثل من به فکر تهیه بلیط برای ماه فبریه هستند و هنوز رزرو نکردند یه نگاهی به لینک زیر (آژانس مسافرتی آدم و حوا) بندازن و اگر ارزونتر از این پرواز (سه میلیون و نود و شش هزار تومان) پیدا کردند لطفا لینکش رو بذارن:

https://staging.amadeusepower.com/adamohava/Portals/adamohava/FlightFareSearch.aspx?AdvancedSearch=True&h1h=

رامین 1392/06/11 ساعت 21:25

آقای حسام ::
گرچه این بحث را اصلا دوست ندارم ادامه بدم چون دیگه موضوع زیاد به پرونده من مربوط نمیشه ولی بحث کار و اثبات اون نیازی به بیمه نداره . فقط من باب اینکه نظرم را بدم و افرادی که بعدا مدارک را ارائه میدهند به مشکل نخورند میگم . این موضوع را یادمه افراد با سابقه ای در قضیه مهاجرت نیوزلند هستند مثل JandM هم تاکید کرده اند که هرچه آفیسر و اداره مهاجرت خواسته ارائه بدید . در سایت اداره مهاجرت هم روش اثبات سابقه کار عبارتست از :
- فیش حقوقی
- قرارداد کار
- نامه سابقه کار (یک سری پارامترهایی در این زمینه هست که حتما باید رعایت بشه)
- لیست حساب بانکی که حقوق به حساب طرف ریخته شده است

آقای علی 123:: برای 27 فوریه 895 دلار با امارات با 4 ساعت انتظار در دبی (اکونومی)

علی 123 1392/06/11 ساعت 21:34

آقا رامین::: از کدوم آژانس مسافرتی؟

دوستان::: با توجه به اینکه یک سری کارها مثل بازکردن حساب بانکی, تبدیل پول و گرفتن صندوق پستی و IRD Number و غیره اساسا چند روزی وقت میگیره, پیشنهادتون برای تعیین روز رسیدن به آوکلند چیه؟ چند شنبه اونجا باشم بهتره به نظرتون؟

رامین 1392/06/11 ساعت 21:37

آقای علی 123:: از Cheapoair

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.