دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

سیر تا پیاز تهیه بلیط


پست زیر را مهتاب عزیز جهت انتشار در وبلاگ در اختیار من گذاشته است که عینا آنرا بازگو می کنم:


با توجه به اینکه دوستان زیادی دنبال خرید بلیط پروازشون هستند، تصمیم گرفتم تجربه خودم رو به اشتراک بذارم تا شاید بتونم به دوستای گلم کمکی کرده باشم.

 

اولین موضوعی که باید مشخص بشه زمان تقریبی هست که می خواهید به مقصد پرواز کنید. قیمت بلیط ها نسبت مستقیم با تاریخ انتخابی شما داره. مثلا قیمت برای روزهای آخر و اول سال میلادی و شمسی (اواخر دسامبر، اوایل ژانویه و اواسط مارچ تا اوایل آپریل) گرون تره، مخصوصا برای تاریخ های نزدیک تعطیلات نوروز قیمت پروازهای خروجی از تهران خیلی بالا میره  یا خیلی جلوجلو فروخته یا چارتر میشه. برای همین پیشنهادم اینه که اگر محدودیت خاصی ندارید تاریخ پروازتون رو توی محدوده ای که هیچ اتفاق خاصی توی دنیا نمیفته انتخاب کنید این موضوع گرونی بعضی اوقات برای پروازهایی که روز شنبه و یکشنبه به آکلند می رسند هم صادقه.

 

بعد از اینکه تاریخ رو مشخص کردید شروع کنید به سرچ توی سایتهایی مثل cheapoair که برای تاریخ مورد نظر شما توی ایرلاین های مختلف می گردن و بهترین قیمت (معمولا!) رو پیشنهاد میدن. طبق تجربه اکثر دوستان برای پرواز "تهران-اکلند" بهترین قیمت مربوط به خط امارات میشه. سایت cheapoair این امکان رو هم میده که تاریخ رو flexible انتخاب کنید و خودش برای چند روز قبل و بعد هم بگرده و بهتون تاریخ و پرواز با قیمت مناسب تر رو معرفی کنه.

 

برای انتخاب پرواز به کل مدت پرواز (که از حدود 24 ساعت شروع میشه به بالا) و تعداد توقف (فقط یکی در دبی یا 2 تا در دبی و یکی از شهرهای استرالیا یا بیشتر) و مدت زمان بین پرواز ها (حداقل 2 ساعت) دقت کنید. توجه داشته باشید که ممکنه توی جستجو پروازهایی بهتون معرفی بشه که مدت زمان بینشون حتی کمتر از یکساعت باشه ولی در زمان نهایی کردن و تایید بلیط امکان خرید این پروازها رو ندارید. مدت زمانی که طول می کشه از یک هواپیما پیاده بشید و برید سالن ترانزیت و دوباره سوار هواپیمای بعدی بشید معمولا بیشتر از یکساعته. طبق بررسی من بهترین و کوتاه ترین وضعیت اینکه با یک پرواز برید دبی و حدود 3و نیم ساعت بعدش پرواز مستقیم به آکلند رو بگیرید. البته پروازهای مستقیم به آکلند هم یک توقف تکنیکال (حدود 1ساعت و نیم) توی یکی از شهرهای استرالیا دارن که برای سوختگیری هست و شما نمی تونید از هواپیما پیاده  بشید.

 

می تونید تاریخ، شماره پرواز و ساعت پروازی که cheapoair معرفی می کنه رو توی سایت هواپیمایی امارات (emirates.com) هم بگردید و نرخ ها رو مقایسه کنید. نرخ اولیه Cheapo حدودا حدود 60 دلار با نرخ سایت امارات فرق می کنه ولی اگر تصمیم به خرید از cheapo بگیرید می بینید حدود 40 دلار هم بابت آپشن بیمه اضافه میشه (که پیشنهاد من اینه که حتما بیمه رو انتخاب کنید) که در نهایت اختلاف زیادی با خرید آنلاین از سایت امارات نداره. بعلاوه اینکه خرید از سایت امارات اجازه تغییر تاریخ آنلاین رو به شما میده که در مورد خرید از  cheapo مطمئن نیستم بشه تغییرش داد.

 

همون طور که توی پست "مرجع کامل تهیه بلیط و پرواز" نوشته شده بهتره بلیط رو یکطرفه بگیرید و اگر زمانی خواستید بیاد ایران بلیط دوطرفه بخرید.

برای برگشت پرواز قطر نرخ خیلی بهتری داره. پرواز برگشت امارات حدود 1800 دلاره ولی قطر 950 دلار(علتش رو واقعا نمیدونم!!)

 

اگر کردیت کارت دارید که خوشحال و خندان بلیط رو می خرید و پرینت می گیرید و میرید دنبال گرفتن ویزای ترانزیت استرالیا. ولی اگر مثل من کردیت کارت ندارید چند تا راه دارید:

1)      خرید از دفتر امارات ایرلاین در تهران (خ ولیعصر روبروی خ توانیر پ 1211.1 و تلفن 81345) با دادن تاریخ انتخابی و شماره پروازها بهتون نرخ بلیط رو میدن که معمولا بیشتر از قیمتی هست که از قیمت دلاری سایت امارات ضربدر قیمت روز دلار بدست میاد.

2)      خرید آنلاین از طریق صرافی هایی که با گرفتن کارمزد این کار رو می کنن. مثلا سایت http://www.webtransfer.org در بخش درخواست پرداخت اینترنتی این امکان رو به شما میده که اطلاعات پرواز و مبلغ نهایی رو براشون بفرستید، بعد طی تماس با شما اطلاعات تکمیلی رو میگیرن و براتون خرید رو انجام میدن. با توجه به اینکه صرافی ها برای پرداخت آنلاین نرخ دلار رو حدود 100 تا 150 تومن بیشتر از نرخ روز بازار در نظر می گیرن و بین 5 تا 12 درصد هم کارمزد می گیرن، این روش توصیه نمیشه و اصلا به صرفه نیست!

3)      روش سوم آژانس های مسافرتی است که بهتون امکان این رو میدن که با نرخ ریالی پروازها رو جستجو کنین و انتخاب کنین.  برای نمونه نحوه خرید ازسایت آژانس آدم و حوا (خیابان خرمشهر، بین قنبرزاده و مهناز، پلاک 210 تلفن 88524010) که نرخ بهتری نسبت به آژانس های دیگه داره رو توضیح میدم. با مراجعه به آدرس www.AOH.ir می تونید لینک خرید بلیط پرواز خارجی رو انتخاب کنید. بالای صفحه سمت راست FlightFareSearch رو انتخاب کنید و توی صفحه ای که باز میشه دنبال پرواز مناسب بگردید.  این سایت مثل cheapo میگرده و از اکثر خطوط هواپیمایی پروازهای و قیمت ها رو به ریال نشون میده. توی صفحه  traveler details ازتون اطلاعات مسافرها رو می خواد که باید مطابق با پاسپورت وارد بشه. توی صفحه بعد اطلاعات delivery and payment مشخص میشه و بعدش همه چیزو تائید میکنید و complete booking! حدود 48 ساعت وقت دارید که با آژانس تماس بگیرید و بلیط رو تایید کنید و هزینه رو بپردازید. خوبی این روش اینه که همزمان از تعداد زیادی خطوط هواپیمایی و در تاریخ های مختلف جستجو می کنین و به راحتی می تونین پروازی که براتون مناسبه رو پیدا کنید و رزرو کنید. پس از رزرو اطلاعات بلیط براتون ایمیل میشه و با کدی که توش هست می تونید برید سایت هواپیمایی امارات و چک کنید که رزرو انجام شده باشه. یک مزیت دیگه اش اینه که می تونید چند تا پرواز مختلف رو رزرو کنید و فرصت داشته باشید که بعدا انتخاب کنید کدوم رو بخرید. در نهایت با آقای یوسفی مسئول بلیط برای ارسال اسکن پاسپورت ها، پرداخت وجه و دریافت بلیط هماهنگ کنید. یک کمی هم چونه بزنید و بگید از دوستای وبلاگ دو مهاجرید، شاید بهتون تخفیف بده

 

 

با پیش فرض اینکه پرواز اکونومی امارات ایرلاین رو انتخاب می کنین ، نکاتی که باید موقع انتخاب پرواز بهش توجه کنیم :

اگر کل پرواز رو از یک ایرلاین می گیرید: در زمان check in  در تهران بارها رو تحویل میدید. هر چمدان نباید بیشتر از 30 کیلو باشه. یعنی دو نفر نمی تونن یک چمدون 40 کیلویی و یک 20 کیلویی با خودشون ببرن!! من این تجربه رو داشتم و مجبور شدن وسط سالن فرودگاه یکی از چمدون هام رو باز کنم و وزن اضافیش رو توی یک کارتن خالی کنم! توی سالن فرودگاه ترازو هایی برای وزن کشی چمدون ها هست که یک کمی وزن رو بالاتر نشون میده! در حد یکی دو کیلو وزن اضافه نشون داد وحشت نکنید

ممکنه بار دستی رو که با خودتون توی هواپیما می برید وزن کنن و تگ بزنن. ساک دستی که توی هواپیما می برید نباید بیشتر از 7 کیلو باشه و ابعادش حدودا 20*38*55 هست. برای نوزاد ها هم میشه یک ساک اضافه برد. برای اطلاعات بیشتر یه نگاهی به این آدرس بندازید:

http://www.emirates.com/english/plan_book/essential_information/baggages/cabin_baggage_rules.aspx

 

بالاخره خودتون رو می سپرید به خدا و سوار هواپیما میشید به مقصد سرنوشت بعد از 2ونیم ساعت می رسید دبی. اونجا فقط بار دستی که توی هواپیما بردید رو برمی دارید و میرید سالن ترانزیت. بستگی به اینکه چقدر توقف دارید برای خودتون می چرخید و میرید سوار هواپیمای بعدی می شید و بعد حدود 18 ساعت تا آکلند توی هواپیما هستید. 

نظرات 153 + ارسال نظر
hessam 1392/06/18 ساعت 14:57

اول اول اول

رامین 1392/06/18 ساعت 14:59

مطلب خوبی بود مرسی آقای حسین

خواهش می کنم. مهتاب زحمتش رو کشیده بود
/حسین

کتایون 1392/06/18 ساعت 15:26

مهتاب عزیز ممنون بابت مطلب مفیدی که برامون نوشتی...

آزاده 1392/06/18 ساعت 15:34

@ مهتاب

دستت درد نکنه خیلی خوب بود البته حالا تا کار ما درست شه هزار دور همه چی می چرخه ولی منو برد به حال و هوای حرکت و سوار پیاده شدن و ...

آزاده 1392/06/18 ساعت 15:36

@ Hessam

می گم شما یکی رو استخدام کردید جاتون اول شه یا خودتون کار و بارو ول کردید و وقف اول شدن کردید خودتون رو؟!

Hessam 1392/06/18 ساعت 15:39

اولاً ممنون از مهتاب خانوم
دوماً آزاده خانوم، کار خودم بود. فقط نبودید ببینید با چه دستپاچگی نوشتم، میترسیدم یکی بیاد سریع کامنت بذاره. الحمدلله که بخیر گذشت.

خدا را صد هزار مرتبه شکر
/حسین

هادی 1392/06/18 ساعت 15:47

حسام ::‌نگران با اون تهدیدی که تو کردی دیگه کسی تا تو ننویسی نمی نویسه

Hessam 1392/06/18 ساعت 15:48

حالا در مورد مطلب مهتاب خانوم،
در تکمیل فرمایش ایشون باید بگم که بردن بعضی وسایل خاص به داخل هواپیما ممنوعه. مثل بمب و اینها
شوخی کردم. وسایل خاصی مثل ناخنگیر، چاقوی ارتش سوییس - منظورم چاقوهای بزرگ ارتشی نیست، چاقوهای فانتزی که داخلش ناخنگیر و موچین و ... هست- نوار چسب و ....
از طرفی عطر و ادکلن و سایر مایعات باید در ظروف شفاف با حداکثر ظرفیت 100 سیسی باشند. بردن اسپری هم ممنوعه. اگر داشته باشید تو فرودگاه دبی مثل چی ازتون میگیرن و میندازن سطل زباله. مثل ایران نیست که تو جعبه امانات بذارن و اونجا تحویل بدن.
مورد بعدی اینکه چون پرواز طولانیه، بدون خجالت لباس راحت بپوشید. لباسهای اسپرت نخی خیلی عالین و توش راحتید. از این گوش بندها هم بگیرید تا خواب راحتتری داشه باشید. مخصوصاً اگر دور و برتون نوزاد باشه، خوابتون به هم میریزه و داغون میشید.
نکته آخر هم اینکه من چند تا پرواز مشابه داشتم ولی نه به این طولانی. یکی از کارهایی که میکردم با دوستانم این بود که یک بلیط فرست میگرفتیم و نوبتی صندلیمون رو عوض میکردیم. فقط یک بار مهماندار مانع شد و گرنه هیچوقت مشکلی نبود. به نظر من خیلی بهتره جدول مهاجرین آماده بشه باور کنید خیلی به درد هم خواهیم خورد. از ما گفتن، خود دانید.

Hessam 1392/06/18 ساعت 15:50

چاکریم هادی جون، همون ساعت، همون تاریخ، همون جا، بدون طپانچه بیا بریم یه کافی بزنیم پسر.

سینا 1392/06/18 ساعت 15:59

دست مهتاب عزیز به خاطر گرد آوری این اطلاعات درد نکنه. واقعاً مطلب مفید و ارزشمندیه. البته من چند روز پیش با کمک و راهنمایی مهتاب این مراحل رو طی کردم.

حسین جان پیشنهاد می کنم این مطلب رو هم به "مرجع کامل بلیط و پرواز" ملحق کنی.

یک نکته مهم هم نوشکا به من گفت که خوبه به این مطلب اضافه کنی. بعد از خریدن بلیط حتماً سریعاً به سایت امارات برید و شماره صندلیتون رو تعیین کنید. در غیر اینصورت در روز پرواز صندلیهایی را که هیچکس نخواسته به شما می دن و به احتمال زیاد اعضای خانواده پهلوی هم نخواهند بود. من دیشب این کار رو انجام دادم و دیدم اگر کمی دیر جنبیده بودم سه تا جا کنار هم گیر نمی آمد.

اون که ظرفیتش تکمیله ولی لینکش رو در انتهای صفحه گذاشتم
/حسین

هادی 1392/06/18 ساعت 16:26

حسام جان ساعت و مکان اوکی تاریخشو یه کم بندازی عقب بهتره :)

مهتاب 1392/06/18 ساعت 16:32

سلام دوستان
حسام جان اون اطلاعاتی رو که گفتی لینکشو گذاشتم (راستش دیگه حسش نبود که بخونم و فارسیشو توی پست اضافه کنم )

هواپیمایی قطر توی پروازهای طولانی به هر مسافر یه پکیج میده شامل headset برای شنیدن صدای فیلم (هر نفر یه مانیتور داره که چسبیده به صندلی نفر جلوییش)، مسواک و خمیردندون، گوش بند و چشم بند ... و جوراب. این جورابه خیلی به درد می خوره مخصوصا وقتی پرواز طولانیه: کفشها رو در میارید و این جوراب کار روفرشی رو می کنه

من برای اواخر فوریه از آژانس آدم و حوا بلیط رو خریدم. با این وضعیت دلار فکر کنم هرچه زودتر بخریم به نفعمون باشه.

رامین 1392/06/18 ساعت 16:51

آقای حسام ::
یادم بود که شما میخواهید اول بشید بخاطر همین رفتم یک چرخی زدم و اومدم بعدا پست را زدم !

با تشکر از خانم مهتاب . البته درباره Skywards چیزی نگفتید که اطلاعات تکمیلی مربوط به امارات را میتونید در این لینک ببینید : http://www.emirates.com/english/skywards/about/membership-tiers/membership-tiers.aspx

الهام 1392/06/18 ساعت 16:58

حسام:

باشه...یک یک مساوی..

Hessam 1392/06/18 ساعت 18:39

الهام خانوم؛ از الان دو یک به نفع من، مطمئن باشید.

مهتاب 1392/06/18 ساعت 19:32

در مورد skywards تو یه پست دیگه می نویسم

مریم 1392/06/18 ساعت 19:40

مهتاب جان ممنون از مطلب خوبی که نوشتی فقط درباره انتخاب تاریخ پرواز تو بخش اول مطلبت فکر کنم دوستان به این نکته هم توجه کنند که با توجه به متفاوت وبدن فصل های نیمکره شمالی و جنوبی نرخ بلیت ها تغییر می کنه ...مثل همین الان که بلیت 870 دلاری سایت cheapoair از هفته پیش تا الان یهو شد 1245 دلار که معمولا جا نمیده و باید همون 1450 دلاری را انتخاب کنید ...پس دوستانی که ویزا دستشونه و می خوان برای فوریه و ژاانویه برن توصیه اکید می کنم که همین الان بلیت بخرن که به گورنی تعطیلات کریسمس نخورن...در ضمن طبق تجربه روز گذشته ام سایت cheapoair بازگشت پول و جابجایی پرواز نداره و طبق نوشته مهتاب واقعا قیمتش خیلی با با سایت امارات تفاوت نداره

رامین 1392/06/18 ساعت 20:32

به خانم مهتاب ::
اگه خواستی برای Skywards مطلب بنویسی میتونی روی کمک من هم حساب کنی
به خانم مریم ::
علاوه بر ارزانتر بودن cheapoair شما میتونید بر اساس زمان های خاص تخفیفهایی را از این سایت به موقع خرید بگیرید مثل الان که میتونید از کوپن تخفیفی که توی سایت نوشته شده از 50 دلار تخفیف درجا استفاده کنید . من الان یک تارخ را توی هر دو سایت چک کردم که با این تخفیف حدودا 150 دلار اختلاف داشت . وقتی مثلا 4 تا بلیط میخواهید بخرید رقم 600 دلار مبلغ قابل توجهی میشه .
در مورد امکانات سایت امارات هم در هر دو حالت هیچ فرقی نداره . شما اگه از cheapo air بخرید میتونید بعدش توی سایت امارات برید و Skyward مربوطه را Claim کنید .

علی آقا 1392/06/18 ساعت 21:24 http://alihzadeh.blog.ir

سلام.
در یه وبلاگ یا شایدم تو همین وبلاگ خوندم که بعد از گرفتن بلیط میشه با مراجعه به دفتر سازمان جهانی (یا بین المللی) مهاجرت در تهران، به عنوان مساعده درصدی از قیمت بلیط رو پس گرفت.

سلام
خوش آمدید
/حسین

سینا 1392/06/19 ساعت 00:05

از دوستانی که تجربه ویزای ترانزیت استرالیا رو دارن یک سوال دارم. بالای فرم 876 نوشته "Please use a pen"
آیا این به این معنیه که فرمه الزاماً باید به صورت دست نویس پر بشه؟ یعنی نمی شه تایپی باشه؟

Hessam 1392/06/19 ساعت 00:12

آقا سینا من همه این جور فرمها رو با فونت شبیه به دستنویس پرمیکنم و با رنگ آبی پرینت میکنم. هم خوانا میشه و هم راحت ادیت میشه و کسی گیر نمیده.

تی تی 1392/06/19 ساعت 00:18

سلام.
مهتاب جون ممنون.
دوستان میشه از تجربیاتی که در مورد گرفتن سابقه بیمه و تجمیع دارین بگین.ممنون

Hessam 1392/06/19 ساعت 00:45

تی تی خانوم، پست قبلی صفحه اول من توضیح دادم ولی رامین خان جفت پا رفت تو دلم.

ماهی 1392/06/19 ساعت 06:57

من تو این چند سال همیشه یه آژانس مسافرتی ایرانی تو اوکلند واسم بلیط می گرفته. همیشه بلیط یک ساله بوده و من بلیط رفت به ایران در دسامبر رو داشتم و تنها بلیط برگشت به نیوزلند رو تهیه می کردم به اضافه بلیط رفت سال بعدم. تا سال گذشته برای چنین پرواز دو سره چیزی حدود 2000 دلار می دادم. پروازها هم همه امارات بود. پارسال دسامبر که بلیط رفت به ایران رو داشتم، تنها بلیط برگشت خودم به نیوزلند و بلیط رفت و برگشت همسرم رو تهیه کردم چیزی حدود 4500 دلار پرداخت کردم. حالا می خوام ببینم دوستانی که تجربه بررسی دقیقتر و ریز نرخها رو داشتند ( و مثل من تنبل نبودند!) می دونند قیمتهایی که تاحالا من پرداخت کردم معقول و اقتصادی بوده یا برام گرون تمام شده؟ توجه بشه که پرواز های من از تهران به کرایس چرچ بوده. کسی از آخرین نرخ رفت و برگشت در این مسیر اطلاع داره؟ منظورم مناسب ترین قیمت هست..

تی تی 1392/06/19 ساعت 08:58

حسام جان
اولا ارزوی توفیق روز افزون، امیدوارم همیشه اول شی،
بعد هم اینکه ما نفرستادیم مدارک بیمه ولی افیسر دقیقا همین رو خواسته، ما هم حالا مجبوریم یه جوری تهیه کنیم دیگه!
حالا چه کنیم؟

آزاده 1392/06/19 ساعت 09:04

@ تی تی

من اینکارو چند سال پیش انجام دادم و به نظرم خیلی مفیده که همه سوابق جمع آوری بشن.
ببینید اول باید برید اون مرکز بیمه ای که الان بیمه تون واریز میشه و بعد اعلام کنید که می خواید سوابق بیمه تون رو جمع آوری کنید. اونها هم به ازای هر مرکز بیمه ای که قبلا بیمه داشتید یک فرم پر می کنند و بعد از اینکه کارهای اداریش انجام شد ارسال می کنن به سایر مراکزی که اعلام کردید و در نهایت بعد از چند ماه انجام میشه. البته خیلی بستگی داره که همه توی تهران بوده باشن و یا سابقه شهرستان هم داشتید. منظورم اینه که زمان انجام کار می تونه متفاوت باشه.

کاری که من انجام دادم این بود که بعد از اینکه کارهای اداری نامه ها تمام شد خودم دستی برمشون به مراکز بیمه قبلی تحویل دادم. البته اونها با پست ارسال می کنن به مرکز بیمه فعلی ولی اینطوری حداقل یکی دو هفته کارتون جلو می افته.

امیدوارم تونسته باشم کمکی بهتون بکنم.

@ Hessam

آقا حسام، آقا رامین روی ارسال بیمه به کیس آفیسر حساسیت دارن نه روی جمع اوری بیمه بعدشم شما که دوئلر هستید که نباید از کسی بترسید

آزاده 1392/06/19 ساعت 09:38

@ تی تی

ای بابا ! این دیانا کلا گیر داده به سابقه کار شماها!!! یادمه قبلاً زنگ هم زده بود به محل کار آقا رضا؟!

سمیرا 1392/06/19 ساعت 09:56

@تی تی
من هم پارسال این کار رو کردم همونطور که آزاده جون میگه اول باید برید مرکز بیمه ای که الان بیمه تون پرداخت میشه و مدارک مراکز قبلی رو اگر در جای دیگه سابقه بیمه دارید رو پر کنید. من هم توصیه می کنم اگر می تونید خودتون دستی بدید به مراکز بیمه قبلی چون من تجربه اش رو داشتم 2 ماه رو میز یکی از کارمندا مونده بود آخرش خودم بردم . بعدش مرکز بیمه اخری کل سوابقتونو تو یک فرم بهتون میده و همون رو میتونید ترجمه کنید.

ناهید 1392/06/19 ساعت 10:02

دست مهتاب خانوم دردر نکنه , به امید روزی که ما هم دغدغه گرفتن بلیط رو پیدا کنیم ..
تی تی جان:: برین به شعبه ای که در حال حاضر براتون بیمه رد میشه و فرم درخواست جمع اوری سابقه بیمه رو پر کنید .
یک چند وقتی هست که سیستم هاشون سراسری شده و نامه نمی فرستند ..اخرین باری که من رفتم اینجوری بود.
شعبه هایی که قبلا بیمه براتون رد میشده کدش رو داشته باشین , اونها انلاین درخواست رو براتون می فرستند و معمولا یک ماه جواب رو می دند , ولی احتمال اینکه طول بکشه خیلی زیاده , من سابقه یکی از بیمه هام که به تعران فرستاده شده بود 1 سال طول کشید , چون به شعبه اشتباه رفته بود , البته اون موقع سیستم هاشون انلاین نبود..
در صورت زمان رو برای پروستون در نظر بگیریید .
موفق باشید

چونکه با بیمه سر و کارت فتاد
پس زبان به ناسزا باید گشاد
/حسین

Hessam 1392/06/19 ساعت 10:31

حسین عزیزم، قند عسلم، عزیزتر از جانم، کار سفارتی دارم. میشه شماره موبایلتو برام ایمیل کنی؟ ممنون

نفس من بیدی. برات فرستادم
/حسین

مریم 1392/06/19 ساعت 11:14

رامین جان متاسفانه وقتی بلیت پروازهای امارات را از آژانس یا سایت دیگه ای به غیر زا خود امارات تهیه کنی فقط از طریق همون جا می تونی کنسلش کنی...من این تجربه تلخ را داشتم که وقتی نرخ ارز با دلار 1200 محاسبه می َد بیلت رفت و برگشت را برای اردیبشهت ما همین امسال خریدم 1 میلیون و 800 هزار تومان اما وقتی سفرم به تعویق افتاد و خواستم جابهه جا کنم آزانس ایرانی گفت باید به نرخ روز بخری و دفتر امارات تو اوکلند هم گفت باید ببری خود آزانس کنسل کنی ...دیروز هم که از سایت cheapoair داشتم بیلیت با قیمت 1240 دلار و می خردیم یه بخش چت آنلاین داشت و من همین سوال را مطرح کردم و کارشناس سایت بهم گفت متاسفانه وقتی خرید انجام می شه تنها در صورتی که چهار ساعت بعدش کنسل کنید 25 درصد پول برگردانده میشه و در غیر این صورت هم امکان بازگشت پول وجود نداره...به نظرم تنها در صورتی که برنامه و تاریخ سفرتون قطعی هست از این سایت خرید کنید

مرسده 1392/06/19 ساعت 11:38

ممنون مهتاب جان ، خیلی خوب بود ، فقط یه سوال که لطفا میگی که تفاوت بلیطی که از خود امارات بگیریم با آژانس هواپیمایی آدم و هوا ، حدودا چقدر هست؟
چون من برای تاریخهایی که میخواستم از امارات پرسیدم 120 تومن ارزون تر بود از این آژانس

مهتاب 1392/06/19 ساعت 11:47

مریم جان: توی تهران اگر بلیط رو از دفتر نمایندگی امارات هم بخرین زمان تغییر تاریخ باید هزینه اختلاف نرخ ارز رو بهشون پرداخت کنین یعنی بلیط قبلی رو با همون نرخ قبلی ازتون می خرن (مبلغ جریمه هم کم می کنن) و بلیط جدید رو با نرخ جدید می فروشن. فکر می کنم فقط در صورتی که آنلاین بخرین بتونین بدون این مصایب تغییر تاریخ بدین (البته مطمئن نیستم)

رامین 1392/06/19 ساعت 13:19

یه خانم مریم ::
البته من نمیخوام تبلیغ cheapoair را بکنم . برای من هم سودی نداره ولی اگه 1 دلار هم برای دوستانم ارزونتر بشه خوشحال میشم .
در مورد این سایت یک گزینه ای هست به نام Travel Protection که شما میتونید به سفارشتون اضافه کنید که مبلغش 48.95$ است . با این امکان میتونید یکسری امکاناتی نظیر کنسل کردن پرواز را داشته باشید . خب وقتی اینکار را بکنید حتما یک نرخی را کسر میکنند و بقیه را به حسابتون برگشت میزنند که اون مشکل تغییر نرخ ارز را نداره چون به هر حال همون دلاری که بلیط خریدید به حسابتون برگشت داده میشه .
البته جزئیات این موضوع را باید از خودشون بپرسیم .

به آقای حسام ::
من که قصد جسارت به شما نداشتم اگر ناراحت شدید شدیدا عذر خواهی میکنم . تمام تلاش من این بوده که موضوع نیوزلند مثل استرالیا و کانادا نشه که ظاهرا این موضوع کم کم داره اتفاق میوفته هر چی ما گفتیم که چیزی که نخواستند را ارسال نکنید انگار کسی گوشش بدهکار نبود و کم کم آفیسرها دارند یکی پس از دیگری سابقه بیمه را مطالبه میکنند .

مشکل از ارائه سابقه بیمه نیست . مشکل اینه که یکسری که سابقه بیمه نداده اند یا اصلا ندارند زیر سوال میرند و ثانیا اداره بیمه هم اصولا برخوردهای زشت و زننده ای بابت این ارائه سابقه بیمه به افراد درخواست کننده داره و مدارک بیخود میخواد برای ارائه و تائید سابقه بیمه .

به خانم تی تی :: حالا دقیقا چی خواسته ؟ دقیقا گفته سابقه بیمه را ارائه بدید؟؟
این مورد فکر کنم برای اولین بار اتفاق افتاده است

فرشید 1392/06/19 ساعت 13:28

@تی تی

قبل از اینکه کار بیمه را شروع کنید به این سایت هم یک سری بزنید:
http://savabegh.sso.ir/
سوابق بیمتونو نشون می ده. فکر کنم اینجا اگه کامل باشه به آخرین اداره مسئول بیمتون که مراجعه کنید کل سوابق را به شما می ده.

آزاده 1392/06/19 ساعت 13:41

در مورد تغییر تاریخ بلیط در مورد اکثر هواپیمایی ها ( من خودم تجربه ترکیش و لوفتانزا رو داشتم) حتی اگر تاریخ بلیطتون رو شناور بگیرید که در نتیجه پول بیشتری هم برای خرید بلیطتون باید یدید باز هم در زمان تغییر تاریخ اختلاف حساب رو باید بدید. وقتی که خود مراکز فروش اصلی این پول رو می گیرند عموما سایت هایی هم که بلیط های شرکت های مختلف رو آنلاین می فروشن هم نمی تونن خیلی مانووری روی ثابت نگه داشتن قیمت در زمان تغییر داشته باشن مگر اینکه از جیب پولشو بدن. در مورد کنسلی که قضیه از این هم بدتره. حتی بلیط هایی که توشون قید شده با کنسل کردن کل هزینه برگشت داده میشه ( در مورد خرید آنلاین) اولا که کلی زمان می بره تا پول رو به کارتتون برگردونن بعدشم هزینه نکس فرودگاه و کلیه هزینه جانبی رو که به قیمت بلیط اضافه شده رو پس نمی دن!

تی تی 1392/06/19 ساعت 14:06

سلام
ممنون بابت همه همفکری هاشون.

@آقا رامین ، گفته میتونید سابقه بیمه بدید بابت تایید سوابق کاری؟ حالا ما هم درگیر شدیم دیگه، مشکل اینکه باید از چند شعبه جمع کنیم، همین.
@آره آزاده جون، حالا خدا رو شکر چند بار زنگ زده همیشه هم همه بودن و جواب دادن، آخه همه تقریبا تو شرکت به انگلیسی مسلط اند.
هر چند من هم موافقم که مدارک اضافه نباید داد ولی اینجوری که میشه کلی پرونده عقب میافته.
همگی ممنون و موفق باشید.

مهتاب 1392/06/19 ساعت 15:20

مرسده جان: بدای تاریخبگی که من دنبالش بودم امارات نرخ حدود 3400 داده بود ولی از آ م و حوا نرخ 2990 گرفتم (دو هفته پیش قبل از بالا رفتن نرخ دلار). خوبی سایتهایی مثل آدم و حوا اینه که میتونید خودتون بگردید و نرخها رو مقایسه کنید و ساعت و شرایط پرواز رو چک کنید. در ضمن آدم و حوا تخفیف خوبی به من داد (بیشتر از 100 تومن رو هر بلیط) که نمیدونم نمایندگی امارات هم میده یا نه!

فاطمه (طاها) 1392/06/19 ساعت 16:37

@مهتاب جان:
میشه بپرسم قطر به کدوم شهر نیوزلند پرواز داره؟ و کلا چه ایرلاینهایی از ایران به مقصد نیوزلند پرواز دارند؟

مرسده 1392/06/19 ساعت 16:40

ممنون مهتاب جان ،این که خیلی خوبه،حالا بازهم من تا یک هفته چک کنم ، شاید بتونم با قیمت پایین تر پیدا کنم ، چون نرخ امارات که ثابته :)

رامین 1392/06/19 ساعت 16:48

به خانم مرسده ::
فکر میکنم اگر کارت نداشته باشید سایت امارات نرخ دلار را 3700 تومن میزنه !! و کلا باید به سراغ آژانسها یا این سایتهایی که دوستان اعلام کردند که داخل ایران هستند برید

Hessam 1392/06/19 ساعت 16:55

اگه مهتاب خانوم جواب مرسده خانوم رو بده و مرسده از رامین تشکر کنه، هشت تا کامنت تا آخر صفحه باقیست. پس دوستان به وظیفه اخلاقی خود عمل کنید.

Hessam 1392/06/19 ساعت 17:04

در ضمن فاطمه خانوم، ممکنه پروازهای دیگری هم باشه ولی مستقیماً به نیوزلند نیست. مثلاً اگر با ایر ایژیا برید چین یا با ایران ایر برید یکی از شهرهای همون طرف بعد بخواهید با یک شرکت دیگه ادامه بدید، ممکنه، ممکنه با شرایطی ارزونتر دربیاد ولی حساب کنید که باید بارتون رو یکبار تحویل بگیرید، شایدم دو بار، دوباره تحویل بدید. غیر از خستگی و دردسر، اگر بار شما اضافه بار داشت و تو تهران تونستید مسئول گیشه رو راضی کنید ازتون جریمه نگیره اونجا گیر میفتید. اگه بارتون به موقع نرسه یا اشتباهی جای دیگه ای بره - که خیلی پیش میاد- مجبورید حداقل 24 ساعت تو اون شهر ترانزیتی بمونید و پرواز بعدی رو از دست میدید و کسی هم غرامتی پرداخت نمیکنه. اگه پرواز اولتون تأخیر داشته باشه، پرواز دوم رو از دست میدید و باز هم کسی خسارت نمیده و خستگی و سردرد واقعاً کشنده میشه. بهترین راه فعلاً همین امارات هست. به چیز دیگه فکر نکنید. البته نظر من اینه. صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

رامین 1392/06/19 ساعت 17:41

به آقای حسام ::
اگر این مطالبی که گفتی را بصورت سریالی (چند قسمتی) وارد میکردی خودش میشد بیش از 8 تا و بعدش راحت میگفتی :
دوستان بریم صفحه بعد و ... کامنت بعدی را میزدی توی اول صفحه بعد

رامین 1392/06/19 ساعت 21:22

چی شد آقای حسام؟!

پس منتظریم

الهام 1392/06/19 ساعت 21:48

چی چی شد؟

الهام 1392/06/19 ساعت 21:50

چند تا کامنت مونده به صفحه بعد؟

الهام 1392/06/19 ساعت 21:57

آقا حسام گوش به زنگ نشستی منتظر صفحه بعد دیگه؟ چه خوب میشه اگه یکی دیگه اول بشه!!!

رامین 1392/06/19 ساعت 22:37

قرار بود آقای حسام یک کاری بکنه که بتونه کامنت اول صفحه بعد را بذاره دیگه .
یک پیشنهاد :: آقای حسین یک کاری کنه که تعداد کامنتهای هر صفحه را بزنه که طفلک آقای حسام مجبور نباشه از بالا تا پایین صفحه را هی بشماره

میشه هر صفحه فقط یک کامنت داشته باشه. این جوری همه برنده اند
/حسین

رامین 1392/06/19 ساعت 22:52

آقای حسین ::
یک کاری انجام بدید که آقای حسام هر وقت کامنت میذاره اتوماتیک بره صفحه بعد و اولین مطلب صفحه بعد بشه .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.