دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

SSNZ


پیش نوشت 1: لینک زیر حاوی گزارش جدیدی از تمایل بازار ICT شامل نرخ بیکاری، بازار اشتغال و نمودارهای مرتبط از موسسه IITP می باشد. هر یک از دوستان که همت کنند و خلاصه ای از این مقاله را ترجمه و تهیه کنند، در قالب یک پست و به نام خودش روی وبلاگ قرار خواهم داد:

http://www.iitp.org.nz/newsletter/article/479?utm_source=index

پیش نوشت 2: یاری اندر کس نمی‌بینم یاران را چه شد    دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد 


فرض کنید به تازگی ویزای شما اپروو شده و قرار است به سلامتی به زودی به سرزمین موعود سفر کنید. حتی اگر دوست و آشنایی هم در نیوزلند داشته باشید باز هم یکی از بزرگترین بیم ها و نگرانی های شما این است که در بدو ورود چکار کنم و آیا فریادرسی هست. با خودتان می گویید اگر چه من خیلی از اطلاعات را از طریق اینترنت دریافت کرده ام، ولی ایکاش جایی بود مخصوص مهاجرین تازه وارد که به گرمی از آنها استقبال می کرد، محدودیت ها و اضطراب های وی را درک می کرد و به او در برداشتن گام های اولیه کمک می کرد. خوشبختانه مسئولین اداره مهاجرت نیوزلند قبلا به این موضوع فکر کرده و راه حلی اندیشیده اند. سازمان پشتیبانی استقرار نیوزلند یا SSNZ، زیر مجموعه ای از اداره مهاجرت است که با هزینه های مایگرنت لوی شما عزیزان مهاجر سرپاست و با دارا بودن 18 دفتر در سراسر نیوزلند به ارائه خدمات به مهاجرین مشغول است. از این میان 4 تا در اوکلند، 4 تا در ولینگتون و بقیه هم در نقاط دیگر کشور پخش شده اند (http://www.ssnz.govt.nz/living-in-new-zealand/about-settlement-services/).

وقتی به این دفاتر مراجعه می کنید بوسیله کسانی استقبال می شوید که در کار خود مجربند، موقعیت خطیر شما را درک می کنند و می توانند اطلاعات مفیدی مرتبط با شهر یا ناحیه محل زندگی به شما منتقل کنند یا ارتباط شما را با دیگر مهاجرین تازه وارد برقرار کنند. در این دفاتر با اطلاعات مشورتی مفیدی که در زمینه های کاریابی، هزینه های زندگی، درمان، تحصیل و غیره به شما ارائه می شود، قادر می شوید تا مراحل اولیه استقرار را با سهولت بیشتری طی کنید و از اشتباهات رایج دوری کنید.



طیف گسترده ای از اطلاعات مرتبط با استقرار از طریق دفاتر محلی یا وبسایت SSNZ به آدرس (http://www.ssnz.govt.nz) به علاقمندان عرضه می شود. از جمله می توان به مجله LinkZ مخصوص مهاجرین اشاره کرد که هر 3 ماه یکبار منتشر می شود (http://dol.microsite.co.nz/linkz/subscription) یا اطلاعاتی که در قالب کتابچه در اختیار قرار می گیرد و جنبه های مختلف زندگی در نیوزلند را توضیح می دهد (http://www.ssnz.govt.nz/publications/LivingGuide_all.pdf) و یا اطلاعات مرتبط با کاریابی و محیط های کاری در نیوزلند (http://www.ssnz.govt.nz/working-in-new-zealand/work/) اشاره کرد.

به نظر من فارغ از کیفیت کار و میزان مفید بودن این دفاتر، صرف وجود چنین تشکیلاتی نشان دهنده اهمیت مهاجرین جدید برای سرزمین نیوزلند و برنامه ریزی منظمی است که در جهت جذب و استقرار هر چه سریعتر ایشان صورت گرفته است.

 

نظرات 170 + ارسال نظر
Hessam 1392/06/23 ساعت 13:56

اول اول اول

کتایون 1392/06/23 ساعت 14:00

@مسیو حسام::: الکی میگین من دیگه نمیخوام اول بشم و بعد دوباره ما باید اینجا اولین کامنت شما رو ببینیم؟؟؟ این چه وضعشه؟ قسم حضرت عباس یا دم خروس؟؟؟ خانمها و آقایان به این وضع رسیدگی کنند لطفا نیرنگ گ گ گ

Hessam 1392/06/23 ساعت 14:57

از همه معذرت، دفعه آخر بود. معذرت قلبی میخواهم نخ سوزن از کتایون خانوم.
حسین آقا دستت درد نکنه. به زودی من هم مطلبی خواهم نوشت که فکر میکنم به درد اقامت بخوره. تا آخر هفته آماده میشوه.

ممنون. منتظریم
/حسین

آزاده 1392/06/23 ساعت 15:03

@ کتایون

فکر کنم می خوان رد گم کنن. فهمیدن وقتی می گن من دیگه نمی خوام اول بشم هیجان از بین میره و کسی نمیاد کامنت بذاره بعدش که حس رقابت رو از بین بردن دوباره کامنت می ذارن یه چیزی از نیرنگ هم اونورتره

کتایون 1392/06/23 ساعت 15:07

@آزاده::: واقعا... ببین مردم چی شدن... حواسمون باید جمع باشه در دیار غربت گیر آدمهایی مثل حسام نیفتیم! نیرنگ گ گ گ

لابد خون جوانان ما می چکد از چنگ حسام
/حسین

آزاده 1392/06/23 ساعت 15:38

@ حسین

اتفاقاً خواستم بگم خونخوار روم نشد
به قول اونوری ها Vampire

@ کتایون

آره واقعاً خیلی مراقب باش

رضا 1392/06/23 ساعت 16:01

اینجا چه خبره؟ دو تا خانوم یه آقای محترم رو گیر آوردن دارن اذیت می کنن!
حسام جان دمت گرم بازم اول شو تشویقت می کنیم. راهتو ادامه بده

سالار 1392/06/23 ساعت 16:06

سلام به همه دوستان
یه ایمیل از دفتر لندن واسم اومده که نوشته به دلیل افزایش تعداد پرونده ها زمان تخصیص کیس افیسر از 6 ماه به 8 ماه افزایش یافته و بابت این موضوع معذرت خواهی کرده و نوشته کیس افیسر پس از بررسی اولیه با شما تماس خواهد گرفت .
6 روز دیگه هم 8 ماه از تاریخ لاج من خواهد گذشت ببینیم این بار خبری ازشون میشه

رضا 1392/06/23 ساعت 16:29

در مورد سابقه بیمه:
من رفتم از مترجم رسمی نامه درخواست سابقه بیمه گرفتم بردم آخرین شعبه ای که بیمه داشتم. قبلا هم تجمیع نکرده بودم. باورم نمیشد 5دقیقه ای سوابق مهر و امضا شده رو داد دستم!
می خواستم اعتراض کنم بگم کارتو بلد نیستی چند ماه باید طول بدی باید گیر بدی که چرا الان بیمه پرداز نیستی و...
ولی روم نشد!

ایول. مطمئنی خواب ندیدی؟!!!
/حسین

رضا 1392/06/23 ساعت 16:32

ولی با نظر دوستان (گمونم رامین خان) موافقم تا مجبور نشدید بیمه بهشون ندید. دردسر میشه برا اونایی که ندارند.
من مجبور شدم. این دایانا بد جوری به کارم گیر داده. هم بیمه خواسته هم مالیات

کتایون 1392/06/23 ساعت 16:59

@ برادر حسین و دوستانی که دنبال سابقه کار بیمه هستند::: از من خواسته بودید که راجع به بیمه بنویسم ولی چه کنم که نمیدانم چه نویسم...

فقط چند نکته هست که با توجه به تجربه و حیطه آگاهی خودم، خدمتتون عرض میکنم:::

1- برای دریافت سابقه بیمه باید به شعبه و نه به کارگزاری مراجعه کنید
2- اگر سوابق قبلی بیمه شما در شعبه های دیگری رد شده، باید به شعبه فعلی مراجعه کنید و درخواست بدید تا سوابق قبلی تون رو از شعبه های دیگه و با نامه نگاری فیمابین خودشون براتون در اونجا جمع آوری کنید... مثلا برای من چند سال در کیش رد میشد و موقعی که شعبه ام رو به تهران انتقال دادم، اون موقع از شعبه کیش درخواست دادم که برام بفرستند تهران و انجام شد ولی الان دیگه باید این درخواست رو در شعبه فعلی که براتون بیمه رد میشه درخواست بدید...
3- اگر عجله دارید و نمیتونید منتظر بمونید تا کلیه سوابقتون در شعبه فعلی گردآوری بشه میتونید (حدودا 1 ماه طول میکشه) جدا جدا از شعبه های قبلی سابقه بیمه تون رو بگیرید و دونه دونه بدید برای ترجمه و ...
4- 4-5 ماه پیش که من برای دریافت سابقه به شعبه شمیران مراجعه کردم، بدون هیچ نامه ای و با درخواست شفاهی به من سابقه بیمه رو دادند--- این یعنی اینکه از سیستمشون پرینت گرفتند و مهر برابر اصل زدند و دارالترجمه هم با همون مهر برابر اصل شعبه برام ترجمه کرد--- که البته شنیدم که شعبه 29 خیلی دوستان رو اذیت میکنه و هر شعبه به صورت سلیقه ای رفتار میکنه
5- چند روز پیش که دوباره میخواستم سابقه بیمه بگیرم از من نامه درخواست از شرکت خواستند و من همونجا مهر و سربرگ داشتم و خودم برای خودم نامه نوشتم و درخواست کردم تا برای استخدام سوابق بیمه ام رو بدن در ضمن پرسیدند که برای چی سابقه بیمه میخواهی که گفتم برای استخدام و شما هم اسم سفارت و مهاجرت و این حرفها رو بهتره نیارید...
6- سابقه های بیمه قبلی رو هم که از شعبه های دیگه اومده، در پرینت کامپیوتر نمیاد و در صورتی که به شعبه فعلی رسیده باشه، باید برید از بایگانی تحویل بگیرید و کپی ازش تهیه کنید و اونها براتون مهر برابر اصل میزنند...

کلهم اجمعین پروسه اش 30 دقیقه طول میکشه...
برای همگی آرزوی موفقیت دارم

دست آبجی کتی عزیز درد نکنه از بابت توضیحات مفصل
حیف شد. می خواستم یه پست مجزا بشه من یک هفته ای استراحت کنم
/حسین

کتایون 1392/06/23 ساعت 17:29

دقیقا تجربه آقا رضا برای من هم پیش اومده... 3-4سال پیش و قبل از اینکه سوابقم بیاد به تهران، وقتی برام پرینت گرفتند دیدم سوابق قبلی ام هم در پرینتشون هست ولی دفعات بعد دیگه اینطوری برام پرینت نگرفتند و گفتند از بایگانی پرونده ام رو بگیرند و اگر سابقه ام در اونجا باشه، برابر اصل میکنند...

هادی 1392/06/23 ساعت 17:48

سالار :‌ من تو وب سایتشون دیدم که این زمان آفیسر دار شدن را به 6 تا 8 ماه تغییر داده اند ما که الان 4 ماه و نیم است لاج کردیم فکر کنم حالا حالا ها باید سماق بمکیم.

در جواب اون ایمیله که معذرت خواهی کردن می تونی بپرسی در مورد سکیوریتی چک که آیا از قبل شروع شده است یا نه؟

رضا 1392/06/23 ساعت 19:41

کتایون @ یعنی چی میشد بیمه همه رو همین جوری می دادن؟
هادی @ اون فرم 1200 رو ازت خواسته اند؟

الهام 1392/06/23 ساعت 19:59

من همراه با ویزا که دریافت کردم یه نامه هم از سوار دستم رسیده ( توی پاکت بود)...
توی نامه اشاره کرده به ویزا و...و در یک پاراگراف گفته اگه وضعیتت تغییر کرد مشمول الزمبه ای اگه inz رو خبر نکنی..!!
یعنی اگه بخواییم شغلمونو عوض کنیم یا تخصص رو باید به اونا خبر بدیم تا بیرونمون کنن؟!

رامین 1392/06/23 ساعت 20:42

به خانم الهام ::
یعنی چی؟ میشه بیشتر توضیح بدید؟ شما PR مگه نبودید؟

Hessam 1392/06/23 ساعت 20:46

در مورد سابقه بیمه: حالا که ما داریم میریم، همه چی داره درست میشه. همیشه همینجوریه ها
در مورد اول شدن چه کنم، حکایت گربه و گوشت بود و گرنه من از بره آهو معصومترم.
در مورد این مسئله ای که الهام خانوم نوشتن، برای من هم سؤاله، الان با نامه ای که دایانا به من نوشته، با این ویزا هم میشه کار کرد و هم تحصیل. اگر یک وقتی تحصیل کردیم، ویزامون رو اقامت دائم میکنن یا اوضاع خطرناک میشه؟ منظور که بعد از دو سال نیان بگن شما ویزای کار گرفتی بعد اومدی درس بخونی، بهت ویزا نمیدیم. لطفاً ارائه طریق بفرمایید.

هادی 1392/06/23 ساعت 22:37

رضا :: بله 1200 رو با بقیه مدارک موقع لاجمنت فرستادم.

هادی 1392/06/23 ساعت 22:40

امروز ساعت 9 شب تو اشرفی اصفهانی دو موتور سوار یه پسری رو خفت کردن با یه چیزی شبیه تیزی از پشت سر و موبایلشو گرفتن .. حالم بد شد من دیگه نمی خوام اینجا بمونم {شکلک گریه}

این دزدایه کثیف نمی فهمن من روحیه ام لطیفه حد اقل جلو من این کارا رو نکنن؟!!!

علی 123 1392/06/23 ساعت 23:07

آقا رضا::: مواظب باشین سوابق بیمه ای تون گسستگی غیر منطقی نداشته باشه که احیانا با سوابق کاریتون تضادایجاد کنه ضمنا می بایست اسم محل کارتون و تاریخ شروع و پایان کارهاتون حتما با آنچه قبلا ارسال کرده باشید مطابق باشه.
آقا Hessam::: تحت هیچ شرایطی نباید بهشون بگی من می خوام برم نیوزیلند درس بخونم چون به سادگی هرچه تمام تر ویزای اقامتت رو به JSV تغییر می دن. اصلا نگین می خواین درس بخونین ها...
آقا هادی::: عادیه که... مگه توقع دیگه ای داری؟

[ بدون نام ] 1392/06/23 ساعت 23:23

علی آقا ممنون از توضیحتون، من الان منتظر ویزام هستم، پاسپورتم تو سفارته، منظورم اینی که شما فرمودید نبود. یک جور دیگه سؤالم رو مطرح میکنم.
افسر در نامه احضار به سفارت نوشته:
"تبریک و ... شما با این ویزای دو ساله اجازه کار و تحصیل در نیوزلند را خواهید داشت. "
بعد از این دو سال هست که pr رو خواهند داد، درسته؟ حالا اون زمان که رفتیم pr رو بگیریم، مسلماً خواهند پرسید که تو این دو سال چیکار میکردی؟ حالا اگه کسی تحصیل کرده باشه، دردسر براش درست میشه دیگه. من اینطور فکر میکنم.

مهاجر 1392/06/24 ساعت 05:24

سلام به همه دوستان. آیا میشه هر قسمت بیمه رو با مراجعه به همون شعبه به صورت مجزا گرفت؟

Hessam 1392/06/24 ساعت 07:08

مهاجر: بله میشه ولی به دردتون نمیخوره. ببینید مثلاً به شعبه یک میرید و سه ماه سابقه تون رو میگیرید. بعد به شعبه ٥ میرید و سه سال سابقه رو میگیرید و به آخرین شعبه که الان داره بیمه تون از اونجا رد میشه - مثلاً شعبه شش- میرید و دو سال سابقه رو میگیرید. اینها هر کدوم به تنهایی که به دردتون نمیخوره. باید سه تا پول ترجمه هم بدید. به همین علت سوابقی که از دو شعبه قبلی گرفتید رو به شعبه آخر میدید و اون همش رو تو یک فرم بهتون میده با جمع کل. البته از صحبتهای بچه ها فهمیدم که خودشون -بیمه- قبلاً این تجمیع رو انجام دادن تو تهران و شما با مراجعه به آخرین شعبه کارتون سریع انجام میشه. موفق و مؤید باشید.

علی 123 1392/06/24 ساعت 07:21

آقا Hessam ::: یادم نبود ویزاتون حاضر شده تجربه ای ندارم, نمی دونم.

علی 123 1392/06/24 ساعت 08:35

این ویدئو رو ببینید:
http://video.nationalgeographic.com/video/places/countries-places/new-zealand-tc/newzealand-adventure-dest/

کتایون 1392/06/24 ساعت 08:53

وقتی در AIP نوشته شده که شما حق کار و تحصیل دارید پس یعنی چی؟ به نظر من هیچ مشکلی نیست و اگر در این مدت 2 سال فرد دچار سوء سابقه نشه و مدت اقامتش در نیوزلند به حد نصاب برسه، همه چیز حله و ویزای 3 سال دوم رو بهش میدن...

نوشکا 1392/06/24 ساعت 10:43

الهام جون صفحه 6 از مستند inz 1176شرایط تبدیل ویزای رزیدنسی به پی ار رو نوشته

روزبه 1392/06/24 ساعت 11:52

بالاخره چشممون به جمال بلو استیکر (البته این رنگی که من میبینم گرین هست) روشن شد. خدا برای همه دل شکستگان و منتظران راه مهاجرت قسمت کنه. لحظه خوبیه وقتی بهشون نگاه میکنی 1/5 یا 2 سالی که همه استرسهای از نوع انتظار, بالا رفتن ارز, رسیدن مدارک, ... کشیدید از یادتون میره.

پیش به سوی سرزمین ابرهای سفید

مبارکه
/حسین

علی 123 1392/06/24 ساعت 12:12

آقا روزبه تبریک خدا رو شکر. واقعا همچین حسی داره؟

روزبه 1392/06/24 ساعت 12:16

@علی 123::

بینظیره علی جان.. همه خستگی آدم در میره

لیلا 1392/06/24 ساعت 13:05

نه آقا سالار!!!! از 3 ماه شده 6 ماه حالا هم 8 ماه ... آخه چرا ؟
البته ما که تقریبا 10 ماه و نیم از تاریج لاجمون گذشته و خبری نیست ... انشالله که این قانون به ما نخورده باشه !

حالا ما معذرت خواهی قبول نکنیم باید چکار کنیم؟!

آزاده 1392/06/24 ساعت 13:39

@ لیلا

به نظر من به شما نخورده چون دوستانی هستند که بعد از شما هم لاج کردن و سر 6 ماه کیس آفیسر دار شدن. ولی کیس آفیسر شما هم احتمالاً مثل مال من خوشحاله و کلا عجله نداره

آزاده 1392/06/24 ساعت 13:47

@ علی 123

خیلی خوب بود دستتون درد نکنه. این کیوی ها مخترع بانجی جامپینگ هستند و کلی سایت خوب واسه پرش دارن

علی 123 1392/06/24 ساعت 13:55

آقا فرشید::: لطفا بهم ایمیل بزنید: World@Yours.Com

حسین 1392/06/24 ساعت 15:34

لینک زیر حاوی گزارش جدیدی از تمایل بازار ICT شامل نرخ بیکاری، بازار اشتغال و نمودارهای مرتبط از موسسه IITP می باشد. هر یک از دوستان که همت کنند و خلاصه ای از این مقاله را ترجمه و تهیه کنند، در قالب یک پست و به نام خودش روی وبلاگ قرار خواهم داد:
http://www.iitp.org.nz/newsletter/article/479?utm_source=index

رامین 1392/06/24 ساعت 18:17

یک سوال ::
در تاریخ 3 سپتامبر (12 روز پیش)کیس آفیسرم ایمیل زد که سکوریتی چک تموم شده و من حالا میتونم بهتر روی پرونده ات کار کنم !!
حالا من سابقه کارت را و مدرکت را بررسی میکنم برای وریفای کردن .
من بهش ایمیل زدم که قبلا که ایمیل زدی به محل کارم و مگه جوابشو نگرفتی؟ که جوابی نداد
چند روز بعدش دوباره ایمیل زدم و ازش خواستم که یک زمانبندی به من بده که چه موقع کارت تموم میشه و قدم بعدی چیه؟ که این را هم جواب نداد !
به نظرتون گیر کار کجاست؟ اصلا مگه وریفای کردن در این زمان باید اینقدر طول بکشه؟ آیا تازه باید روی پرونده من کار کنه؟!
و سوال آخر اینکه به نظرتون چیکار کنم ؟ منتظر بمونم یا دوباره به خودش یا سرپرستهاشون ایمیل بزنم؟

الهام 1392/06/24 ساعت 18:26

من عذر می خوام که به بعضی از دوستان استرس وارد کردم احتمالاً...( وارد کردم؟)...راستش آره توی نامه نوشته توی این دو سال حق تحصیل، زندگی و کار داری...از طرفی هم در همین دفترچه ای که همراه باش فرستادن یعنی inz 1176 نوشه که شرط تبدیل ویزای اقامت به پرمننت اینه که در هر سال حداقل 184 روز اونجا باشی و اویدنس هم پاسپورت هست. شرط دیگه ای اعلام نکرده...
مگه اینکه ما خودمون چون ایرانی های صادقی هستیم به صورت خودجوش بریم inz اطلاع بدیم که مثلاً رستوران زدیم عوض کار فنی!! یا رفتیم کیوی جدید به جامعه تحویل بدیم!

کسی هست پرمننت داشته باشه بدونه؟

رضا 1392/06/24 ساعت 18:31

رامین جان صبر کن. عجله چرا؟
حساب کتاب درست حسابی نداره. اگه می خواست جواب بده به همون ایمیلهات جواب میداد.
ممکنه گیر بدی اونم گیر بده ها

Hessam 1392/06/24 ساعت 20:28

رامین جان من هم انواع ایمیلها رو به دایانا و آنا فرستادم ولی جواب نمیدن. من مدارکم رو بعضیهاشو برنگردوندن. میخوام فردا زنگ بزنم. خیلی مسخره هست نه؟

علی 3 1392/06/24 ساعت 20:29

برای تبدیل رزیدنت به پرمنت 5 راه هست که یکی از راههاش اقامت 184 روز در هر سال از دوساله چهار راه دیگر هم هست که عمدتا از طریق سرمایه گذاری و ایجاد شغله

علی 123 1392/06/24 ساعت 20:41

آقا رامین::: پیشنهاد می کنم عجله نکنین. اگه جای من 82 روز بعد از مصاحبه منتظر نتیجه نهایی بودین چیکار می کردین؟ علی 2170 رو یادتونه چقدر پروسه ش طول کشید؟ به هرحال انیشاءا... برای فبریه اونجا خواهید بود. این همه عمر اینجا هدر دادیم این هم روش.

آزاده 1392/06/24 ساعت 21:16

❊ علی ۱۲۳

مگه جواب کار علی آقای ۲۱۷۰ اومده که از فعل گذشته در موردشون استفاده می کنید؟۱ اگه خبری شده خوب به ما هم بگید

علی 123 1392/06/24 ساعت 22:01

آزاده خانم::: خبری ازشون ندارم.

سحر 1392/06/24 ساعت 22:17

سلام به همگی ما هنوز در مراحل قبل از مصاحبه هستیم
چند وقت پیش بحثی در مورد IPENZ بود و اینکه برای دریافت بوینس پوینت لازم هست یا نه ؟ در این مورد تجربه شخصی ما انیه که حتما نیازی به IPENZ نیست گفتم شاید برای بعضی دوستان مفید باشه . مدرک کارشناسی ارشد همسرم در مکانیک معاف از اسس یود و مدرک کارشناسی هم که چون مشابه مدرک کارشناسی من بود و مدرک من هم اسس شده بود با اینکه خانم لیتل ازمون خواست مدرک کارشناسی همسرم رو هم برای اسس بفرستیم تا بوینس پوینت رو بده ولی ما براش توضیح دادیم که مدرک کارشناسی هر دوی ما در یه دانشگاه هست و اگر میشه ما دیگه پول اضافی خرج نکنیم و همون رو برای ارزیابی قبول کنن و پس از 1.5 ماه امروز جواب داد که بله مدرک ایشون درست هست و امتیاز تعلق میگیره

مبارکه
/حسین

رامین 1392/06/24 ساعت 22:24

مرسی از همفکری دوستانم . باشه صبر میکنم . اصلا بی خیالش میشم .

Hessam 1392/06/24 ساعت 23:39

کتایون 1392/06/24 ساعت 23:56

@مسیو حسام::: منظور؟

page count - (comment count) % (page count) -> 0
/حسین

سمیرا 1392/06/25 ساعت 09:27

مبارکه آقا روزبه چقدر خوبه که همچین حسی دارید.

روزبه 1392/06/25 ساعت 09:53

@سمیرا::

امیدوارم برای شما هم به زودی پیش بیاد

[ بدون نام ] 1392/06/25 ساعت 09:55

کتایون خانوم دارم انتظار میکشم ویزام بیاد. دستهاتون رو آروم از روی ماشه بردارید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.