دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

حمل و نقل عمومی در اوکلند

پیش نوشت: مکمل این پست سپیده عزیز هم پستی درباره حمل و نقل در نیوزلند نوشته اند که می توانید آنرا در این آدرس پیدا کنید.


بعد از مدتی دوری و درگیری از انواع مختلف، تصمیم گرفتم کمی در مورد سیستم حمل و نقل عمومی در اوکلند بنویسم. با توجه به اینکه طی ماه‌های آینده 30-40 نفر از دوستان وارد نیوزیلند می‌شن و اکثرا هم اوکلند رو دستکم برای ورود موقت اولیه انتخاب کرده‌اند، بد نیست در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی، اتوبان‌ها و هزینه پولی و زمانی جابجایی در سطح شهر کمی بیشتر بدونیم تا بتونیم برنامه ریزی بهتری برای هفته‌های اول داشته باشیم. چرا که به احتمال زیاد در اوایل ورود به اوکلند، سر و کار بیشتری با اتوبوس و قطار خواهیم داشت. 



اوکلند شهریه که از همان ابتدا همواره جمعیت و گستره‌اش رو به رشد بوده و هیچ نشانه‌ای هم از کند شدن یا متوقف شدن این روند به چشم نمی‌خوره. تلاش دولت و وزارتخانه‌های درگیر هم برای کند کردن این روند و تشویق سرمایه گذاران و مهاجران تازه وارد برای انتخاب شهرهای دیگر -اگر نگوییم بی‌اثر- کم اثر بوده. 


به دلیل پراکندگی جمعیت یک و نیم میلیون نفری در مساحتی کمی بزرگتر از تهران، مراکز خدماتی، آموزشی و خرید نسبتا دور هستند و به طور میانگین برای رسیدن به یکی از این نقاط باید چیزی در حدود 5 تا 10 دقیقه رانندگی کرد. بنابراین، بیشتر شهروندان عادت دارند که از وسیله نقله شخصی استفاده کنن. این عادت هنوز هم از بین نرفته و علیرغم تبلیغاتی که شهرداری اوکلند می‌کنه، به دلایل مختلف استقبال چندانی از وسایل حمل و نقل عمومی نمی‌شه. این استقبال کم هم باعث شده که فاصله زمانی اتوبوس‌ها و قطارهایی که از یک ایستگاه عبور می‌کنن، در نقاط کم رفت و آمدتر به حتی یک ساعت هم برسه. 


البته من اطلاع ندارم که این استقبال کم باعث تعداد کم سرویسها شده یا برعکس، سرویسهای کم باعث استقبال کم شهروندان. اما هر چه که هست، دودش به چشم کسی می‌ره که وسیله شخصی نداشته باشه. زمان و هزینه صرف شده برای انجام سفرهای درون شهری با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی نکته‌ایه که به خصوص برای دوستانی که قصد دارن از ابتدا با خانواده تشریف بیارن نیوزیلند، حتما باید مورد توجه قرار بگیره. چون با اوصاف بالا، باید هزینه خرید یه اتومبیل رو هم جزو هزینه‌های ضروری اولیه در نظر بگیرید؛ به خصوص اگه فرزند یا فرزندانی هم داشته باشید. 


البته پروژه‌های بزرگی هم برای بهبود وضعیت تعریف شده که به صورت موازی در حال اجراست. یکی از اونها اصلاح و بهینه سازی مسیرهای حرکت اتوبوس‌هاست که اگه به لینک http://www.aucklandtransport.govt.nz/improving-transport سری بزنید، می‌تونید فهرستی از پروژه‌های انجام شده و پروژه‌های در حال انجام رو ببینید. یکی دیگه از پروژه‌های در حال انجام، ارتقای قطارهای شهری اوکلند از لکومتیوهای دیزلی به لکومتیوهای برقیه که در سرعت، ایمنی، دقت و کاهش آلودگی هوای شهر موثره. با این کار، قطارهای کلاسیک فعلی تقریبا به متروی شهری تبدیل می‌شن و چهره بهتری به شهر می‌دن. اولین لکومتیو برقی اوکلند هفته پیش پرده برداری شد و قراره تا سال 2015 کل قطارها جایگزین بشن. 

لکومتیوهای جدید ساخت کشور آمریکا هستند و برای انتقال به نیوزیلند از کانال پاناما عبور داده شده‌اند. 


نظرات 191 + ارسال نظر
کتایون 1392/06/31 ساعت 16:00

خیلی ممنون آقا بابک... واقعا تجربه شما و دوستانی که از کیوی لند تجاربشون رو میگذارند برای ما خیلی مفیده...
راستی نوشکا چی شد؟؟؟ الان باید 1-2 روز باشه که رسیده؟! نوشــــــــــــــــــــــــــــــکـــــــا
در اینجا لازمه یاد و خاطره مسیو حسام رو هم زنده نگه دارم مسیو حســــــــــــــــــــام

نوشکا هم رسیده. صحیح و سالم. :) امروز به اتفاق خانواده می‌بینیمش.
/بابک

داریوش 1392/06/31 ساعت 16:09

بابک جان خیلی ممنون.
به شخصه فکر میکردم اون قطارها( که فقط عکسش رو دیده ام) حالا حالاها هستن بنابراین خبر خوبی بهمون دادی مضافا اینکه قطارها ساخت امپرالیسم جهانی است و چینی نیست. آقا چه جوری میشه یه نقشه خوب از خطوط قطار و اتوبوس آکلند دانلود کرد؟
من میخواستم اول بشم به یاد حسام حالا برای حمایت حسام عزیز میگم دوم.

من گفتم ساخت امریکاست. اما شاید چینی‌ها تو آمریکا ساخته باشنش! رو سایت شهرداری اوکلند یا سایتی که لینکش رو تو این پست دادم، باید بتونید نقشه رو پیدا کنید. هر چند، اینجا کاتالوگ‌های کاملی از نقشه‌ها و زمانبندی حرکت کشتی، اتوبوس و قطار وجود داره و می‌تونید تو ایستگاه‌های قطار و کشتی به رایگان دریافتشون کنید.
/بابک

آزاده 1392/06/31 ساعت 16:09

@ بابک

واقعاً مرسی بابت این پست با توجه به اینکه می دونیم سرتون واقعاً شلوغه

ممنون. :)

داریوش 1392/06/31 ساعت 16:18

بابک جان تو همین لینکی که معرفی کردی یه چیزایی پیدا کردم مرسی.

سمیرا 1392/06/31 ساعت 16:28

مرسی بابک جان بابت این پست . خیلی خوب بود. مخصوصا هرچی خبر از برقی تر شدن سیستمها میاد من خوشحال تر میشم

آزاده 1392/06/31 ساعت 16:54

@ سمیرا

آهان اینا هموناست که بهت گفتما

آزاده 1392/06/31 ساعت 16:55

@ نرجس و فرشید

چه خبرا ؟ ما داریم انرژی +++++++++++++ می دیم ها!!!!

فکر نکنید بیکاریم نشستیم

رامین 1392/06/31 ساعت 18:13

آقای بابک ::
با تشکر از مطلبتون . ولی چیزی از قیمتهای بلیط ها نفرموده بودید . من در یکی از سایتها دیدم که برای اتوبوس فکر کنم و 1 ماه استفاده نامحدود باید 150 دلار پرداخت بشه . درسته این رقم .
در ضمن آیا آکلند دارای متروی زیر زمینی هست یا نه؟

لینک زیر هزینه زندگی در اکلند رو به تفکیک داره:
http://www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=New+Zealand&city=Auckland
/حسین

در خصوص بلیت‌های اعتباری و مدت دار، گزینه‌های زیادی وجود داره که من ازشون اطلاع زیادی ندارم. اما اگه بخوام تجربه خودم رو بگم، از avondale تا سیتی، 4.5 دلار (اتوبوس یا قطار)، از سیتی تا آلبانی 4.5 دلار و از ایستگاه آلبانی تا مقصد نهایی که یه سفر 3-4 ایستگاهه با اتوبوس هست، 1.9 دلار. جمعش میشه 10.9 دلار. مسیر برگشت هم همین مبلغ در نظر بگیرید. پس برای 5 روز هفته باید 109 دلار هزینه رفت و آمد بدم.
اگه از نقطه‌ای دورتر مثل Henderson بخوام برم سیتی، باید 6 دلار کرایه اتوبوس یا قطار بدم. می‌بینید که حتی نصف این مبلغ هم اصلا هزینه کمی نیست. :( به خصوص برای یه تازه مهاجر که انواع و اقسام هزینه‌ها رو داره.
سفر بالا حدودا 1 ساعت و 40 دقیقه طول میکشه که شامل پیاده روی و انتظار در ایستگاه هم هست.

اوکلند اصلا مترو نداره. سیستمی که داره، Train هست. که با بهبودهای جاری به مترو نزدیکتر میشه.

/بابک

نرجس 1392/06/31 ساعت 20:27

@lممنونم آزاده جان.واقعاً به این انرژی مثبت شما دوستای خوبم نیاز دارم.برای من که هیچ خبری نیست.این مکسین خانم سکوت معنی داری کرده و هیچی بروز نمی ده.نمی دونم منظورش از این همه سکوت چیه، یک بار بهش ایمیل زدم بهم گفت که آفیسر دوم هنوز جواب نداده، ولی بهم نگفت که خودش راجع به من چه نظری داده.نمی دونم ردم کرده، بهم JSV داده و یا می خواد بهم PR بده

سکوت علامت رضایته. مبارکه انشالله
/حسین

حسین 2 1392/06/31 ساعت 20:31

با تشکر از اقا بابک بخاطر مطلب جدیدش...
دوستان از تاریخ لاج من 18 ماه و از تاریخ افیسر دار شدن 14 ماه میگذره و همچنان منتظر سکوریتی چکم...
دوستان صاحب نظر ،به نظرتون دیگه وقتش نشده یک نامه complain بنویسم و از این موضوع به نوعی شکایت کنم ، ایا اصلا حقی برای شکایت هست ؟ با توجه به اینکه ما ایرانی ها همه چیزمون با خواهش و التماس بوده و اصلا فرهنگ شکایت نداریم.....
البته تا الان با توجه به اینکه پروندم هیچ مشکلی نداشته و خیلی پیگیری کردم و هر بار خیلی مودبانه از وضعیت فایلم پرسیدم و همین جواب منتظر سکوریتی رو شنیدم.....
منتظر نظرات دوستان هستم ... [:S023:

سکیوریتی چک اصلا دست اداره مهاجرت نیست. نمی‌دونم اونها بتونن کمکی بکنن یا نه. جوابشون رو از حالا میشه حدس زد.
مواردی رو روی فروم ENZ دیده بودم قبلا که مستقیما رفتن سراغ سازمانی که سکیوریتی چک رو انجام میده. اما نمی‌دونم دست آخر نتیجه گرفتن یا نه.
/بابک

علی 123 1392/07/01 ساعت 00:46

آقا حسین 2::: وا... حسین آقا چه عرض کنم این محافظه کاریها نمی دونم چقدر درسته, فکر نمی کنم کسی از ما تجربه شکایت از طولانی شدن پروسه رو داشته باشه. اما واقعا به کی می خواین شکایت کنین؟

بابک جان::: یه چیزهایی هم توی هرالد همیشه راجع به مترو می نویسه مثل اینکه قضیه ش صد در صد نیست و یه جورایی همش نظرسنجی می کنن. یکی از دلایل عدم انتخاب آوکلند به عنوان Liveable ترین شهر هم ظاهرا همین نداشتن متروی مناسب هستش. راستی در مورد ماشین خریدن هم ظاهرا یه موسساتی مثل همین NZTA و همچنین VINZ کارشناس می فرستن که ماشین رو بازدید کنن که به قول مجله LINKZ به جای ماشین یه وقت لیموترش به آدم نندازن. تجربه ای داری در این زمینه؟ چقدر هزینه کارشناسی می گیرن؟ راستی در مورد خرید ماشین هم ممنون میشم که بنویسی مراحلشو.

در خصوص موسساتی که گفتی اطلاعاتی ندارم. در خصوص ماشین هم نکته پیچیده‌ای وجود نداره. اینجا هم میشه ماشین رو نو از کمپانی خرید، هم میشه از دست خرید، و هم از بنگاه اتومبیل. بستگی به این داره که چه خدماتی بخواهید دریافت کنید و چه مقدار هزینه کنید.
/بابک

داریوش 1392/07/01 ساعت 05:49

حسین 2 عزیز، می فهمم چقدر حالت گرفتس اینکه هیچ دلیلی قاعدتا برای این تاخیر نمی بینی ولی بایستی منتظر بمونی. به نظر من مکسین مثل خیلی از همکاراش آدم دقیق و قانونمندیه و شاید هم دقیقتر پس از بابت او نگرانی جایی نداره، صبر کن. خود آفیسر ها هم با زمان بندی های اون سازمان مخوف سکیوریتی کاری ندارن و منتظر میمونن. به یه بهانه ای به مکسین ایمیل بزن مثلا اگه مدارکت رو نگرفتی بهش بگو می خوایشون.

شیما 1392/07/01 ساعت 06:56

دوستان عزیز

از چه منبع یا سایتی میشه متوجه شد که این روند NSC تا چقدر زمان میبره؟
چرا این دوستان در سایت رسمی خودشون اعلام کردن که از زمان آفیسر دار شدن پروسه بین 6 تا 8 ماه هستش.
و اینکه منظور از تائید مدارک و مستندات یعنی چی؟
یعنی هیچ اعتمادی به مهر امور خارجه هم نیست؟
دارم به این نتیجه میرسم که برزخ هم در این دنیای مادی کاملا وجود داره؟

مطالب خوبی توی پست زیر وجود داره که ممکنه به دردت بخوره:
http://2migrators.blogsky.com/1392/04/17/post-237/%DA%A9%D8%B4%DA%A9%D9%88%D9%84-%D8%B4%DB%8C%D8%AE-%DA%A9%DB%8C%D9%88%DB%8C-
/حسین

علی 123 1392/07/01 ساعت 08:13

شیما خانم::: سال 2012 که خیلی از ما لاج کردیم زمان تخصیص کیس آفیسر 4 ماه و زمان تعیین تکلیف پرونده 3 ماه اعلام میشد و با این تفاسیر پروسه من بعد از لاج حدود یک سال طول کشید. پس اوصیکم باالصبر و السماق باید واقعا اعصاب پولادین داشته باشید و فعلا منتظر بمونید.

علی 3 1392/07/01 ساعت 08:48

دوستان recruiter به من به اسم اداره مهاجرت یک توصیه نامه خوب داده است مبنی بر آمادگی در جهت پیدا کردن کار و اینکه من باید وارد کشور شوم تا کار مناسب پیدا کنم . به نظر شما این نامه را قبل از مصاحبه برای افسر بفرستم یا نگه دارم و در زمان مصاحبه فقط اشاره کنم و اگر خواستند بفرستم ؟

3 وعده استفاده کن. قبل از مصاحبه، وسط مصاحبه و بعد از مصاحبه
/حسین

شیما 1392/07/01 ساعت 08:56

حسین جان و علی 123 عزیز
متشکرم از همراهی شما

علی 123 1392/07/01 ساعت 09:03

دوستان این لینک رو ببینین، بخصوص بچه های رشته نرم افزار این Personal Journey Planner هستش یه چیزی تو مایه های سرویس یا احتمالا ً تاکسی مسیری خودمون خیلی جالبه:
http://www.aucklandtransport.govt.nz/moving-around/workplace-travel-plans/Pages/default.aspx

سمیرا 1392/07/01 ساعت 09:24

@سلام دوستان
تو ایمیل مکسین اشاره شده که برای مصاحبه :
I will also be asking you about your support network in New Zealand.
منظورش چیه که علاوه بر کا ر و نیوزیلند و دوست و آشنا ... در این خصوص هم سوال میپرسه

آزاده 1392/07/01 ساعت 09:34

@ سمیرا

منظور همون داشتن دوست و آشنا توی نیوزیلنده که اگه کمک لازم داشته باشی ازت حمایت کنن یا چیزهایی شبیه این.

@ شیما

البته اون زمان هایی که داده واسه ساکنین خیلی از کشورها درسته چون عمدتاً بررسی پرونده زمان زیادی طول نمی کشه و چیزی که مهمه بررسی سکیوریتی چکه که بجز چند تا کشور که البته ما هم جزوشون هستیم ، برای بقیه اصلاً زمانبر نیست و واقعاً بعد از کیس آفیسر دار شدن سه یا 4 ماهه کارها شون به سرانجام می رسه. راستی می تونم بپرسم کیس آفیسرتون کیه و چند ماهه که لاج کردید؟ در ضمن در مورد همین سکیوریتی چک ما ایرانی ها هم عموماً تجربه دوستان نشون داده که کسانی که مجرد هستن و سربازی نرفتن خیلی زودتر سکیوریتی چکشون اومده البته این یه نتیجه گیری کلیه و موارد استثنا هم وجود داره.

روزبه 1392/07/01 ساعت 09:49

به به آقا بابک ظهور صغری مبارک

خیلی ممنون از پستی که گذاشتی. درباره ماشین نو آیا نمایشگاههای اونجا هم مثل جایی مانند دبی اقساط بدون پیش پرداخت دارن یا باید از بانک وام گرفت؟

والا بابام جان، دروغ چرا؟ من خودم ماشین از دم قسط خریدم. البته بهره هم داره در حد ال کلاسیکو! راستش، اگه مجبور نبودم، اصلا بدون پیش پرداخت ماشین نمی‌خریدم. از انواع کردیت کارت هم میشه استفاده کرد که در بیشتر مواقع بهره هم شامل خریدتون میشه.
/بابک

شیما 1392/07/01 ساعت 10:07

آزاده جون:

ای کاش که ما هم جزء کشورهای خوب بودیم ولی بهر حال کاریش نمیشه کرد.
عزیزم پرونده ما تو دفتر چین هستش و بیش از 10 ماه هست که افیسر دار شدیم

کشورمون، همیشه کشورمونه. اما چه میشه کرد که جای زندگی نیست.
/بابک

امید راد 1392/07/01 ساعت 10:56 http://kavehrad.ir

در ادامه پست قبلی:

این پیج من تو F.B هست:
www.fb.com/My.NewZealand

اونجا میتونید عکسای خوبی از نیوزییلند ببینید

فرشید 1392/07/01 ساعت 11:15

@ آزاده
ممنون آزاده جان، لطف داری هر چند که مکسین به من گفته که در خواست JSV برام داده.ک

از همه دوسنان دیگه هم که این چند روزه برا من پیفام گذاشتن، راهنمایی کردن و خلاصه منو تنها نگذاشتن ممنونم.
بعد از چند روز که خیلی حالم گرفته بود الان یک کم به خودم اومدم.

فقط برای دوستانی که مصاحبه دارند باید بگم که ماکسین در چواب اینکه پرسیدم چرا JSV گرفتم چی گفته، تا این موضوع را هم در نظر داشته باشین. بهتره متن خود ایمیل را بگذارم:

"Hello Farshid

Although technically your English language ability is adequate, I felt that your fluency may affect your ability to readily obtain skilled employment. I am sure that given time that this will improve however and therefore the job search visa was the better option.

Kind regards"

کتایون 1392/07/01 ساعت 11:21

@ آقا فرشید::: یعنی چون انگلیسیتون خوبه بهتون JSV داده؟؟؟؟؟ متوجه نشدم...


Although .... I felt that ....
همشیره، آیلتس خودتم هنوز نیومده نیوزیلند، نم کشیده‌ها!
/بابک

علی 123 1392/07/01 ساعت 11:33

کتایون خانم::: ترجمه ش اینه که "اگرچه از نظر فنی (منظورش داشتن آیلتسه) توانایی شما در زبان کافیه، اما ممکنه که روان صحبت نکردن شما روی پیدا کردن شغل مرتبط با رشته تون تاثیر بذاره. مطمئن هستم که در این زمانی که بهت داده شده این مشکل برطرف میشه و بنابراین و به هرحال این بهترین انتخابه." دوستان کسی نظری نداره که چکار میشه کرد؟

کیان 1392/07/01 ساعت 11:56

من امروز اسس مدارک و از NZQA گرفتم بعد از 75 روز و خوشبختانه نتیجه به این صورته
Bachelor of Computer and Information Science degree at Level 7 (360 Credits)
A Master's degree at Level 9 (240 credits)
فقط نکته اینجاست که در یه صفحه جداگانه که توضیح ها رو داده:
Bachelor Degree is "Specified Outcome" = this means NZQA recognises your qualification as substantially similar in learning, outcomes, focus, content and intent to NZ qualification listed in the assessment outcome
ولی برای مدرک مستر چون مشابه رشته من و تو نیوزلند ندارن نوشته :
your master has been compared to Master's degree at level 9 (240 credits). "this is Generic Outcome" = this means that while there is substantial similarity in structure and learning outcome to a NZ qualification there is not a current NZ qualification at this level that is substantially similar in focus,content and/or intent
به نظر شما این توضیحاتی که داده خللی در امتیاز های من ایجاد میکنه ؟

خروجی ارزیابی مدرک level 7 شماست که برای به دست آوردن امتیازات اضافه مربوط به LTSSL لازمه. عنوان مدرک فوق لیسانستون اهمیتی نداره. :)

/بابک

کتایون 1392/07/01 ساعت 12:09

شرمنده... من چون فوری فوتی میام و میرم با دقت نخوندم ... همین مسئله آقا فرشید رو اگر اشتباه نکنم برای مهتاب جان هم پیش آمد که بعدش مهتاب جان چند تا مصاحبه کاری از طریق اسکایپ داشت و از این طریق آفیسر از خر شیطون اومد پایین... به نظرم بهترین کار برای متقاعد کردن آفیسر در این مرحله اینه که مصاحبه کاری (صوتی با اسکایپ) با رکروتر ها داشته باشید و نظر اونها راجع به خودتون رو برای آفیسر بفرستید

علی 123 1392/07/01 ساعت 12:52

فرشید جان::: آره کتایون خانم دقیقا درست می گن. یادم رفته بود که این مشکل برای مهتاب خانم پیش اومده. فقط مصاحبه که انجام دادی دست رکرویتر و کیس آفیسر رو بذار توی دست هم. تا نتیجه رو قطعی نکرده عجله کن فقط.

[ بدون نام ] 1392/07/01 ساعت 12:56

ممنون بابک جان .. چون برای فوق لیسانس من هیچ عنوانی ذکز نشده .. فقط نوشته Masters Degree Level 9
پس امتیازی از دست نمی دم 60 تای فوق و میگیرم
برای لیسانس هم که معادل LTSSL هست و مشکلی نباید باشه

درسته. فکر نکنم مشکلی باشه.
/بابک

علی 123 1392/07/01 ساعت 13:00

آقای کیان::: خیالتون راحت باشه همه چی مرتبه 60 تا رو گرفتین. دیگه بهش فکر هم نکنین.

مسعود.ک 1392/07/01 ساعت 13:03

فرشید جان سعیتو بکن که نظرشو عوض کنی اما بنظر من نهایتا جز وارد شدن کمی استرس، jsv فرق زیادی نداره ،تازه همین مسئله باعث میشه جدی تر مسئله پیدا کردن کار رو دنبال کنی خیلی وقتها یکسری از مشکلات برای آدم خیره که در نهایت متوجه میشی. از همین الان Resume و Cover Letter های متناسب تهیه کن و آماده interview هایی باش که تابحال تجربه نکردی من خودم بشخصه اگه تا 7 8 ماه کار پیدا کنم بایستی برگردم ضمنا شما که وضعتون از ما که اکتبر پارسال لاج کردیم و بعضا کسان دیگه بهتره که هنوز سماغ میمکیم.

علی 123 1392/07/01 ساعت 13:06

آقا بابک::: لطفا کمی راجع به مصاحبه های کاری که داشتی، شکستهات و قلق صحبت کردن با کیوی ها و نحوه پاسخگویی به سوالات عمومی که ممکنه عجیب و غریب باشه و همچنین Chamber و ARMS و SSNZ برامون بنویس.

چشم :)
/بابک

سالار 1392/07/01 ساعت 13:38

سلام بابک جان راستی ماشینتو عوض کردی یا همونرو داری؟
منطورم از این سوال 2تا چیزه اول اینکه با مبلغی که واسه اون ماشین داده بودی ایا راضی هستی و کاراتو راه میندازه یا پر هزینست و... دوم اینکه اگه فروختیش ایا با دردسر فروختی یا راحت مشتری پیدا کردی و ...

سوال خوبی کردی.
ماشین اول منهدم شد (موتور سوزوند) و مجبور شدم بفروشمش به اوراقچی. علتش هم این بود که خیلی ارزون خریده بودمش. باید بیشتر هزیه می‌کردم که ماشینی که می‌خرم 2-3 سال زیر پام باشه؛ یا دستکم 1 سال.
اما با این تجربه بد، ماشین دوم رو با هزینه نسبتا بالایی خریدم. چون دیگه چشم ترس شده بودم. هرچند ماشین جدید، کم مصرفه و یه جورایی وضعیت فنی و مصرف کمش بعضی هزینه‌های جانبی برای سرویس و تعمیر یه ماشین ارزون رو جبران می‌کنه.
/بابک

آزاده 1392/07/01 ساعت 14:58

احیاناً کسی از آقا حسین خبر داره؟! آقا هادی مطلبی راجع به مصاحبشون نوشته بود و ارسال کرده بود برای آقا حسین، قرار بود منتشر کنن! کلاً فرمون رو سپردن دست آقا بابک و رفتن ها. امروز فرداست که بگن صدای ما را هم اکنون از اوکلند می شنوید

طیببه خانم؟! شما هستید؟! چه خبر از ویزا؟

من؟ فرمون؟
/بابک

بابا من اینجام. بابک که بیاد من میزنم گاراژ کلا
مطلب هادی هم یه کم لهجه اش غلیظ بود. قرار شد رقیقش کنه بده بزارم رو وبلاگ
/حسین

سمیرا 1392/07/01 ساعت 14:59

@فرشید و کتایون
این یعنی اینکه زبان تو مصاحبه اینقدر مهمه؟
چقدر باید روان صحبت کرد؟
من که شنیده بودم زبان زیاد مهم نیست .
امشب می خواستم برای 2 هفته بعد وقت مصاحبه بدم .اگر اینقدر مهمه رو زبانم کار کنم و دیرتر وقت بدم.

یه سوال دیگه :
من برا هر رکروتری که اپلای کردم یا تو سایت نوشته بوده باید اینجا ساکن باشی و اصلا جواب نداده 2-3 تا هم که جواب دادن نوشتن هر وقت اومدی خوشحال میشیم دوباره اپلای کنی .. بیخودی از اون سر دنیا وقت مارو نگیر.
یعنی امیدی هست که بشه رکروترهارو متقاعد کرد به زودی اونجا خواهم بود؟

آزاده 1392/07/01 ساعت 15:03

@ سمیرا

خدا امیدتو نا امید نکنه خواهر!! آدمی به امید زندست تا می تونی اپلای کن. همه کسانی هم که از خارج از نیوزیلند اقدام کردن بالای 100 تا و 200 تا جا اپلای کردن. حتی اگر ایشاله کارمون درست شه و بریم اونور هم باید کلی اپلای کنیم تا یکی جواب بده وای به حال اینجا

طیبه 1392/07/01 ساعت 15:51

آزاده جون:
ما هنوز از صدای و هم سیمای مرکز تهران داریم با شما ارتباط برقرار میکنیم. مگه این آق سوار میذاره ، جواب ایمیلامون رو بعد از اپروو و فرستادن مدارک پارتنری جدید، درست وحسابی نداد تا جمعه حسین زنگ زد و گفت تو صف ویزایید. یعنی اوکی... حالا دنبال بلیطیم امیدوارم بهترین جواب در بهترین زمان برای همه بیاد. منتظر دیدن همتون تو زلاندنو هستم
راستی هیچکسی رو هم فراموش نکردیم فقط مشغله ها زیاد شده هرروز به اینجا که مثل خونه مون شده سر میزنم.

مریم همسر علی 123:
من کاری نکردم لطف داری، فقط حرف میزدیم تلاش خودت مهم بود

آقا حسین 2:
ما 15 ماه و اندی از تعیین آفیسر تا دعوت به مصاحبه داشتیم غیر از دنگ وفنگهای کنسلی و بعدش.صبور باشید و بهترین استفاده وبرنامه ریزی رو از این زمان انتظار داشته باشید که هم از دست نره هم راحتتر بگذره. مهم اینه بهترین نتیجه رو بعد اینهمه تلاش وصبر بگیرید.

نرجس جون:
یادم رفته بود از بابت لینک eslnews تشکر کنم عالیه. مرسی

الهام 1392/07/01 ساعت 16:40

طیبه جون تبریک که سوار شما رو فرستاد توی صف ویزا...ایشاالله به زودی چشمتون به جمال ویرا روشن میشه و خستگی و استرس ها فراموش میشه..

راستی نگید زلاند نو.....من خیلی از این کلمه بدم میاد..یاد جزایر ماداگاسکار می افتم..

Hessam 1392/07/01 ساعت 17:24


الهام خانوم، حست نسبت به "زلاند نو" درسته ولی اونی که یادش میفتی ماداگاسکار نیست، گینه بیسائو است. به خاطر وزن آوایی این اسم.

کیان 1392/07/01 ساعت 17:59

دوستان نیوزلند نشین یه پست هم درباره پارکینگ ها و هزینه هاش بنویسید . ممنون

بالاست کیان جان، بالا!
طیف هزینه از ارزون به گرون:
وسیله شخصی (در صورت پارکینگ مجانی) > وسیله عمومی (+کفش آهنی و سماق -جهت انتظار در ایستگاهها- و پالتو و چتر و مواد لازم) > وسیله شخصی (+پارکینگ پولی)
/بابک

نرجس 1392/07/01 ساعت 20:08

@ طیبه جان ، خواهش می کنم.واقعاً eslnews سایت خوبیه.بخصوص برای کسایی مثل من که در زبان نیوزیلندی تازه واردند ،کمک زیادی می کنه با آشنایی ما با اصطلاحات و لهجه نیوزیلندی. به دوستای دیگر هم پیشنهاد می کنم که به این سایت یه نگاهی بندازند. http://eslnews.org.nz


@آقا بابک، می شه کمی راجع به استفاده از دوچرخه هم در نیوزیلند بگید.من خیلی امیدوارم که بتونم از دوچرخه خودم اونجا استفاده کنم

خیلی هم عالی!
خیلیا با دوچرخه میرن سر کار. البته باید به فکر تهیه لیاس مناسب و تجهیزات ایمنی لازم هم باشین. خیلی ها رو هم می بینم که با دوچرخه به ایستگاه اتوبوس یا قطار میان، همونجا پارکش می کنن و یه تریپ هم با وسیله عمومی میرن. یا حتی بعضیا دوچرخه شون رو می برن تو قطار.

با توجه به متغیر بودن هوا و بارندگی‌های گاه و بیگاه، استفاده از دوچرخه برای تمامی ایام مقدور نیست. اما تو روزهای غیربارونی و نسبتا گرم، عالیه.

/بابک

علی 123 1392/07/01 ساعت 23:48

طیبه خانم::: بابت زحمتهایی که برای مریم کشیدید خیلی متشکرم انیشاءا... جبران کنیم.

سمیرا 1392/07/02 ساعت 00:49

@آزاده
قربونت برم خواهر! همش فک میکنم نکنه کار من ایراد داره، حالا فهمیدم کار اونا ایراد داره انسانهای فرهیخته رو اینجوری جواب می دن

@طیبه جون بازم تبریک به خوان هفتم رسیدید دیگه

@الهام جون درکت میکنم چون بعضی ها بهم میگن کار ونزوئلا درست شد؟ ولی خودمونیم خوب دست کمی از ماداگاسکار نداره دیروز تو ویکیپدیا میخوندم که به دلیل دوری زیاد آخرین نقطه مسکونی زمین بوده

علی 123 1392/07/02 ساعت 08:02

سمیرا خانم::: من واقعا نیوزیلند رو بیشتر از 90 درصد دوست دارم و اگه از نظر کار و مسائل مادی مشکلی ایجاد نشه احتمالا تا آخر عمر اونجا زندگی می کنم. (تکبیر)

دعا می کنم تا آخر عمر زنده باشی علی جان
/حسین

سالار 1392/07/02 ساعت 09:39

بابک جان
پس پیشنهادت واسه ماشین چیه با چند دلار میشه اولش یه ماشین خوب خرید

فکر کنم چیزی در حدود 3500-5000 دلار هزینه معقولی باشه برای خرید یه ماشین که 1-2 سال دستتون بمونه و البته دووم بیاره!

/بابک

هادی 1392/07/02 ساعت 10:29

Hmm I see, the fluency in speaking will be valued to grant the resident visa. So, it is better to be more considered. Fluency in speaking is to speak in a natural pace without hesitating. Doesn't matter should you use the wrong grammar, just speaking out without abnormal pauses!

صدالبته.

علی 123 1392/07/02 ساعت 12:59

اگه دقت کرده باشین نوشته Speaking out یعنی بلند و رسا باید صحبت کنین.

حسین آقا::: خیلی ممنونم

[ بدون نام ] 1392/07/02 ساعت 13:55

آقا Hessam::: چند وقت پیش فرمودید: "من با آنا سیزون صحبت کردم. درخواست داده بودم که مبلغی که باید به یورو در سفارت پرداخت کنیم رو بهم بگه که ایمیلش رو جواب نداده بود. گفت که با ولینگتون موضوع پرداخت مبلغ میگرنت لوی برای ایرانیها رو مطرح کردن و به زودی روش جدیدی برای پرداخت ارائه خواهد شد. در جریان باشید". نتیجه چی شد؟ خبری دریافت نکردید؟ چون دایانا هنوز جواب ایمیل من رو در این زمینه نداده.

قال علی123 اعظم الله اجوره
/حسین

Hessam 1392/07/02 ساعت 14:03


ای مرد بی نام و نشان، نه تنها خبری از آنا نشد، بلکه به مسافرت رفت. من عجالتاً از کارت اعتباریم استفاده کردم. حالا منتظرم ببینم چه میشود.

Hessam 1392/07/02 ساعت 14:06


اگر الان دو هفته پیش بود، من صفحه بعد نفر اول میشدم.

حسام وارد می شود
/حسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.