دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهربانی کی سر آمد، مهربانان را چه شد!

* راستش هدف این وبلاگ بحثهای شخصی نبوده و نیست. نظرات تا اطلاع ثانوی بعد تایید نمایش داده میشن. /ناصر*

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


در رابطه با بحث ها و دلخوری هایی که اخیرا پیش اومد به نظرم رسید چند نکته را با دوستان مطرح کنم. امیدوارم این هم فرصتی باشه برای یادگیری، خودسازی و مهربانی.

نکته اول این که توهین و هجو (برگرفته از لغتنامه دهخدا به معنای نکوهیدن، شمردن معایب کسی، دشنام دادن کسی) از نظر اخلاقی قطعا کاری ناپسند است بخصوص اگر در فضای عمومی صورت بگیرد. منتهی اینکه هجو یا توهین در وبلاگ، چه در پست ها و چه در کامنت ها صورت گرفته باشد را به هیچ وجه تایید نمی کنم. در واقع با عنایت به عدم نیاز کامنت ها به تایید مدیر وبلاگ و باز بودن آن، جو اخلاقی وبلاگ را به غایت اخلاقی می دانم که نشان از فهیم بودن مشارکت کنندگان وبلاگ دارد. به جرئت می گویم در 6 ماه اخیر که مدیریت وبلاگ را به عهده داشته ام حتی یک مورد پیش نیامده که نشانی از توهین، تمسخر و تحقیر نسبت به فرد یا گروهی داشته و من مجبور به حذف آن شده باشم و با مقایسه با فضای سایت ها و وبلاگ های دیگر این موضوع را مایه افتخار و سر بلندی می دانم.

نکته دوم اینکه وبلاگ به نوعی شبیه استادیوم ورزشی است که بازیکنان از تشویق های تماشاگران انرژی می گیرند. برای خودم همیشه اینطور بوده که تشویق و اظهار لطف دوستان انرژی مضاعفی به من داده تا بتوانم مطالب بهتر و مفیدتری بنویسم و از همه مهم تر اینکه از مطالب ایشان یاد بگیرم. اگر هدف استمرار این مسیر و افزایش دانش و تجربه باشد، شوخی، مزاح و محبت به مثابه روغن روان کننده این موتور در حال حرکت است و بهتر است قدر آنرا بدانیم.

نکته سوم اینکه من اخیرا بسیار خوشنود و خوشوقتم از احساس اینکه دوستان، وبلاگ را خانه خود می دانند و حاضرند برای آن وقت و انرژی بگذارند. اگر دقت کرده باشید بسیاری از پست های مفید اخیر حاصل نوشته های دوستان از رضا، مهتاب و روزبه گرفته تا حسام، هادی، بابک-گلی و مریم که مطالبشان در صف انتشار است. این همه را من به یمن دوستی ها، محبت ها و نزدیکی قلب ها می دانم که باید از آن پاسداری شود.

نکته چهارم اینکه اگر چه وبلاگ یک عرصه عمومی است ولی مسئولیت حقوقی متوجه آن نیست. به همین دلیل نمی توان برای آن چارچوبی مشخص کرد که به آن وجه آموزشی، اطلاع رسانی، انتفاعی و غیره دهد. در واقع هر خواننده ای به فراخور حال و نیاز خود از محتوای وبلاگ، چه پست ها و چه کامنت ها بهره مند می شود. تعداد بالای بینندگان و خوانندگان وبلاگ به مدد آمار موجود نشان دهنده محتوای مفید آن است که با تلاش جمعی نویسندگان، نظر دهندگان و خوانندگان آن حاصل شده است.

در پایان بر خود فرض می دانم از خدای قادر سپاس گذار باشم بخاطر مشارکت در این فضایی که با زحمات ناصر، سپیده، بابک و همه دوستان دیگر پدید آمده است. امیدوارم قدر این دوستی ها و محبت ها را بدانیم و نعمت حضور خود را از دیگران دریغ نکنیم.

نظرات 24 + ارسال نظر
تی تی 1392/07/10 ساعت 09:18

هوووررررا اول

سمیرا 1392/07/10 ساعت 09:42

دوم

لازمه که من هم در تایید حرفهای حسین آقا بگم که واقعا با این جو وبلاگ انرژی گرفتم.
بحث رشته رو من شروع کردم ولی همین رو بگم که خیلی راحت برقی ها رو شناختم و تو این فرصت کم که فردا مصاحبه دارم بدون غلو فوق العاده به من کمک کرد تا با هم رشته های خودم آشنا بشم و همفکری بگیرم. همه دوستانی که اینجا هستن بالاخره سنی ازمون گذشته و دیگه حساسیت روی رشته معنی نمی ده و من هم برقی هستم ولی به هیچ وجه هیچ برداشت توهین آمیزی از هیچ مطلبی نمی کنم.
واقعا تو شرایط استرس زا بحث اول و دوم و... به خود من که خیلی روحیه میده و من که مدت زیادی نیست با این وبلاگ آشنا شدم جو صمیمی کمک زیادی در برقراری ارتباط با دوستان کرد
امیدوارم همچنان حضور دوستان قدیمی این وبلاگ رو محصوصا اول پیج ها ببینیم .

پس همه این دردسرها زیر سر تو بود؟!!
/حسین

تی تی 1392/07/10 ساعت 09:42

دوستان گل
مهاجرت بی شک یکی از سخت ترین تضمیم ها و مراحل زندگی آدم هاست، توی دور همی هم دیدید که خیلی از دوستان حتی به نزدیک ترین اعضای خونواده هم به دلایل زیادی نگفته بودن، اینجا در واقع فقط یه وبلاگ برای اطلاع رسانی و.... نیست یه خونه است با یه عالمه عضوو یه عالمه سلیقه! اینجا جایی که ما مشکلات و ...که حتی به خونواده ها نمیگویم تو این راه طولانی و مبهم به هم میگیم و حلشون میکنیم،
اینجا قراره شروع دوستی ها باشه واسه اینکه تو غربتی که کسی نیست همدیگه رو داشته باشیم، راستش فک میکنم این شوخی ها زیاد که نیست خیلی وقتا لازم هم هست.بالاخره آدم ها استانه ی تحملشان متفاوته، یکی قضیه رو شوخی میبینه یکی توهین ولی مهم اینکه منظور گوینده کدومه و اینکه وقتی میگه قصد توهین نبوده بپذیریم.
تو این جو مثبته که هم افزایی ایجاد میشه پس امیدوارم دوستی ها مداوم باشه و این هم افزایی ها منجر به جذب بیشتر بشه.

راستی آقا حسام خوب بگید نیایم خونتون دیگه، ما شیفته ی روحیه ی شاد و مثبت شما شده بودیم میخواستیم بیایم خونتون.حالا چه کار کنیم؟ تازه میخواستیم از خاطرات هم اتاقی های عمرانی بگیم و خلاصه یاد ایامی...
به امید بهترین ها واسه همه...

روزبه 1392/07/10 ساعت 09:43

حسین عزیز خیلی ممنون که توضیحات مبسوط و تعالی بخش خودت رو عنوان کردی. من یکم با شما مخالفم که اگر اجازه بدی توضیح بدم.

وقتی 2 سال پیش من با این وبلاگ آشنا شدم تعداد افرادی که کامنت میذاشتن شاید از تعداد انگشتان دست کمتر بود که 90 درصدشون در مورد مشکلات در راه مهاجرت بود. پس میشد در نظر گرفت که این وبلاگ قالب آموزشی داره. ولی الان که برای هر پست 5 تا 6 صفحه کامنت گذاشته میشه که نمیشه توی هیچ قالبی گنجوندش. نظر من اینه که همون قالب آموزشی و رفع اشکال برگرده به وبلاگ.

به نظر من این مشکل از جایی شروع شد که تایید کامنتها برداشته شد. هرچند ممکنه این کار از ادمین خیلی وقت ببره ولی خواهش من اینه که این موضوع به حالت قبل برگرده تا همه بتونن از این وبلاگ کمال استفاده رو ببرن.

ببینید از نظر موضوعی این وبلاگ جزو وبلاگهای اطلاعاتی قرار میگیره و مشکلی که این نوع وبلاگها دارن اینه که همه چی به صورت خطی قرار میگیره و پشت سر هم. برای همین اگر کسی سوالی توی کامنتها میپرسه انتظار داره که کامنتهای بعدی جواب سوالش رو بگیره. ولی وقتی چندتا کامنت شوخی و طنز جاشو میگیره اون شخص احساس سرخوردگی میکنه.

من هم با جو خشک و رسمی اصلا موافق نیستم. ولی دوستان اجازه بدید که موضوعات مهمتر پررنگتر بشن و لابلای کامنتهای شوخی ما گم نشن. ما برای ارتباط با همدیگه ابزارهای دیگه ای داریم. ما الان اکانتهای فیسبوک و لینکداین و ... همدیگه رو داریم و اونجاها میتونیم ارتباط بین خودمون رو گسترش بدیم. اجازه بدید که این وبلاگ و اطلاعات ارزشمندش که به حق همه ما اگر به راحتی ویزامون رو گرفتیم بسیار زیاد به گردنمون حق داره برای آیندگان به همین شکل و محتوا بمونه. اگر کامنت شوخی میذاریم قبلش به سوال کامنت قبلی جواب بدیم یا اگر جوابی نداریم اجازه بدیم کسی که جواب رو میدونه نظرش رو ثبت کنه.

حسام عزیز قطعا وجود شما و امثال شما در هر جمعی به شادابی و نشاط اون جمع کمک زیادی مکنه و من به شخصه دوست دارم که شما رو حتما زیارت کنم و در جمعی باشم که شما هم باشید تا بعد از یک روز سخت یا یک حس دلتنگی لحظات خوشی با هم داشته باشیم ولی این نقد رو از من بپذیر که شاید وجود 5 6 صفحه کامنت برای هر پست که شاید 10 تا 20 درصدش مفید باشه برای کسی که تحت فشار هست و میخواد سریعا به جوابش برسه جز آزار روحی چیز دیگه ای نداره.و این وبلاگ برای همه است. برای کسی که شاید 2 سال دیگه یا 5 سال دیگه قصد مهاجرت به نیوزیلند میگیره و این وبلاگ ارزشمندترین چیزیه که پیدا میکنه.

به قول معروف...
آب را گل نکنیم

کلام آخر اینکه: دمکراسی حرف اول و آخر رو میزنه. اگر نظر اکثر افراد ادامه همین رونده من هم تمکین میکنم.

ممنون روزبه عزیز از توضیحات کاملی که دادی. امیدوارم از این به بعد هم آزادانه نظرات ارزشمندتون رو بنویسید
/حسین

علی 123 1392/07/10 ساعت 10:08

حسین آقا گذشته از درست و به جا بودن این پست........ انشات 20 بابا عجب قشنگ می نویسی این همه کلمه و جمله های سخت سخت چه جوری به ذهنت خطور می کنه من در تعجبم! ! !

مخلصتم علی جان. یکسری الهامات الهی ساده بود
/حسین

علی 123 1392/07/10 ساعت 10:18

دوستان یه پیشنهاد دارم. صفحه اصلی وبلاگ رو یک بار از بالا تا پایین نگاه کنید. واقعا توی همچین وبلاگی جای اینجور بحثها دیده میشه؟ پس خواهش می کنم از بعد از کامنت من دیگه به این موضوعات که دردی رو از کسی دوا نمی کنه ادامه ندید. این هم خطش:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

روزبه 1392/07/10 ساعت 10:47

اگه بحث آزاد هست و تصمیم جمع اینه که به همین منوال پیش بریم ...

اس اسیاش دستا بالا که امروز بریم فینال

رضا 1392/07/10 ساعت 10:49

خیلی خب. به فرمایش علی خان غرغر تموم. برگردیم سرکارمون.
خب کی منتظر ویزاست؟ کی مصاحبه داره؟ سوالی نبود؟

امید راد 1392/07/10 ساعت 10:59 http://kavehrad.ir

این پست قشنگ حسین چنتا لایک داره؟ چنتا؟ چنتا؟ ها؟


به خدا من حال میکنم و لذت میبرم وقتی میبینم کسانی که قراره به سرزمین موعود برن چقدر با فرهنگ و درست اندیش هستند.
واقعا عزمم جدی تر و محکم تر میشه.
به همه تبریک میگم.

قربون همتون

لطف داری امید جان. مشعوف شدیم
/حسین

داریوش 1392/07/10 ساعت 11:00

علی 123 عزیز با عرض معذرت اجازه میخوام یه جای کوچیک داشته باشم البته به نوعی تایید نظر شماست.
من واقعا نمی دونم چرا داریم ادامه یه بحثی رو میدیم که دوستی آغاز کرده که هیچکدوم حتی اسم مبارکش رو هم نمی دونیم . بحث پیش کشیده از طرف این آقا یا خانم به خاطر نوع تفکرشون (سانسور) از نظر من اعتباری نداره و فقط خودمون رو آزار میدیم و هدف اصلی به دور میشیم.
با حسام و قلم و گفتارش که طعم شیرین طنز داره کاملا موافقم و ای کاش من هم چنین قابلیت ارزشمندی رو داشتم. خودم به شخصه وقتی شوخ طبعی میکنم که جدی هستم و زمانی جدی هستم که شوخ طبعم(خودم نفهمیدم چی شد) . اگر هم 3 سال پیش فضای این وبلاگ جدی بود، میطلبید چون هیچ شناختی از هم نداشتیم ما الان همه دوستیم و اهداف مشترک داریم.من خودم بیشتر از اینکه برادر و خواهرم صحبت کنم دارم با شما دوستان معاشرت میکنم.
پیشنهاد میکنم هر کس مطلبی غیر از موضوع اصلی رو میخواد کامنت بگذاره یه علامت و سمبولی رو تعیین کنیم که جلوی اسمش قرار بده تا دوستانی که به دلیل شرایط خاص فقط دنبال مطالب مرتبطن ، اون کامنتها رو نخونن.
حسام جان رشته من متالورژی یا ریخته گریه هر چی میخوای با رشته من شوخی کن من حال میکنم.
امیدوارم دوستی رو دلگیر نکرده باشم به ویژه انونیم عزیز رو . این فقط نظر منه.

روزبه 1392/07/10 ساعت 11:25

1 پیشنهاد:

دوستان کامپیوتری بیاید یه همت کنیم یه فروم درست کنیم که دیگه از این مشکلات نداشته باشیم و پاسخگوی نیازهای افراد جدید هم باشیم. من این پیشنهاد رو به بابک هم داده بودم ولی اون موقع توان الان رو نداشتیم.

علی 3 1392/07/10 ساعت 12:47

هم موافقم هم موافق نیستم :
:- تعداد ریادی از خوانندگان این وبلاگ از زمان سپیده خانم و آقای بابک خواننده بودیم و قالب و روش مشخص بود . در حقیقت این وبلاگ به نوعی صاحب شخصی نداره و از نسلی به نسل دیگه منتقل میشه !!! بنابر این تغییر روش از حالت قدیم به جدید شاید مورد قبول همه نباشد . چون قالب اولیه اینگونه نبود . شاید بعد از آقا حسین هم به شخص دیگری منتقل شود . فرض کنید ایشان هم با سلیقه خود تغییراتی دهد خوب جای بحث دارد .

ولی به نظر من موضوع چندان پیچیده و خاص نیست . صرفا کمی رعایت مسئله را حل می کنه . چاشنی طنز هم قبلا هم بوده الان هم هست . یادم هست زمان بابک یه بنده خدائی قدری نوشته های توهین آمیز نوشت که بابک سانسور کرد در هر حال الان همچین مشکلی نداریم

ولی طبیعی است اگر قالب اولیه به طرز زیادی تغییر کند به مرور خوانندگان وبلاگ هم تغییر می کند . بهترین راه حفظ تعادله

ضمنا یه انتقاد : انقدر اسم حسام رو نیارین ! درست نیست حتی به شوخی !

امید راد 1392/07/10 ساعت 13:04 http://kavehrad.ir

من با پیشنهاد روزبه عزیز موافقم
حتی من این پیشنهاد رو حدودا یکسال پیش به سپیده خانم کرده بودم که اون موقع نیازی احساس نمیشد.

ولی الان این نیاز داره احساس میشه.

در ضمن من که کارم همین طراحی وب هست،
خیلی خوشحال میشم بتونم کاری انجام بدم.

کتایون 1392/07/10 ساعت 13:34

علی آقای 123::: من خط رو ندیدم و ازش پریدم شرمنده.... مجبورم دوباره 1 خط بکشم...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تی تی 1392/07/10 ساعت 13:35

خدا جون
آخه چی میشه الان یه پی ار بیاد یا یکی به مصاحبه دعوت شه؟
اینا انکور نیاز داره.

[ بدون نام ] 1392/07/10 ساعت 13:56

دوستان تو لینک های زیر ARRIVAL CARD که در فرودگاه آکلند باید پر کنیم و تحویل بدیم رو به دو زبان فارسی و انگلیسی میتونین دانلود کنین.

http://www.biosecurity.govt.nz/files/enter/personal/passenger-arrival-card/english.pdf


http://www.biosecurity.govt.nz/files/enter/personal/passenger-arrival-card/farsi.pdf

صلوات

ممنون از لینک های مفید داریوش جان. بکل اینها رو یادم رفته بود
/حسین

داریوش 1392/07/10 ساعت 13:57

قبلی من بودم

ناهید 1392/07/10 ساعت 14:08

آقا ما دو ساعت نمیایم چه خبر اینجا !! حالا من و سمیرا مصاحبه داریم چرا ازاین حرفا می زنین ..حرفهای شادمانه بزنین تو رو خدا ..
یک چیزی بگم کوتاه وبرم..من 4 سال فروم کانادا رو می رم , هر روز..مدیران فروم هر روز در حال پاک کردن پیام های غیر مرتبطند ...!!! نتیجه:: همیشه اونجا درگیری هست , و ادم جرات نمی کنه دو کلام حرف بزنه اونجا...این تجربه است , حالا بالاخره هر چیزی هم جای خود داره ..
در صورت من هر اتفاقی که بیافته کمک های که اینجا بچه ها بهم می کنند رو فراموش نمی کنم ..من واقعا دلم به بچه های اینجا گرم تو نیوزیلند چون دوستی اونجا نداریم ...
حالا بسه دیگه ..برای ما مصاحبه دارن دعا کنیددد

اللهم الرزق یک ویزای توپول به ناهید
/حسین

روزبه 1392/07/10 ساعت 14:08

@داریوش::
درود آقا داریوش خیلی کمک میکنه که از قبل اطلاعات رو آماده کنیم.

@کتایون::
کتایون جان من به عنوان یک موافق با نظر انونیم (البته تا حدودی) معتقدم که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. این وبلاگ از نظر امکانات بسیار محدوده و اصلا جای خوبی برای دوست پیدا کردن و بسط دوستیها نیست. ابزار مناسبتری برای این کار هستن مثل فیسبوک یا ... که امکانات خیلی بهتری برای برقراری دوستیها دارن. دوم اینکه بحث شما و رامین درمورد بیمه من با نظر رامین موافق بودم که اطلاعات اضافی فقط توقع آفیسرهارو بالا میبره مثل چیزی که برای کانادا اتفاق افتاد. سوم اینکه خوتون رو ناراحت نکنید. یکی یه حرفی زده به یکی برخورده بعد هم دلجویی شده. البته اینکه همه ما استرس داریم و زود از کوره در میریم قابل درکه.

@امید::
امید جان آستینهارو بزن بالا. البته با کسب اجازه از آق حسین. هم کسب تجربست هم یادگاری برای آیندگان

در مورد شکل و قالب وبلاگ من تصمیم گیر نیستم. ناصر خان صاحب وبلاگ هست و صلاح هم با ایشان.
در هر صورت راه اندازی فروم خارج از این محل با هر شکل و مدلی بلامانع است اگرچه تجربه نشان داده که فروم ها هم نهایتا کارکردی شبیه این وبلاگ پیدا می کنند
/حسین

ماریا 1392/07/10 ساعت 14:23

با تشکر از پست به موقع حسین آقا از اونجایی که پروسه مهاجرت وقتگیر و پر استرس هست باید خیلی صبورتر از اینا باشیم تا با برداشتهای غلط از صحبتها و شوخیهای بی غرض دوستان زود دلگیر بشیم. اگه قراره اینقدر حساس باشیم به کلمات و واژه‌ها چطور میخواییم با یه فرهنگ دیگه و آدمهایی که خیلی با ما متفاوتند چه از نظر فکری و روحی بقیه عمرمونو بگذرونیم!! من خودم معتقدم این شوخ طبعی ها در کنار اطلاع رسانیها و همفکریها موجب کمتر شدن این استرسها و صمیمیت بیشتر بچه هایی میشه که قراره در آینده نزدیک به نوعی جای خانواده و عزیزان مارو در غربت بگیرن.

مثل آقا رضا که میگفت کمتر کپی پیس کنید و بیشتر تایپ کنید میگم کمتر گله کنید و بیشتر همفکری کنید. من معتقدم که انسانهای بزرگ هم عذرخواهی میکنن هم میبخشند.

ماریا 1392/07/10 ساعت 14:29

@ ناهید و سمیرای عزیز اینم انرژی ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ انشاالله فردا روز خوبی براتون باشه من که مطمئنم مصاحبتون عالی انجام میشه

سمیرا 1392/07/10 ساعت 15:33

صلوات

ناهید جون ایمیلت رو چک کن .این هم برای جمعه بد نیست : http://www.ehow.com/how_8345017_greet-phone.html

طیبه 1392/07/10 ساعت 18:56

ناهید و سمیرا:
براتون آرزوی موفقیت دارم.این هم انرژی +++++
خودتون تقسیم کنید

الهام 1392/07/11 ساعت 11:38

1...2...3... آزمایش می شود...نظرات بعد از تائید؟ دوباره مبصر دار شدیم؟ بچه ها شیطونی کردید؟
من فقط خواستم انرژی مثبت بفرستم!++++++

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.