دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مرجع کامل کاریابی-قسمت اول

شاید بتوان گفت بزرگترین دلمشغولی کسانی که ویزای نیوزلند را گرفته اند(یا نگرفته اند)، یافتن شغل مناسب و تجربه اولین محیط کاری است. خوشبختانه تا بحال پست های مفید و ارزشمندی توسط دوستان عزیز ناصر، سپیده و بابک در باب کاریابی و حوالی و حواشی آن نوشته شده است، اما به نظرم رسید جای یک مرجع کامل کاریابی که کل پروسه را از ابتدا تا انتها پوشش دهد در وبلاگ خالی است. به همین دلیل تصمیم گرفتم فایل های صوتی کاریابی از انتشارات کمبریج را بعنوان یک مرجع کامل مبنا گرفته و خلاصه آنرا برای دوستان مطرح کنم. ساختار مطلب بدین صورت خواهد بود که شماره فایل ذکر شده و سپس نکات محتوایی آن می آید. شماره هایی که تشریح نشده مربوط به مواردی است که حالت نمونه و مثال داشته است و پیشنهاد می شود حتما این مثال ها را گوش کنید.

با توجه به حجم زیاد مطلب، آنرا به شش قسمت تقسیم کرده و در شش پست متوالی (روزهای شنبه و سه شنبه) می آورم و در نهایت کل مجموعه را بصورت یک صفحه به مجموعه صفحات وبلاگ اضافه خواهم کرد. امیدوارم این مجموعه مطالب مفید بوده و مرهمی بر دلهای خسته جویندگان کار در سرزمین ابرهای سفید باشد. به عزیزان توصیه می شود به این مطالب بسنده نکرده و دیگر مطالب مرتبط معرفی شده در مرجع کامل پیوندها را هم مطالعه کنند.

 

1-02 (شناخت خود)

·         برای خودتان مشخص کنید دوست دارید چکار کنید؟ به چه کاری علاقمندید؟

·         چه مهارت های قابل انتقالی را دارا هستید؟

·         چه نوع شخصیتی دارید؟ مناسب چطور شغلی هستید؟

·         به فکر یافتن شغلی باشید که نه تنها در آن خوب باشید، بلکه عاشق آن شغل باشید


1-03 (صفات برجسته)

·         در رابطه با مهارت ها باید نشان دهیم منعطف و تطبیق پذیر هستیم، بطور مثال اگر لازم باشد می توانیم تا دیر وقت و حتی آخر هفته کار کنیم

·         نشان دهیم در ارائه ایده های نو و راه حل های جایگزین خوب هستیم

·         یافتن کار جدید مستلزم تلاش زیاد و در صورت لزوم انجام کارهای سخت است


1-04 (مهارت های قابل انتقال)

·         تهیه لیستی از مهارتهای قابل انتقال واقعی اعم از فنی و ارتباطی، بر مبنای کارهای انجام شده در پروژه های قبلی لازم است


1-05 (معرف، مشورت، جستجو)

·         افرادی را پیدا کنید که برای شما توصیه نامه شغلی و حرفه ای بنویسند. به هر دوست و آشنایی بر می خورید بسپارید که دنبال کار هستید

·         مشورت با افراد متخصص و ذیصلاح در امر کاریابی. اگرچه ممکن است هزینه هایی در بر داشته باشد ولی معمولا کارفرما این هزینه را می پردازد و نه شما.

·         هنگام جستجو خود را محدود به اینترنت نکنید و به منابع دیگری که شغل های مورد نیاز را تبلیغ می کنند، از قبیل روزنامه ها و مجلات، گوشه چشمی داشته باشید

·         مستقیما با شرکت ها تماس بگیرید تا نه تنها آنها را بیشتر بشناسید و لینک های مستقیم در آنجا پیدا کنید، بلکه خود را بهتر معرفی و تبلیغ کنید


1-06 (تماس با کارفرما)

·         فردی با یک شرکت تماس می گیرد و درخواست می کند با مسئول مربوطه آگهی دهنده صحبت کند. منشی پاسخ می دهد که وی سرش شلوغ است و وی را به سایت ارجاع می دهد

·         فرد دوم اصرار می کند که فقط باید با خود مسئول مربوطه صحبت کند. ابتدا خود را معرفی کرده و برخی از تجربیات و سوابق موثر خود را طرح می کند. سپس به برخی از ویژگی برجسته و جالب توجه خود از قبیل تسلط به زبان های دیگر و نیز تجربیات بین المللی اشاره می کند. در ادامه می پرسد که شما علاقمند به استخدام فردی با چه مشخصات و پیش زمینه هایی هستید. در انتها درخواست یک ملاقات حضوری و برقراری ارتباط مستقیم می کند 


ادامه دارد...

نظرات 33 + ارسال نظر
رامین 1392/07/15 ساعت 23:27

این مطالب خیلی جالب است . آقای حسین مرسی از لطف شما

قربان شما
/حسین

مهتاب 1392/07/16 ساعت 08:00

ممنونم حسین جان

خواهش می کنم
/حسین

علی 123 1392/07/16 ساعت 08:45

حسین آقا می خوامت، دیروز این موقع در سفارت به یادتون بودم. نوشته هاتون از همه لحاظ مثل همیشه عالیه. خدا حفظتون کنه.

آقای تهرانی زاده دیروز مثل همیشه با اون آرامش و متانت خاص خودشون توی سفارت مدارک رو از من تحویل گرفتن. همونطور که قبلا عرض کردم مایگرنت لوی هزینه ایسول برای آیلتس 4.5 رو از من دریافت کردند و قبوض مربوطه رو هم صادر کردند. اما مطمئن نبودند که هزینه ایسول رو می تونن دریافت کنن. به همین دلیل با موافقت ایشون من هردوی هزینه ها رو دادم و بسته پستیم رو هم توی سفارت گذاشتم تا جواب استعلامی که با ایمیل از دفتر لندن انجام دادن برسه و در صورت OK بودن مدارک روز پنجشنبه پست بشه اما اگه جواب OK نشه باید هزینه ایسول رو از سفارت پس بگیرم و راهی جز ارائه شماره کارت بانکی نخواهیم داشت.

محبت داری علی جان
بی خبر اومدی. انشالله که مشکلی پیش نمیاد
/حسین

rza 1392/07/16 ساعت 08:58

سلام
درباره ارزیابی مدرک تحصیلی سوالی داشتم.
مدرک تحصیلی من فوق لیسانس الکترونیک است. اولویت اول در لیست کمبود مهارتهای بلند مدت ( ال تی اس اس ال)، مهندسی الکترونیک با کد 233311 است. ولی احتمال دارد که (ان زد کیو ای) مدرکم را درست اسس نکند و تایید ( ایپنز) را بخواهد و ...
یک انتخاب دیگر، تکنسین الکترونیک با کد 312412 است. اما این انتخاب لیسانس (لول 7) را قبول دارد.
مساله این است که اگر فوق لیسانس من مهندسی اسس نشود، آیا می توانم تکنسین الکترونیک را به عنوان ( ال تی اس اس ال) در ( ای او آی) تعیین کنم؟

سلام. خوش آمدید
/حسین

مهتاب 1392/07/16 ساعت 09:12

reza: تا جایی که من می دونم باید دقیقا همون مدرکی که توی ( ال تی اس اس ال) گفته شده رو داشته باشید و همون لول اسس بشید. من نیاز به اسس لول 7 توی رشته کامپیوتر داشتم. فوق لیسانسم از دانشگاه سراسری و معاف از اسس بود ولی ازم اسس لول 7 می خواستند و مدارکم رو برای اسس لیسانس فرستادم.
اگر مدرک لیسانستون هم توی همون رشته است و برای سابقه کار هم فرقی نمیکنه که با لیسانس یا فوق اقدام کنید، پس اونی که راحت تره رو انجام بدید. در هر دو صورت امتیاز فوق لیسانس (60 امتیاز مدرک) رو می گیرید.

رامین 1392/07/16 ساعت 09:40

جشن مهرگان مبارک باد .

علی 123 1392/07/16 ساعت 10:35

این آیکن ها رو از کجا آوردی خداییش؟

سمیرا 1392/07/16 ساعت 11:04

آقا رامین ایکونهای شما از همونهاست که ما به حسین آقا حسادت میکردیم....

علی 123 1392/07/16 ساعت 13:30

این لینک در مورد Transferable Skills چیزهایی رو که خودم هم یادم نبود به یادم آورد:

http://www.roguecc.edu/emp/Resources/transferable_skills_checklist.htm

خیلی خوب بود. مرسی
/حسین

رامین 1392/07/16 ساعت 14:42

آقای حسین ::
چقدر میدی که لو ندم آیکونها را از کجا آوردم؟!

شما چقدر میدی که بقیه آیکونها رو به بچه ها ندم؟!!
/حسین

رامین 1392/07/16 ساعت 14:56

فکر نمیکنم بیش از اینها باشه :

ایول
/حسین

حسین 1392/07/17 ساعت 10:14

رانندگی و ماشین در نیوزلند - بخش 2:
http://www.korushade.com/2013/10/2.html

رها 1392/07/17 ساعت 13:56

سلام به همه دوستان.
حدود بیست روز پیش یک پست با عنوان ssnz گذاشته شده بود که تا امروز درگیرش بودم. و حالا موقشه که تشکر کنم. بسیار پست مفیدی بود و ebook ی که این مجموعه در اختیار کسانی که قصد مهاجرت دارن، قرار می ده بسیار جامع و کامله. در واقع اطلاعات این فایل pdf تقریبا 190 صفحه ای خیلی از تجربیاتی که دوستان از دیده ها و شنیده های خودشون توی این وبلاگ گذاشتن رو پوشش میده علاوه بر اطلاعاتی درباره ی قوانین که بسیار به درد می خوره.
به همه ی کسانی که تا امروز فرصت خوندن این ebook رو نداشتن پیشنهاد می کنم وقتی برای مطالعه ش اختصاص بدن.
بازم ممنون

چه درگیری طولانی
خوشحالم که براتون مفید بوده
/حسین

رها 1392/07/17 ساعت 14:04

@rza
در صورتیکه باید مدارکتون رو برای اسس به NZQA بفرستید (اگر از دانشگاه سراسری مدرک نگرفتید) در نامه ی نهایی اونا می نویسن که بررسی آیپنز رو پیشنهاد می کنن. که باید کاملا جدی بگیریدش. و در صورتی که از دانشگاه سراسری هستید کیس آفیسرتون بعدا می گه که تایید آیپنز رو بگیرید.
شما در تصمیم گیری برای اینکه به عنوان یک مهندس و یا یک تکنسین امتیازتون رو ادعا کنید خیلی هم دستتون باز نیست. اول به دلیل امتیازی که در ازای هر کدوم از این دو تا بهتون تعلق می گیره. دوم اینکه تشخیص NZGA و IPENZ ممکنه به ادعای شما مغایرت پیدا کنه. بنا براین باید ببینید اونا چی ارزیابی می کنن.
پرونده ی من تقریبا مشابه بوده و با کمک یکی از دوستان عزیز این وبلاگ مشکلی که داشت خیلی جدی می شد به راحتی حل شد. امیدوارم که تجربه ی من به درد شما بخوره.

حسین 1392/07/17 ساعت 14:41

قابل توجه خانمهای شیک پوش

نکات کاربردی و به زبان طنز در باب نحوه لباس پوشیدن و آرایش کردن خانم ها در محیط کار (در استرالیا):
http://bahareaustralia.blogfa.com/post-89.aspx

مسعود.ک 1392/07/17 ساعت 16:53

@حسین خان و سایر دوستان سواری
بنده ۳ روز پیش در سالگرد لاجمنتم به آق سوار جهت ترغیب و اطلاع از وضعیت پرونده ام یک ایمیل زدم اما پاسخ بنده را نمیدهد -طبق معمول.
آیا فکر میکنید دوباره ایمیلی ، زنگی به ایشون بزنم یا به سایرین؟

اتفاقا جواب من رو هم نمیده. به نظرت چکار کنم؟
/حسین

علی 123 1392/07/18 ساعت 08:38

مسعود.ک::: مسعود جان پیشنهاد می کنم که بهش زنگ بزنی چون اگه منتظر جواب ایمیل باشی حالاحالاها طول می کشه. من چندین و چند بار به دایانا و آنیوا زنگ زدم می رفت روی پیغامگیر.

نرجس 1392/07/18 ساعت 10:36

بچه ها می گم نکنه سفارت نیوزیلند اعتصاب کرده ؟ به من هم کسی چیزی نمی گه ! من موندم که چیکار کنم ؟ امروز دقیقاٌ 60 روزه که از مصاحبه من میگذره و هنوز مکسین خانم تصمیم نگرفته که منو از بلاتکلیفی در بیاره

مسعود.ک 1392/07/18 ساعت 11:36

مرسی بچه ها خودمم داشتم به این گزینه میرسیدم که بهش زنگ بزنم ، شایدهم واقعا اینم یک تست ارزیابی که ببینن عکس العمل ما چیه

علی 123 1392/07/18 ساعت 12:45

دوستان من هم مثل شما وقتی مصاحبه دادم دلم هزار راه میرفت که چرا اینقدر دیر شده و چرا اینها اینقدر دیر پاسخ میدن. اما واقعیت طور دیگه ایه... روز دوشنبه که من سفارت بودم، طبیعتا به دلیل اینکه این اولین باری بود که با همچین درخواستی مواجه میشدن، آقای تهرانی زاده مطمئن نبودن که آیا می تونن هزینه ایسول (معادل یورویی 1735 دلار نیوزیلند) رو از من دریافت بکنن یا نه. به همین دلیل، با توجه به اینکه من گفتم که مسافر هستم و باید برگردم، در حقم لطف کردند و بسته پستی من رو دریافت کردند و فرمودند که من یه ایمیل به دفتر لندن می زنم و ازشون در مورد هزینه ایسول از رئیسشون استعلام می کنم و هزینه ایسول رو الآن از شما دریافت می کنم و رسیدش رو در کنار مایگرنت لوی می ذارم تا جواب ایمیل بیاد و معمولا جواب ما رو یک روزه می دن. امروز که 5 شنبه س، بسته من رو از طریق پست سفارت به لندن ارسال کردند اما هنوز جواب ایمیل رو دریافت نکردند. این نشون می ده که واقعا دفتر لندن با کمبود وقت مواجه هست. واقع بینانه ش این میشه که پاسخ ایمیل سفارت رو هنوز ندادند، ما که کلاینت محسوب میشیم.

شیما 1392/07/19 ساعت 09:30

سلام بر همه دوستان

غصه بی خبری از آفیسر ها کم بود حالا گویا نوبت دوستان 2 مهاجر شده که سکوت کنند!

حسین 2 1392/07/19 ساعت 10:31

دوستان من در دارم درس و مشق هام رو واسه مصاحبه آماده میکنم ..
یک سوال از اساتید ؟ با توجه به اینکه تو خود ایمیل دعوت به مصاحبه هم گفته که باید آمادگی داشته باشین و از چه موضوعاتی سوال میشه ، اساسا اگه آفیسرها بدونن که داریم از روی برگه آماده شده جواب میدیم اشگالی داره ؟
یعنی تو طول مصاحبه بگم خوب من مطالبی رو اماده کردم...
من فکر میکنم خودشونم میدونن که از رو میخونیم

رامین 1392/07/19 ساعت 11:12

دوستان عزیز :
این وضعیت عدم پاسخگویی برای همه ماها وجود داره . مثلا برای من بیش از 1 ماهه که جواب سکوریتی چک من اومده ولی علیرغم پی گیری ها کسی پاسخگو نبوده . به نظر من هیچ کاری به غیر از صبر کردن نمیشه انجام داد . به هر دلیلی که ما نمیدونیم پروندها دارن تاخیرهای چند ماهه میخورن و از روال کاریشون خارج شدن و مثل قبل روی روال نیستند .
به هر حال باید منتظر موند

مسعود.ک 1392/07/19 ساعت 14:48

@شیما وقتی خبری نیست جواب و نظری هم نیست اگه بخوای موضوع دیگه ایی هم مطرح کنی یا شوخی چیزی بکنی 2 3 تا ناشناس پیدا میشن استرساشونو اینجا خالی میکنن بعدشم مبصرا میان نصیحتمون میکنن فکر کنم همینطوری باشه بهتره

علی 3 1392/07/19 ساعت 14:54

@ حسین 2 : بعید می دونم بتونی از رو بخونی ! فقط کافیه دو تا سوالو با هم جابجا کنن یا دو تا سوالو مخلوط کنن !! من تمام کاغذ ها رو دیوار چسبونده بودم ! کلمات کلیدی رو هایلایت کرده بودم ! و فقط سه سوال مشابه با سوالهای آماده شده بود . چهار سری سوالات دوستان دو مهاجر را خوانده بودم و از enz هم سوالها رو کنترل کرده بودم و برای همه خودم پاسخ تهیه کرده بودم .فقط کافیه نوع سوال رو عوض کنه ! مثلا : سوال :1- از سیستم حمل و نقل چه می دانید ؟ 2- برنامه شما جهت اقامت در کجاست ؟ 3- از سیستم آموزش چه می دانید؟ سوال پرسیده شده از من : 1- در ابتدا در کجا مقیم می شوی ؟ 2- در منطقه ای که ذکر کردی دنبال مدرسه گشته ای ؟ 3- قصد خرید خودرو داری با وسیله حمل و نقل عمومی ؟
مفهوم سه سوال پرسیده شده عینا در جوابهای سه سوال اول بود ولی با روخوانی از جواب سه سوال اول نمی شد جواب سه سوال دوم را داد !ولی دم دست بودن آمارها کمک شایانی می کند !
در هر حال اولویت تسط بر مطالب است یعنی حضور ذهن بر سر نکات کلیدی که می خواهید ذکر کنید.
ضمنا کلیه این موارد تجربه و نظر شخصی من است !

علی 1392/07/19 ساعت 15:01

@ رها :
خیلی هم حساب و کتاب نداره ! مدرک و دانشگاه من در لیست دانشگاه -مدارک تایید شده بود ! ولی در زمان ITA فول اسس خواستند ضمنا NZQA کافی بود و نیازی به IPENZ نداشت .در حالی که همون موقع یادمه کسانی بودند که نیاز به IPENZ داشتند .

حمیدرضا 1392/07/19 ساعت 17:51

سلام
ضمن تشکر از حسین آقا و حسام ، مسعود ک. ، سمیرا و ناهید عزیز بابت مصاحبه هی آزمایشی که با من انجام دادند.
با توجه به اینکه خود من دوشنبه مصاحبه دارم ، براساس تجربه دوستان و نیز تجربیات کسب شده در این چند مصاحبه، شخصا با نظر علی ۳ موافق هستم، حسین ۲ عزیز بجای روخوانی سعی کن مفاهیم را تو ذهنت جا بندازی، اینطوری در زمان مصاحبه فقط با نگاه به کلیدها همه چیز یادمی آید و اگر هم سئوالی را در لیستت نتوانتستی پیدا کنی چون مفهوم را می دانی می توانی صحبت کنی، در ضمن با مکثهای بین جوابها برای پیدا نمودن سئوال و جواب از پیش تهیه شده و نیز عدم تطبیق نوع بیان ، آوا و گرامر متنی که از رو می خوانی و چیزی که به لحظه بیان می نمایید اختلاف وجود خواهد داشت ، شک نداشته باشید که مصاحبه گر شما متوجه می شود و قطعا در نتیجه گیری ایشان تاثیر خواهد داشت.
در ضمن هنوز مشخص نکردین چه روزی با هم مصاحبه آزمایشی داشته باشیم

مسعود.ک 1392/07/19 ساعت 20:01

سلام
من زنگ زدم به آقا سوار که رفت رو پیغام گیر اما کلی اعتراض کردم.اما امروز ایمیل زده که NSC تموم شده و منتظره جواب محل کارمه

خیلی مبارکه
محل کار رو پیگیری کن ایمیل ها توی اسپم نرفته باشه، بخصوص اگر از outlook استفاده می کنن
/حسین

حمیدرضا 1392/07/19 ساعت 20:05

@ مسعود.ک ، همین روزها دعوت به مصاحبه خواهی شد، حداقل برای من که بعد از دریافت NSC و دریافت تایید محل کار نامه دعوت به مصاحبه آمد.
مشتاقانه منتظرم از شما آزمون آزمایشی بگیرم

طیبه 1392/07/19 ساعت 23:04

...
ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن
وین سر شوریده بازآید به سامان غم مخور
...
دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت
دایما یک سان نباشد حال دوران غم مخور
...
هان مشو نومید چون واقف نه‌ای از سر غیب
باشد اندر پرده بازی‌های پنهان غم مخور
...
ای دل ار سیل فنا بنیاد هستی برکند
چون تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور
...

سمیرا 1392/07/20 ساعت 00:10

@حسین٢
من هم با نظر دوستان موافقم ، بعد از مصاحبه ازمایشی خودت هم قطعا به این نتیجه میرسی که تو اون لحظه که تمرکز روی فهمیدن لهجه زیبای افیسر عزیز هست اونقدر تمرکز برای پیدا کردن جوابها وجود نداره،ضمن اینکه به نظر میاد آفیسرها براشون مهمه که رو خونی نکنی از نحوه پرسیدن سوالات اخیر حدس می زنم چون اولا ادبیات پرسیدن سوال با اونچیزی که قبلا دیده بودم برای من فرق داشت و دیگه اینکه وسط جواب دادن یهو یه سوال مرتبط دیگه میپرسید که فکر کنم می خواست تغییر لحن صحبت رو هم تست کنه، به هرحال به نظر جوابها رو تو ذهن داشته باش و اسامی واعداد و به خصوص سایتها رو با املای صحیح در کنار تیتر های مهم داشته باش، پیش پیش برات آرزوی موفقیت میکنم،

سمیرا 1392/07/20 ساعت 00:14

@ مسعود.ک : به به خیلی تبریک میگم خودتون رو کم کم برا مصاحبه آماده کنید تا مثل من غافلگیر نشید


@حمید رضا براتون آرزوی موفقیت میکنم با کلی انرژی مثبت ++++++++

هما 1392/07/20 ساعت 00:19

سلام به همه دوستای گلم

من یه مدتی بود نتونسته بودم اینجا سر بذنم چقدر اتفاق خوب افتاده به همه تبریک میگم.

یه سوال انگار وقتی جواب سکیوریتی میاد افیسر پرونده رو یه بار دیگه چک میکنه همینطوره دوستان؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.