دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مرجع کامل کاریابی-قسمت پنجم

برای بسیاری از ماها که میخواهیم ایران رو ترک کنیم تنها دلخوشی و چیز ارزشمندی که داریم عزیزان و نزدیکانی هستند که عمری با هم لحظات خوش و نا خوش داشته ایم. یکی از سخت ترین لحظات، اطلاع دادن این موضوع به آنهاست که باعث میشه احساس کنی در مدت زمانی کوتاهی در طوفانی از امواج احساسات و عواطف و امید و نا امیدی در حال غرق شدن هستی اگرچه از قبل خودت رو برای آن آماده کرده باشی. بهر حال این هم بخشی از ماجرای مهاجرت هست و گریزی از آن نیست و امیدواری ما به آن است که دوستانی عزیز و همدل جای خالی آنها را پر کنند و انشالله برای همدیگه هم دوست باشیم و هم خواهر و هم برادر. به امید آن روز

 و اینک این شما و این ادامه ماجرای پر پیچ و خم کاریابی


2-16 (مصاحبه-بعد از انجام مصاحبه)

·         بسیار خوب است اگر ایمیلی برای مصاحبه کننده بفرستید و از وی بابت انجام مصاحبه تشکر کنید. انجام این کار یک چهره حرفه ای از شما ترسیم می کند

·         ارسال ایمیل شما را ناامید یا شدیدا محتاج به کار نشان نمی دهد؛ با عنایت به اینکه باید ایمیل مختصر بوده و حاکی از جدی بودن شما در مورد شغل مورد نظر باشد


2-17 (مصاحبه-ویژگی های ایمیل ارسالی بعد از انجام مصاحبه)

·         بهتر است ایمیل فوق الذکر همان روز مصاحبه فرستاده شود. از آنجایی که اغلب جویندگان اینکار را انجام نمی دهند، انجام آن می تواند شما را فردی منظم نشان داده و تاثیر مثبتی در ذهن مصاحبه کننده بگذارد و حتی کمک کند وی بهتر شما را در خاطر داشته باشد

·         متن ایمیل باید حاوی تشکر از بابت دادن فرصت مصاحبه به شما باشد. همچنین بد نیست اشاره ای به برخی نکات مهم و مورد تاکید مصاحبه کننده (که در طول مصاحبه از وی شنیده اید) داشته باشید. در واقع همه مصاحبه کننده دوست دارند مهارت شنیداری خوبی را از شما ببیند و اینکه قادر هستید آنچه از اطلاعات را که دریافت کرده اید، بکار خواهید بست

·         در متن ایمیل ارسالی همچنین بسیار عالی خواهد بود اگر بتوانید ایده هایی را از خود مطرح کنید که در صورت قرار گیری در موقعیت شغلی مورد نظر، آنها را در جهت بهبود و پیشرفت کار عملی خواهید کرد. بخصوص اگر این ایده ها حاوی پیشنهادهای واقعی و محکم باشد می تواند موقعیت شما را تثبیت کرده و جایگاه شما را در ذهن مصاحبه کننده تحکیم کند

·         لازم نیست ایده های مورد نظر شما به روشنی و با جزئیات ذکر شود بلکه کافی است به موضوع آن اشاره شود تا مصاحبه کننده را تشویق و تحریک کند تا مصاحبه دیگری را با شما ترتیب دهد

·         در صورتی که در طول مصابه نکات مهمی را از قلم انداخته باشید، این ایمیل فرصت بسیار مناسبی برای ذکر آنها خواهد بود و چه بسا بتواند تاثیر تعیین کننده در تصمیم گیری نهایی تصمیم گیران داشته باشد


2-18 (عدم موفقیت در مصاحبه)

·         به وضعیتی می پردازیم که فرد جویای کار در مصاحبه شرکت کرده ولی برای موقعیت شغلی مورد نظر انتخاب نشده است:

·         یک احتمال انتخاب نشدن این است که تعداد زیادی از کاندیداهای با پتانسیل زیاد در مصاحبه حضور داشته اند که یا تجربه کاری بیشتری داشته اند و یا در مصاحبه بهتر ظاهر شده اند

·         ممکن است فرد مورد نظر از قبل انتخاب شده باشد و مصاحبه ها صرفا جنبه تشریفاتی داشته باشد. این شرایط وقتی پیش می آید که صرفا اجرای فرمان مقامات بالا مد نظر باشد

·         ممکن است کسی انتخاب شود که از قبل شناخت نسبت به وی وجود داشته باشد، روابط خوبی با شرکت برقرار کرده باشد و از این قبیل. لذا مهمتر از این که چه می دانید این نکته است که چه کسی را می شناسید یا چه کسی شما را می شناسد، اگرچه ممکن است این موضوع خیلی منصفانه به نظر نرسد

·         با در نظر گرفتن تفاصیل پیش گفته، انتخاب نشدن شما لزوما به معنای عدم شایستگی شما نیست

·         حتما از شرکت بخواهید که فیدبک کاملی به شما بدهند از اینکه چرا انتخاب نشدید، چه بهبودی باید در خود بدهید تا انتخاب شوید و اینکه چه چیزی در فرد دیگری دیده اند که شغل را به وی داده اند. از آنجایی که شرکت دوست ندارد شما احساس بدی از این موضوع داشته باشید به احتمال زیاد به درخواست شما پاسخ خواهند داد

·         فراموش نکنید اگرچه نتوانستید این موقعیت شغلی را بدست آورید ولی کماکان پتانسیل گرفتن شغل بعدی را در این شرکت دارید با توجه به این واقعیت که هم اکنون شما را بهتر می شناسند و ممکن است شما را برای شغل دیگر ترجیح دهند (در این مقطع از مزیت داشتن رابطه استفاده کنید)


ادامه دارد

پی نوشت: خبر خوب اینکه ویزای حمید رضا هم رسید. برای ایشون آرزوی موفقیت و سلامت داریم

نظرات 70 + ارسال نظر
آزاده 1392/08/04 ساعت 09:19

عرض تبریک به سمیرای عزیز و محمد رضا!

آقا حسین این سریال پربار شما مارو شرمنده کرده من می گم با توجه به پرخواننده بودن سریال ها، در Season خای مختلف ارائه بشه. مثلاً season کاریابی قسمت دوم و یا season پیدا کردن خونه قسمت پنجم

ولی جداً با حجم کاری که الان دارید واقعاً شرمنده می کنید با مطالبتون.

محبت داری آزاده جان. مایه خوشوقتی منه اگر بتونم کمک کنم
اسم سریال رو میخوام بزارم Prison Close (بر وزن Prison Break) به معنای گیر افتادن در زندان
/حسین

ماریا 1392/08/04 ساعت 11:45

@ حسین آقا
ممنون بابت اطلاعات مفیدتون.

@ آزاده جان دلبندم
حمیدرضا نه محمد رضا!!!!! نکنه این یکی دیگس که approve شده ؟!!!

خواهش می کنم ماریا جان
/حسین

سمیرا 1392/08/04 ساعت 12:01

خیلی ممنون از محبت دوستای عزیز ماریا، کتایون،ناهیدو آزاده عزیز و ... امیدوارم بهترینها براتون پیش بیاد

@حسین: خیلی ممنون بابت این همه زحمت و مطلب خیلی مفیدتون. یه پیشنهاد اگر امکان داشته باشه یه جدول هم در خصوص زمان و مکان دوستانی که عازم هستن داشته باشیم برای بقیه خیلی مفیده .کمک هم لازم داشتید رو من حساب کنید

لطف داری سمیرا جان. حتما مزاحمتون میشم
شاید اعلان عمومی زمان و مکان رفتن خیلی به صلاح نباشه. بهر حال دوستان از طریق ایمیل و فیسبوق و تلفن با هم در ارتباط هستند
/حسین

بابک-گلی 1392/08/04 ساعت 12:49

سلام به همه
آقا ما که 4 5 ماه بعد مجید و سالار لاج کردیم کلی جاب اپلای کردیم یه دو سه تا مصاحبه اسکایپی هم داشتیم که گفتن چون نیستید فعلا نمیشه ولی همشون ماهی یه بار پیگیری میکنن که چی شد اومدین یا نه لذا به دوستای گلم پیشنهاد میکنم که حتما الان اقدام کنن تجربه خوبیه

@علی123 عزیز آقا زدی اگه مصاحبه داشته باشی اقامت قطعیه و اینارو جدی زدی ینی ما الان رو PR حساب کنیم دیگه؟ اعتماد بنفس رو حال میکنید

راستی از سفارت یه ایمیل اومده چون سرمون شلوغه و اینا آفیسر دار شدن از 6 ماه شده 8 ماه و اینا و معذرت خواستن ولی ما از اونجا که میبینیم دوستایی که ژانویه لاج کردن هنوز آفیسر ندارن میدونیم که دروغ میگن سره ما رو شیره بمالونن
بنظرتون میشه ایمیل زد چند تا ایمیل رکروییتر فرستاد که فکر کنن خبریه زود تر را بندازن یا نگه دارم برا آفیسر

مریم 1392/08/04 ساعت 16:17

دوستان دو مهاجری سلام ... تبریک به اونایی که اپروو شدن و اارزوی اتفاق های خوب برای اونایی که در انتظار هستن

بالاخره بنده امرزو 700 کیلو بار را به مقصد مقدس اوکلند فریت کردم و بسی تجربه گرانبار و سختی بود که به محض رسیدن به سرزمین کیوی های عزیز و ترخیص بار براتون شرح ماوقع را میدم ... امیدوارم کار همه دوستان به خوبی انجام بشه

خدا قوت مریم جان
/حسین

طیبه 1392/08/04 ساعت 16:28

به خانمهای عزیز آقایون میخوان بخونن نمیخوان هم بخونن

به نقل از ویکی پدیا:

از مارس ۲۰۰۵ تا اوت ۲۰۰۶ نیوزیلند تنها کشور دنیا شد که ریاست هر سه قوه آن برعهده بانوان بود؛

ملکه الیزابت
فرماندار کل سیلویا کارترایت
رئیس دیوان عالی نیوزیلند سیان الیاس
رئیس مجلس نمایندگان مارگارت ویلسون
رئیس دولت هلن کلارک

جالب اینکه در آن هنگام مدیر عامل تله‌کام نیوزیلند بزرگترین شرکت تجاری کشور هم خانم ترزا گاتونگ بود.
.....

میگم خوشبحالمون میشه اونجا ها

الهام 1392/08/04 ساعت 17:06

طیبه جون...احساس خوبی پیدا کردم...پس حتما نیوزیلند کشور بسیار متمدنی هستش..

علی 123 1392/08/04 ساعت 19:39

بابک-گلی::: اگه مصاحبه کاری داشته باشید احتمال اقامت گرفتنتون زیاد میشه. شما توی مصاحبه باید چند مورد رو اثبات کنید. اول از همه سطح زبان و بعد:

In the interview, I will be asking you questions about your employment prospects, your familiarity with New Zealand and what steps you have taken to prepare for looking for employment and settling in New Zealand. I will also be asking you about your support network in New Zealand.

لیلا 1392/08/04 ساعت 20:06

آخ گفتی طیبه جان ... روزی یه دست کتک و خوردن این اقایون اونجا

هیئت مردان ایرانی کتک خور مقیم اکلند
/حسین

بابک-گلی 1392/08/04 ساعت 21:03

مرسی علی جان شما همیشه مایه دلگرمی هستی ایشالا همیشه هر چی میخوای برسی بهش

علی 3 1392/08/04 ساعت 21:37

@طیبه :
ضمنا : اولین کشوری در دنیا که در 1890 حق رای دادن به زنها داد

2- یکی ازده کشور دنیا که اختلاف بین زن و مرد حداقل است ( رتبش یادم نیست فکر کنم 7 بود - ولی تو سایت بی بی سی هست - اخیرا منتشر شده )

علی 3 1392/08/04 ساعت 21:49

..... و در جالبه در زمینه آموزش کمترین اختلاف بین زن و مرد در دنیا در نیوزلنده ولی عجیبه در بهداشت رتبه نیوزلند در اختلاف گذاشتن بین زن و مرد 93 هست ! جالبه رتبه ایران 87 هست و عربستان 52 ونیوزلند در رقابتی تنگاتنگ که با زامبیا داشته تونسته زامبیا رو با رتبه 98 شکست بده ! یعنی لیلا خانم می تونین آقایون رو کتک بزنید ولی اگر از بد حادثه دستتون برید مواظب قانقاریا باشید !

لیلا 1392/08/04 ساعت 22:11

@ علی 3
روزی بیش از 3 بار ظرف شستن در روز از شلاق خوردن هم بدتر است (تکبیر)

من این فرق گذاشتن در بهداشت رو کاملا درک نکردم ... یعنی چی ؟! شاید سودی در آن باشد که از درک ما خارج است !

تی تی 1392/08/04 ساعت 22:25

حمیدرضا تبریک میگم.امیدوارم پیروز باشید.

سمیرا 1392/08/05 ساعت 00:35

طیبه جون میگن سال 2014 دوباره این قضیه قراره تکرار بشه، نه که ما داریم میریم اونجا.... پوزیشن ها منتظرن

سمیرا 1392/08/05 ساعت 00:37

مریم جون این حجم بار را با چی فرستادید؟ میشد بعد از رفتن هم فریت کنید؟

ماریا 1392/08/05 ساعت 09:42

@ طیبه جون
قربون دستت شما که زودتر میرسین لطفا" همه پستهارو پر نکنین . اون تلکومو واسه من بزارید. خودمونیما فقط همون یک سالو دست خانمها سپردن!!!!!

احتمالا همون یکسال برای 7 جد و آبادشون کافی بوده
/حسین

علی 123 1392/08/05 ساعت 09:46

آره کاملا مشخصه من هم چندوقت پیش به یکی دوتا از دوستان گفتم که توی نیوزیلند زنها از مردها برابر ترند! یعنی هرچی اینجا دیدین اونجا 4 برابرش کنین. اکثر کیس آفیسرهای اداره مهاجرت خانم هستن یه آق اسوار می مونه که بنده خدا نوک نمی زنه

ماریا 1392/08/05 ساعت 09:50

@ مریم جون
خسته نباشی. امیدوارم کارهات به خوبی و خوشی پیش برن.

آزاده 1392/08/05 ساعت 10:13

@ ماریا

ببخشید که حمید و محمد قاطی شد در ضمن در مورد فمینیست بودن که فمینیست هستن. در کل در مورد منطقه خاورمیانه هم خانموشونو بیشتر قبول دارن تا آقایون!!! حالا نمی دونم قبلیا چیکار کردن که اینطوری شده ولی کلاً نسبت به خانم ها مثبت ترن
حالا از این مسایل که بگذریم وزارت نفت یا نیرو رو هم بذارید واسه من تا برسم

ماریا 1392/08/05 ساعت 10:25

@ آزاده جون
نگو این چیزارو اینجا. الان اگه آقایون بفهمنن اونجا از این خبراس پا پس میکشن نمیریما

فاطمه(طاها) 1392/08/05 ساعت 10:34

سلام به دوستان خوب دو مهاجر،
ما فعلا قضیه مهاجرتمون منتفی شده و برنامه زندگیمون عوض شده. امروز داشتم آهنگ "خداحافظ سرزمین من" هایده رو گوش میکردم. توصیه میکنم به دوستانی که در شرف رفتن هستن این آهنگ رو حتما دوباره گوش کنن.
حالشون خییییییلی خوب میشه

آرزوی موفقیت و سلامتی هر جا که هستید
/حسین

[ بدون نام ] 1392/08/05 ساعت 10:45

سلام یه سوال : تو سایت آدم و حوا پروازهای مختلف امارات مشخص نیست بر چه اساسی هزینه ها رو اعلام کرده ،مثلا یه پرواز با 2stop و 24 ساعت طول پرواز قیمتش از پرواز با 36 ساعت و 3stop هم ارزون تره و هیچ اطلاعات دیگه ای نداره . این پرواز چه امکانات اضافی ممکنه داشته باشه که ما توجه نکردیم. تو سایت امارات هم چیزی نبود

قالت سمیرا حفظها الله
احتمالا هزینه ماندن در هتل هم اضافه میشه
/حسین

ماریا 1392/08/05 ساعت 10:46

دوستان عزیز لینکهای زیر برا آشنایی با مقررات راهنمایی و رانندگی مفیده:

http://www.nzta.govt.nz/resources/roadcode/road-code-index.html

http://www.aa.co.nz/drivers/driving-school/road-code-quiz/

حمیدرضا 1392/08/05 ساعت 10:55

دوستان سلام
از اینکه کمی با تاخیر به ابراز لطف و محبت شما پاسخ می دهم عذر خواهی می نمایم ، در واقع من از نتیجه حاصله شوکه شده بودم و چند روز گذشته کمی بهم ریخته بودم که با راهنمایی ها و مشاور دوستان عزیز (حسین آقا، آقا حسام ، سمیرا خانم و مسعود ک. عزیز) دوباره به حالت نرمال برگشتم
در هر صورت از لطف شما بزگوارم صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم که همیشه و همجا پاینده و پیروز باشید.

علی 123 1392/08/05 ساعت 11:01

فاطمه (طاها) خانم::: مطمئن نیستم که اطلاعات "جدول ما" در مورد شما به روز باشه اما اگه EOI تون سلکت شده و براتون دعوتنامه ارسال شده، بهتون توصیه می کنم که ادامه بدین و وقتی ویزاتون اومد تصمیم بگیرین که برین یا بمونین. پیشنهادم این هستش که این فرصت رو از دست ندین چون با این وضعیت ناپایدار آدم نمی دونه که فردا چی پیش می آد.

فاطمه(طاها) 1392/08/05 ساعت 11:14

@علی آقا 123
من با امتیاز همسرم 150 شدیم. و ITA برامون صادر شد.ولی متاسفانه فکر نمیکردم که آیلتس همسرم رو باید تا 4 ماه ارائه بدهیم. و فکر میکردم اقلا 1 سالی فرصت داریم. در هر صورت همسرم قراره که فوق لیسا نسشون رو بگیره و ایشالا برای دکترای ایشون بریم .
ممنون از پیشنهادتون :)

ati 1392/08/05 ساعت 11:46

سلام وتبریک به همه کسانی که کم کم دارن می رنما که هنوز اینجاییم
یه سوال کسی هست که با مدرک حسابداری اقدام کرده باشه اینجا که همه ماشالا مهندسن .اگه کسی تواین زمینه تجربه ای داشته باشه ممنون می شم به ماهم این تجربیات رو برسونه
بازم ممنون ازطیبه وحسین عزیز خیلی به شما زحمت دادیم

کاری نکردیم ati عزیز
/حسین

صابر 1392/08/05 ساعت 11:51

سلام دوستان عزیز

یه سوال
بعد از اعلام آفیسر جهت تعیین زمان مصاحبه تا چه مدت فرصت داریم ؟

بهتره بیش از 2-3 هفته نباشه
/حسین

[ بدون نام ] 1392/08/05 ساعت 13:46

آقا صابر::: در مورد من به این صورت ازم خواسته شد که زمان مصاحبه رو تعیین کنم:

Please let me know a few times and days when you might be free during London business hours and your preferred land line phone number. I can then confirm with you when the interview will be by email.

و من هم زمان دو هفته ای تعیین کردم. بهتره از حالا آماده مصاحبه باشین.

علی 123 1392/08/05 ساعت 13:57

قال علی 123

علیه آلاف التحیه و الثناء و المستمسکین بالفضیلة
/حسین

مریم 1392/08/05 ساعت 14:36

سمیرا جان با هواپیمایی امارات بار را فریت کردم...اساسا برای این مقدار بار که تازه برای من خیلی زیاد بود همین فریت از طریق هواپیماهای باربریکار بسیار عاقلانه تری هست و از نظر قیمیت هم به صرفه تر خواهد بود...در ضمن اگر خودتون رفته باشید و بعدا بخواین کسی این کار را برای شما انجام بده شدنی هست ...مسولان کارگوهای مختلف با گرفتن هزینه ای که فکر کنم از 50 تا200 تومن متغییره از طریق کارت تجتریشون بار شما را ارسال می کنند اما توصیه من اینه که ترجیحا اگر براتون امکانش هست خودتون این کار را انجام بدین چون بسیار کار سختیه...حالا من دارم یه مطلب مفصل با تمام ریزه کاری ها درباره فریت بار آماده می کنم و منتظرم هفتهدیگه بارم را تو نیوزیلند تحویل بگیرم و تجربه گمرگ و ترخیص اون ور را اضافه کنم تا بخونید

آخ جون پست کمکی. خدا خیرت بده خواهر
/حسین

مهران 1392/08/05 ساعت 20:06

من هر کار می کنم نظرم ثبت نمیشه! چرا؟

پگاه 1392/08/05 ساعت 20:32

سلام به همه دوستان،

بالاخره انتظار به سر رسید، ویزا خوشگله اومد

خیلی مبارکه
/حسین

مهران 1392/08/05 ساعت 21:03

سلام،
نمی دونم که آیا اینجا جایی هست که باید سوالم رو مطرح کنم یا نه، ولی به هر حال:
من لیسانس نرم افزار از دانشگاه دولتی دارم که توی سایت مهاجرت نیوزلند دیدم دانشگاهم مورد تایید اونها هست.

سلام خوش آمدید
سلونی قبل ان تفقدونی
/حسین

مهتاب 1392/08/05 ساعت 21:46

مهران جان میگم خوب اگر دوست داری حالا سوالت رو هم مطرح کن
جدا از شوخی اگر مدرکت مهندسی نرم افزاره از دانشگاه سراسری 2 تا راه داری تا بتونی امتیاز بونوس اضافی مربوط به رشته تحصیلیت رو بگیری:
1) مدرکت رو با عنوان information technology یا computer science ترجمه کنی
2) مدارکت رو برای اسس بفرستی NZQA
ممکنه در صورتی که 1 رو انجام بدی بازم ازت اسس رو بخوان.

علی 123 1392/08/05 ساعت 21:48

پگاه خانم::: خدا رو شکر مبارکه اومدین نیوزیلند فلاسکه رو با خودتون بیارین دوباره که دور هم جمع بشیم لازم میشه. اون روز که دور هم جمع شدیم واقعا چاییتون چسبید.

مهران 1392/08/05 ساعت 22:09

نه بابا بقیه سوالم رو نتونستم پست کنم، هی پیغام میده که پیام شما قابل ثبت نیست. بیچاره ام کرد.

طیبه 1392/08/05 ساعت 22:10

آقا حمیدرضا:
مبارکه تحمل شرایط سخت توی یه زمان کوتاه، برای رسیدن به هدفی بلند و بزرگ می ارزه. موفق باشید

پگاه جان:
مبارکه به خوشی و سلامتی

علی آقا ۱۲۳:
حالا فهمیدم چایی پارک ملت که خیلی هم چسبید از کجا اومده بود
پگاه جون دست فلاسکت درد نکنه

مریم جون:
خسته نباشی چه صبر و توانی داشتی برای هماهنگی اینهمه بار. به زودی خودتم میرسی اونور و زندگی شیرین می شود...

عاطی جان:
ما کاری نکردیم، خوشحال میشیم اگه کمکی از دستمون بربیاد. بچه های وبلاگ هم اگه بدونن راهنمایی میکنن

مهران 1392/08/05 ساعت 22:12

لطفا یکی کمک کنه، این یعنی چی که هر کار می کنم می گه "متاسفانه امکان ثبت این نظر وجود ندارد"

آقا مهران فقط توی جدیدترین پست (همین پست) میتونی نظر بذاری
/حسین

طیبه 1392/08/05 ساعت 22:19

لیلا، الهام، آزاده، ماریا، سمیرا و بانوهای محترمه:
خودم میشم جانشین ملکه الیزابت دوم که دیگه 87 سالشه وخودش بمن گفت خسته شده، اونوقت نون همتون تو روغنه

لابد من هم میشم جون کلید
/حسین

مهران 1392/08/05 ساعت 22:29

خوب همینجا وقتی می خوام نظرم رو ثبت کنم بعد از زدن دکمه "ارسال نظر" می گه که "متاسفانه امکان ثبت این نظر وجود ندارد"

مهران 1392/08/05 ساعت 22:31

حدس خودم این هست که به یک کلمه ای چیزی حساس هست. چون فقط همون متن رو ازم قبول نمی کنه، نظری ندارید؟

مهران 1392/08/05 ساعت 22:34

من لیسانس نرم افزار از دانشگاه دولتی دارم که توی سایت مهاجرت نیوزلند دیدم دانشگاهم مورد تایید اونها هست.
حدود 7 سال سابقه کار فول تایم در زمینه نرم افزار دارم .

مهران 1392/08/05 ساعت 22:35

سلام،
نمی دونم که آیا اینجا جایی هست که باید سوالم رو مطرح کنم یا نه، ولی به هر حال:
من لیسانس نرم افزار از دانشگاه دولتی دارم که توی سایت مهاجرت نیوزلند دیدم دانشگاهم مورد تایید اونها هست.
حدود 7 سابق سابقه کار فول تایم توی زمینه نرم افزار دارم .
تا چند ماه دیگه 30 سالم پر میشه، بنابراین فقط چندماه وقت دارم که از امتیاز تا 30 سال استفاده کنم.
ایلتس اورال 6.5 دارم و هنوزهم مهرش خشک نشده.
متاهل ام ولی نمی خواهم که امتیاز همسرم استفاده کنم.
من حساب کردم 50 امتیاز برای تحصیلات و 50 امتیاز هم برای سابقه کار و سنم می گیریم.
اگر درست متوجه شده باشم دوتا 15 امتیاز هم برای بونوس پوینت ها مربوطه به ICT می گیرم چون همه جز سه تا رو به رشدها هست و هم جز تخصص های موردنیاز. این قسمت آخر رو درست متوجه شدم؟ یعنی این 30 امتیاز رو میگیرم؟
دوستان با تجربه پیشنهاد می کنن با این شرایط برای PR اقدام کنم و EOI ثبت کنم؟
برای یافتن جاب آفر چه مسیری را باید طی کنم؟ احتمال گرفتن جاب آفر آف شور وجود دارد؟ چه پیشنهادهایی در این زمینه دارید؟

مهران 1392/08/05 ساعت 22:37

یافتم یافتم! با حذف کلمه همیب (شما برعکس بخونید) تونستم پست کنم.

آورین
/حسین

آرمان 1392/08/05 ساعت 22:40

سلام به همه دوستان و
تبریک فراوان به حمیدرضا, سمیرا, پگاه و حسین عزیز
حسین جان مطالبت در مورد کاریابی و فایلهای صوتیش بسیار سودمند واقع شد. ایشااله هر چه زودتر دستت به ضریح مطهر اسکای تاور برسه.
لینکهای زیر هم به نظرم جالب اومد.
http://worktalk.immigration.govt.nz/skills
http://knowyourskills.careers.govt.nz/
http://knowyourcv.careers.govt.nz/

انشالله اولین حقوق کار جدید در نیوزلند رو که گرفتی یه همبرگر مک دونالد با یه نون اضافه دعوتمون کن
/حسین

سمیرا 1392/08/05 ساعت 23:26

@مریم جون خیلی ممنون بابت توضیحات خیلی مفیدت. بی صبرانه منتظر مطلب ات هستم. امیدوارم سفر خوبی داشته باشی و همه چیز عالی پیش بره

@پگاه جونم خیلی تبریک میگم ... امیدوارم بقیه کارها به خوبی پیش بره

@طیبه جون ای ول .قربون دستت یه پوزیشن توپ مثلا ریس اداره مخابرات برا من خوبه .اینترنت خفن بدم برو بچ حالشو ببرن

@آرمان :خیلی ممنون .با آرزوی موفقیت براتون

علی 123 1392/08/05 ساعت 23:35

آقا آرمان بلیط گرفتین؟ من هنوز نگرفتم ها. وایسادم ویزا بیاد.

آقا مهران::: خوش اومدین. با امتیاز 130, با توجه به امتیازهایی که در چند ماهه اخیر از Pool خارج شدن و در سایت اداره مهاجرت موجود هست, احتمالش کمه که برای دریافت ITA = Invitation To Apply` انتخاب بشین و ارزش گذاری ریسکش بستگی به خواست خودتون داره. اگه دو سال پیش بود می تونستین 100 درصد مطمئن باشید که ITA رو دریافت می کنین.
راه حلش هم اینه که امتیاز بیشتری کسب کنین یا جاب یا جاب آفر بگیرید که Offshore در این جمع در رشته نرم افزار تا حالا کسی نتونسته بگیره.

سینا 1392/08/06 ساعت 07:49

سلام به همه دوستان

مدتی بود که گذرم به اینجا نیفتاده بود. تبریک ویژه به سمیرا، حمیدرضا، حسین جان، پگاه و سایر دوستان واجب التبریک.
انشالله همه شما رو به زودی در اینجا ببینم.

وقتی رسیدید اینجا، در کارگاه یک روزه ARMS و کارگاه سه روزه Chamber of commerce حتماً شرکت کنید. برای کاریابی و نوشتن رزومه خیلی بهتون دید می ده.

پارسال دوست امسال آشنا آقا سینا
/حسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.