X
تبلیغات
نماشا
رایتل

کاریابی به کمک لینکدین - قسمت دوم

1392/09/02 ساعت 09:15

در باب کاریابی و تکنیک ها و باید ها و نباید های آن مطلب فراوان است که امیدوارم بتونیم در طول زمان و به مرور جنبه های متفاوت آنرا پوشش بدیم. از یک زاویه می توان توانایی های مورد نیاز جهت یافتن هر چه سریعتر یک شغل مناسب را بصورت ذیل دسته بندی کرد:

·         خودشناسی، شناخت علاقمندی ها و توانایی های خود

·         شناخت فرهنگ و عادات جامعه هدف (مردم نیوزلند)

·         روش های تقویت ارتباطات انسانی

·         تکنیک های متنوع جستجو و یافتن موقعیت های شغلی

·         تکنیک های نوشتاری و تسلط به گرامر زبان انگلیسی

·         تکنیک های گفتاری و توانایی روان، شمرده و واضح صحبت کردن به زبان انگلیسی

·         تکنیک های رفتاری و زبان بدن

·         توانایی ارائه ویژگی ها و توانمندی های خود، یافتن و ساختن مثال های مرتبط

·         عادات زمان بندی و تنظیم و تقسیم وقت

·         تقویت صفات استحکام بخش ذهنی، روانی و شخصیتی

با امید به اینکه قسمت اول کاریابی به کمک لینکدین مفید بوده باشه، قسمت دوم را خدمت دوستان عرضه می کنم.


بهترین و سریعترین راه برای مرتبط شدن با افراد جدید

علاوه بر راه های مرسوم و مستقیم، یک راه کوتاه برای یافتن افراد استفاده از میانبر گروه است بدین معنی که از طریق گروه هایی که خود یا مرتبطین شما در آنها عضو هستید، دیگر افراد و متخصصین عضو آن گروهها را پیدا کرده و برای آنها درخواست ارتباط بفرستید. هم چنین می توانید بخواهید که بصورت اتوماتیک یک درخواست ارتباط از طرف شما برای کلیه اعضای گروه فرستاده شود. البته غیر فعال بودن دریافت این قبیل درخواست ها توسط دیگران و احتمال اسپم تشخیص داده شدن را از نظر دور ندارید

 

با چه کسی در لینکدین مرتبط شویم (یا نشویم)

اگر چه می توان داشتن ارتباطات را یکی از زیر بناهای اصلی لینکدین به حساب آورد، ولی کیفیت ارتباط هم مهم است. بطور مثال خیلی خوب است اگر بتوانیم با سرشاخه هایی در رشته خود مرتبط شویم که دارای تعداد زیادی ارتباط هستند تا از این طریق توسط تعداد زیادی از افراد شناسایی شویم. یک توصیه عمومی این است که با افراد در هر سطحی مرتبط شوید چون وضعیت افراد دائم در حال تغییر است و ممکن است روزی برای شما ارزشمند شوند. از ارتباط با رقبای خود پرهیز کنید مگر اینکه مطمئن شوید آنها به مجموعه غنی تری از افراد ارتباط دارند

 

آداب برقراری ارتباط

مرتبط شدن با کسانی که شما را نمی شناسند گاهی اوقات بسیار ظریف است. اگر بی محابا درخواست برای افراد ناشناس بفرستید و توسط آنها به عنوان اسپم گزارش شوید؛ این منجر به محروم شدن شما از ارسال درخواست ارتباط و گرفتاری های بعدی خواهد شد.

بهترین راه برای این کار نه یک اقدام انقلابی و بلکه ایجاد علاقه و میل در طرف مقابل است. بطور مثال می توانید اول پروفایل طرف را بخوانید و برخی اشتراکات و علاقمندی های مشابه را بیابید و آنها را در پیغامی که برای وی می نویسید بگنجانید. در این صورت بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که ارتباط شما پذیرفته نشود ولی قطعا اسپم نخواهید شد

 

چگونه ارتباطات را دسته بندی کنید و ایمیل های گروهی بفرستید

می توان از قابلیت برچسب زنی افراد (tag people) استفاده کرده و آنها را بر اساس مهارت، موقعیت و ... دسته بندی کرد به نحوی که فقط خودتان از این موضوع اطلاع داشته باشید. به تبع می توان برای حداکثر 50 نفر از افراد گروههای دسته بندی شده ایمیل گروهی فرستاد

 

اعلان تغییر وضعیت؛ چقدر و چگونه

تغییر وضعیت و اعلان آن یک روش بسیار خوب برای پیشرفت کاری است. از روش های زیر می توانید برای اینکار استفاده کنید:

·         به اشتراک گذاردن مطالب ارزشمند آموزشی، الهام بخش یا سرگرم کننده با خوانندگان خود. سعی کنید از مطالب متنوع مرتبط با صنعت و رشته کاری خود و غیر آن استفاده کنید

·         اگر در رخدادی، کنفرانسی و ... شرکت می کنید آنرا با دیگران به اشتراک بگذارید و آنها را مطلع کنید، شاید آنها هم آنجا حضور داشته باشند

·         قانون 20/80 را فراموش نکنید. 80 درصد از آنچه گفته شد را فقط برای مرتبطین خود نگه دارید و بقیه را بصورت عمومی اعلان کنید

 

چگونه بفهمیم دیگران راجع به یک شرکت خاص چه می گویند

یکی دیگر از امکانات ولی مهجور مانده لینکدین، سیگنال (Linkedin Signal) نام دارد. از این ابزار می توان برای جستجو در میان وضعیت هایی که تغییر کرده اند بهره جست. شما می توان یک شرکت، یک فیلد، یک موقعیت مکانی یا تلفیقی از همه اینها را بعنوان دامنه جستجو قرار دهید و متوجه شوید دیگران (تا 3 سطح دورتر از مرتبطین شما) راجع به این موارد چه می گویند. احتمالا آنچه بدست خواهید آورد جدیدتر و بروزتر از اطلاعات پروفایل ایشان خواهد بود

 

روشهای تبلیغ موقعیتهای شغلی در لینکدین

تبلیغ برای یک شغل می تواند با پرداخت هزینه و با هدف گذاری افراد خاصی (که دارای مهارت های خاصی هستند یا در موقعیت جغرافیایی خاصی زندگی می کنند) صورت پذیرد یا بصورت رایگان و از طریق اعلان تغییر وضعیت یا اعلان در گروه های مربوطه صورت پذیرد. راه دیگر نیز استفاده از نرم افزار SlideShare (که توضیح آن قبلا امده است) و به اشتراک گذاری مطالب تبلیغی می باشد. اگر دنبال کار هستید گوش به زنگ باشید تا از طرق فوق الذکر از موقعیت شغلی جدید با خبر شوید

 

چگونه از بخش رخدادها در لینکدین استفاده کنیم

بخش رخدادها نیز یکی دیگر از بخش مهجور لینکدین است. همه ما و دیگر افرادی که می توانند ما را در یافتن شغل کمک کنند(از قبیل سازمان دهندگان، سخنرانان، رکروترها و دیگر متخصصین) در رخدادها حاضر می شوند و لذا می توانیم با جستجو و گذاشتن قرار قبلی از نعمت حضور این افراد بهره مند شویم. می توان در این قبیل رخدادها اعلام حضور کرد، دیگر مرتبطین را با خبر کرد یا از حضور دیگران در آن با خبر شد

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
ما اینجا نظرات و تجربیات شخصی خود را به اشتراک می گذاریم این اطلاعات به هیچ وجه جنبه پیشنهاد و یا توصیه ای ندارد و نویسندگان هیچگونه مسئولیت قانونی برای مطالب بیان شده ندارند