دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

یک تجربه از مصاحبه کاری تلفنی با نیوزلند

متن زیر تجربه ای است که هادی عزیز داشته و آنرا به زبان اصلی نوشته و بابک-گلی عزیز هم به زبان فرعی ترجمه کرده که جهت اطلاع عزیزان بدون کم و کاست منتشر می کنم. لازم بذکر است این مصاحبه یک تجربه از مصاحبه تلفنی جهت گرفتن پیشنهاد کاری است و لزوما کلیه نکات آن به کلیه مصاحبه های تلفنی و حضوری در نیوزلند قابل تعمیم نیست.


مایلم که مصاحبه کاریم با یکی از استخدام کننده های نیوزلندی رو که با اسکایپ بود رو بازگو کنم

در شروع مصاحبه کننده در رابطه با  مدارک اخذ شده مرتبط من با شغل مورد نظر سوال کرد و من گفتم که من مدرکی ندارم بخاطر اینکه ما در ایران به مراکز مربوطه دسترسی نداریم و ایشون هم چیزی در خصوص سابقه تحصیلی من نپرسید

بعدش ایشون سوال کرد که آیا من تجربه پیاده سازی سیستم با اون سیستم خاص(احتمالا SAP) رو بصورت شروع از اول (from the scratch) رو داشتم تا بحال که من جواب دادم بله و ایشون در موردگی چگونگی شروعش پرسید و دنبال این بود که بدونه آِا من متدولوژی استاندارد پیاده سازیشو میدونم یا نه

بعدش سوالات جزئی تر شروع شد و چیزی که جالب بود این بود  که اصلا در خصوص تجربه های قبلی من سوال نکرد و ناگهان شروع کرد به پرسیدن سواالت  تخصصی. من متوجه یه روال مشخص در خصوص روند سوالاتش شدم : سوالات ابتدا در رابطه با مواردی بود که در حیطه تجربیات ذکر شده در رزومه من بود . مشخص بودش که رزومه و کاور لتر من رو کامل و با دقت خونده که بتونه مهارته های منو ارزیابی کنه. در هر مهارتی ابتدا سوالاتی رو مطرح میکرد که ببینه دانش تجمیع اون مهارت ( در رابطه با شرایط و دیگر مهارت ها) من چطوریه و از طرف دیگه سوال میکرد که ببینه چطور این مهارت در نتیجه کار و دیگر دپارتمان ها مخصوصا از نظر مالی تاثیر داشته .

بعد از پرسیدن هر سوال و شنیدن جواب من اون یا اونو تایید میکرد یا بیان میکرد که انتظار داشته چه جوابی بشنوه. و منم بعد از شنیدن این موارد به مواردی که اشاره ای نکرده بودم توضیح کوچیکی میدادم. در واقع من فکر میکنم که ایشون بصورت عمدی منو به جایی راهنمایی میکرد که توضیحات بیشتری بدم تا اینکه ببینه من میتونم تو مسائل مقاوم باشم و اینکه یه مسئله را از جهان مختلف شرح بدم یا نه

به نظر من بیشتر سوالاتی که کرد شبیه  سوالات تستای استاندارد بین المللی بود که ممکنه به این دلیل باشه که ایشون میخواس ببینه من مناسب گرفتن اون مدارک هستم یا نه. پس اگه شما در یه رشته ای کار میکنید که دوره های بین المللی وجود داره در رابطش و اون مدارک رو شما ندارید بهتره که  اون امتحانات و مدارک رو بصورت ریز بررسی کنید تا جایی که با ترمینولوژی های استاندارد در اون حیطه آشنایی پیدا کنید .

تو ایران در بیشتر شرایط یکم که از شروع یک مصاحبه میگذره  ما میتونیم مصاحبرو اون جوری که میخوایم به سمتی هدایت کنیم که بره به سمته تخصصای خودمون. اما اینجا این غیر ممکن بود. به این معنی که اونها سوالات را گذشته از اونکه شما چی جواب بدی  میپرسن و بعد از سوال به شما اجازه نمیدن که مسیر مصاحبه رو به اون چیزی که دلت میخواد تغییر بدی بنابراین سعی کنید روی سوال تمرکز کنید و از ارائه توضیحات نامربوط بپرهیزید اونها اینو میفهمن و  کاملا حرفه ای مانع این میشن که این کارو بکنید.

در پایان ایشون اشاره کرد که همه سوالات که میخواسترو پرسیده و از من پرسید که سوالی ندارم؟. سوالی که من پرسیدم این بود که مرحله بعدی چیه و ایسون گفتن که نامه ارزیابی رو مینویسن و به مدیرشون میدن . بر خلاف ایران اونها اگه حتی نیازاشونو برآورده نکنید بهتون بازخورد میدن.

در کل فکر نمیکنم در این مورد من برای ادامه دادن شانس خاصی داشته باشم.از اونجایی که اصلا با این جور مصاحبه عادت نداشتم و شروعش که همراه با سوالات جزئی بود منو شوکه کرد ولی تجربه خوبی برای ارزیابی خودم بود.

ضمنا من بر عکس ایشون در هنگام مصاحبه  هیچ مشکل اتصال به اینترتی نداشتم و دوبار در زمان مصاحبه ارتباط از طرف ایشون قطع شد . ایشون بی تاب بودن چون همون موقع ایمیل زدن به من و گفتن که میخوان به شماره تلفن من زنگ بزنن برای اینکه مصاحبه رو ادامه بدن. برای همین صفحه ایمیلتون رو هم هنگام مصاحبه باز نگه دارید برای همچین شرایطی.

در انتها مایلم که با این نکات بحثو جمع بندی کنم:

  •    بجای اینکه خودتونو آماده سوالاتی در مورد تحصیلات یا سوابقتون کنید منتظر سوالات تخصصی در مورد کار با محیط واقعی باشید
  •         اگر واقعا ماهر نیستید در مورد مهارتاتون اغراق نکنید . مصاحبه کننده ممکنه از شما در مورد یه مهارتی بپرسه و اولش شما فکر کنید که چون ساده میپرسه خیلی ماهرید ولی در آخر با سوالات کاملا جزئی و تخصصی شما را کاملا گیج کنه
  •     من از هدست موبایلم استفاده کردم که باعث شد صدای کاملا شفافی داشته باشم. من هدست موبایل رو بجای هدست کامپیوتر بشدت توصیه میکنم
  •           اونا خیلی به  مدارک اهمیت میدن اگه شما مدارکی دارید مطمئن بشید که هنوز اعتبار دارن
  •         اگه مورد کاریتون مربوط به حرفها ی میشه که رد اون زمینه مدارک بینالمللی وجود داره سوالان اون امتحانا رو مرور کنید.
  •           اجازه بدید مصاحبه کننده بحث رو پیش ببره و سعی در جهت دادن بحث نکنید.
  •           شماره مستقیم مصاحبه کننده رو داشته باشید در مواردی که ارتباط اینترنتی قطع میشه به درد میخوره

نظرات 55 + ارسال نظر
امید راد 1392/09/23 ساعت 09:41 http://kavehrad.ir

هادی جان دستت درد نکنه
خیلی خوب بود، مخصوصا برای من که امیدوارم همچین اتفاقی برای منم بیافته.

حسین جون دست شما هم درد نکنه عزیزم

انشالله. قربانت امید جان
/حسین

سمیرا 1392/09/23 ساعت 11:19

با تشکر از هادی عزیز و بابک-گلی و حسین عزیز.....جالب بود و مفید. دستتون درد نکنه .

لطف داری سمیرا جان
/حسین

بابک-گلی 1392/09/23 ساعت 12:12

حسین فک کنم تو اون موقع میدونستی ما با هادی هم آفیسری میشیم متنشو دادی من ترجمه کنم
راستشو بگو نکنه پرونده ها رو خودت تقسیم میکنی اونجا

ای بابا. هر چی به این مگان دربی میگم لیستا رو خوب قاطی کن گوش نمی کنه
/حسین

هادی 1392/09/23 ساعت 13:23

خواهش می کنم دوستان. دست آقای بابک - گلی درد نکنه بابت ترجمه.

بابک - گلی :: از این خانم مک کوناچی چه خبر؟ یه ایمیل به ما زد و رفت تو کما ... هر چند که من زیاد عجله ندارم که زود برم مصاحبه و ویزا چون اینجا فعلا خوش می گذره ولی یه جورایی نگران خودش شدم می خواستم ببینم ازش خبری چیزی داری .. سلام ما رو هم بهش برسون!

هادی 1392/09/23 ساعت 13:29

آقا حسین :: عرض کنم خدمت شما که مصاحبه با دفتر نیوزیلند یک شرکت آلمانی بود و مصاحبه کننده دقیقا در اکلند بودند و خودشون هم نیوزیلندی بودند.

فکر کردم سنگاپور بود. اصلاحش کردم
/حسین

بابک-گلی 1392/09/23 ساعت 13:39

هادی جان نه ما هم خبری نداریم داره مدارکو بررسی میکنه خودش گفت تموم شد خبر میده

حسین مگه با مگان میشینین حکم بازی میکنین

آرمان 1392/09/23 ساعت 14:51

سلام.
دست آقا بابک و هادی درد نکنه
من ویزای ترانزیت استرالیا رو از طریق ایمیل دریافت کردم. همین رو پرینت بگیرم کافیه یا باید منتظر تماسشون باشم.

بله کافیه
/آزاده

مرسده 1392/09/23 ساعت 15:30

ممنون از آقا هادی و آقا بابک ، خیلی خوب بود
حسین آقا میشه متن زبان اصلیش رو هم داشته باشیم؟

و یک سوال دیگه دوستانی که از اینجا با رکروترها مصاحبه داشتن میشه بگن چه سوالهایی ازشون پرسیدن؟
ممنونم

البته. یک ایمیل به two.migrators@live.com بزنید تا براتون بفرستم
/حسین

بله مرسده جان. از نظرات بقیه دوستان هم استفاده می کنیم. من هم چند مورد مصاحبه داشتم. سعی می کنم چکیده نکات مهمش رو توی یه پست بگذارم
/آزاده

مرسده 1392/09/23 ساعت 16:11

ممنون حسین آقا
خیلی ممنون آزاه جون ، ولی فعلا میشه یه کمش رو همین جا بگی ؟ میخوام فقط حدودا بدونم که سوالاشون در چه رابطه ای هست
ممنونم

معمولاَ رکروترها در هر زمینه نفرات متخصص دارند. برای مثال کسی که رزومه های مهنسی مکانیک توی گرایش نفت رو بررسی می کنه دقیقا با شرکت هایی ه توی این زمینه فعالیت می کنن در ارتباطه و می دونه دنبال چی می گردن، اگه از رزومه شما خوشش بیاد باهاتون قرار مصاحبه می ذاره و بر اساس رزومتون سوالاتی تقریباَ کلی می پرسه. مثلاَ با فلان نرم افزار چقدر کار کردی و یک کم تخصص تر که بفهمه فقط اسم نرم افزارو شنیدی یا واری ولی نه در این حد که فلان پایپ رو چطوری سایز می کنی چون در اون حد سواد فنی ندارن. بعدشم در مورد روحی کاریت سوال می کنه که ببینه چطور شخصیتی داری
/آزاده

هما 1392/09/23 ساعت 16:34

سلام به همگی

فرحناز جون خیلی ممنون از جوابت


یه سوال؟؟؟کسی میدونه بعد از مصاحبه این زمان که آفیسر طول میده برای چی هست؟
یکی رو ٢ هفته جواب میده یکی رو میبینید ٣ ماه طول میده مگه تمام اسس ها انجام نشده قبل از مصاحبه؟

هما جان یک بخشی از تاخیر ممکنه به خاطر شلوغ بودن سر کیس آفیسر و عدم اعلام نتیجه به سوپروایزر باشه. یه بخشی هم به این دلیله که بعد از اعلام نظر کیس آفیسر، پرونده برای چک نهایی میره پیش سوپروایزر و بسته به میزان پرونده هایی که توی صف تایید سوپروایزر هستن، زمان اعلام نتیجه هم طول می کشه دیر و زود دارهُ سوخت و سوز نداره
/آزاده

مرسده 1392/09/23 ساعت 18:14

خیلی ممنونم آزاده جان ،اینطوری خوبه ، پس مصاحبه نباید طولانی باشه :)

مهاجر 1392/09/23 ساعت 18:24

سلام. یه سوال از دوستانی که مصاحبه گرفتن. راجع به اینکه برای مهاجرت اقدان کردید و پروندتون تحت بررسیه چیزی تو کاورلتر اشاره کردید؟ چی نوشتید؟

هما 1392/09/23 ساعت 21:24

آزاده جون ممنون از جوابت

اختیار دارید
/آزاده

آرمان 1392/09/23 ساعت 21:29

ممنون آزاده خانم از بابت جوابت برای ویزای ترانزیت.

ایشاله به سلامتی برید
/آزاده

آرمان 1392/09/23 ساعت 21:36

سلام.
یک سوال که ذهنم رو مشغول کرده اینه که آیا چند هفته قبل از رفتن برای برخی از فرصتهای شغلی رزومه بفرستم. دوستانی که قبل از رفتن مصاحبه داشتند, نظرشون در مورد نتایج مصاحبه, چندو چونش و تجربه این قضیه در ایران چیه؟ا

به نظرم اگر اینکار را موکول به بعد از رفتن و شرکت در کارگاه ها بکنی بهتر باشه
/حسین

آرمان 1392/09/24 ساعت 10:26

ممنون حسین جان

قابلی نداشت
/حسین

سمیرا 1392/09/24 ساعت 13:47

@مهاجر : من تو کاور لتر اشاره کردم که مرحله آخر هستم و مصاحبه هم شدم . IPENZ هم دارم. بازهم زیاد براشون جالب توجه نیست در همین حد که ازم پرسیدن الان چرا ایرانی؟ ، قبلا نیوزیلند بودی دوباره می خوایی بیایی؟ و... آخرش هم بعضی ها بعد از اینکه در جواب ایمیل براشون شرح میدادم وضعیت پرونده رو یا دیگه اصلا فیدبکی نگرفتم یا گفتن مرسی از اقدامت هر وقت اومدی اینجا دوباره اپلای کن.
در هر صورت ذکر این مورد یکم اینترستشون میکنه ولی مهمترین مسئله اینه که اونجا باشی

مرسده 1392/09/24 ساعت 14:43

یه سوال دیگه این که دوستانی که در شرف رفتن هستن و یا نیوزیلند هستن ، میدونید چه کارگاههایی مفید هست برای ثبت نام و از اینجا باید اقدام کنیم برای ثبت نام یا نه؟
ممنونم

کتایون 1392/09/24 ساعت 15:09

سلام...
دوستانی که میخوان مدارکشون رو پست کنن::: پست DHL واقع در دانشگاه شریف به طرز حیرت انگیزی تخفیف میده و مثلا برای بسته های زیر نیم کیلو هزینه 33000 تومان برای ارسال به کانادا میگیره و از یکی از دوستانم که 700 گرم بوده 47000 تومان... این رو اینجا مطرح کردم چون این آفیسرها با 1 یا 2 بار مشکلشون با پست حل نمیشه و این قیمت ها خیلی مناسبن... برای ورود به دانشگاه هم فقط کافیه که 1 کارت شناسایی با خودتون ببرید و اونجا بگذارید...
فقط برای مقایسه خدمتتون بگم من 2 ماه پیش با آرامکس که از همه پست ها ارزونتره بسته زیر نیم کیلو رو 140 تومان برای کانادا پرداخت کردم... و DHL همین مقدار رو در دفاتر معمولی اش 185 تومان میگیره...
موفق باشید...

معمولاً دفاتر پست داخل دانشگاه تخفیف می دن که البته برای کانادا و امریکا خیلی به صرفه ست. یک دفتر TNT هم توی ساختمان مرکزی دانشگاه خواجه نصیر هست اول خیابان میرداماد. پارسال یادمه حدوده 20% تخفیف می داد. هرکس مسیرش خورد از اونجا هم قیمت بگیره.
/آزاده

کتایون 1392/09/24 ساعت 16:47

@ آزاده جان::: این دیگه از درصدی تخفیف دادن گذشته کارش 185 تومان رو 33 تومان میگیره... دوستانم هم چندین بار امتحانش کردن

آره حراجش کرده
/آزاده

سینا 1392/09/24 ساعت 23:00

مرسده :: من این کارگاهها رو می شناسم و شرکت کردم

1- کارگاه یک روزه ARMS در مورد جستجوی کار

میتونید به این آدرس ایمیل بزنید و در مورد این کارگاه و سایر کارگاههای ARMS و تاریخهای برگزاری اطلاعات بگیرید

reception@arms-mrc.org.nz

2- کارگاه سه روزه Chamber of commerce

برای دریافت اطلاعات لازم به این آدرس ایمیل بزنید

programmesupport@chamber.co.nz

فهیمه- حبیب 1392/09/25 ساعت 00:35

@مریم
مرسی عزیزم. انشالا جبران کنیم.
Fahime.qarib@gmail.com

مرسده 1392/09/25 ساعت 12:42

خیلی ممنونم آقا سینا از بابت اطلاعات مفیدتون ، خیلی لطف کردید
چقدر کوتاه ،من فکر میکردم دوره هاشون طولانی تره

سینا 1392/09/25 ساعت 13:04

مرسده :: قابل شما رو نداره. فقط ممکنه به خاطر تق و لقی این روزها که نزدیک کریسمسه جواب سریعی به ایمیل شما داده نشه.
همونطور که اشاره کردید، کارگاه در یک زمان نسبتاً کوتاه یک سری اطلاعات اولیه رو که مورد نیاز شما است به شما می ده. بقیه اش دیگه با خودتونه که هفت جفت کفش آهنی و هفت عدد عصای آهنی تهیه کنید و توی این بازار شلوغ و بی رحم دنبال کار بگردید.

ادمین محترم آزاده خانم:: الان داشتم "جدول ما" رو نگاه می کردم دیدم ستون "زمان صدور ویزا" برای من هنوز خالیه. لطفاً برای من بنویسید AUG 2013

حتماَ
/آزاده

مرسده 1392/09/25 ساعت 13:47

@آقا سینا : واقعا دنبال کار گشتن برای ما که اینجا همیشه پیشنهاد کار برامون مهیا بوده خیلی سخته!!! ولی امیدوارم با این کلاسها و کفشهایی آهنی اونجا هم تو زمان مطلوب ، همگی بتونیم کار خوب پیدا کنیم :)

سینا 1392/09/25 ساعت 13:54

مرسده خانم :: اسم شما را در "جدول ما" پیدا نکردم. شما در کدام مرحله هستید؟

مرسده 1392/09/25 ساعت 14:13

ما فعلا به مراحل شما نرسیدیم :) همسرم ویزای تحصیلی داره و من ویزای کار

امیر 1392/09/25 ساعت 15:43

کتایون: خیلی ممنون از اون نکته مفید در مورد پست. این نکات خیلی به درد بخورن. ایشالا همه دوستان نکات خاصی که بهش رسیدن رو به اشتراک بذارن

امیر 1392/09/25 ساعت 15:47

در مورد مدارک کاری لازم برای لاج کردن میخواستم ببینم چه مدارکی واقعا لازمه. مثلا من جایی که الان مشغولم قرارداد کتبی ننوشتیم و فقط یه قرارداد شفاهی بوده. به نظرتون یه قرارداد کتبی تنظیم بکنیم بفرستم؟ بیمه اگه مثلا برای یک سال آخر باشه مشکلی نداره؟

حمیدرضا 1392/09/25 ساعت 18:47

@ آقا سینا از بابت اطلاعات مفیدی که ارائه فرمودید تشکر می نمایم.

@ آقا بابک لطفا به من ایمیل بزنید ، باتشکر
hamidrzarei@yahoo.com

سینا 1392/09/25 ساعت 23:31

آزاده خانم :: ممنونم. زحمت کشیدید

حمیدرضا جان :: خواهش می کنم. قابلی نداره

حمیدرضا 1392/09/26 ساعت 07:59

قابل توجه دوستانی که قصد مکاتبه به ARMS را دارند.در تکمیل اطلاعات ارائه شده توسط آقا سینا، لازم است در زمان مکاتبه اطلاعات زیر را نیز در email خوn قید فرمایید:

-Your current immigration status.(e.g. work visa-essential skills,resident-family stream)
-Your contact phone no.
-Gender:
-Age group:[<=24,25-24,35-44,45-54,55-64,65+]
-Ethnicity:[eg.chinese,indian,Russian etc]:
-How did you know about ARMS:
-Your Profession

مرسده 1392/09/26 ساعت 10:04

آقا حمیدرضا : ممنون که این نکات رو گفتید

مسعود.ک 1392/09/26 ساعت 19:34

سلام دوستان
من امروز مجدد به آقای سوار گیر دادم که مشکلات کاری برام پیش اومده کارامو تحویل دادم و دیگه ازم انتظار دارن ک استعفا بدم شما مرحله بعدی مشخص کنید لطفا.
در کمال ناباوری نیم ساعت بعد پاسخ داد و به مصاحبه دعوت شدم

مبارکه
/حسین

علی 123 1392/09/26 ساعت 21:28

مسعود.ک::: مبارکه حیرتا از ایرانی جماعت حالا بقیه دوستان دوباره همین ترفند رو نزنین یه وقت ....وگرنه کلا از همه ایرانی ها سلب اطمینان می شه...

مسعود.ک 1392/09/26 ساعت 22:44

@علی 123 عزیز بنده واقعا مشکل برام داشت درست میشد یعنی کلا این قضیه رفته بود رو اعصابم ترفندی در کار نبود

واقعاً جای تبریک داره بعد از این همه پی گیری
/آزاده

تی تی 1392/09/26 ساعت 22:52

آقا مسعود
امیدوارم مصاحبه خوبی در پیش داشته باشید.

علی 123 1392/09/26 ساعت 23:34

مسعود.ک::: می دونم مسعود جان, من کلا گفتم که از این کامنت کسی استفاده ای نکنه.

نازی(سعید) 1392/09/27 ساعت 00:03

آقا مسعود ک خیلی مبارکه پس نشون میده هنوز دارن کار میکنن و نرفتن تعطیلات و در ضمن چقدر انسان های مثبتین ...
انشاا..موفق باشید...

حمیدرضا 1392/09/27 ساعت 08:23

@ مسعود ک. عزیز تبریک ، بالاخره نشان دادی خواستن توانستن است، برای مصاحبه آزمایشی یا هر نوع کمک و هم فکری روی من حساب کنید

@مرسده ، قابل شما را ندارد ، اگر تمایل دارید برنامه های Auckland Chamber of Commerce را هم داشته باشید لطفا به من ایمیل بدهید تا برای شما اراسل نمایم.
hamidrzarei@yahoo.com

سمیرا 1392/09/27 ساعت 09:40

@مسعود.ک : تبریک میگم به سلامتی ،براتون آرزوی موفقیت دارم

سمیرا 1392/09/27 ساعت 09:43

دوستان کسی میدونه: فبل از فول اسس میشه برای EOI اقدام کرد( پری اسس آماده باشه ) و بعد فول اسس گرفت یا نه؟

بله با پری اسس میشه شرکت کرد
/آزاده

مسعود.ک 1392/09/27 ساعت 10:53

از دوستانی که لطف دارن سپاسگزارم ولی تبریکو بایستی بزاریم برای بعد از مصاحبه برای مصاحبه آزمایشی هفته بعد مزاحمتون میشم

نرجس 1392/09/27 ساعت 11:22

بچه ها کسی هست که برای چند ماه آینده بخواد بارهاش رو فریت کنه ؟ من دارم یار کشی می کنم به یاری سبزتان نیازمندیم البته برنامه من برای ماه می هست و چون میزان بارم زیاد نیست، اگر بخوام تنهایی فریت کنم ارزش نداره ولی اگر از دوستان کسی باشه که بتونیم با هم بارها رو بفرستیم به نفع همه هست.

علی 123 1392/09/27 ساعت 18:52

نرجس خانم::: اگه من تا خرداد ماه کار پیدا کنم, ما احتمالا بخوایم یه مقدار اسباب وسیله فریت کنیم.

مهتاب 1392/09/27 ساعت 22:54

مسعود جان تبریک... بعد از مصاحبه هم تبریک خواهیم گفت. امیدوارم به راحتی غول این مرحله رو هم شکست بدید

نرجس جان منم احتمالا برای فریت هستم... هنوز بارم رو جمع نکردم ببینم چی رو ممکنه بفرستم ... خبر میدم

سالار 1392/09/28 ساعت 08:54

http://insider.seek.co.nz/getting-started-101-a-job-search-checklist?tracking=NLC-SNZ-EDT-NZNews-0000764-Main-171213&etcid=5046&etrid=d5a776b3-1ede-e211-b9f7-9c8e992ccf48
سلام به همگی دوستان یه نگاه هم به این لینک بندازید بد نیست

نرجس 1392/09/28 ساعت 19:22

علی 123 و مهتاب عزیز من هم عجله ندارم و منتظر خبر شما می مونم

امیر 1392/09/28 ساعت 23:10

دوستان برای مدارک کاری چه مدارکی فرستادین؟

تکمیل ترین مدارکی که می تونید بفرستیدُ نامه اشتغال به کار از شرکت، قراردادهای کاری در سال های مختلف و تعدادی فیش حقوقیه. این مجموعه از مدارک جای هیچ حرفی باقی نمی گذاره. حالا شما هرچند تا رو تونستید بفرستید
آزاده

ویدا 1392/09/29 ساعت 00:51

سلام دوستان. من یه سوال دارم. من جمع امتیازهام 120 تا هست. ایا با این امتیاز احتمال اینکه از pool بیام بیرون وجود داره؟ یا حتما باید 140 به بالا باشم؟
مرسی

ویدا جان بهترین کاری که می تونید بکنید اینه که امتیاز هایی رو که در سال ۲۰۱۳ از پول در اومده بررسی کنید و ببینید حداقل امتیازی که از پول دراومده چی بوده. تا جایی که من حضور ذهن دارم امتیاز ۱۲۰ از پول در نیومده و بهتره صبر کنید تا امتیازتون افزایش پیدا کنه.

آزاده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.