دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

داستان من و وبلاگ و بالاخره مصاحبه!

اولین دفعه ای که این وبلاگ رو دیدم رو دقیقاً یادم میاد.  بعد از کلی فکر کردن و تحقیق و مقایسه و کلنجار رفتن و اینور اونور کردن، بالاخره تصمیم به مهاجرت گرفته بودیم اون هم به نیوزیلند. همیشه عادت دارم برای انجام یه کار کوچیک هم که شده کلی تحقیق کنم، در مورد نیوزیلند هم کلی تحقیق کرده بودم و وب سایت مهاجرت رو از سیر تا پیاز خونده بودم. از اونجایی که معمولاً مطلب مفید و خوب در زمینه های مختلف به زبان فارسی گیرم نیاد از اون اول زحمت جستجو به زبان فارسی رو به خودم ندادم. اما اون شب یه به ذهنم رسید که عبارت " مهاجرت به نیوزیلند" رو جستجو کنم و اون آغاز آشنایی من با وبلاگ دو مهاجر بود. ساعت 10 شب شروع کردم به خوندن وبلاگ و تا ساعت 4 صبح کل مطالبی رو که ناصر و سپیده عزیز زحمتشو کشیده بودن به همراه همه نظرات زیرشون رو خوندم. از فردا صبح چک کردن این وبلاگ شده بود کار هر روزم! از اون زمان دو سال می گذره و واقعاً احساس می کنم که یه جورایی به وبلاگ، نویسنده هاش و تمام دوستانی که توی وبلاگ پیدا کردم، وابسته شدم. همه ماهایی که به این وبلاگ سر می زنیم قراره سوار یک  کشتی بشیم و مقصد هممون یکیه، فقط تاریخ بلیط هامون فرق داره . واسم خیلی جالبه که اونهایی که قبلا سوار شدن و الان به مقصد رسیدن و  پیاده شدن از خاطرات سفرشون  گفتن و منی که الان سوار همون کشتی هستم دارم تمام خاطرات اونها رو تجربه می کنم و کسانی هم خواهند بود که خاطرات منو در سفرهای آتی شون تجربه خواهند کرد. هر کدوممون توی این سفر باحوادث مختلفی برخورد کردیم و بیان این خاطراته که سفر رو برای مسافرین بعدی امن تر و قابل لمس تر می کنه هرچند که هیجان سفر رو براشون باقی خواهد گذاشت.  امیدوارم همونطورکه ناصر، سپیده، بابک و حسین عزیر تمام تلاششون رو برای کمک به ما انجام دادن و می دن، من هم بتونم با کمک شما دوستان، نقش کوچیکی در آسون تر کردن مسیر سفر برای همسفرامون ایفا کنم. این قصه ها رو گفتم که برم سر بحث شیرین مصاحبه


اکثر بچه هایی که مصاحبه کردن تجربه های خودشون از مصاحبه رو گذاشتن و شاید در نظر اول این بحث تکراری بیاد ولی از اونجاییکه مصاحبه نقش تعیین کننده ای در نتیجه تمامی فعالیت ها و سختی های مهاجرت داره، هرچی بیشتر ازش بدونیم بهتره.


با فرض اینکه همه ما در مورد نیوزیلند کلی تحقیق کردیم و اطلاعات کلی در مورد شرایط زندگی و کار در نیوزیلند داریم، من آمادگی برای مصاحبه رو به دو فاز تقسیم می کنم. فاز اول زمانی شروع میشه که کیس آفیسر اولین ایمیل رو می زنه و خودشو معرفی می کنه و یا مدرک درخواست می کنه و بهر حال ما متوجه میشیم که کیس آفیسر دار شدیم و پروندمون به جریان افتاده. اگر به آمار جدول ما هم نگاه بندازید می بینید که از مقطعی که کیس آفیسر دوستان مشخص شده تا زمان مصاحبه، دوستان  چیزی بین 4 ماه تا دو سال وقت داشتند. این زمان از نظر من زمان طلایی آمادگی برای مصاحبه است. تعدادی از کارهایی که میشه در این فرصت با فراغ خاطر انجام داد رو براتون لیست می کنم:

 

1-      اقدام برای کاریابی با تمامی توان. از طریق وب سایت شرکت های فعال در حوزه کاری خودتون، سایت های کاریابی و ارتباط مستقیم با آزانس های کاریابی. اینکارو حتماً در اولویت های زندگیتون قرار بدید. اولاً در خلال اینکار کلی اطلاعات راجع به دانش های مورد نیاز در رشته های تخصصتون دستتون میاد. دوماً کلی لینک پیدا می کنید و از همه مهمتر جواب ها و قرار مصاحبه های احتمالی که در خلال این جستجو ها و اقدام ها بدست میارید، در مصاحبه به دردتون می خوره. اینکار از اون کارهایی نیست که بذارید واسه دو روز مونده به مصاحبه چون زمانبره از من به شما نصیحت!

2-      تحقیق و بررسی در مورد نیوزیلند و بازار کار مرتبطتون رو از یاد نبرید. این هم باز از کارهایی نیست که بشه گذاشت واسه دقیقه 90!

3-      سوال های مصاحبه رو جایی داشته باشید و یکسری جواب های اولیه براشون تهیه کنید و در خلال تحقیقاتتون جوابهاتون رو تکمیل تر کنید. اینطوری وقتی که آفیسر ایمیل می زنه و میخواد قرار مصاحبه بذاره آدم استرس زیادی نمی گیره. از طرفی چون جوابها رو مرتط مرور و تکمیل کردید، حتی اگه سوال جواب ها جلوتون نباشه می تونید براحتی راجع بهشون صحبت کنید. ایده گرفتن از فایل مصاحبه دوستان قبلی می تونه به آدم ایده بده به شرطی که کپی/پیست نباشه.

4-      سعی کنید توی برنامه هفتگیتون کار کردن روی زبان انگلیسی رو بگذارید هرچقدر هم که زبانتون خوب باشه، آدم یه مدت که صحبت نکنه ممکنه موقع صحبت کردن تپق بزنه.

 

و حالا فرض می کنیم همه اینکارها رو انجام دادیم و آفیسر در مورد زمان مصاحبه ازتون می پرسه و شما وارد فاز دوم آماده سازی میشید. اگه  بجای منتظر نشستن توی مرحله قبل مشقاتون رو نوشته باشید، توی این فاز کار شما راحته فقط مطالب قبلی رو چک می کنید و در صورت نیاز آپدیت می کنید. سوال ها و جواب ها رو با ترتیب های مختلف با خودتون بارها و بارها مرور کنید. مصاحبه آزمایشی از اوجب واجباته و به قول آقا حسین یکیش واجبه و دو تا و حتی بیشتر مستحب. در حین مصاحبه کلی ایرادات آدم در میاد. سعی کنید خیلی روی کاغذهاتون تمرکز نکنید چون ممکنه چند تا سوال انحرافی ازتون پرسیده بشه که تمرکز شما روی کاغذهاتون رو بهم بزنه. در ضمن تمام پاسخهایی که از شرکت ها و رکروترها دریافت کردید و فکر می کنید پاسخ بدرد بخوری هست رو قبل از مصاحبه آماده کنید تا به محض اتمام مصاحبه برای آفیسر ارسال کنید.

 

همه اینکارهارو کردیم که برسیم به زمان مصاحبه!  شما در زمانی بین نیم ساعت تا یه ساعت فرصت دارید که آفیسر رو قانع کنید که آمادگی شروع کار و زندگی در نیوزیلند رو دارید.

 

  • اول از همه اگر در بدو صحبت چند تا سوال اول مصاحبه رو نفهمیدید و مجبور شدید بپرسید هیچ اشکالی نداره چون چند دقیقه زمان می بره تا به استرس خودتون غلبه کنید و با لهجه آفیسر آشنا بشید. اگه قبلاً باهاش تلفنی صحبت کرده باشید، می تونه کمک بزرگی باشه. آفیسر من چون جوونتر و کم تجربه تر بود با لهجه خیلی غلیظ و تند صحبت می کرد. اگه همچین اتفاقی افتاد ازش بخوایید که سوالی رو که نفهمیدید دوباره تکرار کنه. این مشکل در مورد آفیسر های قدیمی شاید کم تر باشه ولی این احتمال رو در نظر بگیرید و هول نشید.
  • در مورد ترتیب سوالات هم باید بگم که ممکنه کاملاً در هم بپرسه و شما رو چک کنه برای همین می گم که بهتره جواب ها رو در ذهنتون داشته باشید و کاغذ ها رو برای شرایط اضطراری جلوتون داشته باشید که چیزی از قلم نندازید.
  • یه مورد دیگه ای که من در مصاحبه باهاش برخورد کردم این بود که کلی در مورد شرایط کاری فعلیم در ایران از من سوال کرد. این تجربه جدیدی بود و بهتره که برای این دست از سوالات هم آماده باشید. برای مثال در مورد نحوه استخدام من در شرکت فعلی و اینکه چند نفر توانایی انجام کار من در شرکت رو دارند و آیا این امکان وجود داره که کارم رو به نفر دیگه ای منتقل کنم، از من پرسید. علاوه بر این از من پرسید که دقیقاً امکان انجام همین کار در نیوزیلند  رو دارم و یا نه؟ بقیه سوالات کاملاً مشابه سوالاتی  بود که از سایر دوستان پرسیده شده بود، بجز چند مورد جزیی که خوب طبیعیه. حتماً از آمار و ذکر مرجع در جواب هاتون استفاده کنید.
  • بعضی از کیس آفیسر ها ممکنه در انتهای صحبت شما فیدبکی به شما بدن مثل بسیار خوب یا OK و یا چیزی شبیه این که آدم احساس کنه آفیسر جوابش رو گرفته. اما کیس آفیسرمن چنین فیدبکی نمی داد که البته اشکالی هم نداره. بیشتر می خواستم اینرو برسونم که خیلی نگران فیدبک های آفیسر در زمان مصاحبه نشید و آرامش خودتون رو حفظ کنید.

 

بعد از اتمام مصاحبه هم ایمیل های مورد نظر رو که در مصاحبه هم بهشون اشاره کردید براش بفرستید و بابت مصاحبه ازش تشکر کنید.

نظرات 56 + ارسال نظر
کتایون 1392/10/03 ساعت 15:17

آزاده ه ه ه تو داری یحنی مهنو تحدید د د میهکهنی ی ی؟ داشتهیمم؟؟؟
بابا من داشتم مهاجر واسه نیوزلند جور میکردم... دستت درد نکنه! هم بابت این پست و هم بابت تذکرت


/آزاده

سمیرا 1392/10/03 ساعت 15:43

آزاده جون دستت درد نکنه بابت مطلب، یاد مصاحبه خودم افتادم که اونروز آفیسر من خیلی بد اخلاق بود حتی یه بار تند تذکر داد که فقط جواب سوال و بده توضیح اضافه نده. آخرش هم اونقدر خشک و رسمی خداحافظی کرد که گفتم کارم تمومه حتی شک کردم که نکنه خود آفیسر نبوده ولی به خیر گذشت.


/آزاده

مجید 1392/10/03 ساعت 17:27

آزاده خانم ممنون از اولین پست مفید شما و تبریک میگم بابت مصاحبه و خوشحال شدم که شما سکاندار شدید و این فتیله این چراغ رو روشن نگه میدارید امیدوارم که از تجارب و اطلاعات خوبتون اینجا استفاده کنیم باید بترکونی اینجارو.....
تشکر ویژه هم از بزرگان و پیشکسوتان آقا بابک ، حسین آقا اگه میشه یه آهنگ درخواستی هم پخش کنید تقدیم میکنم به این دو بزرگوار
من امروز خوشحالم چون بالاخره نتیجه اسس استرالیای عیال اومدprofessional Engineer (skill level1) باید سریع برا IPENZ اقدام کنیم

ممنون آقا مجید و واقعاَ تبریک می گم بابت دریافت نتیجه
/آزاده

مرسی مجید جان. مبارکه به سلامتی
/حسین

سمیرا 1392/10/03 ساعت 17:37

@ به به آقا مجید خیلیییی تبریک میگم پس دیگه نیاز به اسس مستقیم نیست . ظاهرا سریعتر دارن عمل می کنن. فقط به آفیسرتون این موضوع رو نگید و اول کار هم به میشل ایمیل زدید بپرسید باید چکار کنم خودش یه سری فرم براتون ایمیل میکنه بعدا میتونید کپی برابر اصل اسس استرالیا رو براشون بفرستید و یه هفته ای اسس نیوزیلند و بگیرید. موفق باشید

سمیرا 1392/10/03 ساعت 17:39

منظورم Michele Boniface در IPENZ بود

مجید 1392/10/03 ساعت 17:45

ممنون سمیرا خانم برامون دعا کنید, فکر کنم خانم امشب مزاحمتون بشه زنگ بزنه

لیلا 1392/10/03 ساعت 18:09

یادمه اولا که واسه کار اپلای می کردم حتما جواب می گرفتم که چرا رد شده و ... اما حالا اصلا جواب نمی دن فک کنم رفتم تو لیست سیاه !
مرسی آزاده جان از اطلاعات خوبی که دادی .

قابلی نداشت
/آزاده

مهاجر 1392/10/03 ساعت 20:05

ممنون بابت اطلاعاتتون. من از الان استرس مصاحبه رو دارم. میترسم کلا لال شم اون موقع. بعدش باید بدم گفتار درمانی.

دور از جون. اگه آماده باشید اتفاقی نمی افته. بجای استرس خودتون رو آماده کنید
/آزاده

صابر 1392/10/03 ساعت 20:35

سلام - با تشکر فراوان از آزاده خانم بخاطر مطلب مفیدتون در مورد مصاحبه

خواهش می کنم
/آزاده

نازی(سعید) 1392/10/03 ساعت 23:50

آزاده جان صمیمانه بابت پست مفید وکاملت ممنونم.وخوشحالم که شما هم مثل آقا حسین ودوستان عزیز قبلی که سکاندار این کشتی بودن در نهایت حس مسئولیت پذیری دوستان رو راهنمایی میکنید
انشاا.. همیشه شادوموفق باشید

ممنون نازی جان. شما لطف دارید
/آزاده

مانلی 1392/10/04 ساعت 00:59

سلام.ممنون از مطالب بسیار مفیدی که به اشتراک می گذارید. من چند ماهی است که با وبلاگ آشنا شده ام . خواستم دو تا سایت رو معرفی کنم که یه جورایی زکات استفاده از مطالب وبلاگ رو داده باشم. برای همه ی دوستان آرزوی موفقیت دارم.
http://www.makenewzealandhome.com/default.asp?pageid=1
http://www.portaloceania.com/index-menu-nz-ing.htm


Points: 140
, م.الکترونیک
EOI submission and selection: Sep 2012,
Lodgment: Nov 2012,
Officer Assignment: July 2013, Svar Barrington

سلام. خوش آمدید
ممنون مانلی جان
/حسین

علی 123 1392/10/04 ساعت 01:26

آزاده خانم:::

سمیرا خانم::: تبرییک فراوان, مبارک باشه خیلی خوشحال شدم واقعا. آدم حس می کنه که نتیجه استرسها و سختیها رو تا حدی گرفته.

مانلی عزیز::: بسیار بهتون خوش آمد می گم و تبریک به خاطر جلو رفتن پروسه تون تا این مرحله. بابت وب سایتها هم متشکرم.

مهاجر::: ببینین شما نه تنها اینکه نباید اصلا استرس داشته باشید بلکه باید خیلی محکم, رسا و با اعتماد به نفس کامل به سوالات پاسخ بدید و این لازمه ش سه چیزه: تلاش در مورد کاریابی, بررسی و آنالیز نیوزیلند از جنبه های مختلف, سطح بالای زبان انگلیسی. همینطور که می دونید این مرحله یکی از مراحل مهم این پروسه است, پس بهتره که تا می تونید براش وقت بذارید و مطمئن باشید نتایج تحقیقاتتون بعدا خیلی به درد می خوره.

دوستان::: محض یادآوری اجازه می خوام که عرض کنم شاید مسیر مهاجرت برای اکثر ما تا (به نظر شخصی من) 55% هموار شده باشه, اما این کارهایی که تا حالا انجام دادیم, سخت یا آسون, فقط یک سری کارهای اداری بوده و اینکه 40 درصد پیداکردن کار و 5 درصد تثبیت شدن و جاافتادن در اجتماع چقدر خوب پیش بره خیلی مهمه. خود همین 45% باقیمانده می تونه خدای ناکرده اون 55% رو خنثی کنه یا ازبین ببره. پس این پروسه رو تا نقطه پایانی نباید یه وقت سرسری گرفت و باید انرژی خودمون رو در سطح خیلی بالا حفظ کنیم یا ارتقا بدیم.

نمی دونم چی می خواستید به من بگید چون جلوش خالیه ولی ممنون بابت راهنمایی های مفیدتون مثل همیشه!
/آزاده

بابک-گلی 1392/10/04 ساعت 10:50

سلام
به به چه ادمینی داریم ما قلمت خیلی زیبا و اطمینان بخشه آزاده جان
اوضاع رکروییترا و شغل و اینا فعلا خیلی کساده همه تعطیل کردن رفتن ددر دودور
من یه رکروییترم 5 روز پیش ایمیل زده که تا 9 ژانویه تعطیلات سال نو ام. صد رحمت به ایران دو هفته تعطیله اینا همش به سفر و خوش گذرونی
این چند وقت بشه باز شرو کنیم به جاب اپلای و اینا

ممنون لطف دارید. فکر کردید واسه چی داریم می کوبیم میریم نیوزیلند ؟!واسه اینکه تعطیلات رو جدی می گیرن
/آزاده

حسین 2 1392/10/04 ساعت 11:36

با تشکر از مطلب جدید

تجربه من از مصاحبه ایناس ...
1- آفیسر مربوطه خیلی مهمه که کی باشه ( تا حالا مکسین خیلی نکته سنج و مقرراتی عمل کرده و نتیجه JSV زیاد بوده )
2- تجربه کاری تو ایران که تو چه زمینه ای داشتین و موقعبت مشابهش تو نیوزلند میتونه تو تصمیم آفیسر ها اثر بزاره
3- شانس

خود من به شخصه چونکه سکوریتی چکم خیلی طولانی شده بود ، برای کاریابی خیلی وقت گذاشته بودم و نتایج مثبتی هم گرفته بودم و حتی یک مصاحبه کاری هم داشتم . اما آخر سر نتیجش شد JSV و وقتی از مکسین علتش رو پرسیدم گفت مصاحبه خیلی خوب بود اما احساس ما آمادگی برای کار پیدا کردن شماست !!

بنابراین در مورد من فکر کنم گزینه 3 صادقه ( خوب حسین ها تو این مورد مشکل دارن )

به امید موفقیت همه دوستان

ممنون بابت اطلاعاتی که دادید. مطمئن هستم که شما بزودی یه کار خوب گیر میارید. جدیداً دارم به این موضوع فکر می کنم که کار گیر بیارم بعد کلاً خونه زندگی رو جمع کنم برم راحت تره. JSV اتوماتیک این شرایط رو واسه آدم بوجود میاره. یواش یواش داره از JSV خوشم میاد
جدا از شوخی به نظرم کمک می کنه که آدم زودتر روبراه بشه. البته این نظر شخصیه منه. شما هم اینرو به فال نیک بگیرید. امیدوارم شانس واقعی که در مورد کارپیدا کردن هست رو داشته باشید.
/آزاده

لاله 1392/10/04 ساعت 11:43

@مانلی
سلام خوش امدید من با شما هم افیسر هستم تاریخ افیسردار شدنمون هم یکی هست از اونجایی که اقا سوار خیلی سرشون شلوغه بعد از کلی ایمیل زدن و تلفن زدن که جواب نمیداد دیشب به من ایمیل زده که ببخشید بابت تاخیر ولی هیچ خبر جدیدی برات ندارم و کاری رو پروندت هنوز انجام ندادم .می خواستم بدونم آخرین خبری که شما از پروندتون دارید تو چه مرحله ای هست؟

بابا آفرین به آق سوار. ایمیل زده بهتون اون هم Christmas Eve!!!
جدا از شوخی نگران نباش لاله جان من تا همین یک ماه پیش سه بار کیس آفیسرم عوض شد و تا سه هفته پیش هیچ کاری روی پروندم انجام نشده بود و در کمال ناباوری به مصاحبه دعوت شدم. اگر سکیوریتی چک اومده باشه و پرونده مرتب باشه واقعاً بررسی پرونده زمان چندانی نمی گیره.
/آزاده

ساده دل 1392/10/04 ساعت 14:12

سلام به همگی دوستان
این اولین کامنت من هست بعد از 18 ماه مطالعه مطالب مفید شما !!! خواستم بگم خیلیها سایت شما رو مطالعه می کنن بدون اینکه ردی ازشون بجا مونده باشه !!!حداقلش اینه که من آدرس سایت شما رو به 5-6 نفر دادم که می دونم اونا هم پیگیر مطالب هستند . در هر صورت تعامل خوب شما بقدری اثر گذار بود که تونستم همسرمو قانع کنم به مهاجرت ! امیدوارم نتیجه مثبتی برای همگی ما داشته باشه .

خوشحالیم که مطالب وبلاگ براتون مفید بوده و تونسته به تصمیم گیریتون کمک کنه. امیدوارم هرجا که هستید موفق باشید
/آزاده

هاتف 1392/10/04 ساعت 14:24

سلام به همگی و تبریکات به آزاده خانم عزیز
سوااااااال دارم بازم :دی
ممنون میشم مثل همیشه راهنمایی کنید
من خودم رشتم IT هست ، سابقه کارم هم تو زمینه اینترنت و شبکه و وایرلس آلات :دی و ایناست که بنظر میاد امتیازات لازم رو بگیرم
خانم هم سابقه کارش مثل من هست ولی رشتش کارشناسی الکترونیک بوده
حالا سوال من اینه که واسه امتیاز همسر فول اسسمنت یا پری اسسمنت کدوم لازمه ؟ و ایا IPENZ هم براش لازمه یا چون نفر اصلی نیست دیگه لزومی نداره ؟
------------------------------------------------------------

یه سوال دیگه برای NZQA نوشته تا 5 تا مدرک با یکبار پرداخت میشه اسس کرد ، حالا 5تا مدرک مربوط به یک نفر منظورش هست ، یا 2 نفر هم می تونیم با همون یکبار پرداخت اسس بگیریم؟

ببینید در مورد ارزیابی چند تا نکته بهتون می گم:
1- اگر پارتنر بخواد از امتیاز رشته تحصیلیش استفاده کنه بایستی ارزیابی بشه. در این مورد فرقی بین نفر اصلی و فرعی نیست.
2- این ارزیابی در مرحله EOI فقط در صورتی لازمه که دانشگاه در لیست دانشگاه های معاف از اسس نباشه.
3- اگر دانشگاهتون در لیست دانشگاه های معاف نیست در مرحله EOI می تونید با گرفتن پری اسس نیز شرکت کنید و بعد از انتخاب شدن و دریافت ITA اسس بگیرید. البته اگه از اول فول اسس بگیرید این حسن رو داره که یکبار هزینه رو پرداخت می کنید.
4- IPENZ رو فعلاً بی خیال شید چون در مورد پارتنر در این مرحله و شاید هیچ کجای دیگه از مراحل نیازی به انجاام مراحل اون نباشه.
5- در مورد اسس هم این دریافت یکبار هزینه به ازای تمام مدارک تحصیلی برای یک نفره وگرنه که همه اعضای وبلاگ هیئتی اقدام می کردند و هرکدوم یه دلار می دادیم
/آزاده

مانلی 1392/10/04 ساعت 14:59

@ لاله
سلام. ممنون. آقا سوار ماه پیش بعد از کلی پیگیری، گفت سعی میکنه به زودی به مصاحبه دعوت کنه. هنوز که هیچ خبری نیست.

سمیرا 1392/10/04 ساعت 15:08

علی??? : خیلی ممنون و تشکر بابت راهنماییهای مفیدتون. امیدوارم همه در این راه پر پیچ و خم موفق باشن و روشنگر راه بقیه.

@مانلی خوش اومدی ، برقی ها دارن اضافه میشن.ادمین هم که برقی......


/آزاده

سمیرا 1392/10/04 ساعت 15:09

ببخشید این قرار بود علی۱۲۳ باشه نمیدونم چرا ؟؟؟ شد

اینجوری جنایی میشه هیجانش بیشتره. در ذهن خواننده این سوال بوجود میاد که کدوم علی؟!؟!
/آزاده

ساده دل 1392/10/04 ساعت 15:20

درود بر ادمین جدید و فعال سایت که بلافاصله نقاط کور ذهن همگی را منور می سازد
یک سئوال ابتدائی و یک سئوال خصوصی ( البته شخصی بنده ) :
1 - سئوال ابتدایی ( لطفا نخندید !) اخذ مدرک IELTS قبل از اقدام به تکمیل مدارک مهاجرت ( تکمیل فرم های درخواست ) ضروریست یا خیر ؟ توصیه دوستان چیست ؟
2 - تخصص من تحلیل شبکه خدمات پس از فروش در یکی از شرکتهای خودرو سازی است ، تا اونجائی که من جستجو و تحقیق کردم در نیوزیلند شرکت خودرو سازی می یافت نمی شود ،‌ آیا از دوستان مقیم یا عزیزانی که ممکن است در این زمینه تحقیقاتی داشته باشند کسی یافت می شود که اطلاعاتی در زمینه تخصص های مرتبط داشته باشد ؟ ( خیلی به سبک ادبیات کلاسیک شد پوزش می طلبم )

در مورد سوال اولتون باید بگم که در زمان پر کردن فرم EOI نمره IELTS شما پرسیده میشه و شماره رهگیری روی نتیجه آزمون. و علی القاعده بایستی داشته باشید ولی من دوستانی رو دیدم که اقدام کردن و بعد IELTS رو دادن. شخصاً این راه دوم رو اصلاً توصیه نمی کنم چون شما اگه EOI رو سابمیت کنید و بعد به هر دلیلی نتیجه دلخواه رو از امتحان نگیرید و به موقع نتونید ثبت نام کنید اون هزینه EOI رو از دست می دید بهتره که روی روال عمل کنید و با اطمینان خاطر EOI رو سابمیت کنید.
2- در مورد شغلتون من یه توصیه کلی می کنم، دوستان اگه سابقه مرتبطی دارن هم قطعاً کمک می کنن. اگه شما در زمینه خدمات پس از فروش فعالیت داشتید می تونید در صنایع دیگه دنبال این فیلد بگردید و لزومی نداره دنبال خذمات پس از فروش در صنایع خودروسازی باشید. تحقیقاتی هم که در حوزه بازار کار می کنید در مورد خدمات پس از فروش باشه قطعاً مفیتر خواهد بود

در ضمن ممنون از لطفتون.
/آزاده

زهرا 1392/10/04 ساعت 18:45

به به آزاده خانم چه قلم خوبی! دستت درد نکنه
راستی من برای 4 مارچ بلیط گرفتم همسفر نیست؟ راستش از اینکه دارم تنها میرم یک کمی استرس دارم.

به سلامتی! سفرت بی خطر.
/آزاده

هاتف 1392/10/04 ساعت 20:43

@ آزاده
:دی هیئتی رو خوب اومدی خدایییییش

گفتم شاید چون 2نفر هستیم و شریک زندگی همدیگه مثلا :دی این تایید کردن مدارکو با هم انجام بدن

اخه تو مدارک مورد نیاز هم نوشته Deed poll or marriage certificates بعد تو Additional comments نوشته Showing change of name منظورشو نفهمیدم این سند ازدواج و اینارو واسه چی می خوان دقیقا ؟؟ (تغییر نام چی چی آخه)

مورد دیگه اصلا ایمیلی هم ازشون پیدا نکردم :دی نمی دونم شاید من چشام عینک می خواد :دی

یه Contact Us گذاشتن که اونم وقتی Send می کنیم ، چیزی نمیره ارور می ده.. اگه ایمیل مستقیم دارید لطف کنید ممنون می شم

اون موردی که شما می فرمایید مربوط به خانم هاست. چون بعد از ازدواج فامیلشون عوض میشه و نام فامیل همسرشون رو می گیرن برای اینکه ثابت کنن همون آدمی هستند که مدرک دانشگاهی رو گرفته بایستی مدرک ازدواج ارایه کنن.
/آزاده

رامین 1392/10/04 ساعت 21:39

من که 1 سال است آفیسر دارم و تا بحال 2 تا آفیسر عوض کردم و از کلمه مصاحبه حالم به هم میخوره
دیگه هم که رفتند توی جشن و سانتا و ....
آقای حسین 2 باید بگم همه این موضوع شانس است نه فقط مصاحبه . چیزی که من نداشته و ندارم .

انرژی مثبت بدید آقا رامین. مصاحبه شما هم به سلامتی انجام میشه
/آزاده

رامین 1392/10/04 ساعت 22:12

دوست عزیز خانم آزاده :
ضمن تشکر از شما .
فعلا توی این وضعیت فقط میخوام مدارکم برگرده و تکلیفم هرچی هست مشخص بشه . بیش از 4 ساله تمام زندگی خود و خانواده ام را درگیر این ماجرای بی سر و ته کردم که اشتباه بزرگی بوده .

دوستان زحمت کشیدن و تجربیاتشون رو با شما به اشتراک گذاشتن. همینور که می بینید برای اکثر دوستان پروسه سختی بوده و تازه به نظر من اصل استرس وقتی شروع میشه که وارد کشور مقصد میشید و باید کلی انرژی برای اون زمان ذخیره کنیم. با این حال امیدوارم هر تصمیمی که می گیرید موفق باشید.
/آزاده

علی 123 1392/10/04 ساعت 23:01

آزاده خانم::: خواستم بابت زحمتتون در پستی که نوشتید تشکر کنم.
سمیرا خانم::: متشکرم, مرحمت شما زیاد.

آقا رامین::: همونطور که مستحضر هستید شما از هرجای این پروسه می تونین انصراف بدید و اون رو رها کنین. برای من از حدود سال 2008 با شرکت در کلاسهای آیلتس شروع شد و تا 2013 طول کشید یعنی 5 سال... من خیلی خیلی صبورم بااین حال تجربه ام اینه که هروقت توی زندگی درگیر مسائل "بی سر و ته" و بی دلیل شدم شکست خوردم و خیری درش نبوده. امیدوارم شما هیچوقت به هیچ مشکلی بر نخورید. ضمنا اگه کامنتهای چندماه گذشته من رو خونده باشین پی می برید که احساس شما در شرایط فعلی رو من هم اون موقع داشتم. به همین دلیل فکر می کنم تا حدی احساس فعلی شما نرمال باشه.

حامد 1392/10/04 ساعت 23:18

سلام.از دوستانی که موفق شدن و الان تو نیوزیلند هستن کسی براش مقدوره خودش به صورت اماتور فیلمی از خیابون ها و روزمرگی رکورد کنه و برای دانلود بزاره؟من کلی فیلم(از جمله مستندی که گذاشتین) دانلود کردم ولی اکثرا خیلی کم از زندگی شهری چیزی نشون دادن.در ضمن ارتباط بر قرار کردن با فیلمبرداری اماتور خیلی بهتره.(من فکر میکنم چنین فیلمی به خیلیها واسه کسب دید واقعی تر و آشنایی بیشتر نسبت به محیط اجتماعی نیوزلند و تصمیم گیری کمک میکنه)البته اگه از نظر قوانین نیوزلند مشکلی نداشته باشه.از سایت عالیتون و مطالب خوبتون خیلی بهره بردم و ازتون ممنونم.

خوشحالیم که مطالب وبلاگ برای شما مفید بوده
/آزاده

علی 123 1392/10/05 ساعت 01:26

دوستان::: این ویدئو که روی سایت یوتیوب قرار داره خیلی جالبه و توصیه می کنم حتما ببینید. این یک فیلم آماتور در مورد پرواز EK413 امارات از آوکلند به سیدنی هستش. اگه دقت کنین این شخص روی صندلی شماره 79A نشسته و بالهای هواپیما کمی دیدش رو مسدود کردند به همین دلیل بهتر بود صندلی عقبتری رو رزرو می کرد. ضمنا امکانات داخل ایرباس A380-800 رو هم این شخص وارسی می کنه که خیلی برای من جالب هستش.
http://www.youtube.com/watch?v=ub5PbbfiXNI

خیلی هم خوب خیلی هم عالی
/آزاده

علی 123 1392/10/05 ساعت 01:35

تصحیح می کنم, صندلی ایشون 78A هستش. این در حقیقت پرواز برگشت EK412 محسوب می شه که برای خیلی از مسافرین تهران - آوکلند انجام میشه.

مجید 1392/10/05 ساعت 07:59

آقا رامین ::: همه ماها شاید سالهاست که درگیر این پروسه هستیم وقت و هزینه صرف کردیم و شاید داستان مهاجرت هر کدوم از ماها خودش یک وبلاگ باشه من خاطرم هست ... فکر کنم سال 88 بود که با این وبلاگ آشنا شدم و اونموقع اقدام واسه نیوزیلند یک کابوس بود و کسی اطلاعات خوب حالا را که نداشت و خانم سپیده اینجا بودن و بچه ها رو تشویق میکردن و میگفتن بابا اونقدر پروسه نیوزیلند هم که فکر میکنید سخت نیست بیایید...ولی باورش واسه من شاید اون موقع کمی سخت بود ولی به پاس همت دوستان و اطلاعات مفید این سایت هم اکنون این پروسه خیلی امیدوارکننده تر شده است ( کافیه پست های اول این سایت و حالا را مقایسه کنید به این نتیجه میرسید) ولی من از تجارب دوستانی که موفق شدن و اطلاعات حاصل شده 2 چیز یاد گرفتم اول اینکه پروسه مهاجرت یک پروژه ایست با نقاط بحرانی متعدد که واقعا داشتن صبر و حوصله شرط اول هست و دوم اینکه قدمها را برای هموار کردن راه بایستی در هر مرحله محکم و استوار برداشت و با خودمون و آفیسر صادق بود و در کنار زندگی روزمره این موضوع را با اولویت اصلی پیگیری کرد خوب طبیعیست رسیدن به هر هدف سختیها و استرسهای خودشو داره و من فکر میکنم شرایط شما هم در حال حاضر به گونه ایست که دارید وارد مرحله جدید میشید و سختیهای قبلی را پشت سر میگذارید و انشاء الله بزودی نتیجه میگیرید . موفق باشید .

@ دوستان :: کسی اگر رکوترهای Telecommunication را سراغ داره ممنون میشم معرفی کنه .

آقا مجید من رکروترهای مرتبط رو از طریق مشاغلی که در سایت های کاریابی می گذاشتن شناسایی کردن. فکر می کنم راه حل کاربردی باشه
/آزاده

رامین 1392/10/05 ساعت 10:36

دوستان عزیز ::
آقای مجید و آقای علی ::
شما درست میفرمائید ولی کیس من کاملا متفاوت است و این موضوع داره به مشکلات جدی در زندگی من می انجامد که امکان ادامه این پروسه برای من را محال میکند . از طرفی بدترین وضعیت بررسی پرونده برای من اتفاق افتاده است و در بلاتکلیفی کامل است . به محض اینکه دفاترشون باز بشه من درخواست انصراف میدم . کسی میدونه روش اینکار چطور است ؟ آیا با ایمیل اینکار انجام میشود؟ آیا مبلغی برگشت داده خواهد شد؟

بعید میدونم پولی پس بدن اون هم در این مرحله. به این دلیل که این هزینه بابت بررسی پرونده شما دریافت شده که مراحل اون در حال انجامه. به همین دلیل بهتره بگذارید مراحل خودشو طی کنه حتی اگه تصمیم گرفتید نرید باز هم دریافت ویزا مشکلی برای شما ایجاد نمی کنه.
/آزاده

مسعود.ک 1392/10/05 ساعت 11:26

@رامین: از اونجا که دقیقا نمی دونیم چه مجموعه مشکلاتی را دارین از سر میگزرونین نمیتونیم قضاوتی انجام بدیم اما خواهشن تا اونجا که میتونین زود تصمیم گیری نکنین تا اینجاشو اومدین یکی دو ماه دیگه هم صبر کنین.
منم درگیر این احساسات عجیب غریب شدم فقط به طور خلاصه بگم تا بحال سه بار تو پروسه مهاجرت استرالیا بهم شک وارد شده این در حالی بود که حتی یک بارش اسپانسر شیپ ملبورنو successful در دست داشتم اما بعلت تغییر قوانین و یا نمره IELTS نتونستم لاج کنم شاید بارها حالم به بدی حال الان شما شده باشه .
من مطئنم که سال دیگه به مصاحبه دعوت میشین خودتونو سرگرم یه کارهایه دیگه بکنین اشتباهی که ما میکنیم پروسه مهاجرت میشه کل زندگیمون در صورتی که بایستی بخش کوچیکی ازون باشه

حمیدرضا 1392/10/05 ساعت 11:33

آقا رامین سلام
مهاجرت یک راه با طول نامشخص است که برای هر فردی زمان و مسافت آن متغییرر است ، ولی افرادی که با برنامه و امیدوار به راه خود ادامه داده اند موفق شده اند.
شروع کار من از سال ۲۰۰۵ از استرالیا شروع شد که بعد از ۴سال پرونده من از سوی اداره مهاجرت عودت داده شد و پس از آن پرونده کبک را باز کردم که آن هم از سال ۲۰۱۰ تا کنون باز است بدون هیچ نتیجه ای .
سال ۲۰۱۲ شروع پرونده نیوزلند بود که با jsv در سال ۲۰۱۳ به نیمه کار رسیده است و تا چند ماه دیگر مشخص می شود که به انتها می رسد یا خیر.
پیشنهاد می کنم امید خود را از دست ندهید و مصمم و استوار به راه خود ادامه دهید ، امیدوارم که بزودی اخبار خوبی دریافت کنید.

کتایون 1392/10/05 ساعت 11:54

الان که من به وضعیت دریافت ویزا رسیدم و به گذشته نگاه میکنم میبینم باید این پروسه مهاجرت رو 1 چیز به موازات زندگی روزمره و عادی برای خودم در نظر میگرفتم و اصلا بعنوان 1 فان شاید حتی... در ضمن من از 10 سال پیش به فکر جلای وطن بودم و هدفم در آن زمان استرالیا بود که اون موقع سابقه بیمه میخواست و من شرایطش رو نداشتم... همه ما برای این پروسه حداقل 5-6 سالی تو آب نمک موندیم تا خیار شور شدیم
بعدشم به قول علی آقا تا زمانی که ویزا رو دست آدم بدن 1 ماجراست و موقعی هم که ویزا رو بدن نگرانی های آدم دیگه دیوانه کننده میشه و میبینه این کاش خیلی کارها رو در زمانی که منتظر ویزا بودم انجام میدادم... مخصوصا برای کسانی که تکی میخوان برن و همه ی بار رو دوش خودشونه...
اونطرف هم آسمون همین رنگه و به نظرم زیاد نباید سر 1-2 سال اینور و اونور سخت گرفت... زندگیتونو کنید و از بودن با خانواده و اطرافیان نهایت لذت رو ببرید... اونطرف تنهاییه و تنهایی...

علی آقای 123::: دستت درد نکنه... لینک جالبی بود... مثل همیشه...

ممنون از تجربیاتتون رو با ما به اشتراک می گذترید
/خیارشور

هاتف 1392/10/05 ساعت 12:22

سلام مجدد به اهل فن
تشکر مجدد از زحمات بی دریغ شما
یه راهنمایی دیگه می خواستم لطفا
خب قبلا گفتم که من خودم کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات IT دارم سابقه کارم هم همینه ، خانم هم مهندسی الکترونیک ولی سابقه IT
حالا با این شرایط به نظر شما اگر من اسس کامل بگیرم قبل از EOI، بعد که از پول در اومدیم ، خانم پری اسس بگیره مشکلی پیش میاد یا گیر میدن که اسس کامل کنه ؟
(اون ایمیل NZQA هم اگر کسی داره ممنون می شم)

هاتف 1392/10/05 ساعت 12:23

یه مورد دیگه هم اضافه کنم که هر دومون دانشگاه آزادی هستیم

هر دو نفرتون می تونید با پری اسس اقرام کنید و بعد از انتخاب شدن فول اسس بگیرید یا اینکه از اول با فول اسس برید توی پول.
/آزاده

مجید 1392/10/05 ساعت 12:33

علی آقا 123 ::: ممنون از لینک شما موندم حیرون چجوری این آقا فیلم گرفته آخه معمولا اجازه فیلم برداری را نمیدن!

بصورت نا محسوس
/آزاده

رامین 1392/10/05 ساعت 13:11

ممنون از دوستان .
آقای علی 123 در مورد کنسل کردن پروسه در سایت مهاجرت چیزی پیدا نکردم . شما در این زمینه اطلاعاتی دارید ؟

مهتاب 1392/10/05 ساعت 13:58

سلام دوستان
زهرا جان بلیط من و همسرم و سپیده برای اول مارچه... اگر گفته بودی می شد هواپیما رو چارتر کنیم...

رامین عزیز: حتما توی شرایط بدی هستی و بعد از این همه انتظار حق داری نگران باشی
فکر کن انصراف دادی و پولت رو هم پس ندادن و ادامه زندگی رو داشته باش... هر وقت بهت گفتن بیا در موردش فکر کن و دوباره تصمیم بگیر.

علی 123 1392/10/05 ساعت 14:01

کتایون خانم::: با شما 102 درصد موافقم.

دوستان::: خواهش می کنم بابت لینک. خودم هم فکرشو نمی کردم همچین ویدئوی مستندی پیدا بشه!
آقا رامین::: فکر می کنم خرجش یه ایمیل ناقابله به کیس آفیسرتون. اگه خونتون رو بلد بودم می اومدم اینترنتتون رو قطع می کردم. تازه داشتم روت حساب می کردم هروقت دلم گرفت بیام پیشت با هم یک کم حرص زندگیو بخوریم

هما 1392/10/05 ساعت 14:36

سلام به همه

آقا رامین:::::نکنه پرونده شما رو هم مثل ما فرستادند ipb or ipg نیوزلند؟؟؟
ما آفیسرمون تو لندن با شما یکی بود.بعد از مدت کوتاهی خانم ورا آلیس پرونده رو فرستاد ویلینگتون قسمت جالبش اینه که پرونده حدود ٢ ماه از لندن طول کشید تا به اونجا برسه بعد افیسر جدید خودش رو معرفی کرد و مدرکی دیگه در مورد سابقه کار و گفت خوب باشی بز منتظر.
توی آبان افیسری دیگه سلام و علیکی دیگه
وتازه مدارکی خواست که ما قبلا به دفتر لندن فرستاده بودیم؟؟؟؟؟؟؟؟
کلی ایمیل که این مدارک قبلا فرستاده شده و پیگیری که خوشبختانه افیسر مدارک را پیدا کرد
این افیسر جدید یک مقدار سریع بود و انگار سکیوریتی هم اومد و توی اذر درخواست مصاحبه داد
خلاصه ما هم مصاحبه دادیم و با وجودی که خیلی هم ازش راضی بودیم افیسر عزیز به همسرم جاب سرچ داد.

من چون خیلی ناراحت بودم تا حالا به دوستان نگفتم ولی کم کم داریم باهاش کنار میایم
حمیدرضا عزیز هم تو این چن روز خیلی کمک کردن.
خلاصه اقا رامین شما که تا اینجا صبر کردید یکم دیگه هم صبر کنید حتما جواب میگیرید.
نا امید نشید.دیگه غیر از جاب سرچ که کمتر نیست.
همه ما که تو این راه قدم گذاشتیم سختی های زیادی رو تحمل کردیم.یکم دیگه صبوری کنید.

مبارکه هما خانم امیدوارم که همسرتون به سلامتی برن و شما هم خیلی زود بهشون ملحق بشید.
/آزاده

لیلا 1392/10/05 ساعت 14:59

هما خانم نگران نباش ... تبریک می گم حتما کار خوبی پیدا می کنن.

علی آقا 123 : مطمئنم تو چند ماه آینده حس دژاوو پیدا می کنین که این اتفاقا انگار قبلا برام افتاده ... البته اثرات تحقیقات بسیار در مورد نیوزیلنده !! مرسی از ویدئو ... عجب ایرباسی ! جات خالی من تازگیا با یه هواپیمای ملخی عجیب از کرمانشاه اومدم تهران که اتفاقا ملخش کاملا لب پنجره ما بود ... یه کم از سمپاش بزرگتر !!

سالار 1392/10/05 ساعت 15:31

رامین@ اصولا" شما خیلی دم دمی مزاج و تند هستین اصلا" بهتره به نیوزیلند که میگن جای خیلی ارومی هستش نرین. (اینو گفتم بهت بربخوره پشیمان بشی)
هما خانم@ مجددا" بهتون تبریک میگم
علی123@ دستت درد نکنه لینک خیلی قشنگی بودراستی من یجا خوندم دیدن فیلم در طول پرواز پولیه. درسته؟

هما 1392/10/05 ساعت 15:53

مرسی اقا سالار.امیدوارم کاره شما هم هرچه زودتر به سرانجام برسه
ما که فعلا در زمین و هوا به سر میبریم.اصلا نمیدونیم که چکار میکنیم

لیلا جان ممنون امیدوارم شما هم زود کارتون درست بشه

علی 123 1392/10/05 ساعت 18:29

هما خانم::: تبریک عرض می کنم بابت ویزاتون. در هرصورت شاید همین بهتر بود که از اول آقاتون تشریف بیارن و شرایط رو بسنجند و بعد خانواده راهی بشن. انیشاءا... که هرچه خیره خدا رقم بزنه براتون. در مورد نوع مشاغلی که میشه انجام داد از آفیسر استعلام کردید؟

لیلا خانم::: اتفاقا ً یه بار که با یکی از دوستانم سوار اون هواپیماهای ملخی شده بودیم هوس کردیم به جای استفاده از پله برای پیاده شدن, بپریم پایین! واقعا پله لازم نداشت! مسیر 45 دقیقه ای رو یک ساعت و 15 دقیقه اومد.

آقا سالار::: نمی دونم اون سرویسهاپولی هستن یا مجانی, چیز جالبی که بود قاطی منوی C=Communications یه گزینه تلفن ماهواره ای وجود داشت که چون تعرفه اش خیلی گرونه واقعا به نظر نمی رسه رایگان باشه.

هما 1392/10/05 ساعت 19:51

علی ١٢٣ ::::ممنون علی آقا.توی نامه افیسر گفته شما با این ویزا اجازه دارید هر کاری توی نیوزلند بکنید و اصلا بابت نوع کار حرفی نزده ولی با سرچی که کردیم و همینطور که حمیدرضا عزیز نیز میدونه برای تبدیل این ویزا به دائم باید تقریبا کارتون مرتبط باشه.ممکنه شما توی یه فروشگاه کار پیدا کنید و خیلی هم درامدتون خوبم باشه ولی این از نظر افیسر قابل قبول نیست

رامین 1392/10/05 ساعت 21:22

به خانم هما ، آقای سالار ، آقای علی و بقیه دوستان :
ممنونم از نظراتتون .
درست میفرمائید که این قضیه چه مشکلاتی داره و ...
ولی اصلا این ماجرای مهاجرت داره کار منو به جاهای باریکی میکشونه که میترسم اصلا کل قضیه را ببره زیر سوال
بهرحال من مدت زیادی است که اصلا بهش فکر نمیکنم ، یعنی انقدر گرفتار کار و زندگی هستم که فرصت ندارم . این اواخر هم اگه دقت کرده باشید اینجا هم نمیام .ولی روز به روز دردسرهام بیشتر میشه
دوست ندارم که حال شما را برای این قضیه شخصی خودم بد کنم به همین دلیل این موضوع را نشنیده بگیرید !
نتیجه انصراف و پروسه اون را یا نتیجه گرفتن را پس از انجام خدمتتون اعلام میکنم

علی 3 1392/10/06 ساعت 01:16

@ ساده دل :
نیوزلند تا سال 1980 حدودا سالی 100 هزار دستگاه خودرو تولید می کرده که بعدا به علت باز شدن بازار کل کارخانه ها تعطیل شدن . ولی به خاطر شرایط خاص جاده ای و تکیه بر حمل و نقل شخصی بازار خوبی دارد. صنعت فروش خودرو و خدمات سهم بالایی از در آمد سرانه را داررد ضمنا واردات خودرو سهم سوم در واردات کشور را دارد. اکثر خودرو ازها فعالند و خودروهای ژاپنی و آمریکایی بیشترین سهم را دارند . خدمات پس از فروش ربطی به تولید خودرو در بازار آن کشور را ندارد . خدمات تابع عرضه است چه تولید چه واردات .این صنعت بلافاصله بعد از رکود سال 2008 ترمیم شده و فروش در سال 2012 و 2013 رو به بالا بوده است .

هما 1392/10/06 ساعت 11:42

آزاده جان ممنون بابت تبریکت و ممنون که جدول ما را به این سرعت آپدیت کردی

خواهش می کنم هما جان
/آزاده

ناهید 1392/10/06 ساعت 15:01

سلام به همه دوستان::
ازاده جان خیلی پسا خوبی گذاشتی از این جهت که بچه اطلاعات زیاد و پراکنده بسیاری در مورد مصاحبه دارند ولی این پست کمک می کنه که همه رو یک جا جمع کنند و یک برداشت کامل داشته باشند..من خودم واقعا نیاز به همچی پستس برای روزهای اول ورود دارم که ادم هزار تا چیز می خونه و لی گیج می زنه که فردای رسیدن باید چه کار کنه؟

یک نکته ای هم من بگم در مورد مصاحبه برای زوج ها::

برداشت شخصی من اینکه وضعیت پارتنر شما هم می تونه روی این قضیه تاثیر گذار باشه , البته ما نمونه های زیادی داریم ازکسانی که ویزای رزیدنت گرفتند ولی همسرشون زیاد دخالتی نداشتند ولی من به شخصه تجربم درمورد خانم لیتل اینه که احساس کردم که این قضیه روش تاثیر گذاره..

اینکه همسر شما نمره اییلس رو فرستاده باشه , رشتش توی لیت رشته های مورد نیاز باشه و احتمالا دنبال کار گشته باشه و فیدبکی از ریکروترها داشته باشه .
من به بچههایی که این امکان رو دارند در مورد همسرشون توصیه می کنم که روی قابلیتهای همسرشون مانور بدند..مطمئنا بدون تاثیرنیست

ممنون ناهید جان. باهات در مورد یک پست در مور روزهای اول در نیوزیلند موافقم
/آزاده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.