دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مصاحبه شغلی بدون ترس - قسمت اول (چرا مصاحبه شغلی تا این حد ترسناک است)

مقدمه

اهمیت یافتن شغل برای یک تازه مهاجر اونقدر زیاده که برخی یافتن اولین شغل رو معادل موفقیت نهایی در امر خطیر مهاجرت می دونن. تا بحال در باب رزومه نویسی و جستجوی شغل کم و بیش مطالبی در وبلاگ نوشته شده ولی جای یک مطلب مفصل راجع به مصاحبه شغلی خالی بود. مصاحبه شغلی در نیوزلند معمولا چند مرحله داره و موفقیت در اون نیازمند آگاهی از کلی نکات ظریف فنی و روانشناسانه است. اگرچه مطالب متنوع و پراکنده ای راجع به این موضوع در اینترنت و سایت های مختلف وجود داره ولی کتاب مصاحبه شغلی بدون ترس (Career Fearless Interviewing)، مرجع کامل و جامعی محسوب میشه که قبلا هم در مرجع کامل پیوندها به دوستان معرفی شده بود.

  کتاب در حدود 200 صفحه است و مثال های آن مربوط به جامعه آمریکاست (و احتمالا برخی نکاتش فقط بدرد اونجا میخوره) ولی در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی کنه. شاید مطالعه کامل کتاب از عهده اکثر خوانندگان خارج باشه، لذا تصمیم گرفتم هر یک از فصل های کتاب رو در قالب یک پست مجزا و بصورت خلاصه و به مرور منتشر کنم. با عنایت به خشک بودن موضوع سعی کردم در جای جای مطالب کمی چاشنی طنز رو هم اضافه کنم تا بلکه خوندش کمتر خسته کننده باشه. برخی پست ها خیلی طولانی شده که از این بابت از دوستان غذر میخوام ولی اهمیت مطالب به گونه ای بوده که امکان حذف و تعدیل اونها وجود نداشته است. امیدوارم استفاده از مطالب این نوشته و نوشته های آتی شما رو در یافتن شغل جدید یاری کنه. اینک به اولین قسمت از این مجموعه 11 قسمتی توجه فرمایید:

 

**************************************************

 

زندگی کردن دلیری می خواهد، هر نوع زندگی (Erica Jong)

چرا مصاحبه شغلی تا این حد ترسناک است

 

آیا تصور می کنید مصاحبه شغلی دادن خیلی وحشتناک است؟ آیا قبل از مصاحبه دچار تنش های عصبی و بی قراری می شوید؟ مطمئنا مصاحبه شغلی یک دیالوگ معمولی نیست و تلقی اینکه مصاحبه کننده در جایگاه پرقدرتی قرار گرفته که زندگی ما در دستان پر قدرت اوست، پر بیراه نیست.

ولی چند لحظه صبر کنید. مطمئنم اغلب شما نمی توانید حدس بزنید که حدود 60 درصد مصاحبه کنندگان (در نقش استخدام کننده) برای انجام اینکار آموزش ندیده اند و با فنون آن آشنا نیستند (حداقل در جامعه آمریکا) و بسیاری از آنان احساسی از اضطراب، استرس، گیجی و حتی ناشایست بودن را در طول مصاحبه هایی که قبلا داشته اند، تجربه کرده اند. خب چه نتیجه ای می گیرید؟ احسنت. این تهدیدی است که می تواند به فرصت تبدیل شود و اگر شما بیش و پیش از مصاحبه کننده آمادگی لازم را کسب کرده باشید، می توانید کنترل مصاحبه را در دستان خود بگیرید بخصوص اگر بتوانید ترس خود از مصاحبه را به هیجان، انرژی و اشتیاق تبدیل کنید. بگذارید یک داستان و نمونه موفق را برایتان بازگو کنم:

کریستین در حالی در چندین مصاحبه خود ناموفق شده بود که دارای مدارک عالی و تجربه مفید و موفق در رشته کاری خود بود. مشکل کریستین این بود که در مصاحبه ها از بیان توانمندی های خود آنگونه که بود، ابا داشت و می ترسید دیگران آنرا حمل بر خود ستایی و غروز بیجا کنند. در واقع از این می ترسید که اگر استخدام شوم و آنگونه که گفته ام ظاهر نشوم چه می شود. مردم چه می گویند؟  در حقیقت او به نوعی از سندرم خود کم جا زدن بینی (imposter syndrome) دچار شده بود. در مورد دیگران می توانست در کمال گشاده دستی از موفقیت هایشان بگوید ولی در مورد خودش نه.

القصه کریستین داستان ما در اوایل کار با اینکه مستقیما از خودش تعریف کند مشکل داست و آنرا نوعی معامله (پست و خفیف ) می دانست ولی به مرور توانست مفهوم "بیان و گزارش پاره ای از حقایق" را بجای فخرفروشی و لاف زدن در ذهن خودش بنشاند و اینجا بود که احساس راحتی کرد. در ادامه وقتی که کریستین زرادخانه مهارت های خود را تکمیل کرد و توانمندی های خود را بهتر شناخت، (با استفاده از گزاره های Q که در قسمت های بعد به آنها خواهیم پرداخت) توانست در یکی از 500 شرکت برتر دنیا استخدام شود در حالیکه احساس یک شیر قوی را داشت و نه یک سگ ترسو؛ اگرچه هیچ چیز جدیدی به شخصیت او اضافه نشده بود.

بیایید کمی منطقی فکر کنیم. هدف از مصاحبه شغلی چیست؟ مصاحبه فرصتی است برای اینکه نشان دهید در گذشته چه کرده اید و احیانا در آینده چه گلی به سر شرکت خواهید زد . بنابراین لازم است همانند کریستین درک واضحی از مهارت ها و توانایی های خود داشته باشیم تا بتوانیم با اعتماد بنفس بالا آنرا به مصاحبه کننده ارائه دهیم. خلاصه کنم شما باید بتوانید بصورت واضح و با عبارات صریح به کارفرما حالی کنید که می توانید و می خواهید که به پیشرفت و پیشبرد بهتر امور در شرکت کمک کنید.

در قسمت های بعدی به مواردی از این قبیل خواهیم پرداخت:

·         حقیقتا مصاحبه کننده ها دنبال چی می گردند

·         چگونه در 20 ثانیه اول مصاحبه آنها را فریفته خود کنید و به قلب سنگ آنها نفوذ کنید

·         چگونه توانایی ها و مهارت های خود را ارائه دهید و با دقت مثل اشعه لیزر در قلب آنها فرو کنید

·         چگونه از پس سئوالات بسیار مشکل بر آیید

·         چگونه از زبان بدن به نفع خود استفاده کنید

·         چگونه به تعداد زیادی پیشنهاد کاری دست یابید

·         مهمترین سئوالاتی که باید از استخدام کننده بپرسید

·         چگونه در چانه زنی بر سر حقوق دست بالا را داشته باشید 

نظرات 44 + ارسال نظر
هاتف 1392/10/14 ساعت 08:54

اول :دی
خیلی جالب بود ، مرسی ایشالا فرصت بشه بتونیم این مطالب و در عمل استفاده کنیم...:دی

حمیدرضا 1392/10/14 ساعت 09:14

حسین آقا ممنون از بابت مطلب بسیار مفیدی که ارائه فرمودید.

مرحمت شما زیاد
/حسین

ماریا 1392/10/14 ساعت 10:42

@ حسین آقا
ممنون از پست مفیدتون. ما اونورا دنبالتون میگشتیم!!! هنوز به سلامتی تشریف نبردین؟

بدون خداحافظی که نمیشه
/حسین

نرجس 1392/10/14 ساعت 10:47

حسین جان مثل همیشه عالی بود.ممنونم

محبت داری نرجس عزیز
/حسین

سینا 1392/10/14 ساعت 10:49

با جمله اول (اهمیت ...) شدیداً موافقم. دو سه روز پیش یکی از بچه ها توی چت از من پرسید که به نیوزلند از 20 چه نمره ای می دم؟ بهش گفتم برای کسی که کار پیدا کنه 20 و برای کسی که کار پیدا نکنه صفر!

من خودم تا این حد با خودم موافق نیستم
/حسین

علیرضا 1392/10/14 ساعت 11:29

سلام. این اولین کامنت من در این وبلاگ در طول یک سال و نیم گذشته است. (تا پیش از این نماینده تام الاختیار داشتم که نظراتش بهتره از منه)
خواستم بگم که: داداش (حسین) اوچیکتیم به مولا
خداحافظظظظ، .... خداحافظظظظ، ..... خدا حافظظظظ
(با آهنگ مربوطه!)

مرسی

ما که شما رو نمی شناسیم
/آزاده

مخلصیم علیرضای عزیز. بخدا من پلیسم. دزد نیستم
/حسین

سمیرا 1392/10/14 ساعت 11:39

حسین آقا خیلی مطلب خوبیه و خیلی ممنون که اطلاعات مفیدتون رو در اختیار ما قرار میدید .امیدوارم روزی بتونیم این زحمتهای شما رو جبران کنیم. خداییش من همیشه این سندروم طولانیه : خود کم جا زدن بینی ، رو داشتم . هیچ وقت هم نتونستم درستش کنم

لطف داری سمیرا جان. با کمی تمرین خود بزرگ جا زدن بینی درست میشه
/حسین

بابک-گلی 1392/10/14 ساعت 12:11

سلام
حسین جان دستت درد نکنه بیصبرانه منتظر قسمت های بعدی ایم تا جواب اون چگونه های آخر رو بگیریم

من هم بیصبرانه منتظرم بابک جان
/حسین

علی 123 1392/10/14 ساعت 12:12

علیرضا::: یا پزشکی یا کاراگاه .

حسین آقا::: ممنون برای پست خوبتون. این طرفها تشریف نمی آرین؟

آقا سینا::: قدر ثانیه به ثانیه ش رو بدونین. این نعمت بزرگ رو باید قدر دونست.

کاش فرصت میشد علی جان. ایشالله اوکلند می بینمت
/حسین

شهاب 1392/10/14 ساعت 12:28

سلام به همه دوستان

از دوستانی که تو این مدت رفتن میخواستم بپرسم موارد خوراکی چه چیزی با خودشون بردند؟

من تا یکماه دیگه دارم میرم و کلی در مورد موراد خوراکی مثل زعفران، زرشک و دارچین،سبزی خشک و .... و حتی چیزهایی چرمی مثل کیف و کفش شک دارم.

لطفا دوستان، که که در این مورد تجربه دارند، اطلاع رسانی کنید :)

در مورد خوراکی که دوستان قبلاً هم کقتند که همه چیز هست ظاهراً بجز شنبلیله از طرفی با توجه به محدودیت باری که میشه برد به نظرم لزوم بردن خوراکی اون هم چیزهایی که براحتی اونور گیر می آد از بین می ره. از طرفی شخصاً فکر می کنم حتی اگر هم نباشه مثلاً چقدر زرشک ببریم که کم نیاد بالاخره یه روز تمام میشه بعدشم زرشک هم نباشه خیلی مشکلی پیش نمیاد توی زندگی آدم
/آزاده

فرزاد 1392/10/14 ساعت 12:35

سلام دوستان
کسی در مورد بردن وسائل چوبی و پارچه ای (مثلا میز و صندلی و قالی) به نیوزلند تجربه ای داره؟ گیر نمیدن؟

برای اینکه مطمئن باشید از مواردی که می برید به این سایت رجوع کنید:
www.biosecurity.govt.nz از هر مرجعی مطمئن تره
/آزاده

سینا 1392/10/14 ساعت 12:59

فرزاد و شهاب :: سپیده عزیز در پست زیر حق مطلب رو ادا کرده. با دقت بخونید و خصوصاً اون کارت ورودی گمرک رو که لینکش رو داده برای خودتون پرینت بگیرین و جوابهاش رو جلوجلو آماده کنید:
http://www.korushade.com/2013/02/blog-post.html

علی 123 :: الان اگر بخوام منظورم رو تشریح کنم خیلی سخته. بیا اینجا با هم صحبت می کنیم

مهتاب 1392/10/14 ساعت 15:38

سلام دوستان :)
ممنون حسین جان زودتر به اون قسمت چونه زنی در مورد حقوق برسیم که تنها مشکل من همینه

خواهش می کنم مهتاب عزیز
/حسین

کتایون 1392/10/14 ساعت 16:14

به به دست شما درد نکنه... من الان با خوندن این مقاله احساس شیر درنده رو دارم :دی
راستی 1 پیشنهاد هم دارم اگر به نظرتون مفید میاد... ما مقاله رو میخونیم و استفاده میبریم ولی دفعات بعدی میایم که کامنت ها رو چک کنیم و وقتی مقاله ها طویل میشند باید 3-4 بار page down بزنیم... نمیشه ادامه مقاله در صفحات دیگه را بصورت لینکش کنید؟ ممنونم...

خدا رحم کنه به مصاحبه کننده
یه مشکلی داره که درست نمیشه متاسفانه
/حسین

مسعود.ک 1392/10/14 ساعت 16:35

حسین خان زبان من برای تشکر از شما قاصره
آزاده و علی 123 عزیز : آقای سوار ایمیل زدن و گفتن که براشون مقدور نیست در آن تاریخ مصاحبه را برگزار کنن و زمانشو به 23 ژانویه عقب انداختن بنابراین اگر موافقین قرار ماهم عقب بیافته و یکی دو هفته دیگه مزاحمتون بشم.

اختیار داری مسعود جان. کاری نکردم
/حسین

مثل اینکه آق سوار اخلاقاش عوض نشده در سال جدید هر وقت صلاح دیدید در خدمتتون هستم.
/آزاده

علی 123 1392/10/14 ساعت 23:38

مسعود.ک::: مسعود جان در خدمتیم. خداروشکر این رو به فال نیک بکیرین که می تونین برای مصاحبه بیشتر آماده بشین.

کتایون خانم::: من هم دقیقا همون احساس رو دارم, احتمالا با این همه تحقیقی که ما داریم انجام می دیم مصاحبه کننده رو قانع کنیم که به نفعمون استعفا بده.

آرمان 1392/10/15 ساعت 21:27

حسین جان, از مطلب خوبت ممنون,

قربانت آرمان جان
/حسین

ماریا 1392/10/17 ساعت 11:19

چرا اینجا اینقدر سوتو کوره؟

ما پس از یکسال از لاجمون به خانم آنیوا ایمیل زدیم ببینیم اصلا" آفیسر داریم نداریم که دیدیم آنیوا دیگه دفتر لندن نیست و جاش خانم می چاوو آمده. بعد به این خانم امیل زدیم و فرداش جواب داد که حتما" آفیسر دارین و عذرخواهی کرد که چرا تا حالا آفیسر خبر نداده و گفت که پیگیری میکنه.
حالا میخواستم ببینم آیا صبر کنیم تا خبری بشه یا میتونیم ایمیل بزنیم بپرسیم اسمش چیه و کی آفیسردار شدیم؟

ماریا جان خانم می چاو از اول اونجا بود و اتفاقاً خیلی هم پاسخ گو هستش. به نظر من بهش یک هفته فرصت بدید و بعدش اگه خواستید ایمیل بزنید و ازش پی گیری کنید، بگید متاسفانه هنوز خبری نیست میشه بگید کیس آفیسرمون کیه. اینطوری خیالتون راحت میشه
/آزاده

کتایون 1392/10/17 ساعت 12:34

سلام دوستان... مسئلتن... کسی لینک درخواست سیتیزن شیپی و درخواست برای پاسپورت نیوزلند رو داره؟ الان به ما ویزای 2 ساله میدن که باید در هر سال 182 روز را در نیوزلند اقامت داشته باشیم و یعدش ویزای 3 ساله میدن و یعدش میشه برای پاسپورت درخواست داد؟ ممنون...
در ضمن دایانا هم انگار از اداره مهاجرت رفته... بهش ایمیل زدم و فیلردلیوری آمد...

بعد از دو سال PR می دن و هروقت که از اقامت شما 5 سال گذشت می تونید برای سیتی زن شیپ اقدام کنید.
اینقدر طولش دادی پاسپورت رو بفرستی بنده خدا سر به بیابون گذاشت
/خیارشور

سمیرا 1392/10/17 ساعت 14:47

سلام دوستان
چند نکته در خصوص جت لگ برای اون دسته از دوستانی که به زودی عازم هستن:
۱ - در طول سفرآب فراوون بنوشید
۲ - در طول پرواز مرتب از جاتون بلند شید و راه برید
۳- ساعتتون رو با ساعت مقصد (اوکلند یا هر شهر دیگه) تنظیم کنید
۴ - مطابق با ساعت مقصد سعی کنید بخوابید حتی اگه هنوز روز ه با چشم بند سعی کنید در طول ساعاتی که به وقت مقصد شب هست بخوابید
ضمنا لباس راحت بپوشید که در طول سفر راحتتر بخوابید

سفر خوبی داشته باشید

مرسی سمیرا جان. سفر خوبی داشتی باشی در ضمن زیر شلواری برای داخل هواپیما یادت نره
/آزاده

مسعود.ک 1392/10/17 ساعت 17:23

@ ماریا نگران نباشید منم با پرسو جو فهمیدم آفیسرم کیه و بهش ایمیل زدم فکر کنم آفیسرتون آقای سوار بارینگتون باشه

در رشته سوار شناسی باید بهتون دکترا بدن البته دوستانی که دونا هم کیس آفسرشون بود یک سال صبر کردند تا اولین ایمیل رو از ایشون بگیرن.
/آزاده

علی 123 1392/10/17 ساعت 18:08

کتایون خانم::: خلاصه ش اینه که حداقل 184 روز در هرکدوم از دوسال اول برای دریافت PR توسط Principal Applicant الزامیه. برای سیتیزن شدن هم باید به طور میانگین سالی 9 ماه (حداقلش هم 8 ماه هستش) به مدت 5 سال در نیوزیلند باشیم. به طور معمول برای ماها مدرکی غیر از پاسپورت که توش ورود و خروجها ثبت شده مدرک دیگه ای لازم ندارند فقط باید داستانهای Good character و این چیزها رو رعایت کرده باشیم. برای Non-Principal Applicant هم PR به اینصورت هستش که اون پرونده ای که Principal Applicant اسم Non-Principal Applicant رو ثبت کرده رو نگاه می کنن. اگه Principal Applicant تونسته باشه PR بگیره برای سایر Applicant ها با رعایت اون شرایط PR صادر می کنن.

فرحناز 1392/10/17 ساعت 22:39

سلام به همه دوستان عزیز

"هما" جون ممکنه ازتون بپرسم که شما بچه هم دارین یا نه؟ و اصلا آیا ممکنه به خانمی که دو تا بچه داره JSV بدن؟ و اگه به من JSV بدن، باید اولش بدون همسر و بچه هام برم دیگه، درسته؟
ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارین، راهنماییم کنین.
سپاسگزارم

کتایون 1392/10/17 ساعت 23:47

@علی آقای 123 و خیارشور عزیز :D ::: خیلی ممنون...

هما 1392/10/18 ساعت 01:38

سلام به همه

فرحناز جان:::بله من یه دختر دارم.البته کوچیک نیست و ١٢ سالشه. ولی هیچ ربطی به اینکه شما بچه دارید یا نه و حتی اینکه چند سالشه نداره چون همین تازگی ها به زهرا خانم که یک بچه ٢ ساله داره جاب سرچ دادند و اون الان نمیتونه بچه اش رو با خودش ببره
بله شما باید تنها برید.

فرحناز 1392/10/18 ساعت 06:36

هما جون، ممنونم از راهنماییتون

سلامت و شاد و پیروز باشید

امیدوارم که بهترین ها در انتظارتون باشه
/آزاده

آرمان 1392/10/18 ساعت 08:36

سلام
دوستانی که از اینجا برای New Kiwi Career Success ثبت نام کرده اند در قسمت مربوط به آدرس و تلفن , چه اطلاعاتی دادند؟

من فهمیدم که کلاسهای ARMS و این Career Success با هم تداخل داره, دوستانی که تو این دو تا شرکت کردند اولویت اول رو به کدوم میدند؟

از ایران نوبت نمیدن. میگن وقتی اومدی نیوزلند ایمیل بزن
/حسین

ماریا 1392/10/18 ساعت 08:51

@ مسعود.ک و آزاده عزیز
ممنون از راهنمایی‌هاتون.

قابلی نداشت ماریا جان
/آزاده

سینا 1392/10/18 ساعت 10:21

آرمان :: به نظر من هیچکدام مقدم بر دیگری نیست. بعضیا این رو اول می رن و بعضیا اون رو.
وقتهای بعدیشون رو چک کن اونی رو که فاصله کمتری داره بذار برای نوبت بعد.

Nasser Lorestani 1392/10/18 ساعت 13:03

سلام به همه. تبریک مخصوص، با تاخیر به مدیریت جدید
بچه ها آفیسر من عوض شد آخر کار، ظاعرا دایانا رفته از اونجا. آفیسر جدید واسه مصاحبه ایمیل زده و میگه که تو تایم مصاحبه پارتنر هم در دسترس باشه! میخواد با همسرم هم صحبت کنه! کسی همچین سایقه ای داشته ؟

ممنون آقا ناصر. آفیسر جدید و دعوت به مصاحبه مبارک باشه. از امتیاز پارتنرتون هم استفاده کردید؟ شاید می خوان ببینن که ایشون برای کار پیدا کردن چه اقداماتی کرده. به نظر من جای نگرانی نیست اگر این شرایط کاری برای همسرتون مصداق داره. فقط اگر این شرایط رو دارید حتماً اقدام کنن برای چند مورد کار چون قطعاً ازشون در مورد کار سوال میشه.
/آزاده

Nasser Lorestani 1392/10/18 ساعت 14:28

آزاده ::: ممنون

فرحناز 1392/10/18 ساعت 23:17

سپاسگزارم آزاده جون

مجید 1392/10/18 ساعت 23:41

آزاده خانم ::: با سلام . برای پرداخت ipenz نه شماره حساب میدن نه پرداخت آنلاین دارن ! شما چه راهی را برای پرداخت پیشنهاد میکنید؟
ممنون

متاسفانه مثل بقیه موارد شما باید شماره حساب و امضای دارنده کارت رو بدبد و بهشون اعتماد کنید و اونها از حساب شما پول کم کنن!
/آزاده

غریبه آشنا 1392/10/19 ساعت 11:01

سلام بر همه دوستان

نمیدونم که چرا این وبلاگ داره تبدیل میشه به ماهنامه !!!!
یعنی واقعا هیچ خبری نیست برای گفتن؟؟؟؟؟؟

یا حضرت انونیموس
/آزاده

مسعود.ک 1392/10/19 ساعت 13:39

ایییی غریبه آشنا ....دوستت دارم خودت یه خبر بیا.

مهتاب 1392/10/19 ساعت 14:51

غریبه آشنا ژانویه است دیگه!این آفیسرا رفتن عشق و حال و خبری ازشون نیست... از قدیم گفتن بیخبری خوش خبریه

مهرداد 1392/10/19 ساعت 14:57

سلام
من دارای مدرک لیسانس عمران از دانشگاه آزاد لار(استان فارس)هستم و سال اخذ مدرک من سال 77 می باشد.میخواستم بدونم مدارک دانشگاه آزاد به راحتی و بدون مشکل ارزیابی می شه و مهم نیست که از کدوم واحد باشه؟ممنون میشم کسانی که اطلاعاتی در این زمینه دارن راهنمایی کنن.

تا الان که مشکلی نبوده.
/آزاده

غریبه آشنا 1392/10/20 ساعت 04:08

سلام بر دوستان
مسعود.ک جان: خبری نیست جز اینکه زخم معده گرفتم از بس که سماق رو با حرص و جوش خوردم. فقط نمیدونم که چرا اینهمه بی خبری و انتظار

مهتاب جان: چه خوش گذرانی عزیز جان خودشون رسما اعلام کردن که از این هفته میان سر کار ولی نمیدونم که چرا رخ نمی نمایانند.

مهاجر 1392/10/20 ساعت 08:51

سلام دوستان. خواستم یه سوال بپرسم. به نظر شما بعد از مصاحبه که آفیسر میپرسه برا کار چه کردی فرستادن ایمیلهای اتوماتیک که میگه "ما درخواست شما رو برای نفر مربوط فرستادیم اگه خوب بود برای مصاحبه کاری بهت خبر میدیم" خوبه یا نه؟ از یه طرف نشون میده که برای کاریابی آدم یه کارهایی کرده از طرف دیگه ولی نشون میده که هنوز مصاحبه کاری نگرفته. نظرتون چیه؟ دوستانی که pr گرفتن چه کردند؟

پاسخ هایی که کتایون داده واقعاَ قابل ارائه هستند یا پاسخ هایی که میگه رزومه خوبی دارید و حیف که اینجا نیستید. در مورد سایر جاهایی که اقدام می کنید وجواب های کلی می دن فقط کافیه لیستشون رو در حین مصاحبه به آفیسر بگید.
/آزاده

کتایون 1392/10/20 ساعت 10:24

@مهاجر::: من 3 تا از اونهایی رو فرستادم که میگفت تا نیای اینجا نمیتونیم برات کاری کنیم... مثلا اینها::::

Thanks for sending me through your CV.

Unfortunately at this stage, we would be unable to help you find a position in
NZ as you do not currently have a Work Visa.

If your situation changes, please do keep me informed.

یا این:::

Thank you for your enquiry.
We would be most happy to assist you with your job search as a Software Engineer/Web Developer.
It is also of vital importance that you can travel to New Zealand to attend job interviews in person.
The chance of being hired unseen in the current economic climate is remote. We therefore recommend to wait with a job search
until your Permanent Resident Visa is granted, and you are ready to move to New Zealand.

مجید 1392/10/20 ساعت 19:45

آزاده خانم :: آخه موضوع اینه که ما کارت اعتباری نداریم
آیا میشه از کشورهای حاشیه کارت اعتباری تهیه کردً؟ آیا همینطوری کارت اعتباری صادر می کنن؟ چونکه من دارم یه سفر میرم اونجا میخوام اگه بشه از اونجا تهیه کنم .
برای NZQA آنلاین پرداخت کردیم برای لاج به سفارت پرداخت کردیم برای انجمن مهندسی استرالیا شماره حساب گرفتیم و پرداخت کردیم ولی این IPENZ به هیچ صراتی مستقیم نمیشه میگه الا و بلا کارت با با ما جهان چهارمیا کارتمون کجا بوده؟

واقعاَ پرداخت واسه خوش داستانیه. یادم هست که سمیرا همین مشکل رو داشت، ازش می پرسم خبرتون می کنم
/آزاده

سمیرا 1392/10/21 ساعت 11:04

@مجید: من هم کلی باهاشون مکاتبه کردم . هرکسی رو که تو اداره IPENZ فکر میکردم کاری ممکنه از دستش بر بیاد باهاش صحبت کردم و کلی مشکلات تحریم و از این جور چیزا رو گفتم ولی واقعا به هیچ صراتی مستقیم نیستن. تنها راهش اینه که به یه دوست خارج از کشور بگین . فقط حواستون باشه که در ضمن پرداخت اصلا قید نکنه برا شخص سوم داره پرداخت انجام میشه و در توضیحات بانک بگه فقط برای IPENZ و میتونید شماره اپلیکیشن شما رو بزنه. چون یه بار دوست من این کار رو کردن و پرداخت بلاکه شد .چون دیدن برای یه شخص تو ایران داره پرداخت میشه.مجبور شدم از یه دوست دیگه درخواست کنم.
یه سری جاها هستش که 2 هفته ای کارت اعتباری میدن ولی من نتونستم اعتماد کنم.

بابک-گلی 1392/10/21 ساعت 11:12

سلام
@Nasser Lorestani ناصر جان آفیسر جدیدتون اسمش چیه و برای کی با هاتون قرار مصاحبه گذاشته
فکر کنم نشونه خوبی باشه که با پارتنر صحبت کنه تو رودربایستی میمونه که حتما به دو طرف ویزا pr بده
ما شرایطمون خیلی شبیه شماس و احتمال داره برای ما هم همین وضعیت پیش بیاد.

امیر 1392/10/24 ساعت 11:07

سلام دوستان. روز و روزگار خوش.
سوالیست مر مرا. موقع لاج کردن ترجمه کارت سربازی هم لازمه؟ اگه کسی سربازی امریه بوده هم ممنون میشم بگه ازش سوالاتی بپرسم

سوالتون رو روی پست جدید بگذارید که دوستان ببینن و جواب بدن. من اقدام کننده اصلی بودم و برای فرم معروف INZ1209 ترجمه کارت پایان خدمت رو می خواستن. در مورد جزئیات سربازی هم توی همین فرم ازتون سوال میشه که کجا سرباز بودید و چکار می کردید.
آزاده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.