دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

قدم بر ابرها!

درود بر همه عزیزان و گرامیان.

تشکر و سپاس فراوان دارم از همه دوستان عزیز که با محبت بی دریغ خودشون ما را مورد لطف قرار دادند. از مهتاب و علیرضای عزیز قدردانی ویژه می کنم که در 2 هفته اخیر میزبان بی نظیری برای ما بودند و حق محبت را به تمامی ادا کردند. از تی تی و رضای عزیز ممنونم که از هیچ لطف و کمکی دریغ نکردند. از داریوش عزیز مچکرم که تا آخرین لحظه ما را همراهی کردند. و از همگی شما عزیزان ممنونم که ما را شرمنده لطف  خود کردید و دعای خود رو بدرقه راه ما.

به ناصر لرستانی و بابک گلی عزیز هم تبریک میگم که به مصاحبه دعوت شدند. مطمئنم با همفکری و کمک بقیه همراهان، نتیجه خوبی در انتظار اونهاست.

بد نیست تا از ذهنم خارج نشده چند نکته رو که به نظرم مفید میاد بصورت خلاصه و پراکنده بگم:

  •          در فرودگاه و قبل از پرواز، پرداخت عوارض خروج برای کلیه ماها ضروریه اگرچه ویزای رزیدنت داشته باشیم. ذکر شده بود که فقط کسانی که در صفحه 3 پاسپورتشان عبارت اقامت و زندگی در خارج از ایران ذکر شده باشد، از پرداخت عوارض معاف هستند
  •          با توجه به طولانی بودن سفر و بخصوص پیاده روی های فراوان در فرودگاه دوبی و دفعات زیاد چک کردن بارها در مبادی مختلف، حتی الامکان بار دستی (داخل کابین) خودتون رو زیاد سنگین نکنید (بهتر است از ساک چرخدار استفاده کنید) بخصوص اگر مثل ما همراه خانواده هستید. برای یک فرد بزرگسال داشتن 2 ساک دستی کوچک و وزن مجموع 10 کیلو مناسب به نظر میاد
  •          در برخورد اول لهجه نیوزلندی ها خیلی قابل فهم تر از لهجه استرالیایی ها به نظر میاد
  •          در رابطه با موضوع جت لگ، به نظرم اگر مطابق با عادات بدن خودتون عمل کنید خیلی خوبه. مثلا من از راه که رسیدم، از شدت خستگی از 6 تا 9 شب خوابیدم و بعدش هم از 1 شب تا 7 صبح خوابیدم و الان هم کاملا سرحالم

پی نوشت 1: در فرودگاه استرالیا، هنگام توقف کلیه مسافران باید بار دستی همراه را برداشته و پیاده شوند. ما فکر می کردیم نیازی به پیاده شدن نیست و با عجله در آخرین لحظات یک کیف کوچیک توی هواپیما جا گذاشتیم (تازه فهمیدیم)

نظرات 84 + ارسال نظر
سینا 1392/10/25 ساعت 00:27

سلام حسین جان
رسیدن به خیر

الان کجا هستید؟

سلام سینا جان
باهات تماس می گیرم
/حسین

ناهید 1392/10/25 ساعت 00:30

حسین جان رسیدن بخیر ..ممنون که به محض رسیدن برای ما پست گذاشتی ...روزهای خوشی پیش رو داشته باشید

حمیدرضا 1392/10/25 ساعت 05:47

حسین آقا رسیدن بخیر، ممنون از بابت اطلاعاتی که ارائه فرمودید.
لطفا کمی بیشتر از وضعیت سفر و شرایط فعلی اطلاعات در اختیار ما قراردهید، مثلا کارهایی که در فرودگاه دبی و استرالیا و نیوزلند انجام می شود یا باید انجام داد و ...
باسپاس

ممنون حمیدرضا جان. آزاده عزیز در این زمینه ها استاد ما هستند
/حسین

من سفر بودم چه خبره!!! چشم حتماً
/آزاده

مهتاب 1392/10/25 ساعت 08:24

حسینخ و طیبه عزیز خوشحالم که استرسهای اضافه بار و اون 24 سآعت طولانی هم تموم شد و حالا نوبت غول مرحله بعده!!! من او علیرضا هم از شما متشکریم بابت فرصتی که به ما دادید،برای ما تجربه بینظیری بود که شاید دیگه تکرار نشه...
میدونم الان کلی کار دارید و هزار جور فکر و خیال و برنامه جدید. مرسی که به یاد وبلاگمون هستید و هنوز وقت میگذارید.

ممنون از محبت های شما مهتاب عزیز
انشالله تجربه های بی نظیر بعدی و جدید
/حسین

سالار 1392/10/25 ساعت 08:53

حسین جان رسیدن به خیر ممنون که بلافاصله واسمون نوشتید. لطفا" تجربیات خودتون رو تا میتونید واسمون بنویسید.
موفق باشی

حتما سالار جان
/حسین

سمیرا 1392/10/25 ساعت 09:21

حسین آقا رسیدن به خیر خیلی ممنون که به فکر ما هستید و با این همه مشغله باز اینجا سر میزنید. و خوشحالم جت لگ رو هم پشت سر گذاشتید
موفق و شاد بمانید

مرسی سمیرا جان
/حسین

بابک-گلی 1392/10/25 ساعت 10:42

سلام حسین جان
مرسی بابت اینکه اول همه به یاد بلاگی و مرسی بابت تبریک ایشالا دست راست شما رو سر ما
یه چیزی که به نظرم میرسه اینه که این بلاگ یکم عکس کم داره یکی که اول میرسه ممکنه یه چیزایی به نظرش جالب برسه که بعد از یه مدت موندن جالب نباشه پس اگه تو گشت و گزارت تو شهر یه دوربینم دستت باشه تو سایت بزاری عکساشو خیلی دید خوبی به بچه هایی که هنوز نیومدن میده

ایشالا که زود زود ببینیمت و با آرزوی بهترین ها از صمیم قلب برات

ممنون بابک جان. البته دوستان زحمت میکشن توی فیسبوق عکسهای خوبی میذارن. ما هم به سهم خود کمک می کنیم انشالله
/حسین

حسین 2 1392/10/25 ساعت 11:05

حسین جان رسیدن به آنطرف این کره خاکی بخیر....
در مورد بار ، پرواز امارات به ما گفت نفری 7 کیلو میشه ببری داخل هواپیما.... شما دو نفر رو حساب کردی ؟ یا میشه بیشتر هم برد ، اصلا بار دستی رو وزن میکنن ؟

در عمل سخت گیری و محدودیت زیادی روی بار دستی اعمال نمیشه و وزن هم نمیشه. برای یک نفر گفتم
/حسین

علی 1392/10/25 ساعت 11:14

مرسی بابا پست. اما نکته اول رو نفهمیدم، آخرش عوارض باید بدیم یا نه؟!
حالا که رسیدین اونجا در اولین برخورد و اولین احساس، چه احساسی داشتی؟ توضیح بده لطفا.

بله عوارض باید بدید
احساسم ترکیبی از خوشحالی، امید، سپاسگذاری و آرامشه. امیدوارم همینطور بمونه
/حسین

امید راد 1392/10/25 ساعت 12:20 http://kavehrad.ir

بـــــــــه بـــــــــه
ایول حسین جون (بوس بوس)
بسیار خوشحالیدم
به امید موفقیت
انشالله به زودی میبینمت
اهل بیت رو سلام برسون


قربانت امید جان. انشالله
/حسین

شهاب 1392/10/25 ساعت 14:04

حسین جان خسته نباشی
من هم 20 روز دیگه باید این راه با خانواده (کوچولوی زیر 2 سال بیام)تمام تلاشم اینه که بار دستیم سبک باشه.
از تجربه سفر 24 ساعته بازم بگو :) ممنون میشم

امیدوارم زودتر بقیه کارهاتم سریه رو براه بشه .:)

سلامت باشی شهاب جان. به مرور مواردی که به ذهنم میاد رو به آیتم های پایانی پست اضافه می کنم
/حسین

علی 123 1392/10/25 ساعت 16:17

حسین آقا تبریک می گم خوشحالم که پستهات رو می خونم مواظب بچه ها باش.

ممنون علی جان. حتما
/حسین

مهاجر 1392/10/25 ساعت 19:42

سلام به همگی. حسین آقا تبریک. امیدوارم کار هم هر چه زودتر ردیف شه.
به بابک گلی و هادی هم تبریک میگم. اگه کاری بر میاد از دست من بگید در خدمتم.
حسین آقا یه تشکر ویژه بابت اینکه با این مشغله پست گذاشتی.

کاری نکردم مهاجر جان
/حسین

رها 1392/10/25 ساعت 19:45

سلام به همه ی دوستان
ممکنه ایمیل خانم می چاو رو به من بدید؟ ظاهرا خانم دایانا دیگه افیسر پرونده ما نیست و به هیچ عنوان هم نمیخواد جواب بده که به جاش قراره کی باشه و تکلیف ما بعد از یک سال و نیم چی میشه
فکر کنم باید به خانم می چاو ایمیل بزنیم. نه؟!

علیرضا 1392/10/25 ساعت 19:47

خداحافظظظظ .... خداحافظظظظ..... خداحافظظظظ

رها 1392/10/25 ساعت 19:54

درضمن لطفا مشخصات پرونده ی من و همسرم رو هم به جدول اضافه کنید. و ما رو ببخشید از اینکه اینقدر دیر شرکت کردیم!
نوع ویزا:PR
points claimed: 150
شغل: مهندس الکترونیک
EOI Submitted:24 June 2012
EOI Selected: 27 June 2012
ITA Issued:3 July 2012
Lodgment Date:21 August 2012
Case Officer Assigned:26 February 2013
Officer's name: Diana Laughnan

چشم. من چند روز نبودم در اولین فرصت اضافه می کنم ایمیل می چاو رو هم بهتون ایمیل می کنم.
/آزاده

سالار 1392/10/25 ساعت 21:46

بابک -گلی@
چند تا نمونه مصاحبه داشتم که واست فرستادم .ایمیل هادی رو نداشتم واسه اونم بفرست .ضمنا" با هم هماهنگ کنید که جواباتون مثل هم نشه

رامین 1392/10/25 ساعت 21:54

من امروز ایمیلی از کیس آفیسر دوم داشتم که به مصاحبه دعوتم کرده . از دوستان اگر کسی نمونه مصاحبه ای داره میشه برای من ایمیل کنه؟

به به آقا رامین. خیلی مبارکه
/حسین

مبارک باشه!!! دیدید گفتم خوشبین باشید
/آزاده

علی 123 1392/10/25 ساعت 22:21

علیرضا::: دقیقا داریم تصورت می کنیم که هردو دستاتو گرفتی بالا می گی خداحافظ ... خداحافظ...

آقا رامین::: بالاخره چی شد خدای ناکرده که انصراف ندادین

هادی جان::: از پست قبلی, برای مصاحبه ت روم حساب کن تاریخش 10 بهمن نباشه فقط. بعد من با موبایل می تونم صحبت کنم.

دوستان::: نمی دونم برای اونجا زودپز ببرم یا نه. امروز یه دون از اون قدیمیها دیدیم 25 تومن. دارم فکر می کنم اگه بترکه آرامش آوکلند رو به هم می زنه و تا یه هفته تیتر اول هرالد میشیم

سالار 1392/10/25 ساعت 22:27

علی این جریان زودپز خیلی با حال بود

رامین 1392/10/25 ساعت 22:32

به آقای علی 123::
متن ایمیلش را آماده کرده بودم و امروز میخواستم ارسال کنم ولی یک اتفاق غیر منتظره افتاد که نتونستم فرصت کنم ایمیل بزنم . و حالا که اومدم ایمیل بزنم دیدم آقای کیس آفیسر برام ایمیل زده که نهایتا تا هفته آینده باید مصاحبه بدی

به آقای حسین . رسیدن شما بخیر و متشکرم .

مهتاب 1392/10/25 ساعت 23:25

ای بابا!! کدوم کیف رو جا گذاشتید؟؟ امیدوارم مدارکتون توش نبوده باشه... آخه چرا پیاده شدید؟ مگه فقط برای سوخت گیری توقف نداشت؟

کیف آرایش طیبه بود. خدا رو شکر مدارک نبود
ظاهرن برای تمیز کردن هواپیما بود که باید می رفتیم سالن ترانزیت
/حسین

مانلی 1392/10/25 ساعت 23:34

@حسین
رسیدن بخیر. واقعا وفاداری شما به وبلاگ در اولین لحظات رسیدن ستودنی است. ممنون از اطلاعات مفیدتون.

@ علی 123
وای این زودپز خیلی باحال بود :)))

لطف داری مانلی جان
/حسین

نیلوفر 1392/10/26 ساعت 06:03

سلام حسین آقا
خسته نباشید از این سفر طولانی و ممنون ازتون که به این سرعت و با اون همه مشغله اینقدر وفادار بودید که زودی برامون تو وبلاگ نوشتید . امیدوارم خودتون و خونوادتون روزهای بسیار خوبی رو در پیش رو داشته باشید و هر روز (حالا هر روز شاید توقع بالایی باشه ) زود به زود با کلی خبرای خوب ما رو هم خوشحال کنید .واقعا از صمیم قلبم براتون بهترین ها رو آرزو دارم .

محبت داری نیلوفر جان
/حسین

نیلوفر 1392/10/26 ساعت 06:07

علی آقا 123
سلام وای خیلی بامزه بود من هنوزم خندم میگیره از خوندن نوشتتون . تازه یادم اومد منم یه دونه از اون مدل قدیمی ها تو انباری دارم اگه شما بردید و راضی بودید حتما اطلاع بدید منم تو وسایلم بزارمش .

سینا 1392/10/26 ساعت 07:46

علی 123 :: تیتر اول هرالد رو خوب اومدی
والله ما زودپز نیاوردیم ولی یک پلوپز آوردیم که خیلی به دردمون خورد. حتی بیشتر از اونچه فکرش رو می کردیم.

رامین 1392/10/26 ساعت 07:56

آقای حسین و دوستانی که در آکلند هستید لطف میکنید اسم چند تا از محله هایی که برای زندگی مناسب هست (از لحاظ قیمت و بقیه موارد) بفرمائید؟
توی مصاحبه در صورتیکه سوال کنه در این زمینه هیچ اطلاعاتی ندارم .
راستی در مورد کیس آفیسر لطفا مدیران وبلاگ اسم آفیسر من را به Tom MacMorran تغییر بدید .
به قول صمد هیششکی نمیتونه این آفیسرها را داشته باشه !!

هما 1392/10/26 ساعت 08:58

سلام به همه دوستان

حسین جان از اینکه دیر بهتون رسیدن تو سرزمین جدید رو تبریک میگم ببخشید.دیر به دیر میام تو سایت ولی براتون بهترین ها رو ارزو میکنم موفق باشید



دوستان یه سوال::::آقای علی ١٢٣ شاید شما تجربتون بیشتره بتونید جواب بدید:::::
کسی میدونه که افیسر وقتی مدارکی رو که پیشش داریم مثل شناسنامه و ... رو وقتی میفرسته قبلش ایمیل میزنه بهمون یا نه؟
ما مدارکمون رو شدیدا احتیاج داریم و درخواستشون رو کردیم ازش خواستیم وقتی فرستاد میل بزنه ولی هیچ خبری نیست.
میخواستیم ببینیم ممکنه فرستاده باشه و میل نزنه؟
دوستان لطفا هرکی تجربه ای داره بگه
ممنون

ممنون هما جان
/حسین

سالار 1392/10/26 ساعت 09:02

حسین جان این تمییز کاری هواپیما همیشه هستش یا استثنا" این سفر بوده؟
هما خانم@ حالا اگه اونم ایمیل نزنه به نظرم شما یه ایمیل پیگیری بزنید یا جواب میده یا یه تکونی میخوره

من که بار اولم بود ولی منطقا باید همیشه اینطور باشه
/حسین

هما 1392/10/26 ساعت 09:12

اقا سالار:::::تازه بعد از کلی ایمیل و زنگ تازه ٢ روزپیش جواب داد که با تمدید مهلت ارسال مدارک ویزا موافقت نمیکنه تازه کلی هم دلیل منطقی براش دادده بودیم.

گفتیم لطفا مدارکمون رو زودتر بفرست که احتیاج داریم.ازش خواستیم وقتی فرستاد میل بزنه.حالا نمیدونیم ممکنه فرستاده باشه و میل نزنند؟تا هفته دیگه هم صبرمیکنیم باز بهش میل میزنیم

علی 123 1392/10/26 ساعت 09:56

هما خانم::: برای من خبر ندادند و فقط از سفارت زنگ زدند و گفتند بیا ببر. همه مدارک رو با ویزاها توی یک بسته پس فرستادند، یه کتابچه Welcome to New Zealand هم توش گذاشته بودند که مطالب جالبی رو یکجا جمع آوری کرده.

رامین 1392/10/26 ساعت 10:15

کیس آفیسر از من خواسته که برای هفته آینده یک تایمی را تعیین کنم که بعد از ساعت 3 به وقت لندن باشه . به نظر شما با توجه به اینکه من اصلا آمادگی ندارم چه روزی را تعیین کنم؟ روز جمعه مشکلی برای تماس تلفنی نیست؟
دوستان اگر نمونه مصاحبه جدیدی را دارید لطفا برام بفرستید . ممنون میشم .
راستی همین امروز یا فردا باید پاسخ کیس آفیسر را بدم .
ایمیل من : ramin.1975 [at] yahoo[dot]com

مشکلی نیست. هروقتی راحت هستید زمان بدید. کمک هم خواستید در خدمتم.
/آزاده

الهام 1392/10/26 ساعت 10:37

واااااای....آقا حسین شرمنده من یه مدت اینجا سر نزدم بس که مشغول بودم...مبارک باشه ایشالله امیدوارم به همراه طیبه عزیز و پسرهای گلتون به زودی زندگی خوب و خوشی رو اونجا آغاز کنید و به اهداف از پیش تعیین شده برسید...آمین

محبت داری الهام خانم
/حسین

الهام 1392/10/26 ساعت 10:44

من بس که enquiry برای آژانس های مسکن فرستادم خسته شون کردم ایمیل زده میگه وقتی اومدی تماس بگیر!

مجید 1392/10/26 ساعت 11:16

حسین جان رسیدن بخیر واقعا خسته نباشید .

نامه IPENZ ما هم اومد جالبه اینه که یک روزه اسس و نامه را ایمیل کردن ممنون از راهنمایی های سمیرا خانم و آزاده جان.

سلامت باشی مجید جان. مبارکه
/حسین

به سلامتی مبارک باشه
/آزاده

ﺭﺿﺎ 1392/10/26 ساعت 11:37

ﻭاﺳﻪ ﻛﻴﻔﺖ ﺑﺎ ﺎ اﻳﺮﻻﻳﻨﺖ ﻣﻜﺎﺗﺒﻪ ﻛﻦ ﺑﻪ ﺩﻳﺲ ﭘﭻ ﻳﺎ اﺟﻨﺖ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺗﻮ ﻭﻳﻠﻴﻨﮕﺘﻮﻥ ﺗﺤﻮﻳﻠﺶ ﻣﻴﺪﻥ. ﻭاﻗﻌﺎ ﻧﺘﻮﻧﺴﺘﻴﺪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﺮﺳﻴﺪ?

بابک-گلی 1392/10/26 ساعت 12:05

@سالار جان ممنون بابت ایمیل واسه هادی هم فرستادم

ماریا 1392/10/26 ساعت 13:15

@ حسین عزیز
رسیدن بخیر امیدوارم روزهای خوب و خوش سرشار از سلامتی و موفقیت در انتظارتون باشه و بزودی خبر یافتن کار دلخواهتونو بشنویم. به طیبه جونو و بسرای نازنینتون سلام برسونید.

ممنون ماریا جان. سلامت باشید
/حسین

رها 1392/10/26 ساعت 13:17

سلام
کسی ایمیل خانم می چاو رو نداره؟

رها 1392/10/26 ساعت 13:19

@رامین
آفیسر قبلی شما خانم دایا بود؟

رامین 1392/10/26 ساعت 13:20

به رها :
به من ایمیل بزن تا ایمیلش را بدم بهتون
ramin.1975 [at] yahoo[dot]com

مریم 1392/10/26 ساعت 13:24

علی ١٢٣: با توجه به فشار هوا توی نیوزیلند همه چیز سریع پخته میشه به خصوص حبوبات و گوشت و به نظرک واقعا نیازی به زودپز نیست اما در تایید حرف اقا سینا حتما با خودتون یه پلوپز بیارین که خیلی به درد میخوره به خصوص اگر خونه ای که میگیرید اجاق گازش از نوع هیتری باشه

رامین 1392/10/26 ساعت 13:27

به رها ::
نه خانم Whare Ellis بود که بعد از 1 سال که پرونده من دستش بود از دفتر لندن رفت

هما 1392/10/26 ساعت 18:40

ممنون علی اقا

دوستانی که مدارکشون رو از افیسر پس گرفتند برای همه به سفارت فرستادند؟کسی هست که براش به ادرس خودش فرستادند؟

الهام 1392/10/26 ساعت 18:53

دوستان من هنوز نمیدونم نیاز به ویزای ترانزیت استرالیا داریم یا خیر! طبق جزییات پرواز توقفی در استرالیا دیده نمیشه! چی کار کنم؟

بله نیاز دارید
/حسین

مهاجر 1392/10/26 ساعت 20:39

وای چه خبره چقدر مصاحبه ای داریم؟
منم برای مصاحبه دعوت شدم. دوستان به یاریتون شدیدا نیازمندم. بابک- گلی و هادی عزیز لطفا به من ایمیل بزنید. دوستان دیگه هر کسی فایل مصاحبه داره ما رو بی نصیب نگذاره.
vm5852 at yahoo dot com
ممنوووووون.

به سلامتی. خیلی عالیه
/حسین

سمیرا 1392/10/26 ساعت 22:05

آقا رامین تبریک میگم دیدید صبرتون جواب داد امیدوارم بقیه کاراهم خوب پیش بره

آقا مهاجر تبریک میگم براتون آرزوی موفقیت دارم ، چه خبره اینجا فکر کنم کم کم دوستان باهم یه پرواز چارتر کنیم دور هم بریم ممکلت جدید

آقا سینا بازهم ممنون بابت توصیه های خوبتون

رامین 1392/10/26 ساعت 22:37

به خانم سمیرا::
مرسی بابت تبریکتون . خدارو شکر این قسمتش ختم به خیر شد !
فعلا که نیاز شدید به راهنمایی و کمک دارم .
دوستانی که نتیجه زیاد چشمگیری از نتایچ کاریابی نگرفته اند برای پاسخ به سوالات در این زمینه چی جواب داده اند؟؟

سینا 1392/10/26 ساعت 23:18

حسین جان :: ما هم که می آمدیم در فرودگاه بریزبین توقف داشتیم و همه مسافران اوکلند به همراه بارهاشون برای نظافت هواپیما پیاده شدند.

سمیرا خانم :: قابل شما رو نداره. خوشحال میشم اگر کمکی بتونم بکنم.

الهام خانم :: شاید واقعاً پروازتون توقفی در استرالیا نداره. ولی من شنیدم حتی برای عبور از آسمان استرالیا هم نیاز به ویزای ترانزیت هست. در هر صورت بهترین مرجع برای شما شرکت هواپیمایی صادرکننده بلیط هست. یک زنگ بزنید دفترشون و سوال کنید چون اگر قرار باشه کسی ویزای ترانزیت شما رو کنترل کنه همون شرکت هواپیماییه.

برای تمام دوستان جدیدالمصاحبه و اونهایی که در آسناته مصاحبه هستند آرزوی موفقیت می کنم. کسانی که هنوز مصاحبه نکردید بسیار محکم و با اعتماد به نفس صحبت کنید و نقاط قوت خود و همسرتون رو بیان کنید. انشالله که ویزای رزیدنت تپل در انتظار همه شما است.

مسعود.ک 1392/10/26 ساعت 23:27

@مهاجر ،رامین، بابک گلی و هادی عزیز
تبریک میگم که از انتظار خلاص شدین امیدوارم نتیجش همونی بشه دلخواهتونه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.