دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

بازار کار رشته برق در نیوزیلند

با توجه به اینکه دوستان زیادی در اولین روزهای امسال به مصاحبه دعوت شدن و خیلی از دوستان هم ظرف چند ماه آینده راهی میشن داشتن آگاهی از وضعیت بازار در رشته های مختلف هم در مصاحبه دوستان نقش اساسی داره و هم به دوستانی که ظرف چند ماه آینده بایستی وارد بازار کار در نیوزیلند بشن ایده میده. دوستان قبلاً زحمت کشیدن و آمار کاملی در خصوص صنعت IT در وبلاگ گذاشتن. من هم در اینجا سعی می کنم در خصوص رشته برق، گرایش هاش و صنایع مرتبط با اون مطالبی رو با دوستان به اشتراک بگذارم. البته هدف من ارائه کلی منحنی و عدد و رقم های خسته کننده نیست. در طی مصاحبه باید سعی بشه چند تا آمار کلیدی از بازار کار تخصصی ارائه بشه و علاوه بر نشون داده بشه که صنایع مرتبط با رشتتون رو بررسی کردید. من هم بیشتر بر روی این جنبه از رشته برق تمرکز می کنم. دوستان دیگه هم اگر در مورد رشته های تخصصیشون این زحمت رو بکشن آرشیو غنی ای خواهیم داشت.

 

طبق آمار اداره کار نیوزیلند تعداد مهندیس برق از حدود 2300 تا در سال 2006 به حدود 3100 تا در سال 2011 رسیده ولی هنوز نیاز برای حضور مهندسین برق بیشتری در بازار احساس میشه. دلیل این امر افزایش سرمایه گاری و بهبود زیر ساخت ها در چند صنعت کلیدیه که در ادامه به باز کردن علت افزایش نیاز می پردازم.

 

1- مهندسی برق گرایش قدرت

بازار این گرایش در نیوزیلند به دلایل زیر داغه:

  • در بودجه سال 2011، دولت مبلغ 3.8 میلیارد دلار به نوسازی و گسترش شبکه انتقال برق در نیوزیلند اختصاص داد. طبق برنامه 5 ساله دولت این نوسازی بایستی تا سال 2015 به اتمام برسد. با توجه به تولید قسمت عمده برق نیوزیلند در جزیره جنوبی و مصرف عمده برق در جزیره شمالی، شبکه انتقال در نیوزیلند از اهمیت ویژه و استراتژیکی برخوردار است.
  • عامل دیگر، سیاست کلان کشور در استفاده از انرژی های تجدید پذیر به جای استفاده از نیروگاههای فسیلیست. طبق استراتژی تامین انرژی دولت برای دهه دوم قرن بیست و یکم ، تا انتهای سال 2025 بیش از 90% از تولید انرژی کشور بایستی از منابع تجدید پذیر تامین شود. این رقم در حال حاضر 77% است و با توجه به افزایش مصرف برق در کشور، نیل به این هدف، حجم بالایی از فعالیت های مهندسی و تولیدی را طلب می کند.

 

2- مهندسی برق گرایش الکترونیک

از آنجاییکه این رشته جزء رشته های High Tech محسوب میشه طبق تحقیقات من بازار خیلی گسترده ای در نیوزیلند نداره. تعداد شرکت هایی که در زمینه طراحی الکترونیک کار می کنند محدود بوده و عمده فعالیت در این زمینه در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی و یا تعمیر و نگهداری سیستم های الکترونیکی است. البته با توجه به زمینه کاری در حوزه الکترونیک می توان از آمار مثبت سایر گرایش ها نیز استفاده کرد. باز دوستان اگر اطلاعات تکمیل تری در این زمینه دارن می تونن در اختیار من بگذارن تا در این زیر مجموعه اضافه کنم.

3- مهندسی برق گرایش مخابرات

   در زمینه صنعت مخابرات با توجه به سرمایه گذاری های متعددی که در زمینه بروز رسانی شبکه های مخابراتی انجام شده، بازار کار خوبی وجود دارد. تعدادی از این سرمایه گذاری ها به شرح زیر است:

  •     1.4 بیلیون دلار در بازه سال های 2007 تا 2012 به گسترش Broadband Infrastructures تخصیص داده شده است. علاوه بر این سرمایه گذاری وسیعی در زمینه جایگزینی سیستم های تلفن فعلی با سیستم های NGN انجام شده است. یکی دیگر از سیاست های دولت جایگزینی تمامی کابل ها با فایبر اپتیک به منظور ارائه سرویس های مخابراتی پرسرعت به کاربران می باشد.
  •  در زمینه ارتباط سیار نیز دولت سرمایه گذاری های وسیعی انجام داده است. طبق آمار وزارت کار و نو آوری در سال 2008 دولت با 63% افزایش بودجه، 340 میلیارد دلار به ارتقاء شبکه های موبیال اختصاص داد و پیش بینی کرد که تا سال 2012 رقم سرمایه گذاری خود را به عدد 547 میلیارد دلار برساند که این امر افزایش تقاضا برای نیروی انسانی متخصص در این زمینه را در پی خواهد داشت.

 

4- مهندسی برق گرایش کنترل:

 به دلیل ماهیت این گرایش، بازار این دسته از مهندسین برق در نیوزیلند داغ است. تعدادی ازصنایع  بزرگ و رو به رشد نیوزیلند که نیاز به مهندس کنترل دارند به شرح زیر هستند:

  • صنعت تولید برق که در گرایش برق-قدرت، روند صعودی آن توضیح داده شد در فرآیند تولید برق به دلیل پیچیده بودن فرآیند، به مهنیسین کنترل نیاز خواهد داشت.
  • صنعت نفت و گاز نیوزیلند که یکی از صنایع بزرگ و رو به پیشرفت نیوزیلند می باشد نیازمند مهندسین کنترل و ابزار دقیق خواهد بود. طبق آمار وزارت صنایع اصلی (Ministry for Primary Industries) چشم انداز دولت افزایش صادرات محصولات نفتی از 3 میلیون دلار در سال 2013 به 30 میلیون دلار در سال 2025 می باشد که نشاندهنده حجم فعالیت های مهندسی در صنعت نفت و گاز می باشد.
  • سومین صنعتی که نیازمند حضور مهندسین کنترل در فرآیند های تولید و بسته بندی خود می باشد، بزرگترین صنعت نیوزیلند یعنی صنعت تولید لبنیات می باشد.

نظرات 76 + ارسال نظر
لیلا 1392/11/02 ساعت 09:52

آزاده جان اینا تجزیه و تحلیل خودت بود یا اینکه از سایتی برداشت کردی ... آخه من واسه مهندسی مکانیک گشتم چیز خاصی پیدا نکردم

لیلا جان جمع آوری مجموعه ای از اطلاعات بود که از سایت های مختلف برداشته بودم. اگه دقت کرده باشی کلی آمار و عدد و رقم توش هست که بدرد مصاحبه می خوره. پیشنهاد من اینه که ببینی گرایش مکانیکی که توش تخصص داری در چه صنایعی کاربرد داره و میزان رشد اون صنایع رو بررسی کنی و در مصاحبه ازش استفاده کنی
/آزاده

ماریا 1392/11/02 ساعت 10:47

@ آزاده جون
واقعا"دستت درد نکنه. سپاسگزارم از این پست مفیدی که گذاشتی.

خواهش می کنم ماریا جان. قابلی نداشت
/آزاده

رامین 1392/11/02 ساعت 11:22

این مطلب بسیار فایده داشت که بعضی از اونها :

1-یک مطلب بسیار مهم و مفید در خصوص رشته های برق و دوستان مهندسی برق
2-یک مطلب بسیار خوب که میتونه برای مصاحبه برقی ها بسیار مفید باشه

خانم آزاده بسیار لطف کردید

اختیار دارید. بیشتر برای دوستان برقی که ظرف این یکی دو هفته مصاحبه دارن گذاشتم
/آزاده

بهار 1392/11/02 ساعت 11:33

آزاده جان
من پزشک هستم. ایا شما هیچ پزشک ایرانیی رو اونجا سراغ دارین که من بتونم در رابطه با رشته خودم ازشون راهنمایی بگیرم؟
من دو هفته دیگه دارم میام ولینگتون. از ایران چیزی لازم ندارین براتون بیارم؟ این یه تعارف ایرانی نیست. یه سوال واقعیه

متاسفانه پزشک نمی شناسم. بابت لطفتون هم ممنونم ولی من هنوز ایرانم ولی واقعاً از اینکه گفتید ممنونم. سفر خوبی داشته باشید.
/آزاده

سمیرا 1392/11/02 ساعت 14:17

ممنونم آزاده جون خیلی مطلب خوبیه ، یه چیز دیگه هم که من در تحقیقاتم دیدم اینه که صنعت برق نیوزیلند شدیدا روی اسمارت گرید داره سرمایه گذاری میکنه که شاید کمی صنعت الکترونیک رو رونق بده

بله خیلی هم توی تبلیغ ها دیدم که متخصص Asset management می خوان. مرسی که گفتی
/آزاده

بابک-گلی 1392/11/02 ساعت 17:29

سلام دستت درد نکنه آزاده جان مطلب مفیدی بود
من نمیدونستم نیوزلند ام نفت داره
نکنه اونجام نفت رو بیارن سر سفره هامون

راستی میدونستید که آقای راسل کرو بازیگر فیلم گلادیاتور نیوزلندیه و تو ولینگتون بدنیا اومده

آفرین آفرین. این نیوزیلندی ها یواش یواش خودشونو نشون می دنا
/آزاده

محمد123 1392/11/02 ساعت 19:53

دوستان من مدارکم را پاسپورتم را قبل از سال به سفارت تحویل دادم و ویزام قبل از سال جدید صادر شد اما هنوز مدارکم برنگشته . کسی هست که در سال جدید و از طریق پست دیپلماتیک مدارکش بدستش رسیده باشه؟ کم کم داره نگران کننده میشه. آخه بیشتر از یکماه از صدور ویزای من گذشته ولی خبری از مدارک نیست ...

با توجه به اینکه پست دیپلماتیک نزدیک به یک ماه تعطیل بوده به نظر من جای نگرانی نیست.
/آزاده

ناهید 1392/11/03 ساعت 01:42

ازاده جان :: به عنوان یک غیر برقی خیلی ممنون از پستت ..


/آزاده

ati 1392/11/03 ساعت 03:23

دوستان اگه از بازار کار حسابداری کسی اطلاعی داره در نیوزلند ممنون می شم یه خبری هم به ما بده .این پیج رسما برقی شده ازاده جون شما یه کمکی بده .بابا ما که با هم بچه محلیم دیگه

این اولین پست برقیه. در مورد رشته های دیگه هم من که گفتم دوستان متخصص یاری کنن من مطلب رو می گذارم
/آزاده

مسعود.ک 1392/11/03 ساعت 19:20

دوستان من همین الان مصاحبه ام تموم شد
دوستان عزیز حمیدرضا ،سمیرا ،علی 123 و آزاده زحمت کشیدن و وقت گذاشتن برای مصاحبه آزمایشی تشکر میکنم .

قابلی نداشت. امیدوارم بهترین نتیجه براتون رقم بخوره
/آزاده

Nasser Lorestani 1392/11/03 ساعت 20:05

سلام. ممنون از مطالب خوبتون.
یه سوال: آفیسر من میخواد از همسرم هم سوال کنه تو مصاحبه، کسی تجربه داره چه چیزایی ممکنه ازش بپرسه؟

با توجه به اینکه از امتیاز همسرتون استفاده کردید در مورد بازار کار در رشتشون و کارهایی که برای کاریابی انجام دادن سوال میشه.
/آزاده

رامین 1392/11/03 ساعت 20:44

آقای مسعود ::
راحت شدی . میشه سوالات را برای من بفرستی ؟
ramin.1975 [at] yahoo [dot] com

مسعود.ک 1392/11/03 ساعت 21:29

رامین جان
آره واقعا ا.فایل من همون فایل حسین وداشتم سئوالات هم همون سئوالها بود کلا شاید 35 دقیقه بیشتر طول نکشید،
سئوالات راجع به تحقیقات بازار کار ، مشکلات کاریابی ،برای کار چه کردی ؟ سئوال در مورد همسر و چرا NZ و اینکه employer اونجا چه مهارتهایی را لازم دارند. من خیلی انتظار ندارم که PR بگیرم ، دو بار مجبور شدم ازش بخوام سئوال رو تکرار کنه یکبارم داشتم یه چیز دیگه جواب که stop ام کرد .کلا خیلی سخت نگیر بنظرم هر کسی انگلیسیش خوب باشه pr میگیره در غیر اینصورت نتیجه jsv میشه

انرژی مثبت بدید اینکه سوال رو متوجه نشید خیلی عادیه و برای همه از جمله من چند بار پیش اومده
/آزاده

مسعود.ک 1392/11/03 ساعت 21:32

راستی یه سئوال که برام جدید بود این بود که کدام employer شما را absorb کرد؟ منم یه چی جور کردم گفتم .

سمیرا 1392/11/03 ساعت 22:53

@مسعود.ک: خسته نباشید، ایشالا که ویزای pr میگیرید نگران تکرار سوالات و استاپ نباشید، برا من هم چند بار پیش اومد.

حمیدرضا 1392/11/04 ساعت 01:43

مسعود جان خسته نباشی، ورود شما را به مرحله بعد تبریک می گویم امیدوارم که بزودی خبرهای خوبی از شما بشنویم

حسین 2 1392/11/04 ساعت 10:11

آقا مسعود مبارکه ... در مورد ویزا همین که آفیسرت مکسین نیست ، 50 درصد ویزات پی آره ، بقیشم دیگه تقدیره...چون هم سوال ها معلومه هم جوابها ...
به امبد خبرهای خوش

علی 123 1392/11/04 ساعت 15:59

مسعود.ک::: مسعود جان تبریک می گم. دیگه برو استراحت کن تا برای مراحل بعدی آماده باشی. هرچی خدا بخواد همون میشه. موفق باشی.

ماریا 1392/11/05 ساعت 09:09

@ مسعود.ک
خدا رو شکر این مرحله رو پشت سر گذاشتید امیدوارم بهترین نتیجه رو بگیرید.

الهام 1392/11/05 ساعت 10:39

نمی دونم چی شده حالا که وقت رفتن شده اینقدر ترس پیدا کردم...همش از خودم می پرسم کار درستی می کنیم؟ اصلا واقعا نمی شه اینجا موند؟ اینقدر بده؟...دچار خیالات شدم

به نظر من طبیعیه. ماهم دچارشیم
/آزاده

لیلا 1392/11/05 ساعت 11:24

الهام جان این حس و حال رو که ما از اولش داشتیم و داریم !

ماریا 1392/11/05 ساعت 11:46

@ الهام جون
ما که هنوز به اون مرحله نرسیدیم که حالتو درک کنیم ولی فکر میکنم طبیعیه این افکار. همیشه آدم نهایت سعی و تلاششو میکنه برای رسیدن به هدفی که داره و درست در یک قدمیش دچار تردید میشه که نکنه اشتباه کرده! الهام جون اصلا" تردید به دلت راه نده با این اوضاع و احوال و مشکلاتی که روز به روز بیشتر میشه ادم به تصمیمش مصمم تر میشه. ایشالله هرچی خیره براتون پیش بیاد.

لاله 1392/11/05 ساعت 11:51

سلام
کسی در مورد بازار کار مهندسی شیمی اطلاعاتی داره یا اینکه اصلا کسی با مهندسی شیمی اپلای کرده تا الان؟

من در مورد شیمی تحقیق نکردم. اما به نظرم با توجه به صنعت مواد غذایی و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی نیوزیلند، می تونید با توجه به سابقه کاریتون روی این صنایع مانور بدید
/آزاده

سمیرا 1392/11/05 ساعت 12:22

سلام دوستان کسی میدونه چه جوری میشه یوتیوب دسترسی داشت؟ من هر ف.ی.ل.ت.ر ش.ک.ن.ی که امتحان کردم جواب نمی ده .کلی لیست مستند به زبان استرالیایی پیدا کردم ولی نمیتونم ببینم

الهام جون این حس کاملا طبیعیه و یه جورایی هممون تجربه اش کردیم. من که تقریبا هر روز بهش فکر میکنم ولی سپردم دست خدا اگر به صلاحه خودش کمک کنه و با دلی قرص تر پیش میرم. تو هم در تصمیمت شک به دل راه نده تا بهتر راه رو پیش بری.

سمیرا جان میتونی لینکش رو بدی filegir.com تا برات دانلود کنه. خیلی هم ارزونه. با کارت های شتاب هم شارژ میشه
/حسین

ماریا 1392/11/05 ساعت 13:17

@ سمیرا جون
با س.ا.ی.ف.و.ن میتونی بری، الان چک کردم.

مسعود.ک 1392/11/05 ساعت 17:18

حمیدرضا ،سمیرا ،ماریا ،حسین 2، علی 123 ، آزاده و رامین عزیز باز هم از دلگرمیهاتون سپاسگزارم

رامین 1392/11/05 ساعت 18:38

یکی از Recruiters هایی که براشون رزومه فرستادم یک پرسشنامه برام فرستاده و گفته پر کن و برام بفرست . آیا این میتونه بعنوان یک موضوع مثبت برای بحث کاریابی های مصاحبه در نظر گرفته بشه؟

نظرتون درباره خلاصه نویسی مطالب پاسخ ها و ارائه اطلاعات کاملتر وقتی که آفیسر سوال میکنه چیه؟

بله مفید خواهد بود. حتماَ در زمان مصاحبه بهش اشاره کنید و بعد از مصاحبه مکاتباتتون رو برای آفیسر بفرستید. خلاصه نویس هم مفید خواهد بود اگه بتونید در زمان مصاحبه جمله بندی کنید. اینطوری مصاحبه خیلی طبیعی تر هم میشه
/آزاده

مانلی 1392/11/06 ساعت 16:16

@ آزاده
ممنون خیلی مفید بود.

@ مسعود.ک

امیدوارم به زودی خبرهای خوش براتون در راه باشه. برای هم آفیسری هاتون پندی، نکته ای در رابطه بامصاحبه با آق سوار داشتید ممنون میشم بگید.

سمیرا 1392/11/07 ساعت 01:03

دوستان کسی میدونه چرا قیمت بلیط آزانس ادم و حوا اینقدر کمتر از اماراته؟ فرقشون چیه؟ تو یه تاریخ مشخص اختلافشون زیاده

فکر می کنم آژانس آدم و حوا قیمت دلاری بلیط رو ضربدر نرخ روز دلار می کنه. اما دفتر امارات هراز چند گاهی نرخ برابری دلار با ریال رو بروز می کنن برای همین قیمت ها متفاوت میشه.
/آزاده

Armin 1392/11/07 ساعت 01:48

سلام به دوستان و ادمین های خوب این سایت.
من پس از دو سال دوباره برگشتم تا روی مهاجرتم جدی تر کار کنم و البته در این مدت کارشناسی ارشدم رو هم تمام کردم و یک راه تحصیل هم برای خودم باز گذاشتم. خیلی خوشال شدم که پس از دو سال هنوز سایت خوب آقا ناصر و سپیده خانم مطالبش داره به روز میشه.
اما فعلا چند پرسش درباره EOI برای مهاجرت کاری دارم که ممنون می شم راهنمایی کنید. البته در حال پر کردن EOI متوجه شدم که IELTS رو همین شروع کار نیاز داره که باید زودتر دست به کار بشم.

۱- در EOI مدرک کاردانی رو چطور مشخص کنم. من الان ارشدم رو تمام کردم. نیازی هست که اصلا اسمی از کاردانی هم بیارم یا فقط کارشناسی و کارشناسی ارشد کافیه؟ اگر بله به چه صورت؟ چون نام معادل ندیدم.

۲- در ماه های اخیر ظاهرا امتیاز زیر 140 اصلا از توی Pool بیرون نیومده. چرا؟!! من تقریبا تمام امتیازهای کاری و تحصیلی رو میگیرم (به جز اونهایی که مربوط به خود نیوزلند هست) اما چون مجرد هستم ظاهرا امتیازم با چیزی که EOI محاسبه میکنه 110 میشه! چرا؟!! البته Point Indicator خیلی بیشتر محاسبه میکنه!

میشه لطفا بگین امتیازم دقیقا چقدر میشه. ای چیزی هست که خودم حساب کردم. کار و رشته تحصیلی ام هم در future growth هست هم در absolute skills shortage.

تحصیل: سطح 9 تحصیل رشته IT
سن: 30 سال
سابقه 6 یا 8 سال کار کلی
work in an identified future growth areaدارم (با فرض اینکه خارج از نیوزلند مورد قبول باشد حساب کردم)
work in an area of absolute skills shortage دارم (با فرض اینکه خارج از نیوزلند مورد قبول باشد حساب کردم)

آیا این قسمت (یعنی B و C) فقط برای کار در زمینه مرتبط در خود نیوزلند هست؟
B* And if the work experience is in an identified future growth area: (با فرض اینکه خارج از نیوزلند مورد قبول باشد حساب کردم)
15 points: 6 or more years experience دارم

C*And if the work experience in an area of absolute skills shortage: (با فرض اینکه خارج از نیوزلند مورد قبول باشد حساب کردم)
15 points: 6 or more years. دارم

* امتیاز بونوس تحصیل: این دو مورد کلا 20 امتیاز
10 امتیاز: qualification in an identified future growth area
10 امتیاز: qualification in an area of absolute skills shortage

مجموع: ؟!


۳- در قسمت تاریخ Obtained برای مدرک تحصیلی چه چیزی بنویسم؟ تاریخ اتمام تحصیل هست یا تاریخی که روی اصل مدرکم خورده؟!

۴- آیا پارتنر حتما باید همسر باشد؟! این امکان وجود دارد که دوست دخترم به عنوان پارتنر معرفی شود؟

۵- یکبار برای ویزای آمریکا که برای یک کنفرانس می خواستم در مصاحبه ریجکت شدم. این موضوع را در قسمتی که پرسیده بود آیا تا به حال جایی ریجیکت شده اید توضیح داده ام. اشکالی که ندارد؟!

۶- فوق لیسانس من از یکی از دانشگاه های معاف از اسس بوده. کجا این مورد را باید عنوان کنم؟!

ممنون میشم اگر به همه این سوالات پاسخ دهید. کمک بسیار بزرگی به من خواهید کرد.

رامین 1392/11/07 ساعت 08:37

خانم سمیرا ::
سایت Cheapoair و این جور سایتها را هم بررسی کنید .

Armin 1392/11/07 ساعت 11:25

سلام. دوستان در ادامه سوال قبلی ام:
امروز با یکی از دفاتر معتبر مهاجرت در تهران تماس گرفتم و گفتن نیوزلند فقط بالاتر از 140 رو میگیره و فقط هم با جاب آفر این امتیاز به دست میاد که از ایران هم تقریبا احتمالش صفره!! :( درسته!؟!

بهترین ملاک همون مطالعه خروجی پول در سال گذشتست. متاسفانه پارسال اغلب 140 به بالا انتخاب شدن و در بهترین حالت با امتیاز 135. الته لزومی نداره جاب آفر داشته باشید تا به 140 برسی. شاید در مورد کیس شما این مورد رو گفتن چون مجرد هستید و مجموع امتیازتون هم پایینه. اگه امتیازتون به این حد نمی رسه، ارزش هزینه کردن نداره. می تونید روی افزایش امتیازتون کار کنید و همزرمان وضعیت پول در سال 2014 رو هم مد نظر داشته باشید
/آزاده

رامین 1392/11/07 ساعت 12:22

دوست عزیز آقای آرمین :
اینکه اخیرا امتیازهای انتخاب شده 140 هستند تقریبا در طول 1 سال گذشته بوده و متاسفانه درسته .
ولی تا جایی که یادمه شما داشتن جاب آفر یک بحث جدایی است و شما لزوما نباید جاب آفرداشته باشید تا 140 امتیاز بگیرید .
شما میتونید با جمع امتیازهای خودتون و همسرتون (اگر ازدواج کرده اید) به 140 امتیاز هم برسید

موفق باشید

سالار 1392/11/07 ساعت 13:23

سلام دوستان
مجله LINKZ 56 اومده اینم لینکش
http://www.ssnz.govt.nz/living-in-new-zealand/LINKZ/index.asp

مسعود.ک 1392/11/07 ساعت 13:58

@مانلی عزیز: سلام.
آقای سوار در اصل آفیسر نیست البته سالها پیش بوده و الان Technical Advisor-مسئول آموزش آفیسرهای جدید- هستن. سرشون خیلی شلوغه و خیلی با تجربه هستن. برای همین توی مصاحبه زیاد ازتون سوال نمیکنه و با همون سوالهای کم دستش میاد که چه خبره، بنظرم لازمه که هر چند گاه یه ایمیل به یه بهونه ایی برای تسریع کار پرونده بهشون بزنین اما مثل من پیله نکنین (یه بار کارم به عذر خواهی کشید) سئوالهایی که میکنه بیشتر حول و حوشه کار و Settlement و employer هاست ، کلا لهجه خوبی داره اما حواستون به گفتن هوسین مارکت باشه که یعنی housing market
بقیه مواردهم کلا حسین خان وخانم آزاده در مورد مصاحبه تمام و کمال گفتن . موفق باشید

Lara 1392/11/07 ساعت 14:39

دوستان عزیز
به یاری سبزتان برای مصاحبه آزمایشی نیازمندم.....
٥ شنبه. ١٠ بهمن مصاحبه ام هستش با دونا

ایمیل من : lara_dd@yahoo.com

سالار 1392/11/07 ساعت 15:25

دوستانی که مصاحبه دارن این سایت واسه اطلاعات اماری میتونه کمک خوبی باشه
www.stats.
govt.nz

سمیرا 1392/11/07 ساعت 15:32

سمیرا جان , من فکر می کنم سایت ادم و حوا بلیط ها رو از جایی مثل cheapoair می گیره و که پروازهای امارات رو با qantas جوین می کنه ..تفاوت سایت با خود امارات 170 دلار بود ..من بعد کلی تحقیق ار سر این قیمت پایین تر گذاشتم به دلایل زیادی ولی خوب آژانس مورد اعتماد تره ..اونها خودشون هندل می کنند مسائلش رو .
شما اگه با عمارات بگیری و توی سایت خود عمارت هم نگاه کنی می بینی که پرواز ها همه مال عماراته ..ولی تو cheapoair با ًQanta جوین میشه ..نمی دونم چه قیمتی داری ولی اژانس مشهد به من 2600 قیمت داده .
البته من خودم با امارت نمی رم ولی خیلی تحقیق کردم روش

الان کدوم سمیرا جواب کدوم سمیرا رو داده؟!
/آزاده

مسعود.ک 1392/11/07 ساعت 16:30

@Armin
آرمین جان دوستان در مورد امتیازات future growth میگن که سابقه کار نیوزلند لازمه اما من همه امتیازات مربوطه رو claim کردم و مشکلی هم پیش نیومد ، در مورد امتیازات 110 مطمئنم اشتباه میکنی چون فوق لیسانس داری با 8 سال سابقه کار و تو بهترین مقطع سنی هم هستی در مورد بقیه سئوالات:
3-من تاریخ روی مدرکمو زدم.
4-باید ثابت کنی حداقل یکسال با هم زندگی کردین یه دوستی بنام هاتف دنبال همچین قضیه ایی بود
5-منم یکبار ویزای شینگنم ریجکت شد و عنوان کردم و مشکلی نبود
6-وقتی EOI پر میکنی یکی از مراحل ازتون میپرسه

رامین 1392/11/07 ساعت 16:38

یه دعایی ثنایی بکنید
تا 2 ساعت دیگه مصاحبه دارم

موفق باشید.
/آزاده

Nasser Lorestani 1392/11/07 ساعت 16:55

موفق باشی رامین جان

مسعود.ک 1392/11/07 ساعت 17:25

برای اینکه ریلکس بشی یه آهنگ شاد بزار از خودت حرکات موزون در وکن

علی ٣ 1392/11/07 ساعت 18:52

@ارمین : من بدون هیچ امتیازی از همسر ١٤٠ امتیازی شدم و مشکلی هم پیش نیامد به دفاتر مهاجرتی اعتماد نکن ضمنا یک توصیه دوستانه هم دارم و اون اینه که اگر واقعا جدی هستی باید صبور باشی و با حوصله و اولین مرحله صبر مطالعه پست های قبل و کامنتهاست قطعا جواب همه سوالها را می گیری

Armin 1392/11/07 ساعت 19:35 http://earmin.com

بسیار سپاسگزارم از پاسخ ها و راهنماییهاتون. الان امیدوارتر شدم. خدا کنه بدون امتیاز همسر هم بتونم به 140 برسم.
نظرتون درباره این راه کار چیه؟ دارم به این فکر میکنم که برای دکترا از دانشگاه نیوزلند پذیرش بگیرم و اول از طریق تحصیل وارد نیوزلند بشم و همزمان پروسه مهاجرت رو هم ادامه بدم. آیا این روش ایراد و مشکلی هم داره؟
مسعود.ک و علی۳ عزیز امکانش هست من از طریق ایمیل هم با شما در تماس باشم که اگر احیانان باز هم به مشکلی برخوردم چون شرایط مشابه بنده رو داشتید از شما بپرسم؟ ایمیل من:
armininbox@gmail.com هست.

رامین 1392/11/07 ساعت 20:39

ماراتون مصاحبه همین چند دقیق پیش تموم شد : 2 ساعت سوالات پیچیده و همه دارای موضوعات مرتبط
بیش از 70 درصد از سوالات مربوط به کار بود
و فقط 30% از اونها یا شاید هم کمتر مربوط به بقیه مسائل

من فکر نمیکنم کسی تجربه 2 ساعت مصاحبه را داشته باشه !!

هاتف 1392/11/07 ساعت 20:56

فکر کنم دیگه آقا رامین مصاحبش کم کم تموم باشه
از همین جا بهترین هارو براش آرزو می کنم

@ Armin من با راهنمایی هایی که از بچه ها گرفتم دیگه خوره پارتنرشیپم :دی آقا مسعود هم در جریان هستن و کاملا صحیح میگن

نه ! نیاز نیست که ازدواج کرده باشید ، ولی باید ثابت کنید که یکسال گذشترو با هم بودید ، همه ی مدراکاتونم با هم رو نکنید ، چون مطمئنا هر چی بگید ، آخر کار می گن دیگه چی دارید!!!! واسه همین یه مدرکی واسه آخر کار هم بزارید
مدارکا می تونن ، حساب بانکی مشترک ، قبضای موبایل به آدرس مشترک ، اجاره نامه، استشهاد محلی ، دفترچه بیمه با آدرسش ، انتقال وجه بین حساب هاتون ، عکس دو نفره و خانوادگی ، بلیت مسافرت ها ، بیمه نامه ماشین با ادرسش ، کلا هر چیزی که ادرس توش باشه خوبه ، بچه هم بدک نیست واسه محکم کاری :دی

هاتف 1392/11/07 ساعت 20:58

آقا کامنت من دیر رفت :دی قبول نیست ! مسئولین رسیدگی کنن
ایشالا هرچی برات بهترین هست رقم بخوره آقا رامین

رامین 1392/11/07 ساعت 21:13

دوست عزیز هاتف :
مرسی از لطفت . تنها خوشحالی ای که الان دارم اینه که دیگه باری روی دوشم نیست و بعد از 4 سال دیگه نیاز نیست برای مهاجرت کاری انجام بدم .
اطرافیانم میتونند تائید کنند که برای اینکار چقدر وقت گذاشتم و سعی کردم بیشترین وقت را برای اینکار بذارم .
هر چی پیش بیاد خوش است .

از بقیه دوستان هم متشکرم . از همه Advisement هاتون و از همه لطفی که به من داشتید .
اگر هم کسی را آزرده کردم ، ازش عذر خواهی میکنم.
وقتی که داشت آفیسر سوال میکرد که آیا دوستانی داری که بهت کمک کنند : با افتخار گفتم در طول این سالها هر نوع کمکی که تونستند به من کردند و مطمئنم بعدا هم از کمکشون بی نصیب نخواهم بود .

Nasser Lorestani 1392/11/07 ساعت 21:50

@ رامین: خسته نباشی پهلوون

مهتاب 1392/11/07 ساعت 21:57

رامین جان خوشحالم که بالاخره این مرحله رو هم گذروندی :) مصاحبه منم بیشتر از یکساعت و نیم بود ولی 2 ساعت دیگه سابقه نداشته :) منتظر یه ویزای تپل باش :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.