دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مصاحبه شغلی بدون ترس - قسمت چهارم (گزاره های Q: اسلحه مخفی شما)

هر یک از ما توانمندی های منحصر بفردی داریم که در انتظار تحقق هستند (George H. Bender)

گزاره های Q: اسلحه مخفی شما

 

اگرچه هر آنچه در فصل قبل گفته شد تا حدی سخت به نظر میرسد ولی برگ برنده و گام اساسی و ضروری است که شما را از رقبا جلو میندازد. این فصل به این می پردازد که چگونه از این لیست از مهارت ها، ابزار موثری در قالب جملات کوتاه، پر مغز، قابل بخاطر سپردن و متقاعد کننده بسازید که آنها را گزاره های Q می نامیم.

 

گزاره Q چیست؟

گزاره Q یک جمله یا دسته ای از جملات است که فعالیت ها و دست آوردهای شما را در قالب عددی و قابل اندازه گیری و مقایسه بیان می کند و نه تنها مبهم نیست بلکه دقیق و روشن است. مثلا بجای جمله مبهم "افزایش قابلیت تولید"، جمله روشن "افزایش قابلیت تولید تا حد 25 درصد" را بگوییم.

گزاره Q چه فایده ای دارد؟ ابتدا به دو جمله زیر دقت کنید و بعد بگویید کدامیک بهتر قابل یادآوری است، تصویر بهتری در ذهن می سازد و بر شنونده موثرتر است:

  •          من در برقراری ارتباط قوی هستم
  •          من تابحال برای بیش از 12000 نفر در سراسر دنیا سخنرانی هایی در باب طراحی مالی داشته ام و شخصا با مشتریانی از 19 تا 90 سال مستقیما کار کرده ام

مسلما جمله دوم بسیار روشنتر بوده و در حد یک ادعای صرف باقی نمی ماند. اینجا اعداد و فکت ها هستند که به زیبایی مهارت ها را به تصویر می کشد و ایده نابی از محدوده مهارت های شما به مصاحبه کننده می دهد.

این روزها مصاحبه کنندگان دنبال داده های دقیق و مشخص هستند و اگر خودتان آنها را رو نکنید به احتمال زیاد وی از شما خواهد پرسید پس چه بهتر که این فکت ها و اعداد را دم دست داشته باشید و بگویید قبل از اینکه از شما پرسیده شود (جوابو قبل ان سئوالو ). از طرف دیگر بسیار ضایع خواهد بود اگر مصاحبه کننده راجع به مثالها و فکت ها بپرسد و شما حرفی برای گفتن نداشته باشید و احیانا مچتان گرفته شود ، برای همین است که باید گزاره های Q را برای هر شغل بصورت مجزا آماده کنید. اگر این اعداد را جدی بگیرید و قبل از مصاحبه آنها را تمرین کنید، به مرور بصورت یک عادت پسندیده درآمده و احیانا در قسمت مغز پس کله تان جاگیر می شود  (من نمیگم، دانشمندا میگن)

جهت مشاهده نمونه ها و مثالهای بیشتر از گزاره های Q به این لینک مراجعه کنید. اگر با دقت این مثالها را خونده باشید متوجه وجود یک الگوی واحد در آنها می شوید. اول اینکه همه آنها شامل فعل انجام عمل هستند (طراحی کردن، شروع کردن، ذخیره کردن). نکته دوم پایان یافتن جمله با ذکر یک نوع مقدار عددی است (مقدار، تعداد، زمان، درصد). بطور خلاصه فرمول یک گزاره Q به شکل زیر است:

گزاره Q = فعلا + (who, what, when, where, how) + نتیجه

توجه داشته باشد که نتیجه یک واقعیت روشن، مشخص و قابل اندازه گیری است و اینکه همه به نوعی منجر به فواید مالی و غیر مالی برای کارفرما شده است. بطور کلی 5 روش برای عددی کردن دست آوردها وجود دارد:

  •          بوسیله تعداد افراد، مکانها، چیزها، واحد ها، اعمال: پاسخگویی به 200 تماس تلفنی در طول روز
  •          بواسطه مقدار پول ذخیره شده با کسب شده: درآمد 300000 دلاری یا سود 100000 دلاری
  •          در قالب درصد: 70 درصد کاهش در اتلاف
  •          به شکل زمان حفظ شده که خود معنی پول ذخیره شده را می دهد
  •          بصورت رتبه در لیست: کسب رتبه 121 از 500 در حالیکه قبلا رتبه 360 بود

 

کیفیت یا کمیت

قاعدتا هیچ کس انتظار ندارد که شما بتونید تمامی ابعاد و زوایای تجربیات و دست آوردهای خود را کمی کنید و به عدد بیان کنید ولی حداقل می تونید اونها رو بصورت مشخص کیفی کنید. مثلا بجای اینکه بگید "من چند زبان را بلدم"، بگویید "من می توانم زبانهای فرانسوی، اسپانیایی و چینی را به روانی صحبت کنم" یا بجای اینکه بگویید "کارهای هنری من در چند نمایشگاه به نمایش درآمده"، بگویید "کارهای هنری من در نمایشگاه های لس آنجلس، نیویورک و علی آباد کتول J نمایش داده شده". از طرف دیگر مثالهای مطرح شده در این لینک به کفایت گویاست و نیاز به کمی کردن ندارند. بهر حال همین که شما نتایج کارهای قبلی خودتان را با عدد و رقم و به وضوح مطرح می کنید نشون میده که در آینده هم می تونید اینکار رو برای شرکت جدید انجام بدید و لذا شرکت جدید شما را توی هوا میزنه (طیب الله )

 

گزاره های Q برای مهارت های عمومی (General Skills)

حال که با گزاره های Q و روش های بیان کمی و کیفی آشنا شدید بد نیست که به سراغ تک تک مهارت های عمومی که قبلا برای خودتون لیست کردید برید و بجای ذکر یک عبارت ساده و مبهم ، برای هر کدوم حداقل 2 گزاره Q بنویسید. مثال زیر به درک بهتر مطلب کمک می کنه:

مثلا فرض کنید که شما مهارت عمومی سازمان یافته (Organized) را دارید. بجای گفتن "من خیلی آدم سازمان یافته ای هستم"، گزاره های Q زیر را بگویید:

  •          گزاره دقیقتر و روشنتر: من قرار ملاقات هایی برای گردهمایی مدیران ارشد شرکت های بین المللی در شهرهای واشنگتن و اکلند (هورا ) را سازمان دهی کردم
  •          گزاره کمی و عددی شده: من تا 40 ملاقات در هفته را برای گردهمایی 15 مدیر ارشد از شرکت های بین المللی در شهرهای واشنگتن و اکلند را سازمان دهی کردم

 

گزاره های Q برای مهارت های شغلی (Job-Specific Skills)

اگر گزاره های Q رو برای مهارت شغلی هم بکار ببرید نتیجه خیلی بهتری خواهید گرفت. اگر مهارت شغلی شما خیلی قابل کمی و عددی کردن نیست حداقل یک داستان از موقعیتی که آن مهارت خاص را بکار برده اید سر هم کنید و به خورد مصاحبه کننده بدید ؛ داستان هم هر چه واقعی تر باشه به چشم مصاحبه کننده باورپذیرتر خواهد بود. حالا تنبلی رو کنار بذارید و برای تک تک مهارت های شغلی خودتون حداقل 2 گزاره Q بنویسید.

 

گزاره های Q برای خصلت های شخصی (Personal Traits)

نوبتی هم باشه نوبت خصلت های شخصیه تا حداقل یک گزاره Q رو برای اونها بنویسید. اینکار کمی ظرافت داره و نیازمند گفتن کمی قصه و داستانه تا در چشم مصاحبه کننده واقعی تر و قابل درک تر به نظر بیاد، در غیر این صورت ادعای صرف و اینکه من آنم که رستم بود پهلوان هیچ دردی از شما دوا نمی کنه. دو نمونه برای نشان دادن کیفیت و میزان قابل اعتماد بودن شما به شکل زیره:

  •          "من خیلی قابل اطمینانم (عجب!!!). هر زمان که رئیس در شرکت حضور نداشته باشه مسئولیت کارها رو به من می سپره"
  •          "من خیلی قابل اطمینانم. در طول 2 سالی که برای این شرکت کار کردم، یکبار هم پیش نیومده که من دیر به قرار با مشتریان برسم (شاید هم شانس میاورده و همیشه مشتریان دیر میرسیدن )"

 

گزاره های Q برای قابلیت ها (Competencies)

قابلیت ها که بچه زن بابا نیستن . برای اونها هم باید حداقل یک گزاره Q بنویسید. می تونید از تکنیک های پیش گفته از قبیل داستان سرایی استفاده کنید. اجباری هم نیست که داستان ها مربوط به محیط کار باشه.

 

گزاره های Q برای موهبت ها و استعدادها (Gifts)

می دونم خسته اید ولی این آخرین زورتون رو هم بزنید و برای موهبت ها و استعدادهایی که قبلا برای خودتون لیست کردید هم حداقل یک گزاره Q بنویسید. مثل قابلیت ها لزومی نداره داستان ها و مثال ها مربوط به محیط کاری باشه و مثلا میتونید راجع به موهبت دلقک بازی در جمع خانواده ، مثال های متعدد بزنید.

 

خسته نباشی کاکو . الان تقریبا آماده ای که بری توی مصاحبه و پوزه مصاحبه کننده رو به خاک بمالی ، ولی کمی صبر کن. فصل های بعدی رو هم بخون و بعد هم یا علی مدد.

نظرات 84 + ارسال نظر
امیر 1392/11/18 ساعت 23:50

آزاده و رضا:: خیلی ممنون از توضیحتون در مورد کپی برابر اصل

رضا:: متاسفانه اینو نمیدونستم و مدارکم غیر از مدارک کاری و سوء پیشینه رو دادم دارالترجمه با تایید دادگستری و وزارت خارجه گرفتم.
پس برای مدارک کاری و سوء پیشینه این روش بهتره؟

لیلا 1392/11/19 ساعت 08:32

حسین آقا مثل همیشه عالی و جذاب !!

سمیرا 1392/11/19 ساعت 10:17

حسین آقا دستت درد نکنه خیلی عالی بود. ممنون که وقت میزارید

من الان حس میکنم برای مصاحبه خیلی آماده ام اما هیچ کس با من مصاحبه نمی کنه

ماریا 1392/11/19 ساعت 11:40

@ حسین آقا
ممنون بابت پستتون.

@ آزاده جون
ممنون بابت پست قبلی. خیلی خیلی جالب بود. من چند روزی بخاطر مسائلی از خوندن پستها و کامنتها دور بودم تازه تونسم تک تک کامنتهارو بخونم و بحث رو دنبال کنم.

@ علی3، سینا و مرسده عزیز
ممنون بابت اطلاعات و تجربیاتی که به اشتراک میزارین و در آینده راه رو برای ماها هموار میکنید . امیدوارم کاراتون به بهترین نحو پیش بره و روز به روز دغدغه هاتون کمرنگ و کمرنگتر بشه


@ مهاجر و هادی عزیز
خسته نباشین. امیدوارم بهترین نتیجه رو از مصاحبتون بگیرین. آیا سوال خاصی غیر از سوالهای معمول ازتون کرد؟ سپاسگزار میشم اگر لطف کنید سوالهای جدید رو به اشتراک بزارین!

خواهش می کنم ماریا جان. ایشااله که بلا دوره
/آزاده

سینا 1392/11/19 ساعت 11:59

ماریا خانم :: خواهش می کنم. من خوشحال میشم اگر بتونم کمکی بکنم.

گلی - بابک 1392/11/19 ساعت 14:39

حسین آقا و آزاده عزیز، ممنون بابت مطالب بسیار جالبی که منتشر می کنید.
علی(3) آقا، آقا سینا، مرسده جان، طیبه عزیز، علی(123) آقا و همه دوستان عزیز دیگه که اطلاعات و تجربیاتتون رو در اختیار همه می گذارید واقعا سپاس.

باشد که همه به هم کم کنیم

ناصر و الهام عزیز ، آقا هادی و سایر دوستانی که مصاحبه دادید براتون آرزوی موفقیت می کنیم، ایشالا زودتر PR تون رو بگیرید.

برای ما هم دعا کنید

به قول خارجی ها Fingers Crossed
/آزاده

گلی - بابک 1392/11/19 ساعت 14:52

اصلاح می کنم: باشد که همه به هم کمک کنیم
(همینطور که این فرهنگ خوب توی این وبلاگ راه افتاده، خدا به همه بانیان و ادامه دهندگانش خیر دنیا و آخرت عطا کنه)

قربون شما
/آزاده

سینا 1392/11/19 ساعت 15:07

گلی - بابک :: خواهش می کنم. قابلی نداره

علی 3 1392/11/19 ساعت 15:53

دوستان یک کارت prepaid ویزا با موجودی حدود 2500 ( هفنصد و خورده ای دلار )درهم دارم . که به علت نزدیک بودن انقضا قصد خالی کردنش را دارم . مدت اعتبار تا مارچ است . اگر کسی نیاز دارد بفرماید .

سلام به همه دوستان دو مهاجری
من بهمراه خانواده بعد از ٢٤ ساعت پرواز وارد آکلند شدیم

سعی می کنم تمام مواردی که یادم هست تو وبلاگ بنویسم

& پرواز امارات بود سر ٥ کیلو اضافه بار خیلی اذیت شدیم حتی با اینکه بخاطر دخترم کیف دستیمون دو تا بیشتر نبود و خیلی هم سبک بود
تا دبی پروازش جالب نبود ولی تا اکلند تقریبا خوب بود و تو سیدنی هم از هواپیما پیاده شدیم ، تو دبی ویزای ترانزیتو چک کردن
& برخورد آفیسراش خیلی عالی بود همىنجوری که همه می گن سگهاشونم خیلی خوشکل بودن طوری که دخترم وقتی دیدشون کلی ذوق کرد
&من برای دخترم صندلی گرفته بودم با اینکه زیر دو سال بود فکر کنم کار درستی کردم و ارزششو داشت
&ماشین از budgtettaxi از قبل رزرو کرده بودم که هم از شاتل ارزونتر بود و هم اشتراکی نبود
با اینکه تاکسیمتر بیشتر از چیزی که تو ایمیل گفته بودن شد همون پولی که تو ایمیل گفته بودن گرفتن
& من هنوز موبایل نگرفتم ولی جایی که هستیم اینترنت داره و داشتن اینترنت از چیزهای خیلی خیلی ضروریه
& هوا خیلی خوبه ولی مثل تابستان تهران نیست و خنکتره

بازهم اگه چیزی یادم اومد اضافه می کنم

رسیدن به خیر!!! خسته نباشید. ممنون بابت توضیحاتتون
/آزاده

lara 1392/11/19 ساعت 21:57

@حسین
بسیار عالی بود..ممنون
خیلی باعث دلگرمی که شما از اونور آب هم هنوز برامون پست های به این خوبی می‌زارین.

@ سینا
از شما هم بسیار ممنون از اطلاعات لحظه به لحظه ای که برامون میزارین
@‌شهاب
رسیدنتان به خیر،‌تشکر که ما را هم در جریان مسائل در بدو ورود و تجریبیاتتون میگزارید.ممنون

خلاصه که شما اونور آبی ها ،‌باعث افتخارین که هنوز نیم نگاهی به عقب دارین......Big Like :)

مانلی 1392/11/20 ساعت 00:44

@حسین
ممنون از پستتون. خیلی مفید بود.

@ شهاب
رسیدن به خیر. ممنون ازاطلاعاتی که به اشتراک گذاشتید. پرواز طولانی برای دخترتون چطور بود؟ چون من هم یک پسر 2 ساله دارم و خیلی به این مسئله فکر می کنم که چقدر تحمل یک سفر 24 ساعته رو داره.

نازی-سعید 1392/11/20 ساعت 01:20

با سلام به همه دوستان عزیز

@حسین آقا مثل همیشه عالی بود ممنون

از آقا سینا وآقا شهاب ومرسده عزیز هم ممنونیم همچنین از آزاده عزیز وآقای علی3 وآقای علی 123وخلاصه همه دوستان عزیزی که باعث میشن معنی همدلی وهمفکری واقعی رو آدم تو این وبلاگ حس کنه
@آقای مهاجر ممنونم بابت ایمیلتون.همینطور که همسرم سعید براتون ایمیل کرد متاسفانه برای ایمیل من مشکلی پیش اومده...در هر صورت سعید براتون شماره ها رو گذاشته ...منتظر تماستون هستیم.
@سپیده2 عزیز خانم آفیسر با شما کی قرار مصاحبه گذاشته؟یعنی کی قراره به سلامتی بیان سرکار و جواب ایمیلای ما رو بدن ؟انشاا.. مصاحبه خوبی داشته باشیدو موفق باشید.

شهاب 1392/11/20 ساعت 02:01

@مانلی

آسون نبود ولی سختم نیست

سعی کن چیزی که سرگرمش می کنه داشته باشی

صندلی هم حتما داشته باشه

سینا 1392/11/20 ساعت 02:07

لارا، نازی - سعید :: خواهش می کنم. من خوشحال میشم اگر کمکی بتونم بکنم.

[ بدون نام ] 1392/11/20 ساعت 02:10

ممنون حسین آقا این قسمتش خیلی خوب بود
ماریا جان ،سمیرا جان ،گلی - بابک عزیز،نازی-سعید عزیز اختیار دارید ، شما لطف دارید

آقا شهاب رسیدن بخیر ،واقعا کارمندان امارات خیلی تو تهران سخت میگیرن و اذیت میکنن ،ما رو هم بسیار بسیار اذیت کردن و من در آخر 1 کیلو از وسایلمو دادم به خانوادم که برگردونن ، به نظرم گمرک اوکلند خیلی خیلی راحتتر از تهران بود و برخورداشون عالی بود.

راستی دوستانی که مثل ما تازه میان ، در مورد خرید وسایل بین خرید از سوپرمارکت های مرکز شهر که همه جا هستن و فروشگاه ها مثل countdown تفاوت بین قیمتها معمولا حدود 20% تو این فروشگاهها ارزون تره ، من خودم کرم ضد آفتاب رو توی خیابون کویین تازه با تخفیف گرفتم 25$ اونوقت همونو دیدم توی countdown گداشته 18$و بقیه مواردی که خریده بودیم (حتی مواد خوراکی)تو همین حدود تفاوت داشت ، شاید برای 1 قلم جنس تفاوتی نباشه ولی برای خرید زیاد که معمولا تو هفته اول لازمه حتما یه نگاهی به سایت فروشگاه بندازید که خودتون یه حدود قیمت دستتون بیاد.

مرسده 1392/11/20 ساعت 02:11

اون قبلی من بودم

سینا 1392/11/20 ساعت 04:46

مرسده خانم :: هیچ فروشگاهی به طور مطلق "ارزانترین" نیست. هر کدوم از فروشگاهها در یک یا چند مورد قیمتهای بهتری دارند و اگر کسی مثل ما بخواد صرفه جویانه زندگی کنه باید هرچیز رو از یک جا بخره تا کمترین پول ممکن رو خرج کنه.

مرسده 1392/11/20 ساعت 06:41

ممنون آقا سینا ،شما حتما تجربه بهتری دارید ، فقط اگر تونستید لطفا اسم چند تا از فروشگاههای دیگه که خودتون تجربه شون رو داشتید بگید ،ممنون

سینا 1392/11/20 ساعت 07:58

مرسده خانم :: ما ساکن مرکز شهر هستیم و معمولاً خریدها مون رو اینجوری انجام می دیم.

countdown : تقریباً همه مواد خوراکی بجز میوه و سبزی، گاهی مواد شوینده
warehouse: لوازم التحریر، ظروف، مواد شوینده، کفش، (گاهی) لباس
مغازه های چینی (شامل دو یا سه مغازه بخصوص) : لوازم خرده ریز منزل، چیزهای پلاستیکی، گاهی لوازم التحریر
یک سوپر چینی در Kroad: میوه و سبزی
یک سوپر هندی در خیابان هابسن: ادویه جات

اینها جاهایی است که ما تجربه کردیم. البته چه بسا جاهایی باشن که قیمتهای بهتری داشته باشند و ما خبر نداشته باشیم.

ماریا 1392/11/20 ساعت 10:02

@ آقا شهاب
رسیدن به خیر. امیدوارم همه چی بر وفق مرادتون پیش بره.

مرسده 1392/11/20 ساعت 10:25

ممنون آقا سینا خیلی لطف کردید ، بیزحمت آدرس جایی که لوازم خرده ریز منزل، چیزهای پلاستیکی رو دارن رو هم بزارید، چون من تو warehouse چیزایی رو که میخواستم رو پیدا نکردم ، خیلی ممنونم

ماریا 1392/11/20 ساعت 10:46

@ دوستان عزیز
لینک زیر Occupation Outlook 2014 رو نشون میده. شاید قبلا" هم دیده باشین!
http://www.dol.govt.nz/publications/lmr/occupational-outlook/

@ آزاده جون
یه سوال ازت دارم. توی این لینک برای رشته ما یعنیtelecommunication چیز خاصی نیست در خصوص تکنسین ها توضیح داده ولی بخشی راجع به engineering professionals داره . از اونجایی که ما IPENZ داریم میتونیم روی این مانور بدیم و از اطلاعات این بخش برا مصاحبه استفاده کنیم؟

چرا که نه حالا ایشاله زمان مصاحبه شد بیشتر هم با هم بررسی می کنیم
/آزاده

سینا 1392/11/20 ساعت 11:10

مرسده خانم :: یکی از بهترین و ارزونترین مغازه های چینی، در خیابون ویکتوریا کمی بعد از چهارراه کوئین (به سمت شرق) در سمت شمالی خیابون قرار داره.

جای دیگری که می تونم آدرس بدم در مرکز خرید downtown یعنی همون جایی که warehouse قرار داره ولی یک طبقه پایین تر روبروی پله برقی یک مغازه چینی خیلی خوب هست.

مرسده 1392/11/20 ساعت 12:17

آقا سینا واقعا ممنونم

سینا 1392/11/20 ساعت 12:27

مرسده خانم :: خواهش می کنم. قابلی نداره

حامد123 1392/11/20 ساعت 14:05

@ شهاب:
رسیدن بخیر. وقتی کامنتت رو خوندم یاد روزی افتادم که اومدم آکلند و اون زمان دخترم 3 ماهش بود و کلی نگران این بودیم که تو هواپیما اذیت نشه که خدا رو شکر مشکلی پیش نیومد. الان 15 ماه از اون روز میگذره.
اگه کاری داشتی در خدمتم.
HA58AL2003[AT]YAHOO[DOT]COM

مدت ها بود اینجا پست نگذاشته بودید. امیدوارم که زندگی و کار در نیوزیلند بر وفق مرادتون باشه. در مورد بچه های کوچیک، ثابت موندن فشار داخل کابین واقعاً کمک میکنه. من چند وقت پیش با آسمان رفتم استانبول. چشمتون روز بد نبینه همینکه خواست بلند شه، جیغ همه بچه ها در اومد، من با اینکه به پرواز های بد هم عادت داشتم، گوشم داشت می ترکید واقعاً اینجاست که فرق هواپیما با هواپیما مشخص میشه
/آزاده

گلی - بابک 1392/11/20 ساعت 19:51

رسیدن بخیر به آقا شهاب و خانواده، اقامت خوشی را برای شما آرزومندیم ، یکم استراحت کنید تا خستگی پرواز برطرف بشه، که دویاره کار و تلاش شدید منتظرتونه

Lara 1392/11/20 ساعت 20:45

@ سینا
دونا بعد از چند روز جواب مصاحبتون و اعلام کرد؟

مجید 1392/11/20 ساعت 21:01

با تشکر از حسین عزیز

دوستان کتاب Cambridge for Job-hunting راکه حسین آقا فایل های صوتیش را تو یکی از پستها گذاشته بود را از این آدرس دانلود کنید

http://www.irlanguage.com/News/m/677/

سالار 1392/11/20 ساعت 21:41

شهاب. رسیدن به خیر
ماریا . لینکی که گذاشته بودید خیلی خوب بود

سینا 1392/11/20 ساعت 23:33

لارا :: بعد از 56 یا 57 روز

نازی-سعید 1392/11/21 ساعت 00:32

@مهاجر عزیز از تماستون و وقتی که گذاشتین بسیار ممنونیم.انشا.. در همه مراحل باقیمانده موفق وپیروز باشید
@آقای حسین عجب دنیای کوچیکیه
دیروز مهمانی خوش گذشت؟!!به طیبه جون سلام برسونید.انشاا.. کارها همه بر وفق مراد پیش بره وهر چه زودتر کار دلخواهتون رو پیدا کنید ومطمئن هستم که اینچنین خواهد بود
از آقا سینا و مرسده جون هم بابت نکات ریز ولی مهمی که به اشتراک گذاشتن ممنون
@ماریا جان خیلی خوب بود مرسی

واقعا دهکده جهانی شده
جای شما خالی. خیلی خوش گذشت
شما هم نگران نباشید. بزودی خبرای خوب رو میشنوید
/حسین

سینا 1392/11/21 ساعت 01:29

نازی-سعید :: خواهش می کنم. قابلی نداره

ماریا 1392/11/21 ساعت 08:32

@ آزاده جون
ممنون از لطفت

@ سالار و نازی-سعید عزیز
خواهش میکنم.

مسعود.ک 1392/11/21 ساعت 09:56

مرسی مجید جان

کتایون 1392/11/21 ساعت 10:50

به به خبرهای خوش... رسیدنتون بخیر آقا شهاب...
راستی از مسیو حسام چه خبر؟ رفتن کرایست چرچ؟
برای همگی آرزوی بهترینها در زندگیشون رو دارم... دست داداش حسین هم درد نکنه از مطالب مفیدی که برامون میگذارند...

نرجس 1392/11/21 ساعت 11:17

با تشکر ویژه از همه دوستان خوبم که اطلاعاتشون را به اشتراک میذارند و کار رو برای بقیه راحت تر می کنند.از آزاده جان و داداش حسین هم خیلی ممنونم بابت مطالب خوبی که در پست قبلی و این پست گذاشتید

@ آقا مجید خیلی ممنونم بابت لینک کتاب, من خودم به شخصه کلی دنبال این کتاب در سایت های خارجی بودم ولی پیدا نکردم.... آب در کوزه و ما گرد جهان می گردیم

لیلا 1392/11/21 ساعت 14:08

من الان مصاحبه ام تموم شد ... مرسی از همه دوستان عزیز که با اطلاعاتشون باعث شدن که این پروسه استرس کمتر بشه ... همچنین دوستانی که مصاحبه کردن علی آقای 123 و آزاده جان و مسعود خان !!!


سوالا هم همونی بود که همه می دونین !

کتایون 1392/11/21 ساعت 14:18

سلام مجدد...
از دوستان کسی در چند روز آینده عازم اکلند هست؟
میخواستم اگه ممکنه زحمت بردن 1 فقره گواهینامه برای یکی از مهاجرین گیر افتاده در اونجا رو بکشند
ممنون

لیلا 1392/11/21 ساعت 14:48

خانما و آقایون ! چطور می شه که چندتا ایمیل رو با هم واسه یه نفر فوروارد کرد ؟

ماریا 1392/11/21 ساعت 14:56

@ لیلا جان
خسته نباشی. امیدوارم بهترین نتیجه رو بگیری.

سمیرا 1392/11/21 ساعت 15:18

لیلا جان خسته نباشید برات آرزوی موفقیت دارم.

دوستان کسی میدونه محدودیت سن از زمان لاج کردن حساب میشه یا از زمان دریافت ITA?

یه سوال دیگه : دوستانی که فول اسس انجام دادن ، معمولا چقدر طول میکشه؟

مجید 1392/11/21 ساعت 17:29

با سلام
@ نرجس خانم :: خواهش میکنم، قابلی نداشت. ایرانی ها را دست کم نگیرید.

@ لیلا خانم :: خسته نباشید اگه قبلش با علی اقا و ازاده خانم و اقا مسعود مصاحبه شدید همه چی حله. نگران نباشید.

@ سمیرا خانم :: ١- فکر کنم لاج ٢- اگه سرشون خلوت باشه کمتر از ٢٠ روز . مدارک کامل باشه برسه بدسشون سریع کارو راه می اندازن . پروسش هم روی سایت میشه رصد و دنبال کرد.

علیh 1392/11/21 ساعت 18:44

@ سمیرا : هیچکدوم... زمان سابمیت EOI رو ملاک قرار میدن

مجید 1392/11/21 ساعت 19:53

آزاده خانم من با بررسی و مشورتی که با خانم Boniface داشتیم به این نتیجه رسیدم که برای خودم هم برای IPENZ اقدام کنم چون اگه بعنوان professional engineer ارزیابی بشیم اونجا بسیار بسیار با ارزش هست مخصوصا از نظر حقوق بالاتر ولی نمیدونم برای اینکار قبل از اون باید توسط NZQAهم ارزیابی شد یا نه؟فعلا از خانم boniface نپرسیدم
با سپاس

لیلا 1392/11/21 ساعت 22:22

بچه ها دونا ایمیل زده که پیشنهاد اپروو برای شما دادم ... ولی باید بدونی که فقط پیشنهاده و یکی دیگه باید اپروو کنه. امیدوارم توی این دو هفته جواب بگیری

علی 3 1392/11/21 ساعت 22:47

@ لیلا : تو outlook قبل از باز کردن انتخاب میکنید . کلیک راست و بعد فوروارد

نازی-سعید 1392/11/22 ساعت 00:37

@لیلا جان خسته نباشید انشا.. همین روزا از شما ودیگر دوستان مصاحبه شده خبرای خوب بشنویم ...
@آقا حسین ممنون اینشاا..

Lara 1392/11/22 ساعت 06:31

@لیلا
خسته نباشی، امیدوارم بهترین نتیجه رو بگیری....:)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.