دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

23 چیزی که در اولین ماه اقامتم در نیوزیلند یاد گرفتم! (قسمت دوم)

 

 پی نوست 1: دوستان  لارا عزیز اولین نتیجه درخشان سال ۲۰۱۴ رو رقم زد و APPROVED شد!!!!. مبارکشون باشه

پی نوشت ۲: در ادامه موفقیت های دوستان لیلا عزیز هم APPROVED شد!!!!. مبارکشون باشه 


9- اجاره خونه اینجا هفتگی پرداخت میشه نه ماهیانه!

                       چیزی که در بدو ورودم به نظرم خیلی عجیب اومد این بود که توی تبلیغات خونه، اجاره ها هفتگی اعلام شده بود. شاید در نگاه اول برای ما که همه چیز رو ماهیانه پرداخت می کنیم عجیب بیاد ولی به نظر من حداقل این حسن رو داره که اینطوری اجاره بالای خونه در نیوزیلند در نگاه اول خیلی زیاد به نظر نمیاد.

      

 10- فرهنگ رستورانی در نیوزیلند!

      بار اولی که رفتم یه رستوران درست و حسابی توی نیوزیلند چند تا نکته جالب یاد گرفتم.  اول از همه اینکه کیفیت غذا در اینور دنیا خیلی خوبه. تعداد رستوران های با کیفیت زیادی اینجا وجود دارن. قسمت جالب قضیه وقتی بود که غذامون تموم شد. هرچی نشستیم و صبر کردیم هیچ کس برامون صورت حساب رو نیاورد. بعد از کلی صبر کردن و تلاش برای اینکه توجه یکی از گارسون ها رو به خودم جلب کنم متوجه شدم که اینجا رسم اینه که کسی صورت حساب نمیاره و باید پاشی بری در صندوق پول بدی.


 

  11- اگه بخوای یه پارچ آب هم بگیری داستان همینطوریه!

در مورد آب خوردن توی رستوران هم داستان مثل صورت حسابه. اگه آب بخوای معمولاً یا باید بری از آبخوری که گوشه رستوران گذاشتن استفاده کنی یا اینکه پاشی بری و درخواست یه پارچ آب کنی. هنوزم تصمیم نگرفتم که از این قضیه خوشم میاد یا نه. یه جورایی خود درگیری دارم. چون بعضی وقت ها، حس تنبلی بر من غلبه می کنه و اونوقته که از این فرهنگ خوشم نمیاد. یه وقتهایی هم از اینکه آدم استقلال داره هر وقت خواست بره پول بده و هروقت آب خواست بره بخوره خوشم میاد. به اینها می گن مشکلات مردم در کشورهای پیشرفته!!!!



 12- فرهنگ برانچ خوری اینجا بی نظیره!!!!

(قبل از اینکه تجربیات لیز جون رو براتون بنویسم باید توضیح بدم که برانچ که از کلمه                              Brunch= Breakfast+Lunch  می یاد یه چیزی مابین صبحونه وناهاره و در واقع یه جورایی یه صبحونه تپل و پر پیمونه که برای کساییه که معمولاً صبحونشون دیر شده و با یه تیر دو نشون می زنن و صبحونه ناهارو یکی می کنن)

سلام. اسم من لیزه و عاشق برانچ خوری هستم!


نون های تست شده، سوسیس های خوش عطر، پنیرهای خوش طعم با یه عالمه تخم مرغ و سس های جورواجور نیوزیلند رو واسه من به بهشت تبدیل کرده. امریکا که بودم آخر هفته ها کارمون برانچ خوری بود. اما توی اروپا خبری از منوهای مفصل نبود. اما برانچ چیزیه که نیوزیلندی ها توش استادن!


13- کیفیت قهوه های نیوزیلند عالیه!!

علاوه بر داشتن غذاهای بی نظیر، فرهنگ کافه نشینی و خوردن قهوه در نیوزیلند خیلی مرسومه. به جرات می تونم بگم توی این مدت نشده که وارد یه کافه بشم و قهوه سفارش بدم و کیفیت قهوه اش بی نظیر نباشه.


علاوه بر این کلمات جدیدی هم به دامنه لغاتم در زمینه قهوه اضافه شده. برای مثال کیوی ها بجای قهوه رژیمی یا کم چرب از اصطلاح Trim Coffee استفاده می کنن یا اینکه بجای اسپرسو یه چیزی می خورن به اسم Flat White که اتفاقاً خیلی هم عالیه!


14- ولینگتون باحال ترین پایتختیه که تا حالا توی زندگیم دیدم!

قبل از اینکه وارد نیوزیلند بشم راجع به انرژی بالای ولینگتون شنیده بودم و اینکه آدم رو جذب خودش می کنه. اما از لحظه ای که به حومه شهر رسیدم احساس کردم که واقعاً دارم عاشق این شهر می شم. الان که مدتیه که در ولینگتون زندگی میکنم می تونم قطعاً بگم که عاشق این شهرم. طبق رده بندی سال 2011 lonely planet، ولینگتون باحال ترین پایتخت کوچیک دنیا شناخته شد. و زمانی که وارد این شهر میشید متوجه میشید که این عنوان واقعاً برازنده این شهره. من واقعاً خوشحالم که این شهر رو به عنوان خونه دائمی خودم انتخاب کردم.



15- هرکسی که در ولینگتون زندگی می کنه یا خودش برای WETA یا Hobbit کار می کنه یا یکی از بستگانش واسه اونها کار می کنه!

 با توجه به پیشرفت پروژه هابیت ها و در دست داشتن پروژه های جدید، استودیوی WETA که معروفیت خودش رو از ساخت مجموعه ارباب حلقه ها بدست آورد، حجم زیادی نیرو استخدام کرده و می کنه. این باعث شده که تقریباً هر آدمی که در ولینگتون باهاش آشنا میشم یا خودش برای این استودیو کار می کنه یا اقوام و دوستان نزدیکش اونجا مشغول به کار هستن. شاید بشه گفت یکی از دلایل معروف شدن ولینگتون در سال های اخیر بخاطر وجود همین شرکت هاست.



16- پیدا کردن پیتر جکسون در ولینگتون به اون راحتی که من فکر می کردم نیست.

    الان یک ماه بیشتره که من ساکن ولینگتون شدم ولی هنوز نتونستم با پیتر جکسون، اسطوره نیوزیلند ( البته بعد از سر ادموند هیلاری) دست بدم. خوشبختانه به اندازه کافی وقت دارم و خیلی خوشحال میشم که یه روز بتونم ایشون رو از نزدیک ببینم.
















نظرات 90 + ارسال نظر
مریم همسر علی 123 1392/11/23 ساعت 14:35

سلام خدمت تمام خواهر و برادرهای گلم
علی رسید هنوز زیاد نتونستم باهاش صحبت کنم ولی گفت خیلی خسته کننده بود پرواز
از همه شما التماس دعا دارم واسه خانواده ما دعا کنین برای علی و تمام دوستانم که اونجا هستن به زودی زود کار خوبی پیدا کنن
من از طرف علی از تمامی شما حلالیت می خوام اگه خواسته یا ناخواسته مورد رنجش کسی شده باشه از تمامی شما می خوام که تمام انرژیهای مثبت خودتون روانه قلب علی و تمام کسانی که به دعای خیر شما احتیاج دارند بفرستید
از همین جا از آقا رضای عزیزم و تی تی مهربانم و علیرضا و مهتاب و سپیده گلم و تمام کسانی که ما را در این امر یاری کردند سپاس و قدردانی می نمایم و امیدوارم بتونم قطره ای از این دریای محبت خالصانه دوستانم رو جوابگو باشم
تی تی عزیزم صمیمانه دستت رو می فشارم و برای تو آقا رضا و باران نازنینم از خداوند بهترینها رو آرزومندم که این همه به خاطر ما به زحمت افتادین واقعا امیدوارم بتونم پاسخگوی این همه لطف خانواده نازنین رضای عزیز باشم

من هم برای شما تک تک دوستانم آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم هر چی خیرو صلاحه زندگی شما و خانواده نازنینتون باشه همون رو خداوند برای شما رقم بزنه انشاالله

جاشون خالی نباشه. مطمئنم ک ه بهترین ها در انتظارتون خواهد بود.
/آزاده

ماریا 1392/11/23 ساعت 14:55

@ آزاده جون
سپاس. مثل همیشه مفید و عالی.

@ مریم جون( همسر علی 123)
خدارو شکر که صحیح و سالم رسیدن. علی آقا خیلی برا این وبلاگ زحمت کشیدن مطمئنم نتیحه کارای خیرشونو میبینن.امیدوارم کاراتون رو روال پیش بره و بهترینا در انتظارتون باشه. ایشالا علی آقا سریع کار پیدا کنن و شما و دختر گلتون به سلامتی برین پیششون.

ممنون ماریا جان
/آزاده

سمیرا 1392/11/23 ساعت 14:57

@مریم همسر علی123:
مریم جون جای علی آقا خالی نباشه.خدا رو شکر به سلامتی رسیدند.مطمئن باشید دعای خیر بچه های دومهاجر بدرقه راه دوستانی مثل علی123 هست که همیشه به بقیه دوستان کمک و راهنمایی کردن. اگر هم کمکی از من ساخته هست تا زمانی که شماهم راهی بشید حتما بگید من هم مثل خواهرتون بدونید خوشحال میشم. اگر تهران اومدید خبر بدید کمک لازم داشتی.

@‌Zinaw: مبارک باشه.

Nasser Lorestani 1392/11/23 ساعت 15:12

آزاده عزیز :: ممنون، مثل همیشه جالب بود و مفید.
مریم همسر علی 123 :: انشالله که علی آقا و همه دوستانی که پاشون میرسه اونطرف زود زود کار پیدا میکنن، انشالله که شما هم زود زود برید پیشش

ممنون. قابلی نداشت
/آزاده

سمیرا 1392/11/23 ساعت 15:14

آزاده جون مرسی خیلی خوب بود مخصوصا فرهنگ رستورانشون

خواهش می کنم. آره خودم هم خیلی خوشم اومد
/آزاده

لیلا 1392/11/23 ساعت 15:21

من نمی دونستم پیترجکسون نیوزیلندیه !! البته زیاد اهل فیلماش نیستم :)

مریم جون کاری داشتی ما در خدمتیم حتما حتما خبر بده به علی جان هم گفتم .

هم پیتر جکسون نیوزیلندیه و هم اینکه محل فیلم برداری ارباب حلقه ها اونجاست
/آزاده

بابک-گلی 1392/11/23 ساعت 16:26

مرسی آزاده جان ما منتظر سومیش هستیم هیچ جا نمیریم همین جا هستیم اون ساندویچه با اون سوسیس و پنیراش همین جوری آب دهن آدمو را میندازه خدا بخیر کنه

@مریم خانم کلی آرزوی خوب برای علی آقا ایشالا همینجوری که اینجا به بچه ها خیلی کمک کرد اونجا هم خدا کمکش کنه زود یه کار خوب گیر بیاره از این ساندویچا هم بخوره

واقعاَ خدا بخیر کنه تا کار پیدا کنیم وگرنه آب دوغ خیارم نمی تونیم بخوریم
/آزاده

رامین 1392/11/23 ساعت 17:22

خانم آزاده ::
ممنونم از شما
خانم آقای علی ::
جای آقای علی خالی نباشه . انشالله هرچه زودتر کار پیدا میکنند

قابلی نداشت
/آزاده

ندا 1392/11/23 ساعت 18:11

عجب دختر جالبیه این لیز!

@ مریم خانم، جاشون خالی نباشه. انشالله هرچخ در نظر دارین همون اتفاق براتون بیفته. :)

دوستان من فردا می خوام برم Migrant Levy رو بدم. مدرک شناسایی (همون پاسپورت ها) و نامه مرحوم دایانا که گفته بود می تونین سفارت پرداخت کنید و وجه مورد نظر همراهم خواهد بود. نامه ای که در آن بهمون خبر دادن که approve شده ایم هم پرینت شده همراهم است. کم و کسری ندارم؟

ندا جان من مایگرنت لوی رو می خواستم آنلاین بدم. پاسپورت و نامه approve شدن رو بردم و مشکلی نبود. شما هم که نامه آفیسر رو دارید نباید مشکل خاصی باشه
/آزاده

فرحناز 1392/11/23 ساعت 18:16

مریم عزیز (همسر علی 123 عزیز)
امیدوارم به زودی شما و دختر خانم کوچولو هم به علی جون ملحق بشین. براتون بهترینها رو آرزو می کنم. همه ما تا الان کلی از دوستیها و مهربونیها و همچنین اطلاعات دقیق و صحیح علی جان بهره بردیم. از هردوی شما ممنونم.

راستی، آقای اسوار هنوز جوابی به ما نداده.
برای همه دوستان عزیزم بهترینها رو آرزو می کنم

فرحناز خانم می دونم این روزهای انتظار سختن ولی امید داشته باشید. ایشاله بهترین نتیجه رو می گیرید
/آزاده

نیلوفر 1392/11/23 ساعت 20:32

مریم جون همسر علی آقا 123
کلی انرژی مثبت و دعا های خوب از طرفه من و همسرم و بچه های این وبلاگ بدرقه راه علی آقا بوده و هست .امیدوارم به زودی خودشون با کلی خبرای خوب مخصوصا پیدا کردن شغل مورد نظرشون بیان اینجا و برامون بنویسن و مارو هم خوشحال کنن.



آزاده مهربون :ممنون از زحمت و وقتی که میذاری و این مطالب خوب و جدید رو با ما سهیم میشی .امیدوارم کارهای خودت هم به خوبی پیش بره عزیزم.

لطف داری نیلوفر جان
/آزاده

مسعود.ک 1392/11/23 ساعت 20:58

@آزاده: واقعا زحمت کشیدین.
@فرحناز:پس از پیگیری های مکرر آقای سوار پاسخ مرا اینگونه ایفاد فرمودند:
Hi Masoud,
Thanks for emailing me and telling me how you feel.
I can understand you must be under a lot of stress in that environment.
I had planned to work on your file this week so I will do my best to get this done asap.
Kind Regards,
فکر کنم این هفته انتظارها پاین برسه و پاسخمونو بده

خدا روشکر. این خودش خبر خوبیه
/آزاده

امیر 1392/11/23 ساعت 22:19

علی123:: آرزوی موفقیت و کاریابی سریع

سعید:: در مورد پرداخت، من دو ماه پیش برای EOI رفتم یه جا نزدیک م انقلاب پرداخت کردم. نمیدونم برای لاج هم میتونم اینجوری پرداخت کنم یا نه. امیدوارم بشه. البته اونجا 7 درصد کارمزد گرفت. اگه کسی جایی با کارمزد کمتر یشناسه لطفا معرفی کنه. شنیدم کارمزد 5 درصد هم هست

Lara 1392/11/24 ساعت 00:42

@مریم (همسر علی١٢٣)
امیدوارم هر چه زودتر کاراتون روبراه بشه و شما هم برید. مطمئنم که علی آقا در ای تی ثانیه کار پیدا میکنه.... :-)

سالار 1392/11/24 ساعت 00:47

علی۱۲۳ :علی جان رسیدن به خیر
امیدوارم هرچه سریعتر جاگیر بشی

نازی-سعید 1392/11/24 ساعت 00:52

@آزاده جون مرسی خیلی جالب و متفاوت بود.خوندن خاطرات لیز جون احساس خوبی به آدم میده
@مریم جون(همسر علی آقا123) جاشون خالی نباشه که البته میدونم برای شما ودختر کوچولوتون سخته..من چنین تجربه ای داشتم ولی مطمئن هستم که انرژی های مثبت و دعای خیر بچه ها بدرقه راهشون خواهد بودواینشا.. به زودی زود کار دلخواهشون رو پیدا میکنن وشما هم ملحق خواهید شد
اینشا..آقا مسعود وفرحناز جون هر چه زودتر pr تون بیاد...خیلی وقته منتظرین

کی کاووس 1392/11/24 ساعت 02:53 http://sibil.blogfa.com

دلم می خواد مثل اون ژاپنی ها توی فیلم Gran Torino که از کلینت ایستوود تشکر می کردن از بر و بچه های این بلاگ تشکر کنم!
این WETA منو کلی به آینده ی شغلیم تو نیوزیلند امیدوار کرد! خیر از عمر و جوونیتون ببینید!

خیلی هنری تشکر کردید. اگه من برای WETA کار می کردم حتما استخدامتون می کردم
/آزاده

شارلوت 1392/11/24 ساعت 05:32

بسیار هم عالی و جامع
فقط همه رستورهانی نیوزلند اینجوری نیست که واست آب نیارن خیلی از رستورانها به محضی که بشینی واسط آب میارن و وقتی آب تموم بشه میان و عوضش می کنن. و همیشه هم می تونی از پیش خدمتها بخواهی واست این کارو بکنن... در مورد صورت حساب بیشتر وقتها خودت باید بری پرداخت کنی اما هستن رستورانهایی که اگه بخوای قبض رو برات میارن و شما فقط کردیت کاردت رو می دی بهشون!!!

ممنون شارلوت جان بابت توضیحات تکمیلی
/آزاده

کتایون 1392/11/24 ساعت 08:40

مریم عزیز (همسر علی آقای 123)::: مریم جون من که همیشه به علی آقا و شما زحمت دادم و بخصوص این دم رفتنشون هم نمیدونم دیگه چطوری ازتون تشکر کنم... شما و علی آقا خواهر و برادر مهربون ما هستید (اگر قابل بدونید) و خواهشن اگه کاری بود از صمیم قلب خوشحال میشم بتونم انجام بدم... امیدوارم هر چه زودتر به هم ملحق بشید و علی آقا 1 کار خوب پیدا کنن... آیلین کوچولو رو جای من یه ماچ و گاز بگیرید
راستی نمیدونم سر این زحمت آخری که بهتون دادم، مشکلی پیش نیومد؟ امیدوارم که اذیت نشده باشید؟
ایمیل من::: katy186888@yahoo.com هست...

کتایون 1392/11/24 ساعت 09:41

دوستان عزیز عازم به نیوزلند حتما بخونید:::

چند روز پیش که علی آقا عازم بودند من به خواهش یکی از دوستان فیس بوکی که میگفتند گواهینامه شون رو فوری نیاز دارند، علی آقا رو به این شخص لینک دادم تا زحمت رسوندن گواهینامه شون رو علی آقا بکشند...
مثلا اومدیم صواب کنیم! به خیال خودم گواهینامه هم مثل 1 برگ کاغذ هست و خوب 10 گرم هم بیشتر وزنش نمیشه!
به همون نشون که بنده خدا علی آقا رو در هنگام رسیدن به فرودگاه 2 ساعت معطل کردند و کلی سوال و اذیت شدند که جز شرمندگی اش برای من چیزی نموند...

توصیه از قول علی آقا:::
1- به هیچ عنوان مدارک شناسایی و اوراق رسمی کسی رو برای رسوندن به کسی قبول نکنید و سیستم اینجا رو با اونطرف مقایسه نکنید، که در اونجا حمل مدارک شناسایی و اوراق رسمی کسی توسط شخص دیگه گویا جرم شناخته میشه...
2- هر کسی ازتون همچین درخواستی کرد با توجه به مورد بالا ازش بخواهید که با پست مدارک رو بفرسته
3- علی آقا تاکید کردن که بهتون بگم حتی در فرودگاه که رسیدید با کسی سلام و خوش و بش هم نکنید که ممکنه هر پروسه احتمالی (تو مایه های بازرسی و سوال-جواب) که روی اون شخص اجرا کنند را روی شما هم اجرا کنند و کلی وقتتون گرفته بشه و اذیت بشید...
4- حتی در فرودگاه که رسیدید ازتون میپرسن که با کفشتون در جایی که خاک یا باغچه بوده رفتید یا نه...


من واقعا از این قضیه ناراحت و شرمنده شدم و امیدوارم روزی بتونم این مشکلی رو که براشون پیش آوردم رو جبران کنم...

در مورد کفش بهتون بگم که حتماَ حتما کفشاتون تمیز تمیز باشه. چون خیلی روی وارد شدن خاک و گل آلوده به کشور حساسن. اگه کفش کوه توی بارتون باشه حتما چک میشه و اون هم فقط بخاطر بررسی آلودگی های احتمالی کف کفشه.
/آزاده

Lara 1392/11/24 ساعت 10:13

خانمها، آقایون: Approooooooved. شدم


آزاده جون لطفان منو تو جدول آپدیت کنید..........12/02/2014

مبارکه!!!!!!!!!!!! به سلامتی. این اپروو شدن رو به فال نیک می گیریم و برای بقیه منتظران هم دعا می کنیم که اپروو بشن خدارو شکر که ویزاهای امسال با اپروو شروع شد
/آزاده

سینا 1392/11/24 ساعت 10:20

لارا خانم :: تبریک می گم. ایشالله همیشه موفق باشید

سینا 1392/11/24 ساعت 10:24

کتایون خانم :: برای من خیلی عجیبه که اون گواهینامه برای علی دردسر درست کرده. تا جاییکه من می دونم توی فرودگاه به محتویات جیب مردم کاری ندارند مگر اینکه یک شیء خطرناک باشه. تازه می شد گواهینامه رو توی بار هم گذاشت که در این صورت اصلاً کاری ندارند.

فرید 1392/11/24 ساعت 10:32

بچه ها کسی شماره تلفن و یا آدرسی از فروشگاههای ایرونی اوکلند داره؟ ما میخواهیم از ایران برامون پول بفرستن، راه ارزونتری سراغ دارید؟
من شنیدم این دو تا فروشگاه این کار رو انجام میدن.
مرسی

Lara 1392/11/24 ساعت 10:39

@سینا
ممنون آقا سینا, خدا از الان به بعدش و به خیر کنه..
برای مصاحبه تلفنی با کارفرمای نیوزلندی، پیشنهاد خاصی یا راهنمایی دارید؟

علی 123 1392/11/24 ساعت 10:42

دوستان::: سلام من دیروز عصر رسیدم. تجربه خیلی جالبی بود. کتایون خانم من این رو دردسر نمی دونم, تجربه بود اما چنان می رفتن و می اومدن که انگار یه مساله مهم پیش اومده من هم با خیال راحت بهشون گفتم می تونین به این اشخاص زنگ بزنین بیان مدارکشون رو ببرن. به عنوان یک تجربه عجیب و غریب خیلی جالب بود. من کلا همیشه برام یه مسائلی در حد فاجعه پیش می آد اما همیشه خودش بطور غیر قابل باوری حل میشه.

رسیدن بخیر علی آقا. منتظر شنیدن تجربیاتتون هستیم
/آزاده

سینا 1392/11/24 ساعت 10:45

لارا :: از چه کسی در زمینه مصاحبه راهنمایی خواستید. به قول معروف کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!

علی 123 1392/11/24 ساعت 10:51

تی تی خانم و آقا رضای گل و حاج خانم, خاله مهتاب و علیرضای عزیزم::: واقعا برامون سنگ تموم گذاشتین ممنون. ان یشاءا... بتونیم براتون جبران کنیم. نمی دونم چطور ازتون تشکر کنم آقا رضا و تی تی خانم که تا اون وقت شب توی فرودگاه موندین و علیرغم اینکه از صبح استراحت نکرده بودین تا آخرین لحظه موندین و احتمالا فرداش هم بچه ها اسباب زحمت بودند.
دوستان::: از همه تون ممنونم که به من و مریم امید می دین.

کتایون 1392/11/24 ساعت 10:52

@علی آقای 123::: انقدر من ناراحتم و پشیمون هستم که حد نداره... حالا ما تجربه این قوانین رو نداریم ولی کسی که اونجا بوده و میدونه اینقدر قوانین سرسخته چرا این رو خواست و نگفت که براش با پست بفرستن... من همیشه چوب این حماقت هام رو خوردم!

عزیزم کتی جون این مساله خیلی عجیب بود و هرکس دیگه ای بود هم به ذهنش نمی رسید که اینطوری بشه. خودتو اینقدر ناراحت نکن
/آزاده

علی 123 1392/11/24 ساعت 10:52

لارا خانم::: تبریک می گم. با اون مصاحبه آزمایشی که شما دادین می دونستم موفق میشین.

علی 123 1392/11/24 ساعت 10:55

کتایون خانم::: کوتاه بیاین این حرفا کدومه, مهم اینه که آدم به هدفش برسه. بعد از اینکه آفیسره فهمید اشتباه کرده کمکم کرد که وسایل رو جمع کنم و روی اون چرخها بذارم و از جلوتر راه افتاد و گفت دنبالم بیا و در خروجی رو نشونم داد و گفت Welcome to New Zealand. شیرینیش به همینش بود.

گلی - بابک 1392/11/24 ساعت 11:23

آزاده جان ممنون، مثل همیشه جالب بود، فکر کنم تو خاطرات رو از خود لیز جذاب تر نقل می کنی

لارا جان یک تبریک جانانه، برو حالشو ببر

علی 123 آقا رسیدن بخیر، ایشالا به زودی یک کار خوب پیدا کنید تا خانواده عزیزتون هم به شما بپیوندند. (مواظب باشید تا اون موقع در تجربه کردن چیزهای عجیب غریب زیاده روی نکنید )

خواهش می کنم گلی جان. شما و آقا بابک لطف دارید این نصیحتتون به علی آقا هم خیلی خوب بود
/آزاده

لیلا 1392/11/24 ساعت 11:51

بچه ها ما هم اپرووو شدیم :) ... بازم ممنون از همگی !

مبارکه لیلا جان!!!!!! بابا خانما شروع کردن به اپروو شدن من که برای شما و لارا جان انتظار نتیجه دیگه ای نداشتم. مبارک باشه
/آزاده

فرحناز 1392/11/24 ساعت 11:52

آزاده جون
ممنون از شما برای قوت قلبی که به همه ما میدی و برای زحمتهایی که می کشی

علی 123 عزیز
سلامت و شاد و پیروز باشید
به امید دیدار در نیوزیلند

خواهش می کنم فرحناز جون. امیدوارم این آق سوار دست بجنبونه و سریع تر تکلیف شما هم مشخص بشه
/آزاده

سینا 1392/11/24 ساعت 12:31

لیلا خانم :: تبریک می گم. ایشالله موفقیتهای بعدی

مسعود.ک 1392/11/24 ساعت 12:41

لارا و لیلا تبرررررریک میگم، آورین آورین.
دعا کنین یه چیزی هم به ما هم بگن والا به jsv هم راضییم.

همیشه منتظر بهترین ها باشید
/آزاده

Nasser Lorestani 1392/11/24 ساعت 12:42

لیلا و لارای عزیز :: مبااااااارک بااااااشه

سیروس 1392/11/24 ساعت 12:50

سلام
آزاده خانم
یه سوال داشتم. شاید شما یا دوستان دیگه وبلاگ بتونید راهنماییم کنید.
هنوز برای من کیس آفیسر تعیین نشده اما یه ایمیل از اونها گرفتم که نوشتن باید مدارک بیشتری بعنوان Relationship Evidence ارائه کنم. مدارکی که من براشون فرستادم شامل سند ازدواج، ترجمه شناسنامه های خودم، همسرم و دخترم و همینطور چند عکس در سالهای مختلف بوده اما مدارک بیشتری میخوان که نشون بده من و همسرم 12 ماه یا بیشتر در یک آدرس اقامت داشتیم!!
ازاون مدارکی که برای من بعنوان مثال نوشتن، مثل حساب بانکی مشترک، نامه با آدرس مشترک و اجاره نامه مشترک چیزی ندارم جز دو قبض تلفن برای خودم و همسرم که تاریخش برای چند ماه پیشه. به نظر شما چه مدرک دیگه ای می تونم بفرستم؟ ما یه پاسپورت قدیمی مشترک داریم که البته در اون سفر مشترکی نداشتیم ولی پاسپورتهای دیگه ای داریم که جدا است ولی تاریخ ورود و خروج مشترکی برای سفرهای طولانی خارجی داریم. (در حد چند ماه) به نظر شما این مدرک براشون قابل قبوله یا باید یه فکر دیگه بکنم؟
از راهنماییتون ممنونم.

آقا سیروس اول از همه اینکه به نظر من صبر کنید تا کیس آفیسرتون معلوم بشه ون ایشون هم ممکنه ازتون باز مدرک بخواد. تثبات پارتنرشیب از اون چیزهاییه که هرچقدر هم مدرک بفرستید باز هم می خوان. همون سفرهای مشترک بهمراه مدارک مثل کپی مهرهای ورود و خروج و یا ویزاها به همراه فیش موبایل با آدرس مشترک یا اینکه حساب بانکی مشترک به نظر من خوبه
/آزاده

ندا 1392/11/24 ساعت 13:18

دوستان من امروز رفتم مایگرنت لوی رو دادم. دقت کنید ساعت پذیرش سفارت از 10 صبح تا 12 است. من ساعت 9:30 اونجا بودم نیم ساعت معطل شدم.
@ لارا و لیلا مبارکه به سلامتی
@ علی 123 رسیدن به خیر
@سیروس قبض موبایل خوبه. ولی مدارکی مبنی بر سفر در چند ماه اخیر مثل رزرو هتل، بلیط، عکس از سفر، مهر ورود و خروج در گذرنامه هم بدرد می خوره. (با اجازه آزاده جان!)
در آخر: برای همه مصاحبه شدگان آرزوی PR و برای سایرین عزیزان در مراحل بعدی بعد از صبر آرزوی موفقیت دارم.

من خیلی خوشحال هی تند تند جواب بچه ها میاد خیلی خوبه. پارسال این موقع هیچ خبری نبود. این نتیجه هم افزاییه نه؟

ندا جان عزیزم اجازه ما هم دست شماست خدا رو شکر که کارتون انجام شد، ایشاله ویزامون هم زودتر بیاد. درست می گی این هم دلی ها و انرژی های مثبت خیلی تاثیر داره
/آزاده

نوشکا 1392/11/24 ساعت 13:43

علی جان رسیدن بخیر
مریم جون جای شوهرت خالی نباشه . زووووود نوبت شما میشه

فرید شما اوکلند هستین ؟ من شمارشونو دارم و توی فیس بوک به من پیغام بدین

آزاده جوووون کی رفتی ولینگتن ؟؟؟؟ رسیدن بخیر ... من فکر میکردم میای اینجا ... خیلی خوش اومدی و به امید دیدار

نرفتم نوشکا جون. این مطالب از قول یک دختر امریکاییه و من فقط نقل قول می کنم
/آزاده

گلی - بابک 1392/11/24 ساعت 13:47

لیلا جان تبریک، به قول دوستان با آرزوی موفقیت های بیشتر

@ سیروس: با اجازه ی دوستان صاحب نظر، من تجربه ی خودم رو می گم. مورد ما هم مشابه شما بود ، ترجمه سند ازدواج، ترجمه سند خونه ی مشترک رو همون اول با مدرکهامون براشون فرستاده بودیم، اما قبل از اینکه آفیسر دار بشیم، ایمیلی برامون آمد برای اثبات پارتنرشیپ در 12 ماه اخیر و همچنین مدارک کار.

ما هم برای اینکه کارمون زودتر انجام بشه فوری همه مدارک رو آمده کردیم و فرستادیم.

ما وچر و بلیط هایی که از سفرهای مشترکمون داشتیم، یکسری عکس از همون سفرها و مناسبهای دیگه و پرینت حسابهامون که برای هم پول منتقل کرده بودیم یا قسط های هم رو پرداخت کرده بودیم براشون فرستادیم و ده روز بعدش آفیسرمون مشخص شد و دیگه مدرکی نخواست، فقط تایید کرد که مدارک رو گرفتن. موفق باشید

رامین 1392/11/24 ساعت 14:26

با عرض تبریک به دوستانی که Aprove شده اند :
خانم لیلا
خانم لارا

با آرزوی موفقیت برای شما

سالار 1392/11/24 ساعت 14:49

لارا خانم و لیلا خانم خیلی تبریک میگم امیدوارم سایر دوستان هم اپروو بشن و سایر دوستان هم به مصاحبه دعوت بشن

مجید 1392/11/24 ساعت 15:10

باسلام
تبریک و شادباش به خانم لارا و لیلا خانم ،
آزاده خانم این خبرهای خوب را پینوشت نمیکنی خواهر؟!

علی آقا رسیدن بخیییر خسته نباشی موفق باشید

چرا حتما
/آزاده

Lara 1392/11/24 ساعت 16:30

@لیلا
مبارک باشه هم آفیسری عزیز ؛-)

ممنون از هم دوستان (سینا، علی١٢٣،آزاده جان ، گلی بابک-لیلا، مسعود ک، ناصر لرستانی، ندا، رامین، سالار و مجید) به خاطر همراهی ها و تبریکات گرمتون. برای همتون آرزوی موفقیت و شادی میکنم.
Thanks all for your supports



@ سینا
آقا اختیار دارین شما استاد همه ما هستید....

فرحناز 1392/11/24 ساعت 17:50

مسعود.ک عزیز
من دو هفته پیش تلفنی با اسوار صحبت کردم. طبق معمول عذرخواهی کرد و گفت به شدت گرفتار مسئولیتهای مدیریتی جدیدشه و هنوز وقت نکرده هیچکدوم از پرونده هاشو نگاه کنه و به من قول داد که از هفته بعدش یعنی هفته پیش مطالعه پرونده ها رو شروع کنه.
با تجربه من، این آقا اسوار یا مثل من، یه کمی تنبله یا واقعا "مهم" و گرفتار. در هر صورت، به این آسونیها امیدی بهش نیست. امروز دقیقا دو ماه از مصاحبه ما گذشته....

لارا و لیلای عزیز، مبارکتون باشه و براتون بهترینها رو آرزو می کنم.

آزاده جون باز هم از شما سپاسگزارم

سینا 1392/11/25 ساعت 00:12

لارا :: خواهش می کنم. نظر لطف شما است. کاش همونطور که برای مصاحبه همه به هم کمک می کنیم و با هم موفق می شیم، اینکار رو در مورد آخرین و سخت ترین مرحله -کار پیدا کردن- هم می شد انجام داد. ولی حیف که راهی وجود نداره یا اگر داره ما هنوز کشفش نکردیم.

به نظرم با اومدن دوستان به نیوزیلند میشه اون مرحله هم با همفکری آسونتر کرد
/آزاده

غریبه آشنا 1392/11/25 ساعت 05:11

سلام بر همه دوستان و عرض تبریک به تمام عزیزانی که در مصاحبه ها موفق شدند.
قدر این دوستی ها و کمک رسانی ها رو همیشه به یاد داشته باشید که هیچ چیز بهتر از اتحاد و یکدلی نیست.

سیروس عزیز:
با مطالعه ی که من داشتم مواردی که ارایه کردید دوستان فرمودند میتونه کامل و کافی باشه ولی اگر براتون مقدور باشه میتوانید به اتفاق همسرتون به یک دفتر وکالت بروید و بخواهید که یک سری از اموالتون رو به صورت سهم الارث واگزار کنید به همسرتون و یا برعکس ایشون این محبت رو برا شما انجام بدهند و این وکالتنامه رو ترجمه و ارسال کنید
به امید اینکه ما هم با دعا های خوب شما دوستان از این سکون و بی خبری و انزوا خارج بشیم دیگه تحمل این همه سکوت برامون ........

سیروس 1392/11/25 ساعت 15:47

سلام
از همه عزیزان و دوستانی که با راهنمایی هاشون به من کمک کردند (آزاده، ندا، گلی-بابک، غریبه آشنا و... ) بسیار ممنون و سپاسگزارم.
به لیلا و لارای عزیز هم تبریک میگم.
برای علی 123 عزیز هم در این مرحله مهم آرزوی موفقیت میکنم.

امیر 1392/11/25 ساعت 16:10

سلام وقت خوش
دو تا سوال داشتم یکی اینکه covering letter که جزو مدارک خواسته شده برای لاج است چیه؟
یکی هم اینکه مدرک آیلتس و کارت سربازی و کارت ملی هم کپی برابر اصل میخوان؟ یا دوستانی که کپی براب اصل نکردن ازشون اصل اینها رو خواستن؟

سلام. در م،رد نامه پوششی من حضور ذهن ندارم ولی کارت ملی کارت سربازی رو اگه توی چک لیست نخواستن که لازم نیست. آیلتس چون شماره داره می تونن با همون کپی هم پی گیری کنن ولی من کپی برابر اصل کردم که خیالم راحت باشه. در مورد مدارک هیچ وقت نمی گن حتما اصلش رو بفرستید. همیشه قید میشه اصل مدرک یا کپی برابر اصل.
/آزاده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.