دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مصاحبه شغلی بدون ترس - قسمت پنجم (تحقیق راجع به شرکت: عاملی که استخدام شدگان را از غیر آنان متمایز می کند)

پی نوست 1: دوستان  مسعود. ک عزیز هم APPROVED شدن!!!. مبارکشون باشه چه سالی بشه امسال!!

پی نوشت ۲: در ادامه موفقیت های دوستان Nasser Lorestani عزیز هم APPROVED شدن!!!!. مبارکشون باشه 

پی نوشت ۳:  فرحناز خانم  عزیز هم بعد از مدت ها صبر بالاخره APPROVED شدن!!!!. مبارکشون باشه تا باشه از این پی نوشت ها!

در ابتدا بر خودم فرض می دونم از اظهار لطف و محبت همه عزیزانی که به یاد ما هستند تشکر کنم و عذرخواهی از بابت اینکه فرصت نمی کنم به کامنت ها پاسخ بدم، ولی همه کامنت ها رو میخونم و از اونها لذت می برم و قوت قلب می گیرم. آزاده جان هم که هست و من هم خیالم راحته . به امید دیدار همه عزیزان در موطن جدید.

 

کارهای بزرگ نه با قدرت زیاد، بلکه با پشتکار و استقامت انجام می شوند (Samuel Johnson)

تحقیق راجع به شرکت: عاملی که استخدام شدگان را از غیر آنان متمایز می کند

 

مصاحبه شبیه اولین قرار ملاقات است

آیا برایتان پیش آمده در اولین ملاقات خود با شخصی، وی دائما راجع به خودش و سجایای اخلاقی خودش صحبت کند و هیچ از شما نپرسد یا اساسا فرصت صحبت کردن به شما ندهد. تنها حالتی که ممکن است شما بخواهید یکبار دیگر این عزیز بزرگوار و فرهیخته J را ببینید اینه که پزشک روانشناسی باشید که دارید روی آدمهای از خود راضی تحقیق و بررسی می کنید وگرنه دیگه نمی خواید ریخت نحسش رو دوباره ببینید 

مصاحبه هم از لحاظی شبیه اولین ملاقات است. چه خوب است اگر خودتان را نسبت به طرف مقابل (در اینجا شرکت کارفرما و نه شخص مصاحبه کننده) مشتاق نشان دهید. خوب است حرفهایی بزنید که حاکی از مطلع بودن شما نسبت به شرکت آنها باشد یا مخصوصا از آنها سئوالاتی بپرسید که پیامدش بتونن پزی بدند و کیفور بشن 

 

چرا تحقیق راجع به شرکت؟

6 دلیل برای تحقیق راجع به یک شرکت یا سازمان (کوچک یا بزرگ) وجود دارد:

  1.       آیا اصلا جایی هست که به درد کار کردن شما بخورد
  2.       در آنجا به چه مهارت ها یا شغل هایی بیشتر بها داده می شود
  3.       هر چه بیشتر راجع به فرهنگ کاری و ماموریت های شرکت بدانید بهتر می توانید قابلیت ها و توانایی ها خودتون رو با اهداف و استایل کاری شرکت همراستا کنید
  4.       در پاسخ به این سئوال که "از شرکت ما چه می دانید و چرا دوست دارید اینجا کار کنید"، حرفی برای گفتن داشته باشید
  5.       با توجه به اطلاعاتی که دارید بتوانید در پایان مصاحبه سئوالات هوشمندانه از مصاحبه کننده بپرسید
  6.       مزیت نسبی در مقایسه با بقیه رقبا (کارجویان) بدست بیارید. (آخه اونا چه می دونن شرکت کیلویی چنده )

 

منابع تحقیق راجع به شرکت ها کدام است

فرض کنید راجع به شرکتی که خیلی کوچیکه و تارنمایی (همان وبسایت خودمان، پارسی را پاس بداریم J) هم نداره و یحتمل خیلی هم مخفیه میخواهید بدونید. پدر من، یکسری آدمای علاف J (نه اونقدر علاف) هستن که کارشون اینه که جیک و پیک شرکت ها رو در بیارن و بریزن رو داریه (احتمالا تو آمریکا این قضیه بیشتر رایجه). علی الحساب روش های زیر رو داشته باشید:

  •          از تارنمای شرکت
  •          تحقیق توی اینترنت
  •          از بانک های اطلاعاتی اختصاصی (و پولی)
  •          از بانک های اطلاعاتی عمومی (و مجانی)
  •          مراکزی که انواع خدمات و اطلاعات مرتبط با کار و کاریابی رو ارائه میدن (One-Stop Career Centers) (این عنوان فقط برای آمریکاست ولی معادل  و مشابه اونها در کشورهای دیگه پیدا میشه؛ مثلا Chamber of Commerce برای نیوزلند)
  •          شبکه های اجتماعی مثل لینکدین
  •          کتاب ها، مجلات و بانک های اطلاعاتی کتابخانه های عمومی
  •          کی بهتر از خود مصاحبه کننده و در طول مصاحبه
  •          یه کم به مغزتون فشار بیارید موارد دیگری هم پیدا می کنید 

 

تارنمای شرکت

آیا می دونستید که طراحی تارنمای شرکت –اینکه قدیمی باشه یا مدرن و هوشمندانه- هم میتونه کمی از شخصیت شرکت به شما بگه. آیا می تونید ماموریت و فلسفه شرکت رو ازش بکشید بیرون. اصلا اینکه چه محصولاتی می فروشه؟ چقدر بزرگه؟ کی تاسیس شده؟ مدیر عامل و دیگر مدیران کلیدی اش کیا هستند؟ آیا خانم ها هم در سلسله مراتب شرکت جایگاه خوبی دارند؟ شرکت به کدامین سو می رود؟ (به کجا میروم آخر ننمایی وطنم J) آیا قرار است محصول یا خط تولید جدیدی در شرکت رونمایی شود؟ رویکرد مشتری گرایی چطور است؟ کارمندان شرکت حالشون خوبه؟

 

ماموریت شرکت

برای اینکه بهترین نتیجه را از مصاحبه بگیرید لازم است قابلیت های خود را با ماموریت های شرکت همراستا کنید. به نمونه ای از ماموریت یک شرکت بزرگ و پیشروی اینترنتی توجه کنید:

"هدف ما ایجاد محیطی است که خلاقیت در آن مجال پیدا کند و همکاری در آن بارور شود. جایی که در آن کارمندان با مشارکت با یکدیگر محصولاتی بسازند، ادامه دهند و توسعه دهند که رهبری ما در ارائه خدمات اطلاعات محور به جامعه را تداوم بخشد"

اگر لیست خصلت های شخصی (Personal Traits) خودتون را بخاطر بیارید، می بینید که در جای جای ماموریت شرکت به برخی از این خصلت های شخصی اشاره شده است. با کمی دقت در ماموریت فوق الذکر خصلت های مورد نیاز ذیل به روشنی دیده میشن: سازنده, خود انگیزنده، خلاق، گروه گرا، مجرب در روابط بین فردی، دارای ایده های نو، مجرب در حل مشکل

 

فرهنگ کاری شرکت

منظور از فرهنگ شرکت یکسری هنجارهای رفتاری (رسمی، غیر رسمی، رقابتی، همکاری) است که در شرکت پذیرفته شده و توصیه میشه. فرهنگ کاری نکات متعددی از قبیل موارد زیر رو پوشش میده:

  •          نوع پوشش (رسمی، غیر رسمی و ...)
  •          ابزارهای ارتباطی (ایمیل، تلفن، حضوری و ...)
  •          تعامل روسا با زیر دستان و همکاران با یکدیگر
  •          استفاده از نام کوچک یا نام خانوادگی
  •          اخلاق و ساعات کاری
  •          رایج بودن یا نبودن ارتقاء
  •          رفتارهای نانوشته ای که در پذیرش اجتماهی موثرند
  •          میزان تحمل تفاوت ها
  •          میزان انتظار برای همرنگ جماعت بودن
  •          زمانی که برای گپ و گفت و تفریح در ساعات کاری مجازید
  •          ترجیحات چند فرهنگی، جنسیتی و حساسیت های روابط بین زن و مرد
  •          باز یا محرمانه بودن مدیریت
  •          امکانات جنبی

 

متمرکز کردن مهارت هایتان بر نیازهای شرکت

سری به آگهی شغلی شرکت و مهارت ها و قابلیت های مورد نیاز موقعیت شغلی مورد نظرتون بزنید. سری هم به زرادخانه مهارت ها و قابلیت های خودتون بزنید. اگر ایندو همخوانی ندارند احتمالا مجبور خواهید شد تفییری در زرادخانه خود بدهید تا تطابق بیشتری با نیازهای شرکت داشته باشد. البته حتی المکان سعی کنید به حرفهای خود شرکت اکتفا نکنید و نیم نگاهی هم به نظر دیگران، تحلیل گران، مشتری ها و غیره هم درباره شرکت داشته باشید. اگر بتونید پاسخی برای سئوالای زیر پیدا کنید، در رضایت کوتاه مدت و پایداری بلند مدت شما از کار در اون شرکت تاثیر بسزایی خواهد داشت:

    •          در مجامع عمومی آیا محلی از اعراب داره؟

    •          کارمندان چقدر باهاش مشکل دارند؟

    •  نکنه مدیر عاملش داره استعفا می کنه (واویلا )
    •  نکنه موجی از اخراج ها در پیش است؟

    بهر حال اگر بتونید در مصاحبه خودتون رو یک فرد مطلع از تاریخچه شرکت و ترجیحات و کلی چیزای دیگه نشون بدید نه تنها به عنوان یک کاندید آماده بلکه به عنوان یک آدم باهوش، قابل اطمینان، سخت کوش و کلی چیزای دیگه (غیر از اون یکی چیزای دیگه ) شناخته می شوید. اصلا همین که راجع به شرکت اطلاعات داشته باشید کلی از استرس و اضطراب شما در مصاحبه کم می کنه. کم چیزیه؟

    نظرات 126 + ارسال نظر
    حمیدرضا 1392/11/28 ساعت 08:12

    سلام
    از ابراز لطف هم دوستان ممنونم.
    خسین جان تو فرودگله دبی حسابی از مطلب شما حسابی استفاده کردم.
    ممنون

    احتمالاً الان بین زمین و آسمونید زیر پاتون هم تا جایی که چشم کار می کنه آبه. سفرتون به سلامت!
    /آزاده

    محمد MSY 1392/11/28 ساعت 09:02

    @حمیدرضا
    آقا دل ما رو کباب کردی با اون شعرت که
    این هدیه من به شما:

    دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت
    دائما یک سان نباشد حال دوران غم مخور

    هان مشو نومید چون واقف نه‌ای از سر غیب
    باشد اندر پرده بازی‌های پنهان غم مخور

    ر بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم
    سرزنش‌ها گر کند خار مغیلان غم مخور

    ممنون که با این شعر انرژی مثبت رو بردید بالا
    /آزاده

    سمیرا 1392/11/28 ساعت 09:49

    @حمیدرضا : به سلامتی سفر خوبی داشته باشی .چه غم انگیزانه بود خدا حافظی . ولی فکر کنم باید کمی شعر رو تغییر داد : یک به یک به جمع هم می پیوندیم ایشالا خیلییی زود یه کار توپ پیدا میکنید و خونواده محترم به شما میپیوندن من ایمیل یل شماره تلفن همسرتون رو ندارم . اگر کمکی لازم داشتن رو من حتما حساب کنن.موفق باشید

    @حسین آقا : بازهم مثل همیشه عالی و مفید . ممنون که همچنان به فکر ما هستی ایشالا کارمای ایم یه کار عالیی باشه که همینجا خبرشو بهمون بدی. شاد باشید و. سربلند.

    مریم 1392/11/28 ساعت 12:41

    سلام
    گفته بودید سؤالات‌مون رو روی پست آخر بذارید. من گذاشتم. ولی الان پیداش نمی‌کنم. دو تا سؤال داشتم. یکی این که برای میکروبیولوزی کسی هست که قبلا تجربه‌ای داشته باشه. یعنی رفته باشه یا با میکروبیولوژیستی آشنا باشه که شرایط کار در اونجا رو برای من توضیح بده. یا بتونه راهنمایی بکنه که آیا امکانش هست من از ایران بتونم جاب آفر بگیرم تو این رشته.
    سؤال دیگه‌م اینه که چه مدرک بین‌المللی در حوزه‌ی نرم‌افزار پیشنهاد می‌کنید که بیش‌ترین امتیاز رو توی محاسبه امتیازها بیاره برای همسر من. و دیگه این که من دیدم که بیش‌تر افرادی که توی جدول وبلاگ اسم‌شون اومده کامپیوتری هستن. کسی هست که بتونه کمک کنه همسر من یه جاب آفر گیر بیاره. چون با شرایط فعلی امتیاز ما به ۱۴۰ نمی‌رسه.

    دیر به دیر سر می زنید مریم خانم. روی پست آخر کامنت گذاشته بودید هم دوستان دیگه جواب داده بودن هم من. جاب افر گرفتن غیر ممکن نیست ولی سخته شما می تونید تلاشتون رو بکنید. دوستانی بودن که جاب آفر گرفتن. مدرک بین المللی مهم نیست مدرک دانشگاهی و سابقه کار مرتبط در زمینه کامپیوتر کافیه.
    /آزاده

    گلی - بابک 1392/11/28 ساعت 12:58

    @ جسین: سپاااس، فقط یک سوال، این شرکتهایی که فوق سری اند، خب اگه بفهمند که رفتیم در موردشون تحقیق کردیم و کاراگاه خصوصی گرفتیم که آمارشون رو در بیاریم، همون اول به علت فضولی بیش از حد ردمون می کنند

    @حمیدرضا: کلی انرژی مثبت برای ادامه مسیر +++++++

    محمد MSY 1392/11/28 ساعت 13:29

    سلام.
    از اساتید تقاضا دارم در حق من لطف کنن و در صورت امکان فایل مصاحبه شون رو برام ایمیل کنن. ایمیل من yarmand روی gmail.com هست. خیلی خیلی ممنون.

    یک سوال. اگه کسی job offer بگیره کی ویزاش میاد؟ یعنی مثلا میشه گفت از تاریخ offer تا شروع به کار توی 6 هفته قابل انجامه ؟؟

    بستگی داره. وقتی شما جاب آفر رو بگیرید و بدید به آفیسر، آفیسر کار شما رو می ذاره در اولویت و مثلاً ظرف مدت یک تا دو هفته شما اپروو می شید بعد شما باید مایگرنت لوی رو بدید و پاسپورت ها رو بفرستید که ویزا توش بخوره. اگه بخوایید از طریق سفارت بفرستید، رفت و برگشت پاسپورت خودش چیزی بین 4 تا 12 هفته طول می کشه. مگر اینکه مایگرنت لوی رو با کارت پرداخت کنید و خودتون برید دبی ویزا رو بگیرید که اینجوری میشه در زمان صرفه جویی کرد. اگه می خواید در کاور لتر هاتون قید کنید، به نظر من زمان دو تا سه ماه منطقی به نظر می رسه.
    /آزاده

    رامین 1392/11/28 ساعت 14:37

    با تشکر از آقای حسین
    خانم آزاده لطف میکنید چک بفرمائید ایملتون را؟

    امروز محل کار نمی تونم وارد جی میل بشم. ایشاله رسیدم خونه چشم
    /آزاده

    ati 1392/11/28 ساعت 17:34

    سلام به همگی دوستان
    آزاده عزیز از مطالبی که گذاشتید ممنون خیلی خوب بود ببخشید من دیر به دیر میام همه خبرا رو یهو می خونم .
    حسین عزیز ممنون که باز هم به ما سرمی زنید موفق باشید

    صابر 1392/11/28 ساعت 20:08

    @سیروس
    سلام- همانطوریکه آزاده خانم گفتند . برای مدارکی که ترجمه کرده بودم پیوست فارسیشو کپی برابر اصل کرد .فیش حقوقیام رو هم ترجمه کردم و پیوست فارسیشو تایید کرد. یک سری مدارکم که قبلا" فرستاده بودم و آفیسر ازم اوریجینال خواسته بود فقط کپی فارسی رو بردم تایید کرد برام.

    سیروس 1392/11/28 ساعت 20:29

    آزاده خانم
    آقا صابر
    سلام و ممنون از راهنماییتون، ولی یه سوال برام پیش اومد. شما وقتی مدرکی (مثل فیش حقوقی) رو ترجمه می کنید، دارالترجمه کپی فارسی اون مدرک رو هم پیوست ترجمه میکنه (که این به نوعی کپی برابر اصل نسخه فارسی اون مدرک به حساب میاد) . با این اوصاف، چه نیازی بوده که پیوست فارسی مدرک ترجمه شده رو سفارت تأیید کنه؟ ازاین جهت این موضوع برام مهمه که من تا بحال تمام مدارکی که فرستادم با ترجمه دارالترجمه رسمی بوده و کاری برای تأیید اونها در سفارت نکردم.

    شما درست می گید. دارالترجمه وقتی یک مدرک رو ترجمه می کنه و مهر وزارت امور خارجه و دادگستری رو می زنه، یک کپی از مدرک فارسی ترجمه شده رو هم بهش ضمیمه می کنه. اون کپی باید حتماً خودش برایر اصل باشه. اون چیزی که ما برابر اصل می کنیم اون کپی هست. برای اینکه اصل مدرک رو مطمئن باشیم که ازمون نمی خوان ما بردیم سفارت کپی برابر اصل کردیم و با این اوصاف اصل هیچ مدرکی از ما درخواست نشد.

    روش دوم هم اینه که مدارک رو ببرید ناتی هم ترجمه کنه و هم کپی برابر اصل. که این راه دوم هم ارزونتره و هم در وقت شما صرفه جویی می کنه.

    شخصاً چون این راه رو نمی دونستم از روش اول استفاده کردم

    حمیدرضا 1392/11/29 ساعت 00:59

    دوستان سلام، ممنون از محبت همگی
    الان تو فرودگاه سیدنی هستم، پرواز طولانی بود، سرویس پذیرایی خوب بود ولی 5 بچه از اول تا آخر شیفتی گریه می کردند
    البته به لطف قرص خواب تقریبا بیشتر راه را خواب بودم.
    در مورد بار، مواردی که دوستان گفته اند درست است ولی با کنی صحبت می شود کمی بار اضافه برد، مثلا من چمدانم 32 کیلو و بار دستیم 17 کیلو هست

    علی 123 1392/11/29 ساعت 03:41

    من بار دستیم 33.6 و کوله پشتیم 10.3 و کیف لپتاپم حدود 7 کیلو بود. علاوه بر اون یه دونه ساک هم داشتم که توش دو دست کت و شلوار, چندین پیراهن و یه شلوار جین بود. یک سنت هم اضافه بار ندادم فقط از باطری قلمی توی کیفی که می برین توی هواپیما ایراد می گیرن اما نهایتا مشکلی نیست.

    علی 123 1392/11/29 ساعت 03:42

    ببخشید بار اصلیم 33.6 کیلو بود که اول گفت اضافه بار می خوری بعد که گفتم دارم می رم اون سر دنیا قبول کرد

    سینا 1392/11/29 ساعت 06:22

    دست حسین عزیز درد نکنه. همونطور که ما در مراحل قبل از مهاجرت و خصوصاً مصاحبه پشتیبان همدیگه بودیم و هستیم، باید سعی کنیم در مراحل بعد از مهاجرت هم به همین صورت عمل کنیم. به خصوص در مورد کاریابی که آخرین و مهمترین خوان از هفت خوان مهاجرته.

    مطالبی که حسین جان در این پستها منتشر می کنه واقعاً ارزشمند هستند و "دانش" کاریابی رو به ما منتقل می کنند. اما در کنار "دانش" چیز دیگری هم مورد نیازه که اسمش "تجربه" است.

    من خودم چهارماهه که در این کشور به صورت تمام وقت دنبال کار می گردم و تا به این لحظه هر راهی که رفتم بن بست بوده و هر سنگی که انداختم به در بسته خورده. اما من اینها رو شکست تلقی نمی کنم و به قول ادیسون مخترع معروف، هربار که شکست می خورم در واقع یک راه جدید کشف می کنم که به مقصد منتهی نمیشه.

    دونستن این راههای عدم موفقیت برای بچه های مهاجر بعدی می تونه خیلی مفید باشه و باعث صرفه جویی در پول و وقتشون بشه. برای همین من از همین تریبون به همه شما قول می دم که اگر روزی بالاخره طلسم کاریابی من بشکنه، مفصلاً تجربیات خودم رو بنویسم و از ادمین وقت بخوام که در این سایت به اشتراک بذاره.

    اما تا قبل از رسیدن به موفقیت، نوشتن چنین پستی از طرف من بی معنی و حتی خنده داره چرا که گفته اند "کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی"

    آقا سینا نفرمایییید!!! گل کل سرسبدین
    مطمئن هستن که همین روزا پست کاریابی رو می دید خودم می ذارم رو وبلاگ
    /آزاده

    علی 123 1392/11/29 ساعت 08:29

    آقا سینا من باشما 162% موافقم.

    رامین 1392/11/29 ساعت 08:58

    آقای سینا::
    انشالله که شما هم کار مناسب خود را هرچه سریعتر پیدا کنید
    مطمئنم که همین روزها خبر خوبی از شما خواهیم شنید . از بقیه دوستانی هم که به نیوزلند سفر کرده اند و به دنبال کار میگردند هم همچنین .

    سمیرا 1392/11/29 ساعت 09:32

    آقا سینا خیلییی عالی میشه و خیلی خیلی مفید هستش .بزرگترین دغدغه همه مونه .

    درخصوص بار داخل هواپیما یه کوله بزرگ مفیدتره یا ساک کابین؟ آخه این ساکه درسته چرخ داره ولی کوچیکه بعدا به هیچ کاری نمیاد.

    می تونید از اون چمدون چرخدار با کلاس ها بگیرید که برای ماموریت های یکی دو روزه هم مناسبه. آخه میدونی سمیرا جون، اونجا پست های مهم داریم همش باید بریم اقصی نقاط دنیا جلسه، تصمیمات مهندسی بگیریم توی فیلم ها هم تا جایی که من دیدم همه از این کیف باکلاسا دارن
    /آزاده

    حمیدرضا 1392/11/29 ساعت 09:49

    سلام دوستان
    حدود سه ساعتی می شود رسیدیم اکلند، انشا ا... بزودی نسیب دوستانی که هنوز نیامده اند بشود و همه دوستانی هم که آمده اند موفق باشند.
    @سمیرا خانم پیشنهاد می دهم از کولی استفاده کنید، مشروط به اینکه بتوانید وزن آن را تحمل کنید چون هرچی که بخواهید میوتوانید بریزید داخل آن.
    در کل سفر بدون احتساب گریه های بی امان بچه ها خوب بود.
    در پناه حق

    علی 123 1392/11/29 ساعت 10:31

    حمیدرضا جان رسیدن به خیر سیم کارت اسکینی بخر می گن بهتره. من ودافون خریدم 35 دلار تعریفی نیست از ایران همه نمی تونن باهام تماس بگیرن وقتی هم زنگ میزنم به کسی اونطرف شماره ایرانسل می ندازه بعضی وقتا.

    زهرا 1392/11/29 ساعت 10:43

    آقا حمید رضا رسیدن به خیر، خدا رو شکر این مرحله انجام شد. راستی با خانواده تونستید ارتباط برقرار کنید اینترنت گرفتید؟

    مسعود.ک 1392/11/29 ساعت 11:31

    حمیدرضا رسیدن بخیر .فعلا برو میدون آزادی اوکلند چندتا عکس بگیر بعدش انشاء الله کارهم پیدا میکنی.


    /آزاده

    داریوش 1392/11/29 ساعت 11:40

    حمید رضا رسیدن به خیر . خوب استراحت کن که برات لازم.

    سمیرا 1392/11/29 ساعت 12:19

    حمید رضا: به سلامتی رسیدن به خیر . به امید موفقیتهای بعدی. ممنون بابت راهنمایی. فقط اون بخش گریه های بی امان بچه ها رو خدا نسیب کسی نکنه فکرشم مو به تن آدم سیخ میکنه . یه دل سیر خواب آروم نیاز دارید.

    Lara 1392/11/29 ساعت 12:37

    سلام به همگی
    @ حمیدرضا
    رسیدن به خیر

    دوستان مبلغ مایگرنت لوی چقدره؟؟؟؟؟ کسی میدونه؟

    150 پوند نفری. بچه ها 80 پوند. و اگر تعداد افراد خانواده زیاد باشه ماکزیمم عدد مایگرنت لوی خانواده 660 پونده!
    /آزاده

    لیلا 1392/11/29 ساعت 13:43

    رسیدن به خیر حمیدرضا ! حالا گریه های بی امان بچه ها اگه بچه مال خودتون باشه چی می شه؟!! به به حالی می کنیم

    لیلا جان، نگران نباشید. با توجه به شرایط مناسب کابین اکثر بچه ها در حین پرواز اذیت نمی شن. شما وسایل تفریح و گردششو فراهم کنید البته
    /آزاده

    سمیرا 1392/11/29 ساعت 14:16

    @Lara:
    اگر قصد دارید توی سفارت پرداخت کنید توجه داشته باشید که فقط یورو میگیره و معادل یوروش رو از آفیسرتون بپرسید اگر اشتباه نکنم نفری 184 یورو میشد.

    سمیرا 1392/11/29 ساعت 14:18

    راستی یه تشکر ویژه از آزاده جون دارم با توجه به مشغله ای که قبل از رفتن داره هربار که دیدم کسی سوالی داره تا جوهرش خشک نشده آزاده جون جوابش و داده... آزاده جون دوستت داریم ایشالا خیرش و اون ور آب ببینی مادر

    قربونت برم سمیرا جان انجام وظیفه است. خوشحال میشم بتونم کمکی بکنم به دوستان. امیدوارم که به قول آقا سینا اونور هم بتونیم کار پیدا کنیم و تجربیات کار پیدا کردن رو در اختیار دوستان بگذاریم. گرفتن ویزا و تصمیم به رفتن تازه شروع داستانه. مهم اینه که بتونیم اونجا در جامعه جا بیفتیم و کار مناسب پیدا کنیم

    سیروس 1392/11/29 ساعت 19:23

    سلام آزاده خانم
    من هم آفیسردار شدم. همون آفیسرشما!
    مجدداً ازمن چند تا مدرک خواسته که در مورد بعضی هاشون می خواستم از شما و همینطور دوستان دیگه وبلاگ راهنمایی بگیرم:
    1- دوباره از من کپی برابر اصل چند تا مدرک رو خواسته. به نظر شما ایشون اون کپی مدارک فارسی رو که به ترجمه پیوست شده (و این یکی دو روزه با شما و آقا صابر صجبت کردیم راجع بهشون) ندیده یا اونها رو قبول نداره؟
    2- مدرک بیشتری در مورد سابقه کار میخواد!!! در حالیکه من قبلاً گواهی سابقه کار با قید زمان و سمت از یک شرکت دولتی که استخدام رسمی هستم بهشون دادم. واقعاً من چه مدرک دیگه ای غیر از این می تونم تهیه کنم؟
    3- مدرک آیلتس از من و همسرم خواسته. اگه یه خورده طول بکشه تا این مدرک رو تهیه کنیم و بفرستیم مشکلی پیش میاد به نظر شما؟
    4- آزاده خانم، این افیسر شما کلاً چطور آدمیه؟
    ممنون

    مبارکه آقا سیزوس:
    ۱- آقا صابر توضیح کامل رو دادن.
    ۲- فیش حقوق و قرارداد کاری یا شما که دولتی هستید حکمی چیزی می تونه مفید باشه. در ضمن حتماَ به محل کارتون ایمیل می زنه، پی گیری کنید ببینید ایمیل کجا رفته و مطمئن بشید جواب دادن.
    ۳- یعنی تا حالا آیلتس ندادید؟! پس چطوری لاج کردید؟ اگه ندادید این مورد رو بگذارید اولویت زندگیتون. اگه از امتیاز خانمتون استفاده کردید ایشون هم باید سریعتر بدن ولی اگه برای ایسول می خوان که تا زمانی که بخواین ویزاتون رو بگیرید وقت دارید.
    ۴- یه دختر خانم خوش اخلاق و منضبط ایمیل هاش رو هم زود جواب میده اگر هم سرش شلوغ بود و سر یکی دو روز جواب نداد تلفنی هم کارتون رو راه میندازه
    /آزاده

    صابر 1392/11/29 ساعت 22:17

    @سیروس
    سلام- مشکل همون کپی فارسی هست که به ترجمه پیوست شده چون بعنوان اصل قبولش نداره. کپی فارسی کل مدارکی که ترجمه کردی و فرستادیو با اصلش ببر سفارت تا برابر اصل کنن و برای بتانی بفرست. مشکل حل میشه. فیش حقوقی هم ترجمه کنید و با اصلش ببرید سفارت تا برابر اصل کنه.

    سیروس 1392/11/29 ساعت 23:27

    سلام صابر جان
    ممنون از توضیحت. راجع به بقیه سوالام راهنمایی یا پیشنهادی به نظرتون میرسه؟

    ناهید 1392/11/30 ساعت 00:07

    عمو حسین :: خیلی ممنون از پست مفیدت
    آقا سینا:: اقا سینا هنوز 4 ماه کذشته , حتما به زودی کار پیدا می کنید ..شما همیشه از تجربیاتتون برا بچه ها نوشتین .انشالا زودتر کار پیدا میشه و باز هم می نویسین برامون
    علی اقا 123:: به بار همراهتون گیر ندادند؟یعنی این همه اضافه رو چه جوری بردین و گیر ندادن؟

    علی 123 1392/11/30 ساعت 03:06

    ناهید خانم::: من آوردم دیگه. تنها جایی که به بار گیر می دن تو ایرانه, اونجا تحویل می دی آوکلند تحویل می گیری. پرواز من امارات-کانتاس-امارات بود و بارم رو هم خود شرکتها از این هواپیما بر می داشتن می ذاشتن توی اون یکی هواپیما.

    دوستان::: من از چند روز پیش تا الآن همش دارم برای چمبر ایمیل می زنم که بابا من رو برای دوره های Career Success Program ثبت نام کنین اما هیچکی جواب نمی داد تا اینکه روی صفحه فیس بوکشون نوشتم که بابا جواب ایمیل من رو چرا نمی دیدن. بعد دیدم نوشته که ما هیچی ایمیلی از طرف شما دریافت نکردیم. خلاصه به این نتیجه رسیدم که احتمالا سرور اونها با ایمیل های یاهو مشکلی داره چون با یه میل باکس دیگه (یه میل سرویس پروایدر دیگه) که ایمیل زدم همه چی درست شد. تلفنی هم صحبت کردم گفت ایمیلات نیومده. خلاصه مواظب باشین. الآن هم برای ده تا دوازده مارچ بهم وقت دادن.

    خیلی ممنون نکته ظریفی بود
    /آزاده

    علی 123 1392/11/30 ساعت 03:21

    این کارهاییه که برای مهاجرها با ویزای اقامت یا کار انجام می دن:
     Practical job search advice on the New Zealand job market for migrants new to New Zealand or for those who are underemployed
     Assist you to create a great, Kiwi-style CV
     Help you to answer those tricky interview questions
     Research your industry and occupation
     Share your experience with other New Kiwis
     Access job vacancies
     Develop a winning job search strategy just for you

    این رو هم برام نوشته:

    and then approximately every two weeks, as well as providing follow-up workshops targeting specific areas of your job search as part of our on-going support.

    این هم برنامه های بعدشونه:

    NKCS 2014 – 17: 10 – 12 March
    NKCS 2014 – 18: 17 -19 March (Manukau)
    NKCS 2014 – 19: 31 – 02 April
    NKCS 2014 – 20: 14 – 16 April
    NKCS 2014 – 21: 28 – 30 April
    NKCS 2014 – 22: 12 – 14 May
    NKCS 2014 – 23: 26 – 28 May

    این هم آدرسشه:

    Auckland Chamber of Commerce
    Level 1, Employment Division
    100 Mayoral Drive,
    Auckland City

    نیلوفر 1392/11/30 ساعت 06:07

    سلام علی آقا 123

    ممنون که از تجربیات جدیدتون و همچنین اطلاعات جدید مارو بیخبر نمیگذارید. امیدوارم هر چه سریعتر شما و بچه های دیگه که جویای کار هستید کار مورد علاقه تون رو پیدا کنید و با خبرای خوش ما رو هم اینجا خوشحال و امیدوار کنید .
    براتون آرزوی موفقیت در سرزمین جدید رو دارم به بهترین شکل ممکن .

    مجید 1392/11/30 ساعت 08:04

    @ علی 123 :: جالبه این workshops ها تا پاسی از شب ادامه داره ؟ 23:26 !! بقول حسین آقا (واویلا )

    سینا 1392/11/30 ساعت 08:51

    مجید :: اینها ساعت نیست. ساعت کارگاه در وقت اداریه.

    وقتی مثلاً نوشته NKCS 2014 – 23: 26 – 28 May

    یعنی دوره بیست و سوم، از 26 تا 28 ماه May

    علی 123 1392/11/30 ساعت 09:26

    نیلوفر خانم + آقا مجید گل::: خواهش می کنم ساعتهاش از 9 و نیم صبحه تا 4 بعد از ظهر. علی رغم صحبت صبحش الآن ایمیل زده می گه ظرفیت تکمیل شده نمی تونم برای 10 تا 12 مارس ثبت نامت کنم. می تونی از 17 تا 19 مارچ بیای Manukau؟ این شهر با اتوبوس از آوکلند دو ساعت راهه انگار. حالا دارم تلاش میکنم که قانعش کنم ببینم یه جایی برام پیدا می کنه؟ با یکی از دوستان نیتیو هم که اینجا پیدا کردم (اسمش ویلی هستش) هم صحبت کردم گفت فردا علی الطلوع بهش زنگ می زنم سعی خودم رو می کنم. این هم شانس ما.

    سمیرا 1392/11/30 ساعت 09:56

    آزاده جون مرسی به نکته ظریفی اشاره کردی
    پوزیشن بالاست بالاخره باید تو ماموریتها هم کلاس کار رو رعایت کرد خوو ...

    علی۱۲۳ : خیلی ممنون چه جالب بود. حالا اگه دوره دیر تر بخواهید برید که تو همین آکلند باشه چه اشکالی داره؟ فکر کنم با این اوساف تا ما برسیم حتما دوره های اون تاریخ هم پر میشن.

    آقا مجید من هم فکر کردم ساعته کلی ذوق کردم دیدم مثل مرغا ساعت ۵ همه چی و تعطیل نمیکنن ولی واقعا انگار شب گردی خبری نیست

    saeed ocean 1392/11/30 ساعت 10:42

    سلام به همه دوستان دو مهاجر

    بالاخره طلسم مصاحبه ما هم شکست. آفیسر ما اسوار بود الان شده تام مک مارن. خلاصه از این اسوار به ما خیری نرسید. داشتیم رکورد طولانی شدن پرونده رو میزدیم نشد

    جالبه قضیه اینه که ما دو سه روز پیش رفتیم خونه جدیدمون تو کرج. مثل اینکه اول باید شهر رو عوض کرد بعد کشورو.

    اول اینکه آفیسر جدید مبارکه. مطمئنم تا یه ماه دیگه مصاحبه دارید
    دوم هم اینکه به شهر ما خوش آمدید
    /آزاده

    محمد MSY 1392/11/30 ساعت 10:52

    سلام.
    من هنوز منتظرم که دوستان فایل مصاحبه برام بفرستن تا از این گیجی خارج شم
    ایمیلم هم yarmand روی gmail.com هست.

    در مورد کار اینجامون و مهارت های رزومه مون چجوری میپرسن. من رشته ام کامپیوتره. تو 5 دقیقه میتونم توضیح بدم که دارم دقیقا چیکار میکنم. یک ساعت و نیم چی میپرسن آخه؟ آفیسرم هم Bella Waugh هست. البته هنوز دعوت به مصاحبه نشدم. ولی به پیشنهاد افراد با تجربه تر باید از الان شروع کرد و اسه آماده سازی

    سمیرا خانم حق مطلب رو ادا کردن در غیاب من
    /آزاده

    Zinaw 1392/11/30 ساعت 11:01

    Salam
    @ علی 123

    in khadamt ro mishe az inja ham dasht ya hatman bayad to newzealand bashim , age linki ya chizi hast mishe share konid lotfan

    mamnoon

    سمیرا 1392/11/30 ساعت 11:58

    saeed ocean:
    به به مبارکه ... به سلامتی . سال ۲۰۱۴ به نظر سال خوبی میاد. خوبه تغیرات برای شما مرحله به مرحله رخ میده بهتر عادت کنید

    محمدMSY:
    اینکه شما دقیقا چه مهارتهایی تخصصی ای دارید و رزومه اتون چیه زیاد مد نظر اونها نیست .در واقع اصلا آفیسرها در رشته هرکس لزوما تخصص ندارن. و باید یه کسی رو که اصلا در زمینه کاری شما تخصصی نداره متقاعد کنید که شما شایستگی فعالیت در نیوزیلند رو دارید. سوالات کلی هستش و اجتماعی. من نمونه سوالات رو براتون می فرستم . تعدادی هم تو همین وبلاگ هست . شما باید بدونید که چه مشکلاتی سر راه کار پیدا کردن هست . چه اطلاعاتی از بازار کار نیوزیلند دارید .چجوری میتونید موفق بشید کار پیدا کنید. چرا فکر میکنید موفق میشید. تو چه مدت انتظار داری کار پیداکنی و اگر پیدا نکنی چکار میکنی. سابقه کارت چقدر به درد بازار کار نیوزیلند میخوره و دلایلت رو بگی و از این قبیل سوالا که جواب همین چند دونه خودش نیم ساعت توضیح میشه

    مسعود.ک 1392/11/30 ساعت 12:12

    @محمد MSY سلام شما پست مرجع کامل مصاحبه رو بخون کافیه فکر کنم تو همین پستها نمونه فایل بچه ها هم باشه

    مسعود.ک 1392/11/30 ساعت 12:13

    @سعید اوشن تبریک میگم فکر کنم خیلی زود به مصاحبه دعوت شی

    گلی - بابک 1392/11/30 ساعت 12:17

    محمد MSY: یکسری فایل مصاحبه براتون ایمیل کردم. موفق باشید

    علی 123: بابت اطلاعات و تجربه ها جدید ممنون، تبریک بابت دوست جدید و نیتیو، خیلی خوبه

    saeed ocean: تبریک

    saeed ocean 1392/11/30 ساعت 12:31

    ممنون از دوستان عزیز. کسی تجربه مصاحبه با تام مک مارن رو داره یا نه. مسعود جان به مصاحبه دعوت شدم استاد.

    @ سمیرا : ممنون ، اگه ممکنه فایل مصاحبه رو برام ایمیل کن .

    @ بابک -گلی : مرسی از لطفتون من که دیگه داشتم بیخیال این قضیه می شدم کلاً

    آقا سعید از شما بعیده!!! یه نگاه به جدول بندازید اطلاعات مورد نیازتون اونجاست تعدادی از دوستان با ایشون هستن.
    /آزاده

    ماریا 1392/11/30 ساعت 12:40

    @حسین آقا
    ممنون بابت مطالب مفیدتون

    @ آقا سینا
    امیدوارم بزودی خبر کار پیدا کردن شما رو ببینیم و بشنویم. بهترینارو برای شما و پیمانه جون و درسای عزیز آرزومندم. مطمئن باشید دوستان زحمات شما رو فراموش نخواهند کرد. با کار پیدا کردن تک تک بچه ها همچون موفقیت در مصاحبه
    واقعآ خوشحال میشیم و انرژی میگیریم. به امید روزی که هممون بی دقدقه از زندگی لذت ببریم.

    @ علی 123
    شما مثل گزارشگرا لحظه به لحظه رو از آکلند گزارش میکنین . واقعا" احسنت به این روحیه و حس نوع دوستانتون. امیدوارم موفق باشین

    محمد MSY 1392/11/30 ساعت 12:54

    سمیرا، مسعود.ک، گلی - بابک: خیلی ممنونم از راهنمایی و توضیحاتتون.

    گلی - بابک: این جیمیل بی ادب ایمیل شما رو انداخته بود جزو spam ها ولی من مچش رو گرفتم. بازم ممنون.

    سینا 1392/11/30 ساعت 13:08

    ماریا خانم :: یک دنیا ممنون از محبت شما. ایشالله آخر و عاقبت همه مون ختم به خیر بشه

    مجید 1392/11/30 ساعت 13:52

    سینا جان علی آقا ::: درود بر شما و بهترین آرزوها برای شما

    دوستان :: ما این سری برای Certified Copy نرفتیم سفارت و رفتیم دفترخانه کپی برابر اصل کرد و مهر برجسته دفترخانه و مهر مترجم را زدیم و میخواهیم برای آفیسر ارسال کنیم مشکلی بنظرم نبایستی باشه ! نه؟!!

    فکر نکنم آقا مجید. الان که هزینه کردید و کپی برابر اصل کردید بفرستید و ما رو هم از نتیجه مطلع کنید. اگه مشکلی نباشه برای دوستانی که شهرستان هستن خیلی راحتتره که اینکارو انجام بدن
    /آزاده

    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.