دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

23 چیزی که در اولین ماه اقامتم در نیوزیلند یاد گرفتم! (قسمت سوم-آخر)

 17-  لقب ولینگتون بادی واقعاً به شهر ولینگتون میاد!


  محلی ها به ولینگتون می گن ویندی ولی (Windy Welly) و بذارین اینطوری بهتون بگم که تا حالا نشده احساس کنم لقب چیزی اینقدر برازندش باشه!!!

    من تجربه زندگی در مناطق زیادی رو داشتم که باد خیز بوده و فکر می کردم ولینگتون هم یکی از همون شهرهاست. اما وقتی اینجا اومدم فهمیدم قضیه خیلی فرق می کنه. یک روز عادی اینجا به قدری باد میاد که تمام موهاتون رو به هم می ریزه و حتی فکر دامن پوشیدن هم نمیشه کرد. روزهایی که طوفانی میشه، جوری باد میاد که آدم واقعاً مطمئن میشه که دنیا داره تمام میشه.



    وقتی می گم باد با اون چیزی که شماها از باد ذهنیت دارید فرق می کنه. توی ماه گذشته سه روز متوالی باد با سرعت 140 km/h می وزید و نمی شد از خونه بیرون اومد. اینجور وقت هاست که آدم واقعاً باورش میشه داره آخرین نقطه مسکونی کره زمین زندگی می کنه!

 

 

 18- زمین لرزه ها!


                              هفته اولی که وارد نیوزیلند شدم اولین زمین لرزه ام رو تجربه کردم. از یه تورتفریحی اطراف شهر اومده بودم و خسته و کوفته خزیدم توی تختم که بخوابم. همون موقع بود که همه چیز شروع به لرزیدن کرد. من هم که تجربه باد های شدید ولینگتون رو داشتم فکر کردم باز یکی از اون بادهاست که داره کل ساختمون رو می لرزونه اما وقتی هم خونم با عجله وارد اتاقم شد که ببینه حال من خوبه فهمیدم که زلزله اومده!

                                      من اهل ویرجینیا هستم و تا اون موقع تجربه ای از زمین لرزه نداشتم و برای همین بود که متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده!

                              شنیدم که زمین لرزه های جدی تری هم ممکنه در نیوزیلند بیاد و امیدوارم که حالا حالا ها این جور زمین لرزه ها رو تجربه نکنم چون واقعاً الان هنوز تجربه کافی و آمادگیشو ندارم.

                              برای کیوی ها این مسئله خیلی عادیه. اکثرشون اپلیکیشنی مخصوص زلزله روی گوشیهاشون دارن که قبل از زلزله بهشون خبر میده. من ترجیح می دم خیلی بهش فکر نکنم و جدی نگیرمش. یعنی میشه؟!

 

  19- رفتار های غیر اخلاقی توی جامعه خیلی کمه و باهاش مقابله میشه!

 همون ماه اول اقامت در نیوزیلند فهمیدم که برای رفتن به بار بایستی پاسپورت نشون داد. این چند سالی که خارج از امریکا زندگی کرده بودم هیچ وقت لازم نبود برای ورود به بار پاسپورت نشون داد ولی دوباره به عادت قدیم امریکابرگشتم.  یه نکته خیلی مهم دیگه اینه که رفتارهای خارج از عرف در رستوران ها و بارها به هیچ وجه در نیوزیلند قابل قبول نیست و خیلی راحت فرد رو از بار بیرون می اندازن که به نظر من برخورد خیلی خوبیه. این چند وقته شاهد برخورد جدی مسئولین بار های مختلف با جوون هایی بودم که برخورد درستی نداشتند. این به نظر من که عالیه!!!



 20- چیزی که اینجا بهش می گن حیات وحش با اونی که ما توی ویرجینیا بهش میگیم حیات وحش یک کم متفاوته!


این مورد نیاز به توضیح نداره!





21- اتفاق بد همه جا می افته و شما نمی تونید برای همه چیز برنامه ریزی کنید


متاسفانه در کنار تمام خاطرات خوب من در اولین ماه اقامتم خیلی خوش شانس نبودم و یه مشکل قانونی برام پیش اومد که بخاطر بی تجربگیم بود و باعث شد مجبور شم هزینه زیادی بپردازم. اما اگه بخوام مثبت به قضیه نگاه کنم باید بگم که من کلی از این اتفاق تجربه جدید به دست آوردم. می خوام اینو بهتون بگم که هرچقدر که که آدم با تجربه ای باشید و برای همه چیز برنامه ریزی کرده باشید باز هم ممکنه اتفاقات غیر منتظره در انتظارتون باشه.



22- هر  کجای نیوزیلند زندگی کنید، طبیعت بی نظیر و مناظر فوق العاده ای در فاصله 15 دقیقه ای شما وجود خواهد داشت


نیوزیلند به طرز غیر قابل باوری زیباست!!! شما هرجای این کشور زندگی کنید می تونید در فاصله چند کیلومتری تون طبیعت کم نظیر و یا بی نظیری پیدا کنید. تا همین الان که براتون می تویسم این جذاب ترین نکته نیوزیلند برای منه. من عاشق طبیعت و مناظر بکر هستم و این چیزیه که به من احساس امنیت و آرامش می ده و نیوزیلند کشوریه که انصافاً خدا  توی این زمینه براش سنگ تموم گذاشته.



23- من با تک تک سلول های بدنم نیوزیلند رو دوست دارم و نمی خوام هیچ وقت این کشور رو ترک کنم.


یک ماه بیشتر از شروع زندگی من در نیوزیلند نگذشته ولی من خودم رو توی خونه حس می کنم و می تونم بگم که این کشور جایی خواهد بود که اقامت من توش همیشگی میشه.

تمام زندگیم جاهای مختلفی رو دیدم و دنبال جایی بودم که بتونم بهش بگم خونه و بتونم تصمیم بگیرم که توی اون محل جاگیر شم. فکر می کنم برای من نیوزیلند همون سرزمین موعوده.


 

منبع

نظرات 66 + ارسال نظر
ماریا 1392/12/03 ساعت 13:25

@ آزاده جون

ممنون خیلی جالب بود.

گلی - بابک 1392/12/03 ساعت 14:35

@فرحناز جان تبریک و شاد باش

@آزاده جون ممنون

@علی 123: الان که روی مبحث موبایل هستید ، یک سوال داشتم، نیوزلند هم از این پلنها داره که روی سرویسی که برای سیم کارت می دهند، گوشی موبایل هم بدهند؟ شما اطلاعی دارید؟

گلی جان اگه برید روی سایتشون تمامی افرهاشون رو گذاشتن. گوشی هایی هم که روی سیم کارت می دن هست. توصیه کلی من اینه که گوشی گرون در میاد حتی اگه روی سیم کارت بگیرید البته اگه هدفتون گوسی واقعاً خوب باشه. اما جدا از این مسایل خوبیش به اینه که تمامی آفرها روی سایتشون هست
/آزاده

ati 1392/12/03 ساعت 14:55

آزاده جون واقعا ممنون خیلی جالب بود .دستت درد نکنه خیلی زود جوابه کامنتارو می دی ماهنوز اقدام نکردیم ولی فکر کنم تقریبا جواب تمام سوالام رو گرفتم .ایشالا خیر ببینی (دعای مادرجونم)

اختیار داری ati جان . خدا رو شکر جواب سوالاتو می گیری
/آزاده

فرید 1392/12/03 ساعت 15:08

دوستان ساکن اوکلند در تدارک جشن نوروز هستن. برای شرکت در مراسم به فیس بوک برید و اعلام آمادگی کنید. هزینه هر نفر 20$ خواهد بود.
اسم EVENT:

JASHNE NOROOZ 1393

خوش بگذره ایشاله سال دیگه در کنار شما خواهیم بود
/آزاده

رامین 1392/12/03 ساعت 15:32

آقای علی :
شما وایبر را با وای فای روی موبایلتون دارید یا اینترنت موبایل؟
آیا توی فروشگاهها و اماکن عمومی وای فای رایگان هست؟ یا برای اینترنت روی موبایل باید پلن خریداری کنید؟

خانم آزاده از قسمت سوم ممنونم

خواهش می کنم آقا رامین
/آزاده

لیلا 1392/12/03 ساعت 15:42

ماریا جان اتفاقا منم این مطالبی رو گفتی چندبار خوندم و احساس خوبی بهم دست داد که می تونیم از این امکانات استفاده کنیم ... حالا خدا داند! شما به چه نتیجه ای رسیدی؟
البته بچه هایی که نیوزیلندن بهتر می تونن کمک کنن و بهمون بگن که از چه کمکایی استفاده کردن.

مرسی آزاده جان!

خواهش می کنم لیلا جان
/آزاده

Nasser Lorestani 1392/12/03 ساعت 15:44

آزاده جان ممنون بسیار جالب بود

قابلی نداشت آقا ناصر
/آزاده

علی d 1392/12/03 ساعت 18:17

سلام بر همه دوستان
1- بعد از تقریبا 3 سال تازه CO ام عوض شد
2- یک سری اطلاعات تکمیلی خواسته از جمله گفته Health Certificate پسرم گم شده و باید دوباره انجام بدم البته گفته هزینه شو میدن (کسی میدونه چه جوری این کارو میکنن )
3- من همزمان در دانشگاه مشغول تدریس بوده ام و در شرکت مشاور هم کار میکردم و میکنم. از هردوتاشون هم نامه گرفتم و ارسال کردم. حالا پرسیده کدومش پارت تایم بوده؟ به نظر تون چه جوابی باید بدم؟ چون راستش حدود 2 روز دانشگاه بودم و 5 روز شرکت. این موضوع چه مشکلی میتونه پیش بیاره؟ راستش و بگم؟ کسی تجربه مشابهی داره؟

علی آقا نگران نباشید ایشاله همین روزا پرونده شما هم به سرانجام می رسه. در مورد سابقه کار من هم دوران فوق لیسانس خوندندم با سابقه کاریم هم زمان بوده و توضیح دادم که با کارفرمام صحبت کردم و با اضافه کاری ساعت کاری هامو پر می کردم و از طرفی چون بخش اصلی فوق لیسانس تحقیقاتیه در آخر هفته ها و خارج از ساعت کاری روی پروزه ام کار می کردم.
/آزاده

لیلا 1392/12/03 ساعت 20:29

@ علی d
منم دو روز رو دانشگاه فوق می خوندم که گفتم و گفتم که با مدیرا صحبت کردم که 4 روز در هفته کارم رو انجام بدم ... درسته که سخت بود اما با کوشش و تلاش تونستم (البته اینو به آفیسر گفتم !!)

لیلا 1392/12/03 ساعت 20:30

راستی توجه داشته باشین که کار بیشتر از 30 ساعت در هفته پارت تایم محسوب نمی شه بنابراین کار منم پارت تایم حساب نشد .

فرحناز 1392/12/03 ساعت 22:25

@ دوستان عزیز ساکن اوکلند که فرزند دبستانی دارید

ممنون میشم اگه اطلاعاتی درباره مدارس full primary خوب در اوکلند، به ویژه در City Center دارید، در اختیار ما قرار بدین.
ما دو تا دختر 6 و 11 ساله داریم.

سپاسگزارم

از ابراز لطف و محبت همه دوستان هم ممنونم

نازی-سعید 1392/12/03 ساعت 23:58

آزاده جان ممنون.وقتی متن اصلی رو میخوندم به این نتیجه رسیدم که چقدر قشنگ ترجمه کردی مرسی که وقت میگذارین...

ممنون نازی جان، لطف داری
/آزاده

مانلی 1392/12/04 ساعت 00:02

آزاده جان ممنون. معنای متفاوت حیات وحش جالب بود.
امیدوارم همه دوستان وبلاگ که به تازگی به نیوزلند رفته اند و یا در حال رفتن هستند یا در آینده می روند،اقامتشون همیشگی بشه و بتونن بهش بگن خونه.

آره من هم اون رو خیلی دوست داشتم.
/آزاده

مانلی 1392/12/04 ساعت 00:03

@ Nasser Loresstani، مسود.ک و فرحناز

تبریک فراوان. موفق باشید.

مجید 1392/12/04 ساعت 11:28

آزاده جان ممنون جالب بود لذت بردیم

خواهش می کنم آقا مجید
/آزاده

محمد MSY 1392/12/04 ساعت 12:52

@آزاده: مرسی بابت این پست خوب و ترجمه عالی. همچنین بابت جواب دادن سریع کامنت ها. شما دیگه یه وکیل با تجربه مهاجرت شدی ها

@Lara: ممنون که اون مورد ویزا و دوبی رو پرسیدین. اینجوری پروسه مربوطه خیلی زودتر انجام میشه. ظاهرا ارسال از طریق سفارت چند هفته ای طول میکشه. فقط فکر میکنین شخص دیگه ای میتونه بجای خودم بره یا حضور خودم الزامیست؟

خواهش می کنم در مورد ارسال پاسپورت باید بگم که وقتی از ایران می فرستید لندن دو عامل باعث تاخیر میشه. یکی بحث رفتن و برگشتن پاسپورته که یک ماه طول می کشه در بهترین حالت و یکی اینکه صدور ویزا در دفتر لندن با توجه به حجم کاری اونها 20 روز کاری طول می کشه. دبی شما لازم نیست توی صف بمونید و در همون روز کاری ویزاتون صادر میشه
/آزاده

Lara 1392/12/04 ساعت 15:01

@محمدMSY
ما این ریسک و نکردیم و از همین سفارت ایران فرستادیم. چون بردن پاسپورت ها به دبی توسط کس دیگه قانونی نیست و برلی یکی از آشناهامون دردسر ساز شده بود . به همین خاطر کمتر کسی قبول میکنه پاسپورت ببره. اگر دبی میخواین ببرین بهتره که خودتون برید.

ندا 1392/12/04 ساعت 21:13

فرحناز خانم خیلی تبریک میگم خوشحال شدم

مسعود ک و آقا ناصر لرستانی مبارک باشه

سمیرا 1392/12/05 ساعت 09:25

آزاده جون خیلی جالب بود ممنون. یعنی میشه جمله اول مورد ۲۳ برای من هم پیش بیاد !؟!؟

چرا که نه. اگه دوستدار طبیعت باشی فکر می کنم پیش بیاد. ولی اگه خیلی با زندگی شهری و شلوغ و پر زرق و بر حال کنی زندگی روستایی نیوزیلند خسته کننده میشه. البته فکر کنم مورد اول در مورد تو صادق باشه
/آزاده

علی 123 1392/12/05 ساعت 09:40

گلی بابک::: آره همشیره اینجا برای خط و گوشی از اون پلنها دارن و پولش رو هم انگار ماهی 19 دلار می گیرن حسین آقا اینا گرفتن.

رامین جان::: من با هردوش. وقتی توی خونه ام وای فای دارم, بیرون که می رم موبایل دیتا رو فعال می کنم. امان ما رو هم بریده این اینترنت. توی خیلی جاها وای فای هست حتی گاهی کنار تلفنهای عمومی اما بعضیهاشون وایبرش غیر فعاله یعنی بلاک شده. اکثر پلنها روی موبایل اینترنت دارن. روی سایتشون می تونین آپشنها رو ببینین. در هرصورت اومدین اینجا حتما باید موبایلتون جی پی اس داشته باشه, بدون جی پی اس و گوگل مپس و مکس ایکس اینجا نمی شه رفت جایی چون حتی خودشون هم خیلی از آدرسها رو نمی دونن و راننده های تاکسی حتی جی پی اس استفاده می کنن!

لیلا خانم::: اینجا یه آقای اهل اتیوپی هست که اصرار داشت حتما بریم بگیریم, انگار هفته ای صد دلار میدن. من نمی رم وا... .

هادی 1392/12/05 ساعت 11:53

سلام دوستان:: یکی از دوستن صمیمی ام توی سنگاپور کار و زندگی می کنه داره تو ایران واسه مادرش خونه می خره. ولی مشکل ترانسفر پول به ایران داره. اگه دوستانی که نیوزیلند ان و یا دارن می رن و احتیاج به دلار دارن که مستقیم بره تو حسابشون تو نیوزیلند و به جاش ریال در تهران به خونوادش تحویل بدن به من ایمیل بزنن! کل مبلغ مورد نیاز 10 هزار دلار! hadishalmashi@gmail.com

لیلا 1392/12/05 ساعت 20:46

منم اگه بودم مثه اتیوپیاییه می دویدم بگیرم این 100 دلار کذایی رو !!! با مهد کودک هفته ای 240 دلار بایدم بگیریم :)

فرزین 1392/12/06 ساعت 06:18

سلام دوستان
من به تازگی ویزای اقامتم رو گرفتم و دارم برای مهاجرت به نیوزلند اقدام میکنم. از دوستان کسی در رابطه با چگونگی بردن خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه به نیوزلند اطلاعاتی داره؟ توی سایت گمرک نیوزلند (و البته آفیسر هم تایید کرده) گفته که برای کسانی که اقامت دارند، عوارض گمرکی نبایستی پرداخت کنند.
ممنون

ماریا 1392/12/06 ساعت 08:45

@ لیلا جون
والا منم بخاطر مصاحبه رو این موضوع تحقیق کردم و این لینکا رو پیدا کردم . فکر کنم حداقل باید یکسال اونجا باشی تا بهتون تعلق بگیره.

لیلا 1392/12/06 ساعت 08:53

@ماریا جون
من یه پرسشنامه در مورد اینکه تعلق می گیره یا نه که خودتم گذاشتی پر کردم و نوشته بود که هفته ای 180 دلار بهت تعلق می گیره (هورااااااا!) ... البته به شرطی که بیشتر از 10000 دلار پول نقد نداشته باشی. خلاصه فک کنم که راه های زیادی هست برای رسیدن به خدا ! مثلا transition to work grant و مقدار کمی که به خاطر بچه بهت می دن که مثلا برای کسی با حقوق کمتر از 70000 دلار در سال حدود 64 دلاره ... اتفاقا دونا ازم پرسید در مورد کمکایی که به بچه ها می کنن . چون در مورد هزینه مهد کودک پرسید.
حتی من دیدم که یه جایی هست که برای مصاحبه بهت لباس مجانی می ده که لباس با آبرو بپوشی اگه پول نداری (البته فکر نکنم به اونجاها برسیم :)) )


/آزاده

SaeedF 1392/12/06 ساعت 10:27

سلام،
آیا برای سابمیت کردن EOI میشه از طریق Credit Card یک صرافی پرداخت را انجام داد؟
و معمولا از چه امتیازی را انتخاب می کنند؟ من 120 آوردم.
ممنون

برای اینکه مطمئن بشید که امتیاز هایی که طی سال گذشته انتخاب شده، در چه حدودی هست می تونید توی سایت مهاجرت، تمامی اطلاعات رو استخراج کنید. حتی اینکه چند نفر انتخاب شدند هم مشخصه. بطور کلی به نظرم با 120 سابمیت نکنید بهتره و سعی کنید امتیازتون رو به 135 تا 140 برسونید. چون با توجه به آماری که بهش اشاره کردم سال گذشته هیچ کس رو با این امتیاز انتخاب نکردن و فقط پول سابمیت کردن رو باید بدید. اما در مورد پرداخت پول می تونید از طریق صرافی اقدام کنید. موفق باشید
/آزاده

Nasser Lorestani 1392/12/06 ساعت 13:08 http://http/

ندا و مانلی عزیز:: بسیار ممنون . با آرزوی موفقیت و شادی برای شما
یه سوال از دوستان عزیز اونطرفی : مودم های ADSL ما اونجا قابل استفاده س؟ اینترنت خونه ها ADSL هست؟

SaeedF 1392/12/06 ساعت 14:07

@ آزاده:: با تشکر، بنابراین باید 5 سال صبر کنم تا سابقه کارم بیشتر بشه که در این صورت باز امتیاز سن رو از دست می دم! شما می دونید امتیاز همسر چقدر ه؟

فکر می کنم اگر در رشته های مورد نیاز تحصیل کرده باشن وسابقه کار داشته باشن تا 15 امتیاز می تونید بگیرید. البته مطمئن نیستم توی جدول امتیازها حساب کنید. البته مدرک ایشون هم بایستی ارزیابی بشه و اینکه آیلتس 6.5 داشته باشن.
یک راه حل دیگه هم اینه که جاب آفر بگیرید. یک مقدار سخته ولی غیر ممکن نیست.
/آزاده

SaeedF 1392/12/06 ساعت 15:26

@ آزاده
تو سایت مهاجرت دیدم، اگر لیسانس باشه 20 امتیاز و اگر دیپلم 10 امتیاز ولی در مورد مدرک زبان چیزی ندیدم.
Job Offer هم تقریبا غیر ممکنه .... بازم مرسی
یعنی امکان داره سال های بعد امتیاز 120 هم انتخاب بشه؟

محمد MSY 1392/12/06 ساعت 16:28

@SaeedF: من از پارتنر 20 امتیاز گرفته بودم با لیسانس و ایلتس 6.5. هر دو اجباری بود. فکر کنم رشته لیسانس هم مهم بود.

SaeedF 1392/12/06 ساعت 16:35

@ محمد MYS
مرسی محمد، آره منم دیدم اگر همسر لیسانس باشه 20 امتیاز داره و اینطور که شما می گین و آزاده هم اشاره کرد داشتن IELTS 6.5 هم لازمه .... به هر حال من که مجردم چاره یی نیست با همین امتیاز 120 سابمیت کنم شاید سال های بعد وضعیت فرق کنه... بازمرسی

مریم 1392/12/06 ساعت 22:10

سلام به همه
من که هر چی گشتم جواب کامنت اولم رو پیدا نکردم. یه نکته در مورد کیس این هست که همسر من لیسانس‌ش رو ول کرده. به خاطر همین امتیاز مدرک دانشگاهی نمی‌گیره. ولی بیش‌تر از ۱۵ سال سابقه کار مفید و معتبر در زمینه برنامه نویسی و مدیریت پروژه داره. یه نکته دیگه این که بنده که میکروبیولوژی خوندم کار آزمایشگاهی نکردم. فقط پاره وقت تدریس داشتم اونم تو مدرسه. قراره یه ازمایشگاه آشنا برام نامه بزنه. ولی خب واقعیت نداره دیگه و من نمی‌دونم چقد احتمال‌ش هست که مشکل‌ساز بشه. حالا آیا هیچ مدرک بین‌المللی در زمینه کامپیوتر هست که برا همسرم امتیاز خوبی داشته باشه؟ و این که اگه من نفر اصلی بشم آیا سابقه کار ایشون امتیازی می گیره و تا چقدر به نظرتون؟

محمد MSY 1392/12/07 ساعت 08:24

@مریم: همسرتون از مدرک 50 امتیاز نمیگیره، ولی 40 که میگیره. بخاطر سابقه کارش بنظر من ایشون نفر اصلی بشه بهتره. در اون صورت شما میتونی 20 امتیاز بهش اضافه کنی که برعکسش نمیشه.
توی قسمت امتیازات سایت مهاجرت، امتیازی برای مدارک مختلف در نظر نگرفته، فقط اگه اون مدرک خاص معادل لیسانس ارزیابی بشه ارزش داره که بعیده مدرکی که گرفتنش حداکثر چند ماه طول میکشه رو معادل سطح 7 یا 8 قرار بدن.
سابقه کار پارتنر امتیازی نداره. مدرک لیسانس و آیلتس 6.5 به همراه هم 20 امتیاز.
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/caniapply/points/default.htm

[ بدون نام ] 1392/12/07 ساعت 11:43

دوستان ایتجا بچه ای که قبل از 1 مهر 6 ساله بشه وارد دبستان میشه در NZ که ترم اول مقطع دبستان اواسط فوریه است و 4 ترم در یک سال تحصیلی دادن چطوری میشه؟ مثلا اگر ماه می 6 ساله بشه کی میره دبستان ممنون

امیر 1392/12/07 ساعت 14:14

سلام
دوستانی که لاج کردید، مدارک کاری مثل فیش حقوقی رو هم تاییدیه دادگستری یا وزارت خارجه گرفتین؟

امیر 1392/12/07 ساعت 14:17

برای پرداخت هزینه لاج برم کارت اعتباری بخرم یا برم سفارت پرداخت کنم؟ سفارت یورو میگیره و دقیق نمیدونه تبدیل پوند به یورو چه جوریه؟
ممنون

سمیرا 1392/12/07 ساعت 15:20

@امیر : من مدارک رو هم تایید دادگستری و وزارت خارجه بردم و هم سفارت کپی برابر اصل کرد . نمیدونم اگر تایید دادگستری و وزارت خارجه نداشت بازهم مورد قبول بود یا نه. برای پرداخت هزینه در سفارت هم از اونجایی که فقط یورو میگیره بهتریین کار اینه که معادل یورو رو از آفیسر بپرسید و کپی جواب آفیسر رو همراهتون ببرید سفارت.

امیر 1392/12/07 ساعت 15:56

سمیرا: ممنونم. در مورد پرداخت هزینه، من هنوز خیلی تا آفیسردار شدن فاصله دارم و تازه باید لاج کنم تو سایت مهاجرت میشه جایی سوال پرسید؟! نمیدونم میشه یه مقدار بیشتر بدم بگم اگه اضافه بود مال خودتون یا نه! (میترسم خیلی قانونمند باشن)
یعنی حتی فیش حقوقی رو هم تایید گرفتی؟

مریم 1392/12/07 ساعت 16:52

من حساب کردم امتیاز همسرم کم‌تر می‌شه. فکر کنم یه جاب آفر مشکل ما رو حل کنه. با توجه به این که رشته من جزو رشته‌های کمبودشون هست به نظرتون امکان‌پذیره؟ من میکروبیولوژی خوندم.

هادی 1392/12/07 ساعت 16:56

این انتظار اعصاب آدم رو خرد می کنه ... اه کلی برنامه دارم آخر سالی همشون پندینگه این خانم آفیسره!

مجید 1392/12/07 ساعت 18:07

@ آقا امیر:: به کسی که ایمیل ITA براتون فرستاده ایمیل بزن توضیح بده بگو با توجه به شرایط کنونی اگه اجازه بدین من از طریق سفارت مبلغ را پرداخت کنم خودش معادل یورو را بهت میگه پرینت بگیر ببر سفارت.

امیر 1392/12/07 ساعت 21:40

مجید: دستت درد نکنه ایمبل فرستادم حالا امیدوارم سریع جواب بده

مسعود.ک 1392/12/07 ساعت 22:29

هادی:
واقعا قابل درکه که استرس داشته باشی. منم حدود یه ماه طول کشید که سوار بهم جواب داد البته یه ایمیل زدم که بابا تو این مملکت معلوم نیست فردات چی میشه مثلا تغییرات مبلغ دلار براش مثال زدم تا بالاخره جوابمو داد ولی پیشنهادم اینه که بعد از گرفتن pr درنگ نکن وبیا بریم [

رامین 1392/12/07 ساعت 23:38

خانم آزاده :
لطف میکنید ایمیلتون را چک کنید؟!

علی 123 1392/12/08 ساعت 02:42

دوستانی که ویزاهاشون OK شده زودتر بلیط بگیرین وگرنه باید کلی منتظر بشین و انتظارش خیلی خسته کننده س. ویزاها میرسه, جای نگرانی نیست.

علی 123 1392/12/08 ساعت 03:10

دوستان یادتونه یه بار بانک آذربایجان 1800 دلارمون رو بالا کشید و ویزا کارتهاشون کار نمی کرد؟ این بار شخصا رفتم بانک, پولش رو هم دادم, ثبت نام هم کردم, بعد از دوهفته می بینم خبری از مستر کارت نیست؛ حالا شانس من رو ببینین که اینبار وست پک با اون قدرت و عظمت چی می گه, مثل اینکه من اصولا نباید کارت بانکی داشته باشم:

Hi Ali

I hope you are doing well. Sorry for the late response.

I have checked with the cards applications team and it looks like the application for your debit cards got lost, so I have resent the application yesterday and asked them to rush it, so you should hopefully receive it by the end of next week.

خلاصه من همیشه و برای همه کارها به همچین مشکلاتی بر می خورم.. گذشته از همه این حرفها, اینجا اینقدر به مشتری اهمیت می دن که برای ما به عنوان ایرانی خیلیش قابل هضم نیست. دیروز که با آقا داریوش رفتیم سی تی به این نتیجه رسیدم که ما ایرانی ها باید بیایم اینجا یک دوره آموزش کامل مشتری مداری رو بگذرونیم. مثلا یک کارمند بانک با تنها مشتری که داشت سرش شلوغ بود و از ما خواست که چند دقیقه بشینیم. توی بانک گذشته از محیط زیبایی که وجود داشت, یک دست میز و صندلی مثل یک کافه گذاشته بودند و برای بچه ها هم اسباب بازی وجود داشت. اولش رفتم مثل همیشه سر صف وایستادم کارمند بانک که دید کار مشتری فعلیش زمان می بره مودبانه ازمون خواست که بشینیم. و من و آقا داریوش نشستیم و بعد از چند دقیقه چند نفر وایستادند سر صف. همون وقت یکی دیگه از همکارهای اون کارمند اومد و تک تک کار مشتریهایی رو که می تونست راه انداخت تا سر همکارش بیشتر از اون شلوغ نشه (کار تیمی)! وقتی نوبت ما شد, ما مشکلمون رو گفتیم و گفتیم که شماره حسابمون رو که به دستگاه ATM می دیم قبول نمی کنه. اون کارمند وستپک از پشت میزش پا شد, اومد بیرون سر میز ما, به من گفت باید چیکار کنم, منتظر شد که من برم پای دستگاه کار رو انجام بدم تا تموم بشه, بعدش با کمال تعجب دیدم هنوز وایستاده! بعد که اومدم کنار با روی باز پرسید: انجام شد؟ گفتم بله خیلی متشکرم. و بعد اومدیم بیرون. اینجا همه تقریبا همین طورین و به همین دلیل آدم خیلی احساس خوشایندی داره از اجتماعی که درش هست. مشابه این رفتار کارمند بانک, محیط بانک و گشاده رویی کارمندهاش تقریبا همه جای اجتماع دیده میشه و مشتری مداری اینجا حرف اول رو می زنه.

آخ آخ اسم اون بانکو نیارید که داغ دلمون تازه میشه ممنون که اتفاقات روزمره رو با ما به اشتراک می گذارید.
/آزاده

صابر 1392/12/08 ساعت 19:03

سلام- دوستان من امروز به مصاحبه دعوت شدم. الان ازم خواسته زمان تعیین کنم. فواصل روزهایی که اعلام میکنم بهش چطور باشه بهتره و چه ساعاتی به وقت ایران؟
@ آزاده خانم:
چون آفیسر ما یکی هست میشه وقت بهم بدید برای اینکه با من مصاحبه کنید . ممنون میشم.

دوستان اگه راهنمایی و پیشنهادی دارید برای برگزاری بهتر مصاحبه خوشحال می شم لطف کنید بهمون بگید.

مبارکه آقا صابر. ایمیلتون رو برام بذارید حتما باهاتون هماهنگ می کنم
/آزاده

saeed ocean 1392/12/08 ساعت 20:07

Salam be hamegi
Belakhare man ham mosahebe kardam tamom shod.
1.5 saat tol keshid
Mano rasman service kard raft
Lahje eftezah. Kheili sari ver mizad
Nazdik be 45 min faghat rajebe karam va sherkat porsid joori ke hes kardam to job interviwe Am
Hata karoemoon be moghayes ye larzeeye iran o new zealan ham resid
Kholase bad pichid be ma, manam kam nayovordam khafash kardam.
Omidvaram in officer kesi nashe

چقدر عصبانی!! خسته نباشید. ممکنه مصاحبه طولانی و خسته کننده باشه ولی فکر نکنم درست باشه که فکر کنیم آفیسر می خواد مچ کسی رو بگیره یا اذیت کنه. صرفاَ می خوان جواب سوالاشون رو بگیرن. امیدوارم نتیجه مناسب رو بگیرید.
/آزاده

صابر 1392/12/08 ساعت 20:19

@ آزاده
سلام- sab_sal76@yahoo.com
ممنونم- لطف میکنید

ایمیلتون رو چک کنید آقا صابر
/آزاده

saeed ocean 1392/12/08 ساعت 20:32

@ azade
bahse mochgiri nist. Vaghean khaste konande va ziyadi takhasoosi kard bahso. Lahjeh ham ok nabood.gharar bood raje be new zealand harf bezanim vali officer man khodesh ye pa structural engineer bood.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.