دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

حقایقی جالب راجع به نیوزیلند! (قسمت اول)


دیگه چیزی به رفتن من هم نمونده. داستان خریدن بلیط یک طرفه هم خودش داستان عجیبیه. هر چقدر هم اینور اونور رفته باشی وقتی بلیط یه طرفه  می خری یه حس عجیبی داری یه حسی که تا حالا هیچ وقت نداشتی و می دونی این دفعه با دفعه های دیگه فرق داره خیلی هم فرق داره. بگذریم خیلی از ماها کلی تحقیق کردیم و بالاخره تصمیم گرفتیم بریم نیوزیلند. اما بار اولی که این مطالبی که در ادامه میاد رو خوندم منو به فکر فرو برد چون با کلیاتی که شاید ما از نیوزیلند بدونیم متفاوته و یا شاید راجع به مواردی باشه که خیلی بهش توجه نکردیم ولی خوب هرچی بیشتر بدونیم که بد نیست، هست؟


۱- آیا آموزش و پرورش نیو زیلند کاربردیه ؟

بچه ها در نیوزیلند خیلی بیشتر از میانگین جهانی ریاضی، علوم، تکنولوژی روز و فیزیک می خونن و کمتر در تحصیلاتشون بر روی یادگیری زبان های خارجی، هنر و تعلیمات مذهبی  وقت گذاشته میشه. حالا اینکه خوبه یا بده به عهده خودتون ولی برای من عجیب بود چون فکر می کردم بیشتر تمرکز بر علوم انسانی باشه!!!


۲- آیا خانواده های نیوزیلندی شادن؟

 ٪۲۴ از بچه های نیوزیلندی یا با پدراشون زندگی می کنن و یا با ماماناشون. این آمار در خانواده های مائوری ٪۴۰ هستش و در خانواده های اروپایی نیوزیلندی ۱۷٪. این یعنی اینکه مائوری ها آمار رو خراب کردن .البته این آمار در مقایسه آمار مشابه در قاره اروپا و امریکا که ۲۶٪ هست پایین تره و در مقایسه با کشوری مثل آلمان که تعداد خانواده های تک والدینی توش ۱۴٪ خوب خیلی بالاتره!


۳-جزایر لرزان؟

تا قبل از زلزله کرایست چرچ در فوریه ۲۰۱۱ که منجر به مرگ ۱۸۱ نفر شد، مرگبارترین زلزله نیوزیلند در می ۱۹۶۸ رخ داد و سه کشته بر جا گذاشت. تازه از ۱۸۱ کشته زلزله کرایست چرچ، ۱۱۵ نفر به دلیل فرو ریختن ساختمان تلویزیون از بین رفتن. حالا هی به ما می گن نرید اونجا خطرناکه.


۴- نیوزیلندی های عشق ماشین 

با وجود ۲.۵ میلیون ماشین برای ۴ میلیون جمعیت تازه با احتساب بچه ها، نیوزیلند یکی از بالاترین آمار نسبت خودرو به جمعیت در سراسر دنیا رو داراست.  آمار نشون میده که کیوی ها فقط ۲٪ از سفراشون رو با اتوبوس انجام می دن. این آمار در مورد قطار به کمتر از ۱٪ می رسه!


۵- جنوبی ترین در جهان!

ولینگتون با قرار گرفتن در عرض جغرافیایی ۴۱.۵ درجه جنوبی، جنوبی ترین پایتخت دنیاست!


۶- نیوزیلندی ها همیشه مستن؟

نیوزیلندی ها با سرانه مصرف الکلی ۵٪ کمتر از استرالیایی ها، ۱۲٪ کمتر از انگلیسی ها، ۳۰٪ کمتر از آلمانیا و ۴۰٪ کمتر از ایرلندی ها، بندگان خدا انسان های خوبی هستد.


۷- این همه گوسفند چی شدن؟

در سال ۱۹۸۰، ۷۰ میلیون گوسفند در نیوزیلند زندگی می کردند که این آمار در سال ۲۰۱۳ به ۳۱ میلیون رسید. این آمار نشون میده که مثل قبل بازای هر آدم ۲۰ تا گوسفند در نیوزیلند زندگی نمی کنه بلکه ۷ تا گوسفند زندگی می کنه. با همه این تفاسیر هنوز نیوزیلند ۵۰٪ از گوشت گوسفند کل دنیا رو تامین می کنه.


۸- رشته های با ارزش دانشگاهی در نیوزیلند چیان؟

تحقیقات نشون داده که فارغ التحصیلان دانشگاههای نیوزیلند در شاخه های مختلف علوم، مهندسی، مدیریت و تجارت بیشترین در آمدها رو از آن خود می کنند. این در حالیه که فارغ التحصیلان گرایش های مختلف هنر، صنایع غذایی و توریسم به نسبت در آمدهای پایین تری دارند. حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را؟


۹- شهر اولین ها!

شهر دوندین در جزیره جنوبی مهد خیلی لز اولین ها در نیوزیلنده!! اولین و قدیمی ترین دانشگاه نیوزیلند، اولین روزنامه نیوزیلند و اولین بتانیک گاردن نیوزیلند!!!!


۱۰- کیا پولاشون رو در نیوزیلند خرج می کنن؟!

٪۵۹ درصد از درآمد توریسم نیوزیلند از توریست های کشورهای زیر بدست اومده:

استرالیایی ها ۲۹٪، بریتانیایی ها ۱۰٪، امریکایی ها و چینی ها هر کدوم ۸٪  و ژاپنی ها هم ۴٪. در سال ۲۰۱۱ نیوزیلند ۵ میلیارد دلار از توریسم درآمد داشته!!!


۱۱- نیوزیلند پر از ماشین های کهنه و قدیمیه؟

یک پنجم ماشین های موجود در نیوزیلند زیر ۷ سال عمر دارن. اما دو سوم ماشین های این کشور چیزی بین ۷ تا ۱۵ سال از عمرشون می گذره. یک ششم دیگه هم همه بالای ۱۵ سال کار کردن!


 

نظرات 45 + ارسال نظر
ati 1393/02/02 ساعت 14:53

گلی - بابک 1393/02/02 ساعت 14:58

پست جالبی بود، مرسی آزاده جان، در این حول و ولای رفتن.
براتون روزهای آخر خوبی در ایران و سفر راحتی رو آرزو می کنم، با توجه به اینکه ما هم به زودی راهی هستیم شدیدا درکت می کنم، این روزهای آخر خیلی سخته

در مورد حمل و نقل عمومی نیوزلند من به شخصه خیلی نگرانم می ترسم تا اینا به خودشون بیان نیوزلند مثل تهران از دست بره ولی در مورد سیستم آموزشش زیاد نگران نباش کم کمش بچه هامون همون چیزهایی رو خواهند خوند که ماها خوندیم شاید بدرد بخورترین چیزی نباشه که باید به اونها یاد داد اما خیلی هم بد نیست

راستی بی زحمت تاریخ issued ویزا رو هم برای ما آپدیت بفرمایید april

خواهش می کنم گلی جان
/آزاده

... دل 1393/02/02 ساعت 15:00

پس من که تخصصم خودروییه نونم تو روغنه !!! حالا کی می خواد این همه شغل پیشنهادی رو جواب کنه !

علی آقا 1393/02/02 ساعت 20:23 http://alihzadeh.blog.ir/

وضع ماشیناش خیلی خوب نیست. البته با توجه به قیمت بالای ماشین در نیوزیلند این مساله طبیعیه.

ناهید 1393/02/03 ساعت 03:48

سلام به همه دوستان::
دقیقا یک هفته است که ما اومدیم اینجا..1 روزه که اسباب کشی کردیم و تازه من امروز با خیال راحت تر نشستم پای لپ تاب. مسلما تجربه های متفاوتی برای همه پیش میاد ولی به اشتراک گذاشتن اونها شاید بتونه برای بعضی ها مفید باشه ..من هم چیزهایی که به نظرم میاد رو می نویسم امیدوارم به درد کسی بخوره

-بچه هایی که از شیراز یا مشهد مسافرند می تونند به پرواز قطر هم توجه کنند ..ما با قطر از مشهد اومدیم .مسیر ما از کوالامپور بود وویزای استرالیا نگرفتیم .بلیطمون هم شد 2700.
- برای هتل و هاستل کلی سرچ کرده بودم ..ما توی newton که یک هاستا در مرکز شهره یک هفته بودیم ..هفته ای 380 برای دونفر ما در یک اتاق پرایود بود ..هاستل تمییزی بود ولی محلش معمولی بود..توی این یک هفته ما همه جاها رو پیاده رفتیم .از جاهای دیگه ای من پیدا کرده بودم که یک استودیو با کلیه وسائل داشتWaldorf Bankside Apartments بود .تقریبا شبی 90 تا با اینترنت در میومد
-برای اقامت دائم به نظرم اومد که خیلی مرکز شهر هم به دلیل گرونی جا هم به دلیل اینکه ممکنه جایی که می گیرید پر از دانشجو و پر سر وصدا باشه و از همه مهمتر فروشگاههای بزرگ بجز cuntdown اونجا نیستند.

-بهترین حرید مواد غذایی Pack and save و ارزون ترین جا برای خرید لوازم the warehouse .اما یک نکته جالب این بود که یک فروشگاهیبه نام briscoes هست که جنس های با کیفیت تر داره وگرون تر ..ولی تخفیف های خوبی میزنه واگه تو اون تخفیف ها خرید کنید از warehouse بسیار با کیفیت ترند..این رو هم در نظر داشته باشید که ادم وقتی قرار زندگی کنه اینجا , چیزی که فقط بخاد چند ماه کار کنه گرون تر برای ادم تموم میشه .

-متاسفانه کم کم به این نتیجه میرسید که باید اینجا ماشین بخرید وگرنه خیلی از خرید ها برای خونواده راحت نیست!!!

-دلم می خاد این نکته رو بگم که مشگلات از دور سخت ترند تا از نزدیک ..همیشه راههای برای حل مشگلات پیدا میشه ..اینجا توی همین یک هفته کسانی به ما کمک کردند که اگه به من قبل ورود به اینجا می گفتند کسی اینقد کمکت می کنه من باور نمی کردم ....

- هنوز در مورد کار که مهم ترین قسمت قضیه است تجربه ندارم ..برای کلاس های چمبر ثبت نام کردم و قراره 28 برم .با این اطلاعات کم اگه کاری از من برمیاد حتما به من میل بزنید این ایمیل منه nahid_b1@yahoo.com

هنوز بچه های دو مهاجری رو به دلیل درگیری برای خونه و اینجور چیزا ندیدم ..ایدوارم زودتر بتونم ببینمشون..

به امید دیدار همه

خیلی خوشحالم که فرصت کردی و این همه مطالب خوب در اختیارمون گذاشتی ناهید جان
/آزاده

علی 123 1393/02/03 ساعت 06:01

دوستان در مورد ماشینهای اینجا راستش من ماشینهای بعضی از دوستان رو که سوار میشم می بینم که علی رغم اینکه مثلا مدلشون زیر سال 2000 هستش اما واقعا بی سر و صدا و منظم کار می کنن. من یه کمی از مکانیکی سر در میارم, ماشینهاشون خیلی دوام دارن, شاید به دلیل بنزین و روغنشون باشه. دو ماهه اینجام دیروز بالاخره بوی خوش بنزین به مشامم خورد همچین حال اومدم... باطری روی ماشینهاشون رو می بینی 6 ساله داره کار می کنه عین روز اول, حتی اسیدش رو هم نگاه نمی کنن!!! اینجا هزینه های WOF الکی زیاده مثلا ایراد می گیرن می گن باید میل فرمون رو تعمیر کنی 200 تا برات آب می خوره, یا مثلا لاستیک 40% رو می گن عوض کن 200 تا میشه یهو می بینی 500 دلار هزینه ش شد. با ناهید خانم در مورد امدادهای غیبی اینجا موافقم. در مورد حمل و نقل عمومی, می دونین من چون خودم ماشین ندارم مجبورم اتوبوس سوار شم, غیر از اینکه هزینه ش زیاده باید بگم که خیلی منظم و سر موقع هستش و اگه برنامه ریزی تون خوب باشه مشکلی از بابت اتوبوسها وجود نداره. همیشه خلوته و جا برای نشستن زیاد.
الآن هم به یه عبارت جالبی توی یه سایت کار یابی برخوردم که یاد بچه های کف بازار تهران افتادم گفتم بنویسم براتون: Show us your ability to sell ice to eskimos.

مثل همیشه عاااالی منتظر خبر سرکار رفتن شما هستیم.
/آزاده

نیلوفر 1393/02/03 ساعت 07:59

ممنون آزاده جان از اطلاعات خوبی که برامون گذاشتی امیدوارم همه کارهاتون همونجوری که دلتون میخواد خوب خوب پیش بره

ناهید خانم عزیز امیدوارم روزهای بسیار خوب و پرباری در انتظارتون باشه و ممنون بابت این همه نکات و اطلاعات خوب . موفق باشید

قربون شما
/آزاده

نیلوفر 1393/02/03 ساعت 08:13

علی آقا 123

ممنون از اینکه اطلاعات خوبتون را با جزییات در اختیار ما قرار میدید . به شخصه خیلی از مطالب مفیدتون استفاده میکنم و همینطور امیدوارم هر چه زودتر کار مورد علاقتون رو پیدا کنید و هممون رو خوشحال کنید .به امید اون روز که مطمینم خیلی خیلی نزدیکه

... دل 1393/02/03 ساعت 08:19

دوستانی که سرزمین آرزوها تشریف دارید یک سئوال :
نظرتون نسبت به راه اندازی یک بیزینس شخصی در رابطه با تعمیرات خودرویی ( همون گاراژ خودمون ) چجوریه ؟ بنظر میرسه با توجه به اوضاع خودرو در اونجا فکر بدی نباشه ؟

ماریا 1393/02/03 ساعت 08:50

@ آزاده جون
ممنون بابت این پست جالب. ایشالا که کارات همجوری که برنامه ریزی کردی خوب پیش بره و با آرامش و دل خوش اینجارو ترک کنی. بهترینارو برات آرزومندم و امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشی دوستم

@ ناهید جان
رسیدن بخیر. خسته نباشی. ایشالا بقیه کارا هم به این خوبی پیش برن و ما رو در جریان بقیه تجربیاتت قرار بدی. بازم ممنون بابت اطلاعات مفیدت.

@علی 123
ممنون بابت به اشتراک گذاشتن تجربیات مفیدتون.

قربون ماریای گل. ایشاله شما هم به زودی به ما ملحق بشید
/آزاده

محمد MSY 1393/02/03 ساعت 08:56

آزاده:: با اون پاراگراف اول ترسوندی من رو حسابی ولی بعدش که بقیه اش رو خوندم دیدم یکم پیازداغش رو زیاد کرده بودی شما دیگه

ناهید و علی 123:: مطالبی که مینویسین رو من دوست دارم و برام بسیار مفید هست. بعضی مواقع برای یه تصمیم گیری من سر دو راهی میمونم و یکی از همین کامنت های دوستانی مثل شما تیر خلاص رو میزنه و تکلیف آدم معلوم میشه موفق باشین. بازم بنویسین لطفا.

البته تقصیر من نبود من فقط نقل قول کردم
/آزاده

علیh 1393/02/03 ساعت 09:42

چرا کسی کامنت منو جواب نداد :-) ....{ با سلام به دوستان...افیسر من مشخص شد به اسم Rhoda Bambi Tio.... اگه دوستان اشنایی با این خانم دارن ممنون میشم کمک کنن}

توی دوستانی که اطلاعاتشون در وبلاگ هست کسی تا حالا پروندش با ایشون نبوده
/آزاده

علی 3 1393/02/03 ساعت 10:21

@.... دل !
نه فکر خوبی نیست ! مسئله بسیار رقابتیه ولی اگر تمایل به سرمایه گذاری در خدمات پس از فروش دارید شرکتهای زنجیره ای ( مانند مکل دونالد ) وجود دارند که می توانید نمایندگی بگیرید و مطابق استاندارد های آنها مرکز خدمات خودتان را داشته باشید . ضمنا سرمایه گذاری بالا را نیز فراموش نکنید . با مطالعه ای که من کردم توزیع قطعات یدکی می توند بیزینس بهتری برای شروع باشد.

مائده 1393/02/03 ساعت 10:41

مرسی آزاده جان
اطلاعات بسیار بسیار خوبی بود...

قابلی نداشت مائده جان
/آزاده

... دل 1393/02/03 ساعت 14:26

علی 3
ممنون از راهنماییات ،‌ همیشه زحمتهام گردن شماست ،‌ امکانات آموزشی خوبی در خصوص تعمیرات خودرو در اختیارم هست که فکر کردم شاید بشه کمی تخصصی تر با توجه به فرصت باقیمانده به این مساله پرداخت که میفرمائید فکر خوبی نیست . توی اروپا خصوصا کشورهایی مثل انگلیس و آلمان داشتن یک واحد تعمیراتی کوچک (در حد یک تعمیرگاه ) نیاز به سرمایه گذاری زیادی نداره و بیزینس خوبی هم بحساب می آد . البته در حوزه تامین و توزیع قطعه هم می شود وارد شد ولی نیاز به شناسائی بازار و قوانین گمرک و ... داره که خودش بحث مفصلیه که شاید از اینجا نشه راجع بهش تحقیق کرد . در خصوص شرکت مکل دونالد هم یه خورده گیج شدم راستش !!! یه سرچ اینترنتی زدم همشون مک دونالد رو نشون می دادن که اون هم فیلد خدمات پس از فروشی نیست . میشه یه خورده بیشتر راهنماییم کنی (اگه ممکنه اسم شرکت رو انگلیسی برام بنویسی تا بتونم راجع بع این شرکت بیشتر تحقیق کنم )

سعیده 1393/02/03 ساعت 15:02

ممنون از آزاده و ناهید عزیز من هر روز به این وبلاگ سر می زنم و از تجربیات بقیه استفاده می کنم .

ممنون ممنون

خواهش می کنم سعیده جان
/آزاده

رضا 1393/02/03 ساعت 16:05

ماهم بالاخره افر لتر دار شدیم . البته هنوز ویزا دار نشدیم

مبارک باشه
/آزاده

اوستا 1393/02/03 ساعت 17:18

http://www.independent.co.uk/student/news/cashstrapped-new-zealand-students-killing-rats-in-exchange-for-beer-9275134.html


/آزاده

سمیرا 1393/02/03 ساعت 19:15

سلام به دوستای گلم و ممنون از آزاده عزیز و حسین آقا بابت مطالب خیلی خوبشون

من و زهرا هم یک هفته میشه که رسیدیم و به خاطر مشغله زیاد و عدم دسترسی به اینترنت نتونستم بیام سر بزنم. من همش فکر میکردم خوب روزای اول که ادم کاری نداره میرم اونجا استراحت میکنم ولی واقعا آشنا شدن با فعالیتهای اولیه زمانبر و وقت گیره. فقط این و بگم که خیلی خیلی مدیون دوستای گل دومهاجر ساکن اکلند هستیم واقعا وجود این دوستای گل خیلی باعث شده ماها که تنها اومدیم واقعا کمتر احساس غربت کنیم و خیلی سریعتر پیش بریم. به لطف کمک های حمیدرضا ما امشب تونستیم با خیال راحت از اینترنت استفاده کنیم و بیاییم اینجا سر بزنیم.

سر فرصت از اینجا براتون بیشتر میگم. نیوزیلندیها خیلی مهربونن و من اصلا حس نژادپرستی ندیدم. محیط اینجا هم یه جوریه آدم خیلی کمتر از اون چیزی که فکر میکنه احساس غربت داره.

خدا رو شکر که دارید جا می افتید. امیدوارم این زنجیره کمک رسانی هر روز تقویت بشه
/آزاده

سمیرا 1393/02/03 ساعت 19:23

چند تا نکته رو برای دوستایی که اخیرا عازم هستن یادآوری کنم:
چون روزهای آخر مشغله زیاده معمولا بازهم ادم اشتباه میکنه. تا جاییکه میشه سعی کنید کارها ی کمتری برای روزهای آخر داشته باشید .کارهایی که میشه زودتر انجام داد رو حتما از قبل انجام بدید مثل وکالت و فروش و خرید و ترجمه ....

توی ساکی که داخل هواپیما میبرید وسایل فلزی چاقو. قیچی .... نبرید حتی قیچی ابرو.... توی فرودگاه استرالیا میگیرن ازتون.

توی فرودگاه دبی حتما اول گیت پرواز بعدی رو پیدا کنید. هم دوره و هم نا مشخص
ادویه جات اینجا کمی گرونه از این بسته های کوچیک که سبک هستن پاکتی ها با خودتون بیارید بدنیس
خیلی پراکنده بود ولی سر فرصت چیزی به ذهنم رسید بازم میگم.

ممنون سمیرا جان
/آزاده

علی 3 1393/02/03 ساعت 23:33

@...... دل :
منظورم رو خوب نرسوندم - منظورم شرکتهای فرنچایز مثل مک دونالد- مثل آلدی - مثل هورمان ( مثالها در در سایر زمینه ها)هستند که در نیوزلند خدمات ارائه می دهند . تعدادشون هم زیاده یعنی یک شرکت آموزش تعمیرات عمومی می دهد و شما می توانید شعبه انرا داشته باشید (http://www.franchise.co.nz/industries/1-auto-services). معمولا خدمات مالتی برند می دهند و کل مدلها را پذیرش می کنند . در صورت تمایل کلمه فرنچایز + اتوموتیو + نیوزلند را سرچ کنید تعداد زیادی را پیدا می کنید . هزینه اولیه هزینه تایلو است که به شرکت مادر باید بدهید و بعد هزینه تعمیرگاه خید اجاره و تجهیزات . صرفا باید چیزی حدود 200 هزار دلار برای تحهیزات تعمیرگاه پرداخت کنید . اگر بخواهید تعمیرگاه را بخرید باید حدود یک تا دو میلیون دلار صرف کنید . وام بانکی هم قابل تامین است . ولی جذب مشتری خیلی خیلی رقابتی و سخت است . در خصوص خودروی سنگین مقوله خیلی خیلی رقابتی تر است و براساس R&M contract معمولا انجام می شود . امکان اخذ نمایندگی از خود distributer ها هم هست ولی عمده این شرکتها خود صاحب نمایندگیشان هستند و پروسه گرفتن نمایندگی خیلی خیلی سخت است چون عمدتا به صورت 3s است . در هر حال تاسیس تعمیرگاه ساده است ولی کارگرفتن بر خلاف تعمیرگاه بسیار سخت است . در ایران حدودا 20 درصد فاکتور تعمیرات فاکتور خدمات و 80 درصد قطعه است در کشورهای پیشرفته این مسئله 50-50 است و در خصوص تعمیر پیچیده بعضا 60-40 است . یعنی تعمیرگاهی که به اندازه کافی کار نداشته باشد و ظرفیت نیروهای آن پر نباشد به سختی به سوددهی می رسد .
مثل : AA auto center- http://www.aa.co.nz/

آژند 1393/02/04 ساعت 08:17

سلام دوستان
من و شوهرم در اینده خیلی نزدیک در حال اومدن به اکلند هستیم
رشته همسر من مهندسی شیمی است (فوق لیسانس)
با توجه به شرایط کار برای رشته مهندسی شیمی و همچنین احتمال عدم پیدا کردن کار مناسب در چند ماه اول، فکر میکنین به طور منطقی هزینه چند ماه زندگی رو باید با خودمون بیاریم
ضمناً هزینه زندگی رو در هر ماه چقدر در نظر میگیرین
با توجه به اینکه سطح درامدی بچه ها اکثرا در یک حدوده، دوستان معمولا با چه پولی می آن اکلند؟

اگرچه این سئوال کمی شخصیه ولی جواب اون کمک بزرگی به ما میکنه و استرسمون رو تا حد زیادی کم میکنه

علی 123 :: ممنون از راهنمایی های خوبت
آزاده جان :: ممنون از مطالب خوبت، انشاالله که کارهاتون راحت انجام بشه و سفر خوبی داشته باشید
ناهید خانم، سمیرا خانم :: رسیدن بخیر، موفق باشید

ممون آقا ناصر. امیدوارم کار همه به خوبی و خوشی پیش بره
/آزاده

مهتاب 1393/02/04 ساعت 15:34 http://ث

سلام دوستان
آژند جان: هزینه زندگی برای خانواده دو نفره معمولی حدود 2500 در ماه میشه البته به دلار نیوزلند. معمولا برای 4 تا 6 ماه باید پول همراهتون باشه و در ضمن هزینه اولیه زیادی هم بابت پول پیش خونه و این چیزا باید بدید...حسین جان یک پست در این مورد داشتند اگر اون رو بخونید مطلب دستتون میاد.. موفق باشی

امیر 1393/02/04 ساعت 23:14

دوستان نظرتون در مورد موتور سیکلت برای رفت و امد نیوزلند برای کاهش هزینه چیه؟ در مقابل بارون هم شاید بشه از این بارونی پلاستیکیها همراه داشت.

راستی سایت careerealism رو میشناسید؟

مائده 1393/02/05 ساعت 07:49

مرسی سمیرا جان
حتما یادم میمونه که ادویه جات بیاریم با خودمون..

من وقتی رسیدم باید پسرم رو تو مدرسه ثبت نام کنم..میشه کمی اطلاعات بابت مدرسه بهم بدین لطفا

در ضمن من واسه خوابگاه متاهلی دانشگاه اپلای کردم و اونا هم گفتن اول باید ویزات بیاد و بعد بررسی کنیم.حالا با این شرایط من واسه اسکان موقت کجا رو مد نظر بگیرم

ممنونم خیلی

Nasser Lorestani 1393/02/05 ساعت 13:22

ناهید عزیز :: یه سوال دارم، پروازتون چی بود و چند ساعت جمعا از مشهد طول کشید، کجاها و چقدر توقف داشتین و ازکجا بلیط گرفتین با این مبلغ؟

ati 1393/02/05 ساعت 19:02

سمیرا و ناهید عزیز رسیدن بخیر
آزاده جان ممنون از پست جالبت
بچه هایی که به تازگی رفتن .از تجربیات اونور بنویسن که خیلی کمک می کنه مخصوصا قسمت ثبت نامه بچه های دبستانی که تکلیف اونا چی می شه این وسط[:S028:

خواهش می کنم ati جان
/آزاده

محمد MSY 1393/02/06 ساعت 08:14

تبریک به آقا رضا و رسیدن به خیر به ناهید خانم و سمیرا خانم.

آزاده: به شما کی باید رسیدن به خیر بگیم؟؟؟ همین روزا بود یادمه.

به دوستانی که فکر اقامت برای چند روز اول هستن پیشنهاد میکنم یه سری هم به سایت airbnb بزنن. به نظر من برخی مواردش از هاستل و هتل و ... خیلی بهتره. من خودم قصدم استفاده از این سایته.

ممنون بله به نظر من هم خیلی جالب اومد. تنها نکته اش اینه که اغلب مواردش تا مرکز شهر فاصله دارن ولی مزایای متعددی م داره که خوب هتل در مرکز شهر نداره
/آزاده

محمد MSY 1393/02/06 ساعت 12:15

موارد توی CBD هم داره ولی خوب کمه. مثلا یکیش بود که طرف میومد فرودگاه دنبالت، شب اول یه welcoming diner داشت، خیلی talkative بود و مشاور IT هم بود. بعد مثلا شبی 35 دلار! خب آدم دیگه چی میخواد آخه

برای پرواز هم من دیدم که skyscanner از cheapoair خیلی بیشتر استفاده میشه تو دنیا و یه مقایسه قیمتی کردم و دیدم که پروازهای دقیقا مشابه برای نیوزلند رو با اختلاف قابل توجهی پایین تر ارائه میده؟ شما تجره ای دارین از این سایت؟ کسی تا حالا از طریق skyscanner بلیط گرفته؟

لاله 1393/02/06 ساعت 12:25

سلام
مطلب من کاملا متفاوت از این پست ولی خواستم راهنمایی بگیرم .حدودا بعد از 2 سال افیسر من عوض شد و افیسر جدید تمام مدارک رو اپدیت شده ازم خواسته تا براش بفرستم ولی به دلیل طولانی شدن این پروسه و بالا رفتن سن من برای شروع یک زندگی جدید تصمیم گرفتم که کلا مهاجرت رو کنسل کنم حالا از دوستان سوال دارم که ایا کسی می دونه برای کنسل کردن پروسه چه کارهایی لازم هست ؟اگر فقط به افیسر ایمیل بزنم و بهش اطلاع بدم که منصرف شدم و ازش بخوام مدارکم رو برام برگردونه کافیه یا کار دیگه ای باید انجام بدم
ممنن از دوستان و برای همگیتون ارزوی خوشبختی دارم

سلام دوستان عزیز

من 24 ام وارد آکلند شدم. هنوز مدت زیادی نیست که اینجام اما موارد زیر تجربیاتی هست که در این مدت کوتاه بدست آوردم و خیلی خلاصه وار براتون می نویسم:

1- بهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر استفاده از اتوبوس های Airbus Express هست. یک طرفه به شهر 16 دلار هست. از دو مسیر Mt Eden و Dominion میرن که باید توجه داشته باشید کدوم براتون مناسب تر هست. نقشه مسیر حرکت و ایستگاه ها رو می تونید از این لینک دانلود کنید:
http://www.airbus.co.nz/wp/wp-content/uploads/2013/10/Airbus-City-Map_V3-2013.pdf

2- مردم به نیوزلند به شکل غیر قابل باوری مهربون و کمک کننده هستند. روز اول ورود من دو نفر چمدون های منو زدن زیر کولشون و از ایستگاه اتوبوس تا هتل برام آوردن! طرف 30 کیلو زد رو کولش برد !

3- از نظر من لهجه نیوزلندی ها به اون بدی هم که گفته میشه نیست و من با فهم لهجه هندی ها بیشتر مشکل دارم تا نیوزلندی ها.

4- منصف ترین و بهترین قیمتی که من برای تبدیل پول پیدا کردم صرافی e-trans بود در 105 خیابان queen. ضمن اینکه شاید با دیدن تابلو صرافی ها کمی گیج بشید. صرافی ها هر کدام که قیمت "خریدشون" از شما پایین تر باشه به نفع شماست. پس مثلا اگر یک صرافی دلار آمریکا را از شما 0.8720 بخرد بهتر از صرافی است که از شما 0.8910 بخرد. توجه کنید که صرافی های بعضا علاوه بر قیمتی که میگن به عنوان سرویس هزینه ای جداگانه هم شارژ می کنند. بنابراین سعی کنید حتی المکان در فرودگاه کمترین مقدار ممکن رو شارژ کنید. صرافی ای که معرفی کردم ضمنا شارژ جداگانه ندارد.

5- خط های اعتباری Prepay 19$ 4G vodaphone و یا اعتباری ماهانه 16 دلاری Skinny را برای خرید توصیه می کنم. با توجه به اینکه در شروع نیاز چندان به تماس داخلی نیزولند ندارید و دیتا اولیت بیشتری خواهد داشت.

6- توصیه نمی کنم با خودتون ادویجات و خوراکی های ایرانی بیارید اما در صورتی که می خواهید اینکار رو بکنید برند "تواضع" زیر پل پارک وی جزو برند های مورد اعتماد و ثبت شده در لیست فرودگاه هست.

7- اگر عاطفی هستید و خیلی پایبندی به عزیزانتون در ایران دارید خودت رو برای چند ماه "بحران" عاطفی حسابی آماده کنید. من الان نصف روز خودم رو دعا می کنم که چه جای خوبی برای زندگی انتخاب کردم و نصف دیگر روز آبغوره می گیرم و خودم رو لعنت می کنم ! دارم بازم بهتون میگم حفظ ارتباط با عزیزان تون در ایران از طریق اسکایپ، گسترده کردن شبکه دوستان در اینجا خیلی مهم تر از اون چیزی هست که فکر می کنید. من با هر ایرانی ای که تونستم در اینجا ارتباط برقرار کردم و باور کنید خیلی در روحیه تاثیر داره. من الان نهایت تلاش رو برای گسترده کردن ارتباطات در اینجا بکار بستم.

8- باید درک کنید مهاجرت خیلی اتفاق بزرگی در زندگی هست. خیلی بزرگ و روزهای اول تحمل این حجم تغییرات دیوانه کنندس. مثل آدمی می مونید که از کشتی پریده توی آب. به جای دست و پا زدن که در نهایت فقط خسته تون خواهد کرد سعی کنید ریلکس کنید و فقط روی آب بمونید. سعی نکنید همه موارد رو در روزهای اول حل کنید.

9- ورزش رو از همون روزهای اول شروع کنید.

10- من قبلا گفته بودم که Newton Lodge رو رزرو کردم. جای خیلی شیکی نیست اما تمیز هست علی الخصوص دستشویی ها و حمام، اینترنت رایگان و نا محدود داره.تنها نکته منفی ای که داره اینه که در طبقه اول یک ساختمان هست و برای بالا بردن بار سنگین در روز اول کمی سخت هست. البته می تونید همیشه امید داشته باشید که یک نفر از راه برسه و بزن رو کولش بره بالا !!

آدرس ایمیل من هم arad.h@live.com هست. خوشحال میشم با دوستانی که در آکلند هستند آشنا بشم و یا اگر سوال و کمکی بود که در خدمتم .

موفق باشید

منون آراد جان. با توجه به اینکه بچه ها دارن تجاربشون رو به این جامعیُ کاملی و مرتبی می گذارن همه این مطالب رو در پست های جداگانه می گذاریم که بقیه هم استفاده کنن.
/آزاده

محمد MSY 1393/02/06 ساعت 13:44

آراد:: ممنون. ممنون. ممنون. و هروقت شد بازم بنویس لطفا.
امیدوارم موفق باشی و این دل تنگی های روزای اول رو زوووود سپری کنی.

ُSaeed Ocean 1393/02/06 ساعت 14:03

@ آراد

مرسی از اطلاعات مفیدتون ، موفق باشید.

نیلوفر 1393/02/06 ساعت 14:04

آراد عزیز
ممنون بابت به اشتراک گذاشتن تجربیات و اطلاعات خوبتون . امیدوارم روزهای بسیار خوبی در انتظارتون باشه

مسعود.ک 1393/02/06 ساعت 16:22

@لاله: این تصمیم خیلی شخصی بنابراین توصیه در این خصوص منطقی بنظر نمیرسه اما چند نکته رو میخواستم در نظر بگیرین:
1) اکثر بچه هایی که برای دو مهاجر اقدام کردن خیلی جوون نیستن
2) مهاجرت یک شروع از نقطه صفر نیست که احتیاجی به سن کم داشته باشه بلکه تغییر وضع موجوده و تغییر مسیره البته هر چی جوونتر باشی
3) برای تعدادی از بچه ها این اتفاق افتاده که آفیسر جدید مجددا ازشون مدارک خواسته نمونش سعید و نازی اما از این به بعد پرسه تون خیلی سریع طی خواهد شد خصوصا اگر از این وضع ابراز نارضایتی کنین و خودتون خواستار تسریع کارها بشین

مسعودک 1393/02/06 ساعت 16:24

@لاله :تصحیح میکنم
بچه هایی که برای نیوزلند اقدام کردن و توی دو مهاجر میشناسمشون

مسعود.ک 1393/02/06 ساعت 16:47

میخوام یه توصیه به دوستان دو مهاجری که پرونده شون در جریانه بکنم:
این آفیسرها رو به حال خودشون رها نکنین و توی زمانهای متناوب و مناسب هر از چند گاهی ازشون پیگیری کنین خصوصا پس از مشخص شدن Security Check کار دیگه ایی ندارن جز اینکه پرونده شما رو بررسی کنن و به مصاحبه دعوت شین در غیر اینصورت اگه آفیسرتون تنبل باشه یا سرش شلوغ باشه ممکنه پروندتون خیلی عقب بیافته و باعث نگرانی و دلسردی بشه. این موارد شامل پیگیری های زیر میشه:
-پیگیری آفیسر دار شدن(در صورت طولانی شدن از مدیران بالاتر)
-پیگیری NSC
-پیگیری نتیجه ایمیل به محل کار
-پیگیری تصمیم آفیسر راجع به مدارک و کل پرونده
-پیگیری تاریخ مصاحبه
-پیگیری نتیجه مصاحبه
بعدش که به سلامتی PR گرفتین برین یه نفس راحت بکشین

مسعود.ک 1393/02/06 ساعت 17:04

اما یه مطلب دیگه که دوست داشتم عنوان کنم اینه که من تصور میکردم تنها تفاوت ویزای PR و JSV در اینه که با گرفتن jsv شما 9 ماه وقت دارین که کار پیدا کنین و با توجه به اینکه من برای خودم یه بازه حداکثر شش ماهه تعیین کرده بودم فکرم این بود که خب برام فرقی نمیکنه که کدوم نوع ویزا رو بگیرم اما بمرور متوجه شدم که jsv محدودیتهای دیگری هم داره از جمله اینکه شما نمیتونین کار Contract چند ماه داشته باشین و حتما بایستی که کار permanent پیدا کنین که آفیسرتون مجاب بشه که ظاهرا کار دشواریه در ضمن شنیدم که با ویزای pr میتونین بعضی دوره های زبانو free شرکت کنین
بنابراین میخوام بگم که نهایت سعیتونو بکنین که pr بگیرین و البته این وبلاگ پر از حاوی مطالب مفید برای این منظور داره در ضمن دعا کنین که آفیسرتون مکسیم نباشه

رضا 1393/02/07 ساعت 00:19

مرسی از اراد عزیز. باز هم از تجربیاتت برامون بنویس

سمیرا 1393/02/07 ساعت 05:31

سلام به دوستای گلم
ممنونم از لطف دوستان.
آراد جان اون قسمت نصف روز آبغوره نصف روز شعف رو خوب اومدی. واقعا همینطوره ولی خیلی کمتر از اون چیزی که تو ایران تصور میکردم .غربت رو حس میکنی شاید یا به خاطر دوستای گلی هست که اینجا دارم یا به خاطر مهربونی و عدم نژاد پرستی کیوی ها در این مدت 10 روزه بوده.

در مورد حساب باز کردن فقط در ANZ فقط کافیه آدرس سکونت داشته باشید. خیلی سریع انجام میشه. برای روزای اول چند تا کپی از ویزا و صفحه اول پاسپورت داشته باشید بد نیست . نداشتید هم همه جا یک قیمته و 20 سنته

محمد MSY 1393/02/07 ساعت 08:23

سمیرا:: امیدوارم همون یکم غربت هم به زودی جاش رو به شادی و شعف بده.
ANZ منبع پول ازتون نخواست؟ بعدش محل سکونت مثلا هاستل باشه قبوله؟

مائده 1393/02/07 ساعت 10:48

مرسی سمیرا جان بابت اطلاعات عالیت

سحر 1393/02/09 ساعت 14:09

سلام دوستان من مدتی بود به وبلاگ سر نزده بودم . همچنان دوستان فعال و پرانرژی هستند. امیدوارم همگی موفق باشین . ما هم منتظر مصاحبه هستیم و افیسر عزیز هم مدارک تکمیلی برای پارتنرشیب و سوابق کاری خواست که براش ارسال کردیم . ولی متاسفانه به دلیل مشغله هنوز نتونستیم روی بازار کار نیزلند و اطلاعات لازم برای مصاحبه به اون صورت کاری انجام بدیم . راستش یه خورده استرسی شدم و نمیدونم از کجا شروع کنم از دوستان میخوام اگر توصیه ای دارن بهم بگن ....

ساجده 1393/02/11 ساعت 03:00

سلام دوستان
م دانشجو دندان بزشکیم؛اونجا میتونم کار کنم؟و اینکه من مجردم سخت نیست؟و اینکه برخلاف خیلیا حجاب برام مهمه میشه با حجابه معمولی کار کرد؟آخه کانادا فرانسه ... ممنوعه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.