دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

غیبت صغری و خبرهای خوب!

خوب حدود سه هفته شاید هم کمی بیشتره که از ما خبری نبوده. دلیل عمده اش هم این بود که تا همین لحظه اینترنت ثابت نداشتیم و دوستانی که اینجا اومدن می دونن که اینترنت های روی موبایل خیلی کمه و با توجه به حجم کارهای متعددی که هرکس باید با اینترنت انجام بده با سرعت برق و باد تمام میشه یه دلیل دیگه اش هم این بود که ما تا همین اواخر خانه به دوش بودیم و اصولا جای ثابتی نداشتیم که براش اینترنت بگیریم

اول از همه تبریک ویژه به علی آقای ۱۲۳ بابت کاز جدیدشون. مبارکشون باشه . به مانلی و نازی - سعید عزیز هم بابت اپروو شدنشون تبریک می کم.

در ادامه یه خبر خوب دیگه هم دارم و اون هم اینه که من هم رفتم سرکار!!!

همینطور که آقا حسین هم قبلا گفتن, تجربه و شرایط هرکس در فرآیند کار پیدا کردن موثره ولی شنیدن تجربه دیگران بی فایده نیست و من هم سعی می کنم موارد کلیدی تجربه شخصی ام رو براتون بنویسم.


اما قبل از اون می خواستم به یک مورد خیلی مهم دیگه اشاره کنم و اون هم تجریه کاریابی دو نفر به طور همزمانه. از اونجاییکه هر دوی ما به طور همزمان دنبال کار تخصصی در فیلد خودمون می گشتیم, حتما باید به این مورد توجه می کردیم که بایستی در یک شهر کار پیدا کنیم و این مورد خیلی فرآیند کاریابی رو سخت می کرد. این مورد برای همه زوج هایی که از جاهای مختلف میان مورد پیچیده ایه و اکثرن یا مجبور می شن در شهرهای متفاوتی کار کنن و یا اینکه یکی از اونها مدت مدیدی بیکار بمونه. این مورد باعث شد که ما تا مدت مدیدی نتونیم خونه اجاره کنیم چون واقعا مطمئن نبودیم که کدوم شهر خواهیم رفت.


اما موارد مهمی که در کاریابی به نظر من موثر اومد:


۱- همونطور که علی آقا ۱۲۳ گفتن کاملا اطلاعاتتون رو بروز کنید. چون اینجا واقعا کسی رو استخدام می کنن که مطمئن باشن کار رو بلده. اگه بخوان به شما به عنوان کسی که از جای دیگه ای اومده کار رو بدن و همه چیزو بهتون یاد بدن خیلی راحت می تونن کار رو به کسی بدن که حداقل رفرنسی در نیوزیلند داشه باشه.


۲- تمام روش های کاریابی رو امتحان کنید. خودتون اقدام کنید. از کاریاب ها هم بخواید براتون بگردن. به هرکسی هم که می شناسید بگید که دنبال کار هستید و رشتتون چیه. 


۳- خودتون رو محدود به کاریابی در اوکلند نکنید. البته اگه زندگی تو اوکلند براتون اولویت نیست.


۳- این مورد خیلی گفته شده ولی من باز هم می گم. زبانتون زو تقویت کنید.


۴- اعتماد به نفس داشته باشید اگه خودتون موقع صحبت کردن در حین مصاحبه به خودتون اعتماد نداشته باشید چطور می تونید طرف مقابل را متقاعد کنید که به شما اعتماد کنه؟


۴- با دست پر برید مصاحبه. وقتی در مورد کار قبلی تون سوال میشه می تونید تعدادی پرزنتیشن یا حتی عکس از کارهای قبلیتون ارائه بدید. 


۴- کار ساده ای نیست که به کسی که هیچ پیشینه ای در نیوزیلند نداره و از یک کشور جهان سوم اومده اطمینان کرد، شما هم اگه خودتون رو جای طرف مقابل بگذارید می بینید که ساده نیست. اما این رو هم در نظر داشته باشید که نیروی کار متخصص در اینجا واقعاَ کمه و تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که کاری کنید که به شما اطمینان کنن و مطمئن بشن که شما می تونید کار رو انجام بدید.


۴- شاید داشتن مرجع در نیوزیلند مهم باشه و لی مراجعی که در ایران هم دارید دست کم نگیرید. برای مثال شرکتی که به من پیشنهاد داد قبل از گرفتن تصمیم نهایی با مدیر قبلی من تماس گرفت.


و آخر عز همه اینکه امیدوارم که دوستان عزیزی که دنبال کار هستن خیلی زود کار مناسبشون رو پیدا کنن و از همین تریبون خبر کار پیدا کردنشون رو اعلام کنیم.




نظرات 95 + ارسال نظر
درسانا 1393/03/17 ساعت 13:28

آزاده عزیزم
خیلی برات خوشحالم و صمیمانه بهت تبریک میگم
امیدوارم روز به روز آرامش و بیشتر احساس کنی

ممنون. امیدوارم شما هم به زودی جاگیر بشید
/آزاده

مائده 1393/03/17 ساعت 13:30

آزاده جان
بسیار بسیار خوشحال شدم... از ته قلبم برات آرزوی موفقیت و شادی دارم
خوش باشی دوستم

قربانت مائده جان
/آزاده

تبریک بسیار موفق باشید همیشه
و یه سوال، اگه اوکلند هستید بنظرتون مکان اولیه رو واسه چند هفته رزرو کنیم؟ چقدر بطور متوسط طول میکشه خونه اجاره کنیم؟

من اوکلند نیستم در حال حاضر. ولی اگه هدفتون این باشه که اوکلد باشید یک هفته تا ۱۰ روز هتل یا جای موقت بمونید می تونید خونه پیدا کنید. باز به زمانی که می رسید هم خیلی بستگی داره. شروع ترم های دانشگاه مثل ژانویه خونه خیلی سخت گیر میاد و گرونتره
/آزاده

saeed ocean 1393/03/17 ساعت 14:05

تبریک اساسی بابت موفقیت شما و بقیه دوستان. آزاده خانم اگه ممکنه یکم با جزییات بیشتر راجع به پروسه کارپیدا کردن و مصاحبه و این داستانها بنویسید

چشم حتما
/آزاده

سینا 1393/03/17 ساعت 14:09

تبریک می گم. خوشبختانه به نظر میاد زمان کار پیدا کردن دوستان به زیر یکماه رسیده.

ممنون آقا سینا. از صمیم قلب امیدوارم ک خبر خوب بعدی مال شما باشه
/آزاده

سینا 1393/03/17 ساعت 14:29

آزاده خانم :: ممنون از محبت و دعای خیر شما. حقیقتش این امر طوری در نظرم بعید و دور از دسترس جلوه کرده که کار پیدا کردن هر کسی رو می تونم تصور کنم -حتی یک چوب خشک- بجز خودم. من آدم خرافاتی نیستم ولی بعضی وقتها فکر می کنم یک نفرین پشت سرمه.

سالار 1393/03/17 ساعت 14:39

سینا به یکی از این جادوگران مائوری متوسل شو کارتو راه میندازه و هر چی نفرینه ازت دور میکنه
مومن، آخه کی دلش میاد تورو نفرین کنه . به همین زودیا کار شما هم درست میشه
ازاده جان خیلی مبارکه

Lara 1393/03/17 ساعت 15:11

سلام دوستان
ما هم حدوده ٥ روزه که رسیدیم و مشغول کارهای اولیه هستیم.
آزاده جان کاره جدید مبارک باشه.. خیلی خوشحال شدم. شما کدام شهر رفتید؟ و اینترنت از چه کمپانی گرفتید.؟ این مسئله اینترنت اینجا داستانیه ها!!!! مثل برق و باد تموم میشه :-(
به نظرم در این یه هفته!! کیوی ها مردمان خوبی هستند:-)

به سلامتی لارا جان
/آزاده

سالار 1393/03/17 ساعت 15:27

به به لارا خانم رسیدن به خیر
از تجربیات اولیه بیشتر واسمون بگید . بدو ورود کجا مستقر شدید؟

درسانا 1393/03/17 ساعت 16:35

@لارا عزیز
رسیدنتون بخیر
به قول آقا سالار بیشتر از تجربیات اولیه بگید
راجع به پرواز...مسیر....مدت معطلی....
مسئله مهم بعدی اسکان موقت....
این تجربیات داغ داغ رو با ما قسمت کنید بی زحمت
ثواب داره به خدا

درسانا 1393/03/17 ساعت 17:28

دوستان با توجه به اینکه ما تا یک ماه دیگه عازم هستیم میخواستم بدونم چه مدارکی لازم هست که اونجا با خودمون داشته باشیم.
علاوه بر مدارک تحصیلی که من برای دانشگاه فرستادم میخوام یک سری لیسانس و ارشد و با مهر وزارت خارجه بیارم...
گواهینامه ها هم که باید بین المللی کنیم دیگه....

برای کارتهای شناسایی چکار کنیم؟
مثل شناسنامه و کارت ملی....لازم هست؟

راستی کارت پایان خدمت همسرم چی لازمه؟
دوستان لطفا در این زمینه راهنمایی کنید...ممنون

گواهینامه رو هم ترجمه کنید و هم بین المللی. هر دوتاش اینجا لازمه. مدارک دانشگاهی هم همون بک سری کافیه البته تا الان هیچ کس از ما نخواسته. مدارک ایران رو مثل شناسنامه و کارت ملی رو نیاوردیم. تنها استفادش رای دادن و تعویض پاسپورته اون هم با کپی برابر اصلش میشه
/آزاده

سالار 1393/03/17 ساعت 19:32

http://www.ssnz.govt.nz/living-in-new-zealand/information-resources/
دوستان مخصوصا اقا مرتضی این لینک رو یه نگاه بنداز

ندا 1393/03/17 ساعت 22:10

مبارکه آزاده جان

قربانت ندا جان
/آزاده

نیلوفر 1393/03/17 ساعت 22:14

آزاده جان
صمیمانه تبریک میگم عزیزم . کلی خوشحالمون کردی . امیدوارم تو همه مراحل زندگیتون موفق باشید.

لطف داری نیلوفر جان
/آزاده

ماریا 1393/03/18 ساعت 08:22

@ آزاده جون
خیلی خیلی مبارک باشه دوستم. ایشالا موفقیتهای روزافزون در تمام مراحل.

@ آقا سینا
ایشالا که خبرای خوب کار پیدا کرن شما رو بزودی بشنویم. نا امید نشین بچه های وبلاگ قدردان محبتها و دعاگوی شما هستند. یک لحظه هم فکرای منفی نکنید ایمان داشته باشین که بهترین کار که شایسته شماست براتون پیدا میشه.

@ دلارا جون
رسیدن بخیر. امیدوارم بهترینا در انتظارتون باشه و همه چی بر وفق مرادتون باشه.

ممنون ماریا جان. ما رو بی خبر نگذارید برنامتون مشخص شد.
/آزاده

مائده 1393/03/18 ساعت 10:22

آقا سینا
مطمئن هستم که پس از هر سختی، آسایشی هست ...همون طور که مطمئن هست الان هوا روزه به همون اندازه نیز مطمئنم که زود زود زود کار مناسب خودتون رو پیدا می کنید..

شاد باشید و امیدوار

سینا 1393/03/18 ساعت 11:02

سالار جان- ماریا خانم - مائده خانم :: ممنون از لطف و محبت شما. انشالله خدا از دهنتان بشنود. من که از کار پیدا کردن بدم نمیاد ولی موضع من -تا وقتی خلافش ثابت نشه- همونیه که عرض کردم.

آقا سینا!!!! نگین تو رو خدا. خداییش از وقتی جاب آفر گرفتم همش توی فکر شمام. ایشاله خیلی زود یه کار خوب پیدا می کنید. انرژی مثبت بدید که قراره کار خیلی خوب پیدا کنید واسه همین تا حالا کارتون جور نشده
/آزاده

مانلی 1393/03/18 ساعت 16:17

تبریک آزاده جان. خیلی خوشحال شدم.

ممنون مانلی جان
/آزاده

سیروس 1393/03/18 ساعت 23:44

دوستان عزیز وبلاگ، سلام
خدمت علی 123 عزیز و آزاده خانم عزیز بابت کار پیداکردنشون بسیار بسیار تبریک میگم.
همینطور به آقا رضا و نازی- سعید عزیز بابت اپروو شدنشون هم تبریک میگم.
ببخشید بخاطر مشغله کاری زیاد مدتیه نتونستم به وبلاگ سربزنم، به همین خاطر با تأخیر خدمت دوستان عزیز تبریک میگم.
دوستان عزیز، من فکر میکنم اگه مشکل خاصی پیش نیاد زمان مصاحبه من هم نزدیکه، چون یه سری مدارک تکمیلی رو فرستادم. اگرچه مطلب در این وبلاگ در مورد مصاجبه زیاده، با اینحال اگر کسی از دوستان در مورد رشته مهندسی شیمی چیزی به نظرش میرسه که بدرد مصاحبه و یا جستجوی کار میخوره ممنون میشم منو راهنمایی کنه. از همه دوستان التماس دعا و تقاضای انرژی مثبت دارم!

به سلامتی. به نظر من روی شیمی در صنایع غذایی و بخصوص لبنیات و همچنین نفت و گاز تمرکز کنید حله
/آزاده

سمیرا 1393/03/19 ساعت 06:39

آزاده جونم خیلیی تبریک میگم . خیلی خوشحال شدم. آخرش نشد تو رو ببینیم . ایشالا هر جا که هستی موفق باشی. اومدی اکلند خبر بده.

ایشالا خبر بعدی پیج خبر کار آقا سینا باشه. توکل به خدا کنید .ایشالا بهترین اتفاق در بهترین زمان ممکن میفته. شما هم برای ما دعا کنید. منتظر خبر های خوب از شما هستیم.

قربانت سمیرا جان. شما تشریف بیارید دهات ما ایشاله تند تند پی نوشت بذارم برای همه دوستان
/آزاده

صابر 1393/03/19 ساعت 09:33

سلام و تبریک به آزاده خانم و سایر بچه های دو مهاجر بخاطر موفقیت های کسب شده
دوستان من هر چی زنگ میزنم سفارت استرالیا کسی جواب گو نیست
در مورد ویزای ترانزیت استرالیا فرم تکمیل شده را باید حضوری ببریم سفارت یا با پست . آیا حضور همه افراد لازم هست ؟
لطفا راهنمایی فرمایید

باید پست بشه . ولی همینطور که آقا سینا گفتن سایتشون رو چک کنید همه مدارک لازم و فرم ها هم آنلاین در دسترسه.
/آزاده

سینا 1393/03/19 ساعت 09:46

آقا صابر :: در آن زمان که من می خواستم ویزای ترانزیت استرالیا بگیرم (8 ماه قبل) فقط از طریق پست درخواستها رو قبول می کردند. آخرین وضعیت رو می تونید در سایت سفارت استرالیا در تهران ببینید.

سمیرا خانم :: ممنون از دعای خیرتون. ما هم همیشه دعاگوی دوستان هستیم.

رضای اول 1393/03/19 ساعت 11:18

آزاده جان تبریک میگم. گل کاشتی فکر کنم رکورد شکستی.
کاری که یافتی چی هست؟ چون هم رشته ایم کنجکاوم بدونم.

ممنون آقا رضا. ایشاله زودتر کار شما هم به نتیجه برسه. حتما براتون می نویسم
/آزاده

صابر 1393/03/19 ساعت 12:53

آقا سینا :: از راهنماییت متشکرم

سینا 1393/03/19 ساعت 14:36

صابر جان :: خواهش می کنم. موفق باشی انشالله

آزاده خانم :: من واقعاً قدردان محبت شما و بقیه دوستان هستم. می دونم دوستان چقدر دعا می کنند و انرژی مثبت می فرستند ولی تصدیق بفرمایید که برای کسی در شرایط من امیدوار و شاد و آرام موندن کار آسونی نیست که گفته اند:

فرق است میان آنکه یارش در بر
با آنکه دو چشم انتظارش بر در

خداییش سخته من حرفی برای گفتن ندارم
/آزاده

مرتضی 1393/03/19 ساعت 19:26

سلام
من مرتضی هستم. رشته ام مکانیکه. حدود یک ساله دارم وبلاگ شما رو می خونم. واقعاً عالیه کارتون.
می خواستم بگم که امروز مصاحبه داشتم. خیلی خوب بود. امیدوارم ویزای PR رو بگیرم.
از همه بچه های گل وبلاگ به خصوص:
کتایون خانم، آقآ رضا، آقا ناصر، آقا سعید، وحید جان عزیز و لیلا خانم و همچنین آقا سالار تشکر ویژه کنم که خیلی خیلی کمکم کردن و با من مصاحبه کردن.

فقط برام دعا کنید....دو هفته دیگه نتیجه می آد.

برمی گردم.

خسته نباشید. شما دیگه زحمتتون رو کشیدید امیدوارم که بهترین نتیجه براتون رقم بخوره
/آزاد

مانلی 1393/03/19 ساعت 22:37

آزاده جان شما برق - فیلد کنترل (PLC) هستی؟ میخواستم اگر کسی در زمینه کنترل از دوستان و یا همکاران در نیوزلند میشناسی میتونی معرفی کنی که اطلاعات راجع به بازار کار کنترل در نیوزلند داشته باشه.

فکر کنم خودم بتونم کارتو راه بندازم ایمیلتو برام بزار باهات تماس می گیرم
/آزاده

مانلی 1393/03/20 ساعت 23:36

ممنون آزاده جان لطف می کنی. این ایمیل من است. منتظر تماست هستم.
morisah@outlook.com

فرزین 1393/03/21 ساعت 07:50

سلام
آزاده خانم مبارک باشه.
ما هم برای دو ماه دیگه عازم هستیم. :)

ممنون به سلامتی
/آزاده

محمد MSY 1393/03/21 ساعت 09:24

آزاده خانم:: تبریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک.
خیلی خوشحال شدم. مبارکتون باشه. جاتون این چند وقت اینجا خالی بود. دیگه بهونه ای هم ندارین

آقا سینا:: آقا امیدوارم نتیجه صبرت رو ببینی. واقعا سخته. دیگه آخر بدشانسیه. کار داوطلبی، نیمه وقت، ساعتی، با حقوق کم، و ... رو امتحان کردی؟

اختیار دارید. سعی می کنم مرتب سر بزنم
/آزاده

سامان 1393/03/21 ساعت 20:27

@ سالار
بالاخره این خانم Biniface جواب منو داد اونم چه جوابی
دعوتم کرده واسه interview

از بچه های سایت کسی هست با این خانم interview داشته
اگه نکته ای هست که مخصوص این خانم باشه خیلی ممنون میشم با من شیر کنین

اگه کسی هم این نزدیکا interview داره و می خواد با هم کار کنیم به من ایمیل بزنه
saman[dot]com[at]gmail[dot]com

[ بدون نام ] 1393/03/21 ساعت 23:13

سلام دوستان
یه سوال...
موقع خروج از کشور با ویزای کار و اقامت اگه وام بانکی داشته باشیم باید تصفیشون کنیم یا می شه یکی ماه به ماه بدشون؟

سینا 1393/03/22 ساعت 00:53

دوست بی نام :: صرف داشتن وام بانکی باعث ممنوع الخروجی نیست مگر اینکه بدهی معوق شده و بانک با شکایت به دادگاه، حکم ممنوع الخروجی فرد بدهکار رو گرفته باشه. تازه اینهم بعیده چون بانک به وسیله وثایق و ضامنها می تونه بدهیش رو وصول کنه و نیاز به ممنوع الخروج کردن فرد نداره.

[ بدون نام ] 1393/03/22 ساعت 10:31

آقا سینا
خیلی ممنون که جواب دادین
امیدوارم همین روزها یه کار خوب پیدا کنید...

سالار 1393/03/22 ساعت 11:51

سامان جان
ممنون از اطلاع رسانیت و خیلی هم بهت تبریک میگم امیدوارم موفق باشی .یه سری اطلاعت رو هم واست ایمیل میکنم .
متاسفانه این خانم دونا هنوز جواب پرونده منو نداده و منم دارم کم کم مثل رامین میخوام یه تاریخ رو تعیین کنم که اگه تا اون موقع خبر نداد کتبا انصراف بدم . دیگه واقعا" خسته شدم از این جریان مهاجرت . از سال 2007 تو این وضعیتم اولش با کانادا . الانم که این

سینا 1393/03/22 ساعت 11:53

دوست بی نام :: ممنون از دعای خیرت. الان حدود دو هفته است که بر در یکی از بی مروت ترین ارباب دنیا نشسته ام. دعا کن که خواجه زودتر به در آید

سامان 1393/03/22 ساعت 12:21

سالار جان
نا امید نباش

ایجوری که من کارای این خانم پیگیری کردم هر چند وقت یه بار تو یه دوره یه ماه کلی پروندرو تمام می کنه
متمعنم اگه مشکلی نداشته باشی همین روزا یه خبر خوب می گیری

اگرم دیدی جواب نداد یه زنگ به call center بزن و شرایط رو توضیح بده

رضای اول 1393/03/22 ساعت 14:12

سینای عزیز چرا بر در ارباب بی مروت؟
صبر داشته باش گرچه درک می کنم که حداقل صبر ایوب میطلبه ولی امیدت به خدا باشه.
همیشه آخرش درست میشه. اگه هنوز درست نشده یعنی هنوز آخرش نرسیده!

سینا 1393/03/22 ساعت 16:36

محمد MSY :: ممنون از محبت و دعای خیرت. دست رو دلم نذار برادر می خوای کمک کنی فقط دعا کن

رضای اول :: حدود دو هفته است که یک آقای مدیر قراره با من مصاحبه کنه ولی وقت نداره. کامنت قبلی من اشاره ای بود به این شعر حافظ که :

بر در ارباب بی مروت دنیا/ چند نشینی که خواجه کی به در آید؟

بابک-گلی 1393/03/24 ساعت 02:46

سلام
آزاده جان مبارکه
این غیبت صغری شامل همه میشه از جمله ما
آدم اول که میاد درگیری های مختلف باعث میشه نباشه یه مدت
به اطلاع جمیع دو مهاجری های عزیز برسونم که من هم تو داتاکام ازاین دوشنبه مشغول میشم هفته پیش اوکی رو دادن

به نظر من اوضاع کار تو ولینگتون بهتره از اوکلند چون رقابت کمتره من سه هفتهای این کارم اوکی شد
بد نیس دوستان یه نیم نگاهی به شهرای دیگه ام داشته باشن

البته زیاد نرسیدیم بگردیم این کشوره زیبا رو باید واسیم یه چند ماه بعد یه مرخصی بگیریم بریم سفر نیوزلند گردی

مبارکه!! حالا برید سر کار غیبت ها طولانی ترم میشه
/آزاده

مجید 1393/03/24 ساعت 12:52

تبریک و شاد باش به آزاده خانم و آقا بابک و آرزوی موفقیت های روزافزون برای شما و انشاءالله هر روز خبرهای خوب از سایر دوستان بشنویم.

آقای سالار:: کمی صبر کن انشاءالله همه چیز درست میشه با دوستان عمران هم در تماس باش برای مصاحبه.

فرحناز 1393/03/24 ساعت 14:19

سلام دوستان

به تمام دوستانی که موفق شدن کار پیدا کنن تبریک میگم

برای همه دوستان عزیزم بهترینها رو آرزو میکنم

[ بدون نام ] 1393/03/25 ساعت 05:28

دوستان سلام و ممنون بابت تبریکها تون.
من توی این مدت به این نتیجه رسیدم که فبریه ماه خوبی برای مهاجرت نبود چون واقعا بازار کار خواب خواب بود برای همه. بهترین ماه، ماه می بود. جالبه بدونین که من توی اپریل تقریبا همون رزومه ای رو ثبت میکردم که توی می ثبت کردم. ماه می و جون بهترین ماهها برای کاریابی بود چون توی اون دوماه من تونستم هشت تا مصاحبه با شرکتها بگیرم که دو تاش رو هم خودم نرفتم. یکیش مرحله اولش توی اوکلند اوکی شد و برای مرحله دوم دعوتم کردند به کرایستچرچ و حتی میگفتن که هزینه بلیط هواپیمات رو هم میدیم و یکی دیگه هم نورث شور اوکلند بود که شرکت بی در و پیکری به نظر میرسید و نرفتم. جمعا هشت تا مصاحبه با شرکتها تونستم بگیرم و مصاحبه با رکرویتر ها هم حسابش از دستم دررفته اینقدر زیاد بود. برای کار پیدا کردن در اینجا فاکتور اول داشتن مهارتهای به روز و مرتبط با بازار کار و فاکتور دوم مهارت زبان انگلیسی خوب هست.

علی 123 1393/03/25 ساعت 05:29

^^^ قال علی 123 قدس سره ^^^

ماریا 1393/03/25 ساعت 09:10

@ بابک-گلی عزیز
خیلی خیلی مبارک باشه ایشالا روزای خوشی در پیش رو داشته باشین. امیدوارم بزودی خبر کار پیدا کردن دیگر دوستانو اینجا ببینیم.

علی h 1393/03/26 ساعت 06:49

با سلام... ممنون میشم اطلاعاتم رو تو جدول اضافه کنید:
officer assigned: April 2014
officer anme: Rhoda Bombi Tio

با توجه به این که افیسر یه سری مدارک تکمیلی از من خواسته تقریبا مصاحبه چه زمانی میتونه باشه؟؟؟

کسری 1393/03/26 ساعت 07:24

سلام دوستان
دو تا مساله برام پیش اومده. ممنون میشم اگه کسی بتونه کمکم کنه.
یکی اینکه، من ویزای اقامت 2 ساله رو دارم. حالا قبل از رفتن به نیوزلند میخوام پاسم رو عوض کنم. برای اینکه دوباره ویزام رو بگیرم چکار کنم و چقدر طول میکشه.
دوم اینکه، بعد از مدت دوسال که ویزای اقامت مدتش به پایان میرسه، برای تمدیدش چکار باید انجام داد و به کجا باید مراجعه کرد؟
کسری

از تاریخی که مهر ورود اول به نیوزیلند بخوره تو پاستون دقیقا دو سال بعد باید برید دفاتر اداره مهاجرت که توی شهر مختلف هست و اگر ضوابط اقامت حداقل یکسال ظرف اون دو سال رو داشته باشید همونجا تمدید می کنن.
/آزاده

مجید 1393/03/26 ساعت 08:08

کسری ::: اگه ویزا توی پاستون دارید که دارید دیگه !!! برا چی میخواهید پاسپورتتون را عوض کنید ؟! برید اونجا هر موقع موعد تمدیدش رسید اونجا میتونید اقدام کنید واسه تعویضش.

کسری 1393/03/26 ساعت 09:24

@ مجید: آخه برگه های پاسم پرشده و تا 3 ماه دیگه هم نمیرم نیوزلند ولی قبلش میرم چند جای دیگه!

مجید 1393/03/26 ساعت 14:37

کسری :: بابا شما دیگه خیلی کارت درسته ، میخوای پاسمو بدم بزنی توی پاس من؟


/آزاده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.