دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

حقوق و درامد در نیوزلند

(یه چند خط دیگه اخر این پست اضافه کردم که دونستش بد نیست

خیلی ها در این مورد چه به صورت خصوصی و چه توی کامنت ها سوال داشتند. اینکه درامد فردی که میاد نیوزلند چقدر هست. خلاصه دخل و خرج به هم می خونه یا نه. راستش یه کم برای من جواب دادن این سوال اسون نیست. من از درامد های شخصی مثلا اینکه اگر خودتون شرکت داشته باشید چقدر خواهد بود خبر ندارم چون یه عمر حقوق بگیر بودم و کارمند بیچاره .. و همین طور در مورد همه رشته ها هم اطلاعی زیاد ندارم چون همه دور و بری هام تقریبا هم رشته خودم هستند و در ضمن هیچ وقت هیچ کسی از هیچ کسی نمی پرسه حقوقت چقدره .. به نظر من واقعا حرکت قشنگی نیست. بگذریم .. اما مثل همیشه با به در و دیوار زدن یه اماری براتون پیدا کردم که شاید میزان حقوق رو تا حدودی نشون بده.   

لازمه بگم کلا همه جای دنیا حقوق رو به سال حساب می کنند مثلا وقتی می خواهید قرارداد ببندید بهتون می گن سالی مثلا ۶۰ هزار دلار بهتون می دن. و مبنای محاسبه ماه و غیره نداره. میزان مالیاتی هم به حقوق شما تعلق می گیره بستگی داره به همین درامد سالانه.   البته وقتی مثلا دو نفر با یه نوع کار می خوان حقوق هاشون رو مقایسه کنند معمولا بر اساس درامد ساعتی این کار رو می کنند. حالا جدول های زیر تقریبا این اطلاعات رو واضح تر نشون می ده.

یه نکته خیلی خیلی مهم: معمولا سال اقتصادی از مارچ هست. و از طرفی مالیات به کل حقوق شما بسته می شه. مثلا ۳۰ درصد از ۶۰ هزار تا. حالا اگر از وسط سال شروع به کار کرده باشید یعنی ماهی غیر از مارچ در واقع درامد اون سال مالی شما قسمتی از سال هست ولی مالیات به کل می خوره. واسه همین بعد از سال اول حتما و حتما می تونید از اداره مالیات درخواست کنید مالیات اضافی رو که بابت کل سال گرفته اما شما از وسط سال شروع کردید رو بهتون پس بده. یعنی چی. مثلا شما از سپتامبر کار رو شروع کردید و حقوق سالیانه اتون تقریبا نصف هست. از سپتامبر تا مارچ تقریبا ۶ ماه هست. یعنی درامد شما ۶۰ هزار تا نبوده بلکه حدود ۳۰ هزار تا بوده. پس میزان مالیات یه کم باید کم بشه. اما اداره مالیات همون ۳۰ درصد رو کم می کنه ولی شما در انتهای سال می تونید ازشون درخواست کنید که بررسی مجدد کنند و اضافه مالیات رو بهتون برگردونند.   

 

هر سال مالی از ۱ اپریل هر سال هست تا ۳۱ مارچ سال بعد.

 

بریم سراغ درامد ها:  

 

این دو تا جدول میزان درامد ساعتی و سالانه رو برای شغل های حرفه ای و غیر حرفه ای مقایسه کرده.  

 

Employment$/Hour - 2011
Accommodation and food services$16.40
Retail$17.66
Arts and recreation services$26.21
Construction$23.73
Manufacturing$24.51
Transport / postal / warehousing$23.78
Renting / hiring / real estate services$25.70
Forestry and mining$25.68
Wholesale trade$26.45
Health care and social assistance$27.04
Professional / scientific / technical services$29.40
Electricity, gas and water$31.63
Education and training$31.05
Public admin. and safety$32.00
Information / media / telecommunications$32.88
Finance and insurance$36.63
 

 

ProfessionAverage Annual Earnings
Accounting Technician    $45,000 - $80,000
Auditor    $55,000 - $100,000+
Bank Manager    $55,000 - $100,000+
Financial Planners    $35,000 - $100,000+
Loss Adjustors    $35,000 - $100,000+
Management Accountant    $40,000 - $100,000+
Teacher    $40,000 - $70,000
Educational Psychologist    $40,000 - $100,000+
Engineer (Chem./Elect.)    $40,000 - $100,000+
Environmental Engineer    $40,000 - $100,000
Road Engineer    $40,000 - $90,000
Elect. Engineer Technician    $40,000 - $90,000
Environmental Scientist    $40,000 - $85,000
Forestry Scientist    $40,000 - $55,000
Industrial Chemist    $45,000 - $100,000+
Computing Services Manager    $50,000 - $150,000+
Systems Analyst    $50,000 - $100,000+
Computer Helpdesk Operator    $30,000 - $60,000
Warehouse Manager    $30,000 - $55,000
Solicitor    $50,000 - $200,000+
Registered Hospital Nurse    $51,000 - $64,000
  

یه اطلاعاتی دیگه ای که دونستنش واقعا می تونه برای برنامه ریزی روی درامد اتون تاثیر بذاره اینه که با چه حقوقی چقدر مالیات می دید.

  

این لینک با گرفتن میزان درامد سالانه شما و اینکه چه سالی می خواهید مالیات رو حساب کنید این اطلاعات رو به شما می ده ... کافیه درامدتون رو بزنید. این لینک مربوط به خود سایت IRD نیوزلند هست و کاملا معتبره. 

 

NZ Tax Calculator  

 

اگر سوالی داشتید در خدمتیم :)   

 

این چند خط رو هم اضافه کردم برای بعضی دوستان که سوال داشتند:  

 

این جا روزهای کاری مثل همه جای دنیا ۵ روز در هفته است. اگر کارهای فروش و رستوران و غیره باشه که حتما روزهای اخر هفته رو هم شاملش می شه . یعنی مثلا ممکنه ۴ روز در هفته و ۱ روز اخر هفته کار کنید و یا بعضی جاها چرخشی هست. اگر کارهای دفتری و معمولی باشه که همون روزهای معمولی هفته. اکثر شرکت ها ساعت کاری های مشخصی دارند. معمولا از ۹ تا ۵ و معمولا کسی بیشتر نمی مونه. اضافه کار خیلی معنی نمی ده مگر اینکه مثلا کسی از همکاران بخواد مرخصی بگیره و شما شیفتش رو پر کنید و یا کلا کارهای شیفتی که نیرو کم داشته باشند. حجم کار معمولا خیلی مناسب و متعادل با نیروی کار هست. ۳ ماه اول هر قراردادی ازمایشی هست و بعد دائم می شه. معمولا ۵ روز در سال مرخصی بیماری یا Sick Leave  دارید علاوه بر مرخصی ۱ ماه در سال که این ۵ روز بعد از اینکه یه جا ۶ ماه کار کردید بهتون داده می شه. مرخصی بارداری به مادر یا پدر داده می شه. مدت زمانش ۲ الی ۳ ماه با حقوق هست و تا ۱ سال بدون حقوق و فقط بعد از ۱ سال می تونید برگردید سرکارتون و کارتون رو از دست نمی دید. خیلی از شرکت ها که براشون فرقی نمی کنه شروع و پایان ساعت کاری یعنی براشون بیشتر انجام کار مهم هست توی ساعت کاری انعطاف بیشتری دارند. یعنی شما می تونید صبح ها زودتر و یا دیرتر بیاید و بعد از ۸ ساعت کاری محل کار رو ترک کنید. معمولا ۱ ساعت وقت ناهار دارید. معمولا سالی یک بار مدیرتون و یا مدیر هاتون عملکرد سالانه شما رو بررسی می کنند و خیلی جدی توی جلسه در موردش بحث می کنید. اخراج کردن اتفاقی نیست که خیلی بعید باشه البته ایشالا هیچ وقت باهاش برخورد نداشته باشید اما اگر استانداردهای شرکت رو رعایت نکنید اتفاق می افته.. چه توی کار و یا چه برخورد با مشتری و غیره .. اینکه بهتون پارکینگ و موبایل و سیم کارت و کردیت کارت شرکت داده بشه کاملا به نوع سمت اتون و شرکت بستگی داره و چیزی هست که حتما توی قرارداد ذکر می شه. نوع لباسی که باید سرکار بپوشید توی قرارداد گفته می شه و یا حتما بپرسید. اگر کار فروش و رستوران و غیره باشه حتما لباس فرم داره. 

 خلاصه به صورت MP3 همین ها اصل کاری  هاست که باید بدونید بقیه اش همه به جا افتادنتون ربط داره تا ریزه کاری ها دستتون بیاد. 

سپیده

نظرات 59 + ارسال نظر
طاها 1390/10/14 ساعت 01:31 http://www.yourans.com

مرسی بابت مطلب مفیدتون

خواهش. ایشالا به درد کسی بخوره :)
سپیده

الهام 1390/10/14 ساعت 05:11

مرسی سپیده جون..خیلی مفید بود..

امیدوارم ..
سپیده

نوشکا 1390/10/14 ساعت 05:52

عجب
پس چرا انقد دیر به فکر مهاجرت افتادم ؟
چقد ماها اینجا استثمار میشیم

البته همه اینا به شرطیه که بتونیم تو زمینه تخصصی خودمون کار گیر بیاریم .

راستی من رفتم روی سایت کار یابی .باید رزومه رو بذاریم اونجا تا بتونیم Apply کنیم .یه Coversheet میخواد که من نمیدونم چیه منظورم فرمتشه .میشه راهنمایی کنین؟

نه باید برای هر کاری جدا جدا اپلای کنی هر جابی پیدا کنی بهت apply می ده و بعد follow the steps :)
سپیده

ناهید 1390/10/14 ساعت 06:04

سلام سپیده عزیز , ممنون از پست مفیدت.
بعد از 15 روز هنوز پول از حساب که به همراه فرم EOI فرستاده بودم برداشت نشده .به نظرتون میل بزنم ؟ به چه ایمیلی؟؟ ممنون میشم از راهنماییتون

اره به نظرم بهشون ایمیل بزن .. اگر ایمیلشو پیدا کردم برات می ذارم .. سایت مهاجرت رو نگاه کن :)
سپیده

مهتاب 1390/10/14 ساعت 09:58

ممنونم سپیده جون
از خدا براتون سالی پر از برکت و شادی میخوام... و دعا می کنم زودتر دوستاتو ببینی (یعنی ما زودتر بیایم اونجا)
خوب و خوش باشید سال نو مبارک

مرسی . ایشالا .. بابا هرکی پاش می رسه دیگه ما رو فراموش می کنه :)‌
سپیده

پویا 1390/10/14 ساعت 11:06

مرسی سپیده خانم. مطلب خیلی خیلی مفیدی بود
فقط در مورد ساعتهای کاری و نوع قراردادها و بیمه هاشونم اطلاعاتی دارید؟

داشتنش که یه چیزهایی می دونم . شاید به پست اضافه کردم ..
سپیده

بابک 1390/10/14 ساعت 11:15 http://persiance.wordpress.com

ناهید خانم ::
به این آدرس ایمیل بزنید:

EOI.Team [at ] dol [dot] govt [dot] nz

عباس 1390/10/14 ساعت 11:37

سلام
امیدوارم تعطیلات بهتون خوش گذشته باشه
یه سوال مثل همیشه:
رشته تحصیلی و کار خانم من توی لیست مشاغل مورد نظر نیوزلند هست ولی خانم بنده آیلتس نداره و نمیتونه تو این مدت بگیره(به جاش فرانسوی خوب میدونه) برای حل این مشکل یکی از دوستان (با شرایط مشابه من) گفت میشه تعهد با 3500دلار به اداره مهاجرت داد که بعد از ورود به اونجا دوره زبان رو میگذرونه و نمره رو میگیره
میخواستم ببینم واقعیت داره یا نه
البته این دوست برای کاراش وکیل گرفته و اون بهش گفته
ممنون می شم دوستان راهنمایی کنند.

بله شدنش می شه که برای زبان خانمتون این کار رو کنید اما به شرطی که نخواهید برای مدرک اش امتیاز بگیرید . اگر برای مدرک و اینها مثل خودتون بخواهید امتیاز بگیرید باید ایلتز ۶.۵ داشته باشه و یا اینکه ثابت کنید خلاصه یه جوری که زبانش خوبه .
سپیده

محسن 1390/10/14 ساعت 17:23

باورتون نمی‌شه با این پست چقدر من رو خوشحال کردید سپیده عزیز...

من با محاسبات قبلی‌ فکر می‌کردم باید یک سوم حقوقم رو بدم واسه مالیات ولی‌ با این لینکی‌ که گذاشتین محاسبه کردم ده هزار دلار به نفعم شد...

البته با این لیست درآمدی که گذاشتین به فکر تغییر رشته افتادم برم دنبال وکالت....

چرا که نه :) وکیل شدی منم استخدام کن :)
سپیده

آراد 1390/10/14 ساعت 17:37

سلام سپیده عزیز

ببخشید من خیلی سایت رو برای این سوال بررسی کردم به جوابی نرسیدم ، ممنون میشم اگر جواب بدید . سابقه کاری از بعد از لیسانس حساب میشه یا خیر ؟ من سابقه کاری حین تحصیل دارم اما همه با بیمه هست . آیا حساب میشه ؟

سابقه کار موقع تحصیل حساب می شه اما نه تمام وقت فکر کنم همون حدود ۲۰ ساعت در هفته حساب شه ..
سپیده

jobz 1390/10/14 ساعت 19:39

سلام خانم سپیده
اینطور که توی سایت مهاجرت نوشته، بعد از گرفتن ویزا و ورود به نیوزلند فقط سه ماه وقت داریم که کار پیدا کنیم وگرنه باید برگردیم ایران. ادوایزرم می گه که این قانون رو برداشتن ولی هنوز از سایت پاک نشده. اگه اطلاعی دارید ممنون می شم راهنمایی کنید. ضمنا من تازه EOI فرستادم و از طریق رزیدنت ویزا اقدام کردم.

اگر ویزای کار به اقامت بهتون بدن ۱ سال وقت دارید و از این ۱ سال باید ۳ ماهش رو تمام وقت توی شغل خودتون کار کرده باشید یعنی عملا در بدترین حالت ایکه که ۹ ماه وقت دارید دیگه کار پیدا کنید.
سپیده

داریوش 1390/10/14 ساعت 20:35

سلام سپیده خانم،مثل همیشه پست مفید و کاربردی شما چراغی رو توی این راه برای ما روشن میکنه.ممنون از بزرگواریت.
حالا که وقتتون رو گرفتم یه سوال شخصی هم دارم. ما 2 دسامبر برای فول اسس submit کردیم و هفتم Current step start شدیم و هنوز تو مرحلهAllocation هستیم . آبا به نظر شما کمی غیر عادی نیست؟لازمه بهشون ایمیل بزنیم؟
ما رو ببخشید که بعضا با سوال های نا مربوطمون موجب کدورت شما میشیم.واقعا هیچ منبع ذی صلاحی رو نداریم . هیچ معتمدی غیر شما نمی شناسیم.
خدا ،اراده خودمون و سوم شما

برای گرفتن اسسمنت nzqa اینجا با دانشگاه شما هم لازمه مکاتبه کنه گاهی و این زمان بر می شه .. البته پروسه اسسمنت معمولا ۲۰ روزه یا ۱ ماهه هست .. بهشون ایمیل بزنید . ضرر که نمی کنید چون با این حساب الان ۱ ماه گذشته و خبری نشده ..
سپیده

آیدا 1390/10/15 ساعت 05:38

با سلام خدمت شما
من و همسرم در حال حاضر در مالزی دانشجو هستیم و قصد مهاجرت به نیوزیلند را داریم تنها مشکلی که داریم سربازی همسرم هست چون قصد برگشت به ایران را نداریم همسرم فقط تا 2014 پاسپورت داره می خواستم بدونم با این وضعیت ما به مشکل بر می خوریم؟ زمانی که وارد نیوزیلند شدیم تا مدتی که اقامت کامل را بگیریم به پاسپورت ایرانی نیازی هست؟
ممنون می شم راهنماییم کنید ، از پست های خوب و مفیدتون که خالصانه در اختیارمون گذاشتید بسیار سپاسگذارم.

منظورت از اقامت کامل چیه ؟ اگر الان ویزا اقامت بگیرید به هر حال 5 سال طول می کشه که پاسپورت نیوزلندی بگیرید. حالا نمی دونم دقیقا سوالتون چیه .. خوب بلاخره برای این 5 سال به پاسپورت ایرانی نیازه دیگه .. و همین طور وقتی می خوان ویزای اقامت بدن باید پاسپورت حداقل فکر کنم 1 سالی اعتبار داشته باشه .. یادم نیست دقیق خلاصه اینو .. حالا اگر سوالت رو دقیق تر بگی شاید بتونم کمک کنم
سپیده

الهام 1390/10/15 ساعت 05:53

به نوشکا
دوست عزیز ...وقتی درآمد رو با مخارج مقایسه می کنی به این نتیجه می رسی که یک مهندس تا آخر ماه تمام حقوقش رو خرج می کنه البته شاید ۲۰۰-۳۰۰ دلار پس انداز کنه.. برای ما ایرانیا که عادت داریم همش به فکر آینده باشیم و پس انداز کنیم یه کم سخته...حالا این سئوال برام درست شده که چطور میشه بدون پس انداز زندگی کرد؟

نه الهام جان .. اینجا همه مهندس ها دارند سیو هم می کنن .. نمی دونم چه جوری حساب کردی ولی خوب .. نمی شه همه زندگی رو روی کاغذ اورد واقعیتش اما تجربه نشون داده کسانی که دارن کار می کنن و کار حرفه ای دخل و خرجشون می خونه و سیو هم می کنن خوب البته بستگی داره چقدر ولخرجی هم بکنید که اون یه مساله جداست :)
سپیده

علی 123 1390/10/15 ساعت 06:26

درود
یه سوال از دوستانی که فول اسس گرفتند:::

1- با توجه به مرسوم نبودن مکاتبات ایمیلی در ایران موضوع این هستش که ممکنه دربعضی ازدانشگاه ها E-Mail Box دانشگاه خیلی دیر چک بشه (یا اصلا چک نشه)؛ آیا دوستان اطلاع دارند که NZQA واقعا ایمیلی به دانشگاه ها می زنه یا نه؟ اگه ایمیل بزنه و کسی جواب نده چی؟! چاره چیه؟!

2- آیا Master Card و VISA Card هایی که از صرافیها گرفتید رو پیش از استفاده Activate کردید؟ چطوری؟

خیلی ممنون

حسین 1390/10/15 ساعت 08:06

سلام و تشکر فراوان...اطلاعات این وبلاگ مطمئنا ما رو از وجود وکیل بی نیاز کرده ، حداقل 5000 دلار به نفع

سوال اول : من برا همسرم نمی خوام امتیاز نمیگیرم بخاطر نداشتن آیلتس ..حالا اگه مدرک تحصیلی و سابقه کار 10 سالش رو تو مدارک ITA بفرستم میتونه دید مثبت و یا تاثیری تو روند زمانی پروندم ایجاد کته یا نه؟

سوال دوم : اصل چه مدارکی رو باید بفرستیم برای ITA .اصل مدرک تحصیلی و اصل نامه های سابقه کار لازمه ؟ و اگر نه کپی برابر اصل کجا بکنیم؟ دفتر خونه ییا سفارت

سوال سوم : من مستر کارت خریدم ، نمی دونم سفارت قبول می کنه هزینه ITA یا نه اما کدوم روش بهتره؟

اگر برای همسر نمی خوای امتیاز بگیری می تونی از روش همون پول و اینکه بعدا اینجا زبان بخونه استفاده کنی ... فرستادن مدارکش خوبه به هر حال .. بله قطعا دید مثبت می ده
برای ITA هیچ اصل مدرکی رو نمی خواد بفرستی همه ترجمه و تائید شده قوه قضائیه که خود دارلترجمه انجام می ده .. اگر اصل چیزی رو بخوان خودشون بهتون می گن .. همین طور در مورد سابقه کار .. ترجمه و تائید .. همه از دارلترجمه .. فرقی نمی کنه .. می تونی از دفترشون ایران سوال کنی و یا با کارت بدی .. البته چک کن ببین برای ITA قبول کنن مستر کارت ..
سپیده
راستی می تونی یه کم از اون 5000 تا رو بدی من ..

الهام 1390/10/15 ساعت 09:31

تشکر سپیده جون...راستش من حداقل حقوق مهندس رو در نظر گرفتم با احتساب مخارج ماهیانه ۲۵۰۰ دلار برای دو نفر..البته اگه حقوق متوسط رو به بالا در نظر بگیریم فکر می کنم ماهی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار بشه سیو کرد که اونوقت خوبه..

خود اینجایی ها اصلا چیزی به نام سیو کردن رو بلد نیستند .. یعنی اگرم سیو کنند اصلا اینقدر نا قابله که به ماه نمی رسه . مردم اینجا به روز زندگی می کنند خیلی .. این هفته حقوق بگیرند همش می شه خوراک اب جو و رستوران و تمام .. اما واقعیت اینه که ادم هایی از کشور ما و کشورهای امریکای جنوی و کشورهای پرت و پلای اروپایی و .. که فرهنگ نزدیک تری به ما دارند راحت سیو می کنند :) خلاصه نگران نباش .. you can save money
سپیده

الهام 1390/10/15 ساعت 09:34

راستی سپیده جان..مگه اصل مدرک آیلتس رو نباید فرستاد؟ من اصل مدرک آیلتس رو برای ITA فرستادم..

م مم .مطمئن نیستم .. به هر حال اگر بخوان حتما می گن :) البته خوبه ادم یه کپی برابر اصل بگیره نگه داره و می تونه برای راحتی خیال اصلش رو بفرسته
سپیده

بابک 1390/10/15 ساعت 11:21 http://persiance.wordpress.com

محسن عزیز ::

اگه رفتی اونور آب سفر اکتشافی، حتما دیده ها و شنیده‌هات رو به ما هم بگو.

حسین 1390/10/15 ساعت 13:21

مرسی سپیده جان ....
در مورد یه کمی از 5000 تا ، مطمئنم شما اگه حتی یه کمی پولکی بودی راحت اینجا تجربیات و اطلاعاتت رو در اختیار عموم قرار نمی دادی .. بازم ممنون

در مورد مستر کارت ، تو اپلیکیشن فرم ، خودش کارت ویزا و مستر رو برای پرداخت گذاشته که مشخصات کارت رو بزارین ، چطور میشه قبول نکنن ؟

نه . حتما قبول می کنن :)
سپیده

[ بدون نام ] 1390/10/15 ساعت 16:55

سلام

من امتیازمو که توی Points indicator حساب می کنم میشه 135 ولی برای اطمینان با یک وکیل هم صحبت کردم گفت اگه امتیازت 140 نباشه حتی اگه از pool در بیای بهت ویزای اقامت نمی دن و ویزای کار میدن. آیا این درسته یا وکیل بی اطلاع بوده؟

نه . درست نیست . کاملا به نظر افیسر و تجربه کاریت و غیره بستگی داره . امتیازت هرچی که باشه باهات ممکنه مصاحبه کنه و بعد بر اساس اون تصمیم بگیره بهت اقامت بده یا WTR که همون کار به اقامت هست ..
سپیده

آرمان 1390/10/15 ساعت 17:45


با سلام

من شغلم توی لیست Long term skill shortage است و از این بابت امتیازم بالا میشه ولی اینطور که فهمیدم دیگه به شغلای این لیست ویزای اقامت نمی دن و ویزای کار میدن. این یعنی به کسایی که کارشون مورد نیازشونه ویزای کار میدن و به کسایی که کارشون زیاد مورد نیاز نیست از همون اول احتمالا ویزای اقامت میدن؟ این یه کم عجیب به نظر میاد.

در ثانی میشه بهم بگین ویزای کاری که به ما میدن چند ساله است و چند سالش باید حتما شاغل باشیم تا تمدید بشه؟ آیا کار باید حتما مرتبط با مدرک تحصیلی باشه؟

ببخشید که یه کم زیاد نوشتم

اگر شما برای اقامت اقدام کنید و بهتون ویزای کار بدن ویزای کار ۱ ساله است که باید ۳ ماهش رو در پایان ۱ سال کار کرده باشید و یا در شرایط خیلی دیر کار پیدا کردن بعد از ۹ ماه کار پیدا کنی که سر سال در واقع ۳ ماه کار کردی که در این صورت بهتون اقامت می دن
سپیده

میلاد 1390/10/15 ساعت 20:37

سلام خانم سپیده
امیدوارم همیشه سرحال و سرزنده باشید...
مدتیه که خیلی علاقه مند شدم که هر طور شده ویزای اقامت بگیرم ولی متاسفانه تازه باید برم خدمت سربازی و بعدش شاید نصیب ما شد... البته یک سوالی برام پیش اومده اینه که از لحظه ای که برای دریافت ویزا اقدام کنم تا آخرین تایید نهایی چقدر برام خرج داره؟ دوم اینکه من رشته آی تی دانشگاه پیام نور یکی از شهرستانهای استان فارس خوندم و معدلم 14.10 هست و از این میترسم که مدارکم تایید نشه؟ در ضمن دانشگاهمون هم میگه تا زمانی که از خدمت مرخص نشی مدرک بهت نمی دیم و نمی دونم چکاری باید انجام بدم آخه میخوام تو مدت خدمت کارام رو انجام بدم... ممنون میشم اگر در این زمینه راهنماییم کنید..
باز هم از خانم سپیده تشکر ویژه می کنم...

راستش این موضوع سربازی و غیره که من در موردش نظری ندارم .. می تونی اما مدارکت رو برای اسسمنت بفرستی ببینی چه سطحی براش تعیین می کنن و نسبت به اون چه امتیازی می گیری . می تونی ‌pre-assessment انجام بدی که خود مدرک رو نمی خوان و فقط اطلاعات انلاین ازت می گیرن و یه فرم پر می کنی :)
موفق باشی
سپیده

حسین 1390/10/15 ساعت 21:03

من نفهمیدم . طبق نوشته آقا آرمان یعنی دیگه به شغلهای Skill Shortage ویزای اقامت نمی دن ؟ این که خیلی بده . اگه این حرف درست باشه یعنی یه سالی که ویزای کار میدن رو باید حتما کار مرتبط پیدا کرد یا میشه به جاش مثلا درس خوند ؟این یه سال جزو سال های اقامت لازم برای دریافت citizenship به حساب میاید یا نه ؟

بابا شما ها چرا یکی که سوال می کنه بعد هی یکی دیگه یه خط بهش اضافه می کنه و یهو یه مشکل و غصه از توش در میارید .. ویزا می دن .. چرا ندن ... کلا به دلیل بازار کار جهانی که خیلی خوب نیست اگر افیسر متقاعد نشه که کار شما و تجربه شما کافی نیست به جای اقامت بهتون ویزای کار می ده و اگر کار پیدا کردید ویزای اقامت می ده ..
سپیده

محسن 1390/10/15 ساعت 22:22

حتما بابک جان...مخصوصاً این که من دارم یه شهری میرم که فکر می‌کنم من اولین ایرانی‌ باشم که اونجا پا میذاره....

این رو که اولین ایرانی باشی بعید می دونم .. ما یه بار در یه شهر بسیار دور از فکر در افریقا بودیم که حتی خود اونجایی ها هم نمی رن .. بعد ایرانی پیدا کردیم . فکر کن :)‌
خوش باشی
سپیده

کیارش 1390/10/15 ساعت 22:25

برای pre-assessment اقدام کردم - فوق دیپلم برق و لیسانس برق دارم . کی جوابش میاد . آیا امکان داره که رد بشم؟ هیچ مدارکی نخواستند ازم فقط فرم را پر کردم آیا نیاز به ارسال مدارک است؟

اسسمت چیزی نیست که ادم رد بشه .. مدارکت رو بررسی می کنند و براش تعیین سطح می کنند ... توی این مرحله مدرک نمی خوان . موقع full assessment مدرک می خوان
سپیده

محسن 1390/10/16 ساعت 00:25

راستش نمیدونم سپیده جان...امیدوارم باشن اونجا...ولی‌ وقتی‌ دکتر هاکوپیان ازم پرسید چه شهری میخوای بری و من بهش گفتم کجا میخوام برم کلا هنگ کرد بنده خدا...گفت اولین کسی‌ هستم که واسه معاینات رفتم پیششون و می‌خوام به این شهر برم...

توی مالزی یا نیوزلند ؟! سپیده

علی 123 1390/10/16 ساعت 06:04

درود::: محسن جان می ترسم بری ببینی ایرانی ها اونجا کلونی, سازمانی موسسه ای حسینیه ای چیزی تشکیل داده باشن. تا دلت بخواد ایرانی مهاجرت کرده اون هم با تحصیلات بالا و نجومی. من همیشه به این فکر می کنم که واقعا از نظر ژنتیکی چقدر ایران فقیر شده در این سالها... بگذیرم... قضیه سفر اکتشافی که آقا بابک میگه چیه؟
به آقا میلاد: توی فرم ITA یه بخشی داره که مربوط به خدمت هست و باید تکمیل بشه. مثلا اینکه آیا در هیچ کشوری خدمت سربازی انجام دادید؟ اگه معاف شدید به چه شکل بوده و ... ضمنا من تخمین می زنم که اگه خودت اقدام کنی ووکیل نگیری طبق مظنه الآن حدود 5میلیون تومن خرج داره ویزا بگیری. ظاهرا 2میلیون هم بلیط می شه برای هر نفر. به هرحال در مقایسه با ویزاهای سرمایه گذاری اکازیونه. (نمی دونم چرا اینقدر امروز کلمات بازار به ذهتن می رسه.)
آقا کیارش» NZQA باید دقیقا همون سطح و رشته ای رو در پاسخ ارائه کنه که اداره مهاجرت لازم داره وگرنه اداره مهاجرت به راحتی بهتون گیر می ده. پری اسس زیر یک ماه طول میکشه.

الهام خانم> من یه روز با یه آقای هلندی توی آنتالیا صحبت می کردم که به اتفاق خانمش که روی صندلی چرخدار می نشست توی هتل چهار ستاره زندگی می کردند و اصلا به فکر خونه خریدن و اینجور چیزها نبودند و از زندگی لذت هم می بردند. آقاهه آرشیتکت بود ظاهرا. ما ایرانی ها اینقدر که از آینده نا مطمئن هستیم همش می ترسیم یه اتفاقی بیفته که فقیر بشیم یا پول گنده ای لازم داشته باشیم و به همین دلیل همش توی صرافی قارون پول پس انداز می کنیم.
سپیده خانم>اون ایرانی که اونجا دیدید از طرف خداوند مامور ترویج فرهنگ آریایی اسلامی بوده در شاخ افریقا

مرسی از روشن گری های شما

داریوش 1390/10/16 ساعت 12:02

دوستان من ایمیل زدم به NZQA برای اینکه نگران بودم از تاخیری که تو جوابشون افتاده. اونا هم این جواب رو دادن.فکر کردم شاید کسی با شرایط من باشه واین ایمیل کمکش بکنه.A high volume of applications was received shortly before Christmas (the office was closed from December 23rd 2011 until January 4th 2012) and will be processed on an as received basis. Your application will be allocated in the next batch of applications very shortly.

مرسی داریوش جان :)
سپیده

محسن 1390/10/16 ساعت 14:55

به سپیده:

من دارم میرم رتوروا،نیو زیلند...البته امیدوارم من اولین نباشم...

به علی‌ ۱۲۳:

والا علی‌ جان چی‌ بگم...بذار برم کشف کنم این منطقه رو بعد میام همینجا تعریف می‌کنم...

اتفاقا یکی از دوستان همین دو ماه پیش از مالزی رفت اونجا .. پیشنهاد کار گرفت .. کلی اونجا باحاله .. شهر توریستی هست و کلی رودخانه های اب گرم باحال داره .. تا اوکلند تقریبا 3 ساعت رانندگی هست .. دیگه ما تعطیلات پس میام پیشتون :)
سپیده

بابک 1390/10/16 ساعت 18:33 http://persiance.wordpress.com

محسن :: عمرا اگه ایرانی‌ای اونجا نباشه. شرط میبندم نونوایی بربری هم زده‌اند. شرط یه نون بربری داغ تو NZ.

هست اقا بابک .. شرط رو بردی .. 2 تاشو خودم می شناسم :)
سپیده

محمد 1390/10/16 ساعت 18:45

سلام، ممنون از مطالب منحصر به فردتون
سوالی که دارم این هست که شرکتی که من توش کار میکنم قبول کرده در قبال دریافت پول به من نامه ای بده که مدت زمانی که سرباز بودم توی اون شرکت کار میکردم، و من هم این مدت را(سربازی) به عنوان سابقۀ کارم برای مهاجرت به نیوزلند ارائه بدم، به نظرتون اینطوری مشکلی پیش نمیآد؟

والا من چی بگم .. ایشالا نمیاد ..سپیده

سینا 1390/10/16 ساعت 19:04

سلام
خیلی ممنون از اطلاعات مفیدی که منتشر می کنی. من و همسر و دخترم هم قصد مهاجرت به نیوزلند داریم. دختر من 14 سالشه و کلاس اول دبیرستانه. ممکنه درباره نظام آموزشی اونجا و چگونگی تطبیق بچه هایی که از اینجا میرن هم بنویسی؟

خیلی در این مورد نمی دونم اما یه پست نوشتم در مورد سیستم اموزشی و غیره اگر بخونیش شاید بد نباشه :)
سپیده

محسن 1390/10/16 ساعت 22:47

آره شنیدم خیلی‌ جای قشنگیه...خوب پس آشنا پیدا شد اونجا...شما هم تعطیلات پاشین بیان سپیده جان....قدمتون رو چشم...

بابک جان اگه نون بربری باشه که دیگه آخرشه...آش سبزی شیرازی هم اگه باشه دیگه خود بهشته....

راستی‌ سپیده جان دوتا چی‌ رو خودت می‌شناسی‌؟نونوایی بربری یا ایرانی‌؟

خودت چی فکر میکنی ؟!

علی 123 1390/10/17 ساعت 06:13

به آقا داریوش::: مرسی که متن پاسخ NZQA رو گذاشتی من هم 28 دسامبر با DHL مدارک فرستادم الآن بعد از کلمه Allocation آیکان زرد رنگ زده.

جهت اطلاع دوستانی که در آینده برای NZQA اقدام می کنند:::هزینه ارسال بسته من 127000 تومان شد و ضمنا از نیم کیلو تا یک کیلو رو یک کیلو حساب می کنن. مثلا بسته من 530 گرم شد (با احتساب وزن بسته بندی پست) که یک کیلو حسابش کردند.
مسیر حرکت بسته پستی با DHL: تهران > دبی > سنگاپور > آوکلند > ولینگتون (بسته از طریق شماره ای که DHL بهتون می ده و وب سایت DHL.Com قابل track کردن هست)
زمان ارسال بسته NZQA از طریق DHL: کمی کمتر از یک هفته (با وجود تعطیلات ژانویه)

کیارش 1390/10/17 ساعت 08:30

پس یعنی پروسه مهاجرت ما کلید خورده؟ چقدر میشه روی قبولیش حساب کرد؟ آخه ما برای ویزای استرالیا هم داریم اقدام میکنیم. اطلاعاتم اینه : سن 37 سال سابقه کار بیش از 10 سال بدون بیمه مهندسی برق - مدرک فوق دیپلم از دانشگاه دولتی (12.5) و لیسانس برق از آزاد (13 ) امتیازاتم را یک وکیل گفت 135 میشم

ندا 1390/10/17 ساعت 12:35

سلام
سپیده خانوم من قبلا هم گفته بودم خودم و همسرم از پلی تکنیک تهران و فنی تهران مدرک مهندسی(مکانیک و شیمی) داریم بالای دهسال سابقه بیمه ای هر دو هم 38-39 ساله هستیم. همسرم مدرک فوق هم داره اونم از دانشگاه تربیت مدرس (یعنی دانشگاهها هیچ مشکلی ندارند) شغلمون هم توی لیست LTSS هست و توی از تغییرات جدید( amendment) هم ظاهرا (اگه اشتباه نکنم) سابقه امون پذیرفته میشه
در مورد زبان هم هیچ کدوم مشکل نداریم یعنی یه آیلتس آزمایشی همسرم داده 7 شده منم 6.5 که آخر این ماه می خواهیم اصلیش رو بدیم.با شمارشگر امتیاز شد 160! ولی با یه شرکت مهاجرتی مکاتبه کردیم. شرکت مهاجرتی نیوزلندی گفت نه شما واجد شرایط نیستین!
بنظرتون مال این سابقه کارمونه یعنی مشکل اون قرارداد واشینگتون حل نشده؟
میشه راهنمایی کنید؟ من دیگه قاطی کرده ام...بی خیال نیوزیلند بشیم؟
من عذر می خوام اینو یکی به من راهنمایی کنه
A Washington Accord
accredited engineering
degree
OR
Either a qualification
specifically recognised
by NZQA as comparable
to a:
Bachelor of
Engineering, or
Bachelor of
Engineering (with
Honours), or
Master of
Engineering degree
OR
A bachelor degree (Level
7) or higher with a letter
from IPENZ certifying
that the degree and any
further learning meets
the academic
requirements for
registration as a
‘Chartered Professional
Engineer’ in New
Zealand
OR
NZ registration as a
‘Chartered Professional
Engineer’
ستون سوم LTSS لیست هستش

راستش اینجوری که من متوجه می شم باید لول ۷ بیارید تا بتونید از امتیاز استفاده کنید .. به نظر من چون امتیازتون خوبه EOI رو بفرستید و بعد و همزمان هم برای nzqa اقدام کنید هرچند که لازم نیست اما داشتنش بهتره .. بعد وقتی وارد مرحله بعد شدید اگر nzqa بهتون ۷ داده باشه دیگه مشکلی نیست .. به نظر من با این امتیاز و توضیحات حتما اقدام کنید .
سپیده

کبریا 1390/10/17 ساعت 13:27

سلام سپیده عزیز
ممنون از اینکه با حوصله جواب بچه ها رو میدی
من همسرم لیسانس مهندس کشاورزی .گرایش دامپروریه با ۱۵سال سابقه کار واینکه یه دوره اموزشی توی هلند والمان در خصوص شغلش دیده
میخواستم ببینم ایا شغلش تو نیوزلند از نظر کاریجایگاهی داره وایا ما میتونیم از طریق شغلش اقامت دایم بگیریم یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از طریق شغلش باید ببینید توی لیست مشاغل مورد نیاز هست یا نه اما با توجه به رشته اش و با توجه به اینکه نیوزلند معروف هست توی همین زمینه ها باید کارش خوب باشه وقتی رسید اینجا :)‌
سپیده

رومینا 1390/10/17 ساعت 17:02

کیس افیسرم ازم روزمه ی همسرم رو خواسته
سپیده خانم رزومه ی همسرم رو برای چی میخوان من که از امتیاز همسر استفاده نکردم.
رزومه ی همسرم در تصمیم کیس افیسر برای ویزای ما در شرایط من که هیچ امتیازی از بابت همسر در EoI نداشتم چه تاثیری ممکنه داشته باشه ؟
یه کم نگران شدم.

نگران نباش .. حتما می خواد بدونه تجربه کاریش چیه و چقدره و کلا ببینه می تونه کار پیدا کنه یا نه .. به هرحال رزومه اش رو باید بفرستی اگر خواستند .. اما می تونی در کنارش ازشون بپرسی چرا می خوان ! حتما توضیح می دن
سپیده

علی 1390/10/17 ساعت 17:37

سلام، یه سوال داشتم که شاید تکراری هم باشه!
اگه ویزای اقامت دریافت کنیم حداکثر بعد از چند ماه میتونیم وارد نیوزلند بشیم؟
ممنون :)

تا ۶ ماه رو مطمئن هستم اما یه بار یه جایی تا ۱سال دیدم .. راستش باید خودم هم برم بگردم ببینم چیزی پیدا می کنم . اگر شما فهمیدید به بقیه هم بگید :)
سپیده

بابک 1390/10/18 ساعت 04:58

شرکتهای پستی قابل انتخاب به ترتیب قیمت (از گرون به ارزون):
DHL,
TNT,
Aramex

من خودم دو بار از TNT استفاده کردم. اما دفعه دوم خیر ندیدم و بسته ام گم شد.

مهدی 1390/10/18 ساعت 07:48

با توجه به اینکه من تازه شروع به پیگیری مهاجرت به نیوزلند کرده ام ولی با مطالعه مطالب در این وبلاگ خوشحالم واحساس میکنم همفکری که بین این گروه وجود داره بی نظیره. افتخار میکنم که مرا نیز در گروه خود بپذیرید. از سپیده خانم و اقا ناصر به خاطر اینهمه لطف ممنونم.

خوش اومدید .. ایشالا کارهاتون خوب و سریع پیش بره اگر سوالی بود حتما در خدمتیم :)
سپیده

مهیار 1390/10/18 ساعت 11:13

سلام ،

من چند وقت پیش با یکی‌ از دوستام که سه‌ ساله مقیم استرالیا است صحبت می‌کردم میگفت نیو زیلندی‌ها خیلی‌ بد اخلاق و منزوی هستن ، شما که چند ساله اونجا هستین چنین چیزی رو احساس کردین ؟

راستش من هنوز ادم هایی به این خوبی ندیدم .. اگر باورت نمی شه حتما یه سفر بیا ..
سپیده

[ بدون نام ] 1390/10/19 ساعت 01:41

http://www.trademe.co.nz/jobs/salary-guide

Thanks , would you please leave us a name so we know who this angle is , helping us
Tx,
Sepideh

الهام 1390/10/19 ساعت 04:52

به ندا
دوست عزیز به نظر من بهتره قبل از ارسال EOI اول پری اسس انجام بدین و از NZQA لول 7 رو بگیرید و بعد اقدام کنید اینجوری مطمئن تر هست. بعد که پذیرفته شدید فول اسس کنید. موفق باشید.

سلام
به رومینا:
شما کی مدارک فرستادین؟ و بعد از چه مدتی CO به شما اختصاص دادن؟

علی 123 1390/10/19 ساعت 06:25

درود
آقا مهیار::: بسی جالب است. درست برخلاف توضیحاتی که به شما دادند، من هم یکی از دوستانم چند ساله که استرالیا زندگی می کنه و خیلی دوستان خوبی هستیم، اون می گه استرالیائیها هر موقع فرصتی پیدا می کنن برای تفریح می رن نیوزیلند و خیلیهاشون می گن اگه برامون فرصت مناسبی پیش بیاد دوست داریم توی نیوزیلند زندگی کنیم. آوکلند هم که تا اسمش رو آوردم دوستم گفت خیلی جای مناسبی هستش. همه می دونن که همه جا همه جور آدم پیدا می شه و نمی شه مثلا یه نسخه نوشت و گفت که مثلا ایرانیها خشکه مقدس هستند و همش گریه می کنن، هندیها همه فیلم سنگام هستند یا چینیها و ژاپنیها از صبح تا شب کار میکنن.

آقاداریوش::: پروسه NZQA من هم روی Allocation متوقف شده و چندروزیه که هیچ خبری نیست. ضمنا هنوز بعد از حدود 50 روز ITA رو پست نیاورده درخونه. یه دونه نامه ای رو هم که رسیده، باز کرده اند!

بقیه دوستان::: در یک اطلس جغرافیایی قدیمی که مربوط به سال 1357 بود خوندم که نیوزیلند در اون زمان حدود سه میلیون و دویست هزار نفر جمعیت داشته و الآن بعد از 33 سال حدود یک میلیون نفر بهش اضافه شده یعنی یک چهارم برابر افزایش! این درحالی هستش که جمعیت ایران درهمون مقطع زمانی بیش از 2 برابر افزایش داشته.

علی 123 1390/10/19 ساعت 06:45

ندا خانم::: با الهام خانم کاملا موافق هستم. هزینه زیادی هم نداره. کافیه وارد وب سایت NZQA.GOVT.NZ بشید و اطلاعاتتون رو ثبت کنید. شاید حدود 200 هزار تومان بشه ولی خیالتون راحته. مشکلات بعدی تون هم به حد اقل می رسه. به قول معروف یا رومی روم میشه یا زنگی زنگ. پستهای قبلی من رو که معمولا با اسمهای (علی همسر مریم) نوشتم ببینید تا متوجه بشید چه عذابی کشیدم تا ITA اومد چون پری اسس نگرفته بودم.

مهیار 1390/10/19 ساعت 10:26

به علی‌،

من همین سوال رو از طریق ایمیل ازشون پرسیدم ، این هم جوابش

Thank you for contacting us.

Usually you have 12 months to enter the country on a residence visa that has been granted offshore. Keep in mind that the case officer may assign different timeframes.

Usually residence visas will remain valid indefinitely with two years travel conditions from the first date of entry on the residence visa. If you are outside of New Zealand after the two year anniversary, the visa will expire. Usually people apply for a Permanent Resident Visa after the second year. Again, the case officer may assign different timeframes or special restrictions on the visa.

Please contact us if you require further assistance.

Kind regards

ممنون :)
سپیده

رومینا 1390/10/19 ساعت 12:15

به شهاب :
من جولای لاج کردم و گفته بودن که بین ا الی 2 ماه مدارکم الوکیت میشه که 45 روزه الوکیت شد بعدش هم خیلی سریع کیس افیسرم یکسری از نواقص رو خواست که براش بفرستیم که گاهی هم یکی یکی یادش میافته مثل همین رزومه همسر که اصلاجزو مدارک نبوده
سری اول خواست که اصل مدرک دانشگاهی + مدارکی دال بر ریلیشن بودنمون در یکسال گذشته براش بفرستیم

ظاهرا چند ماه پیش سرشون خلوت بوده که به سرعت کیس افیسرم مشخص شد الان بیشتر طول میکشه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.