جاده خوشبختی بر 2 مبنا ساخته می شود: 1- علاقمندی ها و توانایی های خود را بشناسید 2- جسم و روح خود را به تمامی به خدمت آنچه علاقمندید و توان آنرا دارید، بگمارید (John D. Rockefeller)
زرادخانه مهارت های خود را بسازید
مری در حالی غمگین و خسته با من (به عنوان یک مشاور کاریابی) تماس گرفت که در طول 2 ماه 7 مصاحبه ناموفق را پشت سر گذاشته بود اگرچه به نظر خودش یک رزومه حرفه ای تهیه کرده و هر بار حضوری حرفه ای و عزتمندانه، چه از نظر پوشش و چه از سایر جهات در مصاحبه ها داشته است ولی دریغ از یک جواب مثبت.
ابتدا وقتی رزومه اش را خواندم با 10 سال سابقه در امر فروش، روی کاغذ بسیار عالی به نظر می رسید و منطقا باید اغلب موقعیت های کاری را روی هوا می زد اما ...
ادامه مطلب ...
تشکر و سپاس فراوان دارم از همه دوستان عزیز که با محبت بی دریغ خودشون ما را مورد لطف قرار دادند. از مهتاب و علیرضای عزیز قدردانی ویژه می کنم که در 2 هفته اخیر میزبان بی نظیری برای ما بودند و حق محبت را به تمامی ادا کردند. از تی تی و رضای عزیز ممنونم که از هیچ لطف و کمکی دریغ نکردند. از داریوش عزیز مچکرم که تا آخرین لحظه ما را همراهی کردند. و از همگی شما عزیزان ممنونم که ما را شرمنده لطف خود کردید و دعای خود رو بدرقه راه ما.
به ناصر لرستانی و بابک گلی عزیز هم تبریک میگم که به مصاحبه دعوت شدند. مطمئنم با همفکری و کمک بقیه همراهان، نتیجه خوبی در انتظار اونهاست.
بد نیست تا از ذهنم خارج نشده چند نکته رو که به نظرم مفید میاد بصورت خلاصه و پراکنده بگم:
پی نوشت 1: در فرودگاه استرالیا، هنگام توقف کلیه مسافران باید بار دستی همراه را برداشته و پیاده شوند. ما فکر می کردیم نیازی به پیاده شدن نیست و با عجله در آخرین لحظات یک کیف کوچیک توی هواپیما جا گذاشتیم (تازه فهمیدیم)
دروازه های فرصت ها باز نخواهند شد مگر اینکه با فشار آنها را بگشایید (ناشناس)
یورش در مقابل اضطراب
بعد از 4 سال تجربه در نورپردازی در تلویزیون، تام عزمش را جزم کرد تا برای یافتن شغلی در صنعت فیلم سازی عازم هالیوود شود. در طول 4 ماه هر چه زد به در بسته خورد و هیچ مصاحبه ای به سر انجام نرسید.
تام پیش من (به عنوان یک مشاور کاریابی) آمد در حالیکه بشدت نسبت به اینکه توسط مصاحبه کنندگان بازجویی و استنطاق شده بود، معترض بود. "وقتی از من راجع به نقاط ضعف و شکست هایم می پرسیدند گویی زبان در دهانم قفل شده بود. حتما پیش خودشان می گفتند این دیگر چه کودنی است ". اگر شما هم مثل تام از مصاحبه شدن احساسی ما بین "تا حدودی نا خشنود" تا "کاملا وحشتناک" دارید، بدانید که تنها نیستید و ما اینجاییم تا به کمک شما بر این اضطراب ها غلبه کرده و صداهای منفی را منکوب کنیم (تکبیر ).
ترس های عمومی
در یک دسته بندی عمومی 11 ترس شناخته شده از زبان مصاحبه شوندگان مطرح می شود که ما سعی می کنیم به مرور یک یک آنها را بررسی کرده و راه حل مناسب را برای آنها بیابیم:
استراتژی در مقابل بخاطر سپردن
اغلب کتب و منابعی که به مصاحبه شغلی می پردازند، هر سئوال را به چشم یک موجودیت مستقل می بینند و برای آن نسخه مجزایی می پیچند و لابد انتظار دارند شما هم همه آنها را با حافظه سوپرمنی خود بخاطر بسپارید. ولی ما بر آنیم بجای بخاطر سپردن، راهبردهایی را بیاموزیم که در مواجهه با هر سئوال همچو شمعی چراغ راه ما باشد. این راهبردها اصول اولیه ای هستند که به شما اجازه می دهد با فراغ بال خودتان را آنگونه که هستید، عرضه کنید.
شما خواهید آموخت که هر سئوال را به یکی از 4 دسته اصلی طبقه بندی کرده و برای هر دسته طرحی از پیش آماده داشته باشید. مثلا سئوال از نقاط قوت و سئوال از نقاط ضعف به 2 دسته جداگانه (اولی به دسته سئوالات مستقیم و دومی به دسته سئوالات تنش زا) تعلق دارند و طبعا راهبرد متفاوتی را باید برگزینید.
آیا آماده لذت بردن از صحبت درباره خود هستید و آیا موافقید مصاحبه را به چشم یک سرگرمی یا یک دوره آموزشی ببینیم. اگر می خواهید به این درجه از اخلاص برسید باید همانند یک نوآموز رقص (معاذالله ) ابتدا تک گام ها را بیاموزید و به آهستگی تمرین کنید تا بعدها بتوانید آنها را با سرعت، در یک ریتم منظم و در هارمونی کامل هویدا سازید.
اگر آماده پرواز هستید تا قسمت بعد صبر کنید ...
پی نوشت:
…
چون باد صبا در به درم
با عشق و جنون هم سفرم
شمع شب بی سحرم
از خود نبود خبرم
رسوای زمانه منم
دیوانه منم
تو ای خدای من
شنو نوای من
زمین وآسمان تو می لرزد
به زیر پای من
مه و ستارگان تو می سوزد
زناله های من
رسوای زمانه منم
دیوانه منم
...
تا ساعاتی دیگر رهسپار سرزمین ابرهای سفید هستیم. به امید دیدار همه دوستان عزیز
مقدمه
اهمیت یافتن شغل برای یک تازه مهاجر اونقدر زیاده که برخی یافتن اولین شغل رو معادل موفقیت نهایی در امر خطیر مهاجرت می دونن. تا بحال در باب رزومه نویسی و جستجوی شغل کم و بیش مطالبی در وبلاگ نوشته شده ولی جای یک مطلب مفصل راجع به مصاحبه شغلی خالی بود. مصاحبه شغلی در نیوزلند معمولا چند مرحله داره و موفقیت در اون نیازمند آگاهی از کلی نکات ظریف فنی و روانشناسانه است. اگرچه مطالب متنوع و پراکنده ای راجع به این موضوع در اینترنت و سایت های مختلف وجود داره ولی کتاب مصاحبه شغلی بدون ترس (Career Fearless Interviewing)، مرجع کامل و جامعی محسوب میشه که قبلا هم در مرجع کامل پیوندها به دوستان معرفی شده بود.
پی نوست 1: دوستان چه نشسته اید که در یک روز مانده به به آغاز سال نو علی ۲۱۷۰ عزیز هم بعد از مدت ها صبر و انتظار APPROVED شد!!!!. مبارکشون باشه
پی نوست ۲: تازه من هم همین الان APPROVED شدم!!! مبارکم باشه
پی نوشت 3: من هم به نوبه خودم به علی 2170 و آزاده عزیز تبریکات فراوان میگم (حسین)
متن زیر را زهرای عزیز همسر آرمان عزیز جهت انتشار در وبلاگ در اختیار من قرار دادند که با کمی تلخیص منتشر می کنم
شماره تلفن ها در نیوزلند
کد کشور:+64
|
طول شماره ها: 8(تلفن ثابت) 9(بیشتر موبایلها) |
پیش شماره بین المللی:00
|
فرمت متعارف:(0x) xxx xxxx |
پیش شماره بین شهری:0 |
|
الگوی شماره تلفن ها:
الگوی شماره تلفن ها در نیوزلند مکان شماره تلفن را مشخص می کند. از سال 1993 شماره تلفن ها در نیوزلند از یک رقم کد شهر و 7 رقم شماره محلی که سه رقم اول آن نشان دهنده یک منطقه و 4 رقم بعدی نشان دهنده یک خط در آن منطقه است تشکیل میشوند. نیوزلند از الگوی دیجیتال زیر استفاده میکند:
کد کشور: 64 پیش شماره راه دور: 0 پیش شماره بین الملی: 00
تلفن های ثابت:
طول شماره تلفن های ثابت بدون در نظر گرفتن پیش شماره 0 در نیوزلند 8 رقمی است: یک رقم کد منطقه و 7 رقم شماره تلفن (مثال: 4321 007 09). کد منطقه عددی بین 2 تا 9 است (به جز 900, 911, 999 به دلیل خطای شماره گیری)
در کل 3 کد منطقه وجود دارد: 03, 04, 06, 07, 09. برای تماس با شماره ای در خارج از منطقه تماس گیرنده، باید این پیش شماره ها استفاده شوند. اگر کسی بخواهد از Christchurch با Dunedin تماس بگیرد باید 03 را شماره گیری نماید هر چند پیش شماره هر دو منطقه 03 است. پیش شماره های محلی عبارتند از :
چند رقم ابتدای شماره تلفن های محددوده کلی خط ثابت را مشخص می کنند.
شماره موبایل ها:
شماره موبایل در نیوزلند با 02 شروع شده و پس از آن 7 تا 9 رقم قرار میگیرد (معمولا 8). ارقام ابتدایی بعد از 02 مشخص کننده شبکه موبایل صادر کننده شماره هستند. در موبایل باید شماره تلفن ها به صورت کامل شماره گیری شوند.
Prefix |
Network |
Number length |
Notes |
020 |
|||
0204 |
Skinny |
||
021 |
6 to 8 digits |
6 digits originally assigned to on account customers only and 7 digits assigned to prepay customers only |
|
022 |
7 digits |
2degrees was launched in August 2009. |
|
023 |
Unused |
Owned by Vodafone |
|
024 |
Unused |
Protected by Management Committee 30.01.09 to preserve the potential code expansion option. |
|
025 |
Unused |
6-7 digits |
Was used by Telecom New Zealand until it was shut down on 31 March 2007. All numbers have now migrated to 027 (7-digit), with older 025 numbers prefixed with 4 (e.g. 027-4xxx-xxx). |
026 |
7 digits |
Used for calling Fleetlink or other trunked radios from a phone line |
|
027 |
7 digits |
||
028 0 |
|||
028 |
|||
028 3 |
Teletraders MVNO |
||
028 85 |
M2 MVNO |
||
028 96 |
Airnet NZ Ltd |
||
029 |
Vodafone |
Vodafone acquired TelstraClear in 2012 |
برای فهمیدن اینکه آیا یک شماره به یک ارائه دهنده شبکه موبایل تعلق دارد یا نه, میتوان آن شماره را به 300 sms نمود. این یک سرویس رایگان است که توسط Telecom, Vodafone و 2degrees ارائه میشود. با این کار ، پاسخی برای فرد فرستاده میشود که مشخص میکند آیا شماره مورد نظر در شبکه آنها فعال است یا خیر.
تلفن های رایگان و تلفن های شامل حق سرویس:
شماره های رایگان با 0508 و یا 0800 شروع شده و به دنبال آن معمولا 6 رقم قرار میگیرد (برخی از شماره های 0800, 7 رقمی هستند). تلفن های شامل حق سرویس از کد 0900 استفاده میکنند و پس از آن 5 رقم قرار میگیرد. بعضی از شماره های مربوط به سرویس های خدماتی مانند شماره تلفن های مربوط به دسترسی اینترنتی با پیش شماره 08xx شروع شده و معمولا با 5 رقم دنبال میشوند.
-0508 سرویس رایگان Vodafone
-0800 سرویس رایگان Telecom, Vodafone و سایر شبکه ها
- 08xy سرویسها مختلف که وابسته به مکان جغرافیایی خاصی نیستند.
083210 سرویس تلفن گویا ی یادآوری تماسها
08322 شماره های اطلاعات تلفن
0867 شماره های اینترنتDialup
- 0900 تلفن های شامل حق سرویس (در این تماسها علاوه بر هزینه تماس تلفنی، مبلغ دیگری نیز از شماره گیرنده کسر شده و به سرویس دهنده مورد نظر پرداخت میشود)
شماره های خدماتی
شماره هایی که با 01 شروع میشوند مربوط به سرویس های اپراتور میباشند:
010: اپراتورهای داخلی
0170: اپراتورهای بین المللی
0172: خدمات دایرکتوری بین الملی
018: خدمات دایرکتوری داخلی
کد 1 برای سرویس ها محلی استفاده میشود و شامل فعالسازی ویژگی های مخابرانی نیز می گردد. شماره تلفن سرویس های اورژانس 111 است.
- 111 اپراتور خدمات اورژانس (تمام تلفن ها)
- 112 اپراتور خدمات اورژانس (فقط برای موبایلها)
- 11x تخصیص داده نشده. به صورت داخلی برای بعضی از سرویس های اورژانس خاص استفاده میشود.
- 12x خرابی شبکه تلفن و خدمات فروش
- 13-19کاربردهای مختلف. معمولا سرویس های مخابراتی
همچنین در شبکه موبایل می توان از شماره هایی که با * شروع میشوند استفاده کرد:
- 123* خدمات و فروش شبکه موبایل telecom
- 222* سرویس خدمات کنار جاده برای اتومبیل ها
- 500* کمک های دریایی گارد ساحلی
- 555* خدمات ایمنی ترافیک (تماس های ترافیکی غیر اورژانسی پلیس)
شماره های پیام کوتاه مربوط به موبایلها 3 تا 4 رقم هستند.
شماره های سودمند دیگر:
- 0000 832 07: اطلاعات خودکار (تلفن رایگان) که مشخص می کند سرویس دهنده شبکه چه کسی می باشد.
- 1956: شماره تلفنی که در حال حاضر از آن تماس گرفته اید را میخواند (به همراه کد منطقه)
-1957: شماره تلفنی که در حال حاضر از آن تماس گرفته اید را میخواند (بدون کد منطقه)
-511: شماره تلفنی که در حال حاضر از آن تماس گرفته اید را میخواند(فقط شبکه TelstraClear)
-083201234: شماره تلفن های اصلی بدون داخل که از آن تماس گرفته اید را میخواند (اگر از یک خط تجاری تماس گرفته اید که شماره های داخلی دارد) یا شماره تلفن شخصی در شبکه Telstra
-083201231:مانند بالا شماره تلفن بدون داخلی را می خواند اما با کد منطقه
-083201232:سیگنال تون DTMF خطی را که با آن تماس گرفته اید باز می گرداند
-137: تست زنگ زدن تلفن (شماره تماس مجدد) در صورت شماره گیری می توانید انتخاب کنید که پس از قطع تلفن به شما زنگ زده شود تا بتوانید خط تلفن خود را تست کنید.
-0197: در صورت شماره گیری قبل از هر شماره تلفن معمولی, گیرنده تماس نمی تواند شماره شما را ببیند (Caller ID غیر فعال میشود.)
مرجع: http://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_numbers_in_New_Zealand