دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

وضعیت بازار کار نیوزیلند

مروری بر بازار کار نیوزیلند


خروج تدریجی بازار اشتغال نیوزیلند از حالت رکود پس از بحران جهانی

 

تحقیقات نشان می‌دهد که اکنون زمان خوبی برای جستجوی کار در نیوزیلند است.

میزان اشتغال در سال 2011، سه و یک دهم درصد بیش از مقدار اندازه گیری شده در سپتامبر 2009 بوده است. و نرخ بیکاری به شش و سه دهم درصد رسیده است که فاصله معنی‌داری با میانگین هشت و دو دهم درصدی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) دارد؛ هرچند نرخ بیکاری در نیوزیلند در بیش از یک دهه اخیر پایینتر از میانگین نرخ بیکاری OECDبوده است.

 

دولت پیش‌بینی می‌کند که رشد اشتغال در سال 2013 با ادامه بازسازی کرایستچرچ و نیاز مناطق بازسازی شده به نیروی کار، سرعت بیشتری پیدا کند. پیش‌بینی این است که این روند با نرخ رشد نه چندان بالای یک تا یک و نیم درصد، تا سال 2015 ادامه پیدا کرده و نرخ بیکاری تا مارس 2016 به حدود چهار و هفت دهم درصد برسد.

 

 

مشاغل مورد نیاز

 

در کشور نیوزیلند موقعیت‌های شغلی متفاوت و متنوعی وجود دارند. اما برخی از مهارتها بیشتر مورد نیاز هستند. عناوین مشاغل مورد نیاز در سایت اداره مهاجرت نیوزیلند قابل مشاهده است.

در منطقه کانتربری نیز که در حال بازسازی پس از زلزله‌های ماههای پیش است، مشاغل خاصی به شدت مورد نیاز هستند. در جدول زیر به طور خلاصه مشاغل مورد نیاز در کوتاه مدت، بلندمدت و در منطقه کانتربری را مشاهده می‌کنید. 

  



منبع: newzealandnow.govt.nz

نظرات 62 + ارسال نظر
حسین 1391/05/26 ساعت 08:36

بابک جان ممنون. امیدوار شدیم ولی جدول قابل مشاهده نیست

من بدون مشکل می‌بینمش! یه بار F5 بزن ببینیم چی میشه.

حسین 1391/05/26 ساعت 08:39

جهت آشنایی بیشتر دوستان

اداره مهاجرت نیوزلند مجله ای برای تازه مهاجران چاپ می کند با نام LinkZ. من شماره های مختلف این مجله رو دانلو کردم و در آدرس زیر قرار دادم. بخوانید و لذت ببرید.
http://hayatbakhsh.persiangig.com/document/LinkZ.zip

جالب بود حسین جان. دستت درد نکنه. :)

داریوش 1391/05/26 ساعت 19:45

امید بخش است بابک جان مرسی.
حسین عزیز ، ممنون جالب بود.

البته این نکته فراموش نشه که نرخ بیکاری استرالیا معمولا 1.5 تا 2 درصد کمتر از نیوزیلنده. :)

کتایون 1391/05/27 ساعت 21:59

سلام... ممنون از پست مفید و جالبی که گذاشتین.
بالاخره مدارک من هم به لندن رسید و بابت DHL ناقابل 128 چوق پیاده شدم... واقعا هزینه ها به طور تابع نمایی داره میره بالا! 3-2 ماه پیش که با dhl به ولینگتون مدارک برای اسس فرستادم شد 96 چوق و الان به لندن اینقدر... دیگه یورو و اپلیکیشن فی هم که نگو و نپرس... خود آقای تهرانی در سفارت NZ هم ابراز ناراحتی کرد و گفت تا 1 ماه پیش ما به ریال ازتون مبلغ رو میگرفتیم و بیش از 1 میلیون کمتر میشد...
راستی الان که مدارکم به لندن رسیده باید منتظر چی باشم؟ گویا تا 2 هفته دیگه بهم ایمیل میزنن و تاریخ لاج رو اعلام میکنن نه؟ از سایت اداره مهاجرت (مثل EOI) نمیشه روند رسیدگی رو پیگیری کرد؟
درضمن از الان ممکنه بگین چقدر تا ویزا حدودا طول میکشه؟
ممنونم بابت تمام لطف و محبتاتون...

مبارک باشه.
یه ایمیل می‌زنن و بهتون دریافت مدارک و وجه رو اطلاع میدن. application number میگیرید و احتمالا بعدش باید چند ماه منتظر مشخص شدن مسئول پرونده‌تون باشید. :)

مهتاب 1391/05/28 ساعت 06:28

ممنون آقا بابک
نگرانی کار پیدا کردن توی زمان کم، نگرانی مشترک هممونه... امیدوارم پروسه اش برای همه کوتاه و بی دردسر باشه

راستی مدارک من 12روز پیش رسیده لندن ولی هنوز هیچ خبری ازشون نیست... ایمیل بزنم یا باید صبر کنم؟ اصلا باید الان منتظر چی باشم؟؟ :)

ر. ک. جواب کامنت قبلی. ;)

علی 123 1391/05/28 ساعت 11:59

دوستانی که ویزا/مستر کارت رویال بانک باکو رو دارند, من بعد از کلی تلفن زدن و حتی گشتن کل صرافیهای خیابان فردوسی و صحبت با خود رویال بانک به این نتیجه رسیدم که تنها راه وصول پولمون اینه که بریم باکو. یک نفری (Single) حدود 1250000 تومن و بیش از یک نفر 940 تومن اون هم هتل 3 ستاره (از بخت بد من آذربایجان هم شده کشور). زمینی هم بخوایم بریم ظاهرا ارزش خطر و زمانی رو که تلف می شه نداره. کسی اگه پایه رفتن هست بگه تا برنامه بچینیم زودتر بریم پولمونو بگیریم تا بانکه رو کلا میخ و تخته ش نکردن...
بابک جان::: با گذاشتن لینک رسانه های نیوزیلند در کنار صفحه کاملا باهات موافقم دستت درد نکنه. خداوند یک در دنیا, صد در آخرت خودش بهت عوض بده

علیرضا 1391/05/28 ساعت 14:51

سلام به همه دوستان

لطفا آنهایی که جدیدا آزمایشات پزشکی روانجام دادن لطف میکنن بهم بگن از کدوم دکتر وقت بگیرم کارم بی دردسرتر و مرتب تر انجام میشه؟ آخه تهران نیستم و میخواهم مجبور به رفت و آمد زیاد نشم.

ضمنا مثل اینکه برا سو پیشینه هم فقط پلیسهای 10+ تهران کار رو انجام میدن. آیا کسی تایید میکنه یا میشه در شهرستان هم انجام داد؟

با سپاس

شروین 1391/05/28 ساعت 17:25

سلام
بچه ها بی زحمت راهنمایی میکنید من برای مدیکال کدوم بیمارستان باید برم که مورد قبول باشه و چه ازمایشهایی باید بدم؟

مرسی

follow "Doctors for Immigration medicals " link on immigration.govt.nz

کتایون 1391/05/28 ساعت 20:16

@آقای علیرضا خان:
در مورد مدیکال من پیش آقای دکتر هاکوپیان رفتم که حسابی سرشون خلوت بود و با دقت بسیارررر موارد رو بررسی میکردن... درضمن آزمایشگاه 2 بار از من نمونه خون گرفت و وقتی اعتراض کردم گفتن که چون سفارش دکتر هست و اینکه مواردی از آزمایش که نتیجه مرزی هست رو دکتر گفته برای اینکه بعدا اداره مهاجرت گیر ندن، مجددا آزمایش کنید... در ضمن فرمهای مدیکال عوض شده و از آنجایی که دکتر هاکوپیان خیلی با دقت و وسواس خاصی فرمها رو حتما باید تایپ شده تحویل بدهند، من یکم سر این موضوع مدیکالم طولانی شد و کلا در 3 جلسه و ظرف 10 روز تموم شد ولی به نظرم الان که فرمها رو بهشون وارد شدن (و اگر بهشون بگین که از شهرستان میاین)، میتونن ظرف 3-4 روز براتون کلشو انجام بدن و تحویل بگیرید...
در مورد پلیس +10 هم گویا هر کسی در شهر محل اقامتش باید درخواست گواهی عدم سوء پیشینه بده و بهتره خودتون 1 زنگی به یکی از دفاترشون بزنید و بپرسید.

فرحناز 1391/05/30 ساعت 11:02

سلام دوستان عزیزم

جهت اطلاع آن دسته از دوستانی که هنوز CO دار نشده اند، باید بگم که ظاهرا مدت انتظار پرونده ها در INZ لندن از چهار ماه به پنج ماه تغییر کرده. مدارک ما 16 آوریل به لندن رسیده بود و طبق ایمیل قبلی خانم می چاو، قرار بود بررسی پرونده ما 16 آگوست شروع بشه ولی خانم می چاو در ایمیلی که دقیقا در روز 16 آگوست یعنی راس چهار ماه زده، اعلام کرده که به علت بار زیاد کاری، مدت انتظار پرونده های بدون پیشنهاد کاری، پنج ماهه شده، یعنی 16 سپتامبر بررسی ما شروع میشه. ضمنا از ما یک سری مدارک تکمیلی هم خواسته که گفته بهتره زودتر بفرستیم که بعد از واگذار شدن پرونده به CO کارامون سریعتر جلو بره. این مدارک شامل:
1. یک فرم جدید دوازده صفحه ای که باید پر کنیم و بفرستیم
2. مدارک بیشتری برای اثبات partnership
3. فیش حقوقی یا صورت وضعیت حساب بانکی برای اثبات وضعیت شغلی و میزان حقوق
4. اصل شناسنامه ها، قباله ازدواج، مدرک تحصیلی و نامه های سوابق کاری

البته من هم مثل بقیه دوستان دارم باهاشون چونه می زنم که اصل مدارک رو نفرستم ولی ظاهرا بالاخره باید بفرستیم. البته گفته اصل مدارکو CO موقع assessment نهایی میخواد و فعلا عجله ای نیست.

شاد باشید

ممنون از اطلاع رسانیتون. :)

علیرضا 1391/05/30 ساعت 12:03

کتایون خانم سلام و تشکر

آیا فرمهای مدیکال رو خودمان باید پرینت بگیریم و برای دکتر ببریم یا خودشان انجام میدهند؟

سپاس

خودتون پرینت بگرید و همراه داشته باشین. دستکم وقتتون اونجا تلف نمیشه. چون ممکنه یک نسخه ازش رو بده دستتون و بگه فتوکپی بگیرین. ضمنا راهنمای فرم رو قبل از رفتن بخونین. قسمتهای اولیه فرم رو هم که مشخصات فردیه، خودتون تکمیل کنین که کار سریعتر پیش بره.

شروین 1391/05/30 ساعت 13:01

کتایون جان
دکتر هاکوپیان رو میشه بی زحمت تلفنشو بدی که من هم همونجا برم
ممنون

چرا رو سایت شماره‌اش رو پیدا نمی‌کنی؟

مهتاب 1391/05/30 ساعت 13:59

آقای علیرضا
من مدیکال رو رفتم پیش دکتر ابراهیمی راد بیمارستان دی. تلفنش رو توی یکی از کامنت هاگذاشته بودن زنگ بزنین و وقت بگیرید اگر ناشتا برید آزمایش خون و عکس قفسه سینه و کل معایناتتون یک روزه توی خود بیمارستان انجام میشه. اگر آزمایشتون مشکلی نداشته باشه و نیاز به تکرار نباشه حدود 1هفته بعد جوابش آماده است. شاید بتونبن ازشون بخواید براتون پست کنن.

کتایون 1391/05/30 ساعت 15:08

سلام دوستان...
در کمال تعجب امروز به من ایمیل زدن و تاریخ لاج اپلیکیشن من رو 17 آگوست (همان روزی که مدارکم به لندن رسیده) زدن.
درضمن من مدارکم رو مهر دادگستری و خارجه زدم که حالا اینو بهم میگن:

However, your passport, birth certificate and qualifications are not certified copies or originals. A translator is not able to certify documents so along with the translations of these documents you need to supply either the originals or certified copies of the originals. Below details who can certify a document.

Documents

All documents you provide should be either originals or certified copies. If you provide any photocopies in your application, they must be certified first. This can be done by a solicitor, justice of the peace, commissioner of oaths and a .

به نظرتون اصلشونو بفرستم؟
مگه:
justice of the peace : دادگستری
commissioner of oath: امور خارجه
نمیشه؟ بعد این دو تای دیگه یعنی solicitor , a notary public کی هستن؟

ممنون میشم بهم یاری برسانید... هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستم


والا زمان ما مترجم رسمی هم کلاش پشم داشت!

فرحناز 1391/05/31 ساعت 04:52

کتایون عزیز
ما رونوشت برابر اصل مدارک ترجمه شده رو در دفتر اسناد رسمی یا همون notary public تهیه کردیم و اونا به عنوان certified copy ازمون پذیرفتن. یعنی علاوه بر مدارک ترجمه شده که مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشت و یک کپی هم از مدرک اصلی بهش متصل شده بود، ما یک نسخه رونوشت برابر اصل محضری هم ضمیمه هر یک از مدارک کردیم. البته حالا بعد از چهار ماه گفتن همه اون مدارکی که certified copy براشون فرستاده بودیم رو، باید برای assessment اصلی، اصلشون رو هم بفرستیم.

من هم رفتم به دفترخانه اسناد رسمی و کپی برابر اصل مدارک فارسی رو گرفتم که بهش میگن «کپی برابر اصلی ابرازی». اما دیگه نفرستادمشون. چون یه کپی ازشون به نظرم به نسخه ترجمه شده که دارای مهر مترجم و وزارت خارجه و دادگستری بود، پلمب شده بود. اونها هم چیزی نگفتن.

علی 123 1391/05/31 ساعت 05:50

کتایون خانم:::
notary pubilc: دفترخانه اسناد رسمی
Solicitor: وکیل (در امور تجاری)
ضمنا من خودم برای NZQA کپی پاسپورتم رو توسط مترجم رسمی دادگستری برابر با اصل کردم و ایرادی هم نگرفتند.
ضمنا کیس آفیسر من، آقای جیسون استیوارت، کلی مدارک ازم خواستند و اگه کپی برابر با اصل پاسپورتهامون رو که با مهرمترجم رسمی دادگستری+مهر و تمبر دادگستری+مهر وزارت امورخارجه برابر با اصل شده، ایرادی داشت حتما بهم می گفت. ضمنا باید مدارک فارسی رو توسط دفترخانه اسناد رسمی برابر با اصل می کردید که می دونم کردین.
حالا باید دید که این ایمیل رو کی فرستاده چون برای خیلی از ما هم چنین ایمیلهایی قبل از اختصاص پرونده به کیس آفیسرها اومده بود. برای من گفته بود شما می تونی الآن اون مدارکو بفرستی یا صبر کنی که آفیسر ازت بخواد، من صبر کردم و آفیسر کلا چیزهای دیگه ای ازم خواست. مثلا تا این لحظه قند و چربی ناشتا رو که در اون ایمیل ازم خواسته بودند رو آفیسر نخواسته... اصل مدارک کاری رو خواسته بودند که باز هم آفیسرم نخواسته و الی آخر...

بقیه دوستان::: همسفر باکو نبود؟؟؟

پویا 1391/05/31 ساعت 07:23

فرحناز خانم مثل این نامه برای منم اومده، در صورتی که من خیلی روی کامل بودن مدارک Partnership و work experience کار کرده بودم و فکر نمیکردم مشکل دیگه ای داشته باشه، ظاهرا به صورت پیش فرض از مدارک ایراد میگیرند. فرستادن اصل مدارک هم که دیگه تکراری شده دیر و زود داره سوخت و سوز نداره. شما میخوایید الان بفرستید یا بزارید افیسر هم چیز دیگه ای خواست همه رو با هم بفرستید؟

ناهید 1391/05/31 ساعت 07:37

به کتایون::

برای من باعث تعجبه که اینقد زود به شما میل زدند و همچین چیزهایی خواستند.
من بعد از ادسال مدارک تا 2/5 خبری نشد و بعد هم تاریخ لاج رو اعلام کردند. دوستان نظری ندارند.

به همه دوستان::
تا جایی که میشه همهون باید برای ارسال مدارک چونه بزنیم حداقل برای پاس و شناسنامه که 4و 5 ماه نبودنش ممکنه باعث دردسر بشه..

رها 1391/05/31 ساعت 10:24

@کتایون:
کتایون عزیز، Solicitor – Notary public اشاره به دفتر اسناد رسمی و سردفتر داره. در واقع توی ایران هم دفاتر اسناد رسمی، مدارک رو برابر با اصل می کنن ولی مهرشون فارسیه و منظور اینها اینه که توی یه کشور انگلیسی زبان مثلا انگلیس مدارکتون در دفترخونه برابر با اصل شده باشه.
شبهه ای که برای اینها ایجاد میشه به این علته که روی تمام صفحات مهر و امضای مترجم رسمی می خوره ولی فقط روی صفحه آخر مهر و امضای دادگستری هست. فکر می کنم اینا رو براشون توضیح بدی و بگی همون چیزی رو فرستادی که اونا میخواستن موضوع حل شه. چون من قبلا همینجا خوندم که یه همچین ایرادی از کسی گرفته بودن و بعدا ازش عذرخواهی کردن و گفتن درسته. البته که میشه بدون زحمت و فکر اضافه دل رو به دریا بزنی و اصل مدارکت رو پست کنی.

a 1391/05/31 ساعت 12:11

کتایون عزیز برای ما هم همین موضوع پیش آمد .آنها می گویند چرا تمام صفحات مهر دادگستری نداره و فقط صفحه آخر را مهر زدند.شما باید یه نامه براشون بنویسید و توضیح بدهید که در ایران فقط صفحه آخر رو مهر و امضا می کنند .همسرم این رو موضوع رو براشون نوشت و قبول کردن.موفق باشید

با عرض سلام و ادب خدمت تمامی دوستان عزیز
من دانشجویی کارشناسی ارشد دانشگاه یو ام مالزی در رشته کامپیوتر هستم و امیدوارم که تا دو سه ماه آینده تمام کنم. در نظر دارم برای نیوزیلند اقدام کنم. از آنجایی که یو ام در لیست مورد قبول نیوزیلند می باشد و نیازی به ارزیابی نداره ولی من فوق دیپلم را از جهاد دانشگاهی اهواز و کارشناسی را از دانشگاه آزاد بافت(استان کرمان) اخذ کردم می بایست مدارکم را جهت ارزیابی بفرستم و نمی دانم با این تقاسیر سطح 7 به لیسانس من تعلق می گیرد یا نه. همچنان باید اشاره کنم که مهندسی مایکروسافت را موفق شدم بگیرم (MCITP) و این رشته در لیست مشاغل 2012 هست Network Administrator . نکته دیگری که باید اشاره کنم این هست که بنده برای آشپزی هم نیز می توانم اقدام کنم چرا که تجربه خوبی در این زمینه داشتم و از سال 86 تا 89 به عنوان دبیر رستوران دار های استان فارس مشغول بودم. البته بنده سوابقی قبلی در زمینه آشپزی نیز دارم. بخاطر خدماتی که در این مدت برای صنف رستوران دارها انجام دادم از طرف سازمان گردشگردی استان فارس به عنوان جوان موفق معرفی و موفق به دریافت لوح سپاس گردیدم.
حال سوال اینجاست که با توجه به سوابقی که در زمینه آشپزی و رستوران داری دارم برای Chef اقدام کنم یا اینکه برای مدیر شبکه(Network Administrator ) ، که هر دو در لیست مشاغل هست، با در نظر گرقتن این مطلب که نام دانشگاهی که من فوق دیپلم و لیسانس گرفتم در لیست دانشگاه های مورد تایید نیوزیلند نمی باشد و میباست جهت ارزیابی به NZQA ارسال شوند.

با نهایت تشکر
حسن

مهتاب 1391/06/01 ساعت 05:48

سلام دوستان
مدارک منم رسیده و تاریخ لاج رو برام زدن (آقا بابک لطفا جدول رو آپدیت کن: تاریخ لاج 6آگوست 2012)
درضمن از منم certified copy شناسنامه و مدارک تحصیلی و سند ازدواج رو خواستن. من ایمیل زدم گفتم همونی که به ترجمه اش وصله از نظر ایران certified copy هست! ولی اگر لازمه بگید دوباره بفرستم
راستی دکتر ابراهیمی هم یادش رفته بود یک صفحه از مدیکالم رو پر کنه!! و باید دوباره برم پیشش!! مثل اینکه چشم زدمش گفتم کاراش یه روزه انجام میشه!!! :))

کتایون 1391/06/01 ساعت 06:59

@ مهتاب جان و بقیه دوستان:
حواستون باشه که فرمهای مدیکال تغییر کرده و General و Xrar از هم جدا شدن (فرم 1007 و 1096)... و در نوع آزمایشات هم تغییرات جزیی پیش اومده...

داریوش 1391/06/01 ساعت 09:40

دوستانی که از دانشگاه آزاد هستند:

من دیروز رفتم امور بین الملل سازمان مرکزی ، اولا که جواب درست و حسابی نگرفتم. بهم گفتن که ایمیلی دریافت نکردن ولی به جوابشون مطمئن نیستم چون از سر باز کنی بود . ولی گفتن که حتما بایستی به ایمیل آدرس امور بین الملل بفرستن وگرنه بی جواب میمونه. جهت اطلاع دوستان.
حالا خودم باید یه راهی پیدا کنم و از افسر خانم عزیز بپرسم که اگر ایمیل زده به چه آدرسی فرستاده؟

شما مطمئنی که به دانشگاه ایمیل زده شده؟ اگر مطمئن نیستی، از آفیسرت چیزی نپرس. بیشتر ممکنه قضیه گره بخوره.

/بابک

روزبه 1391/06/01 ساعت 13:06

آقایون خانومها

برای بار چندم میگم.

لطفا مدارکتون رو به امور خارجه و دادگستری ندید. همینکه مترجم مهر برابر با اصل میزنه کافیه. خواهشا کاری نکنید که از این ببعد از همه بخوان که حتما مهر امور خارجه و دادگستری داشته باشن.

کلا از ارائه هرگونه مدرک اضافه مگر مدارک اثبات رابطه با پارتنر خودداری کنید تا وقتی که ازتون بخوان. وسواس بیش از حد فقط کار آفیسر رو بیشتر میکنه و احتمالا کنجکاوتر.

در مورد پیگیری خودتون از دانشگاه یا محل کارتون یا هرجایی که اونا میخوان تماس بگیرن هم اصلا دخالت نکنید چون این کار شما پروسه راستی آزمایی اونها رو خراب میکنه. اگر نتونن یکی از مدارک شما رو راستی آزمایی کنن حتما خودشون بهتون میگن و اینطور نیست که ویزای شما ریجکت بشه.

من بیشتر مدارکم رو ممهور به مهر دادگستری و وزارت خارجه کردم. برای برخی از مدارک هم این کار رو نکردم. مشکلی هم پیش نیومد. شما درست میگید. فقط هزینه و زمان رو بیشتر می‌کنه و اونها رو وسواسی تر.

/بابک

داریوش 1391/06/01 ساعت 13:49

بابک جان : حق با توست چشم ،به توصیه شما عمل میکنیم و از آفیسر چیزی نمی پرسیم . راستش نگرانی ما از این بابت که ایمیل های محل کار رو آپدیت کردیم ولی در مورد دانشگاه فراموش کردیم. بنده خدا آفیسرمون هم تشکر کرد. محل کار رو میشه متوجه شد که فرستاده یا نه ولی دانشگاه....حالا اصلا نمی دونم که حتما از از دانشگاه استعلام میشه ؟

راستش عقل سلیم میگه این کار رو قبلا NZQA انجام داده و دیگه لازم نیست. نمی‌دونم اونها با دانشگاه هم تماس می‌گیرن یا نه.

/بابک

atena 1391/06/01 ساعت 19:58

سلام دوستان،من دانشجوی کارشناسی کشاورزی علوم دامی هستم و حدود 75 واحد با معدل نزدیک 17 گذروندم.میخواستم بدونم میتونم این واحد ها رو منتقل کنم و اونجا ادامش رو بخونم؟و اگه اینکارو بکنم همسرم اجازه کار دایم داره؟شنیدم چون جزو رشته های مورد نیازه اجازه کار full time داره،درسته؟
یک لیسانس غیر حضوری حسابداری هم دارم از یکی از دانشگاههای معتبر هند،میتونم روی اون برای ارشد اقدام کنم یا حتما باید حضوری باشه؟ما حسابی گیج شدیم،لطفا راهنماییمون کنید

در مورد تطبیق واحد اطلاعی ندارم، اما شاید بهتر باشه با NZQA یا دانشگاهی که مد نظرت هست مکاتبه کنی تا ببینی روشی برای تطبیق واحدهای گذرانده دارن یا نه.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
در مورد اجازه کار همسر، این مطلب رو دنبال کنین:

Joining your partner in New Zealand

Your partner holds a New Zealand student visa

You must be in a genuine and stable relationship with your partner and they must hold a New Zealand student visa to study for:
a level seven (or higher) qualification on the New Zealand Qualification Framework in an area of absolute skill shortage as specified in the Long Term Skill Shortage List, or
a postgraduate qualification.

این هم لینک همین صفحه:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/worktemporarily/requirements/Familystream.htm

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
مدرک حسابداریتون هم احتمالا باید توسط NZQA اسس بشه تا ببینید اونا چی میگن.

/بابک

رامین 1391/06/02 ساعت 13:19

به مهتاب :
تاریخ ارسال مدارک شما کی بوده؟
من حدودا 2 ماهه ارسال کردم مدارکم را ولی نه توی سایت تاریخ لاج زده برام نه برام ایمیلی رسیده!

سلام خدمت تمامی دوستان عزیز
ممنون می شم اگه کسی بتونه منو راهنمایی کنه و یک کمکی کنه که من بتونم یک تصمیمی اتخاذ کنم.
با نهایت تشکر
حسن

الهام 1391/06/02 ساعت 17:58

به علی 123:
آقا علی، شما شماره موبایل همسر منو دارید، درسته؟ میشه تماس بگیرید؟ ببخشید ایشون شماره شما رو نداره..تشکر

کتایون 1391/06/02 ساعت 20:13

@ آقای روزبه:
من به همراه ITA تمام مدارکم رو که مهرمترجم+دادگستری+خارجه داشت رو فرستادم و در نامه لاج که به من زدن گفتن که کپی مدارک که به ترجمه هست فقط مهر مترجم داره و certified copy محسوب نمیشه. از طرفی میدونیم که برای اینکه مدارک اینجا certified بشن باید مهر دادگستری و خارجه بخورن. این هم نمونش که در نامه بهش اشاره شده:

However, your passport, birth certificate and qualifications are not certified copies or originals. A translator is not able to certify documents so along with the translations of these documents you need to supply either the originals or certified copies of the originals. Below details who can certify a document.

Documents

All documents you provide should be either originals or certified copies. If you provide any photocopies in your application, they must be certified first. This can be done by a solicitor, justice of the peace, commissioner of oaths and a notary public.

در نهایت من هم براشون اصل شناسنامه+ مدارک تحصیلی+کپی برابر اصل پاسم رو (که در سفارت NZ برابر اصل شده بود) فرستادم...
از اونجایی که هزینه پست خیلی بالاست به نظرم این روش یکم ممکنه هزینه بچه ها رو ببره بالا...

درضمن بهشون این توضیحات رو هم دادم که از مدارک اصل منصرفشون کنم:
Referring you request on the original/Certified copies of my passport, Birth Certificate and Qualifications, I would appreciate if you let me know the followings:

1- should my documents be certified by all 4 organization you mentioned or just one of them is enough? (by a solicitor, justice of the peace, commissioner of oaths and a notary public)
2- In Iran the documents would be certified in a way I sent you (done by Justice of the Peace + Foreign Ministry stamp while the photocopy is punched by the Justice of the Peace)
3- Since all these documents are a kind of identical ones here, how long should they be at your office and how should I receive them back, in case I send the originals?
4- As I called to DHL, they declared that it is impossible to deliver my passport to your immigration office and it’s against their rules. What should I do regarding this matter?

که پاسخ دادن که:
You can send us certified copies of your passport, however it would be appreciated if you could send us the original of your birth certificate, qualification certificates, and translations. Please note that if you send in certified copies of all your documents now, the original copies will be requested by an Immigration Officer and my cause delays to the processing of your application. If you send in the original documents, the Immigration Officer will not need to request these and will lead to a more timely decision on your application.

پس من اگر جای دوستان باشم نه تنها مهر دادگستری+خارجه رو میزنم بلکه کپی برابر اصل پاسپورتم و اصل شناسنامه+ اصل مدرک دانشگاهی ام رو هم میفرستم.
در سفارت تنها پاسپورت رو برابر اصل میکنن و از اونجایی که دفاتر رسمی مهر فارسی برای برابر اصل کردن میزنن ممکنه دوباره روی این هم بهتون گیر بدن... پس اصلشو بفرستید و آسوده... lol

کتایون 1391/06/02 ساعت 20:28

1 نکته دیگه اینه که گاها در اپلای ابرود خوندم که آرامکس مدارک دوستان رو یا گم کرده یا خیس و ... رسونده یا برگردونده... من خودم با اینکه dhl هزینه اش 2 برابره ولی اعتماد دارم به کارشون و تا حالا ندیدم خلافش ثابت بشه... به نظرم چون مدارک اصل هستند با dhl بفرستید مطمئن تره...
این مدارک برای حدود 7-8 ماه دستشون میمونه و اگر در این مدت مورد اضطراری پیش اومد که مدرکتونو خواستید، با پست دیپلماتیک و ظرف 1 ماه به سفارت NZ در تهران میفرستند براتون ، یا اینکه dhl یک سرویسی داره که انگار میشه با هماهنگی قبلی برن و از اداره مهاجرت مدارک رو تحویل بگیرن و بیارن ایران.

من خیلی فرقی بین قابلیت اطمینان این شرکتها (dhl, tnt, aramex, ...) نمی بینم. اما با dhl هم مورد خیس شدن مدارک تحصیلی و نتیجه اسسمنت و اینها رو سراغ دارم. در ضمن، به بسته‌هایی که با dhl از مبدا ایران ارسال میشن، هیچ نوع گارانتی یا بیمه‌ای تعلق نمی گیره. در مورد خیس شدن مدارک و غیره هم میشه به مامور شرکت گفت تا از پاکتهای ضدآب استفاده کنه.

سرویس سفارش از مقصد رو بقیه شرکتها هم دارن. یعنی میتونن سر ساعتی که شما بخواهید برن از فرستنده بسته رو تحویل بگیرن و براتون بفرستن.

در هر صورت، اگه اصل مدارک ارزشمندی رو می‌فرستید، حتما از پست دیپلماتیک استفاده کنین.

atena 1391/06/02 ساعت 20:42

ممنون آقا بابک

خواهش می‌کنم.
دست تنهایی دیگه دارم قاطی پاطی می‌کنم. نمی‌دونم برای چی تشکر می‌کنید، اما خواهش می‌کنم.

امیر حسین 1391/06/03 ساعت 07:33

دوستان سلام، من در حال حاضر در مالزی هستم و تازه فوق لیسانسم رو گرفتم الان از کانتربری پذیرش گرفتم و میخواهم مدارکم رو برای اخذ ویزا به سنگاپور بفرستم، مشکل اینکه نمیدونم در این مرحله باید مستقیما برای ویزای دانشجویی اقدام کنم که حد اقل ۳ ماه طول میکشه یا اینکه میتونم بیام نیوزلند و از طریق خود دانشگاه برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام کنم که همزمان بتونم دکترا رو هم شروع کنم. اگه میشه که از طریق دانشگاه اقدام کنم چه ویزایی باید اینجا درخواست کنم که بتونم بیام نیوزلند که زمان کمتری هم صرف شه ؟
ممنون از همه

علی 123 1391/06/03 ساعت 20:17

الهام خانم::: من گوشیم رو عوض کردم متاسفانه شماره همسرتون توی گوشی قبلیه بود! (دوستان مرحمت کردند تصاحب فرمودند) ایمیلم رو دارین که؟ لطفا شماره شون رو برام بفرستین.

مهتاب 1391/06/03 ساعت 21:05

به رامین:
فرصت ارسال مدارک من 16 آگوست بود و مدارکم طبق برنامه پست روز 6آگوست رسیده بود. بعد از 15روز ایمیل زدن و گفتند کسری مدارک (کپی برابر اصل ها) رو بفرستم

شاید شما زودتر از 4 ماه مدارک رو فرستاده باشید؟شاید وقتی 4ماه فرصت تموم بشه تاریخ لاج رو بزنن!! نمی دونم!

آقا رامین::

روزی که مدارک به دستشون برسه، تاریخ لاج محسوب میشه. مگر اینکه مشکل اساسی وجود داشته باشه که قضیه‌اش فرق داره (مثلا چیز مهمی تو مدارکتون ناقص باشه یا پول رو نتونن وردارن از حساب و ....). این که رو سایت اطلاعاتتون بروز نشده یا ایمیل نزده‌اند، به دلیل این نیست که مشکلی وجود داره. نگرانش هم نباشید. هر وقت ایمیل بزنن، می‌بینید که تاریخ لاج همون تاریخ دریافت مدارک خواهد بود. مطمئنا اگر مشکلی وجود داشت، خیلی زود باهاتون تماس می‌گرفتند؛ حتی از طریق تلفن.

رامین 1391/06/04 ساعت 11:52

مرسی از راهنمائی تون
نه من نگران نیستم و اصلا بعد از اینکه مدارک را ارسال کردم دیگه موضوع را اصلا بهش فکر نمیکنم
به بچه هایی که مشکل پرداخت دارند . در پی بررسی های زیاد و انعقاد یک قرارداد با یک شرکت معتبر در خارج از کشور موفق شدم امکان صدور کارت دبیت با امکانات فراوان را برای مقدار بسیار محدودی فراهم کنم . اگه کسی خواست در خدمتشم


علی 123 1391/06/04 ساعت 20:04

رامین جان شما مگه صرافی چیزی دارین؟

خوشحالم دوستانی هستند که اقدام کردن یا دارن اقدام میکنند و امتیاز دارن
من که متاسفانه امتیازام نمیرسه
مگر اینکه جاب آفر بگیرم
هییییییییییی ( یه آه از ته دل )

ما هم اینطور که پروسه‌مون داره کشششششششششششششدار میشه، فعلا که دستمون به جایی بند نیست. خیلی آه نکش.

رامین 1391/06/05 ساعت 12:47

نه صرافی ندارم . ولی بدلیل اینکه مجبور بودم همیشه مبلغی را به خارج از کشور واریز کنیم (بدلیل کار شرکتی که توش کار میکنم) همیشه این مشکل را داشته ایم که این دفعه تقریبا حلش کردیم . و الان میشه یک مقداری دبیت کارت روی اون گرفت که من میتونم از طرف شرکتمون به بقیه واگذار کنم (البته این دبیت کارت ها را طرف میره توی سایتش به نام خودش ثبتش میکنه)

علی 123 1391/06/05 ساعت 20:17

کسانی که ویزا/مستر رویال بانک رو دارند, من ممکنه برم باکو برای کارت خودم. همسر الهام خانم پیشنهاد دادند که یکی از دیگران وکالت بگیره ببره شاید بهش پولها رو دادند. آیا غیر از ما کس دیگه ای هم این مشکل رو داره؟ و آیا پیشنهاد بهتری دارین برای زنده کردن پولهامون؟

یکی از دوستان من هم همین مشکل رو داره. که البته یه مقدار از پول من هم تو حسابش هست. ولی فکر نکنم بهتون پول رو بدن.

علی ف 1391/06/06 ساعت 07:15

سلام خدمت همه دوستان / بابک جان ...سپیده عزیز و ناصر خان

بعد از 4 الی 5 ماهی که اینجا خدمت همتون بودم می خواستم ازتون خداحافظی کنم و بگم که من پرونده نیوزلند رو بستم. البته علتش پذیرش توسط استرالیا برای ویزای دائم طبق قانون جدید بود و دلیل دیگری نداشت. از همتون بخاطر راهنماییهاتون و همفکریتون تشکر می کنم. امیدوارم بتونم روزی شما ها رو ملاقات کنم. به امید روزهای خوش برای شما در نیوزلند و برای خودم در استرالیا!!!

خیلی خوشحال شدم علی جان. انشاله موفق باشی.

روزبه 1391/06/06 ساعت 07:25

به خانم کتایون::

این هم جواب نامه من به خانم چاو:

Thank you for your email.

We accept translations prepared by any recognised official translation service. Stamps of Ministry of Justice and Ministry of Foreign Affairs are not required.

Please note that you are required to provide originals of translations as well as the original or certified copies of the documents in persian with your application.

Kind regards,
Mei Chau (Miss)
Skilled Migrant Administrator/Kaiwhakahaere Tari
London Branch
Visa Services
Immigration New Zealand

مدارک من لاج شده و منتظر آفیسر هستم. پس مدارکم نباید مشکلی داشته باشه. ولی اگه اونها رو به مهر دادگستری و امور خارجه حساس کنیم حتما از همه میخوان که اینکارو انجام بدن.

حسین 1391/06/06 ساعت 08:37

جالب برای همه دوستان

لینک زیر ویدئوی صحبت های یک مهندس نرم افزار هندی راجع به تجربیاتش از مهاجرت و پیدا کردن کار و زندگی در نیوزلنده. جالبه از دست ندید.
http://www.newzealandnow.govt.nz/videos/george-manjooran

cool

کتایون 1391/06/06 ساعت 09:22

@آقای روزبه:
اینها بر خلاف اینکه اینجا مهر دادگستری و خارجه رو روی نسخه ترجمه شده میزنن، انتظار دارن که این مهر ها روی کپی که به ترجمه الصاق میشه بخوره... در نهایت هم باید اصل مدارک رو براشون بفرستیم... ممکنه بفرمایید تاریخ لاجتون کی هست و بعدش که لاج شدین ازتون اصل مدارک رو نخواستن؟ یا چیزی مثل Certified Copies؟

داریوش 1391/06/06 ساعت 09:49

علی جان :
تبریک بسیار با آرزوی روزهای بهتر برای شما .
خدا قسمت کنه این نوع خداحافظی رو برای همه ما

رامین 1391/06/06 ساعت 10:01

به علی 123:
من هم حدود 45 دلار دارم توی حسابم
اگه کسی تونست زنده اش کنه مژدگانی میگیره

مهتاب 1391/06/06 ساعت 18:19

آقای علی ف
تبریک میگم... با امید اینکه هر جا هستید شاد و راضی زندگی کنید. خدا کنه یه روز ما هم بیایم تو این وبلاگ بگیم اقامتمون رو گرفتیم :) آمییییین

بیژن 1391/06/06 ساعت 20:05

دوستان سلام
من حدود 3 ماه قبل مدارک برای اسسمنت ارسال کردم ولی هنوز هیچ خبری نیست. با وکیلم تماس گرفتم گفت احتمالا با دانشگاه مکاتبه کرده اند و منتظر جواب هستند .ممکن هست اگر کسی تجربه مشابهی دارد راهنماییم کند . خیلی ممنون

یکی از بستگان من تجربه مشابهی داره. از آذرماه پارسال منتظر اسسمنتش هست که به دلیل اینکه evaluator به دانشگاه ایمیل زده و صحت مدرک ایشون رو استعلام کرده و هنوز جوابی نگرفته، اینقدر طول کشیده.

ایشون خودش بعد از پیگیری فراوان ماجرا رو از ارزیاب پرونده شنیده و تا اونجایی که می‌دونم با دانشگاه محل تحصیلش تماس گرفته. اما از نتیجه پیگیری‌اش هنوز خبری ندارم.

علی ف 1391/06/06 ساعت 20:40

مرسی بابک جان و داریوش عزیز

می خواستم بگم که امسال مثل اینکهتغییر قوانین خیلی از کشورها مثل استرالیا و اخیرا کانادا داره به نفع ما تموم میشه! گوش شیطون کر ایشالا کار هممون درست میشه و میریم. به امید موفقیت همه بچه های وبلاگ

ممنون. انشاله.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.