دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

تحصیل در موسسات زبان انگلیسی

از اینطرف و اونطرف سوالات زیادی می‌شنوم در خصوص امکان ورود به نیوزیلند با ثبت نام در دوره‌های زبان انگلیسی و کار کردن در حین آن یا گرفتن ویزای جستجوی کار و به دنبال کار گشتن پس از آن.

 

یه جستجویی پیرامون این موضوع کردم که نتایجش رو در ادامه آوردم:

 

*****

همونطور که همه اطلاع دارید، یکی از انواع ویزای قابل دریافت برای نیوزیلند ویزای تحصیلیهست.

به سه طریق و به سه منظور میشه ویزای تحصیلی گرفت:

 

1. برای دریافت مدرک پایان دوره دبیرستان- که شرایط و ویژگیهای خودش رو داره و فکر نکنم خیلی به درد ماها بخوره! (اقلا به درد آقایون نمی‌خوره، برای خانمها که همه 16 سال و چند ماه بیشتر ندارن، شاید مفید باشه ) اگه اطلاعات بشتری خواستید، باید این لینک رو دنبال کنید. 

 

2. مدارک دانشگاهی و صنعتی- که شامل تحصیل در انواع مقاطع و رشته‌های آکادمیک هست. در این باب قبلا صحبت‌های کم و بیش مفصلی شده و اگه خواستید به سایت اداره مهاجرت مراجعه کنید، این لینک رو دنبال کنید. 

 

3. مدارک زبان انگلیسی- موضوع بحث ما تو این پست همین روشه. به طور کلی، مدارس(schools) زبان انگلیسی ارائه کننده دو نوع دوره زبان هستند: دوره‌های بدون ارائه مدرک (qualification) و دوره‌های با ارائه مدرک.

کلاسهای زبان بر اساس نوع و هدف آموزش به دوره‌های عمومی و دوره‌های با مدارک خاص تقسیم می‌شن.

 

دوره‌های عمومی

بیشتر موسسات زبان، دوره‌های عمومی برگزار می‌کنند. در پایان دوره‌های عمومی، مدرکی به شرکت‌کنندگان داده نمیشه، اما انتظار می‌ره که قادر باشید به زبان انگلیسی به اصطلاح گلیمتون رو از آب بیرون بکشید یا در دوره‌های پیشرفته‌تر شرکت کنید.

 

دوره‌های با مدارک خاص

تعدادی از موسسات زبان انگلیسی در نیوزیلند مدارکی در پایان دوره ارائه می‌کنند که اعتبار بین المللی دارند. مثل آیلتس و تافل.

 

حالا دو سوال اول بحث رو دوباره با هم بررسی می‌کنیم:

 

پرسش اول: آیا می‌تونم برای گذروندن دوره زبان به نیوزیلند برم و پس از اتمام آن ویزایGraduate Job Search بگیرم؟


پاسخ: کسانی می‌تونن بعد از اتمام تحصیل ویزای جستجوی کار بگیرند (مدت این ویزا 12 ماه است) که مدرکشون به عنوان یکی از مدارک حایز امتیاز در بخش Skilled Migrant Category یاSMC شناخته شده باشه. خب، به کلاسهای عمومی زبان که اصولا مدرکی داده نمیشه. طول دوره کلاسهای خاص زبان هم معمولا کمتر از 10-12 هفته است و نمی‌تونن جزو این گروه باشند. مگر اینکه عملا وارد رشته زبان و ادبیات انگلیسی یکی از دانشگاههای اونجا بشید. توجه داشته باشید که دوره‌ای که طی می‌کنید باید دستکم از طرف NZQA سطح 4 ارزیابی بشه و طول دوره باید حداقل سه ماه باشه که برای دوره زبان غیر آکادمیک وجود این شرایط یک کم بعیده.

در همین رابطه:

http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i42654.htm

http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/42637.htm

 

پرسش دوم: آیا می‌تونم در حین گذروندن دوره کار کنم؛ و لو پاره وقت؟


پاسخ: ظاهرا اگر آیلتس 5 جنرال یا بالاتر رو داشته باشید و مشخصا دوره‌ای که در حال گذروندن اون هستید از طرف یکی از موسسات مورد تایید برگزار شده باشه، اجازه کار تا 20 ساعت در هفته (به علاوه کار فول تایم در تعطیلات سال نو و بین دو ترم) رو دارید. این موضوع رو می‌تونید در فرم INZ1013، صفحه 5 زیر عنوان "Working during the academic year" مطالعه کنید.

 

و اما خبر جدید...........: به تازگی، در کرایست چرچ، به منظور جذب زبان آموزان بیشتر و رونق دادن به بازار اون منطقه که بعد از زلزله همچنان دچار رکود هست، زبان آموزان اجازه پیدا کردند که در حین تحصیل کار کنن؛ البته زبان آموزانی که در موسسات مورد تایید NZQA مشغول به تحصیل بشن. این موضوع، به نظر من خبر جالب و مثبتیه. اگه علاقه‌مندید  که برای گذروندن دوره زبان به نیوزیلند برید، می‌تونید روی کار پاره وقت حساب کنید و فشار مالی‌اش رو یه مقدار کاهش بدین. البته کار گیر آوردن هم یه جورایی مستلزم داشتن سطح زبان انگلیسی بالای متوسط هستش. بنابراین، خیلی هم بی‌گدار به آب نزنید. :)

 

می‌تونید خبر مربوط به اجازه کار زبان آموزان در کرایستچرچ رو در این لینک بخونید:

http://www.englishnewzealand.co.nz/news/32/changes-to-work-rights-for-english-language-students/


لینک اطلاعات بیشتر و صفحه پرسش و پاسخ رو که در صفحه بالا هم قابل مشاهده است، اینجا میگذارم:

http://www.englishnewzealand.co.nz/news/32/changes-to-work-rights-for-english-language-students/


این هم موسسات آموزش واقع در کرایست چرچ و مورد تایید NZQA:

http://www.nzqa.govt.nz/audience-pages/quake

 

*****

دوستان خوبم، اگه اشتباهی در موارد بالا دیدید، به من گوشزد کنید تا اصلاحش کنم. 

نظرات 49 + ارسال نظر
علی 123 1391/06/11 ساعت 17:29

سپیده خانم درود بر شما از خوندن مطلبی که گذاشتید خوشحال شدم.به هرحال مدتهاست که شما اونجا تشریف دارید و خواهی نخواهی تجربه تون لحظه به لحظه بیشتر می شه. سوالی که برام پیش اومده اینه که اگه
برگردید به عقب و پست "20 دلیل برای اینکه به نیوزیلند مهاجرت نکنیم" رو بخواین دوباره بنویسین چی مینویسین؟ و در مقابلش برای پست "20 دلیل برای اینکه به نیوزیلند مهاجرت کنیم" رو چطور اصلاح می کنین؟ این به نظرم خیلی بحث عمیقی خواهد بود که جا داره برامون بیشتر شرح بدین. ممنون بابت همه خوبیهاتون به یاد روزهای خوب گذشته.

اوا خاک عالم! چطور شد؟

/بابک

علی 123 1391/06/11 ساعت 18:29

بابک جان::: آقا من تصور کردم سپیده خانم این مطلب رو نوشته اون قسمتی که نوشته بودی اقلا به درد ما نمی خوره رو برعکس متوجه شدم به هر حال جاشون سبز باشه. بابت مطلبت ممنون.

خواهش میکنم. پیش میاد دیگه از این چیزا. :)

مرسی باباک جان
فقط میتونم تشکر کنم ازت
خیلی دنبال این مباحث بودم
خیلی خیلی زیاد
واقعا ازت ممنونم

خواهش میکنم. حالا شما یه بررسی مجدد بکنید، اشتباه نکرده باشم.

عباس 1391/06/11 ساعت 18:58

سلام به همگی و آقا بابک که به تنهایی دارن بار سایتو به دوش می کشن و ممنون که با پست هاتون چراغ این خونه رو روشن نگه می دارین
یه سوال
10 الی 12 هفته می شه حدود 3 ماه به نظرتون بعد از اینکه این دوره تموم شد به عنوان دانشجویی که علاقه مند به این کشور هست و می خواد بمونه امتیازی بهش تعلق میگیره و یا کارهای اقامتش آسون تر انجام می شه؟

ببینید. با توجه به نوع دوره‌ها، به نظر نمی‌رسه که دوره‌های زبان اینجوری تو سطح بندی‌های NZQA قابل ارزیابی باشند و به قولی اعتباری داشته باشند.
اگه سایت NZQA رو دقیقتر بخونید، نوشته که دوره‌های ESOL اصلا قابل ارزیابی نیست. هرچند من هنوز مطمئن نیستم ESOL به صورت عمومی به تمامی این دوره‌های زبان اطلاق شده یا نه. خیلی هم نتونستم وقت بذارم و یه مقدار مطلب هول هولکی شد. اگه اطلاعات دقیقتری به دست آوردم، حتما تو همین مطلب به اطلاعتون می‌رسونم شما هم اگه چیزی دستگیرتون شد، بگید که اینجا به همه دوستان اطلاع بدیم.

به نظرم بهترین کار اینه که یه ایمیل به سازمان مهاجرت بزنم
ببینم نظر اونا چیه

علی الکترون 1391/06/12 ساعت 04:43

سلام آقا بابک
بلا استثنا هرروز مطالب سایتو دنبال میکنم.مثل من دوستان زیادی هستند ولی کمتر نظر میزارم چون هنوز منتظر مدرک آیلتسم هستم تا زمان امتحانش
ولی لازم دونستم از زحمات بی دریغ شما بینهایت تشکر کنم ، انصافا دست تنها سخته ولی شما با این کارتون هنوز به همه امید میدید که این وبلاگ کارش ادامه داره و همه بچه ها با پشتکار فراوان ننبال انجام امور مهاجرتشون باشند
انشالله که همیشه موفق باشید......

ممنونم. کاری نمی‌کنیم. :)

شیرین 1391/06/12 ساعت 10:36

سلام دوست یا دوستان خوبی که همیشه پاسخگوی ما هستید
راستش سوال من ربط مستقیم به این موضوع نداره اما اگه بتونید جواب بدید ممنون می شم.
من برای مهاجرت اقدام کردم و الان در مرحله ای هستم که منتظر جواب از پول ام، البته امیتاز بالایی نداشتم 115 تا شد اما به هرحال شرکت کردم حالا می خوام بدونم از جواب مثبت یا منفی اش چه طور مطلع بشم؟ ایا از طرف خود شون بهم ایمیل می زنن یا باید سایت رو چک کنم؟
در مورد سایت وقتی می رم و یوزر و پس وردم رو می زنم فقط فرمم رو نشون می ده با یه توضیح کلی درباره ی انتخاب ها
مرسی

پروفایلتون رو سایت آپدیت می‌شه. همون قسمت که EOI و وضعیتش رو نشون می‌ده (که الآن احتمالا باید submitted باشه) به حالت selected تغییر می‌کنه و یه پیام هم بهتون نشون میده شامل تبریک و نکاتی در مورد initial check که معمولا ظرف یک هفته انجام میشه.

داریوش 1391/06/12 ساعت 12:50

ممنون بابک جان ، واقعا لطف میکنی که وبلاگ رو با پستهای جدید آپدیت میکنی.
میدونم در مورد مصاحبه قبلا بحث زیاد شده. ولی چون چند تا از بچه ها مرحله بعدیه کارشون مصاحبه ست (امید وارم) پیشنهاد میکنم اگه میشه و جای کار داره در این مورد پست نوشته بشه. البته روی صحبتم با دوستانی که مصاحبه دادن هم هست که اگه مطالبی احیانا از قلم افتاده شیر کنن. حتی اگه فایل صوتی ضبط شده مصاحبشون رو دارن و اگر مانعی نمی بینن شیر کنن. ممنون

ممنون. لطف دارید.
نوشتن در مورد مصاحبه ایده خیلی خوبیه. :)

/بابک

کتایون 1391/06/12 ساعت 13:25

مسیو بابک ممنون بابت زحمت آپدیت مطالب... من هم با آقا داریوش کاملا موافقم و از دوستانی که مصاحبه دادن و پرونده شون به مرحله نهایی رسیده خواهش میکنم ما رو با اطلاعاتشون آپدیت کنن...
فکر کنم آقای "مهدی دوست منصور" (با تلفن و هدست پاناسونیک؟) بودن که در این اواخر مصاحبه دادن ولی ازشون خبری نیست که تونستن PR بگیرن یا هنوز خبری از ویزاشون نشده؟
لطفا ما رو با نکات کلیدی در مصاحبه تون آشنا کنید.
درضمن از آنجایی که پرونده من لاج شده، میتونید ردیف جدول من رو آپدیت بفرمایید. ITA من در 30 July رسید و 17 August هم تاریخ لاج برام خورده....
برای همگی دوستان آرزوی موفقیت دارم...

مبارک باشه lodgementتون. :) آپدیت می‌کنم.

با عرض سلام و ادب خدمت تمامی دوستان عزیز
من دانشجویی کارشناسی ارشد دانشگاه یو ام مالزی در رشته کامپیوتر هستم و امیدوارم که تا دو سه ماه آینده تمام کنم. در نظر دارم برای نیوزیلند اقدام کنم. از آنجایی که یو ام در لیست مورد قبول نیوزیلند می باشد و نیازی به ارزیابی نداره ولی من فوق دیپلم را از جهاد دانشگاهی اهواز و کارشناسی را از دانشگاه آزاد بافت(استان کرمان) اخذ کردم می بایست مدارکم را جهت ارزیابی بفرستم و نمی دانم با این تقاسیر سطح 7 به لیسانس من تعلق می گیرد یا نه. همچنان باید اشاره کنم که مهندسی مایکروسافت را موفق شدم بگیرم (MCITP) و این رشته در لیست مشاغل 2012 هست Network Administrator . نکته دیگری که باید اشاره کنم این هست که بنده برای آشپزی هم نیز می توانم اقدام کنم چرا که تجربه خوبی در این زمینه داشتم و از سال 86 تا 89 به عنوان دبیر رستوران دار های استان فارس مشغول بودم. البته بنده سوابقی قبلی در زمینه آشپزی نیز دارم. بخاطر خدماتی که در این مدت برای صنف رستوران دارها انجام دادم از طرف سازمان گردشگردی استان فارس به عنوان جوان موفق معرفی و موفق به دریافت لوح سپاس گردیدم.
حال سوال اینجاست که با توجه به سوابقی که در زمینه آشپزی و رستوران داری دارم برای Chef اقدام کنم یا اینکه برای مدیر شبکه(Network Administrator ) ، که هر دو در لیست مشاغل هست، با در نظر گرقتن این مطلب که نام دانشگاهی که من فوق دیپلم و لیسانس گرفتم در لیست دانشگاه های مورد تایید نیوزیلند نمی باشد و میباست جهت ارزیابی به NZQA ارسال شوند.

با نهایت تشکر
حسن

آقا حسن گل. جوابتون رو قبلا داده‌ام. آشپزی تو لیست مشاغل بلندمدت و کوتاه مدت نیوزیلند نیست. نزدیکترین گزینه به اینها hospitality یا یه چیزی شبیه این بود اگه از دفعه قبل یادم مونده باشه. خودتون می‌تونید لیست رو روی سایت ببینید.

در مورد MCITP، اگر دقت کرده باشین، network administrator فقط اسم شغل و تجربه کاری شماست. باید تحصیلات مرتبط آکادمیک داشته باشین که ملاک تشخیصش مدرک لیسانس هست؛ حتی اگه دکترا یا کارشناسی ارشد داشته باشین. بنابراین، باید لیسانستون رو برای ارزیابی به NZQA بفرستین.
اگر مدرکتون level 7 اسس نشد، می‌تونید بحث فوق لیسانستون رو و اینکه دانشگاه UM مدرک لیسانستون رو قبول داشته، مطرح کنین تا بتونین نتیجه مورد نظر رو بگیرید.
ضمنا، اگر می‌خواید از طریق SMC اقدام کنین، سابقه کاری نقش مهمی در انتخاب شدنتون از pool بازی می‌کنه. این موضوع رو هم مدنظر داشته باشید.

/بابک

هیربد 1391/06/12 ساعت 16:10

سلام آقا بابک و تشکر از زحماتی که در پاسخ دادن به سئوال های ما می کشید. در یکی از پست های بالا از طرف شیرین خانم دیدم که ایشان با 115 امتیاز وارد پول شدند و منتظر نتیجه هستند. البته باور کنید که قصد تضعیف روحیه ایشان را ندارم و امیدوارم که انتخاب بشوند ولی من با یک وکیل مشورت کردم و به من گفتند که 125 امتیاز می آورم که با این امتیاز شانسی برای انتخاب شدن ندارم. شیرین خانم زیادی خوشبین است و یا وکیلی که من با او مشورت کردم خیلی بدبین می باشد؟ لطفا در یک پست به حداقل امتیاز برای انتخاب شدن بپردازید. با تشکر

قبلا راجع به این موارد و قانون وارد شدن به pool و انتخاب شدن از اون اشاره کردیم.
ببینید، خود سایت مهاجرت گفته که اگه امتیازتون توی قسمت quick check به 90 یا بالاتر میرسه، یه اکانت بسازید و فرم online EOI رو تکمیل کنید. اگه این جمله رو ندیده بودم، شاید خودم الآن eoi نفرستاده بودم و اینجا در خدمتتون نبودم. :)

قوانین هم به صراحت گفته که اگه امتیازتون 140 یا بیشتر میشه، در اولین روز انتخاب، اسمتون از پول در میاد. در غیر اینصورت باید تا حداکثر 6 ماه صبر کنید.

حال اینکه چند وقتیه امتیازات بالای 130 [[[[[[معمولا]]]]]]]]]] انتخاب میشن، به سیاستهای اداره مهاجرت و وضعیت بازار کار برمی‌گرده. اما نه کسی می‌تونه شما رو ناامید کنه و نه به شیرین خانم قول 100% بده. ولی به نظر من شانس شیرین خانم، حتی با وضعیت فعلی، بالاست.

الهام 1391/06/12 ساعت 17:37

خندیدم..

علی 123 1391/06/12 ساعت 20:28

منم با ایده آقا داریوش موافقم و از دوستانی که مصاحبه دادند خواهش می کنم که درصورت امکان جواب سوالهایی رو که خصوصی نبوده شیر کنن تا مایی که احتمالا دعوت به مصاحبه میشیم دوباره کاری نکنیم. با ایده پست جدید درخصوص جوابهای سوالات مصاحبه کاملا موافقم پیشنهاد می کنم به اینصورت باشه که که دوستان هرکس چیزی پیدا می کنه توی کامنتها شیر کنه.

راستی عموی من 19 ساله که آلمان زندگی می کنه و شهروند اونجا هست امشب اومده بود خونمون و بدون اینکه من بحثی در خصوص PR و WTR به میان بیارم می گفت به خیلی از مهاجرها از همون اول اقامت نمی دن و بسیاری از ویزاها مشروط بر پیدا کردن کار هستش.

حسین 1391/06/13 ساعت 04:58

در استقبال از پیشنهاد داریوش عزیز

به نظر میاد داشتن اطلاعات زیاد از نیوزلند و زندگی در آنجا و ارائه یک پلن روشن از آینده به آفیسر نقش زیادی در متقاعد کردن او برای ویزای Resident داشته باشه. برخی از مهمترین این اطلاعات شامل موارد زیر می شود:
-بازار کار، فرصت های شغلی و چگونگی یافتن شغل
-محیط کار،روابط کاری و قوانین مرتبط
-استقرار، اجاره یا خرید خانه
-فرهنگ و رویات مردم نیوزلند و علایق آنها
-سلامت، بهداشت، درمان، بیمه و مالیات
-تحصیل فرزندان

با توجه به موارد بالا برخی از سایت های خیلی خوب که اطلاعات زیادی رو به ما میده شامل:
-http://www.newzealandnow.govt.nz
-http://www.enz.org/forum/
-www.newkiwis.co.nz
-http://www.omega.org.nz/For-Skilled-Immigrants

دست شما درد نکنه. :)

فائزه 1391/06/13 ساعت 09:19

سلام.
ممنون به خاطر تمام اطلاعاتی که در اختیار ما میگذارید.
از دوستان کسی هست که ساکن ولینگتون باشه و اطلاعات خوبی راجع به زندگی در اونحا رو داشته باشه.لطفا ایمیلش رو در صورت امکان بده.
در ضمن میدونید بهترین و ارزانترین پرواز از ایران به ولینگتون کدوم مسیر و کدوم پروازه؟
ممنون

بابک جان
ممنون . خیلی لطف کردی که جواب من را دادین. من لیسانس کامپیوتر- نرم افزار دارم و الان هم کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر با گرایش شبکه می خونم. اگه برداشت من درست باشه شما همون مدیر شبکه را پیشنهاد می کنین. یک بار دیگه باید از زحمات شما از صمیم قلب تشکر کنم که اینقدر صادقانه اطلاعات در اختیار ما قرار می دهین.
با کمال تقدیر و تشکر.
حسن

خواهش می‌کنم. :)
من یه سر به لینکی که از خودتون گذاشته بودید زدم. رزومه آکادمیک خیلی خوبی دارید.
شاید یه راه راحتتر برای شما ادامه تحصیل و گرفتن ویزای دانشجویی باشه. البته اگه علاقمند به ادامه تحصیل باشید.

/بابک

ناهید 1391/06/13 ساعت 13:16

ممنون دوست عزیز بابک جان بابت پست خوبی که گذاشتی و زحمات زیادی که می کشی..

بچه من نمی دونم چرا کمی دلسرد شدم ,از اینکه می ترسم به جای ویزای دائم ویزای موقت 9 ماه بدند..اخه این قضیه یک واقعیته برا همه کسانی که از ایران به هر کجا رفتند, که احتمال پیدا کردن کار مرتبط توی 9 ماه واقعا کمه..

خوب واقعا اگه نشه کار پیدا کرد چی !!!!
یک چیزه دیگه که باز هم حال من رو می گیره اینکه چندین ماه شناسنامت رو بخای برای اونها بفرستی ..بالاخره اینجا ادم تو کارهاش گیر می کنه و نیاز داره , مخصوصا کسانی مثل من که وسط یک پروسه دیگه هم هستند...

خلاصه به دلگرمی شما نیازمندیم...

ناامید نباشید. اینکه WTR بشید یا PR، تقریبا بستگی کامل به کیفیت مصاحبه‌تون داره. برای مصاحبه هم باید جوابای خوب داشته باشین و اطلاعاتتون رو راجع به نیوزیلند یه مقدار بالا ببرید و برای ماههای اول از همینجا برنامه ریزی کنید و اینها رو به آفیسرتون بگید. در هر حال، WTR شدن هم یه گزینه است. باید آمادگی اون رو هم داشته باشیم. از بین دوستای من که به استرالیا یا کانادا رفتند، کسایی که مشکلات جدی تو زبان نداشتن، زیر 3-4 ماه کار پیدا کردند. اما اگه تازه بخوایید اونجا زبان یاد بگیرید، طبیعتا ....

من شخصا خیلی روی 1-2 ماه اول واسه کار پیدا کردن حساب می‌کنم. شانس کار پیدا کردن با توجه به اینکه شرکتهای اونجا عمدتا SMB هستن، بالاست. اما به هر حال باید هر شرایطی رو پیش بینی کرد؛ حتی نرفتن.

بابک جان
ممنون از پیشنهادتون. راستش بدم از درس خوندن نمی آید ولی می خواستم اول مسئله اقامت را به جایی برسونم بعذ ادامه بدم. این فقط چند تا از مقالاتی هست که تا حالا نوشتم. تا الان حدود 9 مقاله منتشر شده دارم و حدود 6 مقاله دیگر در حال بررسی دارم. امیدوارم که اونا هم پذیرفته بشه.
بازم ممنون بابت همه چیز

فکر می‌کنم از تحصیل به اقامت رسیدن راحتتر و بهتر باشه. چون با مدارک آکادمیک کشور مقصد راحتتر میشه جذب بازار کار هم شد. :) به هر حال، امیدوارم که موفق باشید.

حامد123 1391/06/13 ساعت 17:55

سلام به همه دوستان و خسته نباشید به بابک عزیز

همونطور که قبلا گفته بودم خوشبختانه تونستم Job offer بگیرم ولی به دلایل شخصی ازشون خواستم که 2 ماه دیرتر بیام که قبول کردن.
سوالم اینه که چون رشته من توی مشاغل مورد نیاز هست اولا از طریق چه نوع ویزای کاری باید اقدام کنم؟
بعد از اینکه رفتم آیا بلافاصله می تونم برای اقامت دائم اقدام کنم یا بعد از 2 سال اقامت میدن؟
ممنون

ویزای کار، انواع و اقسامی نداره. نمی‌دونم حامد جان.

ولی در خصوص درخواست اقامت، باید مدتی بگذره تا از این بابت امتیازی بگیرید و بتونید برای اقامت درخواست بدین. شغلتون هم برای این کار باید تو لیست LTSSL باشه. فکر کنم دستکم 6 ماه یا 1 سال باید صبر کنید. تو سایت کلیه اطلاعات لازم در این خصوص هست.

کتایون 1391/06/14 ساعت 04:56

@ ناهید جان:: کاملا درکت میکنم و من هم نگرانم... مخصوصا اینکه اگر تا 6-7 ماه دیگه اگر به مصاحبه کبک دعوت بشم، بدون شناسنامه م مدرک دانشگاهیم چی کار کنم.
در ضمن سری دوم مدارکم که اصل بودن در تاریخ 24 آگوست توسط dhl رسید خورده ولی تا الان 3 بار بهشون ایمیل زدم و از دفتر لندن خواستم که رسید اصل مدارک رو کانفرم کنن که هیچ پاسخی ندادن... میترسم که نکنه شناسنامه و دانشنامه و ریز نمراتم در این حین گم بشه
اگر باز هم جواب ندن دیگه تو این فکر میرم که تا موقعی که پول لاج رو نگرفته بودن خوب تند تند جواب میدادن ولی الان هیچی! دیگه خیلی باحالن!

مگه شما تو سایت dhl چک نمی کنید ببینید بسته تون رسیده یا نه؟
سرشون شلوووووووووغه

کتایون 1391/06/14 ساعت 07:34

مسیو بابک مدارکم با dhl رسیده و فردی به نام ANNE اونو دریافت کرده ولی میترسم که نکنه در خود اداره مهاجرت گم بشه و به پرونده ام اتچ نشده باشه... بالاخره اینها میبایست 1 رسیدی به آدم بدن که مدارک رسید... من نمیدونم این دیگه چه بازی ای که در میارن... آخه کدوم موسسه تو دنیا مدارک اصل شناسایی کسی رو درخواست میکنه و بیش از 1 سال نگه میداره... از همه جالبترش اینه که پاسپورتم میخواستن...

آره. انصافا این موضوع تو این دوره زمونه حسابی خنده داره!

ناهید 1391/06/14 ساعت 09:38

مرسی بابک جان و کتایون جان
بچه ها ::
من فکر می کنم , از این به بعد وقتی اصل مدارک رو می خان, باید بهشون گیر بدیم که شناسنامه فرستادن کار راحتی نیست چون گم بشه توی درد سر میافتین و اینجا هم برای خیلی کارهای اداری این مدرک رو لازم دارند..
بلکه این عادت برای ایندگان از سرشون بیافته..
در ضمن الان که همه دارن برا استرالیا اقدام می کنند با قوانین جدید , این سر شلوغی برای چیه دقیقا..!!!

سرشلوغی مال اوناییه که پارسال پیرارسال مثل ماها واسه نیوزیلند اقدام کردند. ضمنا کانادا هم فعلا Skilled Worker رو تعطیل کرده.

مثل همین 20-30 سال که تو صف شیر خشک و پوشک و مهد کودک و مدرسه و توپ فوتبال زنگ ورزش و کلاس کنکور و کنکور و دانشگاه و خوابگاه و ازدواج و .... موندیم، این بار هم باید تو صف بمونیم که قافیه به هم نخوره.

علی 123 1391/06/14 ساعت 12:23

آقا هیربد و شیرین خانم::: حقیر بعد از حدود 13 ماه که EOI رو ثبت کردم و با اینکه هرروز با امور مربوط به مهاجرت به نیوزیلند مواجه میشم هنوز نتونستم قاعده و قانون مشخصی رو پیدا کنم که چه وقت توی pool امتیازات سطحشون پایین میاد. تنها معیاری که متوجه شدم تعداد و سطح امتیاز دیگر اپلیکنتها هستش واگه وکیلها می تونن یقین حاصل بکنن که در دوهفته پیش رو چنددرصد از EOI ها امتیازشون بالای 115 هستش پس حتما از آینده خبر دارن اما در چندماهه گذشته تجربه نشون داده که به دلیل زیاد بودنEOIها و بالا بودن امتیازها کسانی که امتیازشون زیر125 باشه باید همچنان منتظر باشن.
ناهید خانم::: من هم تجربه این دلسرد شدن رو دارم. میگذره... تقریبا هرکار قانونی که بخواین انجام بدین با فتوکپی برابر با اصل مدارکتون میشه انجام داد.
کتایون خانم::: برای ما هم همون شخص مدارک رو دریافت کرد و تا اینجا همه چی درست به نظر می رسه. اما یه چیز:
پیشنهاد برادرانه من اینه که اینقدر بهش فکر نکنین وگرنه واقعا اتفاق می افته.
چرا؟ مثلا من هر موقع به سالم بودن قسمتی از ماشینم فکر می کنم امکان نداره دقیقا همون قسمت داغون نشه... بیشتر از چند روز هم طول نمی کشه که یهو می بینی یکی از چراغ قرمز رد شد یا یکی گواهینامه نداره... میزنن داغونش می کنن. اصلا به سالم بودن مدارکتون فکر نکنین. انشاءا... که سالمه.

کتایون 1391/06/14 ساعت 15:05

@ علی آقای 123 و ناهید جان و بقیه دوستان گل: ممنون بابت تمامی حمایت های معنوی تون... واقعا خوشحالم که دوستان مهربانی مثل شما حتی در محیط سایبری دارم... من الان نزدیک 17 ماه هست که منتظر نامه دعوت به مصاحبه کبک هستم و نگرانی ام فقط سر اینه که نکنه در این مدت دعوت به مصاحبه بشم lol ولی به قول شما باید بزنم به طبل بی خیالی...
برای همتون آرزوی بهترین ها رو دارم و امیدوارم که هر چی در زندگیمون صلاحه خدا برامون پیش بیاره...

الهام 1391/06/14 ساعت 18:05

آره واقعاً سرشون شلوغه آفیسر من بعد از گذشت یک هنوز جواب سلام منو وقت نکرده بده..

رومینا 1391/06/14 ساعت 18:36

بچه ها من از خاله ریزه خواستم بگه که اوضاع پرونده ام چه جوریه اخه اخر ماه May گفته بود که منتظر جواب یه استعلامه که به محض اینکه خبری بشه قرار برای مصاحبه میزاره
خلاصه اینکه دوباره چند روز پیش هم این سوال رو تکرار کردم که در جواب گفته که منتظر جواب سکوریتی چک هست که ممکنه بین 6 الی 9 ماه یا حتی بیشتر طول بکشه تازه بعدش میخواد قرار برای مصاحبه بزاره
قابل به ذکره که مدیکالم دو هفته دیگه یکساله میشه که احتمالا اکسپایر هم میشه
اینه که زیاد نگران مصاحبه نباشید تا به مصاحبه بکشه خیلی کار داره

خیلی خوب شد که حداقل یه خبری گرفتین. پس ما هم باید روی این زمان حساب کنیم.

دست شما و آفیسرتون درد نکنه که جمعی رو از نگرانی در آورد.

حامد123 1391/06/14 ساعت 18:39

سلام آقا بابک

اگه ممکنه جواب سوال من رو هم بده.ممنون

جوابتون رو تو کامنت قبلیتون بخونید. :)

رامین 1391/06/15 ساعت 07:07

یک سوال دارم
این آفیسری که ایمیل میزنه به آدم و میگه مدارکت رسید همون آفیسر اصلی است یا بعد از 4 ماه یک نفر دیگه پرونده را شروع میکنه بررسی کردن ؟

نفر اول میشه Lodgement Officer، نفر دوم میشه Case Officer.

حسین 2 1391/06/15 ساعت 08:32

رومینا خانم:
سلام ، آفیسر منم خاله ریزست
به منم همین رو گفته ، 6 تا 9 ماه ...
اما کلا خانم خیلی مثبتی هست و جواب رو هم سریع میده ، تو سایتهای خارجی هم از مصاحبه کردن اون خیلی راضی بودن ..... ممنون میشم اگه خبری از اون بهتون رسید منم در جریان بذارین

ایشالا بقیه‌شون هم همینجوری باشن. :)

داریوش 1391/06/15 ساعت 09:20

رومینا خانم و حسین 2 عزیز: میشه لطف کنین بگین تاریخ assign آفیسر تون کی بوده. ممنون

حسین 2 1391/06/15 ساعت 13:27

داریوش جان من 7 جولای بودم

رومینا 1391/06/15 ساعت 13:58

به حسین 2:
چشم شما هم اگر خبری شد منو در جریان بزارید ممنون میشم

به داریوش :
تاریخ ها به صورت زیر بوده که از اقا بابک خواهش میکنم در جدول وارد کنند (قبلا از لطف آقا بابک کمال تشکر را دارم)
تاریخ سابیمت EOI: فوریه 2011
تاریخ سلکت : 23 فوریه 2011
ITA : 20 روز بعد از سلکت
تاریخ لاج : 27 جولای 2011
امتیاز 135
شغل : م.کامپیوتر

البته من عقیده دارم که زمان سکوریتی چک را نباید ار تاریخ لاج محاسبه کرد مثلا در مورد پرونده ی ما چند بار رفع نواقص مدیکال تست باعث شد که تقریبا اواخر می 2012 خاله ریزه بگه که مدیکالتون اکسپت شد به این ترتیب شاید باید سکیورتی چک رو از زمان اکسپت شدن مدیکال در نظر بگیرم

رومینا 1391/06/15 ساعت 14:00

یادم رفت بگم که کیس افیسر تقریبا 45 روز بعد از لاج ظهور کرد که ظاهرا این زمان بستگی به امتیاز افراد و شلوغی سرشون هم داره

علی 123 1391/06/15 ساعت 16:00

دوستان واقعا انگار آفیسرها کنترل کمی روی چک امنیتی پرونده ها دارن. همینطور گه قبلا عرض کردم آقای استیوارت هم به من گفت تا 12 ماه! اما یه سوال پیش می آد اون هم اینکه چرا کسانی رو که جاب آفر دارن اینقدر زود پذیرش می کنن؟! احتمالا اون هم Fast track داره. فکر کنم با قول 9 ماهه ای که جیسون به بابک داده میشه میزان خوش قولیشون رو بررسی کرد.

ها؟ 9 ماه؟ جیسون؟ بابک؟ چی؟ یادم نمیاد. به من گفته بود 9 ماه طول میکشه؟ ........
آها! یادم اومد. راس راسی یادم رفته بود. اما 9 ماه از اون موقع که بهم گفته بود، میشه اوایل مهر ماه. یعنی جیسون از اون موقع زمان لازم برای سکیوریتی چک رو حساب کرده؟

الهام 1391/06/15 ساعت 16:05

به رومینا:
شما فکر می کنم یه 9 ماهی هست که آفیسر دارید..درسته؟...تازه 6 تا 9 ماه دیگه هم زمان لازم داره..؟؟!! خیییلیییی طول می کشه!

رومینا 1391/06/15 ساعت 22:02

الهام :
الان نزدیک به یک ساله که افیسر دارم ولی تازه فکر میکنم که بعد از می امسال سکیورتی چک شروع شده باشه

در مورد استرالیا در مورد تخصیص کیس افیسر گاهی تا یکسال هم طول میکشید و تازه بعدش سکوریتی چک بین 6 الی 12 ماه یا حتی بیشتر هم طول میکشه
پروسه خیلی طولانی تر از اونیه که در سایت مهاجرت نیوزیلند گفته شده در واقع اون سه ماهی که گفتن بعد از لاج تصمیم نهایی گرفته میشه مربوط به کشورهای با شرایطی غیر از کشور ما هستش
ایران جزو کشورهای high risk محسوب میشه و زمان سکوریتی چک طولانی خواهد بود

مهتاب 1391/06/16 ساعت 05:57

با سلام به آقا بابک و همه دوستان
می خواستم بدونم کسی اینجا هست که برای سیلور ویزا اقدام کرده باشه؟؟؟وویزای کار دریافت کرده باشه؟؟؟
سوال دیگه این ست که اقا بابک من موندم کجای اکلند برای زندگی برم؟؟؟اکلند سیتی خیلی گروون هست؟؟؟گزینه پیشنهادی شما چی هست؟؟؟یه جایی که محیطش برای بجه ها خوب باشه..باشگاه ورزشی داشته باشه و از اکلند سیتی ارزونتر باشه وایرانی وعرب داشته باشه...

مهتاب خانم، مهدی رو یادتون میاد؟ که تو کافیشاب سمت راست من نشسته بود؟
اون اسمش امسال برای silver fern در اومد دیگه. ولی نمی‌دونم مدارکش رو فرستاد یا نه. البته اون هم با کلی کارآگاه بازی و سماجت موفق شد. اگه یادتون باشه، امسال سایت مشکل پیدا کرد و بعدش ظاهرا یه عده بعد از تکمیل شدن ظرفیت هم تونسته بودن رجیستر کنن.

/بابک

علی 123 1391/06/16 ساعت 07:58

بابک جان آقا من مثل اینکه حافظه م بد کار نمی کنه ها... به خودم امیدوار شدم. آره دیگه اونها اگه یادت باشه توی تاییدیه لاجمنت نوشته بودن سه ماه اما افسر گفته بود نه ماه به احتمال زیاد همون چک سکیوریتی رو در نظر گرفته پس دیگه کم کم خودتو برای مصاحبه آماده کن. مجله LINKZ رو هم رو اینترنت گیر بیار بخون بد نیست.
راستی الآن رفتم یه آژانس هواپیمایی قیمت پرواز از دوبی به ملبورن و بعدش هم آوکلند با هواپیمایی امارات 1800000. البته الآن با دلار 2255 تومن باید تلاش کنیم فقط پول بلیطمون رو برای اون موقع جور کنیم. اصلا انگار شرایط جنگیه مغول پشت دروازه شهره یا قحطی اومده من نمی دونم چرا اینقدر قیمت دلار الکی داره میره بالا... این بازاریها فکر نمی کنن که فردا خودشون باید همه چی رو گرون بخرن؟ حتی اگه دلار بشه 4000 تومن عملا فرقی نداره براشون من نمی دونم چرا اینقدر این ملت بی فکرن و خودشون علیه خودشون عمل می کنن... از ما بگذره خدا یا فقط دربریم

به هر حال، یادآوری خوبی بود. خودم یادم نبود این نکته رو. :)

در مورد علت افت ارزش پول، ایشالا یه وبلاگ اقتصادی راه می‌ندازیم و بحث می‌کنیم.

علی 123 1391/06/16 ساعت 08:56

رومینا خانم::: شما کارتون دولتی بوده یا آزاد؟
می دونین می خوام ببینم آیا برای کسانی مثل من که کارشون دولتی هست، زمان سکیوریتی چک بیشتر می شه یا کمتر و یا اصلا این موضوع تاثیری توی اون پروسه داره یا نه.

به نظر می‌رسه که سکیوریتی چک به ملیت مربوط میشه. ظاهرا بیش از 20 کشور هستن که تو لیست کشورهای خطرناک نیوزیلند قرار دارن، مثل صربستان، کرواسی، افغانستان، ایران و .... (اگه دوست داشتین، جای خالی رو با کلمات مناسب پر کنید و جایزه بگیرین )

[ بدون نام ] 1391/06/16 ساعت 10:42

@حامد 123:

حامد جان میتونم بپرسم تخصص شما تو چه زمینه ای هست که تونستید آفر بگیرید.
در ضمن ویزا گرفتید، یا نه بدون ویزا بهتون آفر دادن.
( ببخشید یه مدتیه زیاد سر نزدم اطلاعات ندارم )

شیرین 1391/06/16 ساعت 11:31

یه تشکر دوباره برای همه ی جواب ها و وقتی که می ذارید
در مورد امتیاز ها و انتخاب که دوستان جواب کامل رو دادند اما درمورد خودم بگم، من این کار رو کردم راستش نه امید 100% دارم نه ناامیدم به هر حال برای پروسه ی مهاجرت باید یه قدمی برداشت اینم واسه من یه قدم ئه حالا چه قدر بره جلو و به کجا برسه...امیدوارم به جای خوبی برسه :)
کلن زندگی به من یاد داده زیاد با محاسبات دقیق و 0 و 1 جلو نرم
امیدوارم آقا هیربد عزیزم هرطور دوست دارن براشون پیش بیاد و موفق باشند

همینطوره. به هر حال، هر جا که باشیم، کاری که باید انجام بدیم «زندگی کردنه». تلاش کردن مهمتر از نتیجه گرفتنه. :)

رومینا 1391/06/16 ساعت 11:42

فوق العاده فوق العاده
اخرین خبر (من عاشق این صورتکهام)
دعوت به مصاحبه شدم
الان رسما در مرز انفاکتوس هستم
یکی به دادم برسه
اقا محسنی که اخرین مصاحبه رو داشت (گوشی پاناسونیکش خوب یادمه) دستم به دامنتون بگید سوالهای چی بود چی جواب دادید؟
اصلا از این دوستمون خیلی خبری نیست انگار اخرش متوجه نشدم کیس افیسرشون ویزای پرمننت داد یا نه؟
هرکی هر منبعی از اطلاعات که داره رو بگه دعاش میکنم عوضش من هم مصاحبه ام رو رکورد میکنم در اختیار دوستان میزارم (معامله پایاپای) شوخی کردم
فقط دعا کنید




هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!
مبارکه...............!
انشاله مصاحبه‌تون هم خیلی خوب پیش بره و نتیجه مثبت (PR) رو داشته باشه. ما همه دعا می‌کنیم و بی‌صبرانه منتظر مصاحبه و نتیجه‌اش هستیم. (فکر کن! از بازی ایران و عربستان هم مهمتره!)

مجبورم یه پست ویژه براتون بنویسم. از رویت هلال ماه شوال هم مهمتر بود این ایمیلی که گرفتین!

رومینا 1391/06/16 ساعت 13:42

به علی 123 :
خصوصی بوده و به نظر میرسه که چک محل کار اصلا ربطی به سکوریتی چک نداره ولی البته حتما لیستی از مشاغل و یا سازمان ها هست که اگر افرادی سابقه کار در اون سازمان ها رو داشته باشن حتما سکوریتی چکشون تحت تاثیر محل کارشون هم قرار میگیره

اصولا قصه سکیوریتی چک با verification محل کار و تحصیل فرق داره. اگه همچین جایی کار می‌کنین، احتمال زیاد داره که ممنوع الخروج هم باشید.

علی 123 1391/06/16 ساعت 17:36

رومینا خانم بعد از یک سال و چهل روز از لاج دعوت به مصاحبه شدند. این نشون میده بهتره تخمینمون رو روی همین مدت بذاریم. یعنی 9 ماه و ده روز بعد از تخصیص آفیسرشون. قابل توجه آقا بابک و آقا داریوش و همه دوستانی که همسرهاشون باید آیلتس رو برسونن که هزینه ESOL رو ندن. زمان زیادی نداریم.

رومینا خانم::: خواهش می کنم که مصاحبه رو حتما ضبط و آپلود کنین اگه هم احیانا مشکلی در این خصوص دارین می تونین بهم ایمیل بزنین تا راهنماییتون کنم این هم ایمیلم:
World@Yours.Com

خانم من واسه اینکه مشت محکمی تو دهن استکبار زده باشه، آیلتس نمی‌ده تا به خاطر همین یه مشت، 6000 چوق پیاده شیم.

حامد123 1391/06/16 ساعت 19:35

به دوست عزیزی که اسمشون رو ننوشتن:
من رشتم برق هست. بدون ویزا آفر گرفتم. در واقع شما اول باید آفر داشته باشی تا بتونی برای ویزای کار اقدام کنی.

علی 123 1391/06/17 ساعت 06:48

بابک جان::: به قول دوستم ملت دارن با کشتی و کرجی قاچاقی میرن اونور. کشتی شون غرق میشه اما حاضرن هرریسکی بکنن برای مهاجرت. ما برامون داره قانونی درست میشه با حد اقل هزینه و کاملا متمدنانه سوار هواپیما می شیم و میریم, چرا قدرشو نمی دونیم؟ درسته بلیط شمس العماره دستمون نیست اما تا همین جاش مثبته. من هم خانمم زبون نمی خوند اصلا اما چند وقتیه گوش شیطون کر داره می خونه حسابی هم پیشرفت داشته. حتی اگه 3.5 هم بگیرن باز یه قدم به جلو هستش. هرکسی یه قلقی داره از همون راه وارد شو. بزن توی رگ احساس خانمها اسیر محبتن خودش شروع می کنه به خوندن. تازه خانم من بنده خدا سرکار هم میره بچه داری هم می کنه. شب تا صبح هم روی سر بچه بیداره اما داره تلاش خودشو می کنه. اگرچه می گه من کارمو ول نمی کنم تا ریسک کنم و بیام اونور دنیا اما در کل من تا اینجا ازش راضیم خدا ازش راضی باشه

یه اسفند واسه‌شون دود کن چشم نخورن. من هم باید یه راهی پیدا کنم. اینجوری نمیشه.

[ بدون نام ] 1391/06/18 ساعت 05:10

درود
چون احساس میکنم که یکم این مبحث دوستان رو سر درگم کرده به عنوان کسی که حداقل اینجا دانشجو ام فکر کنم بتونم کمک کنم به این بحث

دوره های زبان اینجا بههر شکلیش که بگید ارائه میشه اما به شما با صرف داشتن دوره زبان حالا هر دوره ای ویزای تحصیلی نمیدن تنها در شرایطی میدن که شما آفر کاندیشنال داشته باشین این 1
2 - هیچ دوره ای از زبان تحصیلات آکادمیک محسوب نمیشه چه با دیپلم چه بدون دیپلماش و وقتی اون ویزای جاب سرچ رو به به شما میدن که حد اقل 2 سال تحصیلات اکادمیک رو بگذرونین البته قبلا 1 سال بود اواخر شد 2 سال.

کاملا درسته. ممنون از توضیحاتتون.

متاسفانه شرکتهایی تو تهران ادعا می‌کنن که افراد با ثبت نام در دوره‌های زبان می‌تونن دنبال کار هم بگردن و .... و عملا دست به کلاهبرداری می‌زنن.

دوره‌های ESOL به هیچوجه توسط NZQA ارزیابی نمیشن.

zohreh 1391/06/26 ساعت 08:54

سلام
برای مطلبی که در خصوص دوره های زبان گذاشتید می خواستم یه موردی رو اضافه کنم
اینکه من برای فوق لیسانس با زبان کاندیشنال اقدام کردم ولی سفارت گفته که از این پس برای زبان کاندیشنال ویزا صادر نمی کنه. حالا راستش به نظرم یه کم بعید میاد که فقط برای دوره زبان به ماها ویزا بدن.

همینطور به نظر میاد. ممنون از تذکرتون. :)

نسیما 1392/03/08 ساعت 06:11

سلام
من یک مدتی هست که این وبلاگ رو دنبال میکنم خیلی از شما ممنونم اما فکر میکنم راجع به ویزای تحصیلی مطلب کمه . من 2 بار درخواست ویزا دادم و ریجکت شدم دوستان کسی هست که به تازگی ویزای تحصیلی گرفته باشه منو راهنمایی کنه ازتون ممنون میشم اگر کمکم کنید ...

خوش آمدید نسیما جان
دلیلش رو نگفتند؟ شرایط خودتون رو بیشتر توضیح میدید؟
/حسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.