دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

اقامت یا کار !!

بعدا نوشت:  راستی امروز رئیسم به یه ایرانی با یه اسم و فامیل سخت زنگ زد برای مصاحبه .. اصلا هم براش مهم نبود اسمش سخته .. از منم خواست چند بار اسم رو براش بخونم که یاد بگیره .. :) 

------------------------------------------------------------ 

این روزها بعد از خیلی از مصاحبه ها برای گرفتن ویزای اقامت نیوزلند ویزاهای دیگه ای که معادل حقوق ویزای اقامت رو داره داده می شه با این تفاوت که معمولا ویزا ها مدت دار هست و شرایطی رو شامل می شه برای تبدیل به ویزای اقامت .. 

درسته استرس و فشاری که روی مهاجر با گرفتن این ویزا گذاشته میشه به مراتب بیشتر و شدیدتر از زمانی هست که ویزای اقامت دائم دارید .. اما بیاید واقع بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم .. اصولا ما ایرانی ها بسیار احساسی هستیم و کلا این احساسات نقش اساسی رو در تمام مراحل زندگی برامون بازی می کنه .. اما ادم های این سر کره خاکی شاید به جرات بشه گفت بسیار منطقی تر و واقع بینانه تر هستند .. و نمونه اش همین ویزای کار و اقامت که این روزها بحث داغ خیلی از مهاجرهاست .. 

به نظر من اداره مهاجرت به این موضوع خیلی منطقی نگاه کرده .. دادن ویزای اقامت به شما این اجازه رو می ده که با هر شرایطی در کشور بمونید و زندگی کنید .. اما آیا این به صلاح شماست .. ویزای کار به شما این شرایط رو می ده که 1 سال زندگی در کشور جدید رو مزه مزه کنید و توان موندن و یا نموندن خودتون رو بسنجید .. 

اگر قرار باشه به صورت متوسطه خوب شما به عنوان یک مهاجر با 20000 دلار وارد کشور بشید در هر شرایطی می تونید نهایتا در شرایط سخت مثلا 1 سال توی کشور زندگی کنید . فارق از اینکه چه نوع ویزایی دارید .. اگر توی این سال موفق به پیدا کردن کار نشید بازهم فارق از داشتن هر نوع ویزایی زندگی براتون سخت میشه و شاید ترجیح بدید برگردید .. در واقع این یک سال زمان مناسبی برای پیدا کردن کار به صورت بدبینانه است. در حالت خوش بینانه باید در زمان 3-4 ماه کار پیدا کرد. به نظرم اداره مهاجرت اینجا بازی کاملا منصفانه ای رو شروع کرده .. شرایط برنده برنده برای هر دو طرف. به شما اجازه داده مقیم کشورش باشید و به خودش اجازه داده نیروی متخصص لازم و ماهر رو به عنوان شهروند کشورش بپذیره ..  

به نظرم خوبیه دیگه این قضیه اینه که با محدود شدن زمان تلاش برای رسیدن به هدف بیشتر میشه .. از هدف های غیر واقعی مثل پیدا کردن شغل های کاذب و غیر حرفه ای جلوگیری می شه و شما رو مصمم می کنه برای موفق شدن. چه انگیزه ای قوی تر از زمان محدود برای موفقیت ..  

به نظرم در هر دو حالت پیش آمده یعنی با ویزای اقامت و یا ویزای کار باید در هر صورت سابقه و زندگی و حاصل یه عمر زندگی رو در ایران پشت سر گذاشت و شروع تازه ای رو امتحان کرد. در هر دو صورت باید دل کند. بعضی حتی با گرفتن ویزای اقامت از شغل های قبلی استعفا نمی دهند در صورتی که بعضی با داشتن ویزا کار زندگی رو رها می کنند و فقط به موفقیت فکر می کنند. و من برای هر دو مورد ادم های واقعی رو دیدم که با داشتن اقامت دل نکندن و به فکر بازگشت هستند و یا برعکس. پس بخشی از قضیه مثل هر چیز دیگه ای به روحیه و شخصیت و نوع نگاه اتون به قضیه بستگی داره .. شاید مثال ساده اش توی زندگی روزمره اتون بسیار اتفاق بیفته .. اینکه خونه اتون رو بفروشید به امید خرید خونه نو و بدون هیچ پیش بینی از تغییرات و تورم.  اینکه از کارتون به هر دلیلی استعفا بدید برای رشد بیشتر و پیدا کردن کار بهتر..  

فکر می کنم اکثر کسانی که مهاجر این روزها هستند حداقل دارای 5 الی 10 سال تجربه کاری مفید هستند و قطعا ارتباطات و شبکه کاری خودشون رو توی ایران درست کردند و بسیار بعید می دونم برگشتشون به معنی بی کاری باشه .. اما در کنار همه این حرف ها و منطق ها و توجیهات روحیه شما مهمترین عامل در موفقیت شماست.  

اگر کسی با روحیه "من که می دونم کار پیدا نمی کنم" و غیره داره این مسیر رو شروع می کنه شاید بهتر باشه اصلا این همه فشار و ریسک رو به خودش نیاره .. و در کنارش روحیه بقیه رو هم خراب نکنه .. بارها گفتم برای کسانی که پا در این راه گذاشتند یک جمله مثبت و منفی می تونه شکننده و یا بازدارنده باشه پس باید گذاشت ادم ها خودشون تصمیم بگیرند ..  

درست ترین برخورد با قضیه لیست کردن واقعیت ها و اطلاعات هست و تصمیم های درست و اینکه چه پل هایی رو باید پشت سر خراب کرد و یا چه پل هایی رو نگه داشت برای ادم های مختلف با شرایط مختلف فرق می کنه .. پس سعی کنید با نسخه دیگران برای خودتون نسخه نپیچید .. 

راستش من به اداره مهاجرت نیوزلند کاملا حق می دم که هر شرایطی را برای پذیرش مهاجرین بذاره .. مهاجرین کشورهای دیگه هم همین شرایط رو دارند .. اشتباهی که کانادا و استرالیا کردند و عمر چندیدن ساله مهاجرین رو تلف کردند و پرونده ها رو برگردوندند اشتباهیه که نیوزلند نکرده و این به نفع مهاجرین هست.  

به نظرم کانادا و استرالیا پول زیادی از این طریق دراورند و در عین حال هم ادم های زیادی رو معطل و بلاتکلیف و مایوس کردند و هم نیروی کار کشور خودشون رو از نظر داشتن امنیت کاری مضطرب کردند .. خوشحالم که حداقل نیوزلند این بازی رو با مهاجرینش نمی کنه ..

سپیده -

نظرات 191 + ارسال نظر
هادی 1392/01/29 ساعت 05:26

سلام آقا بابک

میشه لطفا ما رو هم تو جدولتون بذارید؟

EOI Submission Nov 12
EOI Selection Nov 12
ITA Issued Dec 12
Lodgment Apr 13

امتیاز 135 رشته مهندسی صنایع

سلام.
ممنون از اینکه اطلاعاتتون رو فرستادین. :) جدول بروز شد.

روزبه 1392/01/29 ساعت 05:44

سلام. خوشجالم که شما دوباره اینجا مینویسید. نظر من هم اینه که تصمیم به مهاجرت میتونه دلایل مختلفی داشته باشه. ولی دلیلی که من این راه رو انتخاب کردم بخاطر طرز فکر و طرز زندگیمه. من حاضرم نصف زندگی اینجامو داشته باشم ولی جایی زندگی کنم که توش دروغ نباشه مردم با کلاهبرداری پولدار نشن ارزش آدمها به شخصیتشون باشه نه به پولشون همه به همدیگه احترام بذارن برای بچه بزرگ کردن اینهمه استرس نداشته باشن.
کلا اگه تصمیمتون رو بدلایل فرهنگی گرفتید من فکر نمیکنم که پشیمون بشید ولی اگه دلایل مادی باشه توی همین ویران بیشتر از همه جا میشه پولدار شد.

البته نظر شما رو هم قبول ندارم. بهتر بود اداره مهاجرت انتخاب موندن یا برگشتن رو به خودمون میداد نه که مجبورمون کنه اگه تو یه زمان نتونستیم موفق بشیم برگردیم. البته ویزای کار معایب دیگه ای هم داره مثل اینکه باید تنها بریم. درصورتی که درکنار همسر شاید بشه بیشتر موفق بود و آرامش داشت.

پویا 1392/01/29 ساعت 05:48

سپیده خانم کاملا با نظراتتون موافقم
من خودم خیلی ها میشناسم با وجود اینکه نزدیک 10 ساله مهاجرت کردن به خاطر نوع تفکرشون و اینکه مثلا شرایط نسبی خوبی تو ایران داشتن هنوزم تو کشور جدید بلاتکلیفن و تا یه چیزی میشه میگن می خوایم برگردیم.
ایمان داشتن به خودت و تصمیمت میتونه مشکلات رو با همه دشواریهاش از پیش رو برداره.

علی2170 1392/01/29 ساعت 07:46

دوستان این فرم هایی که کاریابی ها میفرستند خیلی رایجه. منم از Absolute IT اینو گرفتم. اینا ملاک نیست. ترجیجا ایمیل که گفتن توش شما خوبه اسکیل هات اما تا اینجا نباشی و ... نمیشه کار پیدا کرد برات اونا رو بفرستید. من یه 7 تا 8 تا ایمیل داشتم که گفته لودن:

although your skills and experiences are suitable we can not assist you until you provide us with an exact date of arrival to arrange interview. employers prefer local candidates and having face to face interviews.

چیزایی مثل این تو مصاحبه گفتم بهش که دارم ...گفت چندتاشو رو ایمیل کن آخر مصاحبه هم گفت یادت نره همین الان منتظرم ایمیل کنی ....منم فرستادم براش تلفن و مشخصات اونا هم که زیر ایمیل هاشون هست.فوری زدم که فکر نکنه ساختگی هستند.

اینم بگن تو مصاحیه گفت چرا آفر نداری ما آدمهایی رو داریم که آفر دارند...منم گفتم کاریابی ها می گن (واقعا گفتند بهم) که تو IT معمولا Phone interview رایج نیست و ترجیح میدن حضوری مصاحبه کنند و گفتند وقتی اومدی با ما تماس بگیر مصاحیه هماهنگ می کنیم.

دقیقا امروز شد یکسال از مصاحبه تلفنی

تی تی 1392/01/29 ساعت 08:33

سلام دوستان.
یه جورایی جو سنگین شده.این نگرانی ها چیزی رو از پیش نمیبره.بیاین رو چیزای خوب تمرکز کنیم تا جذب شن.
در طی این ۳-۲ سال اخیر حجم پرونده ها زیاد شده و فک کنم خیلی هم روند پرونده ها غیر عادی نیست.

آقا بابک و دوستان دیگه ای که تازه رفتن :
اگه فرصت داشتین لطفا یه خورده از اوضاع اونجاها بگین تا یه خورده واقعی تر دوستان قضیه رو بررسی کنن.

امیدوارم زود تر خبراب خوب بیاد.

[ بدون نام ] 1392/01/29 ساعت 08:54

یعنی بعداز مصاحبه تلفنی اینقدر باید منتظر بود تازه؟؟ این یعنی یک پروسه 2 ساله؟؟؟؟!!!!!

علی 123 1392/01/29 ساعت 10:04

سپیده خانم خوشحالم که پستتون رو خوندم.به نظر شخصی حقیر دریافت ویزای JSV حالت برد-برد نیست و انجام شرایطش اونقدرها که لوکس به نظر میرسه آسون نیست. فارغ از هر گونه تفکر احساسی و با چند تا حساب سرانگشتی برای همه مون واضحه که با توجه به ساعت جمعیت نیوزیلند و اینکه هر 126 دقیقه یک نفر اقامت می گیره (به غیر از کسانی که اقامت نمی گیرند و نوع ویزاشون چیز دیگه ای هست) به احتساب Migrant Levy اگه نفری 20هزار دلار با خودش وارد نیوزیلند بکنه، در یک سال چیزی حدود 100 میلیون دلار پول نقد وارد اون کشور 4.6 میلیون نفری میشه. حالا اگه خوشبین باشیم و بگیم که بین هر 4 نفر، یک نفر اقامت بگیره و بقیه ویزاهای دیگه بگیرن این رقم به 400 میلیون دلار افزایش پیدا می کنه و این یعنی "در آمد". از طرف دیگه واضحه که خیلی از مهاجرها (بخصوص از کشورهای فقیر) زندگی شون رو حراج کردن تا خودشون رو به نیوزیند برسونن اما با توجه به بازار کار فوق العاده تخصصی و رقابتی اونجا با مشکل مواجه میشن و تلخ یا شیرین این یعنی شکست (مادی و معنوی) شخص و خانواده ش. به همین دلیل خیلی از خانواده ها متلاشی میشه ومشکلات جدیدی به وجود می آد. یکی از سوالاتی که برای مصاحبه راجع بهش تحقیق می کنیم "تاثیر اقتصادی-اجتماعی مهاجرت در نیوزیلند"ه. آما هیچوقت از خودمون سوال کردیم که تاثیرش بر روی کشور مبدا چیه؟ بسیاری از ما کسانی هستیم که در بهترین دانشگاه های ایران درس خوندیم و فارغ التحصیل شدیم اما پیدا کردن کار برای همه مون سخته. رتبه کنکور من دو رقمی بود و رزومه ای که دارم با مشاغل تبلیغ شده منطبقه اما با همه وقتی که می ذارم نتیجه مثبتی دریافت نمی کنم.
علی رغم عقیده قبلیم به نظرم یک راه نسبتا مطمئن برای ما وجود داره. کولونایز بشیم، اما نه به طور بسته. یعنی اینکه کسانی از ما که ویزای اقامت می گیرن با کمک مادی و معنوی هم رشته ای های خودشون اونجا کسب و کار راه بندازن و با بازاریابی مناسب شرکت ایجاد کنن.

راستش با عرض شرمندگی یه کمی نظرتون رو قبول ندارم .. درسته که تعداد مهاجرینی که وارد کشور می شن کم نیستند .. اما باید اون طرف قضیه رو هم نگاه کرد .. می دونید امار نیروی متخصص و ماهری و جوانی که هر روز از نیوزلند برای کشف دنیای اطراف به استرالیا و غیره می ره چقدر زیاده .. نیوزلند کشوری هست که منابع زیر زمینی و یا صنعت های بزرگ برای پشتیبانی از کشور نداره اما با همین شرایط داره بهترین شرایط زندگی رو برای مردم فراهم می کنه .. نبابراین هر راهی رو که داره می ره هم به نفع کشوره هم به نفع مردم .. اینکه ما مهاجرت می کنیم تا شرایط زندگی بهتری داشته باشیم کاملا واضح هست پس کشوری هم که مهاجر می گیره باید بتونه این شرایط رو تضمین کنه و این کار ممکن نیست مگر با همراهی دو طرفه کشور و مهاجرین .. اگر تونستم حتما این آمار رو بررسی می کنم و در موردش می نویسم .. به هرحال از نظرتون ممنون :)‌ من مخالف شدید کولونی هستم به هرحال .. به امید دیدار .
سپیده

ATI 1392/01/29 ساعت 11:30

سلام به همگی ساله نو همگی مبارک باشه ببخشید من یه سوال داشتم در رابطه با لینک امتیازبندی این لینکی که گذاشتید ماله ساله 89 هستش جدیدترینش کجاست من به چه صورت می تونم بهش دسترسی پیداکنم .خیلی ممنون می شم به من کمک کنید

کتایون 1392/01/29 ساعت 11:57

@ علی آقای 123::: هر کاری که خودت صلاح میدونی بهترین کاره... الان ما فقط میتونیم براتون آیت الکرسی بخونیم و فوت کنیم به سمت شمال غربی دیگه یا شانس و یا اقبال...
گویا آقای علی که صحبتشو میکردم برگشته NZ چون گوشی اش خاموشه و قبل عید به من گفته بود که این موقع ها میخواد برگرده و من نتونستم اطلاعات بیشتری براتون بگیرم...
ولی کاملا مطمنم از اون چیزی که براتون نقل کردم که چقدر این ایمیلهایی که علی آقای 2170 هم در بالا صحبتشو کردن مهمه... مخصوصا اگر جواب اینچنینی هم که گفتن، گرفته باشید.
100% هم با صحبتهای سپیده جان موافقم... هر چیزی که برامون پیش میاد رو هم میشه باهش + و هم - برخورد کرد... شاید اگر امروز به ما سخت بگیرن باعث میشه 1 مدت استرس زیاد تر بکشیم ولی به جاش آدرنالینه کار خودشو بکنه و 3-4 برابر شانس موفقیتمون بیشتر بشه ... واقعا این برای من ثابت شده که در بازه کم و به صورت فشره نتیجه بهتری در کارهام بدست میارم...

مرتضی 1392/01/29 ساعت 21:58

آقای علی 123: خبری نشد؟!!اینطور که معلومه خیلی بی برنامه اند . ایمیلی چیزی نزدید؟

علی 123 1392/01/30 ساعت 03:36

آقا پویا::: عموی من هم می گه می خوام برگردم ایران و بچه هام رو بذارم توی یه مدرسه که به زبان آلمانی تدریس بشه و ماهی 5-6 میلیون در آمد داشته باشم. من هم گفتم سنگ بزرگ نشانه نزدنه.

آقا مرتضی::: دیروز صبح به آفیسرم یه ایمیل زدم و گفتم ما داریم اینجا استعفا می دیم و وسایلمون رو می فروشیم اگه مانع یا بررسی خاصی باقی مونده بهم بگو و اگه مدارکی یا توضیحاتی برای اعطای ویزای "اقامت" لازم داری عنوان کن تا ارائه کنم. اما تا این لحظه خبری نشده. اگه پاسخی به این ایمیل کوتاه, واضح, روشن و سه-چهار بُعدی نده یعنی کار خودشون رو انجام می دن و پیگیری ما بی اثر یا کم اثره.

کتایون خانم::: ممنونم . توی ایمیلی که دیروز برای کیس آفیسرم زدم نوشتم که اگه مدارک یا مستنداتی برای دادن ویزای اقامت لازم داری بگو تا برات بفرستم.

دوستان::: توی ایمیل دعوت به مصاحبه نوشته شده بود که: (به خاطر اینکه شما آفر شغلی ندارید دستورالعمل SMC من رو ملزم می کنه که یک مصاحبه تلفنی رسمی با شما انجام بدم تا قابلیت سکنی گزینی و همکاری با نیوزیلند رو در شما بررسی کنم...) در جای دیگر می فرماید: (پاسخهای شما به سوالات ممکن است, are likely, که برروی تصمیم نهایی روی پرونده شما موثر باشد.) و درجای دیگر می فرماید: (این مصاحبه مهم است زیرا به ما کمک می کند که تصمیم بگیریم که اپلیکیشن شما رو مردود کرده, به تعویق بیندازیم یا تایید کنیم.) و بعدش گفته که این تایید زمانی انجام میشه که پتانسیل بالایی رو برای پیدا کردن کار داشته باشید.

مجتبی 1392/01/30 ساعت 09:21

بلاخره ویزای JSV صادر شد.
وضعیت پرونده از work visa Pending به work visa Approved تغییر کرد.
اطلاعات ویزا همان اطلاعات ویزای کار هست و توضیحاتشو اینجا می نویسم .

Visa Type: Work Visa
Expiry Date: سه ماه از تاریخ صدور - یعنی سه ماه وقت دارید وارد شوید وگرنه باطل می شه . اما وقتی وارد شدید اونوقت 9 ماه دیگه از تاریخ ورود وقت دارید.
Number of Entries:Multiple
Visa valid for further travel for 9 month(s) from first arrival. This visa expires 9 month(s) after first arrival. When entering NZ, stay is subject to grant of entry permission. You must leave New Zealand before the expiry of your visa or face deportation. Holder may work for any employer in any occupation in New Zealand. Evidence of financial support not required. Return/onward ticket not required.

----------------
فکر نکنم تا 1 هفته دیگه هم پاسپورت دستم برسه. رسما اعلام می کنم پرواز 2 هفته دیگه رو از دست خواهم داد. باید به فکر Reschedule باشم.

سمیرا 1392/01/30 ساعت 10:16

@ مجتبی::
تبریک می گم. امیدوارم با تلاش و کوشش فراوان این مرحله رو هم با موفقیت بگذرونی.

سالار 1392/01/30 ساعت 10:29

سلام
راستی اگه با ویزای jsv رفتی و تا 9 ماه کار گیرت نیومد میشه رفت دانشگاه و ویزای تحصیلی گرفت؟ که زمان بیشتری بمونی

کتایون 1392/01/30 ساعت 10:58

@ آقا مجتبی::: تبریک ک ک ک به شما و همسرتون... دیگه ببینیم چه میکنیدا ا ا ... خبرهای خوب بویژه از فعالان حوزه IT بسی مایه دلگرمی من است براتون آرزوی موفقیت دارم...

امید 1392/01/30 ساعت 16:02

@آقا مجتبی@
دوست عزیز منم پروازم دو هفته دیگست و jsv ها دستمونه. یادآوری مهم اینه که اگه حتی برا سوخت گیری هم تو استرالیا توقف داشته باشی باید ترانزیت بگیری(طبق فرمایش آفیسر سفارت استرالیا) که حدود یه هفته وقت میبره. راستی برا جای اقامت هیچ هماهنگی و اقدامی نکردم و از هر راهنمایی یاکمک دوستان صمیمانه استقبال میکنم. برا بچم هم ویزای دانش آموزی دادن. لطفا راهنمایی برا اقامت اولیه در آکلند پلیییییز

رومینا 1392/01/30 ساعت 20:11

اقا امید::
ممکنه لطف کنید و توضیح بدید که برای ویزای دانش اموزی بچه چیکار کردید.

اقا مجتبی::
فکر نمیکنم که تا دوهفته دیگه هم پاسپورتتون بیاد عملا هر یکشنبه بسته های پستی به سفارت نیوزیلند در تهران میرسه توصیه ام به شما اینه که هر یکشنبه یه تماس با سفارت بگیرید و پیگیری کنید تا زودتر پاستون رو بهتون بدن.
صدور jsv عملا از زمانی که پاسپورتها بهشون برسه 21 روز کاریه که عملا میشه یکماه غیر کاری بعدش هم بین 2 الی 4 هفته باید صبر کنید تا پاسپورت به سفارت در تهران برسه

رامین 1392/01/30 ساعت 20:33

تبریک به آقا مجتبی ::

چند سوال :
شما قبلا مصاحبه شده بودید ؟
بچه تون چند سالشه که ویزای دانش آموزی گرفته ؟
میشه برای بچه 6 ساله ویزای دانش آموزی گرفت و چه مزیتی داره؟

یک موضوع برای پرواز به نیوزلند : توی یکی از فروم ها دیدم که یک نفر نوشته بوده که با ماهات گرفته تا چین حدود 1500 و از اونجا برای کریسچرچ گرفته حدودا 300 دلار فکر کنم خیلی ازرونتر از امارات درمیاد

راستی در مورد JSV و کار مرتبط : یکی از دوستان توی همین کامنت ها لینکی گذاشته بود که از سایت اداره مهاجرت بود در مورد کار پیداکردن و تبدیل JSV به PR ولی من جایی ندیدم که توش نوشته باشه کار مرتبط داشتن شرط باشه . فقط نوشته بود باید کیس آفیسر را باید راضی کنی که کار پیدا کردی و ثابت کنی .

طاها (فاطمه) 1392/01/31 ساعت 05:58

EOI من انتخاب نشده یعنی شانسی هست که بازهم از POOL انتخای بشم ؟!!

علیd 1392/01/31 ساعت 07:35

سلام بر دوستان و تشکر از نظراتتون

کتایون::
ممنون از هم فکریت

هما::
من رشته ام سازه های هیدرولیکی هستش (دانشجوی دکتری)
حدود 10 ساله هیئت علمی دانشگاه آزاد هستم
مدرکی که ازم خواستن فقط نامه دانشگاه بود که به تائید سازمان مرکزی رسوندم و ترجمه کردم
من حدود 3-4 ماه پیش یه نامه برای CO زدم که البته خیلی هم مودبانه بود و دقیقا توضیح دادم که این موضوع باعث شده من بلا تکلیف بمونم و حتی گفتم اگه جواب منفی هم هست بگه
و خوب البته هیچ جوابی هم نداد
علی 2170::
من هم تا حدود زیادی به نتیجه مشابهی رسیدم
راستی تو این مدت واسه Job Offer به نتیجه ای رسیدی؟

حسین 1392/01/31 ساعت 08:12

دوستان گرامی بخصوص عزیزان علیd، علی2170 و پگاه

چند روز پیش سئوالی را در فروم enz در رابطه با security check و علل تاخیر آن مطرح کردم و پاسخ های جالب و مفیدی گرفتم. از دست ندید:
http://www.enz.org/forum/showthread.php?t=41196

علی 123 1392/01/31 ساعت 10:57

طاها (فاطمه) خانم::: بله احتمال هست. اما ضعیف. متاسفم. خود EOI و دلیل رد شدنش رو با جزئیات بیشتر بررسی کنین.

احتمالا باید کم کم اینجا به انگلیسی بنویسیم. یک نفر در enz.org در مورد این وبلاگ نوشته. کار کیه؟

طاها (فاطمه) 1392/01/31 ساعت 11:28

از کی باید دلیل رد شدنش رو بپرسم ؟

علیd 1392/01/31 ساعت 12:12

مجتبی جان::
تبریک
تاریخ لاج کی بوده؟
میشه بگی CO و دفتر بررسی کننده ت کی و کجا بوده و کی مصاحبه شدی؟

حسین عزیز::
ممنون از پیگیری موضوع توی enz
ظاهرا هیچ چیز روشن و قطعی وجود نداره که چقدر کار بررسی فایل طول میکشه و دلایل این تاخیرها چیه

فقط یه موضوع، من هنوز مصاحبه نشدم
ممکنه قبل از مصاحبه بفرستن واسه SC ؟!!

علی 123 1392/01/31 ساعت 12:22

دوستانی که نشنال سکیوریتی چک اونها طولانی شده::: می دونم برای خیلی از اپلیکنتهای کشورهای دیگه هم این موضوع طولانی میشه اما احتمالا از سهمیه خاصی برای ورود به دانشگاه استفاده نکردید یا اینکه در حکم کارگزینی یا قرارداد کاریتون چیزی در این مورد نوشته نشده؟

هما 1392/01/31 ساعت 15:08

سلام
ممنون علی آقا d
ما هم مثل شما برای استاد دانشگاه اقدام کردیم.
برای ما هم فقط یک نامه از دانشگاه که سربرگ دانشگاه باشه خواسته بود.من تو این مدت از اینکه از بقیه چه مدرکهایی برای شغل خواسته بودند و از ما نه کاملا شک کرده بودم.حالا که شما را دیدم خاطرم جمع شد.
شوهر من هم ١٠ سال تا حالا سابقه داره و مدرکش دکترا است.
راستی شما برای دانشگاهی اونجا برای کار اقدام کردید؟اصلا میدونید میشه از اینجا برای همئن تدریس در دانشگاهای اونجا اقدام کرد یا نه؟

مجتبی 1392/01/31 ساعت 17:08

به علیd :
oct 2011 تاریخ لاج و دایانا افیسر من بود. سایر اطلاعات هم در جدول هست.

مهدی دوست منصور و بقیه دوستان : بلیط برگشت در ویزای JSV الزامی نیست . میشه فقط بلیط رفت گرفت؟ توی فرودگاه دبی و یا نیوزلند مشکل ایجاد نمی شه ؟
خیلی قیمت ها بالا رفته و من اگر به پرواز نرسم باید بلیط رفت و برگشت را باطل کنم به جاش یه رفت بگیرم و یه چیزی هم از جیب بدم . بدددددد دوره زمونه ای هست !!!!!!!

هما 1392/01/31 ساعت 18:25

طاها(فاطمه)
شما منظورتون از اینکه رد شدید ید یعنی چه؟تو این قسمت ردی وجود نداره. شما سلکت نشدید.من تاریخ سابمیت شما را نگاه کردم همین آپریل است.هر ۲ هفته سلکت انجام میگیره و شما ۶ ماه میتونید تو پول بمانید.من فکر کنم شما این دفعه انتخاب نشدید؛احتمالا تا ۱ ماه دیگه انتخاب میشید.امید داشته باشید.
درست حدس زدم یا اینکه شما انتخاب شدید و حالا یکدفعه امتیازهای شما را کم کردند؟

علی 123 1392/01/31 ساعت 18:30

طاها (فاطمه)::: دلیل مردود شدن EOI شما قطعا در ایمیلی که براتون ارسال شده وجود داره. ناامید نشید و اون ایمیل رو با دقت بخونید و اگه فرصتی باقی مونده سعی کنید که با توضیحات مناسب قانعشون کنید تا براتون ITA بفرستند. برای اینکه استرستون کم بشه عرض می کنم, من رو هم اون اوائل علیرغم اینکه محل تحصیلم جزء دانشگاه های معاف از اسسمنته به دلیل اشتباه خودشون, رد کردند اما وقتی بهشون ایمیل زدم و توضیح دادم, با رابطشون توی NZQA چک کردند و قانع شدند. معمولا این رد کردنهای EOI برای خیلی ها پیش می آد اما بعد قانع میشن. زمان ما مسوول این کارها خانمی به نام آنیوا میچی بود.

آقا مجتبی::: میشه بفرمایید دقیقا به چه دلیل بلیطتون رو قبل از دریافت ویزا رزرو کردید؟ یعنی اینقدر ترافیک زیاده که ممکنه بلیط گیرمون نیاد؟ مسیر حرکت, ویزاهای ترانزیت موردنیاز و فهرست هزینه ها رو هم میشه بفرمایید؟ ممنون

مجتبی 1392/01/31 ساعت 19:15

علی 123:: قیمت دلار بلیط من 2450 بود اما الان باید 3500 بخرید. اون موقع پیش بینی کردم که همین حدودها باید ویزام بیاد.اما فکر کنم یک دو هفته ای اشتباه شد. هرچه قدر که به زمان حرکت نزدیک شوید قیمت بلیط ها بالاتر می ره. البته به فصل ها هم بستگی داره . مثلا در جولای اگر نگاه کنی قیمت وحشتناک هست .
بلیط همیشه گیر می یاد اما به چه قیمتی ؟؟؟؟
مسیر حرکت - تهران - دبی - ملبورن- اوکلند.
ویزای ترانزیت استرالیا را می خواد. رایگان هست و فقط باید فرم پر کنید و دو هفته زمان می بره.
هزینه دیگه ای نداره.

ati 1392/01/31 ساعت 20:55

سلام به همه دوستان ببخشید من دوباره مزاحم شدم می خوام برای مهاجرت اقدام کنم امکانش هست با یکی اساتید از طریق اسکایپ صحبت کنم چون حقیقتش آرشیو شمارو کاملا خواندم بازم چنتا سوال بی جواب دارم اگر یکی از دوستان من رو در این راه راهنمایی کنه ممنون می شم منتظر پاسخ شما هستم

طاها(فاطمه) 1392/01/31 ساعت 23:53

هما:::
منظورم این بود که EOI از POOL انتخاب نشده.آخه میگن شانس اینکه در POOL بمونید و برای هفته های بعد انتخاب بشید خیلی کمه
علی 123::: مگه ایمیل میفرستن که بگن چرا انتخاب نشدید؟برای من که تاحالا چیزی نیومده !

کی به شما همچین چیزی گفته؟ ممکنه درخواست شما تا شش ماه توی Pool بمونه. من تا حالا کسی رو ندیدم که به پایان مهلت شش ماهه برسه.

[ بدون نام ] 1392/02/01 ساعت 05:13

@علیd: در مورد جاب آفر من یه 4 ماهی تلاش کردم کلی هم جواب گرفتم که اکثرشون حرفشون اینه که باید اینجا باشی رو در رو مصاحبه بشی یا اینکه تاریخ ورودت رو بگی که مصاحبه بگذاریم. منم همینا رو بعد از مصاحبه واسه آفیسر ایمیل کردم. دیگه بیخیال شدم. به نظر من Job Offer گرفتن از کشورهای High Risk خیلی کار سختیه. دیوونن مگه.

@حسین: ممنون از لینک و پیگیریت

@علی123: من از سهمیه یا هرچیز دیگه تا حالا استفاده نکردم، سربازی معاف شدم و حتی آموزشی هم نداشتم. 1 روز هم جای دولتی یا توی پروژه دولتی کار نکردم.

دوستان یه سوال: اینکه وقتی JSV یا WTR صادر بشه از تاریخ صدورش سه ماه وقت داریم وارد نیوزیلند بشیم رو میدونم. اما یه جا شنیدم که وقتی آفیسر تصمیم به دادن JSV یا WTR میگیره هم از شما میخواد فرم های مخصوصش رو پر کنید و بفرستید که برای این کار هم سه ماه وقت میده و عملا اگر کسی بخواد دیرتر بره میتونه نزدیک به 6 ماه تاخیر بندازه اینطوری. یعنی سه ماه واسه ارسال فرم های JSV یا WTR به آفیسر Delay بندازه و سه ماه هم وقت داره از زمان صدور که بره. این درسته؟ منظورم بازه 3 ماه فرصت ارسال فرم ها هست....

راجع به فرم‌هایی که میگی، چیزی تا حالا نشنیدیم. بعید می‌دونم.
/بابک

علی2170 1392/02/01 ساعت 05:14

ببخشید اسمم رو یادم رفت . سوال در مورد بازه سه ماهه بنده بودم.

طاها (فاطمه) 1392/02/01 ساعت 06:00

یعنی بالاخره انتخاب میشم از pool ؟

امیدوار باشید. اگه بعد از شش ماه انتخاب نشید، باید دوباره EOI بفرستید.
/بابک

کتایون 1392/02/01 ساعت 07:06

@ طاها ی عزیز::: شما با امتیاز 130 شانس خوبی برای بیرون آمدن از poolدارید... اکثر ما نوبت سوم و چهارم select شدیم و فقط باید کمی صبر داشته باشی...
میتونی این لینک ها رو هم 1 نگاه بندازی:
http://formshelp.immigration.govt.nz/SkilledMigrant/ExpressionOfInterest/LatestUpdates.htm
http://formshelp.immigration.govt.nz/SkilledMigrant/ExpressionOfInterest/historyofselectionpoints/
موفق باشی

علی 123 1392/02/01 ساعت 09:00

طاها (فاطمه) خانم::: معذرت می خوام من به اشتباه تصور کردم از pool خارج شدین و بعد توی بررسی اولیه مردودتون کردن... پس باید منتظر و امیدوار باشید. بعد از شش ماه اگه انتخاب نشدید جایزه تون اینه که دوباره EOI ثبت کنید. دو سال پیشEOI من با امتیاز 120 چهار ماه در pool بود یعنی با حدود 8 بار انتخاب. نگران نباشید. سعی کنید حالا که اول کار هستید برای خودتون استرس ایجاد نکنید، همینقدر که ما استرس داشتیم کافیه. اگه مشکلی بود همینجا مطرح کنید.

علی 2170::: علی جان اگه به کشورهای High risk (از نظر اونها) هم نرفتید پس باید همه این تاخیرها رو به حساب دیگه ای بذاریم.

آقا مجتبی::: خیلی ممنون. چندتا تا سوال:
1- احیانا برای دبی هم ویزا لازم داره؟ چه نوع ویزایی؟
2- از چه آژانسی بگیرم به صرفه تره؟ میشه تلفنش رو بدین؟

علیd 1392/02/01 ساعت 09:43

هما خانم::
راستش برای تدریس در NZ اقدامی نکردم
بیشتر تو رشته کاری خودم، دنبال کار بودم
راستش خیلی مطمئن نیستم کدومش بهتر میتونه به نتیجه برسه
شما هم اگه تجربه یا شنیده ای در مورد امکان تدریس در دانشگاههای NZ دارین ممنون میشم بگید

مجتبی 1392/02/01 ساعت 10:03

وقتی JSV گرفتید یک فرم هست که باید پرکنید و سه ماه وقت دارید که بفرستید. البته در نظر داشته باشید که باید پاسپورت ، گواهی که نشان بده شما برای 3 ماه پول دارید و گواهی که نشان بده می تونید بلیط رفت و برگشت را داشته باشید هم باید همراه اون فرم بفرستید. این فرم اطلاعات خاصی نداره و یک صفحه بیشتر نیست. نگرانی نداره.
فقط روی 3 ماه حساب نکنید . من 1ماه نیم که گذشت ، مدارک را فرستادم . اما وقتی به دستشون رسد 3 ماه شده بود. خیلی به این مورد حواستون باشه .چون پاسپورت را هر روز که سفارت نمی فرسته. هفته ای یک بار این کار رو می کنه . بعدش هم می فرسته نیوزلند و از اونجا می فرستند به دفتری که افیسر شما هست . پس این زمان ها رو در نظر بگیرید.
بعدش هم که وضعیت پرونده تند تند تغییر می کنه مثلا وضعیت مدیکال من تاریخش ، بروز شد و دو سال اومد جلو. وضعیت ویزای کار با pending به صفحه من اضافه شد و یک فایل نامبر جدید بهم داد. بعدش هم بعد از تقریبا دو ماه وضعیت ویزای کار Approved شد . اما هنوز پاسپورت نیومده که بگم کل روند چقدر طول می کشه.
عملا همون 6 ماه رو که فکر می کنید وقت میبره و شما می تونید روی 6 ماه راحت حساب کنید. فقط در فرستادن مدارک تعلل نکنید که دقیقه نود نمیشه به سفارت گفت زود بفرسته. حداقل 1ماه را برای در راه بودن مدارک در نظر بگیرید.

از اون جنبه؟ درسته. سه ماه فرصت دارید که مدارک رو ارسال کنید تا ویزا صادر بشه.
/بابک

علی2170 1392/02/01 ساعت 10:56

@مجتبی

ممنون. پس حداکثر 1.5 تا 2 ماه که گذشت باید فرستاد که دیر نشه. مرسی ار اطلاعاتت. ایشالا Resident بدن که خیالمون راحت تر باشه.

metallica 1392/02/01 ساعت 11:15

با سلام دوستان من نمیدونستم سوالمو کجا مطرح کنم من 35 سالمه نماینده بیمه هستم تو تهران 5 سال هم هست مشغول به این کارم آیا در نیوزلند من میتونم کاری در رابطه با بیمه پیدا کنم ؟سابقه کاری چی؟چون من برای خودم بیمه رد نمیکنم

طاها (فاطمه) 1392/02/01 ساعت 13:08

ممنون از همه دوستان. آدم چه احساس خوبی داره در این وبلاگ همه به هم دلداری میدن. در جمع ایرانی ها یه همچین چیزی کمتر دیده میشه .
مسخره ام نکنید ها ولی من هی دارم به راه های مختلف فکر می کنم.
ما اگر هم انتخاب بشیم و JSV بگیریم.با بچه خیلی سخته که بریم اونجا،من بخوام کار پیدا کنم و همسرم کلاس زبان بره.و هزینه های بچه هم که خودش داستانیه !
به همسرم پیشنهاد دادم که بیا من و تو ویزای توریستی بگیریم و بریم اونجا. و ایشون اونجا کلاس زبان ثبت نام کنه و ویزای توریستی رو به Student تغییر بده. من هم برگردم و اقلا کارم رو از دست ندم.یه 6 ماهی اونجا بمونه که زبانشون خوب بشه و بتونه IELTS بگیره (چون اینجا که باشه 3 سال هم کلاس زبان بره نمیتونه 6.5 بگیره.
تو این مدت هفته ایی 20 ساعت میتونه کار کنه.و چون رشته ایشون رو هم میخوان کم کم شرایط کار رو هم بسنجه.
حالا ایشالا تا اون موقع اگر وضعیت پرونده موفقیت آمیز بود که چه بهتر.اگر نبود هم یه EOI دیگه میفرستیم و ایندفعه با شرایط بهتر.
به نظر دوستان این راه خوبی میتونه باشه ؟

این کار ریسک بالایی داره و همینطور هزینه مادی و معنوی خیلی بالایی رو براتون می زاره. /ناصر

علی2170 1392/02/01 ساعت 14:02

@علی123:

رو چه حسابی مثلا؟ والا سفرهای من چندین بار به امارات و ترکیه و یکبار هم چین بوده. نمیدونم والا. قضیه همین سکیوریتی چک مسخره و کاغذی بودن کل پروسه هست...

رامین 1392/02/01 ساعت 14:52

به مجتبی::
اون گواهی که تائید میکنه شما پول کافی برای 3 ماه را دارید باید چطوری گرفت؟ به دلار باید گرفت ؟ باید مبلغش چند دلار باشه؟ اینها را اگه بدونیم بهتره !!

علی 123 1392/02/01 ساعت 16:04

علی 2170::: وقتی طرف بزرگترین گناهش کشتن مورچه بوده و سکیوریتی چکش کلی طول می کشه فقط به این نتیجه میشه رسید که یا دارن بازی در میارن یا خیلی بی نظم هستند.

حسین 2 1392/02/01 ساعت 19:01

http://www.dpmc.govt.nz/sites/all/files/publications/national-security-system.pdf دوستان لینک زیر کل ماجرای سکیوریتی چک هست. من که قاط زدم بابا خیلی دنگ وفنگ دارن اگه کسی چیزی دستگیرش شد بگه ....

مجتبی 1392/02/01 ساعت 19:19

علی:2170: ویزای امارات لازم نیست بگیری فقط ویزای ترانزیت استرالیا لازم هست . آقا بابک که تجربه دارند تایید فرمایید.

رامین :: گواهی رو که ازبانک باید بگیری و نرخ دلار را 1226 می نویسن . من ریسک نکردم که معادل 3 ماه به نرخ 1226 پول تو حساب باشه . حساب کردم با نرخ 3700 چقدر ریال می شه و از روی اون گواهی گرفتم.
یک روز هم پول تو حساب باشه کافیه برای گواهی . یعنی امروز حساب تون رو شارژ کنید و گواهی بگیرید و فردا هم پول رو بردارید.

علی 123 1392/02/01 ساعت 19:31

سوال: در مورد JSV باید چند هزار دلار توی حساب باشه؟ باید تایید چند هزار دلار رو گرفت؟

[ بدون نام ] 1392/02/01 ساعت 20:48

خوب جوابهای ارزنده ای دادید واقعا ممنون از این همه راهنمایی دوستان.حداقل جواب نمی دید یه علامتی چیزی بزارید ما ببینیم خوندید دلمون خوش باشه

کدوم سوال؟!!!!

رامین 1392/02/01 ساعت 21:25

به محتبی:
کدوم بانک اینکار را براتون انجام داد؟ و آیا این گواهی تاریخ داره ؟ یعنی میتونیم الان بگیریم برای بعد ارائه بدیم؟
اسم این گواهی چیه؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.