دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مرجع کامل تهیه بلیط و پرواز

این نوشته به آمادگی های قبل از پرواز یا قدم های بعد از پرواز نمی پردازد و با استفاده از تجربیات زیادی که دوستان سفر کرده بصورت پراکنده در گوشه و کنار وبلاگ مطرح کرده اند تهیه شده است .

 

کدام پرواز؟

بطور کلی 2 نوع پرواز به نیوزلند وجود داره:

1-نوع اول (connection) که تغییر ایرلاین ندارید مثل پرواز امارات یا الاتحاد. در این نوع نیازی به دریافت و تحویل مجدد بار در فرودگاه های ترانزیت وجود ندارد و در نتیجه دردسر کمتری دارد، سریعتر و البته گرانتر نیز هست. مسیرهای معمول از طریق دوبی، سیدنی(یا ملبورن یا بریزبن) می باشد. بار قابل حمل نیز معمولا 30 کیلو برای هر نفر می باشد. البته کیف های دستی که مسافر با خود حمل می کند جزو این 30 کیلو محسوب نمی شود.

2-نوع دوم مستلزم تغییر ایرلاین و در نتیجه دریافت و تحویل مجدد بار است. این روش قاعدتا اگر همراه با خانواده باشید توصیه نمی شود اگرچه ممکن است تا حدود 30 درصد یا بیشتر در هزینه پرواز صرفه جویی ایجاد کند. مسیر مالزی که از سنگاپور یا کشورهای دیگر می گذرد از این نوع است. نکته اینکه ممکن است بسیاری از خدماتی که در این روش عرضه می شود مستلزم پرداخت وجه جداگانه باشد.

 

آیا لازمه بلیط دو طرفه بگیریم؟

گفته می شود که اگر ویزای JSV داشته باشید باید پرواز دو طرفه (رفت و برگشت) بگیرید که این موضوع صحت ندارد و همان بلیط یک طرفه کافی است مگر اینکه بخواهید به دلیل ارزانتر بودن (قیمت بلیط رفت معمولا 70 یا 80 درصد قیمت بلیط رفت و برگشت است) بلیط 2 طرفه تهیه کنید و تاریخ برگشت را باز بگذارید (که توصیه می شود این کار را نکنید و هر وقت خواستید از نیوزلند به ایران مسافرت کنید و برگردید بلیط دو طرفه تهیه کنید).

 

چه فصلی بلیط ارزانتر است؟

بطور کلی در مورد نیوزلند فصول سال از نظر میزان مسافر، قیمت بلیط پرواز، هزینه هتل و از این قبیل را به 3 دسته می توان تقسیم کرد:

- High season: از دسامبر تا مارس که بالاترین قیمت ها را دارد

- Shoulder season: ماه نوامبر و از مارس تا می که قیمت ها میانه است

- Low season: از ژوئن تا اکتبر که پایین ترین قیمت ها را دارد

 

چند بار می توان تاریخ پرواز را تغییر داد؟

بعد از اینکه پول بلیط را پرداخت کردید، فقط یکبار بدون پرداخت هزینه اضافی می توانید تاریخ بلیط را تغییر دهید و دفعات بعد مستلزم پرداخت وجه اضافی است. البته این قانون در مورد بعضی پروازهای ارزان و خرید اینترنی خاص صدق نمی کند و بطور کلی امکان تغییر تاریخ پرواز (و نیز پس دادن بلیط) را نخواهید داشت.

نکته دیگر اینکه قیمت بلیط به قیمت روز محاسبه می شود بدین معنی که هر وقت بخواهید بلیط را OK کنید یا احیانا تغییر تاریخ دهید می بایستی با قیمت روز پرداخت کنید و قیمت زمان رززو کردن ملاک نیست.

 

آیا میتوان صندلی خاصی انتخاب کرد؟

بله می توانید هنگام خرید بلیط از آژانس بخواهید یک ردیف یا صندلی خاص را برای شما تخصیص دهد. به علاوه معمولا می توان بعد از خرید هم از طریق سایت ایرلاین مربوطه صندلی را تعیین کرد.

 

آیا مهم است چه روزی از هفته را برای پرواز انتخاب کنیم؟

در صورتی که برای روزهای اول میزبانی در نیوزلند داشته باشید که بخواهد به استقبال شما بیاید بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که شنبه به نیوزلند برسید. در این صورت بهتر است پرواز روز جمعه را انتخاب کنید.

 

غیر از قیمت چه فاکتورهای دیگری را در نظر بگیریم؟

-نیاز یا عدم نیاز به دریافت و تحویل مجدد بار

-میزان بار قابل بردن

-تعداد توقف

-طول پرواز

-فصل پرواز

 

چقدر پول نقد می تونیم با خودمون ببریم؟

طبق قوانین ایران حداکثر 5000 دلار می توان از ایران خارج کرد. البته سخت گیری زیادی نمی شود و می توان با پخش کردن پول در ساک های مختلف مقادیر بیشتری نیز منتقل کرد. قبل از اینکه به نیوزلند برسید لازمه مبلغ پولی که همراه دارید را ذکر کنید بخصوص اگر میزان آن بیش از 10000 دلار باشد.

 

آیا خانم های باردار محدودیت پروازی دارند؟

بله فقط تا قبل از 6 ماهگی اجازه پرواز به خانم های حامله داده می شود.

 

 آیا نیاز به ویزای ترانزیت داریم؟

در صورتی که در یکی از شهرهای استرالیا توقف داشته باشید نیاز به دریافت ویزای ترانزیت استرالیا می باشد حتی اگر فقط برای سوخت گیری باشد. مدارک لازم (داشتن بلیط و ویزای نیوزلند الزامیه) و نحوه درخواست ویزا در سایت سفارت استرالیا (http://www.iran.embassy.gov.au/tran/visa.html) ذکر شده و نیازی به مراجعه حضوری هم نیست. صدور ویزا معمولا یک هفته طول می کشد و توصیه می شود پرینت ویزا را همراه خود داشته باشید.

 

آیا با ویزای ترانزیت می شود در استرالیا وارد شهر شد ؟

می شود این کار را کرد به شرط اینکه پرواز آخر از استرالیا به مقصد نیوزلند را طوری برنامه ریزی کرده باشید که ویزای ترانزیت اجازه اینکار را به شما بدهد (معمولا 72 ساعت).

 

 سئوال و جواب در مقصد؟

ممکن است در مقصد یا مسیرهای ترانزیت از شما در مورد هدف از مسافرت و از این قبیل سئوال شود. در این قبیل مواقع اشاره به اینکه شما یک Skilled Migrant هستید، کار را بسیار آسان خواهد کرد.

 

اعلام بار همراه و پول و چگونگی تسهیل آن؟

در آخرین بخش پرواز و قبل از رسیدن به نیوزلند کارتی به مسافر داده می شود که باید کلیه وسایل همراه اعم از خوراک، پوشاک و غیره را در آن ذکر کند. هم چنین از پول همراه و منشاء آن پول پرسیده می شود. توصیه می شود کلیه موارد به دقت و با صداقت کامل ذکر شود تا مشکلی پیش نیاید. هم چنین توصیه می شود قبل از پرواز لیست کاملی از محتویات هر چمدان را به تفکیک پرینت کرده و همراه داشته باشید تا مجبور به نوشتن تک تک موارد نشوید.

 

تغییر وضعیت مهاجرت؟

اغلب پرسیده می شود که آیا در بدو ورود به نیوزلند لازم است به دفتر اداره مهاجرت در فرودگاه برویم و ورود خود را اعلام کنیم تا وضعیت مهاجرت تغییر کند؟ پاسخ این است که نیازی به این کار نیست و در همان لحظه عبور از گیت ورودی این اتفاق توسط افسری که ویزای شما را چک می کند، خواهد افتاد.

 

سایت های اطلاعات و خرید بلیط؟

-www.aoh.ir

- www.emirates.com(تلفن نمایندگی تهران: 22181345)

-http://www.etihadairways.com (تلفن نمایندگی تهران: 22055556)

-kayak.com 

-amadeus.net

-www.cheapoair.com

-www.skyscanner.com


جهت دریافت اطلاعات تفصیلی راجع به تهیه بلیط، به پست سیر تا پیاز تهیه بلیط مراجعه کنید