دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

متن وارده ..

پی نوشت1 : دوستان عزیز،  مهاجر  عزیز هم  APPROVED شدن!!!!. امیدوارم که سالی به همین پرباری برای دوستانی باشه که الان اونورن و دنبال کار می گردن 


پی نوشت2 : دوستان عزیز در ادامه موفقیت دوستان،  صابر و سحر  عزیز هم  APPROVED شدن!!!! مبارکشون باشه  


با تشکر از امیررضا، بدون توضیح اضافی من نوشته ایشون رو توی یه پست جداگانه میزارم تاشاید این موضوع بیشتر بتونه باز بشه.|ناصر

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

چند مدتیه از خیلی از آدما چه تو ایران چه تو خارج از ایران هر از گاهی در ارتباط با مهاجرت کردن و مواردی که به اون برخورد میکنن تو این جریان خروج از ایران ویا حتی بعد از خروج میشنوم- در ارتباط با ایرانی بودنمون ملیت ایرانی داشتن و اینکه چرا ما تحریم هستیم چرا ما فقط چون ایرانی هستیم مردم دیگه گاهی با ما خوب برخورد نمیکنن از ما مدارک اضافی جهت اثبات ادعاها یا ثبت نامهای اداریمون میخوان چرا تا میفهمن ما ایرانی هستیم حسساسیت ها بیشتر میشه و برخورد اول گاهی به دور از انتظار میشه ما خیلی گناه داریم حیف ایران و تمدن ما و کورش کبیر و گردنبند طلای فروهر گردنمون و کلی چیزای دیگه در این ارتباط که همگی هر از گاهی بهش یه جورایی برخورد کردیم! این مطلب در جواب این موارد نه ربطی به تایید و نه سرکوب این جور موارد داره ولی چون خیلی وقته که فکرمو مشغول کرده که چرا بدون درک اصل واقعیت تحریم و با دیدن این موارد به خودمون نمیگیم که شاید این تحریمها و برخوردهای جوامع دیگه با ما تا حدی هم دور از منطق نباشه ! چرا به جای تعصب از اینکه کجا بدنیا اومدیم به همه مواردی که خود مارو مجبور به فکر خروج از ایران کرده نمیوفتیم ! یا مواردی که باعث میشه آدمایی که نمیتونن خارج بشن بعد از یک مدت احساس راحتی آزادی و آرامش خودشون رو برای سالها از دست میدن و شروع به یه زندگی ایزوله و بدور از ارتباط با جامعه میکنن ! 

-تا حالا چند بار براتون پیش اومده که تو ادارات ایرانی طرف پشت میز فکر کنه که از مریخ اومده وشما از زباله دونی ! و هر قیافه خشن و توهین چشمی و لفظی و بی ادبی رو تحمل کرده باشین در صورتی که اون شخص حتی تحصیلات و سابقه کاری و کیفیت زندگیش و تجربش و صداقتش و حتی احساس انسان دوستیش صدها برابر از شما پایین تره و شما مجبور شدید در مقابل برخورد دور از منطق اون بارها و بارها سکوت کنید ! برای من که تو بانک شهرداری اداره مالیات تعویض پلاک بیمه سر کارم حتی سوپر محلمون موبایل فروشی پاساژ علادین بیمارستان و کلی جاهای دیگه تا الان که 34 سالمه بارها و بارها پیش اومده ! 
تا حالا چندین روز از عمرتون رو هدر دادید و اضافه بر حد معقول وقتتون تلف شده و گشته باشید که بخواهید لوازم مورد نیازتون خونه ماشین و یا خدماتی از یه شرکت دریافت کنید و از ترس دادن جنس غیر اوریجینال ویا غیر ایمن و یا کلاه برداری و سو استفاده از پول زحمتتون توسط هم شهری خودتون و همزبونتون به زحمت افتاده باشید آخرشم با کلی تلف کردن پول و سرمایتون همشهری خودتون سرتون کلاه گذاشته باشه ! من که تا حالا خیلی شده حس خنگی تو این مورد بهم دست داده شده باشه در صورتی که خیلی هم گلابی نیستما ولی طرف زیادی توت فرنگی بوده انصافا ! 
- تا حالا چند بار براتون پیش اومده تو صف های مختلف که مجبور به ایستادن بودید همزبونتون و هم ملیتیتون به صرف اینکه یکم بیشتر از شما خورده و بدن گنده کرده یا بیشتر هالتر الکی زده به قلدر بازی رفته باشه بی نوبت جلوی صف و حق شما و دیگران رو زیر پا گذاشته و شمارو مجبور به تلف کردن وقت بیشتری کرده باشه - من خودم بارها و بارها تجربشو تو انواع صفهای یکم طولانی داشتم که یا مجبور به سکوت شدم و با اعصاب خورد بیخیال شدم یا اگرم اعتراضی کردم میشده درگیری بوجود بیاد یا طرف گفته همینی که هست میتونم داداش میکنم ! آ قا رفیقم جلو بوده جا گرفته دیگه ! 
- تا حالا چند بار مجبور به تحمل بازدم و دود سیگار مردم دیگه تو صف یا جاهای سر پوشیده شدید ! 
یه بار هم که مجبور به اعتراض شدم تو این مورد که آ قا شاید مریض قلبی یا ریوی تو صف باشه طرف با لهن مسخره ای بهم گفت هه فکر نمیکردن آدم مریض احوالی باشی داداش ! 
-تا حالا چند بار پیش اومده تو ایران سفر کنید و بخواهید جای بکری رو برید و اونجارو ببینید ولی از ترس نا امنی منصرف شده باشید مخصوصا اگه جنس مونثی هم همراهتون بوده ! برای من که همیشه این موضوع وجود داشته تو هر سفری ! تازگی هم ترس مرگ بوسیله رفتن روی مین تو بیابون بهش اضافه شده! چون روز دوم عید یکی از بهترین دوستامو همینطوری از دست دادم ! حمید هاشمی عزیزم که خدا بیامرزدش !! 
-تاحالا چندین دفعه براتون پیش اومده که یه روز تعطیل که حوصلتون سر رفته دوچرختون رو بر دارید برید یکم رکاب بزنید و بار ها و بارها بهتون انواع فحش و ناسزاهای ناموسی داده باشن ! تازه من که خودم تنها بارها تجربشون رو دارم وای به حال اینکه با خانومم هم گاهی میرفتم رکاب بزنم ! آقا ما که خیلی دور از تهرانم نیستیم همین حوالی یکم دور تر از تهران ! خلاصه دوچرخه هارو که فروختیم رفت ! 
-هممون بارها از انواع کارهای خلاف و غیر قانونی و احمقانه مهاجرای غیر قانونی و بی کیفیت و غیر متخصص شنیدیم و بارها به خودمون گفتیم که شرم از اون طرف که اسم مارو میبره زیر سوال ! 
ولی باید قبول کنیم که خشک و تر باهم میسوزن مگه جلوش رو بگیریم کی بگیره اون دسته خلاف کار که نمیتونه من و شمارو نجات بده که ! ما باید درست و قانون مدار باشیم نه اینکه به فکر دور زدن مالیات و قوانینی باشیم که خودمون بعد از از کار افتادن ازش بهره میگیریم ! 
- بارها شنیدم مهاجرای ایرانی به هم میگن آ قا رفتی اونور اصلا نگو چقدر پول داری ها نکنه بگن آقا شما وضعت خوبه نتونی مستمرری یا حقوق بیکاری بگیری ها ! با با عزیزم اگه تا حالا تو ایران این قضیه جواب داده برای تو اونور این حرف یعنی اینکه تو یه آدم بی مصرف بودی تا حالا که نه کاری داشتی نه اینکه آدمی بودی که به فکر زندگیت بودی و تا حالا یا عیاشی کردی یا به فکر کلا برداری و یقرون دوزار جیب دیگران بودی یعنی تو کلا آدم موجهی نیستی بعد 35 40 سال ! فکر نکن این برات مفیده عزیز ! خواهشن یه طور خودتو نشون بده فکر نکنن ملت ایران همه اینطوری هستن و آدمای غیر موجهی برای زندگی خودشون و جامعشون هستن !! 
خوب ازین موارد خیلی دیگه هست که دیگه حوصله گفتنشون رو ندارم ولی آیا واقعا خودما ایرانی ها ازین همه موارد جامعه و افزایش نرخ اون تو جامعه فرار نمیکنیم آیا وقتی خودمون خود آگاه یا نا خود آگاه به این موارد که فکر میکنیم دلمون نمیگیره پس چطور به مردم جوامع دیگه حق نمیدیم با وجود اینکه خیلی از مواردی که ما ایرانی ها تو خود جامعمون داریم و از همه اونها هم فرار میکنیم و زندگیمون رو میفروشیم یا ول میکنیم دوری خانوادرو به جون میخریم و خودمون برای خودمون ایران خودمون رو مجبور میشیم تحریم کنیم حالا به هر نحوی ! به اونا این اجازرو نمیدیم ! اونایی که شمارو به عنوان یه مهاجر که ممکنه یه روزی برای جامعشون مفید باشین به هر حال پذیرفتن و ما باید خودمون با کار و برخورد و نحوه صحبتهامون و تفکرمون خودمون رو تو یه جامعه تازه با اون تفکر جا بندازیم ! 
پس بهتره به جای اینکه کاملا تحریم ملیت ایرانی رو بد بدونیم به این فکر کنیم که تو اون جوامع درصد مواردی که ما ازش تو جامعمون فراری هستیم و بهمون فشار آورده رو و اونا طی سالها ثبات رفتاری و قانونهای مختلف کم کردن و یا اصلا ندارن - لزومی نداره به جامعه ما یک مرتبه و بی دلیل اعتماد کنن ! 
ما هم باشیم نمیکنیم همونطور که نسبت به مهاجرای افغان تو ایران نکردیم در صورتیکه خیلی از اونها هم آدمای شریف و کارآمد و سالمی هستن ! 
در عین حال که خودمم قربانی خیلی از زیاده روی این تحریمها و برخوردهام و بار ها و بارها بی دلیل متحمل مقدار زیاده از حد این موارد بودم ولی باید قبول کرد که چه بسا بعضی این برخوردها نسبت به ملیت ایرانی یا مسایل قانونی در مقابل اونا در صد سال آینده مارو و تفکرمون رو اینقدر بین المللی کنه که که دیگه اینقدر خودمون رو تافته جدا بافته ندونیم و خیلی ها رو هم که باعث شدن که خشک و تر با هم بسوزه بعد از صد سال دیگه نبینیم ! چون جایی برای مانور دیگه نداشتن که بخواد نسلشون ادامه دار بشه ! 
به امید اینکه روزی کلمه اهل کدوم کشور هستی از اولین کلمات آشنایی بین آدما حذف بشه و بدون اینکه به این سوال فکر کنیم همه خودمون رو اهل زمین و انسانیت بدونیم ...

نظرات 130 + ارسال نظر
بابک-گلی 1393/01/13 ساعت 19:15

سلام به همه
واقعا متن جالبی بود و به نظر من ما ها که داریم میریم هممون این مواردو با خودمون مرور کردیم و شاید یکی از دلایل رفتنمون باشه

من دوستایی که کانادا دارم از اونجایی که این چند ساله کانادا خیلی ویزا سرمایه گذاری داده خیلی شاکی ان که یه سری آقا زاده بی فرهنگ ریختن اونجا و دید اونارو نسبت به ایرانیا بد کردن ما باز خیلی خوشبختیم که بادبان سرمایه دارا ی یه شب پولدار شده ایرانی هنوز به سمته نیوزلند نچرخیده

راستی تبریک بسیار زیاد به ماریا و مجدید بابت اپرو شدن ایشالا که موفقیت های بعدی پشت سرش بیاد

مورد بعدی هم اینکه من با چمبر مکاتبه کردم و خیلی مودبانه پاسخ دادن که آره قبل از اومدن میتونید رجیستر کتید یه کلاس رایگان سه روزه داریم و از اونجایی که هرکی زود تر ثبت نام کنه کلاسا پر میشه ما هم پیشنهاد میدیم قبل از اومدن رجیستر کنید و فرم ثبت نام رو فرسنادن دوستانی که برنامه رفتن دارن به kcs@chamber.co.nz ایمیل بزنن بد نیست

فرحناز 1393/01/13 ساعت 20:13

آقا ناصر عزیز
ممنون از توجهتون به این موضوع مهم
و باز هم ممنون از امیررضای عزیز

علی 123 1393/01/14 ساعت 07:33

بابک - گلی::: بابک جان هرچه زودتر فرمها رو پرکن و ارسال کن به چمبر چون کلاسها رو اگه صبح رزرو نکنی عصر پر شده. خیلی خوبه که بالاخره کوتاه اومدند و اجازه میدن هنوز اینجا نیومده برای کلاسها ثبت نام کنین.

مجید 1393/01/14 ساعت 09:53

آزاده خانم ممنون از لطف و عنایت شما و تشکر از امیر رضا خان بابت متن دلنشین

@ آقا داریوش و سپیده خانم عزیز:::ممنون و سپاس از لطف شما و به امید دیدارشما عزیزان در اینده نزدیک

@ آقا بابک گلی عزیز سپاس از لطف شما

دوستان ، برنامه دورهمی ایمیل شد

لیلا 1393/01/14 ساعت 10:31

@ مجید
می شه واسه ما هم ایمیل کنین؟ مرسی
leila_mn56@yahoo.com

محمد MSY 1393/01/14 ساعت 11:53

کاملا موافقم. همین مسائلی که میگی در کنار چیزای دیگه مثل مسائل اقتصادی باعث شده که من تصمیم به مهاجرت بگیرم. وگرنه خوشی زیر دلمون نزده که

محمد MSY 1393/01/14 ساعت 12:01

علی آقا 123 عزیز:: خیلی خیلی ممنون بابت قسمت های انرژی بخش تجربیاتت که با ما share کردی. البته من اون قسمت های آگاهی بخشش رو هم دوست داشتم ها.

سیروس 1393/01/14 ساعت 12:33

سلام
@ علی123 عزیز و بابک-گلی عزیز
من در جریان صحبتهای قبلیتون نیستم. ممنون میشم اگه بفرمایید این کلاسهایی که در خصوص ثبت نامشون صحبت کردید چی هستند.

سمیرا 1393/01/14 ساعت 12:58

خیلی ممنون از آقا ناصر عزیز که هنوز به یاد این وبلاگ هستن و با تشکر از امیر رضای عزیز بابت مطلب خیلی خیلی مفیدشون. واقعا موضوع جالبی بود. برای کسایی مثل من که بارها درگیر احساسات متفاوت میشه و دایم دارم برای اینجا حرص میخورم خیلی خیلی به درد بخوره.

برای اون دسته دوستانی که هنوز مصاحبه نشدن: یه دفترچه خیلی مفید همراه ویزا میدن که اطلاعات دسته بندی شده توش هست. من لینک این دفترچه رو پیدا کردم. بد نیست نگاهی بندازید:
http://www.ssnz.govt.nz/publications/WelcometoNZ.pdf

آقا بابک-گلی: ممنون بابت اطلاعاتتون. دیروز آرمز هم جواب ایمیل من روداد و برای تاریخی نزدیک به روز ورود من رو ثبتنام کردنږ بد نیست شما هم به Reception@arms-mrc.org.nz یه ایمیل بزنید و برای تاریخ مورد نظرتون تقاضا بدید.

ممنون از آقا امیررضا که این مطلب را تهیه کردند و تشکر از ناصرخان که با دریات جای مناسبی برای مطلب آقا امیررضا انتخاب نمودند.
آقا امیررضا باید بگم : جانا سخن از زبان ما میگویی...

این شعر تقدیم به شما و همه دوستان گلم :

یه دیواره،یه دیواره که یه عمر آزگاره / اونورش همیشه بن بست،اینورش هیچی نداره
یه طرف همه سیاهو یه طرف همه سفیدیم / اینطرف ریشه نداریم،اونطرف ریشه بریدیم!
اگه از دیوار خونه چشممون جدا نمیشد / یه درخت پیر انجیر همه چیز ما نمیشد
بس که زندگی نکردیم،وحشت از مردن نداریم / ساعتو جلو کشیدن،وقت غم خوردن نداریم!!
برای اون یه وجب خاک،همه ریشمونو دادیم / ما برای بوی گندم خیلی چیزامونو دادیم
هیشکی یادمون نداده خنده همو ببینیم / این فقط درد وطن نیست،ما تو غربتم همینیم!
اینور و اونور دیوار، درد ما هنوز همونه / آی شقایق ما جماعت،دردمون از خودمونه
تو همه خاطره هامون حق دشمن مرده باده / حتی راه دشمنی رو هیشکی یادمون نداده
یه دیواره، یه دیواره که یه عمره آزگاره / اونورش همیشه بن بست،اینورش هیچی نداره
از عذاب این قبیله هممون از هم بریدیم / حس هم خونی نداریم،چون قبیلمونو دیدیم!
ما که تو زمزمه هامون، هی به داد هم رسیدیم / یکی یادمون بیاره کی به داد هم رسیدیم؟؟؟
تو هجوم اینهمه حرف، هر جوابی یه سقوطه / تو بگو هر چی که میخوای،منکه سنگرم سکوته...

سمیرا 1393/01/14 ساعت 13:02

دوستان کسی با برنامه های migrantactiontrust آشنایی داره؟

محمد MSY 1393/01/14 ساعت 13:10

سمیرا خانوم:: آخه من یک ساعت دیگه مصاحبه دارم چرا این کار رو با آدم میکنین؟ من الان این داکیومنت رو چیکار کنم آخه؟؟؟
شوخی کردم واقعا مستند خیلی بدردبخوری هست. حتا دقیقه 90 هم برای من بدرد میخوره. مرسی

سمیرا 1393/01/14 ساعت 13:14

محمدMSY: به سلامتی ..برات آرزوی موفقیت میکنم. اصلا نگران نباشید این بیشتر به درد اونایی میخوره که هنوز مطالب رو جمع آوری نکردن. شما قبلا زحمت جمع آوری رو کشیدی و خیلی هاش برات تکراریه. کلی انرژی مثبت +++++++++++++++++++++++++ فقط با اعتماد به نفس خیلی بالا مصاحبه کن. منتظر خبرهای خوبت هستیم

مصطفی 1393/01/14 ساعت 15:08

جانا سخن از زیان ما می گویی...
بسیار زیبا بیان شد...
با تشکر

ماریا 1393/01/14 ساعت 16:28

ممنون از ناصر و امیررضای عزیز بخاطر این نوشته قابل تامل.

@ داریوش و سپیده عزیزم:
ممنون از لطف و محبتتون. بهترینارو براتون آرزومندم. به امید دیدار.

@ بابک-گلی عزیز
ممنون از شما. با آرزوی موفقیت برای شما.

محمد MSY 1393/01/14 ساعت 17:24

خب.
مصاحبه ما هم تموم شد.
کیفیت صدا خوب بود. حدود 2 ساعتی طول کشید که 10 دقیقه هم وسطش استراحت داشتیم
پیشنهاد میکنم که حتما از هدست استفاده کنید که خیلی خوبه. من هدست رو خریدم 25 تومن و یه تلفن پاناسونیک هم از یکی از فامیلامون قرض گرفتم.
برای کسایی که آفیسرشون خانوم Bella Waugh هست عرض کنم که خیلی صمیمی و راحت هست. سوالا رو خوب توضیح میده و هرجا نفهمیدین بهش بگین.
فایل مصاحبه دوستان بسیار مفید هست. ولی جواب برخی سوالات کمی طولانیه که این آفیسر اجازه نمیده همش رو براش بخونین بنابراین بهتره که فقط لغات کلیدی رو بنویسین و به صحبت کردن خودتون اعتماد کنین.
سوالا رو پراکنده میپرسه. وسطاش خودش هم داشت میگشت کدوما رو پرسیده و کدوما رو نه.
بهتون وقت نمیده که آمار و ارقام براش بخونین. مثلا وقتی میگه چه رنج حقوقی برای کار شما هست، بهتره که نتیجه بررسیهاتون رو تو یک یا دو جمله بهش بگین و اشاره کنین که ریز اطلاعات رو اگه میخوای برات بگم.
اطلاعات شناسنامه ای پدر و مادر و برادر و خواهرهاتون دم دست باشه که اولش میپرسه تا مطمئن بشه تو خودتی از من حتی اسم دکتری که مدیکالم رو انجام داده بود و شماره پرونده nzqa رو هم پرسید.
اطلاعات جزئی براش خیلی مهمه. منظورم آمار و ارقام نیست ها. مثلا اینکه بهش بگین توی فلان هاستل که تو فلان خیابونه میخواین اقامت کنین و در فلان شعبه فلان بانک که آدرسش اینه میخواین حساب فلان باز کنین و IRD رو از کدوم پست آفیس میخواین بگیرین و از این قبیل.
همونطور که دوستان هم قبلا گفته بودن، در مورد شرکت ها و پروژه هایی که توی رشته شما اونجا هست اطلاعات جزئی داشته باشین. مثلا از من پرسید که کدوم شرکت ها رو میشناسی. من چند تا رو اسم بردم. بعد یکیش رو انتخاب کرد و گفت که بیشتر توضیح بده. ساختارش چجوریه و چه محصولاتی داره و ...
در مورد هزینه زندگی ازم پرسید که چجوری به این عدد رسیدی. یعنی مثلا باید بگی که اینقدر برای اجاره، اینقدر برای غذا و ...
یه سوال که پرسید این بود که اگه هفته دیگه ویزات اوکی بشه، برای کاریابی چیکار میکنی؟
دیگه اینکه پرسید اوکلند چه جور جاییه؟
دیگه فعلا همین خودم الان نمیدونم چه حسی دارم. در هاله ای از ابهام غرقم بنظرم میتونست خیلی بهتر از این باشه.

محمد MSY 1393/01/14 ساعت 17:28

ادمین های محترم:: از من پرسید که این اطلاعات رو از کجا آوردی که من یه سری منبع رو اعلام کردم و همچنین گفتم که از برخی وبلاگ ها گفت برام بفرستشون. هرچی گفتم که بابا فارسیه گفت بفرست
خواستم قبلش اجازه بگیرم. آیا وکیلم؟

به نظر من بهتره اسمی نیارید چون نظرات شخصی راجع به آفیسرها و مسایل کلی مهاجرت مطرح میشه که صرفاَ نظرات و برداشت های شخصی نویسنده هاست.
/آزاده

ماریا 1393/01/14 ساعت 17:44

@محمد MSY
خسته نباشین. امیدوارم بهترین نتیجه رو بگیرین و خبر خوش PR رو بزودی بشنویم.

تی تی 1393/01/14 ساعت 19:37

ماریا جون و آقا مجید
شرمنده با تاخیر تبریک میگم، امیدوارم سراغاز بهترینها باشه براتون.

بابک-گلی 1393/01/14 ساعت 22:22

آقا سیروس صحبتا قبلی زیادی نداشتیم هدف من جمع آوری اطلاعاتی از کلاسایی که در بدو‌ ورود میشه اونجا رفت برا آشنایی با فرهنگ و محیط کار بود از اونجایی که ثبت نام دارن اگه بشه قبل از رفتن رزرو کرد بهتره که خدا رو شکر گویا میشه

سمیرا جان بسیار ممنون بابت ایمیل آرمز

علی 123 1393/01/15 ساعت 00:01

محمد MSY::: بابت خوب برگزار شدن مصاحبه ت تبریک می گم و خواهش می کنم اسمی از این وبلاگ نیار. اینجا خیلی مته به خشخاش می ذارن ممکنه مشکلی پیش بیاد.

ماریا 1393/01/15 ساعت 05:43

@ تی تی جون
ممنونم از لطفت. امیدوارم به زودی خبرای خوش از شما بشنویم. موفق باشین.

علی 3 1393/01/15 ساعت 13:50

اصولا وقتی که از کشور خارج می شویم به برخوردها هم حساس تر می شویم . تا حالا خود تون فکر کردبد چند بار خودمون با در جامعه در حضور هموطنان خودمون سایر گویش ها و نژادها را مسخره کردیم ؟ کرد و لرو ترک و..... !!!

مواردی که در خارج کشور رویت می شود فکر کنم به مراتب کمتر از کارهایست که خودمان با خودمان می کنیم و جالبه در صورت گزارش و شکایت به پلیس سیستم آن کشورها برخورد قاطعی می کند . بین خودمان باشد ما ایرانیها خودمان آخر نژاد پرستیم و برای نژاد پرستیمان هم همیشه به جای عذرخواهی دنبال توجیه و دلیلیم . مثلا چند نفر را می شناید که حاضرند دختر دیپلمه شان با یک افغانی مهندس ازدواج کند ؟

فرحناز 1393/01/15 ساعت 15:18

علی 3 عزیز
متاسفانه، من هم با شما موافقم

فرحناز 1393/01/15 ساعت 21:08

یه سوال دارم دوستان عزیزم
ما چقدر پول میتونیم همراه خودمون ببریم؟ آیا اصلا محدودیتی داره؟
ممنون میشم اگه در صورت امکان جواب بدین.

فرحناز جان از ایران که رسماَ هر نفر ۵۰۰۰ دلار می تونه خارج کنه که احتمالاَ خودتون می دونید. ولی اونور محدودیتی وجود نداره فقط اگه بالای ۱۰۰۰۰ دلار همراهتون باشه فرودگاه بایستی اعلام کنید ولی موردی نداره
/آزاده

مجید 1393/01/15 ساعت 21:13

@تی تی خانم : ممنون از لطف شما امیدوارم همین روزها خبرهای خیلی خوب از شما بشنویم به آقا رضا سلام برسونید

@ لیلا :: ایمیل شد

حمیدرضا 1393/01/16 ساعت 01:20

@ فرحناز خانم شما هر مبلغی را که مایل باشید می توانید بیاورید اما ۲نکته را در نظر داشته باشید ۱در ایران برای خروج مبلغ بالای ۵۰۰۰دلار محدودیت وجود دارد که باید برای آن فکر کنید ۲ مبلغ بالای ۱۰۰۰۰دلار نیوزلند حتما باید در ابتدای ورود و داخل فرودگاه اعلام گردد و البته منبع پول هم باید مشخص باشد مثلا این پول حاصل فروش خانه،ماشین یا پس انداز بوده که به راحتی با ارائه مدرک قابل انجام است.

غریبه آشنا 1393/01/16 ساعت 05:46

پانزدهمین ماه از کیس آفیسر دار شدن ما هم گذشت.
به واقع که نمیدونم از چه عباراتی میشه استفاده کرد.
متاسفانه ما رو در یک سکوت خبری کامل در یک کشور غریب قرار دادن و حتی حاضر به دادن یک پاسخ کوتاه هم نیستن.
ایکاش از همون روز اول میگفتن که شما هیچ راه برقراری ارتباط با آفیسر رو ندارید .
دیگه نمیدونیم که با این سردرگمی چجوری کنار بیاییم؟
فقط امیدوارم که هیچ کس شرایط حال حاضر ما رو نداشته باشه؟

محمد MSY 1393/01/16 ساعت 08:46

آزاده و علی 123:: من هم موافقم که بهتره اسمی از این وبلاگ نیاریم. برای همین هم شک کردم و پرسیدم.
غریبه آشنا:: من یه بار ایمیل زدم برای تغییر آدرس. هنوز آفیسردار نشده بودم. جوابی نیومد. بعد سه روز دوباره ایمیل زدم و واحد لندن و نیوزلند هر دو رو توی ایمیل گذاشتم. بعد دو روز جوابی نیومد و من همون ایمیل رو دوباره ارسال کردم و توی CC یه ایمیلی که مربوط به شکایات بود گذاشتم که همه سریعا جواب دادن حالا شاید تصادفی بوده. ولی پیشنهاد میدم ایمیل شکایات رو پیدا کن از سایتشون و اونا رو هم در ایمیلت بذار.

محمد MSY 1393/01/16 ساعت 08:55

دوستان نی نی دار !:: یه سوالی. چند دقیقه قبل از مصاحبه برای نی نی های ما یه ایمیل به من ارسال شد با عنوان Immigration New Zealand. توی ایمیل یه Online Reference داره که اسم نی نی جلوش اومده و یه Client Number هم دادن واسش و همچنین یه PIN Number دادن واسش. در ادامه نوشتن که:
Online Reference: ... ...

Client Number: .....

Welcome to the Immigration New Zealand (INZ) Online Enquiry Service.

This is an automated message. Please do not reply.

ONLINE ENQUIRY REGISTRATION

This email confirms that you can view your immigration application online on our website
http://www.immigration.govt.nz. The email contains your personal identification number
(PIN number) which will give you access to your personal home page, and instructions on how to
access your home page.

This service is intended for individual clients only. Other clients, such as immigration
advisers, can use this service, but they will need to register each customer individually.

YOUR PIN NUMBER

This PIN number will allow you to access your immigration details:

AABBCC12


HOW TO ACCESS YOUR PERSONALISED HOME PAGE

1. Confirm PIN number and details

Go to: http://www.immigration.govt.nz/Registration/Authentication.aspx

Enter your PIN number, date of birth, and passport number when prompted, and select 'Submit'.

2. Register

If you are a new user select 'I need to register', complete the registration and select 'Register'.

If you have already registered, select 'I have already registered', enter your user name and password, and select the 'Submit' button.

3. Login

If you are a new user and have registered for the first time, you will need to enter your user name and password in the login section of the home page. Existing users will be automatically logged in.

4. Home Page

Your personalised home page will allow you to:
- view your current immigration status
- view the status of and decision regarding your application(s)
- personalise the service you receive from our website
- select online services

If your immigration status and recent application details are displayed, then you can log in directly to your personal home page next time by going to
http://www.immigration.govt.nz and logging in.

من حدسم اینه که روی سایت مهاجرت واسشون یه اکانت میشه با این کار. ولی مطمئن نیستم که منظور این امیل چیه. کسی میتونه کمک کنه لطفا؟

غریبه آشنا 1393/01/16 ساعت 09:10

MSY عزیز:
متشکرم از راهنمایی که انجام دادید
فقط یک مفدار مردد هستم که با این اعتراض به مشکلی بر نخوریم هرچی باشه ما هیچ راهی برای دفاع از خودمون نداریم

سالار 1393/01/16 ساعت 09:44

غریبه آشنا@
تاریخ لاج شما کی بوده؟

رامین 1393/01/16 ساعت 10:40

با تبریک به دوستانی که ویزاشون را گرفتند.
چند تا سوال دارم :
1-آیا مغایرت فامیل (حذف پسوند فامیل) روی گواهینامه با پاسپورت میتونه مشکل ساز بشه؟ پسوند فامیل من روی گواهینامه ام نوشته نشده و این با پاسپورتم مغایرت داره و برای گواهینامه بین المللی هم گفتند که متنی که برروی گواهینامه هست را توی گواهینامه بین المللی میزنند.

2-مرجع پولی که برای انتقال میاریم اگه پس انداز باشه ، چطوری باید ثابت کنیم؟! بخصوص که اگه به دلار باشه و توی هیچ بانکی هم واریز نکرده باشیم.

3-برای گرفتن هاستل یا اقامتگاه اولیه کسی از دوستان جای تمیز و با کیفیتی با قیمت مناسب سراغ داره؟

4-نقشه نیوزلند برای نرم افزار Sygic را کسی داره برای دانلود؟

5-لینک کلاسهای زبانی که رایگان هست را دوستان دارند برای پیش ثبت نام؟!

مسعود.ک 1393/01/16 ساعت 10:43

غریبه آشنا:
منم شرایطی مثل شما داشتم و به مدیراشون ایمیل زدم فکر کنم می چاو یا مگان بود در آخر یکیشون ایمیل آفیسرمو بهم داد در واقع من خودمو به آفیسرم معرفی کردم
بستگی داره که آفیسرتون تنبل باشه یا زرنگ فکر کنم بعد از آفیسر دار شدن هم خودتون بایستی مراحلو ببرین جلو
مجید: ما را هم دریاب این چند وقته نبودم و در جریان دور همی نبودم masdket@yahoo

مسعود.ک 1393/01/16 ساعت 10:49

@رامین لطفا بگین کجا برای گواهینامه اقدام کردین

فرحناز 1393/01/16 ساعت 11:34

حمیدرضای عزیز
ممنون که لطف کردین و جواب دادین و ممنون از اطلاعات مفیدتون.

مسعود.ک عزیز
برای گواهینامه بین المللی باید به دفاتر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یا یکی از نمایندگیهاش مراجعه کنین.
روشهای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی :
1- مراجعه به کانون
تهران: خ خرمشهر- خ شهید عربعلی – پلاک 2
تهران: خیابان آزادی-بین خوش و بهبودی-نبش خیابان شهید قانعی- پلاک 231
تهران: خیابان فیاض بخش - نبش کوچه جهانگردی - پلاک 33
2-مراجعه به یکی از نمایندگیهای کانون در سراسر کشور(تحویل فوری)
3- مراجعه به ادارات پست سراسر کشور (زمان تحویل یک هفته پس از ارسال مدارک)
4-از طریق اینترنت (زمان تحویل در ایام نوروز حدودا 10 روز کاری)مدارک لازم جهت درخواست مجوز رانندگی بین المللی:
-گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و یک روز، برای دریافت گواهی نامه بین المللی یک ساله.
- گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل سه سال ، برای دریافت گواهی نامه بین المللی سه ساله.
- یک قطعه عکس تمام رخ( با حجاب اسلامی برای بانوان )4*3
- ارائه گواهینامه بین المللی قبلی ( در صورت معتبر بودن (
- ارائه تصویر صفحه اول گذرنامه ( در صورت دارا بودن (
- تکمیل فرم درخواست ( فارسی و لاتین - تاریخ تولد لاتین می بایست به میلادی درج گردد (
- پرداخت مبلغ 000 630 ریال بابت هر جلد گواهینامه بین المللی یک ساله
- پرداخت مبلغ 000 750 ریال بابت هر جلد گواهینامه بین المللی یک ساله همراه با موتور
- پرداخت مبلغ 2000000 ریال بابت هر جلد گواهینامه بین المللی سه ساله
- پرداخت مبلغ 2400000 ریال بابت هر جلد گواهینامه بین المللی سه ساله همراه با موتور
http://tac.org.ir/

ماریا 1393/01/16 ساعت 12:40

@ فرحناز جون
ممنون بابت اطلاعات مفیدت.

غریبه آشنا 1393/01/16 ساعت 13:19

سالار عزیز:
ما Dec 2012 لاج کردیم و از Feb2013 آفیسر دار شدیم

مسعود ک عزیز:
پرونده ما تو دفتر چین هستش.
ما با آفیسرمون چند بار برای برخی مدارک در ارتباط بودیم ولی مشکل اصلی ما از اینجا شروع شد که بعد از گذشت این همه ماه به یک زمان تقریبی نیاز داریم که به کارفرما ارایه بدیم چون نزدیک پایان قرار داد کاری هستیم و شرکت با توجه به اینکه میدونه ما در حال مهاجرت هستیم نسبت به ادامه همکاری با ما به زمان تقریبی نیاز داره که اگر زمان بلند مدت نبود با ما همکاری نداشته باشه و اگر تمدید نداشته باشیم در اینجا با مشکل ویزا مواجه میشیم.

دارا 1393/01/16 ساعت 15:07

سلام به همگی
میخواستم بپرسم گردهمایی جدیدی هست که بچه های فروم داشته باشند؟
میشه اطلاع رسانی کنید

مهاجر 1393/01/16 ساعت 17:43

سلام به همگی دوستان مخصوصا عزیزانی که تا حالا همیشه با ما همراه بوده اند.
دوستان ما approved شدیم. باز هم از زحمات همگی دوستان تشکر میکنم.

مبارک باشه!!!! به سلامتی شرمنده امر،ز خیلی خیلی درگیر بودم و نتونستم باهاتون تماس بگیرم
/آزاده

لیلا 1393/01/16 ساعت 19:41

تبریک می گم به همه دوستان اپروو شده : ماریا و مجید و مهاجر ...

سیروس 1393/01/16 ساعت 20:32

سلام
مهاجر عزیز
تبریک! به امید موفقیت شما در همه مراحل

مجید 1393/01/16 ساعت 22:15

@ مهاجر ::: تبریک ، خیلی مبارک باشه موفق باشید

برای آخرین بار از همنوردان عزیز که تمایل دارند در برنامه دورهمی شرکت کنند دعوت میشود به من ایمیل بزنند
m.nz2013@yaho.com

@ فرحناز خانم ::ممنون اذ اطلاعات مفید شما

نازی-سعید 1393/01/16 ساعت 23:50

دوستان عزیز سلام
ماریا جان وآقا مجید همچنین آقای مهاجر خیییلی مبارکه
یه مدت نبودم چه خبرای خوبیسالی که نکوست از بهارش پیداست...انشاا.. همگی چه بچه های اونور چه بچه هایی که مثل ما هنوز منتظرن همگی موفق وشاد و پیروز باشیم...
آقای مهاجر فکر کنم دو سه ماهی از زمان مصاحبتون میگذره..ما که هر چی ایمیل وتلفن میزنیم هیچ جبری نیست.از زمان لاج ما ۱۸ ماه میگذره ... فکر کنم داریم رکورد میزنیم این احساس معلق بودن آدمو اذیت میکنه دو ماه پیش که آفیسر به تعطیلات تابستونی رفته بود به خانم می چاو ایمیل زدیمو ایشون گفتن صبر کنید که خود آفیسر برگرده وپرونده رو دنبال کنه به نظر شما دوستان یه بار دیگه به خانم میچاو تماس بگیریم؟

مسعود.ک 1393/01/17 ساعت 00:27

@فرحناز: ممنون فکر کنم گواهینامه 3 ساله بدرد ما نخوره فکر کنم جایی خونده بودم که تا یک سال میشه با این گواهینامه اونجا رانندگی کرد و بعد یکسال حتما اونجا بایستی اونجا گواهینامه گرفت

بله درسته شما یکسال می تونید از گواهینامه بین الملیتون استفاده کنید و بعد از اون بایستی گواهینامه نیوزیلندی بگیرید
/آزاده

مسعود.ک 1393/01/17 ساعت 00:30

@مهاجر عزیز تبرک میگم حالا بایستی منتظر صدور ویزا باشین

مانلی 1393/01/17 ساعت 01:28

سال نو همگی مبارک. تبریک به saeed ocean ,مجید و ماریا، مهاجر عزیز بابت اپروو. امیدوارم سال جدید همه دوستان که مثل ما مدت زیادی است منتظر هستند تعیین تکلیف بشوند.

محمد MSY 1393/01/17 ساعت 09:11

مهاجر عزیز:: مبارک باشه خیلی.

مهناز 1393/01/17 ساعت 09:26

امیرضای عزیزذهن امثال ماازاین فکراپره .من همش نگرانم نکنه من یابچه هام گرفتارهمین روحیاتی بشیم که ازش گله داریم سخته توجامعه ای که صداقت به معنی ساده لوحیه وزیرپاگذاشتن حق وحقوق دیگران به معنی زرنگیه بخوای صادقانه رفتارکنی وبه حق الناس پایبندباشی

مجید 1393/01/17 ساعت 09:41

@ نازی - سعید عزیز ::: ممنون از لطف و محبت شما
شما حتماً ایمیل بزنید و پیگیری کنید البته خانم میچاو دیگه اونجا نباشه ولی بهتون میگه به کی ایمیل بزنید . بنظر من تا پیگیری نکنید پروندتون به جریان نمی افته به محض پیگیری فوری به تکاپو می افتند

@ دوستان : من 2 سوال دارم :
1- بنظر شما با توجه به اینکه ما پاسپورتامون یک سال و چهار ماه اعتبار داره بهتر نیست همینجا قبل از ارسالشون عوضشون کنیم ؟ یا اینکه نیازی به تعویضشون نیست بدیم بره ؟
2- برای پرداخت Migrant Lavy به سفارت آیا پوند قبول میکنند؟ چون آفیسر به ما مبلغ را به پوند اعلام کرده و برای رفتن به سفارت چه ساعتی و روزهایی مناسبه و چه مدارکی را باید با خودمون ببریم؟

با سپاس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.